אירועי דיומא – 29.07.2023 – אופניים וכדורסל (בתגובה הראשונה)

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הקלאסיקה של סן סבסטיאן

כמדי כל עונה, בסוף השבוע שמייד לאחר הטור דה פראנס, אנו מקבלים את הקלאסיקה של סן סבסטיאן, מירוץ חד יומי המתחיל ומסתיים בבירה הציורית של חבל הבאסקים (דונוסטיה בשמה המקומי). מדובר במירוץ ארוך, 231 ק"מ, שמי שעקב אחרי הטור האחרון זכה לראות תוואי דומה לו בפתיחת הטור בחבל הבאסקים. כמו פחות או יותר בכל המירוצים בספרד, גם כאן יש לנו שורה של טיפוסים קשים בדרך, שהאחרון שבהם, כעשרה ק"מ לפני קו הסיום, קובע לעיתים קרובות את זהות המנצח במירוץ, שבסיום המירוץ יקבל את הצ'אפלה, אותה כומתה באסקית מסורתית. בכל הקשור לתחרות, הרי שכאן נוכל לראות עירוב של מתחרים מאלה שראינו בטור האחרון, יחד עם כאלה שנראה בוואלטה הקרובה. השם הגדול ביותר כאן הוא אלוף העולם, רמקו אוונפול, שינסה לזכות במירוץ בפעם השלישית בארבע המהדורות האחרונות. עוד שם גדול כאן הוא חואן איוסו, שיתחרה באוונפול בוואלטה הקרובה. מבין כמה חברים שראינו בטור האחרון, נוכל למצוא את קרלוס רודריגז, פליקס גאל, בן אוקונור, רומאן בארדה ונילסון פאולס, האחרון הוא גם זוכה המהדורה מלפני שנתיים. בגזרת התקוות המקומיות נוכל למצוא רוכבים כיון איזאגיר, מיקל לאנדה ופיו בילבאו. קבוצת IPT תגיע לכאן עם המובילים יאקוב פוגלסאנג ודילן טיונס, כשעומר גולדשטיין יהיה מהסייענים שלהם. שידור ביורוספורט 1 מ-15:00.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. נבחרת הנוער של ישראל הפסידה למארחת סרביה ברבע הגמר, ותתמודד היום עם יוון במשחק הראשון של שלבי הדירוג 5-8.
    בחצי הגמר יתמודדו היום, באופן נדיר (או שלא) ארבע ראשי הבתים, שהגיעו למעמד חצי הגמר ללא הפסד כלל בטורניר.
    צרפת תתמודד עם ספרד, וסרביה עם גרמניה.
    זה מסכם למעשה שלב נוקאאוט עם אפס (!!) הפתעות, כאשר כל המדורגות 1,2 ניצחו את המדורגות 3, 4 בשמינית הגמר, וכל המדורגות 1 ניצחו את המדורגות 2 ברבע הגמר.

  2. רמקו עושה את מה שהוא יודע, ומגשר לקבוצת הבריחה מלפנים כשיש מעל 50 קילומטר לסיום. נראה עכשיו כמה הדבוקה מאחור תנסה לתפוס אותו. אם לא אז זה Game over.

  3. הספרינטר הצעיר עודד קוגוט, שהוחתם השבוע לשנתיים ב-IPT (היה לפני כן בקבוצת הפיתוח), אמנם לא מצליח להשלים סוויפ של כל ארבעת הקטעים במירוץ דוקולה מזובשה בפולין (ניצח את שלושת הקטעים הקודמים), אבל מצליח לזכות במירוץ וגם בחולצות הירוקה והלבנה. למי שזוכר הוא היה במצב דומה בשנה שעברה לפני הקטע האחרון, אבל נאלץ לפרוש בגלל קורונה.

  4. רמקו אמר שצריך לעבוד על הספרינט .
    רואה שעבד:
    הוא נהיה לאט לאט רוכב מושלם
    בתחילה היה רק שען אחר כך הוסיף
    יכולות טיפוס. עכשיו גם גלישה וספרינט .
    אכן רוגליץ.יצטרך בוולטה את כל התמיכה האפשרית מווינוגראד
    שיוכל לקבל

    1. בסיום.שכחתי לכתוב רמקו השאיר לבילבאו להוביל לתוך הסיבוב וישב עליו ,
      התעלול הזה מחייב היכרות.טובה מאד של הסיום ועבודה מראש על
      תרחיש הספרינט , אפשר לסמוך
      על קוויק סטפ המתמחים בכך שהינחו אותו היטיב .
      ואז כאשר בילבאו עובד קשה ושובר
      רוח רמקו נשאב קדימה על הואקום שזה יוצר עובר אותו מחוץ לסיבוב ומגביר בילבבאו שכבר בזבז אנרגיה ב-אע בו הוביל מנסה
      להגיב ולאט לאט נחנק .
      בסיום. עוד ניצחון לרמקו המעיד על
      הכנה מושלמת למירוץ הזה .

  5. בצרפת מסתיים טקס העברת השרביט ברכיבת כביש אצל הנשים. דמי וולרינג שוברת את אנמיק ון פלוטן 6 קילומטר לפסגת הטורמלה ומגיחה מתוך הערפל שתי דקות לפני קסיה נמיאדובה וכל שאר המתחרות. יש מחר נג"ש אבל אף אחת לא תנצח אותה כבר. עונה מהסרטים.

    1. למיטב ידיעתי עונה אחרונה של אנמיק ,שהיא למיטב ידיעתי
      גם ד"ר לביולוגיה ,או תואר דומה.
      בגדול יש גבול לכמה אפשר …
      הגיל לא יכול לא להשפיע.

      1. מה שהיא כבר השיגה בגילה זה כבר משהו שביולוגים יצטרכו לחקור. נזכיר שבשנה שעברה היא לקחה בגיל 40 את כל שלושת הגראנד טורים ואת אליפות העולם.

  6. דמי וולרינג חותמת את הניצחון בטור אחרי קטע הנג"ש, בו חברתה לקבוצה, מרלן רוסר, זוכה. וולרינג הגיעה שנייה וחברתן לקבוצה, לוטה קופקי, משלימה 1-2-3.
    קבוצת SD Works של החברות הנ"ל שולטת העונה באופן כמעט מלא בענף, כשהיא כוללת את המטפסת\רוכבת GC הטובה ביותר (וולרינג), השענית הטובה ביותר (רוסר), הקלאסיקנית הטובה ביותר (קופקי) והמאיצה הטובה ביותר (לורנה ווייבס). כמעט לא פייר.

      1. השאלה על הכמעט זה על שהן שולטות באופן כמעט מלא או זה שזה כמעט לא פייר? הראשון זה כי בכל זאת אנמיק לקחה את הג׳ירו דונה (בצורה כמעט לא פיירית) והשני כי בכל זאת תן להן להנות העונה, אחרי מה שאנמיק עשתה להן בעונה הקודמת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט