יומן אליפות איטליה (1) – הסגל/דור בלוך

ושוב מגיעה לה איטליה, כפי שהיא אוהבת, לא כפייבוריטית, לא מלהיבה, לא מלאת כוכבים ולא זוהרת, אבל מנוסה קשוחה, והפעם גם משוגעת מתמיד.

אתה אף פעם לא יודע מה לצפות מהאזורי, תראו את התנודתיות המטורפת שלהם החל מ-92 ועד היום:

יורו 92 – לא עלו

מונדיאל 94 – מקום שלישי

יורו 96 – עפו בבתים

מונדיאל 98 – רבע גמר

יורו 2000 – גמר

מונדיאל 2002 – עפו בשמינית

יורו 2004 – עפו בבתים

מונידאל 2006 – זכייה

יורו 2008 – רבע גמר

מונדיאל 2010 – עפו בבתים

יורו 2012 – גמר

לגבי איטליה אי אפשר לדבר על דור זהב או דור שפל, הם באים, משחקים את הכדורגל שלהם, ואתה אף פעם לא יכול לצפות מתי הם פתאום ירוצו עד הסוף, ומתי הם יושפלו בשלב הבתים.

איטליה העפילה בהליכה מבית שכלל את דנמרק, צ'כיה ובולגריה, אבל זה כמובן לא מבטיח לה כלום בבית הקשה שמצפה לה עם אורוגוואי ואנגליה.

בשלב זה לא ניכנס לתחזיות לגבי האזורי אלא רק נדאג להכיר קצת יותר טוב את הסגל שיעמידו האיטלקים.

שוערים: בופון (יובנטוס), סיריגו (פאריז), פרין (גנואה)

כמיטב המסורת לאיטלקים אין מה לדאוג בעמדה הזאת. זוף וזנגה, פליוקה וטולדו, פרוצי ועכשיו בופון, לאיטלקים תמיד היו את טובי השוערים בעולם ובופון אינו שונה מכך, וכעת כשהקריירה שלו בדמדומי ימיה, סיריגו כבר מוכן לתפוס את מקומו. במונדיאל הזה המקום בין הקורות צפוי להמשיך להיות שמור לבופון, אחת הסיבות שהעובדה הזאת מעוררת הרבה אופטימיות באיטליה מצויה בחוליה הבאה.

הגנה: ברזלי, בונוצ'י, קיליני (יובנטוס), פאלטה (פארמה), אבאטה, דה סיגליו (מילאן), דרמיאן (טורינו).

כל שחקני ההגנה משחקים באיטליה, שני הבלמים שאמורים לפתוח (בונוצ'י וקיליני), משתפים פעולה עם השוער פרוצי פעמיים בשבוע במדי יובנטוס, תיאום עיוור הוא מובן מאליו בהקשר של ההגנה האיטלקית, ובטורניר כמו גביע העולם, שמוכרע לרוב על טעויות לאיטליה יש סיכוי טוב לטעות פחות מהיריבות. בעמדות המגנים אבאטה ודה סיגליו, מיומנים מאוד גם הם בחיפוי הדדי וסגירות אלכסוניות משיתוף הפעולה שלהם במילאן אמורים להשלים קו הגנתי אמין ואחראי עבור האיטלקים. שוב, כמיטב המסורת.

קישור: פירלו, מרקיזיו (יובנטוס), טייגו מוטה, ווראטי (פריז), דה רוסי (רומא), קנדרבה (לאציו), פארולו (פארמה), אקילני (פיורנטינה)

ואנחנו מגיעים אל שחקן המפתח, האיש שלא נס ליחו, מי שיהיה אחראי לטוב או לרע להצלחה או לכישלון של נבחרת איטליה במונדיאל הזה, אנדראה פירלו הבלתי נגמר. בגיל 34 פירלו יידרש שוב לעשות את החיבור בין ההגנה של האיטלקים להתקפה שלהם, לתת את המסירה המבריקה שתעמיד את באלוטלי מול שוער, לנקות את השטח שלפני הבלמים, ולייצר שערים בבעיטות מרחוק שיפתחו את  ההגנה שמנגד (חולשה של האיטלקים במוקדמות, הבקיעו רק 5% מהשערים שלהם ממצבים כאלה, מקום 29 מ-32 הנבחרות שישתתפו במונדיאל).

אל פירלו יצטרפו בקישור המרכזי של האיטלקים דניאלה דה רוסי האדיר שמחכה לרשת את מקומו של טוטי כקפיטנו של רומא, ותיאגו מוטה, היחיד מכל שחקני ההרכב המיועד של איטליה שלא משחק בארץ המגף. לפני השלישייה הזאת צפויים לפתוח מרקיזיו ואינסינה, אם כי אין לפסול שימוש באקילני שעבר עונה טובה בפיורנטינה שהחזירה אותו לעניינים או אפילו שימוש בקאסנו כחלוץ שני.

התקפה: באלוטלי (מילאן), קאסאנו (פארמה), צ'רצ'י (טורינו), אימובילה (טורינו), אינסינה (נאפולי)

כאן זה סיפור של איש אחד ואם סימנו את פירלו כאיש המפתח והדבק של האזורי, הרי שבאלוטלי הוא הברומטר ההתקפי, יכולת טובה שלו והימנעות משטויות והסתבכויות ואיטליה יכולה להיות כוח התקפי שלא ניתן לזלזל בו. בעיקר מול ההגנות המפוקפקות של אנגליה וקוסטה ריקה בשלב הבתים. אחרי הכל, איטליה הבקיע שני שערים או יותר ב-80% ממשחקיה בשלב הבתים, מקום רביעי מבין המשתתפות בטורניר בפרמטר הזה.  קאסאנו ואימובילה בעיקר יחכו להזדמנות שלהם מהספסל, אבל דומה שעמדה זו היא הפחות עמוקה במערך האיטלקי.

זהו בנוגע לסגל, בפעם הבאה נדבר על משחקי ההכנה של האיטלקים והדגשים הטקטיים לטורניר.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. הבעיה של איטליה הוא בנוגע לשחקנים המבוגרים במיוחד אלו החשובים במרכז השדה פירלו ( שעשית לו הנחה והוא מבוגר יותר) ודה רוסי .
    כשמוסיפים לכך את האקלים הלא מוכר מבינים שאיטליה מתבססת התבססות יתר על שחקנים מבוגרים וככה למרות הגנה טובה איטליה לא תעבור את רבע הגמר .
    לטעמי איטליה תעבור את בית המוות מהמקום הראשון גם את שמינית הגמר היא תעבור. אבל רבע הגמר וכנראה ספרד יהיו יותר מדי בשבילה .
    אבל מדובר בסגל לא רע כולל חלוצים טובים ( חלקם נשארו בבית).
    אם במקרה מרכז השדה יתפקד הם מסוגלים להפתיע …יגיעו עד לאן שפירלו יסחוב .

  2. כמו שאת בראזיל תמיד אוהב, כך תמיד אשנא את איטליה. מדובר בכדורגל כמובן. הפוסט הזה היה חשוב לי מאד להכרת השחקנים. אעשה זאתץ בוודאי עם כל פוסט: אדפיס, ואחזיק בידי כשאחזה במשחקים.

  3. פוסט נהדר של פול סקולס על איך להתמודד עם פירלו:
    http://blog.paddypower.com/2014/06/05/paul-scholes-exclusive-fergies-tactics-can-be-used-to-stop-the-worlds-greatest-playmaker-pirlo/?AFF_ID=16562

    בכלל סקולס התחיל לכתוב פוסטים נהדרים על נבחרת אנגליה.
    לדעתי הוא גם מהבודדים בממלכה שמעזים לבקר את גלן ג'ונסון בפומבי.

    אגב, הוא צודק לגמרי כשהוא מזכיר את אותו ניצחון גדול(7-2 במצטבר) מול מילאן מ2010. פארק נדבק שם לתחת של פירלו ועשה עליו עבודה ענקית.

    לא יודע אם יש באנגליה מישהו שיוכל לעשות את אותה עבודה אולי הנדרסון לדק' מסוימות.

  4. BY THE WAY אחלה סקירה דור.
    רק התבלבלת עם פרוצי ובופון:
    "כל שחקני ההגנה משחקים באיטליה, שני הבלמים שאמורים לפתוח (בונוצ'י וקיליני), משתפים פעולה עם השוער פרוצי פעמיים בשבוע במדי יובנטוס"

  5. א. אמן כן יהי רצון.
    ב. איזה כיף שמישהו פתח יומן אליפות לנבחרת שאני הכי קשור אליה (כמעט קיבלתי אזרחות איטלקית פעם, אבל זה סיפור לפעם אחרת) ואיזה כיף יהיה לראות אותם במונדיאל, למרות שלהערכתי הם בהחלט מסוגלים לעוף בשלב הבתים גם הפעם.
    ג. אם כבר להרים את הכפפה אז נא לדייק בעובדות- במונדיאל 94 הם הפסידו את הגמר נגד ברזיל (שווה מקום שני, לא שלישי), פרוצי לא משחק ביובה כבר 15 שנים, וצמד הקשרים דה-שיליו ואקווילאני לא יזהו את עצמם אם תמשיך לכנות אותם כפי שכינית…

    בכל מקרה ישר כח, ואם תרצה עזרה בהגיה נכונה של שמות או בכל פרט אחר אשמח לעמוד לרשותך !

כתיבת תגובה

סגירת תפריט