מהנעשה בממלכת אנגליה / הגולש IDO

מהנעשה בממלכת אנגליה / הגולש IDO

אין כמו יריבות הגונה!

אוסטרליה הלבנה התחילה כפח אשפה אנושי לכל מיני מעמד נמוך שלא דיברו יפה לאדון שלהם. הלורד, ראש העיר, חנן אותם מעמוד התלייה ושם אותם על אוניה, ומשם לגיהנום האוסטרלי. החיים ביבשת הקשוחה עשו מהאנגלים המנומסים אומה קשוחה בדומה למה שהחיים במערב הפרוע עשו לאנגלים באמריקה. בשונה מהאנגלים באמריקה, האנגלים באוסטרליה שמרו טינה! ועוד איך.

האנגלים, הפומיז, כפי שאנחנו קוראים להם, כי הם נהיים אדומים בשמש כמו רימון! (רימון, באנגלית, נקרא פומגרנט), החלו במשחקי ידידות/שנאה, במשחק שרק אנגלים יכולים לשחק – הקריקט! במיתולוגיה האנגלית, לאחר סיום המשחק הראשון בין האומות, נשרף כדור המשחק ושאריות האפר הוכנסו לגביע בגודל כוס יין של אליהו הנביא. טורניר האפר נערך כל שנתיים, אצלנו בינואר ובקיץ האנגלי ביוני/ יולי, ובו מוכרע מי תזכה להחזיק בארון את הגביע הפצפון. השנאה הפטריוטיות כל כך גדולה, שאפילו משחק מרדים כמו קריקט הוא חם כמו מכונית חונה באליס ספרינג, וכיוון שהפומיס צילבות שלנו כבר שנים, אין כבוד גדול יותר לגנוב את הגביע בטורניר חוץ, אבל זה לא קורה יותר מידי פעמים.

אנחנו כרגע בסיום המשחק השלישי מבין חמישה.

במשחק הראשון היה "צעד אחרי צעד", האוזיס, (האוסטרלים), חבטו אחרונים, ובתצוגת קלאץ' הקפטן שלנו, פיט קאמינגס, שרד את המתקפה האנגלית, והביא לנו את הניצחון. במשחק השני האוזיס חבטו ראשונים ופתחו יתרון בריא. אנגליה הגיעה קרוב, אבל החובט האחרון שלהם עשה טעות של טירון – הוא עזב את הבסיס לאחר הכדור.

בדומה לבייסבול, גם בקריקט, חובט שעוזב את הבסיס עושה מה שהינקים קוראים גניבת בסיס, ואז אפשר לשרוף אותו, בדיוק מה שעשה שומר הבסיס קארי. שלא כמו בגרסה הינקית, בקריקט לא ג'נטלמני לגנוב בסיס ולא ג'נטלמני לשרוף מי שבטעות עזב את הבסיס. המשחק שוחק בבית הלורדים, והיציאה מהמגרש עוברת במועדון החברים של הלורדים, שכמו אחרון האספסוף עמדו על כסאות הקטיפה האדומה, הוציאו את המקטרות ממתחת לשפם המפואר שלהןם, וקראו לאוזיס "רמאים, רמאים". אבל זה לא שינה יותר מידי, והאוזיס נצחו גם את השני מתוך חמש.

ראש הממשלה הבריטי, לא פחות, גינה את האוסטרלים על הרוח הג'נטלמנית העלובה שלהם. ראש הממשלה האוסטרלי, לעומת זאת, שיבח את השכל האוסטרלי, על היכולת לא לעזוב את הבסיס כל עוד הכדור חי…

את המשחק השלישי נתנו לאנגלים.

לא הרחק משם, בפרבר לונדוני, שיחקו האוזית דאשה גברילובה מול קרן באטלר המקומית בטורניר ווימבלדון, כשהנסיכה הלבנה של אנגליה מכבדת את האירוע בנוכחותה ביציע. הנסיכה הלבנה חובבת טניס ידועה, ובאה בעצמה לראות את האוזית מקבלת אצבע בעין. זאת לעומת הנסיכה הלא לבנה, שהממלכה פחות אוהבת, ובכלל עברה לגור באמריקה.

המשחק הופסק כשמפגין פיזר קונפטי כתום על המגרש כמחאה. לא על היחס לנסיכה הלא לבנה אלא על התחממות הכדור, (הארץ, לא כדור הטניס), ושימוש בפלסטיק. הפעם מי שאיבדה את המוצץ זו דאשה האוזית, ששמטה את היתרון בו החזיקה והפסידה את המשחק. הנסיכה הלבנה שמרה על פאסון, אבל חיוך עדין עלה בזווית שפתיה כשבאטלר, המנצחת, והאנגלייה מספר אחת בטניס נשים, הודתה לקהל.

לסיום, ההכנות למונדיאל החשוב בעולם שיתחיל בסוף שבוע הבא – נבחרת כדורגל הנשים האוסטרלית, המטילדות, מחממת מנועים מול הנבחרת האנגלית, במשחקי ידידות כמובן. רוב השחקניות האוזיות מבלות את זמנן בפרמייר ליג האנגלית, אותה ניצחה השנה צ'לסי, מלונדון, בשורותיה הכוכבת האוזית, מבריסביין, סם קאר. שאר החבריקות מצ'לסי לקחו את זה בצורה פטריוטית, ועשו לסם קאר שמיכה – הן ניצחו את המתילדות בפעם הראשונה מאז .. שהאמריקאיות עשו זאת באולימפיאדה.

אצלנו רואים את זה כהכנה בלבד לשמיכה שנעשה לאנגליות שניפגש איתן במונדיאל שיפתח השבוע בסידני (כן!!!! יש כרטיסים לג'מייקה – ברזיל ושמינית הגמר).

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אני קורא את מה שרשמת כמעשה לא ג'נטלמני והאדם הראשון שקופץ לי לראש על התנהגות מכוערת, זה ביבי.
    ——-
    אם זכרוני אינו מטעה אותי, ראיתי באיזה מקום שעשו תוכנית על סאם קאר וחברותיה (לא מכיר אותה ולא את התוכנית, כך שאולי אני מתבלבל).
    ——–
    תקן אותי אם אני טועה כי אני לא גר כמוך באוסטרליה – עושה לי רושם שאוסטרליה זה לא רק אנגלים והאוכלוסיה שם מאוד מגוונת כולל אסיאתים וכו'. יצא לי לראות כמה תוכניות אוסטרליות וזה הרושם שקיבלתי. מצד שני, היה שם ממש מעט שחורים. אני לא יודע אם זה סתם מקרה או שאוסטרליה יחסית לבנה (נניח שאסיאתים הם לבנים לצורך העניין).

    1. אילו רק האנגלים היו מחלקים את הארץ ליהודים ויהודים יותר ….

      גזענות ומוצע אתני זה לא משהו שמשחק פה תפקיד.
      זה רק משפר את מגוון המסעדות.
      הנה משהו שלמדתי:
      גריל – אצל האפגנים
      מרק – אצל הויטמאמים
      פיצה – אצל ההודים
      אוכל ישראלי – אצל הלבנונים

      1. לא צריך את האנגלים בשביל. מחלקים פה טוב מאוד גם בלעדיהם. מי שלא דתי, לא בדיוק יהודי.
        יצא לך לראות את התוכנית על הקבוצת כדורגל שלכם? (אותי אישית זה לא מעניין, אז לא צפיתי).
        פיצה אצל הודים? מכל הרשימת מאכלים, אני רואה שאין שחורים. האם אוסטרליה היא ארץ יחסית לבנה? (ככה נראה לי מהתוכניות שראיתי שקשורות אליכם, אבל כמובן זה לא בהכרח משקף את המציאות).

        1. דרך אגב, אם כבר הזכרתי תוכניות שקשורות לאוסטרליה.
          מה שאני רושם בעיקר נרשם באופן כללי כי עידו בטוח מכיר ואפילו יודע יותר טוב ממני. יש להם שירות של +7 שמאפשר צפיה בסדרות עם פרסומות, אבל השירות בחינם (לא זוכר אם גם סרטים). יש שם סדרות לא רעות בכלל. יש שירות דומה בפריים וידאו (של אמאזון) ארה"ב. אני לא יודע אם הייתי צופה בצורה כזאת באופן קבוע, אבל נחמד להם שיש את האופציה.
          יצא לי בעבר הרחוק לראות את Blue Water High (שודרה בערוץ 2). זאת תוכנית טלויזיה על תוכנית להכשרת גולשים. אולי רזי יאהב, אם כי התוכנית פונה לקהל צעיר יותר.
          גם Heartbreak High היתה תוכנית נהדרת (שודרה בזמנו בערוץ 1) ואני זוכר אותה מאוד לחיוב. אין היום תוכניות בסגנון (תוכניות שאין בהן ממש רוע. היום חייב להיות איזה נבל. זאת לא תוכנית שהיו מפיקים היום). ראיתי שנטפליקס הוציאה גרסה חדשה. אראה בהזדמנות.
          נראה שכל השחקנים שם משחקים פחות או יותר בכל הסדרות שם 🙂
          לא יצא לי לראות את Home and Away ובנות מקלאוד, אבל מהסתכלות בעבר בויקיפדיה ראיתי שלא מעט מ-Heartbreak High שיחקו שם.
          לוק ג'ייקובז ואדה ניקודמו (מקווה שאני מאיית נכון) ב-Home and Away.
          אבי טאקר (יצא ממנה בסוף זמרת?), דוריס יונן, אינג' הורנסטרה בבנות מקלוד (בטוח טעיתי בשם של האחרונה). גם קים וליסון שיחקה בסרט של בנות מקלאוד (לא ידעתי אפילו שיש כזה).
          —–
          תודה לויקיפדיה שאפשרה לי לבדוק ולרענן את זכרוני.

      1. 🙂
        לא נראה לי שזה משרת אותו. הוא מבוגר ואלה התוצאות. מעניין מה יש לו להסתיר שכבר 7 שנים הוא לא מפרסם דוח על מצבו הרפואי.
        אברי ועידו – תראו מה זה, לא עברו כמה שעות וכבר מהומה עם פעיל של הליכוד. לאלו נורמות שפלות ביבי גרר את המדינה. מה הפלא כשחברי הכנסת שאמורים לתת דוגמה הם פסולת אנושית כמו גוטליב, דיסטל, רגב, קרעי, דוד ערסלם (השגיאה מכוונת) ועוד רבים וטובים.

  2. תמיד כיף לקרוא את הטורים שלך, ובעיקר את הפרספקטיבה האוסטרלית. קריקט זה חתיכת עינוי. האנגלים ה"רכים" וה"אדומים" שלטו על רבע עולם, אז כנראה שהם לא כל כך גרועים בלהלחם. גם בוא נראה אותך נכנס לבר בניוקסל (האנגלית, לא האוסטרלית) או ליברפול, או במזרח לונדון, עומד על שולחן וקורא להם כך בכל רם :-).לגבי כדורגל נשים, מה אתה מדבר איתי על משחק ידידות, את הכסף סופרים במדרגות ונראה מה בת' מיד וחברותיה יעוללו לכם (לכן) בטורניר עצמו.

    1. תודה אברי, הרוח הישראלית הפייטרית נותנת לי רצון מחודש לתרום באכסנית הבלוגים בעברית.
      כבר עשיתי דברים יותר מטופשים ממה שהצעת… אח שלי מניוקאסל .

  3. ,תודה IDO. המטילדות רציניות מאוד, לך תדע איך זה ייגמר עם קהל ביתי דוחף (50,000 ואיצטדיון סולדאאוט במשחק ההכנה האחרון מול הצרפתיות-איזה טירוף)

  4. אחחח… אוסטרליה אוסטרליה
    ארץ המרחבים הפתוחים האמיתית.
    איפה עוד אתה יכול לעמוד על גג של רכב בסביבות 90 קמ"ש, מחזיק את ידו של חבר שיושב על הגג של הרכב עם רגלים על החלון הקדמי לאיזון, ולראות במקביל אליך להקה של 20-25 קנגרואים דוהרים בדילוגים….
    מחזה שלא אשכח לעולם
    באסה שסדקתי את הגולגולת (שוב !!!) והייתי צריך לחזור לארץ אחרי כמה חודשים. וגם רציתי ותכננתי לראות את ניו זילנד.
    סאאמק
    והחברים המעצבנים שלי סיפרו שממש נהנו במלבורן ואני פיספסתי.
    עכשיו מרגיש צריך לחזור לשם שוב….
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט