סברינה יונסקו שוברת את שיא תחרות השלשות/ יהונתן גזלה

בערב רנדומלי של מכללת אורגון ב-2019 ב-UNC בקליפורניה, נכנסו לפתע קובי בריינט ובתו ג'יאנה לאולם. הכוכבת הבלתי מעורערת של כדורסל המכללות דאז, סברינה יונסקו, מלכת הטריפל דאבלים, נראתה כלא מאמינה. בסיום המשחק נכנס בריאנט והמעריצה הצעירה ג'יאנה. שתי הבנות היו star struck. קובי גם הכין לה הפתעה עם זוג נעליים חדשות. מכאן נולד קשר מנטורי בין קובי לסברינה.

כבר באותו המשחק, קובי נתן לה את העצה הכי משמעותית מבחינתה. אורגון דרסה באותה העונה כל דבר שזז בקונפרנס. גם במשחק ההוא היא ניצחה בכ-40 הפרש. הוא אמר לה לא לירות לעצמה ברגל. שיש לה, כפייבוריטית, הרבה מה להפסיד. הוא אמר לה לא להפסיק לעבוד על עצמה כדי להיות מוכנה לכול מקרה או תרחיש אפשרי. קובי עזר לסברינה עם המשחק שלה ונתן לה עצות כיצד לשפר את המנטליות שלה כלפי המשחק. הוא גם עזר לה עם הקשת בזריקה שלה, כדי שתוכל להגדיל טווח, ועזר לכוון את זווית רגליה בעלייה לקליעה. מכניקת הזריקה שלה בפלג גופה העליון דומה באופן מפליא לסטף קרי, אך הרגליים, רגליי ממבה. הוא זה שלימד אותה את אומנות זריקת הרגל החוצה כמייצב. הוא גם היה מתקשר אלייה עם עצות ודחף אותה קדימה לאחר הפסדים.

במקביל, יונסקו יצרה קשר עם "ג'יג'י" בראיינט והחלה לעבוד איתה על משחקה באותו הקיץ. באותה השנה יונסקו הגיעה עד הפיינל פור והפסידה לאלופה שבדרך ביילור. אך השנה העוקבת הביאה קשיים ברמה אחרת.

2020, הייתה השנה הקשה בחייה של יונסקו. מותם של קובי וג'י ג'י היו כאגרוף כואב בבטנה, המכה הראשונה והקשה של השנה. היא נראתה מייבבת בבכי כשהחדשות התגלו לה קצת לפני משחק. היא עלתה לשחק בכול זאת. נגיף הקורונה גם לקח ממנה את האפשרות האחרונה שלה להוביל את הדאקס לטורניר ה-NCAA שבוטל. היא שקעה בדיכאון והרגישה אבודה…

"ג'יג'י כל כך דמתה לאביה. מחוץ למגרש היא הייתה חייכנית, אבל כשהגיע זמן המשחק, היא הייתה מוכנה להרוג. ההתנהגות שלה השתנתה כמעט מיד כשהשריקה נשמעה" – נזכרה יונסקו בראיון ישן לטיימס. היא ממש חשה את את הדחיפה של ג'י ג'י להפוך לדבר הבא בכדורסל הנשים והיא לא בזבזה רגע. קובי בכלל לא דחף את ג'י גי' לכדורסל בניגוד למצופה. הוא אף השאיר את המשחק מאחוריו ולא הפך את הבית למעוז צפייה במשחק ששינה את חיו. אך חיידק הכדורסל שתפס את ג'י ג'י קשות, הדביק את קובי מחדש והחזירו למשחק כמנטור ותומך נלהב של כדורסל NBA.

יונסקו זכורה עם נאום מרגש בערב ההוקרה של קובי שנערך בסטייפלס. וונסה בריאנט שאימצה אותה לחיכה, מאוד רצתה שמישהו שהיה קרוב גם לקובי וגם לג'י ג'י ידברו. הנאום שלה היה מאוד מרגש

"בשבוע שלאחר התאונה הייתי בקולורדו, היה לי משחק, וכמו שאני עושה לפני כל משחק, התפללתי. הפעם חשבתי על קובי וג'יג'י. הקול שלו עדיין בראש שלי, גם אם הגוף שלו הוא לא על כדור הארץ הזה. וכל מה שרציתי זה סימן שבאיזושהי דרך הוא גם שמע אותי. הסתכלתי אל השמיים והנה היא הייתה שקיעה זהובה יפה. הצהוב הכי נועז. צהוב לייקרס. ועוד בפנים המרחק, מסוק, היה הסימן שלי, שהוא לנצח יהיה איתי.

שמעתי את קולו בראשי, השורה האחרונה מאחד מספריו: 'לך עד שהחושך הוא זיכרון, ואתה הופך לשמש באופק של הנוסע הבא'".

בשנתה האחרונה באורגון, הגיע תומך נלהב נוסף שליווה אותה. עוד סופרסטר NBA שמצא את עצמו דרך היותו "אבו אל בנאת", תומך נלהב של כדורסל נשים. זהו כמובן סטף קרי. יונסקו, שנשארה ללא קובי, נבחרה בבחירה הראשונה בדראפט 2020 ב-WNBA. היא מספרת על הקשר שלה עם קרי. יונסקו שגדלה בוולנט קריק באזור המפרץ אהדה את הווריורס במיוחד בריצה הראשונה של סטף לאליפות. היא אף גנבה ברשות את סימן ההיכר של סטף, תנועת ה"לילה טוב" כאשר המשחק נסגר.

שתי אגדות הקליעה התקרבו בשנים האחרונות ויונסקו מרגישה בנוח להגיע לסטף כשהיא צריכה מנטורינג או עצה כדורסלנית. המשחק שלה הרבה יותר דומה לזה של סטף מאשר למנטור המנוח שלה קובי. היא זריזה עם שחרור זריקה מהכתף שנראית אחד לאחד כמו של סטף. יונסקו שנחשבת לשחקנית הצעירה בהיסטוריה שהשיגה טריפל דאבל ב-WNBA, סיימה את עונתה השלישית, כאשר עונת הסופמור שלה נגדעה עקב פציעה. אך בעונה האחרונה היא כבר צברה 30 כאלה. אבל כל זה נחמד לעומת מה שקרה אתמול בלילה.

הלילה תשומת הלב ליונסקו חצתה את הגטו הספורטיבי הנקרא WNBA. בסופ"ש האול סטאר של ה-WNBA, סברינה יונסקו ששברה הלילה את שיאו של סטף קרי בתחרות השלשות עם סקור לא סביר של 25/27 קליעות ו-37 נקודות. השיא הקודם היה של סטף שקלע 20 קליעות מתוך 27 בדרך ל-31 נקודות. מבחינת אחוזים השיא NBA עדיין שייך לקרייג הודג'ס הצלף של הבולס שקלע 21 שלשות מ-25 כולל 19 שלשות ברצף (דרך ל-25 נקודות), אך זה היה בתקופת ה-30 נקודות המקסימאליות אל מול ה-40 כיום. יונסקו שמגרדת את ה-1.80מ', קלעה השנה 44% משלוש בכמעט 7 ניסיונות במדי הליברטי, נראתה כמו מכונה הלילה. הקטע המדהים זה שהיא החטיאה את הכדור הראשון שלה ועד כדור אחד במסילת המאני בול שלה. זהו. מעניין אם אי פעם נראה תחרות שלשות עם ציון מושלם של 40.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 37 תגובות

    1. הולך להיות טורניר מעולה ..האוסטרליות בתמיכת הקהל הביתי הדוחף הולכות לדבר חזק. ראיתי אתמול את המשחק הכנה האחרון שלהן מול הצרפתיות. נבחרת חזקה מאוד ואין על סאם קר.

  1. האירוע רק מראה כמה השתנה המשחק.
    הודג'ס שקלע יותר מקרי, ובאחוזים טובים יותר, לא מצא קבוצה בליגה גם כשהיה אלוף השלשות.

    1. צריך לזכור שהוא סוג של הוחרם על ידי לא מעט בעלים. הוא היה דמות פוליטית שיצא נגד האפלייה נגד השחורים בתחילת שנות ה-90 כולל דחיפה לחרם של השחקנים על משחק 1 של גמר 91. לדעתי גם היה לו סיפור עם ג'ורג' בוש. היום לא הייתה לו בעייה אבל אז היו לא מעט שמרנים מבין הבעלים שלא הסתכלו יפה על העניין הפוליטי שלו.

    2. אין כאן השוואה. הודג'ס היה מגדולי קלעי השחשוץ אך קארי שחקן גדול בכמה רמות מהודג'ס שלא היה כוכב על וגם לא כוכב גדול אלא ברמה הנמוכה ביותר של כוכבות.

    1. האמת שזה מעניין. היא הייתה צלפית חבל על הזמן בקולג' ומאז שנכנסה למקצוענים (שנתיים בפועל) הייתה די ממוצעת. השנה חזרה להראות את היכולות שציפו ממנה מבחוץ.
      אז נכון יש פציעה אחת גדולה באמצע וגם שינוי משמעותי בכמה מהעומס ההתקפי בקבוצה נופל עליה ועדיין זה מוזר.

  2. כתבת יפה ומעניין
    רק נדייק שהיא לא שברה את השיא כי הקשת יותר קרובה.
    כמו שמי שרץ 90 מטר לא יכול טשבוא שיא של ריצת 100 מטר.

      1. האמת זה די משמעותי בוא נהיה כנים וגם בעין זה נראה כמו שתשים את דוראנט/בוקר בספוט מיד שלהם לתחרות שלשה. תצוגה היסטורית אין ספק אבל אי אפשר להשוות לתחרות הרגילה

        1. הפער בין הקו הנוכחי של ה-WNBA ל-NBA הוא כחצי מטר. זה בערך נעל וקצת של KD. לא בדיוק מיד ריינג' ורחוק יותר מהבינלאומי ומהמכללות. אני אשמח לראות מי שחקני ה-NBA שמהקו של ה-WNBA היו עושים 37 נקודות בדקה ועשר. אבל אין לי טענות. זה לא שאתם טועים

  3. הז שלוקחים כל כך ברצינות את תחרות השלשות, בשתי הליגות, רק מעיד:
    כמה המשחק השתנה
    על הגדולה של סטף קרי
    על השיעמום של הקיץ

    1. החלק של תחרות השלשות הוא חלק מתוך הקשר מאוד מרגש. אם רק היה העניין של השיא, ככל הנראה הייתי מעלה את זה באחד התגובות. יש פה מישהי שעברה סיפור מעניין שגם אותו לא סיפרתי במלואו. החיבור שלה למשפחת בריאנט הוא משמעותי. בסיום נאום הניצחון שלה, רצה לוונסה בריאנט והבנות של קובי והתחבקה איתם ארוכות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט