אירועי דיומא – 14.07.2023 – אופניים וטניס

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 13

קטע 12 של אתמול היה קטע מעבר מרובה טיפוסים מהסוג הבינוני וסיום לאחר ירידה. לאחר 90 ק"מ כאוטיים לחלוטין קיבלנו כצפוי קבוצת בריחה משמעותית מאד, שכללה רוכבים כואן דר פול, אלאפיליפ, פינו, יורגנסון, יוהאנסן, יון איזאגיר, בנוט, סטויבן, מרטאן וגם דילן טיונס מ-IPT. הבריחה כצפוי שלטה בקטע, שהגיע לאחר התגבשותה לשלושה טיפוסים קשים למדי. בטיפוס השני מבין השניים, החליט ואן דר פול לתקוף, ונותר מלפנים כ-20 ק"מ עד לטיפוס האחרון של היום, שם נתפס קודם ע"י פינו ויורגנסון ואח"כ ע"י שאר החבורה. מי שהביא על גבו את שאר החבורה היה איזאגיר, שזמן קצר אחר כך אף תקף לפני הפיסגה, ומכאן כבר לא הייתה דרך חזרה. הבאסקי ניווט דרכו היטב בירידות, כפי שעשה פעמים רבות בעבר שבהן הצליח לזכות בנצחונות, והתוצאה כאן הייתה זהה, כשבורגודו ויורגנסון משלימים את הפודיום כדקה מאחוריו. הבאסקי הוא אחד הרוכבים המנוסים והמעוטרים בדבוקה, עם קריירה שכוללת בין השאר נצחונות בקטעים בכל שלושת הגראנד טורים. הניצחון הזה הוא השני של קבוצת קופידיס בטור זה (אחרי זה של לאפאי בקטע 2), השובר בצורת נצחונות של 15 שנה לקבוצה הצרפתית בטורים. בגזרת ה-GC לא קיבלנו שינויים, מלבד כניסה של פינו לעשירייה, ויונאס וינגגור ממשיך להוביל במירוץ לפני פוגאצ'אר (17+), הינדלי (2:40+), רודריגז (4:22+), בילבאו (4:34+), אדם ייטס (4:39+), סיימון ייטס (4:44+), פידקוק (5:26+), גודו (6:01+) ופינו (6:33+).
קטע 13 של היום, המגיע אלינו ביום העצמאות הצרפתי, הוא כדרכם של קטעים המגיעים ביום זה, אחד הקטעים היותר מסקרנים שהמירוץ יביא לנו. הקטע הוא הראשון מבין שלושה קטעי טיפוס קשים, שיכניסו אותנו בכל הכח בחזרה אל מאבקי ה-GC. כאן אנו מקבלים קטע קצר, שהדובדבן שלו הוא הטיפוס המסיים והמיתי לגראן קולומבייה. זהו טיפוס ארוך וקשה של כ-18 ק"מ בכ-7 אחוזי שיפוע, שהקושי שלו מתחרה ביופי של מה שנקרא "השרוכים" – אותם פיתולים מרהיבים של הכביש כפי שהם נראים ממבט על. השאלה המתבקשת היום כמובן היא האם נקבל עוד פיתול בעלילת המתח שמביא לנו המאבק הצמוד בין טאדיי פוגאצ'אר ליונאס וינגגור. עדיין, השילוב של יום העצמאות הצרפתי (עם מוטיבציה של רוכבים צרפתים רבים לצאת קדימה) יחד עם שני קטעי הטיפוס העוקבים יביא לכך שניצחון מבריחה היום לא יהווה תרחיש מפתיע. שידור ביורוספורט 1 מ-12:45.


טניס / אלכס דוקורסקי

ווימבלדון – חצי גמר הגברים

מרקטה וונדרושובה הצ'כית ואונס ג'אבור מתוניסיה גברו על אלינה סביטולינה וארינה סבאלנקה, בהתאמה, והעפילו לגמר, שיתקיים בשבת.

15:30 (ערוץ 55 או 56): נובאק דג'וקוביץ' – יאניק סינר: דרכו של הסרבי להגנה על התואר תצטלב הפעם עם האיטלקי הצעיר בן ה-21, מן השחקנים המוכשרים ביותר בסבב, שישחק לראשונה (ולא בפעם האחרונה, יש להניח) בחצי גמר גרנד סלאם. סינר, שעסק בהצטיינות גם בסקי אלפיני בילדותו, ניחן באתלטיות רבה ובחבטות חזקות ומדויקות. בנוסף, הוא נע היטב על המגרש ומשחק טוב גם כשנדרש להגן ולהחזיר כדורים. אין צורך, מיותר לציין, להציג את יריבו, שעל אף יכולותיו המעולות של סינר, יהיה מועמד להעפיל לגמר ולנסות לזכות בתואר ה-24 מסבב זה.

מיד אח"כ: קרלוס אלקראז – דניאיל מדבדייב: כל אחד מן הטניסים המעולים הללו זכה פעם אחת בטורניר גרנד סלאם, ושניהם עשו זאת בארה"ב. הערב הם יישחקו לראשונה בחצי הגמר בווימבלדון. מדבדייב יתבסס רבות על מכות הפתיחה החזקות שלו, בעוד שיריבו, אשר נהנה כנראה מיתרון קל על הרוסי על משטח הדשא, ינסה "להזיז" את מדבדייב ולהאריך את הנקודות, עד כמה שהדבר מתאפשר על משטח זה. אלקראז כבר שיחק מול מגיש מעולה, מתאו ברטיני, בשמינית הגמר, והתמודד עמו היטב. לכן, לעניות דעתי (ובכל הנוגע לטניס, היא עניה מרודה, בלשון המעטה), הספרדי, שמדורג ראשון בעולם, יעפיל כנראה לגמר.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. תודה רבה
    באליפות אירופה סל עד גיל 20
    אתמול ברבע הגמר
    ישראל מנצחת את גרמניה 64-75 ועולה לחצי הגמר מול בלגיה שגברה על ליטא 71-77
    בחצי השני יתמודדו
    צרפת ויוון כאשר צרפת הדיחה את סרביה 73-82
    ויוון הביסה את טורקיה 61-87

    נבחרת ישראל מגיעה להישג היסטורי מרשים של 5 פיינל פורים ברצף בחמשת הטורנירים האחרונים
    הרצף השני בכל הזמנים
    ישראל הגיעה לראשונה ברצף הנוכחי לפיינל פור 17 אז נוצחה בגמר בידי יוון אחרי כן היא זכתה בטורנירי 18 ו 19
    כאשר טורנירי 20 ו 21 בוטלו בגלל קורונה
    ישראל חזרה לפיינל פור אשתקד וסיימה רביעית והנה היא בפיינל פור החמישי ברציפות
    זה המקום לרשום על רצפים מהעבר
    1 ספרד שיחקה 11 פעם ברצף בשנים 2007-17
    בתקופה הזו הגיעה ספרד ל 6 גמרים ולקחה 2 גביעים
    ועוד 4 מדליות ארד
    2 ספרד של 94-02 בתקופה בה הטורניר שוחק אחת לשנתיים ספרד הגיעה בתקופה זו ל 3 גמרים הפסידה בכולם ולקחה גם ארד אחד

    היו עוד 2 רצפים של 4 פיינל פורים

    סרביה 2005-2008 לקחה ארד ב 05 לפני שטסה ל 3 זכיות ברצף בשנים 06-08

    צרפת 2009-12
    כולל 3 גמרים וזכייה אחת ועוד ארד

    ישראל גם היחידה מהרביעייה הנ"ל שחוזרת לפיינל פור משנה שעברה
    בלגיה הובסה אז מול ספרד 95-71 ברבע וסיימה שמינית
    צרפת נוצחה ברבע מול ליטא 89-79 ודורגה חמישית
    יוון נוצחה כבר בשמינית מול בלגיה 82-72 וסיימה 12

    אתמול במשחקי הדירוג 9-16
    הבטיחו הישרדותם 4 נבחרות
    איסלנד שהביסה את מונטונגרו 73-99
    איטליה שגברה על פולין 60-72
    סלובניה שגברה על אסטוניה 62-83
    וספרד שהביסה את קרואטיה 60-84
    מבין ארבעת המפסידות מונטונגרו פולין אסטוניה וקרואטיה רק אחת תשרוד
    משחקי ההישרדות
    שבת 13.30 מונטונגרו – פולין
    שבת 16.00 קרואטיה – אסטוניה
    שעות חצי הגמר
    שבת 18.30 בלגיה – ישראל
    מוצאי שבת 21.00 צרפת – יוון

  2. תודה אלכם וגם דוד.
    אני כמובן אצפה בנולה מול סינר.
    קראתי כתבה שדיוקוביץ שומר על עצמו גם על ידי חימום וגם על ידי תזונה.
    חייב להגיד שהלוואי והיה לי המוג'ו שלו בעניין החימום לפני פעילות ספורטיבית.
    כשאני גולש אני לא מסוגל לעשות חימום לפני כניסה למים. אני רוצה אבל לא מצליח לשכנע את עצמי לגרוע 10 דקות מהגלישה בשביל חימום. לגבי המזון, אני גם לא מצליח לעשות מה שהוא ממליץ. נכון שאני נמנע מגלוטן 3 ימים בשבוע, זה לא קל! נובאק ציין בכתבה שהוא נמנע מגלוטן ורומז לכך שיש למניעה הזו השפעה חיובית על כושרו הגופני ועל האטת ההזדקנות הטבעית של גופו.
    מעניין
    אם הסוכן של לברון חושב שהתרנגולת שמטילה ביצי זהב יכול לשחק עד גיל 50 אולי גם נובק ישחק עד 40 ואולי מעבר לכך?

    1. רזי, תודה רבה. חשוב, לדעתי, בכל זאת, להתחמם, גם אם מעט, לפני פעילות גופנית. החימום יכול להיות ספציפי לפעילות עצמה וגם כללי, כמו הליכה או ריצה קלה. החימום מונע פציעות, מכניס את הספורטאי ל'מצב המנטלי' של התחרות ומשפר גם את הביצועים בחלק העיקרי של הפעילות.

      לגבי הגלוטן, בעצמי מתקשה להימנע ממנו, בהיותי חובב לחם, עוגות וחטיפים. לעניות דעתי, אפשר לשמור על תזונה ראויה אם נשמור על איזשהו איזון בין אבות המזון השונים, לא נפריז באכילה ונשתה מספיק מים (גם בחורף).

      1. אני יודע כמה האימון חשוב ורואה ספורטאים מתחממים על החוף לפני שנכנסים למים ובכל זאת לא עושה את זה למרות הרבה סרטונים ברשת שמראים מה לעשות ואיך. פשוט נתפש כזמן שבא על חשבון הפעילות וקשה להיות בדסיפלין להתחמם. גולשים חכמים כמובן מתחממים לפני הכניסה למים.
        תזונה זה בעייה כי רבים ממוצרי המזון לא בריאים לנו. מים הכי בריא ואני שותה דיי הרבה במהלך היום. גם פרי וירק טובים למהלך היום. מי לא אוהב לחם עוגות וחטיפים? בניגוד לחימום, דווקא בזה יש לי משמעת דיי ברורה ובגללה אני משאיר את הגלוטן לסוף השבוע.
        מא אתה אומר? מי ינצחו היום בטניס?

  3. תודה פאקו.
    .
    כמו הרבה פעמים, ימים שנראים ככאלו שרק ממלאים את הלוז עד שמגיעים להרים הופכים להות סופר כיפיים.
    אקשן ללא הפסקה, מלא התקפות ונסיונות לבריחה (לקח שעתיים!) ואפילו פוג ויונאס ניסו קצת פה ושם.
    .
    גם לדעתי הנצחון היום יבוא מהבריחה.
    מאבקי GC כמובן שיהיו, אבל הם יתנו נסיון-שניים בקילומטרים האחרונים ולא יישרפו לפני היומיים הקשים יותר. כן, עם כל הכבוד לבסטיליה היום לא באמת קשה כסטייג' (יחסית, יחסית..).
    יכול להיות שבאמת הטיפוס הראשון של היום הוא לא מדורג?? או שסתם אני לא רואה טוב.
    .
    מאוד הופתעתי לקרוא שיון איזגירה במועדון המאוד מכובד של מנצחי קטע בכל הגרנד טורים. בחיים לא הייתי מנחש..ריספקט!

  4. אכן טיפוס לא מדורג. עושים את זה לפעמים. אולי במקרה הזה כדי שמתחרים על המנוקדת לא יתאבדו על הטיפוסים האלה ויתמקדו בסיום.
    ולגבי יון איזאגיר, הבחור מאד מנוסה וגם מגוון מבחינת היכולות. קטעים כמו אתמול זה לחם בשבילו.

  5. כרגיל פאקו נהדר.
    ה"קאטש" הקבוע בטיפוס לקולומבייה הוא הקטע ה(די) מישורי בק"מ ה-13 שלו. קבוצה אפילו של 3 רוכבים יכולה לקזז 10 שניות על הקטע הזה ואחריו השיפועים כבר יותר מתונים, עד ממש מאות המטרים האחרונים.
    מעבר לזה שבבאסטיליה יש סיכוי לא רע שאיזה צרפתי ונספחיו כבר ייקח את הבונוס.
    זה גם מעלה את השאלה מבחינת וינגו, האם הוא צריך להגיב להתקפה של פוג או להישאר עם הקבוצה. בגלל זה גם ההתקפות של קלדרמן אתמול היו נראות לי מיותרות, כי אם אתמול הוא היה בקטע רגוע, הוא יכול היה למשוך היום יותר זמן לפני קוס, למרות שהוא כמובן לא בשיאו העונה.
    הסיום ביום ראשון קשה יותר ואפשר להרוויח עליו יותר זמן, למרות שכטיפוס שלהם הוא כמובן מהיר יותר.

    1. קשה לי להאמין שהקטע המתון יוביל לאיזה קיזוז. דווקא הטיפוסים האלה עם שיפועים משתנים הם מה שהמטפסים הקלאסיים יותר אוהבים.

  6. ברוך שובך איש יקר.
    חושב שלתת לפוג לברוח בכל קונסטלציה שהיא זה הימור מאד מסוכן. זה אמנם קטע קצר עם טיפוס קשה אחד (מה שאומר שאולי היתרון היחסי של פוג יותר קטן), אבל הטיפוס מספיק ארוך בכדי שהוא יוכל לעשות שם לא מעט נזק.

  7. יון איזאגיר נח שבע שנים לפחות בטור….
    בפעם האחרונה בה ניצח בטור
    2016 למיטב זכרוני תקף בעליהנבמהירות מסחררת עקף
    את ניבאלי שחזר מפציעה בגב וגלש לסיום כאילו הוא ניבאלי …
    בדיוק בצורה בה ניבאלי זכה באחד
    הנצחונות המהממים במירוץ יד יומי שלו לאחר מהליך התקפה של רוכב מהאקדמי .
    מאז הבאסקי המוכשר החליט לנוח
    בצורה המזכירה הרבה יותר את קוניגו מאשר את ולוורדה …
    הקטע היום להבנתי יהיה מעניין לא חושב שפוג יוותר על התקפה ,
    חושב שיתכן ונקאה שינוי בהובלה היום .
    הבריחה שוב תנצח מן הסתם ולמייקל וודס יש שוב סיכוי טוב
    להוכיח את יכולותיו הקטע הזה
    מתאים לו .
    יהיה להבנתי מעניין.
    ברוך השב מתן גילור .

    האם היה זה בוווין ?

      1. נראה אולי קצת יותר טוב עכשיו עבור הבריחה, כשהאמירויות הורידו את הרגל מהגז טיפה. עדיין נראה יותר סביר שזה יהיה של הדבוקה היום.

  8. כמעט שעה ועשרים ונובק סוגר 2:0 במערכות, נראה כמו עוד יום במשרד.
    הכל תלוי רק בו ובפוקוס שלו.

  9. סינר משחק לידיים של נובק שיודע שהחולשה שלו בכדורים המסובבים. פשוט לנצח את יואקים כשכל הזמן מחזירים לו כדורים מסובבים ולכן הכדור מהחזרות כל הזמן ברשת. כמעט כל הזמן.

      1. כן. כי זה קטע שתפור על פוג, וכי האמירויות עבדו קשה כל הקטע, ובסוף יצא שפוג קיצץ 8 שניות סך הכל. נראה שיומבו שמרו אנרגיות לקטעים הבאים שצפויים להיות קשים יותר.

  10. סינר נתן שם פייט במערכה האחרונה אבל אי אפשר כשנולה ביום במשרד. האחרון אפילו לא חגג את הכדור האחרון ורק התשואות אחרי כן קצת העירו אותו.
    לסינר היו יותר ווינרים משמעותית אבל לא ככה מנצחים את נובאק.
    עכשיו ימתין הטאלנט לראות את מי יגריל בגמר ווימבלדון

  11. באופן מעניין היה עדיף לפוגאצ׳ר לסיים שלישי ווינגו רביעי לעומת שני-שלישי כי זה קיזוז של 4 שניות לעומת 2

כתיבת תגובה

סגירת תפריט