ליגת הקיץ 23 – הופעות בולטות/ יהונתן גזלה

להוציא מהפוסטים האלה תובנות זה כמו להוציא סלע ממים. נראה אפשרי בהחלט, אבל מהר מגלים שסלע זה עניין מחליק ושחשוב יותר, מעולם לא הרמת כזה ואת הגב השארת בבקום ביום השחרור. אז עברו יומיים כי לא באמת היה לי זמן ממש לכתוב.

אז הנה כמה פנינים מליגת הקיץ:

הקמבק – מושמצי שארלוט ברנדון מילר וניק סמית' ג'וניור נותנים אות חיים

שארלוט שהגיעה לליגת הקיץ חמושה בכול טוב עם שלישיית גארדים צעירה של ג'יימס בוקנייט, ניק סמית' ג'וניור וברנדון מילר, היו אמורים להפגיז משלוש ולבצע משחקי מסירות מלהיבים. בפועל הם כבר אפס מארבע וגם אתמול הפסידו, הפעם לפורטלנד במשחק שדווקא הוציא שתי הופעות מעודדות. ברנדון מילר קלע 26 נקודות אתמול ב-8/15 מהשדה -3/6 משלוש. אומנם חלק מהזריקות הקשות פשוט נכנסו הפעם, הוא גם היה החלטי ודומיננטי ופתאום קצת ראוי לבחירה שנייה. ניק סמית' שהיה אחד מהשחקנים הכי מסקרנים בדראפט האחרון, נפל עד למקום ה-27, עקב היסטוריית פציעות וברנדון מילר הנבחר מספר 2 שסוף-סוף נתן משחק משכנע מההתחלה ועד הסוף. סמית הפגיז 33 נקודות עם 13/20 מהשדה, 4/5 לשלוש ו-3/4 לשלוש. הוא הראה את כול היכולות שלו באחד על אחד ואף ניסה להפוך למוביל כדור כשג'יימס בוקנייט ממשיך להתפייד כאשר לכולם ברור שהוא לא פוינט גארד. סמית' אומנם איבד לא מעט כדורים אך אולי כשמילר בדרך להיעלם מליגת הקיץ כדרכם של הנבחרים הגבוהים, אולי ייקבל עוד הזדמנויות.

אימוני בייטס – להתחיל להאמין או עוד ירייה באפלה

בשתי המשחקים הראשונים בליגת הקיץ, אמוני בייטס לא שיחק רע, לא בדיוק הפוסטר ליעילות, אבל גם הרבה מהלכים יפים לעין. לא הרבתי בדיבור מאז המאמר שלי שחזה קמבק אפשרי לבייטס. על כל משחק מדהים שהוא גורם לכך להפוך למאמין שוב, הוא מחזיר בכמה משחקים שבא לך למחוק את השם שלו מהזיכרון. לא אכביר במילים על האבא הדומיננטי והשתלטן שלו שהרס לו כל חלקה טובה, וגם על בייטס עצמו בכמה החלטות הזויות. אבל הנה הוא כאן, אחרי שנבחר בבחירה 49 בדראפט לקבוצה שאשכרה צריכה ווינג גבוה קולע. אלוהי הכדורסל נותן לאימוני הזדמנות אחרונה ודיי. ההוא שנחשב לשחקן התיכונים הטוב ביקום עוד בכיתה י' (כשצ'ט וקייד עוד היו בתיכון להזכירכם), נפצע, חזר לתיכון, מיד עזב לממפיס לשחק במכללה במקום בכיתה י"ב, עזב בטריקת דלת ונתן עונה מאוד קוטבית במישיגן המזרחית, מקבל הזדמנות להראות שהוא יותר מגימיק שיורה כדורים מטורפים מ-30 מטר על שמירה.

ביום שני בערב במשחק של קליבלנד קאבלירס מול ממפיס גריזליס, בייטס, בן 19, היה אגרסיבי במיוחד ומצא את הדרך להראות כדורסל מבלי שהכול סביבו חורבות. הוא השחיל 21 נקודות ב-7 מ-11 מהשדה ו-5 מ-8 מטווח של שלוש נקודות אבל תרם כמה ריבאונדים, שתי חסימות נהדרות תחת הסל, 2 חטיפות ואפילו מסר את אסיסט הניצחון. אימוני עדיין שם חזק בארה"ב המחזיקה תרבות כדורסל תיכונים פופולרית להחריד. כל כך פופולרית שאדם סילבר חתם הסכמים על זכויות שידור למשחקי הראווה של סוף השנה בתיכונים.

הכותרת הכי טובה שלי למאמר: קליק בייטס

כריס מורי – התאום השקט מתחיל לעשות קצת רעש

בריאן ווינהורסט מ-ESPN דיווח את מה שניחשתי באחד המוקים שלי. שהקינגס רצו לקחת את כריס מורי לשחק יחד עם אחיו התאום קיגן. כריס עלה מהספסל בעונה שקיגן פרץ והראה הבטחה, בעונה אחרי שקיגן נחת בקינגס, כריס השתלט על הקבוצה ונתן עונה נהדרת. בכול מקרה הבלייזרס גנבו אותו לקינגס בבחירה 23 וטוב שכך. כריס חייב להתחיל לצאת מהצל של אחיו התאום. עד לאתמול, כריס נראה מעולה הגנתית, כמו אחיו הוא לא מבצע הרבה טעויות ורואה את המשחק מצויין, אך הוא היה סוג של שחקן משנה בליגת קיץ שהציגה את סקוט הנדרסון ושיידון שארפ. הלילה סוף סוף חיפש את ההתקפה ונראה פשוט מצויין בניצחון הדחוק על שארלוט. הוא רשם 19 נקודות יעילות (7/12 מהשדה, 4/7 לשלוש, 1/4 מעונשין) ושבעה ריבאונדים ב-32 דקות בניצחון על שארלוט 97-93 אתמול. אז הזוגיות של האחים מורי כמעט התרחשה, אבל אולי הגיע הזמן שכריס ימצא את מקומו בליגה

מה אפשר ללמוד על בילאל קולבאלי הצרפתי?

וושינגטון וויזארדס לא הצליחו להתמודד עם הספרס היעילה שהגיעה לליגת הקיץ. גם ללא ויקטור הספרס תמיד מוצאים 2-3 שחקנים חמים. הלילה זה היה מלאקיי ברנהם שהתנער מההופעה הקודמת שלו עם ה-1/17 מהשדה והפעם השחיל אבוקות. הוויז הפסידו בתוצאה 96-85. המשחק נשאר צמוד במשך רוב הזמן עד שהספרס ברחו. מה שהיה מעניין זה הדגש על קוליבאלי כמוביל כדור ופליימייקר. סוג של ניסיון לשחזר את דני אבדיה. אז נכון, הרוקי הצרפתי המבטיח שנבחר במקום השביעי ללא שום הצלחה מוכחת באף ליגה, סיים עם 4 אסיסטים. חלק מהמסירות שלו ממש הרשימו כולל מתוך הפיק אנד רול. זה עוד כל כך בוסרי, ויש לו גוף אתלטי שלא תמיד נמצא בשליטה. לוויזרדס אין אפשרות ליפול בפרויקט הזה אחרי שוויתרו על לא מעט שחקנים שבאופן ברור נראו טובים יותר ביום הדראפט. לדעתי זה יעבוד לטובתו. הוא כבר שומר טוב, ריבאונדר מצויין ונראה יותר ניסיונות שלו לקלוע מבחוץ ככל שליגת הקיץ תמשיך. אבל מי שחושב שהוא יגיע ויתרום המון בעונה הראשונה חולם. הוא בוסרי אפילו לליגת הקיץ.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. בטח שאמריקאים אוהבים כדורסל תיכונים: הם עושים את אותו הדבר כמו הבוגרים, רק שלא צריך לשלם להם. חלום קפיטליסטי. בשביל להיות יותר אמריקאים מזה יצטרכו להעלות אותם חמושים (ג'ה בתגובה: hold my beer).
    תודה רבה ג'ון

    1. זה מעבר לניצול (יש גם הרבה מזה). אצלנו כל יפואי יכול לאהוד את מכבי חיפה ולקפוץ כמה שעות לסמי עופר. אצל האמריקאים לפעמים צריך לטוס כדי לראות ספורט מקצועי בלייב. המקומיות היא סופר חשובה בהרבה אזורים. הייתי נוכח פעם בגמר בייסבול little league מקומי שהיו בו קרוב ל-700 צופים.
      ב AAU כמובן אין רומנטיקה…

    2. עושים אותו דבר כמו הבוגרים? נו, על פי ההגיון הזה גם מי שמשחק בשישי בספורטק עושה אותו דבר כמו בבוגרים, רק שלא צריך לשלם להם. בוא, יש סיבה שאנחנו קמים בלילה לראות נבא ולא טורחים לראות משחקים מהליגה הבלגית למרות השעות הנוחות, המשחק הוא אותו משחק אבל יש דרג ויש זרג.

  2. אני תולה במלאכי תקוות גדולות מאז שנבחר וראיתי סרטונים שלו.
    פופ לפי מיטב המסורת ייבש לו תתחת חצי עונה אבל אז התחיל לתת לו דקות וכדור ביד.
    הוא באמת שחקן נהדר, יוצר לעצמו בקלות, סקורר טבעי מגוון, מוביל כדור וגם יודע למסור.
    חבל רק שנתקענו עם פופ לעוד 5 שנים ארוכות, כשהקבוצה בבירור כבויה, כשרונות צעירים מתבזבזים, ואין שום שמחת חיים במשחק שלנו.
    היינו צריכים איזה בקי או המאמן הצעיר של אוק' או זה של יוטה. אחד שנותן לחבר'ה ביטחון ולרוץ, זורק צעירים למים ומקבל מכל אחד 200%.
    היה צריך להתחלף כבר לפני 2 עונות ולתת לדם חדש לעמוד על הקווים.

  3. תודה גון מצויין, לא יודע ברנדון מילר נראה כמו בלוף אני יודע שזה עדיין מוקדם מאוד אבל אפשר לראות שהוא לא יוצר ברמה גבוהה, שארלוט עשו טעות איומה (כל הקיץ שלהם זוועתי העתיד שלהם זה למאלו בול ומכה הנשים זה לא עתיד מבריק).
    .
    וושינגטון זה קבוצה שמנוהלת בידי מפגרים, גם השחקנים בה עם האיקיו הנמוך בליגה בפער, יפלו עם הגמלוני הצרפתי יאניס יש רק אחד. וושינגטון יכלו לקחת אותו בבחירה נמוכה בהרבה.

    1. אני חושב שהוא לא יוצר אחד-על-אחד ברמה טובה עדיין. הוא מוסר מצויין ודווקא יש לו אוריינטציה קבוצתית. לא תמיד יש לו את הצעד המהיר לייצר הפרדה. אני חושב שהוא בהחלט יוכל לפתח מובים מורכבים באחד על אחד אבל הפורטה שלו לדעתי זה לקבל כדור בתנועה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט