יומן האבטיח (4)/מתן גילור

  1. רגע לפני גמר ה-NBA הממשמש ובא, נשמעת לא פעם הטענה ש: "אם מיאמי יזכו באליפות, הטריפיט יקרה רק בגלל שהם שיחקו לאורך השנים בפלייאוף המזרח." ברשותכם, אסביר למה אינני מסכים עם טענה זו: מדובר בספקולציה, אפשר אפילו לומר זולה מאד, כיוון שאין שום דרך אפילו לנסות להתחיל לנבא מה היה קורה אילו מיאמי היו משחקים במערב. מה שכן אפשר לעשות הוא להסתכל על העבר ולבחון אותו. במשך 4 שנים רצוף, מיאמי מגיעה לגמר ה-NBA. זולת השנה, היא שיחקה יותר משחקים בפלייאוף מאשר יריבתה מהמערב, כך שהפלייאוף המזרחי הקשה יותר מאשר הקל. אז כמובן שיבוא פלוני ויטען: "אם הם היו משחקים במערב הם בכלל לא היו מגיעים לגמר או לכל הפחות היה פוחת הסיכוי לכך, ולכן ניתן לסבור שלא היו זוכים באליפויות." לגבי האליפות הראשונה עוד יש מקום לדיון, למרות שלעניות דעתי גמר אזורי מול בוסטון של השלושת הגדולים (שתכלס היו ארבעה) קשה יותר מגמר אזורי מול סן אנטוניו, אך לגבי האליפות השניה הטענה כבר על סף המגוחכת. מול מי בדיוק מיאמי היתה נופלת, אילו היתה מחליפה מקומות עם ס"א? מול לייקרס ללא בראיינט? מול הלוחמים ששם הוא השם הכי פחות מייצג את המציאות ב-NBA? מול ממפיס שניצלו פציעות בדנבר ובאוקלהומה? דווקא הסדרות מול שיקגו – שבהחלט שיחקו כמו שוורים – ומול אינדיאנה הביאו את הקבוצה לגמר עייפה. הספקולציה הזולה שלי היא שאם מיאמי היתה משחקת את הפלייאוף הקודם במערב היא היתה מסיימת את הסדרה ב-5 משחקים, לכל היותר. וזה לא נגמר, כיוון שלפתע בא אלמוני וטוען: "המזרח מאפשר להם לנוח במהלך העונה. אם היו משחקים במערב היו צריכים להשקיע אנרגיה רבה יותר כדי להגיע למאזן זהה." על זה כבר כתבתי ששיעורי ההצלחה של מיאמי מול קבוצות המערב והמזרח זהים וההבדל בין 30 משחקים ל-52 משחקים לא משמעותי סטטיסטית. לפיכך, אלא אם מיאמי התאמצה יותר מול קבוצות מהמערב (רגע, עוצר לצחוק ולנגב את השוקו שיצא לי מהאף), כנראה שיש לה מאצ'-אפ יותר טוב מולן, דבר אשר מקזז את פערי האיכות, שהם בבירור לטובת המערב. בקיצור, אם מיאמי תשלים טריפיט, היא תעשה זאת כיוון שהיא עד כדי כך טובה יחסית לתקופה (ורק כך היא יכולה וצריכה להישפט!) ולא כי היא שיחקה באזור זה או אחר.
  2. ואם כבר בטריפיט עסקינן, אז אני "ביטחתי" את הזכייה של ההיט באליפות, באמצעות ההתערבות הבאה: אליפות של ס"א – הרווחתי גלידה. 4-3 להיט – תיקו. אליפות של ההיט ב-4-6 משחקים – הפסדתי גלידה. מה דעתכם, התערבות טובה?
  3. האם שמת לב שזו הפעם הראשונה במילניום הנוכחי (וכנראה מאז 1991 ואולי אפילו משנות ה-80 של המאה הקודמת) שבגמר NBA נפגשים שני שחקנים שכבר ברור שהם טופ 10 בכל הזמנים?
  4. מעניין לראות את נובאק ג'וקוביץ' שלמד מרפאל נדאל איך משחקים על חימר, לעומת וורינקה למשל שעוד לא שם ופדרר שכנראה לעולם לא ילמד. במקום חבטות לאורך הקו (בעיקר כאשר מדובר על חבטות גב יד) הוא חובט לתוך המגרש. מעבר לזאת שאלה חבטות עוצמתיות בהרבה (בחבטת גב יד בשתי ידיים זה מאפשר ניצול טוב יותר של היד החלשה ובחבטת כף יד זה מגביר את ה'טופ ספיין'), נדרש בהן פחות דיוק ובשל כך פחות ריכוז. גם בגלל זה לוורינקה ופדרר היתה עונה חימר סבירה, אבל במשחקים של 5 מערכות זה משנה את התמונה. כל חבטות הגב יד ביד אחת מעייפות את הכתף מהר מדי, לא כל שכן בגילו של פדרר, קל וחמר שהוא משתמש בהן גם לחבטות ארוכות ולא רק קצרות, באזור הרשת וב'דרופ שוט'. נולה כבר לא נבהל מנקודות ארוכות גם על חימר. במקום לשחק אגרסיבי ולקצר נקודות הוא מחכה שהיריב יטעה, בדיוק כמו רפא. יש סיכוי לא רע שהוא מהמר שהפציעה שלו פחות חמורה ואם הוא יצליח להאריך את המשחק נגד השור ממאיורקה כמה שיותר יגברו סיכוייו לניצחון בגמר. ובבקשה אל תדברו איתי על כך שטרם שוחק החצי ואי אפשר לדעת. אחרי ההדחות של בדריך ופרר, אף אחד כבר לא יעצור את השניים האלה בדרך לראש בראש נוסף ברולאן גרוס.
  5. אחד הדברים שאני בז להם בביצת הספורט שלנו הוא הצורך לשפוט ולסכם תהליכים אחרי שניה וחצי. ההכרעה שהפועל ירושלים בכדורסל לוזרים ושום דבר לא השתנה, שערורייתית בשיטחיותה. מה בעצם קרה? הקבוצה סוף-כל-סוף נתנה עונה טובה באירופה שתשפר את הדירוג שלה, הנחילה למכבי ת"א את התבוסה הביתית הגדולה ביותר בתולדות הליגה הישראלית, החזירה את הקהל למלחה וסיימה את הליגה במקום השני במרחק של משחק אחד. אז נכון, נעשו בהפועל ירושלים טעויות, כמו רוטציה צרה מדי שעלתה לה ביוקר עם הפציעות של פרחוסקי ואליהו, אבל נעשו גם דברים חיוביים, כמו תשתית טובה לקראת העונה הבאה. אם יצליחו להשאיר את הסגל הנוכחי בניכוי דופרי ולהתחזק בעוד זר ו-2 ישראלים טובים, אז הם בכיוון הנכון. מתחילת העונה הבעלים החדשים של הפועל ירושלים דיברו על תהליך. הם דיברו על כך שהמעבר לארינה ילווה בהגדלת תקציבים. הם דיברו על זה שרק מהשנה השניה הם יאבקו על תארים ורק בשלישית יהיה ניסיון רציני להיכנס ליורוליג, אז למה דחוף לכל כך הרבה אנשים להכריע כבר אחרי עונה אחת? אם ניקח לדוגמא את גולדהאר, העונה הראשונה שלו היתה הרבה פחות מוצלחת. גם העונות הראשונות של צ'לסי ומנצ'סטר סיטי עם הכסף הגדול לא הניבו פירות. תהליכים לוקחים זמן וראוי לשפוט אותם אחרי 2-3 עונות, לכל הפחות.

  6. טוב עשתה מכבי חיפה שאפשרה לסטנוייביץ' להביא צוות זר שלם ולא רק עוזר. לא זו בלבד שהמודל הזה הצליח במכבי ת"א, אלא שמאמנים זרים שהצליחו במקומות אחרים התקשו להצליח בארץ, כי לא ניתנה להם התשתית הראויה להצלחה. כששאר הצוות המקצועי ישראלי הוא חשוף יותר לתקשורת ויש בינו לבין השחקנים פחות דיסטנס. אולי אפילו הלויאליות שלו נתונה יותר לשחקנים מאשר למאמן. בתור מאמן זר, להצליח ללא צוות זר רחב משול ליכולת להניב תוצרת חקלאית בזיבורית או חרבה. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יעשו אזובי קיר? לוויתן בחכה הועלה, מה יעשו דגי הרקק? בנחל שוטף נפלה חרבה, מה יעשו מי גבים? דושאן אוהרין כשל ללא צוות זר מה יעשה אלכסנדר סטנוייביץ'?

  7. סיפרו לי שהאליפות של מכבי חיפה בכדורסל בשנה שעברה היתה עם כוכבית, כיוון שהוכרעה במשחק אחד. השנה כבר מדובר על שני משחקים. אם הם יזכו תהיה זו אליפות עם חצי כוכבית? אולי סולמית? או פונפון? יויו? רגע, מה ההפך של רולקס ופרווה?

***

כנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. You are also mistaken about the Heat:

    If they had played in the west last year, you can't tell which place they would finish there. SAS finished second played LAL, GSW and MEM. Who's to say that the Heat wouldn't have met with LAC, OKC (with healthy Westbrook maybe?) and the Spurs? You can only look at the records of each conference, not choose specific opponents

    That was strike 2.

    Last one: 52 is way more than 30: 75% more. That's it – Strike three – you're out!!!!! (-: Anyway, thanks for the interesting tur

    1. פוגשים את OKC עם ווסטברוק בריא? כאילו מסיימים מקום 8? ינון, עזוב שטויות. אתה מחפש איפה שלא צריך. כמו שאני לא יודע מה היה קורה אילו כך גם אף אחד אחר וזו הטענה שלי.
      אז מה עם זה 75% הבדל? תסתכל על מודלים סטטיסטיים. אתה צריך להיות בטווח מאד מסוים ודי צר כדי ש-30 דגימות לא יתנו מובהקות אבל 52 כן. זה כמו להגיד ש-2M זה פי 2 מ-1M, אז מדגם בחירות שמבוסס על הראשון אמין ועל השני לא. ברור לכל סטטיסטיקאי שנה א' שההבדל זניח. ובכלל, איך ניתן לדעת אם הם היו משחקים יותר מול המערב (ופחות מול המזרח) איך אחוזי ההצלחה היו משתנים בכל אחד מהאזורים.

  2. צודק לגמרי לגבי הפועל ירושלים כדורסל. הם עשו ועושים שם משהו טוב, ופשוט נפצעו להם שני שחקני מפתח ברגע הקריטי. גם ככה עשו עונה נהדרת. וחיפה קבוצה מצויינת וזה ממש לא בושה להפסיד להם.

  3. מתן ראשית כרגיל תודה רבה ושנית מדהים כמה אני נהנה מכתיבתך וכמה …אני לא מסכים עם רוב הדברים.
    להלן תגובתי .
    1. מיאמי :
    ראשית אני מסכים עם דבר אחד שלא בהכרח כתבת …אלו החוקים כך היו תמיד ומיאמי אלופה ראויה .
    יחד עם זאת לא ניתן להתווכח כלל על כך שהדרך של מיאמי לגמר הרבה יותר קלה.
    ראשית היא משחקת שני שליש משחקים מול החצי החלש בליגה…וזה שמצאת שהאחוז אותו אחוז הוא בעיה של מיאמי וייתכן שהיא מזלזלת במזרח …זה לא משנה את העובדה הבסיסית שהיא קיבלה חיים קלים.
    אבל בפליאוף המצב מקצין בהחלט .
    הטענה שלך ששיקגו נטולת רוז הייתה היריבה הכי גדולה למיאמי היא בעיני לפחות רחוקה וקלושה.
    אם כוונתך היא ששיקגו היא המרביצה הכי גדולה שיכלה לקבל מיאמי עם זה עוד ניתן להסכים..אבל שיקגו נטולת רוז לא יכולה להדיח קבוצה מיאמי או בקליבר שלה …(למיטב זכרוני היו לשיקגו עוד פציעות ).
    אשר לאינדיאנה הרי שאשתקד באמת היא הייתה יריבה ראויה …השנה היא נתנה פייט נחמד אבל זו קבוצה שכבר חצי שנה במשבר ומאז האולסטאר זו קבוצת מאזן שלילי …לא ניתן להשוות אותה לאוקלהומה ואפילו לא לפורטלנד ודאלאס.

    הדבר הכי משמעותי שאתה "שוכח " הוא שאין מי שיכולה להדיח את מיאמי במזרח …וגם אם אוקלהומה /ס.א היו שם לא הייתה מי שהייתה מסוגלת להדיח אותה.
    במערב כל קליפרס שכזו מהווה סכנה אמיתית להדחה.
    הנה כשדאלאס הדהימה את כל המערב היא ניצחה גם את מיאמי "זה אומר שכל קבוצה שתנצח מערב יכולה לנצח את מיאמי וזה אומר גם שכמעט כל מערבית יכולה להדיח את הגדולות שם.
    ייתכן שהספארס "הרוויחו " הגרלה יותר קלה …ייתכן שיוסטון הייתה למשל יותר מאיימת עליהם מפורטלנד …אבל בסוף לנצח את המערב זה קשה עשרות מונים מלנצח את המזרח הנוכחי.

    קח לדוגמה טובה את ממפיס …ממפיס זו אינדיאנה משודרגת היא זרקה כבר פעם אחת את אוקלהומה ולקחה אותה לעוד שני סדרות של משחק שביעי והארכות (מאז עידן מיאמי ).
    היא זרקה מפליאוף אחד גם את הספארס ….האם מיאמי קיבלה אותה ? האם מיאמי עברה התמודדות שכזו ?????
    בקיצור לא ניתן להתווכח עם המובן מאליו ולמרות הכל אלו החוקים ומיאמי לא צריכה להתנצל והיא אלופה ראויה …אך היא מרוויחה בענק מסיטואציה הזוייה .

    2. סעיף 3. שלך כ"כ נכון חשבתי עליו בחג …רק חבל שאחד מהם כבר בן 38 …(למרות שהוא נותן שנים אחרונות אדירות בהחלט כמו קארים בזמנו ) .

    3. הפועל ירושלים : בגדול מסכים בכל זאת כמה הערות.

    א. בהחלט נבנה בקבוצה הזו משהו טוב בריא ונכון.
    אני זוכר שכבר לפני עשור אמרתי שהמטרה היא אירופה ורק דרך אירופה ניתן להתחרות באמת במכבי .קליין (שמאד הערכתי) לא הבין זאת אלון מבין זאת היטב.

    ב. הקבוצה אכן נתנה עונה טובה וכפי שכתבתי חל קידום ועדיין לא ניתן לזלזל בסוף העונה העגום.
    כזכור כשהם הביסו את מכבי ב 28 לא התרגשתי וטענתי שמכבי תהיה בפיינל פור ועשויה בהחלט לקחת יורוליג …הרחבתי ונימקתי שבכדורסל צריך לדעת לנצח במאי -יוני וניתן לקבל לפעמים בעיטות כמו במכבי .
    השנה לאחר הרבה שנים הפועל סוף כל סוף ניצחה וזה הקידום …אבל היא לא ידעה לנצח בזמנים הנכונים וצריך לנסות להבין למה.

    ג. סליחה אם זו נראית התרברבות …אבל אני (ויאיר) חזינו מראש שהפועל תודח ע"י חיפה …כי הכתובת הייתה על הקיר .ההתנהלות הייתה כזו שהכריחה להבין את התוצאה מראש.
    והכישלון היה פשוט (ושוב כתבתי זאת במאמרים רבים לאורך כל העונה). הפועל בנתה עצמה לא נכון.
    כמובן שהחזון היה גדול והרבה דברים נעשו טוב …אבל היו כמה דברים "קטנים " שהם באמת קטנים מבחינת הבנייה אבל משמעותיים במבחן התוצאה שגרמו להדחה המוקדמת ביחס לציפיות.
    הפועל כמובן פעלה נכון כשהחתימה שחקנים בכירים לחוזה ארוך טווח היא פעלה נכון כשבנתה בסיס איתן לשנים הבאות.
    גם הבאת הצברים הבכירים בארץ אליהו והלפרין ולטווח ארוך הייתה מחשבה נכונה.
    בכל הדברים הללו צריך להמשיך ללא ספק בכלל !
    הנפילה הייתה בקרדיט שנתן גרינברג למקומיים יותר נכון בקרדיט שהוא לא נתן .
    הוא התבסס על הלפרין ואליהו ל70 דקות בערך למשחק…כתבתי וחזרתי ואמרתי שמספיק יום לא טוב של אחד מהשניים והפועל בטח בשלבים המכריעים תהיה בבעיה (כל שכן בפציעה כפי שקרתה לאליהו ).
    מה שגרינברג היה צריך לעשות זה פשוט להכניס לרוטציה ל 15-20 דקות את גרין ועוד 2-3 מהצעירים המוכשרים שבהחלט הוכיחו עצמם השנה בעיקר אראל.
    הבעיה שהוא לא נתן להם את הצ'אנס ולא זו בלבד הוא שיחרר למענם שחקנים שיכלו לתת את אותם דקות כמו רוזן ,קולמן ואפילו כדיר.
    במילים אחרות ההבדל בין הפועל ליתר העולות לטופ 4 המקומי הוא בקאדר המקומי בעוד בחיפה יבזורי עולה מהספסל ובירושלים טיוס ובלו (ולאילת יש את הפרבילגיה לעשות משחקים עם נעימי ).
    בהפועל התבססו על 2 וחצי מקומיים וזו התוצאה.

    ג. הכי חשוב אפשר ללכת על המשכיות וגם לפטר את המאמן זה לא סותר.
    גרינברג נכשל במבחן הדרך עוד יותר ממבחן התוצאה ולכן הייתי שולח אותו …או ממנה אותו לג'נרל מנג'ר שמעתי רעיון שכזה באחד התגובות זה לא רעיון שלי …אבל זה רעיון לא רע .הוא היה כזה בארה"ב הוא מקושר לשחקנים מוכשרים …אבל את הקרדיט לצעירים הוא לא נותן אז להביא לידו מאמן צעיר ומוכשר כמו פרנקו או קטש (כן קטש).
    זה יכול להיות יופי של בנייה לטווח ארוך.

    4. אליפות של חיפה (אם תהיה ).
    ראשית אני מעריך שיהיה צמוד והסדרה תיגמר ב 1-1 ותוכרע על הפרש סלים של 5-9 כללי למכבי .
    שוב כמו במיאמי אין לי טענות לחיפה היא משחקת לפי הכללים .בנוסף ברור שאליפות בשני משחקים קשה יותר מאליפות במשחק אחד …אבל ברור שהשיטה הנכונה היא סדרה (ואגב יכלה הייתה להיות יופי של סדרה וזה הזמן להזכיר כי כל הסדרות כולן ללא יוצא מן הכלל הגיעו לפחות לארבעה משחקים כבוד !).

    בכל אופן איך תגיב אם למשל חיפה תנצח בראשון אצלה ותפסיד בשני ביותר ? האם אז תקבל למפרע את טענות הכוכבית מאשתקד ?

  4. אהרון, האלופות שזכו הן אלופות ללא כוכבית. בין אם היו אלה קבוצות שסיימו במקום הראשון (חולון, ת"א) או שני (חיפה). זאת ללא רלוונטיות כלל מה יקרה השנה שגם היא תהיה אליפות ללא כוכבית כלל. כבר כתבתי לא פעם השיטה הספורטיבית ביותר לטעמי היא שיטת ליגה וכאשר הכללים שווים (למשל אין שירוני יורוליג למיניהם), זו צריכה להיות השיטה בכל ענף של ספורט קבוצתי.

    1. מכבד את דעתך אר שלא הבנתי מה עניין "שמיטה להר סיני "
      ובמילים אחרות מה הקשר לשיריון היורוליג לעניין הכוכבית בליגה ?
      גם אני לא אוהב זאת אך הבעיה לא של מכבי …הנה ולנסיה אפילו שזכתה ביוראקאפ בדין ואפילו שבעונה רגילה התואר הזה מעניק כרטיס שנתי חד פעמי ליורוליג …השנה היא לא תגיע לשם אא"כ היא תגיע גם לגמר הספרדי ואז…ויטוריה תושעה לשנה מהפעל.
      זה הזוי אני הראשון שמסכים איתך אבל לכך יש יורוליג ואדרבא שקבוצות טובות יקימו מפעל אלטרנטיבי ולא לתת מונופול הזוי שכזה עד כאן אני איתך. באשר "לאשמת מכבי " בעניין .לדעתי היא לא אשמה כלל (ייתכן שנתפשר באשמה מופחתת ).

      אבל במהות דעתי לאלופות עם כוכבית היא כזו .
      אין אליפות עם כוכבית מתי שהאליפות ניתנת לקבוצה הכי טובה ללא חשבונות ושיקולים זרים…לכן אליפות הכוכבית המפורסמת של הספארס בעיני היא לא אליפות כוכבית וכן לא האליפות המקוצרת של מימאי .
      אבל מתי שמתחילים שיקולים זרים או חוסר ספורטיביות (כגון שיטת הקיזוז ) שם האליפות היא עם כוכבית.
      אין לי בעיה למשל שהפיינל פור האירופאי מוכרע במשחק אחד כי ..השיטה הזו לא נבנתה נגד קבוצה מסוימת אלא היו שיקולים שונים כגון שיקול מסחרי (לא בטוח שנכון ).
      ולכן האליפות של חיפה היא אליפות עם כוכבית.
      אבל גם באליפויות הכוכביות יש דרגה.
      הדרגה הכי נמוכה היא של חולון ושל מכבי ת"א באליפויות 2006-7-9-11 .כי הם היו ….הקבוצות הכי טובות בליגה .
      הדרגה הבינונית : היא האליפות של הגליל שלא הייתה הכי טובה ופשוט "גנבה " משחק …אבל לפחות עשתה זאת בחוץ.

      והדרגה הגבוהה ביותר של אליפויות הכוכבית שייכת לחיפה אשתקד שלמרות שדורגה אחרי מכבי זכתה לארח את הגמר אצלה .
      השנה חיפה יכולה להתקדם מאליפות כוכבית דרג 3 לאליפות כוכבית דרג 2.5 .(בעצם תישאר בדרג 3 אך יהיו 4 דרגים ….).

      1. ואיך היית מגיב אם מכבי הייתה לוקחת לחולון את האליפות ? הרי היא גם דורגה אחריה וזכתה לארח את הגמר אצלה

  5. כל עיניין הכוכבית זה ביזיון.
    אליפות זה אליפות,בתחילת העונה הוכרז שהאליפות תוכרע במישחק אחד,[וסליחה מתן על הנקודה הרגישה,אבל גם קיזוז..]לא הוחלט שהקבוצות יאבקו על אליפות עם כוכבית.במידה ואכן יוחלט על כוכבית,אז גם אם מכבי תל אביב תיקח האליפות תיהיה עם כוכבית.
    שמעון מיזרחי יתנגד לכל שיטת פלייאוף שהיא.עובדה,ב83 חתן פרס ישראל טען ששיטת הפלייאוף נועדה רק כדי להזיק למכבי.
    בית המישפט כמובן החליט אחרת
    https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/1238290_10152347645835753_8630920768527325534_n.png

    אני דרך אגב חושב שצריך לחזור לסדרות..אבל אליפות זה אליפות.

    1. גם אני חושב שאליפות זו אליפות (אבל עם כוכבית).
      הכוכבית המדוברית היא רלוונטית לאוהדים וכו'.
      הקבוצות מקצועניות ומשחקות לפי הכללים שנקבעו להם ואין להם מה להרגיש אשמה…הם לא חלק מהקלחת הפוליטית הזו.
      לטובת הכדורסל כדאי לחזור לסדרות כפי שכתבת הנה השנה כל הסדרות היו צמודות …כולל של מכבי שהפסידה לגליל והפסידה לאילת ולא הייתה רחוקה מלהיגרר למשחק חמישי מול אילת.
      גם חיפה וירושלים יכלו לתת למכבי פייט העונה (ובקונסטלציה מסוימת גם הפועל ת"א ).

  6. סוף סוף חזרתי מטיול בין יומיים להרי ה-BLUE RIDGE. איזה יופי נדיר. משם הסידרה המתחילה מחא נחשבת כל כך בלתי חשובה.
    נהניתי מאד מהיומן! המשך איתו מתן!

  7. מתן תודה. כיף לך שאתה כותב ככה.
    תגיד מי לעזאזל מתערב על גלידה? זה יותר נמוך מלהתערב על צדק.

    בכל מקרה בשורה התחתונה למיאמי יש את כל הכלים ההגנתיים וההתקפיים לשבש את המשחק של הספרס איפה שכואב להם.
    אם שמת את הגלידה על סן אנטוניו תצטרך להתערב על משהו אחר שיביא לך חדשה.

  8. תודה למגיבים,
    אהרון – ההיט ניצחו בעונה שעברה 27 משחקים רצופים וסיימו ראשונים בליגה. אז נניח לרגע שבמקום ס"א הם היו מחליפים את OKC (אני מאד מקווה שברור לך שהם היו מסיימים 1 או 2, אם היו מתחלפים עם ס"א או אוקלהומה). אז סיבוב ראשון זה יוסטון (לפני הווארד), סיבוב שני ממפיס (כבר דנו בתרחיש החלפת ס"א) וסיבוב שלישי ס"א (בניגוד לשאר שהן ספקולציות, אנחנו יודעים בוודאות שהיא מסוגלת לנצח את ס"א בסדרה…). בקיצור, הדעה שלי שהטענה שפלייאוף מערבי היה מונע מהם אליפות לא מחזיקה מים. איפכא מסתברא, אני חושב שזה רק היה מקל עליהם (הכוונה כמובן לעונה שעברה).
    כבר כתבתי לך לא פעם שההחלטה על הפיינלפור נעשה יד ביד עם "קבלת" השריון ביורוליג, כך שוודאי שהדברים קשורים. אני לא מדבר על מוצדקים, אבל בהחלט קשורים. ואיך בכלל מחליטים מי הכי טובה? האם סדרה יותר מייצגת מליגה? לדעתי הכי טובה היא זו שסיימה מקום ראשון. לדעת אחרים היא זו שהגיעה לסוף העונה בכושר הטוב ביותר ו/או יש לה מאצ'-אפ טוב יותר (ע"ע עונת הפיצה). ההגדרה הזו טריקית מדי.
    חום – לא אמרתי אף פעם שהקיזוז זה אליפות עם כוכבית. זו השיטה והפועל ת"א שכתה ביושר.

    1. אכן אמרת לי אך לא צדקת במה שאמרת .
      החלטה על הפיינל פור לא נעשתה יד ביד עם שהיריון ליורליג מהסיבה הפשוטה שלא המנהלת מוסמכת לשריין ליורליג .אלא הנהלת היורוליג שנתנה למכבי רישיון אוטומטי ( היה שלב שמכבי אכן שקלה לא להתמודד כלל בליגה …אבל נראה שיש סעיף בהסכם עם היורוליג. דווקא שמחייב את מכבי להיות בליגה הראשונה בארצה אחרת ההסכם לא תקף ).
      בקיצור בוא ותוכיח אחרת והתנצל קבל עם ועולם !!!!!

      1. על זה היו אומרים בקיבוץ: "מה הקשרררררר???????
        בעלי הקבוצות הודיעו למכבי ת"א באופן חד משמעי ובצעד חד צדדי שאם השריון יימשך, אז שיטת ההכרעה בארץ תשונה.
        אין פה מה להוכיח. לא מדובר על משהו טמיר ולוט בערפל.
        רוצה הוכחה חותכת? צלצל לקליין או אוחיון.

        1. מתן ידידי הוירטואלי ..איך נגיד זה קלוש מדוע ?
          בוא נניח רגע שאכן בעלי הקבוצות אמרו זאת.(למרות שקליין אמר כבר בעבר שהוא לא תומך בשיטה וברור לי שאלון מעדיף סדרות).
          וננסה להבין מה הרציונל ? נקבל שהרציונל היחיד הוא תירוץ קלוש בעלמא או לנסות להוציא עין למכבי .
          בוא נעשה תרגיל מחשבתי קצר.
          הרי שיטת הפיינל פור תביא את בעלי הקבוצות לאירופה ? לא !!!
          חד משמעי !!!
          אז מה הרווחת ?
          התשובה היא פשוטה אירופה והשתתפות ביורוליג מהווה תירוץ בעלמא (במאמר מוסגר ראינו כמה קבוצות בארץ "השתתפו " במפעלים אירופאים ).

          בוא ברשותך נמשיך ונערוך את התרגיל המחשבתי ונגיד שמכבי תבקש מהירוליג לקבל את אלופת ישראל גם כשהיא לא מכבי …אתה חושב שמכבי תצליח בזה ? (נכון מיחסים לשמעון איזה כח מיסטי ).
          אבל ברצינות למה שהיורוליג תרצה קבוצה כמו מכבי חיפה ? למה שהיא תיכנס למפעל לפני אוסטנד ? קאזאן או אפילו ולנסיה ?
          בגלל שבמקרה היא לקחה אליפות חד פעמית ?

          נלך הלאה נניח שמכבי עוזבת את הליגה ומשחקת בליגה הצפון מזרח אירופאית (נניח שהם מקבלים אישור מהירוליג לשחק בליגה הזו במקום הליגה המקומית).
          איך ריבונו של עולם הליגה שלנו תתקדם ? נניח שהליגה תהיה יותר "מרתקת " בלי מכבי (מעניין כמה צופים יבואו ).
          מה יהיה הלאה ? למה שהליגה לא תהיה כמו הליגה לכדורעף ולכדוריד ?

          בקיצור בשורה התחתונה בשביל לקרוא תיגר ולהתקדם באירופה …צריך ראשית להתמודד עם מכבי בשווה בכללים קשים (הווה אומר סדרה ) והאינטרס הוא כלל לא של מכבי אלא של בעלי הקבוצות.
          אח"כ יהיה ניתן לדבר על אירופה ,יורוליג וכד' אורי אלון מירושלים מבין זאת היטב (למרות הכישלון ) .

          1. אהרון, אני חוזר ואומר לך,יכול להיות שכל מה שאתה אומר מתיישר עם השכל הישר. אני לא נכנס לטענות עצמן, כיוון שזה לא רלוונטי. בעלי הקבוצות הציבו את התנאי הזה. בין אם פעלו בהיגיון או לאו לא משנה את אשר אירע.
            ולאחר שזה נאמר, ולמרות שזה נראה לך תמוהה, אליפות מקומית היא עדיין יעד רציני וברור היה להם שבשריון יורוליג לא ניתן להיאבק בסדרות גם בעוד 5978 שנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט