ליגת הקיץ 23 לילה שלישי הופעות בולטות/ יהונתן גזלה

אז הלילה קיבלנו את התיקון למשחק הראשון של וומבי עם הופעה טובה בהרבה. יום המשחקים תוכנן כשני דאבל הדרס נהדרים. סן אנטוניו של וומבי מול פורטלנד של סקוט והדרבי של התאומים תומפסון בקרב בין דיטרויט ליוסטון. הפציעות של אמן תומפסון וסקוט טרפו את הקלפים אך עדיין ראינו הופעות מעניינות לאורך כל הערב. אתייחס לארבעה מהן:

ויקטור וונבניאמה – מטרגדיה לאמפריה

ליגת הקיץ היא מקום מסוכן. במיוחד כאשר הפרופיל שלך גבוה. מצד אחד יש פערי כישרון ברורים בין השחקנים. אך מצד שני בראש של השחקנים הנאבקים על פירורים או חוזה מינימום כלשהו, זה הרבה יותר מסתם משחק. זה משחק על החיים שלהם. הכניסה מעבר למפתן הדלת, עוברת דרך הפרוספקטים התוקשרים והבולטים הנמצאים בסופטלייט. לכן אנו רואים כל כך הרבה פציעות לאורך השנים לשחקנים שנבחרו גבוה. השמירה עליהם מוגזמת ולעיתים אפילו אלימה. מצד שני דאנק נכון על שחקן כזה ואתה מיד מקבל את היילייט היום בספורטסנטר ב-ESPN. תשאלו את קאי ג'ונס שעד לפני הדאנק על וומבי במשחק הקודם, היה מוכר רק לפריקים של הדראפט כמוני. בנוסף הליגה הזו נותנת לכל שחקן 10 פאולים, אז כול אחד שחפץ לתת קטנה או גדולה, לא צריך לחשוש לסיים את המשחק או לרדת לספסל עקב בעיית פאולים. מסיבות אלה בעיקר, ראינו ככל הנראה את משחקו האחרון של וומניאמה. וכך מהטופ 4 נותרנו רק עם ברנדון מילר המאכזב שעדיין לא מצא את הגרוב שלו בשארלוט הלילה כששוב נתן ערב קליעה איום של 4-19.

וומבי לעומתו יכול להיעלם לקנקון ולתת לגופו מנוחה עד לקדם עונה. הוא נתן 27 עם 9/14 מהשדה וו-2/4 לשלוש יחד עם רק 3 חסימות אבל אין סוף שינויי זריקה. מי שלא פגע בכלום הלילה היה מלאקיי ברנהם שקלע 2 נקודות ב-1/17 וג'וליאן שמפני שנתן את כולו בהגנה כדי לתת לאחיו התאום לקבל קצת ספוט לייט בסלטיקס. הבלייזרס ששיחקו ללא סקוט, קיבלו שיידן שארפ לא חד (סלחו לי על בדיחת האבא) ומייקל דיבו האלמוני, כוכב ג'י ליג בן 24 שנתן 29 נק' עם 5 שלשות ו-5 אסיסטים כדי להשכיח את סקוט. אגב תאומים, גם כריס מורי התאום של קיגן שיחק אך הלילה בעיקר היה מגן כנף ולא קלע.

שאמפני, ג'סטין שאמפני

אנחנו בעידן התאומים ב-NBA, נשבע! לא זכורים לי כל כך הרבה שחקנים עם אחים תאומים. אחרי 3 משחקנים רצופים נהדרים של ג'וליאן שאמפני בספרס, הלילה הגיע תורו של ג'סטין, שלא נבחר בדראפט 2021, לתת בראש במדי הסלטיקס. הסלטיקס היו חושך הלילה במשחק מול הוויזארדס המאכזבים והפסידו לה. ג'יי די דוידסון שנתן ליגת קיץ מעולה כרוקי שנה שעברה, נראה הרבה פחות אקספלוסיבי הקיץ. הוא כבד יותר, לא בכושר והלילה אף נתן פול פירס קטן שבלט החוצה במדים הלבנים של בוסטון. רק שבליגת הקיץ אין כיסא גלגלים שיציל אותו. אבל ג'סטין שאמפני נראה מצויין. כמו אחיו, הוא ארוך, ריבאונדר מצויין לווינג, אתלטי ומשחק משחק פשוט ויעיל. עד כה לא הצליח למעט כמה הבלחות במדי טורונטו. הוא סיים עם 21 נקודות, 12 ריב' (7 בהתקפה!!!), 6 אסיסטים ובלוק. כדאי לשים לב גם לרוקי של הסלטיקס, ג'ורדן וולש ששיחק בארקנסו יחד עם בלאק וסמית ג'וניור ונבחר בבחירה 38. הוא אס הגנתי מפחיד. ההתקפה, איך נאמר, מעט פחות.

ג'יילן דורן הוא מפלצת

אחרי המחמאות שנתתי לוויסמן ביום הקודם, הלילה הוא נראה הרבה פחות מחובר למציאות. הוא אומנם קלע 17 ולקח 10 ריב', אך ההגנה שלו הייתה מזעזעת. הוא כל חיפש איפה להתמקם כמו ילד שנכנס לתנועת נוער באמצע פעולה. מילא זה שאיבד את ג'בארי סמית', פעם אחר פעם שחגג עליו. זה בכול מקרה מצ' אפ מהגיהנום עבורו. אבל לא סביר ששחקן אתלטי כמוהו במידות כמו שלו לא הופך לטרור הגנתי. מצד שני, ג'יילן דורן הוא מפלצת מפחידה. הוא רק בן 19 בשנתו השנייה, נראה פיזית כמו דווייט הווארד הצעיר, מתגלגל נהדר ואפילו פיתח זריקה יפה ממיד ריינג' א-לה כריס וובר. משחק שעבר זה אפשר לוויסמן למצוא את מקומו בצבע. הלילה הם לא שיחקו המון יחד. בדקות שדורן היה פרטנר פיק אנד רול, ג'יידן אייבי גם נראה נהדר לידו. דורן בעיקר נתן פסטיבל דאנקים, אך יש לו מובס של ווינג שהוא לא הראה לנו עד כה. ומילה אחרונה על אסאר תומפסון. אין לו את האופי האגרסיבי של אחיו אמן והוא לא מכריח את עצמו על המשחק. אבל הוא מחבר נהדר את כל השחקנים לידו והוא שומר אדיר. כשג'בארי סמית סיים לבשל את כל הפיסטונס, סוף סוף נתנו לאסאר את המשימה והוא הקשה מאוד על הווינג הקולע בגובה 11'6.

לג'בארי סמית' אין מצפון

הרוקטס איבדו את אמן תומפסון שנראה מצויין במשחק הראשון, אך הרוקטס עשו כאב ראש אדיר אימה יודוקה. טרי איסון נראה כמו אחד הווינגים הצעירים הטובים בליגה. אם אני GM אני מתחיל להתריד את הרוקטס בטריידים כאלה ואחרים אין מצב שאיסון יסכים לשחק מאחורי דילן ברוקס וג'בארי סמית עד סיום חוזה הרוקי שלו. קאם וויטמור, הלילה נראה כמו אתלט מרשים עם קליעה ומובים בדיוק כמו שאוהביו דמיינו. אך ג'בארי סמית', הילד שעלה לליגת הקיץ שנה שעברה כילד ביישן, איבד כול בושה. אחרי ה-33 נקודות במשחק הקודם, הלילה זרק 25 פעם עם 10 שלשות ו-10 טיולים אל הקו וסיים את הערב עם 38 נקודות. אני לא אגזים ואומר שהוא שחקן אחד על אחד מרשים ברמת ה-NBA, אך הוא גם לא קרש גמלוני כשהוא מוריד כדור לרצפה. הוא הגיע למסקנה החשובה שיאניס הצעיר הגיעה אליה. הרגליים שלי ארוכות משלך, הצעדים שלי גדולים משלך, שיהיה לך בהצלחה. ג'אברי הגיע לטבעת כמעט מתי שרצה ביום שהקליעה משלוש לא הייתה מרשימה.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. למה שהספרס יאפסנו את וומבי? כל הרעיון בליגת קיץ זה לתת לו לרוץ קצת, לא? אז מה הקטע בלאפסן אותו תוך שני משחקים אם הוא בריא? אם מפחדים על פציעות אז שלא יעלו אותו מלכתחילה.

    שמח שאתה מדווח שיש לבוסטון עם מה לעבוד, למרות הויתור הכללי/אסטרטגי על הדראפט כמקור לשחקנים. עם האוזר וקורנט לסלטיקס יש 11-12 שחקני רוטציה, קשה לי להאמין שכל מיני ג'ורדן וולשים וג'סטין שמפנים או אפילו דייויסון יראו פרקט העונה.

    1. כי ליגת הקיץ זו ליגה מסוכנת לכוכבים. הסברתי את דעתי. המשחקים כאן היו בעיקר שיזכה לטבילת אש וישחק קצת עם הכדור עם חלק מהגארדים הצעירים.
      לגבי בוסטון דוידסון היה בעיני מועמד מצויין לתפוס מקום כרכז רביעי. הוא כישרון גדול. אבל הוא לא באמת לקח צעדים גדולים קדימה אז זה מדאיג. לגבי שאמפני הוא ווינג ארוך והגנתי שגם יודע לעשות קצת עם הכדור. אני חושב שימצא דווקא דקות פה ושם. הסלטיקס הם לא ההיט. קשה לעבור את מחסום הרוטציה גם כשאתה טוב.

  2. תודה רבה.
    ראיתי את ההיילייטס של סמית'.
    נראה מרשים על פניו אבל לדעתי מטעה – נכנסו לו כמה זריקות קשות מבחוץ ורוב הנקודות שלו היו קלות מבפנים והוא לא עושה אותם מול שומרים נורמליים בליגה.
    אני לא הייתי ממהר לקפוץ על העגלה שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט