ליגת הקיץ 23 – היום הראשון בווגאס/ יהונתן גזלה

אני שוב חש צורך להרים דיסקליימר לאויר. ליגת הקיץ איננה נדיבה לשחקנים מסוימים ומאוד עוזרת לאחרים. איש חכם פעם אמר לי שזמן הוא עניין ייחסי, תלוי באיזה צד של דלת השירותים אתה נמצא.

אז בכול זאת אתייחס למה שראיתי הלילה כי זה מעניין ברמת האנקדוטה. המשחק המעניין של הערב היה קרב כוכבים עתידיים בין הרוקטס לבין הבלייזרס. אחד המשחקים הכי אתלטיים שראיתי בשנים האחרונות, בטח בליגת הקיץ. זה שווק כקרב בין בחירות 3 ל-4 סקוט הנדרסון מול אמן תומפסון. ואכן שניהם קיימו. אך שניהם גם סיימו את המשחק עם פציעות. לא מהסוג שמדאיג קבוצת NBA בעונה הרגילה, אך זו שנה שנייה שבחירות גבוהות נפצעות ממש בפתיחת הליגה אחרי ששנה שעברה שיידן שארפ וג'יידן אייבי נפצעו וסיימו את דרכם בווגאס. שני המאמנים שלהם אמרו בסיום שהם אינם יודעים את חומרת הפציעות של השחקנים. מה שנקרא: נראה מה יחליטו בהנהלת הקבוצה. הנדרסון נפצע בכתף ימין ותומפסון בקרסול השמאלי.

אבל היה גם משחק וסקוט הנדרסון, הבחירה השלישית של פורטלנד שהגיע מהג'י ליג איגנייט, נראה סופר מלהיב. למרות רמה אתלטית גבוה בצד שמולו, הגיע לטבעת בקלות לסיומות, הוציא אחלה מסירות לפינות וסיים עם 15 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים ב-21 דקות (13 נקודות ברבע הראשון). הוא עזב בתחילת הרבע השלישי. מי שהחזיקו את הבלייזרס במחצית השנייה היו בעיקר שיידן שארפ וג'בארי ווקר. לשארפ היה גם עוד הטבעה לפנים.

ביוסטון, תומפסון, הבחירה מספר 4 מאוברטיים עילית, קלע 16 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים ב-28 דקות בהן נראה סופר אתלטי ומרשים מאוד לשחקן שפחדו שהיה גדול על ילדי תיכון. הפציעה בקרסול לא מדאיגה אבל נראה שאולי בכול זאת ישמרו אותו. מי שלקח על עצמו את עיקר כובד ההתקפה ביוסטון היו טרי איסון הנהדר וג'בארי סמית שהתעורר אחרי שחלם במחצית הראשונה ונזכר שכמעט היה הבחירה הראשונה בדראפט 22. ג'בארי קלע 33 נקודות עם אין סוף קליעות עונשין, ג'אמפ שוט יפייפה וסל ניצחון נהדר משלוש אחרי שהתקפת פורטלנד עשתה שטות גמורה עם הכדור האחרון. עוד הופעת בכורה מעניינת הייתה של קאם וויטמור שהחליק ביום הדראפט מאיזור המקום החמישי ועד לבחירה מספר 20 עקב דוח בריאותי מדאיג. קאם נראה בוסרי אך הוא סופר אתלטי. הוא נתן הגנה לא רעה בכלל וכמה מהלכי היילייטס יפים (יחד עם הרבה החטאות). וויטמור סיים עם 14 נק' ו-9 ריבאונדים.

הקרקס של ויקטור וומבניאמה

ויקטור חווה את אחד הקרקסים הכי הזויים בכמה הימים האחרונים. לפני כ-8 חודשים הגיע עם קבוצתו דאז, מטרו 92 למשחק ראווה מול האיגנייט של סקוט. היה לא מעט הייפ בקהילת הכדורסל סביב המשחקים הללו. אבל זה אפילו לא מתקרב למה שקרה לו כאן. זה התחיל עם קבלת פנים שיותר מזכירה את הביטלס מאשר שחקן כדורסל בן 18. אחר כך האירוע ההזוי עם בריטני ספירס שעורר דיון שחצה את עולם הכדורסל. בריטני ששהתה בווגאס הייתה, כך מתברר, עוקבת נלהבת של הילד. הכוכבת בת ה-42 מצאה לנכון לחצות את קו שומרי הראש של ויקטור ולגעת בגבו במפתיע. מכאן התגולל סיפור שיותר דומה לשחזור המפורסם של רצח קנדי או הפרודיה של סיינפלד עליה (מי שזוכר את פרק היריקה).

בריטני טענה ששומר הראש של וומבניאמה נתן לה אגרוף בפנייה שהפיל אותה לקרקע. לטענתה, רק נגעה קלות בכתפו של ויקטור. לאחר דין ודברים בין שומרי הראש, בריטני הגישה תלונה במשטרה. אבל זה נהיה מוזר יותר… אז שינתה את גרסתה במשטרה לכך שכמעט נפלה על הקרקע אבל לא נפלה. לבסוף TMZ הפיצו סרטון של טלפון המראה ששומר הראש רק הזיז את ידה וככל הנראה היד שלה עצמה פגעה בפנייה. נפילה לא הייתה. no call. אחרי ריוויו, המשטרה סגרה את התיק אבל הרשת געשה. בעיקר בגלל הכנסתה של בריטני את ויקטור לסיפור, על כל שלא התנצל על האירוע, ועל כך ששומר הראש השחור, הואשם על ידי אישה לבנה בתקיפה שלא הייתה והיא בתגובה הזמינה לו משטרה, כאשר זה בסה"כ אירוע מביך עבורה כשלא קיבלה ממנו תשומת לב.

ואז הגיע המשחק. 18 אלף צופים נדחסו לאולם הגדול UNLV והחל המשחק בין הספרס שנראו נהדר בליגת הקיץ בקליפורניה וההורנטס שנראו איום ונורא. במשחק שהיה בעיקר פיזי וכלל התערבות מביכה ולא עקבית של השופטים, הספרס ניצחו את ההורנט 76-68. תוצאה שלא הייתה מביישת את הליגה היוונית בניינטיז.

מבחינת וומבי הוא היה עצבני, לא החלטי ולא לגמרי הבין איפה לעמוד על המגרש. הוא לא קיבל כדורים לאזורים אותם הוא אוהב וניסה בכוח לקחת על עצמו את ההתקפה. אבל למרות ערב הקליעה הגרוע, הוא היה מאוד נוכח בהגנה. זה לא רק 5 החסימות, אלא נוכחות מתמדת להגן על הסל. נכון שהוא חתף דאנק מקאי ג'ונס האולטרה אתלט וסל ועבירה (היה תוקף ברור של ביילי) אבל הוא לא נראה שפוף או שידר מצוקה כלפי חבריו לקבוצה שדי מידרו אותו בלא מעט חלקים של המשחק. בנוסף יכולת המסירה שלו נהדרת. 3 האסיסטים לא מספרים את הסיפור המלא מכיוון שכמה ממסירותיו הוחטאו באופן רשלני או המשיכו הלאה במקום לסיים אותם. הוא קורא את המשחק נהדר כשהכדור בידו. אך כשהוא לא בידו נראה אבוד לעומת ההתקפה המאוד מסודרת שחווה במטרו.

הגארדים של הספרס הם הפספוס של המשחק. אחרי שבמשחק הקודם מלאקיי ברנהם בישל וקלע בלי סוף נראה אגואיסט ובלייק ווסלי בעיני בחירה לא טובה של הספרס. כפוינט גארד הוא פשוט לא רואה את המשחק. 30 הזריקות בין שניהם כאשר שאמפיני ברלו ובעיקר וומבי לא קיבלו כדורים תגרום לשיחות קשות בחדר ההלבשה של הספרס. ג'וליאן שמפני השמפניה של הספרס עד כה, כן הצליח להיכנס למשחק. הקליעה החלקה שלו וההגנה בכנף עזרו לספרס לגמור את הסיפור יחסית מוקדם כשההורנטס בעיקר רודפת כדי להקטין את ההשפלה. הוא סיים את הלילה עם 20 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, כולל פוסטר דאנק אחד. פופ שנכח בקהל, ראה שחקן שנראה סגור ברוטציית הווינגים העמוקה של הספרס. במיוחד שהוא 9'6 אמיתי וארוך.

ההורנטס שהביאו סגל מלא גארדים נראים מזעזע עד כה. בוקנייט שוב נראה כמו גאנר לא אחראי, ה"פוינט גארד" של ההורנטס סיים משחק עם 0 אסיסטים. דווקא ברנדון מילר השתדל ונראה אגרסיבי. הקליעה נכנסה פה ושם, אך הוא לא יוצר ברמה גבוהה. לא אכביר במילים על קבוצה שקלעה 29 אחוז מהשדה ו-15% משלוש.

ומילה אחרונה לשדרנים של ESPN. לא הגיוני שבמשחק הראשון של ויקטור השדר טועה עשרות פעמים בשמו וקורא לו וומבמיאנה והאנליסטית (האם זו הייתה דוריס ברק?) לא מפסיקה לפספס מהלכים חשובים ומצדיקה כל שריקה של השופטים, כולל מחמאה שנתנה לאמרה ביילי על השימוש הטוב שלו ביד הנגדית כדי להרחיק את וומבי מלחסום אותו. זו עבירת תוקף ברורה על פי החוקה. אם זו הייתה שיטה מותרת כל שחקן התקפה היה משתמש בה בכול לייאפ אפשרי…

עוד הופעות מעניינות:

לנארד מילר בן ה-18, ה-PF שחשבתי שצריך להיבחר בלוטרי וקבוצות דילגו מעליו עד שנחת במינסוטה בבחירה 33, נתן הלילה הופעה נהדרת בניצחון על ניו אורלינס עם 16 נק', 11 ריב', 2 אס', 2 בלוקים וחטיפה ב-23 דקות. זה כלל גם 2 שלשות.

שריף קופר מאטלנטה הוא אחד הרכזים המלהיבים שלתחושתי קצת פספס את העידן שלו בכדורסל. הוא רשום כ-1'6 אך הוא ככל הנראה פחות מכך. הוא לא אתלט מרחף או בעל קליעה אוטומטית אבל הוא וירטואוז שנתן עונת מכללות יוצאת דופן של 20 נק' ו-8 אסיסטים. הוא היה כה דומיננטי בג'י ליג שנה שעברה שאני לא מצליח להבין למה זה לא הוביל לפחות לדקות טובות ויציבות כרכז מחליף. בדראפט 2021 התדרדר עד לבחירה 48 ושיחק רק 13 משחקים בשורות אטלנטה. נראה לי שהגיע זמן לקבל הזדמנות נוספת בליגה. הוא רק בן 22, מהיר כברק, מוסר מעולה והקליעה מאוד השתפרה מאז שנת הרוקי. אולי בקליבלנד יוכל לקבל הזדמנות חדשה.

חזרתו של ניקו מניון – ניקו היה בחירת סיבוב שני של גולדן סטייט ב-2020. השחקן בעל הרקע האיטלקי, נראה מבטיח בג'י ליג בעונת הרוקי בסנטה קרוז ווריורס ואף שיחק מעט בקבוצה. ניקו נתן טורניר מפתיע לטובה עם נבחרת איטליה והפך לרכז הפותח שלה באולימפידת טוקיו. אבל מניון ככל הנראה כבר ביפן, כיבל זיהום במעיים. מיד לאחר המשחקים האולימפיים, מניון חזר לארה"ב והתעלם מהנושא במשך כמה ימים. הוא החליט לחתום בוירטוס בולוניה כדי לקבל זמן משחק. כשהגיע לבולוניה ועבר את את הבדיקות הרפואיות, הבינו שהזיהום די חמור והשחקן כבר ירד המון במשקל. מניון ירד בסביבות 9-10 קילוגרמים ואיבד מסת שריר. זו הסיבה שווירטוס החליט להרחיק אותו ממחנה האימונים ויצרו עבורו תוכנית מותאמת אישית שתעזור לו להתאושש. עבור שחקן כמו מניון, שלא היה בדיוק משקל כבד לפני שנתקל בבעיה הזו, זה ייצג צעד גדול כדי להציל לו את הקריירה.

מניון לא הפך לכוכב באיטליה. בליגה האיטלקית היה מעט יותר דומינטטי אך סה"כ נראה כמו שחקן יורוליג ליגיטימי עם כמה הופעות נהדרות. כעת, כ-3 שנים לאחר עונת הרוקי הוא מנסה את מזלו בליגת הקיץ עם הבאקס. הלילה פתח עבורם וסיים עם 16 נק' ו-3 אסיסטים בליגת הקיץ ונכון שהקליעה לא נכנסה מדהים, אך הוא נראה בוגר יותר ויציב יותר עם הכדור ואולי הפעם יקבל הזדמנות להתפקיד בליגה הטובה בעולם

הלייקרס לא נתנו המון הזדמניות למקס כריסטי, הרוקי שלהם, אך הוא המשיך לעבוד בשקט על משחקו. שנה שעברה נראה בוסרי מאוד, אך השנה כבר אחרי 3 משחקים הוא נראה בשל יותר ואחרי ה-25 נקודות על הראש של הספרס הוסיף הלילה עוד הופעה טובה מול גולדן סטייט עם 22 נקודות באחוזים מצויינים. הוא ווינג סופר אתלטי, סלאשר אמיתי, שתחת צוות ההתפתחות של הלייקרס פשוט קידם את המשחק שלו. מצבת הגארדים של הלייקרס עמוסה, אך אולי יימצא לו מקום ברוטציה בשלב כלשהו בעונה

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה רבה
    מה הסיפור של האנטר טייסון?היה נראה נהדר הלילה..
    ופייטון ווטסון היה חסר לי בהופעות מעניינות;)

    1. צודק. מתיישהו התעייפתי :). רציתי גם לדבר על אימוני בייטס.
      בקיצור האנטר תומפסון בן 23 שיחק 5 שנים במכללת קלמסון קלעי טוב מבחוץ. הנאגטס פשוט לקחו קלעי טוב נוסף לסגל מעמדת הווינג. אבל לגיל יש משמעות. אני לא עף על בני 23 שמככבים בליגת הקיץ. עדיין הוא לא נבחר בדראפט אז כל מה שיקבלו ממנו זה בונוס. פייטון ווטסון אמור לקבל מקום ברוטציה של הנאגטס. הסגל התדלדל והוא לדעתי מוכן לקב 10-15 דקות ללילה

      1. מצויין ג'ון, כתוב מעולה וסופר אינפורמטיבי. אתה חוסך לי את הצורך לחזות בכל מיני שחקנים סוג ז שמחזקים רוקיז ושחקני שנה שניה שוליים (לא שהייתי עושה את זה אבל עדיין, לקרוא על זה זה די כיף).

        מה הסיפור עם אמוני בייטס שרצית לכתוב עליו?

  2. תודה גון פנטסטי כרגיל, הנדרסון נראה לי כמו כוכב על המהירות שלו השליטה במשחק זה משהו מסחרר, הוא חיפש פעם אחר פעם את החברים ומצא אותם, לעומת זאת הדביל של שארלוט נראה חלש מאוד בשני צדדי המגרש, ארגון כושל זה שארלוט.
    .
    אלן תומפסון גם נראה אחלה שחקן למרות שאני לא יודע אל הצעד הראשון שלו לבדו יאפשר לו ליצור הפרדה משחקן, מה שמרשים היה הסיומת בשני ידיים והפלואטרס שלא ידעצי שיש לו.
    .
    וובניאמה עדיין בוסרי הוא נראה לי כמו סכנת פציעה מהלכת על שניים כל פעם שנכנסו בו הייתי בטוח שהגוף הדקיק שלו יתפרק. הקליעה לא נכנסה והוא לא מצא את עצמו כמו שציינת אבל ברגע שהכדור זה גיים אובר,אני פחות אוהב את התפקוד שלו כשחקן חוץ קשה לי להאמין שהגוף שלו ישרוד את זה. הספרס חייבת להביא רכז שימצא אותו במקומות הנכונים, הייתי מנסה במקומם להביא את הגופה של רוביו תמורת בחירת דראפט סיבוב שני.
    .
    לגבי שמפני, הוא הולך לחזור לקירור העמוק של פופ בעונה הסדירה ואולי פופ יחליט לחגוג ויפתח אותו בעוד שנה שנתיים.

      1. דווקא שיחק 20 דקות ללילה אצל פופ בסוף העונה. קלע 11 נק' למשחק מאז שעבר לספרס בסוף העונה.
        התאום שלו ג'סטין שמפני לדעתי בסגל של הסלטיקס

  3. בלייק ווסלי לא PG ולא ישחק PG. הוא SG סקורר שכל מה שהוא רואה זה הסל, והוא יודע להשיג סלים לבד.
    בעונה שעברה פופ ניסה את ברנהאם כ-PG בחצי השני של העונה, כשסוף סוף החל לתת לו דקות.
    הוא כישרון גדול ויכול לשחק עם הכדור ביד. הוא יודע ליצור לעצמו ולי תמיד הזכיר בסקיל סט שלו את קוואי.
    הוא, אם כבר, יותר מתאים לתת דקות בתור מוביל כדור.
    ראיתי את הרבע האחרון ו-וומבי נראה אבוד לחלוטין, גם בהשתלבות במשחק וגם מבחינת הפיזיות שלו. ממש נראה שהוא עלול להתפרק מכל מגע.
    זה פרויקט ארוך טווח של 3 שנים לפחות – אם יצליח להגיע לזה בלי להתפרק קודם.
    זה מאוד חיזק לי את ההרגשה לפני הדראפט שהיינו צריכים לקחת את סקוט.
    לדעתי עם סקוט היינו קופצים קדימה השנה בגדול להיות קבוצת פלייאוף תחרותית עם עתיד גדול.
    .
    לגבי דחיפה עם היד הנגדית. זה אכן מותר בחוקה. אבל רק ללברון ויאניס. סעיף 22. ג'

    1. ווסלי מאוד מוכשר כשחקן אחד על אחד, אבל האיי קיו לא שם. ברנהיים טוב עם הכדור ביד, אבל לא יודע לגבי פוינט גארד במשרה מלאה. הספרס חייבים פוינט גארד דחוף. הם מפוצצים ווינגים. טריי אחלה פוינט גארד אבל לא בטוח שזה יספיק

  4. לא יודע מה יהיה בקבוצה הבוגרת של ה ספארס אבל בדקות שראיתי ברבע השלישי השחקנים של ספרס התעלמו מויקטור במשך דקות ארוכות. הוא דוקא לא לקח ללב והמשיך לעשות חסימות בהתקפה ולתת בלוקים בהגנה אבל זו הספרס לכל הרוחות. חשבתי שאצלם יש סדר ולא כל דרדק גארדים בליגת הקיץ עושה מה בראש
    .
    ליגת קיץ זה נחמד, בעיקר שאין שום דבר אחר אבל מה שקורה בוגאס נשאר בוגאס

  5. נהדר ג'ון.
    אין יום רע בהגנה וגם במצב רוח לא מי יודע כמה וכשכל ההייפ עליו, ויקטור נתן את התחת בצד האפור של המגרש היום. איזור הטבעת פשוט נעול כל אימת שהוא נמצא בתוך קשת השלוש.
    לנארד מילר שינוי כיוון מעניין במצבת הגבוהים של הוולבס, מחכה לראות אותו עם נאז ריד.
    אמן וסקוט עונג, רק בריאות לשניהם. נקווה שישפרו את הקליעה מבחוץ כדי שיתפתחו לשחקנים שלמים באמת.

  6. כריסטי אמור להיות שחקן רוטציה השנה בלייקרס.
    התכנית היא באזור ה 18 דקות למשחק.
    כבר בעונה שעברה היו מאד מרוצים מההתקדמות שלו וצפו את זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט