NBA ליגת הקיץ 23 – מבט על הצעירים/ יהונתן גזלה

ליגת הקיץ בווגאס תחל ביום שישי ה-7.7. עד אז נקבל את הקדימונים הצנועים בסקרמנטו וביוטה.

המשחקים הלילה:

קליפורניה קלאסיק: ווריורס מול שארלוט, הלייקרס מול הספרס (ללא ויקטור עד יום שישי), קינגס מול ההיט

המשחקים ביוטה: OKC מול הגריזליס, הסיקסרס מול הג'ז

לליגת הקיץ יש ערך שבעיני הוא מעבר לכדורסל המשוחק בו או למשמעות העתידית של הצטיינות בו. זו הבמה הכי פתוחה ומרהיבה של כול מי שעוד לא הוכיח את עצמו או נדרש להוכיח את עצמו מחדש. תחשבו על שוק טאלנטים או יריד הייטק טכנולוגי המביא עמו את כל הדמויות המחליטות שיכולות באבחה לחרוץ גורל של שחקן. באופן טבעי לא מפתיע שהבולטות בליגה היא כלפי הרוקיז והסופמורס שהם עוד צעירים מלהיבים מלאי תקווה ורעב, אך יש בה לא מעט שחקנים המחפשים את דרכם. חלקם מצטיינים מהג'י ליג, חלקם כאלה שכיתתו רגליהם מקבוצות אירופאיות ומעוניינים בהזדמנות להסתנן לליגה, חלקם שחקנים פצועים שאיבדו את דרכם ומנסים לחזור ואחרים שבאמת הסתננו איכשהו לרוסטרים דרך סוכנים ובקשות כאלה ואחרות.

מכיוון שאין באמת סוף לשחקנים או לסיפורים אותם ניתן לספר, אעשה פריוויו קצר וגם אגע בכמה סיפורים שכבר מתרחשים בליגות הקיץ הקטנות יותר בסקרמנטו ויוטה

ויקטור מגיע לשחק ביום שישי מול הנבחר השני בדראפט

ויקטור מראש הודיע שלא יוכל לשחק יותר מדי משחקים בליגת הקיץ. בנוסף גם ויתר על אליפות העולם הקרבה של נבחרת צרפת כדי להתרכז בהמשך האימונים עם הספרס. ביום ו' יפגוש את הנבחר השני בדראפט ברנדון מילר לקרב שבעיקר מעניין מהצד של הספרס.

בינתיים הספרס שיחקו שלשום בסקרמנטו מול ההורנטס, עדיין ללא ויקטור וכיסחו להם את הצורה. הספרס הלבישו את בלייק ווסלי בפוינט, את סיסוקו הצרפתי, ששיחק עם סקוט הנדרסון באיגנייט, את דומיניק ברלו הגבוה הרב גוני שעשה חייל בג'י ליג באוסטין שנה שעברה ונראה כמו תאום כדורסלני של פול ריד ואת ג'וליאן שמפני הווינג המוכשר שהוחתם בחצי השני של שנה שעברה, שנתן דקות נהדרות בקליעה מהכנף. ההורנטס עלו עם סוללת נבחרי סיבוב ראשון מהשנים האחרונות וקיבלו בראש כאשר ג'יימס בוקנייט, ניק סמית ג'וניור, ברנדון מילר הנבחר השני, ברייס מגווין וקיי ג'ונס נכנסו רע אל המשחק ובעיקר תקלטו בגארבג' טיים. אם זה העתיד של ההורנטס… מצד שני מלו אמור לגרום לאחרים להיות טובים יותר וככל הנראה מכה הנשים צריך לחזור להרכב. ברנדון מילר נראה היה בשוק בדקות הראשונות והיה חושך פחות או יותר עד דקות הסיום בגרבאז' טיים כשפתאום התעורר ושם נקודות. בסוף הוא צלח את טבילת האש ובוודאי ייראה טוב יותר משחק הבא… אבל לפחות במבט ראשון ההנה שלו לא עשתה לי דגדוג בשריר החשק.

שאמפני קולע 30 נקודות. נראה כמו שחקן שפופוויץ' תמיד אהב.

ההיט עושים זאת שוב

כשהתעקשתי במוק דראפט על היימה האקז כבחירת סיבוב ראשון לגריזליס, ראיתי במוחי ווינג קשוח שנולד ל-grit and grind של הגריזליס. הוא ראה לא מעט רגעי מטח עם הכדור ביד ב-UCLA ובכלל רואה את המשחק כאילו ג'ימי באטלר גידל אותו בחווה. הוא לא באחוזון האתלטי העליון ואלוהי הקורדינציה לא חנו אותו בקשר יד עין של סטף קרי. אך האקז הוא מסוג השחקנים שמביאים לסיטואציות בהן צריך עוד גרוש ללירה. מסתבר שגם ההיט והווריורס שמו עליו עין וההיט חטפו אותו בבחירה 18. האקז בן ה-22.5 לא בא לשחק משחקים. אני מבטיח לכם שזה לא משנה אם זה ליגת קיץ או משחק 7 בפלייאוף. הוא ישאיר טיפת האנרגיה האחרונה שלו על המגרש. אתמול הוביל את ההיט עם 22 נקודות ב-22 דקות מול צעירי הלייקרס ונדמה שריילי לחש לאוזניה: "ראיתי מספיק" והוא נמשך החוצה וחזר לדקות בודדות בסוף. האקז דפק חיקוי ג'ימי באטל עם כניסות, מיד ריינג'ים, שלשות סיבסובים וסיומות בצבע. מי שנראה גדול במיוחד היה ניקולה יוביץ'. העין שלי אומרת שהווינג הענק הזה (2.08) הוסיף לא מעט מסת שריר. הוא נראה חזק פיזית, משוחרר ונראה כמו שחקן שיכול לתת דקות ברוטציה של ההיט. ההיט לא השתמשו בקלעים גבוהים סביב באם וג'ימי והעדיפו הרכבים לוחצים. ישנו סיכוי שנראה את יוביץ' גם כסמול בול 5 בהרכב ההיט.

חזרתו של צ'ט הולמגרן

אני מניח שרובכם ראיתם בהיילייטס את כל ארבעת הבלוקים המדהימים שנתן שלשום מול צעירי יוטה. בכמה משחקים שישחק לא נראה לי שאף אחד יותר מדי יחטט בסטטיסטיקה שלו. אין שום לחץ עליו מצד OKC להפוך לכוכב דומיננטי אחרי הפציעה של שנה שעברה. זו הקבוצה של SGA, ג'יילן ווילאמס הווינג נראה כמו כוכב פוטנציאלי וג'וש גידי מחבר את הכול יחד. אם צ'ט יתן כמה כניסות כל משחק, יקלע שלשות פנויות וימשיך להיות טרוריסט כמגן צבע, הת'נדר יוכלו לדבר בקול רם על אפשרות אמיתית להפוך לשחקנית במערב. המשחק הראשון שלו הוא סימן טוב על פי הצורה שזז, אך זה עדיין לא הצ'ט שראינו בליגת הקיץ הקודמת שנראה כמו חד קרן משובח במיוחד.

בימים ההם ביוסטון אין מלך בישראל – איש הישר בעיניו יעשה

הסרטונים המגוכחים של ג'יילן גרין עם חברו הקרוב ג'וש קריסטופר בתנוחות…אמ…מעניינות, לא מטרידים אותי. אני לא הומופוב ומשחקים משעשעים בין חברים ראיתי גם ראיתי. הם שחקנים מקצוענים המרוויחים כסף שאף אחד מאיתנו ככל הנראה לא יריח בחיים, אך הם גם ילדים מתבגרים. Teens. מצד שני, דווקא שבוע לפני שהסרטון יצא (חפשו אותו לבד), קריסטופר התפייד. גם מרטין ג'וניור וגרובה אמרו שלום למדי הרוקטס. מחנה הקיץ נגמר! והביאו מבוגרים אחראיים.

אפשר לצחוק על דילן ברוקס ופרד וואן פליט על חוסר היעילות שלהם, אפשר להסתלבט דילן ברוקס ופרסונת ה-WWE ההזויה שעטה על עצמו. אבל ה-DUDE היה אחד משומרי הווינגים הטובים ואחד שלא השאיר כלום על הפרקט. אותו דבר ניתן לומר על וואן פליט. לא נבחר בדראפט, נמוך ולא מאוד אתלטי. הוא בנה את עצמו ב-10 אצבעות. שניהם הולכים להפוך לסוג של מראה הפוכה לצעירי הרוקטס, שלא מעט מהם הגיעו כבחירות סיבוב ראשון גבוהות עם שטיח אדום פרוס.

אך לפני העונה הסופר מעניינת ולא צפויה, לפחות מבחינת הרוטציה של הרוקטס, ליגת הקיץ תשמש לקובצה לאודישן עבור אמן תומפסון, קאם וויטמור, ג'בארי סמית וטרי איסון. כול אחד מהחברה האלה הגיע עם פוטנציאל כוכבות או לפחות נראו ככאלה תוך כדי עונה.

אם וואן פליט, ברוקס, גרין, ג'בארי ושנגון יעלו בחמישייה, כל הנותרים (קאם, אמן וטרי) יעלו מהספסל. אם אודוקה יעלה עם קווין פורטר ג'וניור בחמישייה כווינג עם ואן פליט וגרין, כול ארבעת הצעירים עלולים לעלות מהספסל. בגולדן סטייט כשאתה משחק מאחורי השלישיה האגדית כרוקי, קשה לבוא בתלונות. ביוסטון זה מתכון למלחמת תרנגולים לא נורמלית. במיוחד כשוואן פליט לא בדיוק ידוע כמחלק אסיסטים, גרין מוסר רק עם אקדח לרכתו וברוקס חושב שהוא KD.

מי שיכול לאזן את זה כבר כאן בליגת הקיץ זה אמן תומפסון. שחקן שהוא ההפך מאנוכי. אני בספק איזה שלדים ניתן למצוא בארון של התאומים החמודים האלה שאומרים yes sir לכל מבוגר וגדלו על חידוני טרוויה על היסטוריית הליגה, כאילו גדלו יחד עם עכברי הכדורסל של מנחם לס. אמן יקבל את הכדור ביד וינסה לתת את הטון כדי לא להפוך את ליגת הקיץ לקרב סטטיטי בין החברה האלה. מבחינת ההגיון הכדור בקבוצה הבוגרת יהיה המון בידיים של שנגון, וואן פליט וגרין. אבל אמן יכול בהרכב כזה להשתמש ביכולת הכניסה המטורפת שלו לצבע ולחיתוכים מהממים לאלי אופס. באוברטיים עלית תמיד חווה שמירה כפולה. החופש יעשה לו טוב.

סקוט הנדרסון לא צריך לדאוג לסטטיסטיקה – הקריירה שלו צריכה להתחיל ולהסתיים ביכולת שלו להפוך לפוינט God.

הבלייזרס היא קבוצה במסלול ההפוך לרוקטס. דיים בדרך החוצה, סיימונס כבר ותיק ויחכה לפרי סיזן או לטרייד, מה שיבוא קודם, וגראנט יודע את מקומו מצויין. זו הולכת להיות הקבוצה של סקוט הנדרסון מהיום הראשון. אני לא חושב שהרבה הבינו על מה אני מדבר לקראת הדראפט. עזבו אתכם סטטיסטיקות, עבודה על הקליעה וכו'. סקוט הוא מנהיג קשוח שנולד להנהיג. הוא לא ראה ולא רואה בעיניים.

הוא הגיע בגיל 17 לאיגנייט, קבוצה של בוגרים מקצוענים כשחבריו מפוצצים חצ'קונים ויוצאים לפרום עם הבחורות, ובילה בסביבת מקצוענים ובוגרים יחד עם צעירים הגדולים ממנו בשנה\שנתיים. כאלה שהיו אמורים להיות שחקני לוטו כמו דייסון דניאלס (שאכן נבחר בלוטו) וג'יידן הארדי. סקוט היה אמור להיות הילד הצעיר, הקוריוז המוכשר. במקום, הוא פשוט השתלט על הקבוצה, נתן הוראות לשחקנים כדי למקם אותם, דחף אותם כשהיו חלשים ודרבן אותם להתחרות. הארדי לא ראה אף אחד ממטר, וגרם לסקאוטים להבין שאין לו אופי של שחקן קבוצתי. אבל את דניאלס הזיז לא מעט מהכדור וגרם לו להיות חותך לסל ושחקן משני. לסקוט יש את הרצינות של לברון ג'יימס בגישה למשחק. הוא בג'ים מהבוקר ועד הלילה עובד על הגוף והמשחק שלו. הוא באמת מאמין בכול רגע נתון שהוא זה שצריך להנהיג. השאו שהוא נתן במשחק מול וומבניאמה באוקטובר רק הראה לכולם שהוא לא פוחד מכלום. בשאר העונה הוא פרגן לא מעט לשחקנים ששיחק עמם. נכון שהוא לא תמיד היה יעיל אך הוא ניסה לדחוף את החבורה הזו לניצחונות. והם היו קרובים לא מעט בג'י ליג.

אבל מי שדווקא מסקרן בליגת הקיץ השנה הוא שיידן שארפ שפרץ לקראת סוף העונה ונראה כמו סטאר בפניי עצמו. בנוסף הבלייזרס יעלו לליגת הקיץ עם אולי 2 הווינגים הגנתיים הכי טובים בווגאס. קיון ג'ונסון שהוא אחד השומרים הכי טובים בעיני על גארדים גבוהים (חבל שההתקפה שלו תקועה) וריאן רופר, הצרפתי שהגיע מניו זילנד עם ידיים סופר ארוכות וזריזות שעשה שמות בליגה האוסטרלית בהגנה. אליהם יצטרף כריס מורי, אחיו התאום של קיגן שינסה להראות שהוא שחקן כולבו שעושה מהלכים מנצחים. אם פורטלנד ייראו כמו שצעירי סקרמנטו נראו שנה שעברה, יהיה לבלייזרס הרבה אויר בריאות לחפש טרייד בנחת עבור הסופרסטאר היוצא שלהם.

עוד קבוצות מעניינות בספיד ראן

ממפיס נראתה לגמרי סבבה עם קני לופטון החיה שמחכה למפגש החוזר עם וומבי מאז אליפות העולם ההיא, ג'ייק לארייביה ודיויד רודי. כדאי לשים לב לג'י ג'י ג'קסון, שחקן בגובה 9'6 עם נתונים נהדרים שהיה בלוטרי בדראפט האחרון בלא מעט מוקים, אך הגיע לאימונים האישיים, חסר כושר ונתפס נותן שאכטות בוויפ בחדר ההלבשה.

דיטרויט מחזירה את ג'יידן אייבי שנפצע לאחר שני משחקים בליגת הקיץ הקודמת אך נראה מעולה כפוינט גארד הפותח של הפיסטונס. בנוסף נראה את התאום הכביכול פחות מוכשר של התאומים, אסאר תומפסון, אך ההפתעה הגדולה היא הורדתו של ג'יימס וויסמן בעונתו הרביעית. צריך לזכור שוויסמן רק בין 22 ויש לא מעט מבוגרים ממנו בסגל של הפיסטונס. אך מעניין יהיה לראות האם הם יתנו לו לצבור עוד קצת ניסיון כשחקן מטרה בצבע לקראת העונה.

הפייסרס מביאים קבוצה מאוד מוכשרת לליגת הקיץ עם לא מעט שחקנים ששייכים כבר לקבוצה הבוגרת. אייזיה ג'קסון, בן מת'ורין ואנדרו נמהארד, כולם שיחקו דקות אמיתיות בליגה. אליהם יצטרפו הרוקי הבולט שנבחר במספר 8, ג'ארס ווקר יחד עם בן שפרד הצלף והשחקן הסופר מסקרן שלא נבחר בדראפט האחרון, אוסקר שיבוויי בן ה-22, הקונגולזי ששיחק בווסט ווירג'יניה שנתיים ואז בקנטקטי שנתיים האחרונות. שחקן השנה במכללות ב-2022, שיבווי היה הריבאונדר הכי טוב מזה כמה שנים טובות. הוא רק 9'6 אך עם ידיים לא נגמרות ואנרגיות נהדרות. כאשר כול הליגה עושה זיג התקפי הפייסרס עשו זג הגנתי והפכו לאחת מקבוצות ההגנה המסקרנו בליגה עם נמהרד, האלי, ג'ארס וטרנר. שיבווי נופל לגמרי לכיוון הנכון.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אחלה סקירה נתת פה
    הולמגרן הולך להיות מעניין השנה, אם הוא ישמור על ויקטור וובניאמה זה בכלל יהיה משעשע
    🤣

  2. נהדר ג'ון
    קשה לי קצת עם מה שיוסטון עושים כי יש שם יותר מדי צעירים שצריכים דקות ואת הכדור להתפתח (קצת מזכיר את הבדל של המג'יק שבנוי לרוחב)
    אתה לא מביא את ואנפליט וברוקס במחיר הזה בשביל 20 דקות… והם גם לא באו לשמש תפאורה לילדודס שסביבם.
    הקו האחורי שלהם של תומפסון וגרין (פורטר לדעתי זה שחקן שישי או שימצא את עצמו בקבוצה אחרת)
    סמית' לא יהיה כוכב אבל שחקן חמישייה כווינג ארוך עם קליעה והגנה (משהו בין בארנס לגורדון)
    ושאנגון צריך למצוא את עצמו בין ים המכדררים סביבו

  3. פוסט ענק גון, אין לי מושג מה יוסטון עושה, דבר אחד בטוח גרין הולך להפוך למכונת סלים..
    .
    סקוט הנדרסון נראה לי מכונה האופי היכולת יש לילד הכל

  4. פוסט מעניין יונתן,
    כמה הערות:
    1. צ׳אט הולמגרן – במשחק הראשון היה מדאיג בעיקר.
    למעט כמה הבלחות היה נראה עצבני, כבוי, לעתים ממוקם לא באוריינטציה למשחק, מאבד כדורים, צונח לרצפה לא מעט ויותר מדאיג – מהוסס במגע ואולי מוגבל בתנועה.
    לגבי המשחק השני, הבוקר צפיתי בתקציר ולא היה שינוי מהותי.
    מקווה שזה שילוב חלודה טבעית ושל ומעבר הדרגתי של אינטנסיביות מצידו.
    2. ויקטור מול סקוט יהיה קרב מרתק
    3. יוסטון – הרעיון ששחקנים צעירים צריכים ללמוד בעצמם את המשחק משל היו אלפא גו, נראה בשנה החולפת רע מאוד. ודוקא הכישלון הזה יכול לתת הרבה רוח גבית לצוות המקצועי ברשות יודוקה. יוסטון יכולים להיות אבטיפוס לבניה נכונה מחדש אם המאמן יוכל לכפות כדורסל קבוצתי על שחקנים פרועים שמעדיפים 1 על 1. שילמדו את המשחק משחקנים מנוסים לצידם.

    1. תודה פיצו,
      אני הכי לא מודאג מהתנועה שלו. קצב משחק וקצב אימונים אף פעם לא יהיה דומה. לכן הוא משחק. אני לא דואג לגבי הניסיונות שלו. הוא יחזור לעצמו. המיקום ההגנתי שלו יוצא דופן. פשוט רמת הגארדים ב-OKC שונה בליגת הקיץ. טריי מאן הוא גאנר חמוד אבל לא כזה שיסדר את כולם לידו כמו גידי
      לכן אני באמת מאמין שייקח את הזמן ולא ינסה לכפות את עצמו על המשחק. גם אם יקלע בשנתו הראשונה 12 ו-8 עם כמה בלוקים.
      .
      אני מאוד אוהב את הרעיון של יוסטון. אני פוחד שעל המגרש אתה מביא וותיקים שהם גאנרים לא יעילים. לגבי מוסר העבודה והגישה למשחק ברור זה 100% השאלה היא רק בכדורסל מה אתה עושה כשאין מספיק זריקות והזדמנויות לצעירים. ככל הנראה התשובה תהיה בג'י ליג. במיוחד קאם וויטמור. עצם זה שלא נבחר טופ 5 יעשה את העניין לנוח. הוא יוכל לנסות לבנות את המשחק שם.

      1. הולמגרן שחקן חכם ואינטנסיבי כשהוא בריא.
        מקווה שאני טועה כי יכול לתת אחלה של עונת רוקי.
        בשנה שעברה היה לו אחלה שילוב עם גידי.

        אני לא מבין את ההנחה שכדורסל לומדים רק מלזרוק לסל כל התקפה.
        מה לומדים בדיוק מלקחת שלשה? או מפיידאווי מסובך? זה יותר עניין של לנפח סטטיסטיקה ולהכנס להיילייטס מאשר להשתפר כשחקן.
        לפעמים לומדים ככה אנטי כדורסל…
        אם במשך שנתיים נניח יריץ את ההתקפה פוינט גארד מנוסה שלקח אליפות.
        וישחק לצד הצעירים שחקן קשוח ואינטנסיבי הם ילמדו הרבה יותר מאשר עשר שנים של שכונה.
        מסכים ששנה של כדורסל בליגת המשנה יכולה לעזור לוויטמור לשפר נקודות חולשה

          1. לפעמים כן ולפעמים לא.
            ברור שה״מקורבים״ ידחפו לכיוון הזה,
            גרין ניסה לעשות שכונה שנתיים מביכות ומדמם מיליונים, עוד שנה שנתיים כאלה ויהפוך מסופרסטאר פוטנציאלי לג׳רני-מן.
            יש לו השנה הזדמנות ללמוד משחקנים וותיקים ולהשתפר באמת, אחרת בלוטורי 2024 הרוקטס ובחרו שוטינג גארד,
            הבנת 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט