אירועי דיומא – 04.07.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 4

קטע 3 של אתמול, הקטע האחרון בחבל הבאסקים, היה קטע שטוח ברובו, בעל סיום שטוח המתאים למיאוץ המוני. הרבה אירועים לא היו לנו: קבוצת הבריחה כללה שני רוכבים – לוראן פישון ונילסון פאולס, שהמשיך לקושש נקודות על מנת להישאר עוד יום עם החולצה המנוקדת. כשנגמרו הטיפוסים המדורגים, פישון נותר לבד עד שנתפס כ-44 ק"מ לסיום. כאן הדבוקה המשיכה קדימה עד למיאוץ הסיום הצפוי, שם מי שהיה המהיר מכולם היה יאספר פיליפסן, שהקדים את פיל באוהאוס ואת קיילב יואן, זאת לאחר הובלה מושלמת של קבוצת אלפסין-פיניקס בראשות מתיו ואן דר פול. הבלגי יכול בהחלט להיחשב היום כמאיץ הטוב בעולם, ונצחונו היום הוא המשך ישיר למה שראינו בטור הקודם, שם זכה בקטע הסיום בשאנז אליזה. בגזרת ה-GC כצפוי לא קיבלנו שינויים, ואדם ייטס ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר וסיימון ייטס (6+), לאפאי (12+), ואן ארט (16+), וינגגור (17+) ושבעה מטפסים במרחק של 22 שניות.
קטע 4 של היום יביא את המירוץ לביתו הטבעי, כשיפתח את פרק הפירנאים במירוץ למשך שלושה קטעים. גם היום נקבל קטע שטוח בעל סיום שיתאים למיאוץ המוני. פיליפסן ינסה להכפיל את הישגו, כשיאקובסן, יואן, גרונבייגן, באוהאוס, ואן ארט, קריסטוף, קוקאר, מיוס וקבנדיש ינסו למנוע זאת ממנו. שידור ביורוספורט 1 מ-12:45.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה פאקו.
    .
    המעט שהצלחתי לראות אתמול היה כשפישון המשיך לבד דרך סן סבסטיאן. תמונות נהדרות של האוהדים, ממש אוהבים שם אופניים.
    למרבה הצער גם אתמול קיבלנו ריבוי פנצ'רים, מה שמגביר מאווווד את החשד לחבלה מכוונת.
    .
    מאוד שמח בשביל פיליפסן.
    הסדרה בנטפליקס ממש בנתה לי את החיבה כלפיו – נראה בחור ממש חמוד וקצת ביישן, וה-DS שלו די מתעלל בו.
    אפשר לתת קצת יותר כבוד למי שמביא לך את רוב הנצחונות..ובלי קשר זו התנהגות של בוס שלא מכבד את העובדים שלו.
    .
    אלפסין אוף-טופיק:
    יש להם גם רוכבים ורוכבות בשטח (יעני MTB).
    מלבד MVDP, הבולטת שבהם היא הסנסציה הצעירה Puck Pieterse שלא מספיקה לנצח בעונתה הראשונה בבוגרות (נראה לי עונתה הראשונה. מקסימום שניה). כדי לכתוב עליה קצת יותר בודאות בדקתי עכשיו, ומסתבר שכמו MVDP היא גם אול-אראונדרית – כביש, שטח, אולי גם סייקלוקרוס?
    .
    פאקו, הדבר היחיד שהיה אתמול קצת מעניין זו המחלוקת סביב ספרינט הסיום, והאם פיליפסן חסם את ואן-ארט בצורה לא חוקית.
    תסתכלו בתקציר של LR לניתוח טקטי, ושל le tour לאוירה ותמונות ופסקול.
    כל תקציר של le tour שאני רואה אני מתלהב יותר. הם לגמרי בטופ של המקצוע שלהם, כפי שראוי לטור.
    תקציר LR:
    https://www.youtube.com/watch?v=CFzEGuavnbI
    תקציר le tour:
    https://www.youtube.com/watch?v=dy4HNPBYpx0

    1. לא ראיתי את התקציר של LR, אב חושב שהפאק הוא של המארגנים ששמו פנייה לפני הספרינט, מה שבהכרח מביא לסטיות ולמאבקי מיקום.
      אור – יש כאן טענה שפיליפסן הפריע לואן ארט.

      1. לא מפסיקים להפריע לואן אארט:
        כולם תמיג מפריעים לו:
        רמקו הפריע לו לנצח באליפות עולם
        בבלגיה וגרוע מזה אפילו טען שהוא היה צריך להוביל….
        וברגע שאפילו לקח את אליפות העולם
        אז זה בכלל הפריע לואן אארט וכן לטמבל הקרוי קניבל בשם אדי מרקס
        שנאלץ לבלוע את הכובע …
        אין ספק ואן אארט הוא מסכן טבעי. .

        1. יש לא מעט מן האמת בטענות שלך כלפי ואן-ארט.
          אבל שני סייגים:
          1. אתמול פיליפסן חתך את הקו שלו. אפשר להתווכח עד מחר האם מוצדק או לא, מי אשם וכו'. גם למארגנים לקח אתמול 20 דקות (!) להחליט.
          2. הויכוח לגבי מי צריך להיות המוביל הבלגי באליפות העולם הוא לגמרי ויכוח לגיטימי. מדובר בשני רוכבי-על, שמלבד פוג אין עוד מישהו כ"כ מגוון. מכיוון שלרוב מסלול אליפות העולם לא כולל טיפוס באמת קשה אלא מזכיר יותר פרופיל של קלאסיקה, ואן-ארט ורמקו שניהם מועמדים יותר מראויים.

          חוץ מזה, יש כאן גם סוג של פוליטיקה ארגונית – ואן-ארו ויומבו מתלוננים עכשיו (גם) בשביל הפעם הבאה שיהיה משהו דומה.

          1. צודק בהכל, ואוסיף:
            הטענות של ואן ארט לרמקו באליפות העולם לא היו באליפות האחרונה אלא בקודמת, בה רמקו קצת השתולל ופגע בסיכויי הנבחרת לזכות. הטענות היו מוצדקות לחלוטין. באליפות האחרונה הוא כבר למד מהטעויות והשיג את האליפות, כשואן ארט העיד על כך אחר כך שהוא נכנס למועדון המעריצים של רמקו.

          1. נראה לי שהעונה הקישוש זאת מטרה משנית, ומכוונים יותר על הישגים. זה כי הסטטוס עד כה שם את הקבוצה בעמדה מצויינת לוויילד קארד בעונה הבאה, וגם לאור העובדה שהיא הצליחה להיכנס לכל המירוצים כמעט גם בלי זה (ואף אחד לא מצטער על זה).

            1. כן סתם צחקתי

    1. זה נראה שהקבוצה כרגע שומרת על כוחות, ומגיע לתוצאות במינימום מאמץ, עד כמה שזה נשמע מצחיק. שזו טקטיקה מצויינת. לא יוצאת לבריחות חסרות סיכוי וחוץ מוודסי טיונס וסטרונג כולם יחסית נינוחים. הלוואי שיצליחו להבריג את סטרונג יותר גבוה, אבל לדעתי גם על זה הם לא נלחמים ממש כי זה גם לא עם הרבה סיכוי

  2. בינתיים הקווין סטייג' של הג'ירו דונה עם סיום די דרמטי. כשליסה לונגו בורגיני ואנמיק ון פלוטן מתרסקות בירידה במרדף אחרי אנטונינה נידרמאייר. לונגו בורגיני מאבדת סיכוי לפודיום כתוצאה מההתרסקות והגרמניה הצעירה מצליחה לשמור מרחק של פחות מעשר שניות מאלופת העולם שלמרות ההתרסקות מגיעה שנייה ומחזקת את שליטתה על המקום הראשון בדירוג.

  3. אבוי על הטניס אם זה השחקן מספר אחת בעולם. משעמם כמו צבע מתייבש האלרקז הזה ולמד מנאדל את המנהג המגונה של לקחת שעה ורבע לפני כל סרב….
    הוא משחק נגד הגופה של שארדי אז הוא יעבור בקלות אבל זה טניס משמים מאוד

        1. ומסתבר שהוא גם חטף קנס ועונש של הורדה במיקום על זה שהוא דחף את ביניאם גירמאי בזמן פילוס הדרך. קצת מגוחך – פיליפסן היה זה שהרוויח מזה, אבל הוא לא נענש כמובן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט