מעורב הופס ליום ג' / מנחם לס

1.המיליונים עפים ב-NBA כאילו היו לירות. האם שחקן כדזמונד ביין שווה 207 לירות (סליחה: 207 מיליון דולארים)?

הסטוריה בממפיס גריזליז: החתימו שחקן על מקסימום אקסטנשיון – 5 שנים עבור 207 מיליון דולארים. החוזה הגדול ביותר בתולדות הקבוצה. בואו נחלק 207 ל-5 ונקבל מעל 40 מיליון דולארים לעונה. מעבר לכביש היוסטון רוקטס החתימו את פרד ואן-וליט על 130 מיליון ל-3 שנים. עוד 40 מיליון-פלוס לעונה.


איך זה קורה שחקנים שאפילו לא היו אול-סטארים משתכרים 40 מיליון-פלוס לעונה?

אלה החיים החדשים ב-NBA, קומראדים. פעם כספים כאלה (RELATIVELY SPEAKING כמובן) היו שמורים רק לשחקנים כמו מייקל ג'ורדן או קובי בריאנט, ויותר מאוחר לברון ג'יימס וסטפן קרי. בקבוצות של שוק קטן כסן אנטוניו הסכומים של מייקל ג'ורדן למשל נראו כחלום. היום שוק קטן כממפיס רוצה להודיע בקול רם לשאר שחקני העולם ש-"היי, גם אצלנו שחקן יכול להשתכר 40 מיליון לעונה.

לדעתי ממפיס רצתה להודיע לעולם שגם היא ילדה גדולה וגם שם ניתן להשתכר סכומים אסטרונומיים בדיוק כמו בלוס אנג'לס או סן פרנציסקו. דווקא בניו יורק עדיין אין 'איש ה-40' כשג'וליוס רנדל הוא המשתכר הגבוה ביותר עם 29.5 מיליון לעונה. אבל זה רק עניין של זמן.

גריזליז רצתה להראות שהיא מוכנה לשלם לשחקן שהוא HOME GROWN, ולא סופר-סטאר מכל זווית שתסתכל עליו, את המקס. היא רצתה להראות שהיא – גם היא – 'BIG TIME' במשכורות ו-40 מיליון לעונה לשחקן לא מרעיד שם את הסיפים. דזמונד ביין זכה להיות הדוגמא של הארגון הנקרא 'גריזליז'. כשסך כל המשכורות של 15 השחקנים ברוסטר הוא 144 מיליון, ואתה משלם לאחד 40 מיליון, אתה לא יכול לשלם לעוד אחד 40 מיליון.

אני לא יודע כיצד ייגמר הסיפור עם ג'ה מוראנט, אבל עוד שנתיים גם הוא ישתכר 40+מיליון. זה משאיר 64 מיליון לשאר 13 השחקנים. אבל כשאתה מסתכל בשכר של הקבוצות האחרות ואתה רואה אחד או שניים עם 40 מיליון, אתה יודע שמדובר כאן ב-'BIG TIME'.

לעולם לא תוכל לחשב את ערך השחקן בדולארים. האם ביין "שווה" לג'רן ג'קסון, סטיבן אדאמס, וברנדון קלארק י-ח-ד? משכורתו אומרת שכן. התוצרת על הפארקט היא סיפור אחר לחלוטין.

ביין הוא 5'6 – 1.95 מ' – הבנוי יותר כשחקן פוטבול מאשר שחקן כדורסל. הוא קולע 21 נק' למשחק עם 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. אני משוכנע שישנם בליגה עשרות שחקנים עם סטטיסטיקה דומה המשתכרים שמינית ממה שביין ישתכר. אז למה דווקא הוא?

ואל תחשבו לרגע שגודל המשכורות ואי השוויון בין השחקנים אינו גורם חשוב במשחק. האמינו לי שיש ויש 'מה, אני אקרע את התחת בשבילו? הוא משתכר 40 ואני משתכר 7'. ישנה וישנה קנאה, הרגשה של חוסר שוויון ואי צדק.

ביין וואן-וליט הם דוגמאות מצויינות כיצד מ-500-600 שחקני NBA צצו ברי המזל האלה. זה היה וזה יהיה בכדורסל, בכדורגל, ובכל ספורט מקצועני. ביין קפץ מ-3.8 מיליון העונה ל-35.5 בעונה הבאה. אין למקרים כאלה אח ורע בכל גוף מקצועי אחר, ולא רק בספורט.

2. האם הקאבס רצינית בשמועה שהם 'מעוניינים לשמוע הצעות' בקשר לג'רד אלן?

some whispers this week that the Cavaliers are more open to trading Jarrett Allen than advertised for the opposite reason: 

מה פתאום? מה קרה? אחד המקורבים לצלחת מסביר שהחלונות הגבוהים 'מאוכזבים' מהיכולת שהוא הראה בסידרת הפלייאוף נגד הניקס.

3. בן סימונס עלול להיות מעורב בטרייד שיביא את לילרד למיאמי

4. מרכוס סמארט מאשים את הסלטיקס שהוליכו אותו שולל, כמו שאומרים החברים שלי מבית יצחק


Smart told spoke to the media Sunday at Dana Barros Basketball Club and said he had been told by the Celtics one week before the trade that he was not a subject of trade talks. The guard said he wished that the team had simply told him that there was a chance of him being moved.

“It was definitely shocking to find out that way, especially because the week before, I was already told we were good, there were no trade talks with me and we were good,” Smart said, via Bobby Manning of CLNS Media. “I understand the business side of it, I’ve always been like that. I’m the first one to tell anyone, you can’t mix personal with business, it just doesn’t mix. I understand it’s a business. For me, it’s just the courtesy. They probably already knew they were thinking about trading me, they had this trade in their back pocket just in case something else didn’t happen. And for me, it’s just the simple fact, hey, we’re thinking about trading you, most likely we’ll trade you, just letting you know, thank you.”

5. הווריורס החתימו את קורי ג'וזף


החתמה טובה הרבה יותר מאשר היא נשמעת. קורי הוא שחקן וותיק בעל שליטה מצויינת בכדור ויכולת מסירה יעילה, והוא יהיה המחליף המעולה של כריס פול.

6. הסיכויים שג'יימס הארדן יישאר בפילדלפיה גדולים עתה מאשר היו לפני שבועיים

The 76ers almost certainly wanted to re-sign Harden at a discounted price. They likely believed Harden would not receive max offers if he hit free agency, and the 33-year-old must have agreed. Only teams with sufficient salary cap space would have been able to add Harden if he became a free agent. He now needs the Sixers to cooperate with a trade, however, and there have been reports that they are taking a hard stance.
Superstars in today’s NBA typically get their way when they want to be traded. That does not mean it would be impossible for Harden and the 76ers to smooth things over.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
108 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
lshamir
lshamir
04/07/2023 2:45:39

אפשר להבין את מרכוס סמארט. שחקן שנותן המון לקבוצה שלו, אולי אפילו השחקן הכי חשוב, ואני חושב שהסלטיקס עוד יצטערו על ההחלטה הזאת.

ואולי מישהו כאן יודע. המאמן של קנזס סטייט אמר שהקבוצה שלו מגיעה ב-10 באוגוסט לשני משחקים בישראל. משהו כמו הביקור של מכללת אובורן בשנה שעברה. אובורן נתנה פייט מצויין לנבחרת ישראל, וקנזס סטייט אמורה להיות קבוצה יותר טובה מאובורן. אבל חוץ מהמאמן שצוטט בתקשורת אין על זה שום מידע. מישהו יודע על זה משהו?

דוקטור רזי הופמן
04/07/2023 7:08:45
הגב ל  lshamir

+1966 על סמארט

יהלי אולמר
04/07/2023 9:24:38
הגב ל  lshamir

כרגע אני לא יודע הרבה. אם הם מתכננים משחק כאן, אעשה מאמץ ללכת אליו ולדבר עם טאנג (שהיה עוזר מאמן בביילור ונתן עונת אימון מצוינת) ושחקני הקבוצה.

lshamir
lshamir
04/07/2023 9:51:57

תודה. חיפשתי בגוגול וראיתי שההודעה יצאה במאי:
https://www.yahoo.com/lifestyle/jerome-tang-planning-foreign-tour-171906313.html
יש שם תאריכים מדוייקים של הגעה לישראל וחזרה לארצות הברית.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/07/2023 11:33:07
הגב ל  lshamir

הסלטיקס מלכתחילה לא רצו להטריד את סמארט אלא את ברוגדון אך עסקת החליפין על ברוגדון נפלה והאםשרות היחידה שנשארה היא להטריד את סמארט.

עגל
04/07/2023 11:42:30
הגב ל  lshamir

גם אני חושב שסמארט "הלב והמנוע" חשוב מאוד לבוסטון

thetroll
thetroll
04/07/2023 21:43:51
הגב ל  lshamir

אנצל את הבמה כדי להגיד את דעתי על סמארט. בלעדיו? יש לבוסטון סיכוי לאליפות. שחקן פח מיותר שתקע את הקבוצה הזאת במשך שנים. שחקן בלי תפקיד מוגדר עם יכולת מסויימת (לא משהו לכתוב עליו הביתה) שמבליח אחת ל x משחקים כשבוא נגיד שה x הוא מספר דו ספרתי עם הספרה 1 בצד שמאל.

thetroll
thetroll
04/07/2023 21:55:39
הגב ל  thetroll

נ.ב. וכדי להשלים. לא לב (אולי) ולא מנוע (בטוח שלא). מצוין שנפטרו ממנו סוף סוף.

עגל
05/07/2023 10:08:10
הגב ל  thetroll

אני חולק עליך, לגמרי הלב והמנוע.
ושחקן הגנה מצוין.
זה נכון שהוא לא חכם במיוחד ודופק את הראש בקיר לעיתים קרובות.
השאלה היא, כמו תמיד, מה האלטרנטיבה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/07/2023 22:10:52
הגב ל  thetroll

אחד משיקני ההגנה הטובים ביותר שגם זכה בתואר שחקן ההגנה של השנה יש לו יותר מיכולת מסוימת ואכן הוא לא יציב בהתקפה אך לא פעם היה ראוי ומעלה בהתקפה ובדר"כ מנהל את המשחק טוב והתרומה שלו הייתה באופן משמעותית יותר חיובית משלילית. אך בהחלט היו לו טעויות קריטיות במשחקים חשובים אך בלא מעט משחקים חשובים אחרים לא היו טעויות כאלו, ולא הוא הסיבה שלא זכו באליפות.

brooklyndror
brooklyndror
04/07/2023 6:48:08

אין בחוזה של ביין שום דבר יוצא דופן. כל קבוצה בליגה נותנת ל2 הכוכבים הבכירים שלה חוזה מאקס ובגלל הסכמי הטלוויזיה הגדולים המאקס קפץ מ25 ל40 מליון לעונה. השאלה אם ביין ודומיו מספיק טובים להיות מספר 2 בקבוצה עם שאיפות? (והדגש על שאיפות ולא על אליפות) לפי גרף השיפור שלו אז כנראה שכן. וחוזים ניתנים על גם על פי פוטנציאל. גם לאופי וליציבות שלו יש משקל ולעובדה שבכל הזמן שג'ה ישב בחוץ ביין היה השחקן המוביל של הקבוצנ השנייה במערב. אנילא מתלהב מהחוזה הזה אבל הוא לא חוזה רע והרבה יותר הגיוני מהחוזים של ואן וליט וגרמי גראנט.

Avri
Avri
04/07/2023 8:40:08
הגב ל  brooklyndror

יכול להיות, אבל אני תוהה האם היתה קבוצה אחרת שהיתה משלמת לו אפילו 60-70% מזה, ללא היה עדיף להם פשוט להשוות הצעות של קבוצות אחרות.

thetroll
thetroll
04/07/2023 21:49:03
הגב ל  brooklyndror

דזמונד ביין שחקן נהדר. שווה את הכסף? ממש לא.
ביננו אף שחקן בליגה לא שווה את הכסף שהןא מקבל למעט מתי מעט כגון סטף ואולי יוקיץ'. ליגה של בעלים פראיירים שמכאן ואילך יראו רק ירידה בשווי הכסף שלהם. אפילו שבאפט אמר ההיפך (אמר? אין לי מושג והאמת שזה לא ממש מעניין) .

brooklyndror
brooklyndror
04/07/2023 6:56:43

אגב אני לגמרי מסכים שחלוקת השכר צריכה להיות יותר שיוויונית והוגנת. אבל בואו נראה את ארגון השחקנים תומך בהורדת המאקס מ30% ל25%-20 כדי ששחקניי המשנה ירוויחו יותר. בחיים לא יקרה. אז כל עוד שהארגון שמייצג אותם לא פועל לשוויוניות השחקנים לא יכולים להתלונן על העניין או לקנא בכוכבים. והקרדיט לכריס פול שבתור יושב ראש איגוד השחקנים לשעבר הביא למצב הלא בריא הזה.

עידו גילרי
04/07/2023 7:19:13
הגב ל  brooklyndror

איך זה קשור לכריס פול???

נועמיקו
נועמיקו
04/07/2023 8:01:20

יור איגוד השחקנים בזמנים הרלבנטיים, שיושב על חוזה שהוא לא בדיוק סמל הצדק החלוקתי.
אתה יכול להיות יותר ספציפי בשאלה שלך?

עידו גילרי
04/07/2023 8:03:12
הגב ל  נועמיקו

איך הכהונה שלו היא זמן רלבנטי לנקודה הספציפית הזו?

brooklyndror
brooklyndror
04/07/2023 8:49:52

כשהוא היה יושב ראש איגוד השחקנים אז סכום המאקס קפץ ל30 אחוז מתיקרת השכר כחלק מההסכם הקיבוצי בזמנו. במיקרה או שלא הוא גם חידש חוזה באותו זמן ונהנה באופן אישי מהקפיצה הזאת. לא שלא הגיע לו, אבל חלוקה יותר שיוויונית לא קיימת בליגה כחלק מהמורשת שלו.

עידו גילרי
04/07/2023 8:54:24
הגב ל  brooklyndror

מה פתאום. זה ממש לא נכון. דרגות המקסימום השונות היו מאז שקבעו שכר גג.

גיא רוזן
04/07/2023 9:57:57
הגב ל  brooklyndror

כריס פול "אשם" בשינוי הגיל בו ניתן לקבל חוזה מקס ארוך.
הוא, לצורך העניין, הוכיח שהשינוי היה מתבקש.

Tzafriros
04/07/2023 7:37:48

תודה מנחם. שתדע שאתה התפילין שלי על הבוקר

lshamir
lshamir
04/07/2023 7:49:31

ברנדון מילר שיחק הלילה את המשחק הראשון שלו במדי שרלוט (נגד סן אנטוניו ללא וומבניימה). היה חלש, ונראה לא מחובר ולא שייך למתרחש על הפרקט. הוא רק הגיע לקבוצה אז קשה לשפוט, אבל הוא נראה אנמי וחסר מוטיבציה.

John
04/07/2023 8:07:11
הגב ל  lshamir

משחק ראשון שלו. התחמם בדקות האחרונות בגארבז' טיים. אבל ההגנה שלו הרבה יותר מדאיגה. ג'וליאן שמפני קרקס אותו. מי שנראה כמו גניבה בספרס היה דומיניק ברלו ששיחק השנה בג'י ליג בספרס. הוא נראה נהדר. אגרסיבי נייד, יד נהדרת מהמיד ריינג'.

רן הנרגן
04/07/2023 18:35:19
הגב ל  John

בחירה מספר 2 בדראפט זה נאחס גדול וזה מוכח סטאטיסטית. ביל סימונס או מישהוא שדיבר איתו חישב את ה WAR המצטבר של בחירות 1,2,3 בעשרים שנה האחרונות ה 1 ו ה 3 היו באזור ה 300 פלוס כל אחת. ה 2 היתה חצי מזה, בערך 150.

thetroll
thetroll
04/07/2023 21:53:34
הגב ל  lshamir

שארלוט תגיע לפליאוף השנה. מיילס חזר. אל תזלזל בבחורצ'יק למרות המספר 2. הוא יהיה לאןרך זמן הטוב ביותר במחזור שלו (אני לא מדבר על ויקטור הוא חיה שאני עוד לא מבין).
חבך מאוד שהם ויתרו על המאמן הקודם שלהם אבל הם צריכים להיות ממש גרועים כדי לא להגיע לפליאוף השנה.

נועמיקו
נועמיקו
04/07/2023 8:00:06

תודה מנחם, כיף לקרוא.
תיקון לגבי פרד ואן וליט – הוא דווקא כן היה אולסטאר, שנה שעברה ב-2022.
לגבי ביין אני לא יודע למה אתה אומר שיש עשרות שחקנים עם סטטיסטיקה כמו שלו. 21, 6, 5, זו סטטיסטיקה שבהחלט מתאימה לשחקן שהוא מספר 2 בקבוצה. זה שחקן סולידי שמתפתח ומשתפר מעונה לעונה, ואף פעם לא עשה בעיות משמעת. ג'ה כמובן כוכב ענק, אבל הרבה יותר קשה לדעת איך הוא יהיה לאורך חוזה של 5 שנים.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
04/07/2023 8:13:36

כנראה ש'רוח' המועדון בסלטיקס, לפחות בעשור האחרון, זה להתייחס מגעיל לשחקנים שלך. באסה.
תודה רבה מנחם

Avri
Avri
04/07/2023 8:50:09

שטויות. לא דיברו איתו כי התכנית היתה להטריד את ברוגדון ולא אותו. הטרייד של ברוגדון התרסק והיו צריכים לפעול מהר, זה טבע העסק וסמארט מבין את זה, גם אם האוהדים לא.

על איזו רוח מועדון אתה מדבר? שוב תעלה מהאוב את הטרייד על אייזיה ברינקס תומאס? המאמי הלאומי שהיה חותך בלי למצמץ אן לא היו נותנים לו מקס? ואיינג' הנבל העדיף לא לתת מקס לגארד פציע בן 30 שלא שומר?

כתבתי כאן בעבר, מעניין שכל המעורבים מסביב ובתוך הליגה מבינים שזה לגמרי עסק, חוץ מקבוצה אחת – האוהדים, שהם היחידים שמושקעים רגשית. והרגש הזה זה גם בדיוק מה שממן את כל העסק. משמע, מישהו עושה עליך סיבוב.

אור
אור
04/07/2023 13:28:37
הגב ל  Avri

מדויק, אבל הכי קל לבכות ולבקר כל הזמן

חגי "התותח" ניסני
04/07/2023 17:17:59
הגב ל  Avri

העניין עם אייזאה ממש לא בעייתי עם זה שעשו עליו טרייד אבל כן היה איזה סיפור שהסלטיקס החריפו לו איזה פציעה באותו פלייאוף לא? או שזה סתם זיכרון מתעתע?

רן הנרגן
04/07/2023 18:37:23

הם גרמו לו לשחק פצוע וזה החריף את הפציעה אח"כ הם נתנו לו חוזה של נזיד עדשים (או החליפו אותו וזה כל מה שיכול היה לקבל.

Avri
Avri
04/07/2023 20:58:54
הגב ל  רן הנרגן

בולשיט.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/07/2023 11:30:29

אין הטרייד התייחסות מגעילה אתא זה מה שהיה נראה לראשי הקבוצה ומאמנה מתאים לקבוצה ויש לציין כאמור בתגובה של אברי שהכוונה מלכתחילה הייתה לעסקת חליפין על ברוגדון שנפלה והאםשרות השנייה הייתה עסקה על סמארט.

moriah mills
moriah mills
04/07/2023 9:01:31

40 מיליון לביין זה באמת הזיה, לא רואה אף קבוצה בשוק החופשי מציעה לו מעבר ל25 מיליון.
בכללי יש יותר מידי שחקנים שהם אוברפייד בליגה הזאת , והמועדונים יכלו לסגור איתם על חוזים נמוכים יותר.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
04/07/2023 9:17:18
הגב ל  moriah mills

כמה שחקנים עם 20,4,5 היו בליגה שנה שעברה? 23. תסתכל על הרשימה המלאה – בא נגיד ככה, אף אחד שם לא מרוויח משכורת "רעב" של 20 מיליון לשנה.

אגב, כמה מהרשימה עשו את זה עם 40 אחוז ומעלה לשלוש? 3. ביין במקום השני בין קרי לדוראנט.

אגב2, אם יש לטענתך כל כך הרבה שחקנים שהם אוברפיי, אז או שכולם מטומטמים, או שאתה לא הפנמת כמה כסף יש בנ.ב.א היום

moriah mills
moriah mills
04/07/2023 11:06:16

החשיבה אצלי היא מאוד פשוטה עם שחקן הוא לא גבולי אולסטאר ואין לו עוד הרבה אפסייד לא נותן לו את הסכומים האלה ועם ממפיס הייתה משווה זה היה נגמר בהרבה פחות.
לגבי הטענה על האוברפייד מה שזה גורם לזה שקונדטרית תמיד מחזיקה בגג 7 שחקנים ברמה טובה וכל השאר וטרנים או שחקני קצה סגל, והוכח כבר שהסופר טיימס עם 3 כוכבים והגרים מסביב זה לא עובד.
ביין יחד עם גארן ג’קסון ומוראנט חסמו את כל התקרה, בגלל זה ממפיס לא יכולה להשאיר את ברנדון קלארק או טיוס ג’ונס והיא נחלשת.

עידו גילרי
04/07/2023 11:08:44
הגב ל  moriah mills

יכולה להשאיר את מי שנמצא אצלה זה בדיוק מה שהווריורס עשו.

moriah mills
moriah mills
04/07/2023 12:22:27

כן אבל מזכיר לך שעוד מעט נכנסת התקרה החדשה והיא הרבה יותר קשיחה ובעלת סנקציות מהנוכחית.
רוב הבעלים זה לא לייקוב או באלמר שלא אכפת להם לשלם מס מותרות פסיכי.

עידו גילרי
04/07/2023 13:34:20
הגב ל  moriah mills

הם עדיין רחוק מלהיות מודאגים ממנה בגלל שאף אחד אצלם עדיין לא במקס -35 ותודות לשטויות של מורנט גם לא במקס -30.

אור
אור
04/07/2023 13:30:50

אתה מתווכח עם מישהי שמכירה חוזה כזה מקרוב.. 🙂

עידו גילרי
04/07/2023 13:35:49
הגב ל  אור

לטענתה…

אור
אור
04/07/2023 13:37:59

לא אושר ולא הוכחש

רן הנרגן
04/07/2023 18:43:43

מה אני מפספס פה?

natinati
natinati
04/07/2023 23:11:19
הגב ל  רן הנרגן

הכינוי שלו זה השם של כוכבת הפורנו שעודה לציון חיים קשים

thetroll
thetroll
04/07/2023 22:17:30
הגב ל  moriah mills

אתה צודק במאה אחוז ויותר מזה החוזה הזה סיים את האפשרות של ממפיס לקחת אליפות אי פעם כל עוד הוא בקבוצה (לגזור ולשמור ולהזכיר לי אם טעיתי). זה לא שאני חושב שהוא שחקן לא טוב. הוא שחקן מעולה אבל חוזה כזה זה חוזה שהורס קבוצה. מחסל כל סיכוי עבורה. טיפשות מוחלטת.

Jonathan
04/07/2023 9:08:15

תודה מנחם.
נרגן – יש דיבורים על איזשהו ביגמן משמעותי שיגיע אלינו? כלומר, סאריץ' זה לא מי שעשה את השינוי.

עידו גילרי
04/07/2023 9:10:02
הגב ל  Jonathan

אז מי כן…

Jonathan
04/07/2023 12:33:05

המומחה לטריידים על סנטרים אנוכי?

Ohad
04/07/2023 13:19:29

קאזינס… לא ברור מה קרה איתו ואיך הוא נפלט ככה מהליגה

עידו גילרי
04/07/2023 13:23:24
הגב ל  Ohad

אכילס-ACL-ראש
שילוב קטלני

אור
אור
04/07/2023 13:31:49

אז דווייט האוורד עדיין חי ובועט חח

Jonathan
04/07/2023 14:19:12
הגב ל  אור

גם קארים עבדול ג'אבר עדיין חי

Om3r
Om3r
04/07/2023 9:14:51
הגב ל  Jonathan

השוק לא רווי והיכולת שלנו להחתים אחד כזה מוגבלת. יותר ריאלי לקוות שלוני יחווה פרצי גדילה בגיל 26

Jonathan
04/07/2023 12:30:38
הגב ל  Om3r

תמיד אפשר לחשוב על טריידים… יש לנו גם שחקנים לשלוח.

רן הנרגן
04/07/2023 19:32:19
הגב ל  Jonathan

לא שמעתי אף שם פרט לסאריץ שמישהו בג"ס טעה בגסות והדליף את השם שלו לתומפסון כאילו זה סגור. מה שכן סליטר הסביר, על בסיס שיחות שלו עם אנשים מג"ס, שהם לא רוצים לת יותר משנה אחת של מינימום כי מבחינתם זה עוד 9 מיליון השנה פלוס מחויבות לשנה הבאה.
.
על בסיס זה נראה לי שהסיכוי שסאריץ יגיע נמוך. תהיה קבוצה שתתן לו לפחות שנתיים כי לאחרות העלות של שנוצרת ממחויבות לעוד שנה היא הרבה פחות. פאניקס לעומת זאת שמה פס על הסינר השני כי עבורה הקנס פחות חמור. הם לא בסטאטוס של משלם חוזר (מי ששילם מס בשלוש מתוך 4 השנים הקודמות מוגדר ככזה). הם נותנים לכולם שנה שניה כאופציה ולכן יוטה וגורדון העדיפו אותם על ג"ס.
.
בקיצור להערכתי מו במבה.

Jonathan
05/07/2023 0:15:17
הגב ל  רן הנרגן

תודה רן.
מו במבה זה קצת וייזמן לעניים… אבל שיהיה לנו בהצלחה

Om3r
Om3r
04/07/2023 9:12:49

החוזה של ביין הוא טעות שממפיס יתחרטו עליה בעוד זמן
זה לא שהוא לא שחקן ששווה כסף גדול, אבל החוזה הזה משמעותית מגביל את היכולת שלהם להמשיך לפתח את הקבוצה. ממפיס עדיין לא קונטנדרית אמיתית, ותהיה בבעייה כספית רצינית כשהחוזים יכנסו לתוקף.

thetroll
thetroll
04/07/2023 22:27:05
הגב ל  Om3r

+++ תגובה מעולה ומדוייקת. ואוסיף שזה קשה להגיד את זה על קבוצה צעירה ומבטיחה אבל החוזה הזה הוא החותמת הסופית על זה שזו קבוצה שעתידה מאחריה. הם לא יגיעו לשום הישג בשנים הקרובות.

Alex Rabino
04/07/2023 9:16:57

הפוסטים למעלה כולל אלה של מנחם התעלמו לגמרי מדבר אחד חשוב. איך כל ההחתמות על חוזי עתק ישפיעו עלינו קהל הצופים? פעם שהייתי מגיע לביקורים תכופים בניו יורק, פניקס או מיאמי הייתי מתארגן מראש על כרטיס כניסה לראות משחק NBA בלייב. אפשר אז היה להשיג כרטיס כניסה לאולם ב 100 דולר ואפילו קצת פחות מזה. היום עם החתמות על סכומי עתק אין ספק שכל הקבוצות יעלו את מחירי הכניסה שלא לדבר על המינויים כדי לממן את העלייה במשכורות. מה שיהפוך צפיה במשחק NBA לנחלת עשירים בלבד. ובאותו עניין, מי שהמציא ואימץ את הקנס של "מס מותרות" עשה עוול גדול לצופי ה NBA.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
04/07/2023 9:26:27
הגב ל  Alex Rabino

אני חושב שהרכבת הזו כבר מזמן עזבה את התחנה, אלא אם כן אתה מדבר על מושבים שיותר קרובים ללווייני תקשורת מאשר למגרש עצמו.
הייתי בצ'ייס סנטר במשחק בין הלייקרס לג"ס שהיה ידוע שלברון, סטף ודייויס לא ישחקו (למזלי קליי בדיוק חזר מפציעה אז העלו אותו להרבה דקות). עלה לי משהו כמו 500 דולר ל-2 כרטיסים בשורה 17 באלכסון לסל – כלומר, בין מאחורי הסל ליציע צדדי. זה היה בעונת 22' ואני מניח ששום דבר לא נהיה יותר זול בשנה האחרונה

Avri
Avri
04/07/2023 11:47:49

מסכים עם הסכין. אני בטוח שיש מי שיודע איך ואיפה למצוא כרטיסים זולים אבל לפני כמה שנים, כמוך, התגלגתי לניו יורק לצרכי עבודה וחשבתי לקפוץ למשחק די זבלה של הניקס שהיו די למטה (פורזי היה הכוכב…). אני גם זוכר שהכי זול היה בין 200-300 דולר, אבל יכול להיות שזה בגלל שזה היה די רגע אחרון, ובכל זאת ניו יורק.

thetroll
thetroll
04/07/2023 22:29:19
הגב ל  Alex Rabino

מדויק. ההכנסות הן בעיקר מחוזי הטלוויזיה אבל המחירים המטורפים האלה לא ימשכו לדעתי. אנשים שכחו שאפשר גם להפסיד כסף. נראה.

ירון, החלום
ירון, החלום
04/07/2023 9:25:00

בס"ד
תודה רבה מנחם.
מעורב נהדר.
סכומי הכסף בשוק גדלו מאד, כי אנשים יש אפשרות וגם הם מוכנים לשלם יותר כסף. עבור צפי חיה או דרך המדיה.

מומי החציל
04/07/2023 9:26:01

כל הסיפורים והדיבורים מזכירים למומי את הסיפור על שונטל הבת של יהודה שישיליק, התחתנה עם בחור טורקי מופצוץ במזומן, שם עליו וילה על דונם, רכבים פאר, כל הבית שיש איטלקי, פינוקים של טיסות לחו״ל פירסט קלאס, יאכטה במרינה
אחרי 10 שנה נישואין סיפרה שונטל לאמא שלה שהיא רוצה להתגרש מהטורקי
האמא שואלת למה? למה? יש שונטל? הבן אדם עובד, שם לך תכשיטים, נותן פינוקים מהבוקר עד הלילה, הוא אבא טוב לילדים
שונטל התפוצץ אצלה פיוז אמרה – אמא! מה יש להסביר! הטורקי בא רק מהבק דור
לפני החתונה הטוסיק שלי היה בקוטר של שקל עכשיו הוא מטבע של 5 שקלים
נו?!?? ובשביל 4 שקל מתגרשים?

מומי החציל
04/07/2023 13:07:13
הגב ל  מנחם לס

♥️♥️♥️

thetroll
thetroll
04/07/2023 22:30:28

חחחחחחח ענק 👑👑👑👑

שדות פופ לנצח
05/07/2023 13:30:47

מומי, סרקתי את כל התגובות במהירות רק כדי לראות אם יש עוד מומינים …lol

גיא רוזן
04/07/2023 9:42:47

יש איזו נקודה שיש לי תחושה שהיא לא ממש ברורה לחלקים נרחבים מקהילת הופס –
החוזים הגדולים הם פועל יוצא של תקרת השכר.
ניקח את ביין כדוגמה.
הוא ירוויח בעונת 29 כמעט 47 מיליון דולר.
סכום מכובד לכל הדעות.
רק מה?
47 מיליון בעונת 29 יהיו (הערכה גסה) 24% מהפיירול של קבוצה בליגה (לפי חישוב של עלייה של קצת פחות מ-10% בשנה לתקרת השכר, בהתאם לכללים החדשים והצפי להסכמי זכויות שידור).
זה שווה ערך ל-32 מיליון כיום.
לצורך השוואה –
יש כיום 38 שחקנים שירוויחו 32+ מיליון בעונה הקרובה.
האם ביין יכול להחשב ברמה הזו?
בהתחשב בגיל, התוצרת, בגרף השיפור במשחקו –
התשובה היא כן.
כאשר מכניסים לחישוב את היכולת האלטרנטיבית של ממפיס להתחזק ולסחירות של החוזה,
אז התשובה היא כן עם כמה וכמה סימני קריאה.
.
מילה על מה שהוא מביא לפרקט:
1.96 שקולע בכל אחת מ-3 עונותיו בליגה יותר מ-40% מהשלשות שלו, שומר נהדר, קשוח מאוד, יש לו כבר ניסיון פלייאוף והוא גם התחיל להראות ניצוצות של ניהול משחק.
לשחקנים מסוגו תמיד תהיה דרישה בליגה.

Dor
Dor
04/07/2023 10:23:04
הגב ל  גיא רוזן

זה לא זה גיא. גם 24% מהפיירול נראה מוגזם בהנחה שממפיס לדוגמא ישלמו סכומים דומים לג'ה ול JJJ זה ישאיר סך של15% לכל השאר. כמו שכתבו למעלה, ההפרשים עצומים וזה מזכיר לי את שכר הבכירים במע' הבנקאית שהוגבל בסכומים. משהו במבנה השכר הזה נראה לא נכון ובעיקר מוגזם לטובת הסופרסטארים

Dor
Dor
04/07/2023 10:35:58
הגב ל  Dor

הכוונה בערך ל15% בהנחה כמובן שהמקס מתקרב ל 30% לשחקן (גם 20-25% להשלמת רוסטר ל 15 שחקנים זה מצחיק)

עידו גילרי
04/07/2023 10:37:13
הגב ל  Dor

בכל קבוצה רוב השחקנים הםן שחקני מינימום גם בגלל שמבחינת דקות משחק אין חלוקה שווה.

עידו גילרי
04/07/2023 10:36:29
הגב ל  Dor

תראה לי ספורט אחר שמגביל את שכר המקסימום של הספורטאים (ויש). בגדול זה לא נפוץ ויש הגיון בלתגמל יותר את הכוכבים.

Dor
Dor
04/07/2023 10:52:13

ברור שיש הגיון לתגמל יותר את הכוכבים, אבל כאן ההפרשים לא פרופורציונאלים (לדעתי). קח לדוגמא את אוסטין ריבס, פחות או יותר על הבלטה של ביין מבחינת עמדה וקיבל בחוזה החדש 56 ל – 4 שנים, גם לא בדיוק דמי אבטלה. מבחינת עלות – תועלת ביין שהוא באמת שחקן מצוין, שווה לממפיס כמעט פי שלוש? לדעתי לא, וריבס זה רק דוגמא מהזמן האחרון

עידו גילרי
04/07/2023 10:54:13
הגב ל  Dor

ריבס עניין של סיטואציה.
במצב אחר היה מקבל יותר אבל בכל מקרה הוא לא בלבל של ביין.

אור
אור
04/07/2023 13:10:09

מה ההבדל בסיטואציה?

עידו גילרי
04/07/2023 13:12:16

שלא יכלו לתת לריבס יותר…זה לא מספיק הבדל?

אור
אור
04/07/2023 13:33:41

אני שואל למה זה, ממה זה נובע

עידו גילרי
04/07/2023 13:36:29

בשורה התחתונה מזה שריבס בחירת סיבוב שני ומגילברט ארינאס.

אור
אור
04/07/2023 14:22:56

סיבוב שני תיארתי לעצמי, למרות שזה גורם לפער עצום
.
מעניין "חוק ארינאס", אקרא

thetroll
thetroll
04/07/2023 22:33:23
הגב ל  Dor

דור אני מסכים עם כל מילה שכתבת.

עידו גילרי
04/07/2023 10:37:49
הגב ל  גיא רוזן

זה בגלל שהתקרה הייתה בהולד שנתיים וברגע שהשתחרר הפקק אנשים עוד לא עשו ריסט לתפיסה.

רן הנרגן
04/07/2023 19:43:02

התקרה עלתה בכ 33 מיליון (לא בדקתי) מאז 2020. . ב 2020 תקרת השכר היתה 132 מיליון והשנה היא תהיה 165 מיליון

רן הנרגן
04/07/2023 19:45:49
הגב ל  רן הנרגן

זו לא תקרת השכר אלו המספרים של סף המס

עידו גילרי
04/07/2023 19:58:16
הגב ל  רן הנרגן

אהה איכשהו פספסתי את זה…לא משנה הם קשורים זה בזה. גם סף המס עמד במקום פחות או יותר שלוש שנים ועכשיו נוסק

עידו גילרי
04/07/2023 19:55:03
הגב ל  רן הנרגן

אתה מדבר על סף המס (שהוא ביחס ישיר לתקרה.
בשנות הקורונה התקרה נתקעה על 109 ועכשיו בשנתיים האחרונות היית קפיצה של 10% כל שנה.

Avri
Avri
04/07/2023 11:38:20
הגב ל  גיא רוזן

גיא, אין ספק שהוא שחקן נהדר, ואין ספק שהוא שווה חוזה גדול. כולם גם מבינים שהתקרה משתנה ואיתה גם גודל החוזים, וה3 מליון שמייקל פעם עשה מתרגם כיום לבערך 50.

השאלה היחידה היא האם הוא שווה לקבוצה רבע מהפיירול (אולי, לא בטוח שכן ולא בטוח שלא), ויותר חשוב, האם לא היו יכולים להחתים אותו על פחות פשוט כי קבוצות אחרות לא היו מציעות אפילו קרוב לזה. אני די בטוח שקבוצות אחרות לא היו מציעות אפילו קרוב לזה.

יכול להיות שהתשובה היא במיאמי-זציה של הליגה. הליגה רואה מה שמיאמי עשתה השנה: בכל הקשור לדרג השלישי-רביעי ההיצע הוא אדיר ואפשר לדוג מציאות במינימום כסף. שים את כל התקציב על 3-4 כוכבים, ואת השאר תדוג מהג'י-ליג והדראפט.

ברוך רובין
04/07/2023 12:24:52
הגב ל  Avri

הבעיה ששחקן יכול לבקש טרייד ישר אחרי, בגלל שהוא מאוכזב מהסיטואציה,למרות הסכומים המטמטמים מדובר באנשים עם רגשות, ראית את אייטון העגל בתחילת השנה שציפה למקס גדול.
.
לגבי ממפיס מה שמעניין אותה בעיקר זה להיות בפלייאוף, תקופת grit & grind הייתה התקופה הטובה ביותר כלכלית ולכן לקח להם כל כך הרבה זמן לפרק את אותה קבוצה.

רן הנרגן
04/07/2023 20:31:27

הסיכוי של קבוצה שאין לה כוכב על לזכות באליפות קלוש עד דטרוייט של 2004 (אם אני לא טועה). רובם, לברון קוואי, יאניס יוקיץ דריק קובי שאקיל הוכרו ככאלו לפני הזכיה הראשונה והם לא אכזבו. יוצא הדופן היה קרי. אז כן, צריך להמר ועדין חלק גדול מאלו שקיבלו חוזי מקס לא היו מקבלים יחס הימורים גבוה בשאלה האם יהיו כוכבי על.
.
השאלה שמענינת אותי עכשו זה האם יאניס יעבור לג"ס בשנה הבאה.
.
הריקוד האחרון.

עידו גילרי
04/07/2023 20:36:25
הגב ל  רן הנרגן

הנה לך תשובה קלה – לא.

thetroll
thetroll
04/07/2023 22:34:54
הגב ל  Avri

מדויק .

Berch
04/07/2023 9:51:06

אחלה מעורב
סמארט קצת מתבכיין להערכתי…
"שבוע שעבר אמרו לי שאני לא בתכניות להעברה"….
נו, אז עבר שבוע
ועכשיו אתה בתכניות
הטריידים זה שוק של החלטות מהירות, וסמארט אומר שהוא מבין את כל הסיפור הזה…
מבין שלא נעים לו
ההתלוננות מיותרת
כמו תמיד
🤣

Avri
Avri
04/07/2023 11:38:54
הגב ל  Berch

קצת בכיין? הרבה בכיין.

golan
golan
04/07/2023 10:14:12

תודה מנחם.
סמארט צודק, פשוט אל תבטיחו לו שהוא נשאר, תעדכנו את השחקן ש"יכול להיות שניאלץ להעביר אותך, אנחנו מנסים להמנע מזה, אבל זאת אופציה". ואז יהיו פחות מצבים כאלה (הם עשו את זה גם לאייזיה תומאס)
ביין- אולי לא "שווה" את החוזה, אבל מה האופציות האחרות למס' 2 בממפיס, והאם הן הרבה יותר זולות ? אף כוכב לא יבוא לממפיס כפרי אייג'נט בפחות כסף. הבעיה היא פחות הסכום אלה יותר כמה אחוזים זה לוקח לך מסה"כ המשכורות. כי אז באמת נוצרים מעמדות בקבוצה, קנאה וכל מיני בעיות.
איזה קבוצה מוכנה לתת משהו תמורת בן סימונס ? המקום היחיד שהיה סיכוי שיתאים לו, זה לצד 3 סקוררים חסרי מצפון שהוא לא יהיה חייב לזרוק לסל כמו בנטס, וגם את זה הוא הצליח לפוצץ.

ירושלמי
ירושלמי
04/07/2023 10:27:32
הגב ל  golan

ואם בסוף לא היה טרייד אתה חושב שהוא היה מקבל בצורה טובה את הידיעה שהמקום שלו לא מובטח ושרוצים להטריד אותו?

Dor
Dor
04/07/2023 10:28:06
הגב ל  golan

אברי ענה לזה למעלה, התכנון כנראה היה להעביר את ברוגדון וזה נתקע. נראה לי לא סביר שסטיבנס יפגש עם סמארט שבוע קודם ויבטיח לו להישאר כשהוא יודע שסמארט על הגריל. מה שכן היה יותר חכם מבחינתו להודיע לסמארט קודם ברגע שהבין שברוגדון ירד מהפרק

etayef
etayef
04/07/2023 10:15:27

קודם כל, אין אף פעם שיוויון בחברות אנושיות בימינו. הירארכיה יותר חשובה מרווחים, תוצאות, הישגים וכו', כך ששחקן אחד או שניים הרבה מעל השאר הוא המצב "הטבעי" שלנו.
הכסף ששחקן מקבל הוא יחסי לשאר החוזים, ולא קשור ברובו לערך הכספי שהוא מביא, או לכישורים שלו, היצע וביקוש.
הטענה ששחקנים בליגה לא ישחקו טוב בגלל שמרוויחים פחות לא רלוונטית בעיני. הם עדיין מרוויחים המון ביחס לאדם רגיל, ורואים שגם אלה שכן מקבלים הרבה כסף, לא תמיד מתאמצים.
המחויבות של סופרסטארים לחוזה שחתמו נשחקה מאד, כך שגם החתמה של אחד כזה לא מבטיחה עתיד,לפעמים עדיף אחד כמו ביין שהופך ללא סחיר בסכומים כאלה.
נראה שביין מרוויח מזה שפוטנציאל הנזק שלו קטן, לא פחות מהיכולת שלו לתרום.

אבג
אבג
04/07/2023 11:20:23

לא מבין בשכר של שחקנים,
אבל כמו בכל מקצוע זה ביקוש והיצע.
אם יש יותר אוסטין ריבסים ממה שצריך השכר שלהם ירד, ואם פחות מידי דזמונד ביין השכר שלהם יעלה.
דוקא בנבא בגלל מגבלות המקס והסופרמקס הכוכבים מרויחים פחות משווים הריאלי.
הרי כוכב כמו סטף או יאניס כל קבוצה היתה משלמת כמה שצריך, ושחקני משנה כולל אוסטין ריבס היה חותם גם בחצי אם זה מה שהשוק היה נותן לו. ללא מגבלת השכר לשחקן בודד, הכוכבים היו מרויחים יותר והשאר פחות

עידו גילרי
04/07/2023 11:20:58
הגב ל  אבג

אמת. אור לטיפולך…

אור
אור
04/07/2023 12:19:27

חחח
עובד על זה + לא להחשיב את הסופרמקס בתקרת השכר אבל אף אחד לא מקשיב לי

Avri
Avri
04/07/2023 11:42:30
הגב ל  אבג

אני חושב שכולם מבינים את מה שאתה אומר, אבל לאו דווקא יסכימו איתך שיש פחות מידי דסמונד ביינס-ים.

אבג
אבג
04/07/2023 12:00:01
הגב ל  Avri

אם הטענה שצריך 2 בכל קבוצה, אז מספיק שהוא טופ 60.
התייחסתי בעיקר לטענה שהאחרים ירוויחו רק 15 או 20 אחוז מהשכר ולא לשכר הספציפי, שזה אפילו גבוה ביחס לזה שאילו שחקנים שיש להם הרבה אלטרנטיבות.
בעיני ההבדל היה אפילו גדול יותר ללא מגבלות המקס והסופרמקס, וביין אולי לא היה מקבל יותר אבל ג'ה כן, ןעכשיו הם ירוויחו בהתאם לבחירת הליגה לחמישיות ללא הבדל.

דדי
דדי
04/07/2023 14:17:09

הרבה בלבול בין אחוז מתקרת השכר לאחוז מהפיירול.
לא קשור.

John
04/07/2023 15:39:39

הויתור על ג'ארט אלן זה בדיוק איך קבוצות לא חכמות מקבלות החלטות. היה לו מצ' אפ אחד מאוד קשה עם מיצ'ל רובינסון. אבל הוא היה אחד ממגני הטבעת הכי אנדרייטד בליגה. אוון מובלי הוא היהלום הנוצץ שמשחק free safety במעבר בין קשת השלוש לעזרה בצבע. אבל כמגן טבעת דרופ דאון הוא לא להיט גדול עדיין. הוא רזה ונדחף על ידי שחקנים מאסיבים. אך כשהוא בא כמגן עוזר או שהוא מוביל את השחקן חוץ אל תוך היער זה עובד מדהים. הקאבס ללא אלן גם עם מובלי בהרכב לא היו קבוצת ההגנה המדהימה שהיו איתו. בנוסף, אלן אמור להיות המשלים של מובלי שירצה לקבל חוזה מקס לקראת סוף החוזה שלו. הקאבס חייבים שהוא יתחיל לזרוק מבחוץ, אחרת תמיד יצטרף סטרץ' לידו שלא ייצור פקקים בצבע בהתקפה. לקאבס בנוסף, אמור להיות שחקן שהוא על הצד המסיבי יותר להתמודד עם חיות גדולות יותר כמו רובינסון או אמביד לצורך העניין. בפועל יש אולי 3-4 סנטרים שיכולים ממש לעשות נזק להגנת הקאבס. מצד שני הקאבס ממשיכים להביא גארדים קולעים כאשר הבעיה הגדולה שלהם היא ההגנה בעמדה 3 מבלי לוותר על קליעה.

רן הנרגן
04/07/2023 20:34:09
הגב ל  John

על איזה ויתור אתה מדבר? לא ראיתי עסקה שקליבלנד עשתה עליו

John
05/07/2023 11:12:15
הגב ל  רן הנרגן

זה היה דיון תיאורטי עם עצמי 🙂 על בסיס השמועות… הם עדיין חייבים את הווינג המחבר והגבוה.