פריוויו מונדיאל: בית המוות (משעמום)/רועי ויינברג

במונדיאל הזה יש בתים מרתקים. ספרד, הולנד, אוסטרליה, צ'ילה, וגרמניה, פורטוגל, ארה"ב, גאנה, לדוגמה. בד בבד, יש בתים שפחות מעניינים, בלשון המעטה, כמו בית ג', מושא הסיקור של המאמר-קולומביה, יוון, חוף השנהב, יפן. למרות הכל, בית זה יכול להיות אחד מהמרתקים במהלך המונדיאל, לאור העדר פייבוריטית ברורה.

*

קולומביה

נבחרת קולומביה
ללא פלקאו, יהיה להם הרבה יותר קשה. נבחרת קולומביה

כינוי: לוס קפטורוס (מגדלי הקפה)

תהילת העבר: 5 הופעות במונדיאל, האחרונה ב-1998. הישג השיא-שמינית הגמר ב-1990. 18 הופעות בקופה אמריקה, וזכייה, ב-2001.

מאמן: חוזה פקרמן, הופעה שנייה במונדיאל-הראשונה עם ארנגטינה ב-2006, הודחה נגד גרמניה ברבע הגמר.

מי ומי:
שער: דיוויד אספינה (ניס)

הגנה: סנטיאגו אריאס (מגן ימני, פ.ס.וו),כריסטאן זאפאטה (בלם, מילאן), פאבלו ארמארו (בלם, ווסטהאם),חואן קאמילו זוניגה (מגן שמאלי, נאפולי). מחליף בולט-מריו ייפס, אטלנטה

קישור: פרדי גוארין (אינטרנציונל), קרלוס סאנצ'ס (אלצ'ה), עבדל אגוילאר (טולוז), ג'יימס רודריגז (מונאקו). מחליף בולט-אלדו לאו ראמירז (מורלה, מקסיקו).

התקפה: ת'אופוליו רודריגז (ריבר פלייט), ג'קסון מרטינז (פורטו). מחליף בולט-אדריאן ראמוס (בורוסיה דורטמונד).

כדאי לשים לב לכריסטיאן זאפאטה, מגן מפתח של מילאן, ששותף ב-29 ממשחקי הקבוצה העונה. כמו כן, ג'קסון מרטינז יהיה שחקן חשוב, שימלא את תפקידו של רדמל פלקאו הפצוע. מרטינז, עם 8 שערים ב-27 הופעות בנבחרת, צפוי להיות הסקורר המוביל של מגדלי הקפה בטורניר.

ניתוח מקצועי: בתור התחלה, נסביר איך הקבוצה הגיעה לראשות הבית. הנבחרת נמצאת במקום החמישי בדירוג פיפ"א העולמי, למרות שלא עלתה למונדיאל במילניום האחרון, ובקופה אמריקה האחרון הגיעה למקום השישי בבית. השיטה ההזויה של פיפ"א סייעה לנבחרת, והביאה אותה למקום טוב יותר מהולנד, פורטוגל, אנגליה, ואורוגוואי, בנוסף ל-20 נבחרות אחרות במונדיאל.

נקודת החוזק המרכזית של קולומביה הנה המאמן, חוזה פקרמן. פקרמן חיבר סגל של ליגיונרים מנותקים לנבחרת, אשר הצליחה לעלות למונדיאל הראשון ב-16 השנים האחרונות, ומהמקום השני בבית הדרום אמריקאי, אחרי ארגנטינה (ברזיל עלתה אוטומטית), ולפני אומות כדורגל כמו צ'ילה, אקוודור, ואורווגואי של סוארז ופורלאן. המאמן נחשב לאיש עבודה, שהעניק יסודות חשובים לנבחרות הצעירות של ארגנטינה, אך נחשב לאחד שנכשל, בניגוד לציפיות, בגביע העולם ב-2006: לאחר שעבר בית קשה שיחק נגד המארחת, גרמניה, ברבע הגמר. במצב של יתרון, 1-0, החליט להכניס את קמביאסו, קשר אחורי, במקום הפליימקר המחונן, חואן רומן ריקלמה או במקום ליאונל מסי, חילוף שעלה לו במשחק. למרות זאת, פקרמן זוכה ליחס טוב בקולומביה, למרות היותו המאמן הזר הראשון שם מאז 1981, והמחליף של ליאונל אלברז, שפוטר לאחר 4 חודשים. החילוף ושיטת המשחק של הארגנטינאי התקבלו בבוז, אך כיום הוא פופולרי במדינה.

נקודת החולשה המרכזית של קולומביה הנה פלקאו. הסקורר נחשב לאחד הטובים בעולם, ומחזיק ביחס שערים גבוה (9 שערים ב-17 משחקים, יותר מחצי שער למשחק). ב-23 בינואר "אל טיגרה" נפצע, מה שפגע משמעותית בסיכויי קולומביה להצליח במונדיאל, עקב כך שיחמיצו. זה השאיר חור ענק בהתקפה הקולומביאנית, שרודריגז ומרטינז יצטרכו למלא.

תחזית: ללא פלקאו, קולומביה לא שווה הרבה. למרות פקרמן, זה לא יספיק לשלב הבא. הדחה מכובדת עם ניצחון אחד, מהמקום השלישי.

*

יוון

נבחרת יוון

כינוי: פיראטיקו (ספינת הפיראטים)

תהילת העבר: 2 מונדיאלים (1994, 2010), זכייה ביורו 2004.

מאמן: פרננדו סנטוס, מונדיאל ראשון כמאמן

מי ומי:

שער: אורסטיס קרנזיס, גראנדה

הגנה: סוקרטיס פאפאסטאטהופולוס (בורוסיה דורטמונד), ג'יאניס מאניטיס (אולימפיאקוס), ואסיליס טורוסידיס (רומא), לוקאס וינטרה (לבאנטה). מחליף בולט-חוזה הולבאס (אולימפיאקוס)

קישור: גיורגוס קרארגוניס (פולהאם), קוסטאס קאטסוראניס (פאוק), אלכסנדרוס טיוריס (קייצאספור). מחליף בולט-ג'יאניס פטפארטיציס (בולוניה).

התקפה: דימיטריס סאלפינגידיס (פאוק), תאופניס גקאס (קוניאספור), קוסטאס מירוגולו (פולהאם). מחליף בולט-גיורגיוס סמאראס (סלטיק).

כדאי לשים לב לסוקרטיס (שחקן דורוטמונד, אני לא הולך לכתוב את שם המשפחה שלו שוב), מאניטיס, טורוסידיס ו-וינטרה. ה-4 חבר'ה האלה מתואמים בצורה מצויינת, מה שמוביל לנקודת החוזק המרכזית אצל היוונים, שמפורטת בפסקה הבאה.

ניתוח מקצועי: נקודת החוזק המרכזית, ללא שום צל של ספק, אצל יוון, הנה ההגנה. הנבחרת היוונית ספגה 4 שערים בלבד בטורניר המוקדמות, הכמות השנייה הנמוכה ביותר בכל אירופה, לאחר ספרד, ומחזיקה בהגנה שנחשבת לבלתי חדירה, ותעשה צרות לכל הנבחרות בבית. יוון משחקת בסגנון הגנתי, דומה מאוד לזה שהביא לה את יורו 2004, אבל היא לא הולכת להפתיע שוב, ולקחת את הטורניר.

מנגד, ההתקפה היוונית חלשה מאוד. מלבד סאלפינגדיס ומירוגולו, שאחראים ל-9 שערים מתוך ה-12 של יוון בטורניר, ליוון אין סקוררים בולטים. מתוך תריסר השערים (כמות זהה לזאת של מולדובה החלשה), 3 בלבד באו מול הנבחרות הטובות בבית, בוסניה (בהפסד 3-1), וסלובניה (צמד ניצחונות של 1-0). נגד יפן, חוף השנהב, וקולומביה, אשר מחזיקות בהגנה טובה משמעותית מזאת הסלובנית, זה יהיה קשה הרבה יותר.

תחזית: כדורגל מנצחים דרך התקפה, ולא הגנה. יוון תספוג רק 2 שערים בטורניר, אבל תסיים אותו עם נקודה.

*

יפן

לאן יגיעו הסמוראים הכחולים?

כינוי: הסמוראים הכחולים

תהילת העבר: 4 הופעות במונדיאל (מ-1998 עד 2010), צמד העפלות לשמינית הגמר. 4 זכיות באליפות אסיה.

מאמן: אלברטו זאקרוני, מונדיאל ראשון כמאמן (עבר ביובנטוס, מילאן, ולאציו)

מי ומי:

שוער: איג'י קאוואשימה (סטנטרד ליאז')

הגנה: יאסוקי קונו (גאמבה אוסאקה, יפן ), יוטו נגמוטו (אינטרנציונל), אטסודו יוצ'ידה (שאלקה), מאיה יושידה (סאות'האמפטון). מחליף בולט: מאשיקיו איהונה (ג'וביליו איואטה, יפן)

קישור: יאשימוטו אנדו (גאמבה אוסאקה), מקאוטו האסבה (נירנברג), הוטארו יאמאגאצ'י (סזארו אוסאקה, יפן). מחליף בולט: טושירו איוומה (סאנפריס הירושימה, יפן).

התקפה: שינג'י קגאווה (מנצ'סטר יונייטד), שינג'י אוקאזאיי (מיינץ 05), קיסוקי הונדה (מילאן).

כדאי לשים לב לקגאווה והונדה, צמד חזק מאוד של שחקני התקפה שיהיה אחראי על רוב הפעילות ההתקפית של היפנים, ומשחק בקבוצות החזקות ביבשת. קגאווה הבקיע 6 פעמים בלבד ב-38 הופעות במדי יונייטד, אך קודם לכן הבקיע ב-49 הופעות במדי דורטומונד לא פחות מ-21 שערים. הוא מחזיק ב-18 שערי נבחרת, ויהווה אתגר להגנות היריבות. כמו כן, ראוי לציין כי היה השחקן המצטיין באליפות אסיה של 2011, בה זכתה יפן. הונדה בן ה-27 לא זכה לקרדיט רב העונה במילאן, אך מאז 2008 נחשב למניה בטוחה בנבחרת, בזכות. 20 שערים ב-53 הופעות זה רקורד מרשים, שיסייע לסמוראים הכחולים במונדיאל.

ניתוח מקצועי: זה מביא אותנו לנקודת החוזק המרכזית של היפנים-ההתקפה. נגד ההגנות החזקות של קולומביה ויוון, הקבוצות יצטרכו חלוצים דומיננטיים, וקגוואה אנד הונדה המוכשרים יתרמו משמעותית במקרה זה. יתרון נוסף הנו המאמן, זאקרוני. המאמן המנוסה (וצוותו הכמעט-כל איטלקי) יתרום משמעותית לנבחרת היפנית, ותרם בהובלה לזכייה באליפות אסיה של 2011. זאקרוני מארגן ההגנה היפנית בצורה מעולה, מה שנותן לנבחרת יתרון נוסף, ומביא אותה במצב טוב לגביע העולם.

נקודת החולשה המרכזית של היפנים הנה הקישור. 75% מהקשרים היפנים משחקים בליגה המקומית, אשר חלשה יותר מהליגות האירופאיות. הקשר הנוסף, האסבה, משחק בנירנברג, ושותף 13 פעמים במדיה, בעונה שהסתיימה בירידה לליגה השנייה. שיתוק הקישור היפני יפגע בהתקפה, וכך ניתן לעצור את יפן.

תחזית: היפנים יעברו את הבית בקלות, מהמקום הראשון, אבל תפסיד בשמינית הגמר, נגד אנגליה/איטליה/אורגוואי (אם תפגוש את קוסטה ריקה, כנראה תנצח, אבל ברור לכולנו שזה לא יקרה).

*

חוף השנהב

חוף השנהב. יכולה לעלות שלב לראשונה בתולדותיה.
חוף השנהב. יכולה לעלות שלב לראשונה בתולדותיה.

כינוי: הפילים

תהילת העבר: שני מונדיאלים, שני הדחות בשלב הבתים, זכייה באליפות אפריקה ב-1992.

מאמן: סאברי לאמוצ'י, מונדיאל ראשון כמאמן.

מי ומי:

שוער: בובקואר בארי, לוקרן

הגנה: דידייה זאקורה (שחקן חופשי), קולו טורה (ליברפול), ארתור בוקה (שטוטגרט), סול במבה (טראבזנספור). מחליף בולט: קונטאסט דג'פה (פרנקפורט).

קישור: יא יא טורה (מנצ'סטר סיטי), צ'יק טיוטה (ניואקסל), דידייה יא קונאן (האנובר 96). מחליף בולט: מקס גרדל (באזל).

התקפה: דידייה דרוגבה (גלאטאסאריי), סלומון קאלו (ליל), ז'רביניו (רומא). מחליף בולט: וילפרד בוני (סוונסי).

כדאי לשים לב לאחים טורה. יא יא, שהוביל את סיטי לאליפות אנגליה בעונת 2013/14, עם לא פחות מ-20 שערים ו-9 בישולים. קולו תרם לליברפול מרחק החלקה של קשר אגדי מאותו תואר, וסיים עונה טובה עם 15 משחקים בהרכב מתוך 38. מלבדם, יש את דרוגבה המצויין, שעדיין לא נס ליחו, עם 15 שערים ב-35 הופעות העונה במדי גלא.

ניתוח מקצועי: מלבד הטריו הנ"ל, לחוף השנהב יש עוד שחקנים חזקים בכל העמדות-קאלו וז'רביניו המוכשרים בהתקפה, טויטה המצויין מניואקסל מסייע לטורה בקישור, ובוקה שיסייע לטורה בהגנה. זה מעניק גמישות לפילים, מה שיתרום להם בבית בצורה משמעותית.

החולשה המרכזית שלהם הנה הגיל. דרוגבה, 36. זאקורה, 33. טורה, 33. בוקה, 31. טורה (יא יא), 31. בארי, 34. היתרון הזה יכול לתרום לנבחרות הצעירות שמשחקות נגדם בבית, בכך שיוכלו להתיש הוטרנים של חוף השנהב, מה שיעניק להם יתרון משמעותי. החיסרון הזה יכול להפוך ליתרון-זה המונדיאל האחרון של "דור הזהב" הנ"ל, מה שיגרום להם לרצות להשאיר חותם משמעותי על הנבחרת, מלבד סגנות אליפות אפריקה ב-2012.

תחזית: יהיה קשה לעצור את הכוחניות של דרוגבה, והיעילות של קאלו וז'רביניו, וכאשר מוסיפים לזה את ניהול המשחק של טורה והבית החלש, מקבלים נבחרת שיכולה לעלות, לראשונה בתולודותיה, שלב. אני מאמין שיעלו מהמקום השני, ויודחו בהארכה מול איטליה/אנגליה/אורווגואי בשמינית הגמר.

*

תחזית לדירוג סופי של הבית

1.יפן, 7 נקודות.
2.חוף השנהב, 5 נקודות.
3.קולומביה, 4 נקודות.
4.יוון, נקודה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אני מסכים שזה בית לא כל כך אטרקטיבי אבל הוא יכול להתפתח לבית מעניין ביותר.

    קולומביה אכן תיפגע קשות מפציעתו של פלקאו ואני לא רואה אותה מנצחת אפילו משחק. אחד.
    יוון לעומת זאת היא הפייבוריטית שלי בבית, כשחוף השנהב שסבלה מהגרלה קשה במונדיאל הקודם תיאבק עם יפן על הכרטיס השני, ותיקח אותו.

  2. הבית הכי קשה לחיזוי בגלל הפציעה של פלקאו.

    אני אלך עם קולומביה וחוף השנהב אבל זה יכול להיות באותה קלות יפן ויוון

  3. בית צמוד למדי. כל נבחרת יכולה לראות את עצמה כפייבוריטית. איכשהו אני מהמר על חוף השנהב וקולומביה. יהיה יותר מעניין לראות אותן בשלבים הבאים מאשר את הבונקר היווני הידוע לשמצה.

  4. קצת נסחפתם עם הזלזול בקולומביה. מדובר בנבחרת קשוחה וחזקה ואין לי ספק בכלל שמהבית הזה היא עולה ראשונה.
    אבל אני לא יודע עד כמה הכותב באמת ראה את קולומביה. כי לכתוב את ההרכב שלה מבלי להזכיר את קואדרדו וחמס רודריגז שהם כוכבי הקישור, זה לא רציני.
    מעבר לכך, אני גם מאמין שמריו ג'פס יפתח בהרכב. הוא אחד המנהיגים של הנבחרת הזו.
    יפן תעלה בקלות מהבית הזה? ליפן יהיה מאוד קשה עם הפיזיות של קולומביה, חוף השנהב ויוון. לא רואה אותה עולה מבית כזה.

  5. לא מסכים איתך לגבי השיעמום של הבית. חוץ מהמשחקים של היוונים יש פה קבוצות מעניינות מאוד.

    קולומביה אומנם תהיה בלי פלקאו אבל שכחת גם את באקה גם את קוארדדו מפיורנטינה שיכול להיות פריצת המונדיאל, וביחד עם חאמס רודריגד פרדי גוארין ג'קסון מרטינז ואדריאן ראמוס יכולה להיות נבחרת מצוינת. תוסיף את זוניגה וארמרו באגפי ההגנה עם יפס וזפאטה באמצע- נבחרת חזקה מאוד.

    חוף השנהב אטרקטיבית לחובבי הכדורגל האפריקאי, כשיאיא טורה ינסה לסחוף אותם לשלב הבא עם התקפה נהדרת שכוללת את ג'רביניו סולומון קאלו ובוני, כשכמובן יש את דרוגבה, זאת נבחרת חזקה מאוד התקפית עם הגנה לא משהו.

    היפנים אני לא בקיא בסגל אבל הם נבחרת שמשתפרת מטורניר לטורניר ולאט לאט יותר ויותר שחקנים שלהם יוצאים לאירופה כשהונדה וקגאווה יובילו את ההתקפה ובין 3 הנבחרות האלה צפויים לדעתי משחקים מעניינים עם לא מעט שערים, יוון זה 0-0 ושערים מקרנות עד ה"מוות"

  6. אחלה סיקור
    בעיניי דווקא בבתים האלה יש משהו הרבה יותר מעניין מבתים הצפויים, שהשאלה היחידה (במקרה הטוב) היא מי תסיים במקום הראשון ומי בשני.
    אני גם חושב שיש פה זלזול יתר בקולומביה. עדיין יש להם כמה שחקנים טובים. בנוסף אני מאמין שבתור נבחרת מדרום אמריקה יהיו להם יתרונות (גם מבחינת התנאים וייתכן מאוד שגם מבחינת הקהל, אינני יודע).
    לגבי היפנים- אינני מכיר אותם כל כך, אך הלוואי והם יצליחו. הגיע הזמן שנבחרות מאסיה יצליחו באמת (ולא רק במונדיאל ביתי עם עזרה מהשופטים).
    הבעיה של הבית הזה היא שבניגוד אליו, כמו שציין רועי, בבית המקביל יש שתיים כאלה (ויסלחו לי האנגלים).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט