מנצחים ומפסידים של הימים הראשונים של שוק השחקנים החופשיים / עמיחי קטן

קצת פחות משבוע אחרי שנפתח שוק השחקנים החופשיים, זו הזדמנות טובה לנסות לנתח את ההחלטות שקיבלו הקבוצות השונות, על אף שיש עוד מהלכים גדולים שלא קרו ושעשויים לקרות בהמשך ולשנות את התמונה באופן משמעותי. בחרתי כאן ב-3 "מנצחות" ו-3 "מפסידות" ועוד 6 קבוצות שעשו מהלכים משמעותיים ונמצאות מבחינתי בסימן שאלה.

מנצחים:

לייקרס: הלייקרס הצליחו להשאיר את ריבס, האצ'ימורה וראסל במחירים נוחים יחסית וסחירים, והוסיפו אליהם את גייב וינסנט, טוריאן פרינס, קאם רדיש וג'קסון הייז, במקומם של שרודר, טרוי בראון, מו במבה, לוני ווקר ומאליק ביזלי. וינסנט הוא שדרוג משמעותי על שרודר, פרינס יוסיף עוד קצת הגנה בכנפיים, ושני האחרונים הם שחקנים צעירים שיקבלו את הבמה, כשהנוכחות של הייז בקו הקדמי תפחית עומס מאנתוני דיוויס.

קליבלנד: הפלייאוף האחרון הדגיש את המחסור של קליבלנד בסמול פורוורד לחמישייה ובעומק לספסל, אז הם הביאו את מקס סטרוס שאמור להיות זה שיתפוס את המקום בחמישייה, במקום צ'די עוסמן שלא עשה את זה מספיק טוב, את ג'ורג'ס ניאנג שיעלה מהספסל למקבצי קליעה קצרים ואת טיי ג'רום שיתרום קצת דקות לקו האחורי. בין לבין, הקאבס השאירו את לאברט, ויחיו בשלום עם הויתור על למאר סטיבנס כשהקו הקדמי שלהם גם ככה קצת מאותגר מבחינת הקליעה מרחוק. ייתכן שסימני שאלה יעלו גם על שיתוף הפעולה בין ג'ארט אלן למובלי בקו הקדמי.

אינדיאנה: הפייסרס בשלבי סיום של הבנייה מחדש, ושני המהלכים המרכזיים שלהם בקיץ הזה הם החוזה החדש של האליברטון וההחתמה של ברוס בראון. האליברטון קיבל כמובן חוזה מקסימום וינסה להוביל את הקבוצה, בזמן שברוס בראון יקבל חוזה גדול מאוד לעונה או 2, כשיש לאינדיאנה את הכסף לזה, והם ינסו לבדוק האם הוא יכול להתאים לתפקיד של שחקן בכיר, או לכל הפחות להיות שחקן שישי מהמובילים בליגה, כמו שהוא היה השנה. הרבה תלוי בבריאות של הסגל, וזה לא סימן מוצלח במיוחד אצל אינדיאנה, אבל הם עשו צעד קדימה בקיץ הזה.

בסימן שאלה:

בוסטון: למרות שנתיים מוצלחות יחסית, בהן הסלטיקס העפילו לגמר ולמשחק 7 של גמר המזרח, בראד סטיבנס הבין שמשהו קצת חורק שם ובחר בשינוי משמעותי. פורזינגיס הוא שחקן טוב יותר ממרכוס סמארט, גרנט וויליאמס גם ככה לא היה משמעותי ברוטציה של מאזולה והבחירות יתנו להם את האפשרות להתחזק בכוכב נוסף, אבל בינתיים סטיבנס ממשיך להתנהג כאילו הוא באמצע תהליך בנייה במקום להסתפק בחיזוקים הקלים שיכלו להספיק. יכול להיות שזה יעבוד ויכול להיות שלא, אבל סטיבנס לקח הימור גדול יותר ממה שהוא היה צריך לדעתי.

פיניקס: השילוב בין בוקר, ביל ודוראנט מעלה סימני שאלה על ניהול המשחק, אבל ביל אמור להיות שחקן טוב יותר מפול בימינו, כך שהמהלך הזה אמור לחזק את פיניקס על הנייר. מבחינת שחקנים חופשיים, הסאנס החזירו את דמיון לי וג'וש אוקוגי שכן השתלבו ברוטציה, והוסיפו להם את דרו יובנקס וצ'ימזי מטו כמחליפים לקו הקדמי, קייטה בייטס-דיופ להגנה על הכנפיים, את יוטה ווטנאבה כקלעי מעולה מבחוץ ואת אריק גורדון בתור המנוסה בחבורה וגם קלעי מעולה. ברגע זה, עדיין חסר להם קצת עומק לספסל, אבל המצב מהבחינה הזאת טוב יותר מאשר בפלייאוף שעבר.

גולדן סטייט: אחרי כמה שנים בהן הווריורס ניסו להתחמק משאלתו של אליהו הנביא "עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים" (מלכים א', י"ח, כ"א), בקיץ הזה הם הכריעו לטובת ההווה. כריס פול הגיע במקומו של ג'ורדן פול וישפר את הקבוצה בטווח הקצר אם רק יהיה בריא, מה שעשוי לקרות בתפקיד מצומצם יותר מאשר בעבר, ודריימונד גרין נשאר על חוזה גדול וארוך, אך כזה שחוסך לווריורס מעט בעונה הקרובה ביחס לחוזה ממנו גרין יצא. גולדן סטייט איבדו את דיווינצ'נזו שנתן עונה טובה, אבל חוזי מינימום נכונים, כמו זה של קורי ג'וזף למשל, יכולים להחזיר אותם למסלול אותו הם קצת איבדו בעונה האחרונה.

מילווקי: אחרי הפלייאוף המאכזב מאוד של הבאקס, חמישה שחקני רוטציה הפכו לשחקנים חופשיים, וביניהם מידלטון ולופז. מילווקי יכולים להיות מרוצים מהנזק הקטן יחסית שנגרם להם בחלון הזה, כשמידלטון, לופז וקראודר נשארו ורק אינגלס וג'בון קרטר עזבו, אבל מאליק ביזלי ורובין לופז זה לכל היותר חיזוק קטן ולא מספיק. מילווקי בעיקר מקווים להוכיח שהמעידה נגד מיאמי הייתה חד-פעמית, ושהסגל הנוכחי יכול להוביל את הקבוצה לריצת פלייאוף עמוקה.

דאלאס: המאבס עשו כמה מהלכים נאים והשיגו את גרנט ווילימאס, סת' קרי וניסו גם את ת'ייבל, אבל פורטלנד השוו, במחירים נוחים יחסית, אבל הם עדיין תקועים עם הבחירה שלא הוכיחה את עצמה בשחקן השני והשלישי ליד לוקה דונצ'יץ'. קיירי קיבל חוזה גדול בזמן שהמאבס כנראה ויתרו על כריסטיאן ווד, וכל עוד לא יוכח אחרת, שיתוף הפעולה בין לוקה לקיירי יסבך דווקא את המאבס ויקשה עליהם לשחזר את היכולת ההגנתית שהביאה אותם לגמר המערב לפני קצת יותר משנה.

יוסטון: אני מבין את הצורך של יוסטון להשקיע בבזבוזים, אבל חוזים שניתנים עכשיו כשיש לרוקטס את האפשרות והצורך לבזבז עלולים להיות אלה שיתקעו אותם בעוד שנתיים-שלוש כשהחוזה הבא של ג'יילן גרין ושנגון ייכנס לתוקף בעוד שנתיים. ואן-וליט הוא שחקן מספיק טוב כדי להיות שווה את ההתאמה המוטלת בספק בקבוצה מלאה בגארדים צעירים, ועם חוזה ל-3 שנים הוט לא יפריע, אבל דילון ברוקס הוא בדיוק סוג השחקן שלא יהיה דוגמה טובה לצעירים, והמחיר שהם שילמו עליו גבוה מאוד, גם בכמות וגם באורך. את לנדייל אני אוהב, והחוזה שלו סביר מאוד, אבל מה יש להם לעשות עם ג'ף גרין, חוץ מאשר לקוות שהם יקבלו עליו בחירה 55 בטרייד דדליין הקרוב?

מפסידים:

דנבר: כל החמישייה של האלופה חתומים לעוד שנתיים לפחות (חוץ מאופציית שחקן של KCP), אך הנאגטס נאלצו לוותר בקיץ הזה על שני שחקני הספסל הבכירים שלהם. קשה להאשים את ההנהלה כשברוס בראון קיבל סכום גבוה בהרבה ממה שהנאגטס יכלו לשלם וג'ף גרין העדיף משום מה את יוסטון, אבל דנבר גם ככה לא היו עמוקים במיוחד בפלייאוף, ואת בראון וגרין הם החליפו בג'סטין הולידיי שהוא שחקן פחות טוב. יש סיכוי לא קטן שזה יתברר כמכה קלה בכנף בלבד, אבל הנאגטס יצטרכו לקבל יותר מהצעירים שלהם בעונה הבאה. חוץ מזה – בשביל מה היה צריך להאריך חוזה לרג'י ג'קסון ודיאנדרה ג'ורדן שהיו רק ברירת מחדל בפלייאוף?

מיאמי: שני שחקני חמישייה עזבו את אלופת המזרח, בדמותם של גייב וינסנט ומקס סטרוס, ואם במקרה של סטרוס זה היה די ברור שההיט לא ינסו לזרוק עליו את הסכום הגבוה שהוא קיבל, הרי שבמקרה של וינסנט מדובר באכזבה מבחינתם, במיוחד לאור החוזה הנמוך יחסית שהוא קיבל מהלייקרס. תומאס ברייאנט זה חיזוק נחמד לקו הקדמי, וג'וש ריצ'רדסון ינסה לשחזר את היכולת הטובה מהקדנציה הקודמת במיאמי, אבל כל עוד ההיט לא עמדו במשימה להשיג את לילארד או כוכב אחר, כרגע החלון הזה מסתכם באכזבה מבחינתם.

פורטלנד: הבלייזרס הבטיחו לג'רמי גרנט סכום מוגזם קצת של 160 מיליון ל-5 השנים הקרובות בזמן שרדיש ויובנקס הצעירים יחסית, שיכלו להיות חלק מבנייה מחדש, קיבלו חוזים במקומות אחרים, ואילו את ההצעה של דאלאס על ת'ייבל הם השוו, ואז גילינו שלילארד התייאש מהם והחליט לבקש טרייד. יכול להיות שטרייד כזה, אם וכאשר יתקיים, יהיה צעד שדווקא יחזק את המסע של פורטלנד אל עבר העתיד, אבל ברגע זה יש שם הכלאה לא כל כך בריאה בין הווה לא מספיק טוב לעתיד לא מספיק ידוע, וזה נראה כמו משהו שיקח קצת זמן לפרק לגורמים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. תודה עמיחי, לדעתי דאלאס צריכה למצוא בית חדש לקיירי. שני רכזים שחייבים את הכדור בטח ברמה של לוקה זה מתכון לכישלון. אם יש להם אופציה להביא שחקנים משלימים טובים (בעיקר 3&d עם דגש על הd) ואולי עוד יוצר לדקות בלי לוקה שיכול לשחק גם בלי הכדור זה עדיף להם כי עכשיו לוקה וקיירי פשוט דורכים אחד על השני.

    1. תודה. אני במקום דאלאס לא הייתי מאריך לקיירי וחוסך כסף לשחקן אחר במקום, אבל נראה שלוקה רוצה את שיתוף הפעולה הזה, והוא יצטרך לעשות מה שצריך כדי שזה יעבוד

  2. אמנם נחמת טיפשים אבל נחמד לראות ש2/3 מהקבוצות המנצחות בנתיים החתימו 2 שחקנים ממיאמי, מצד שני זה באמת הופך את האוף סיזן של מאמי לפח זבל אחד גדול (מבלי להכניס את דיים למשוואה)
    שאלוהים יעזור לנו… (לא מייקל)

  3. תודה עמיחי.
    לא חושב שנכון להסתכל על מה שפיניקס עשו כחיזוק "על הנייר". אין דבר כזה על הנייר, צריכים לבנות קבוצה אמיתית, לא מנג'ר. זאת ממש לא נראית כרגע קבוצה שתרוץ טוב יחד. נראה כמו פרויקט גלקטיקוס, ואני לא זוכר מתי פרויקט כזה תפקד היטב.

  4. תודה עמיחי. בעיניי מילווקי דווקא עשו מהלכים טובים. חיזוקים קלים ועוד נסיון ריצה אחרון עם מידלטון-לופז-הולידיי סביב יאניס.

  5. הקו האחורי של ג"ס הוא כנראה הטוב והעמוק בליגה. קרי, קלי,פול, GP2, מודי, קורי גוזף (CJ) פודגנסקי וקניונס.
    הקו הקדמי הרבה פחות עמוק וגם חסר כח. גרין, לוני, וויגינס, קמנגה וטרייס גקסון דיוויס (TJD).
    .
    מסכים שג"ס בסימן שאלה. השאירו את גרין בחוזה אופטימלי. החליפו פול ב פול וההבדל הוא כמו ההבדל בין חולם לשורוק. אם מודי יתן עונה טובה אפשר יהיה לנסות להחליף את החוזה של GP2 בחוזה של שחקן גבוה. זה החוזה היחיד שנראה לי סחיר. אבל בעית הגבוהים לא נפתרה. כיון שמו במבה חתם בעבור מינימום הוא כנראה לא עמד בקטריון – שחקן גבוה שקר ישתף. למעט סאריץ שלא נראה לי שיגיע לא ברור מי עוד ברשימה.

    1. ההגדרה של קו אחורי (גם קו קדמי) טוב ועמוק נמדד בפלייאוף בחמשת השחקנים הכי טובים שיש לקבוצה ושחיקים איתם.

      הראשון הוא סטפן קרי עדיין הקלעי הכי טוב במשחק והכוכב של הקבוצה, אם זאת שבשנתיים האחרונות הפכו את ההגנה "העילאית" שלו לoverrated ברמה מגוחכת כאילו מדובר בשומר הכי טוב בעמדת הגארד שיש כיום וכנראה בהיסטוריה.
      מפה יש כבר הרבה סימני שאלה לגבי איכות הרביעייה.
      קלי שלפני הפציעות היה מביא שתי דברים ברמה היסטורית
      הראשון זה קליעה והשני זה הגנה
      הבעיה היא שכיום ההגנה שלו משמעותית פחות טובה, והיום הוא יותר מדי חי על השלשה שלו, וזה יוצר שתי בעיות הראשונה שיש ימים שהקליעה לא צולחת, ואצל קליי זה די גדל, ראה ערך הסדרה מול הלייקרס, והשנייה, שלהגנה של היריבה יותר קל לעשות התאמות אליך ועל הקבוצה שלך.
      השחקן הבא בתור הוא פול, שמצד אחד כנראה השחקן השישי של העונה אבל הסגנון שלו לא מתאים לגולדן סטייט, קשה לי לראות קו אחורי שלו ושל קרי עובד ביחד טוב ( בהגנה נמוך מדי, ובהתקפה הקצב משחק שלהם מנוגד), ועוד קשה לי לראות אותו כשיר בפלייאוף.
      לאחר מכן יש gp2 שומר על והאסל פלייר מצויין אבל חוץ מזה הוא לא מביא שום דבר אחר, ואני רואה אותו משחק יותר כשלוש מאשר כ2.
      החמישי הוא הבעיה מצד אחד CJ הוא השחקן הכי טוב אבל קשה לי לראות אותו מקושש דקות משמעותית, מכיוון שהוא הרכז השלישי בקבוצה אבל קשה לי לראות קומבינציה של אחד מהם משחק עם שחקן שני ולכן הוא יראה דקות משמעותית רק במקרה פציעות.
      מודי ופודגנסקי הם שחקנים צעירים שלפי ההיסטוריה של קר לא יקבלו הרבה דקות, וקניונס בכלל לא ישחק למעט קצת garbage time

      ולכן לא בטוח בכלל שאתה צודק בהנחה שלך

      דוגמה הזויה היא לדוגמא יוסטון שיש לה את ואן וליט, גרין, kpg, אמן, טיי טיי וושינגטון וג'וש כריסטופר וטרבור האדגינס, שעל הנייר עמוקה יותר ובעלת פוטנציאל יותר

    2. תודה. אני חושב שהווריורס יסתדרו עם גבוה מחליף על המינימום, והשאלה היא האם השינוי של פול-פול יספיק לשדרג את הספסל. אני מאמין שכן, והשאלה רק האם ולמה זה מספיק.

  6. במפסידים אני הייתי מונה את יוסטון. הם הביאו שני ותיקים ושלמו לא מעט כסף אבל השניים האלו עוד לא פגשו זריקה שלא אהבו והם מספרי 1 ו 2 בתחתית אחוזי הקליעה, פחות מ 40 אחוז. לא ממש הנשים שמתאימים להוביל שחקנים צעירים.

    1. במקרה של ברוקס אני יכול להבין ש-20 מיל׳ לעונה זה מחיר מופקע, בטח כשהמניה שלו אחרי הפלייאוף בירידה.
      לגבי ואן וליט – אני דווקא מאוד אוהב את ההחתמה, על אף המחיר. יוסטון היו צריכים רכז, ואני באמת לא רואה איזה רכז אחר בשוק החופשי היה זמין. אבל בשורה התחתונה, יוסטון מתחילים את העונה עם ליבת הצעירים מהשנתיים האחרונות + רכז מנוסה שיכניס סדר למשחק + שחקן שייתן האסל ורוע.

        1. מתאר לעצמי שאו טרייד, או שישאירו כשחקן שישי – תלוי בקצב ההתפתחות של אמן, שכרגע יושב על אותו משבצת של מוביל כדור מהספסל (בהנחה הסבירה שואן וליט וגרין פותחים בחמישייה).

    2. במקרה של יוסטון הייתי מפריד. יש לך את ואן ליט על חוזה קצר (בטח אם השנה השלישית היא אופציה) שמקבל כסף שיוסטון חייבת לתת. בטח לא יזיק לקולקטיב בחירות הגבוהות שהם אספו לראות אנדרפטד שהביא את עצמו לחוזה כזה.

      דילון ברוקס לעומת זאת גם על חוזה ארוך וגם קלע מזעזע. לונליט אין מה לחפש בתוך הקשת, אבל לפחות הוא קלע שלשות לא רע עם פוטנציאל לעונה של 50%+ אפקטיבי. דילון ברוקס מקרה אבוד בנושא ואני לא רואה אותו מוריד את הנפח של הזריקות

  7. טור מצוין, פלינקה בשתי חלונות פנטסטיים מבחינתו שדרג את הלייקרס ממש כמובן שעם הגופה של לברון ודיוויס שנפצע מלהתעטש זה לא יעזור הרבה.
    מאוד אוהב את הבנייה של הפייסרס וחושב שהם עובדים נכון כקבוצת שוק קטן, מקווה בשבילהם שמתורין ימשיך את עונת הרוקי המעולה ויתפתח לכוכב משני שם.

  8. דנבר בהחלט נחלשה בגזרת הספסל ואני מאמין שבמהלך העונה הם יחפשו חיזוק מתאים. אני מאוד בספק אם בוסטון התחזקו והויתור על גראנט ויל יפגע להם ברוטציה לדעתי כי האיטריה הלטבית ורוב ויל מועדים מאוד לפציעות.
    האיבוד של גייב וינסנט הוא לא פשוט אבל לא הייתי מתאבל על לכתו של סטרוס. הוא מאוד לא יציב והוא היה בחמישיה רק שהירו היה פצוע. כאשר המשחקים יסתיימו והטרייד על לילארד יקרה -אני מעריך שנסתכל אחרת על החלון הזה. תומס בראינט הוא אחלא מחליף לאדאביו והשארתו של לאב יתרום מחליף גבוה ומנוסה.

    1. תודה. לגבי בוסטון, הם הרוויחו שחקן טוב יותר והסגל שלהם מספיק עמוד גם ככה. יש שם סיכון גבוה יותר לפציעות, אבל פורזינגיס דווקא בריא יחסית בעונות האחרונות.

  9. דנבר המפסידים הכי גדולים.
    בינתיים גם מיאמי.
    .
    פניקס חד משמעית מנצחים.
    גם ממפיס.
    .
    יוסטון מפסידים מבחינתי.
    .
    לא ממש חולק על כל השאר.

  10. הכפיל של רוב לאו בלייקרס עשה עבודה מעולה, אבל הקבוצה הזו תלך לאן שהצמד חמד הראשי יוביל אותה. התשובה הזו תעסיק רופאים רבים השנה, חלקם אורטופדיים וחלקם גריאטריים.
    דאלאס, לדעתי, אמורה להיות בטור של המפסידות. קיירי הוא לא מישהו שאתה רוצה למסור לו כדור, אלא לזרוק עליו אחד, עדיף משיש איטלקי משובח. כמו שאמרו פעם בזהו זה, חאלאס עם דאלאס (בכלל רעיון להתאים את הקאסט של הסדרה המיתולוגית לדאלאס של היום. קיירי זה אלכסיס, שקוף)

    1. מסכים לגבי דאלאס.
      .
      אני חושב שגם אוקלהומה במפסידים. לא מבין למה הם לא התאמצו להביא שחק חופשי שיתן להם את הדחיפה שהם צריכים. יכלו בקלות לקחת את כריס פול מוושינגטון. גם עכשו שלילארד נמצא על השולחן. יש להם בדיוק מה שפורטלנד רוצה. מליון בחירות.

      1. הם די סגורים בקו האחורי, למה הם צריכים את פול?
        מי אמר שלילארד יסכים להגיע לשם? בינתיים הסוכן שלו מודיע לכל דיכפין שרק מיאמי באה בחשבון

  11. בס"ד
    תודה.
    המקס, שנתנו דאלאס קיירי, הוא אסל או בסל, כנראה בסל גדול.
    לא אתפלא, אם זה מה שיגרום ללוקה לבקש טרייד תוך עונה, גג שתיים.

  12. מצוין
    בוסטון נחלשו משמעותית.
    סאנס זה לא הולך לעבוד.
    גולדן כבר לא פקטור.
    דאלאס התחזקו.
    לייקרס כמו שכתבו פה זה כוסות רוח למת, כשהבסיס זה לברון הגמור ודייוויס הפלגמט הפציע, זה לא משנה מה בונים מסביב.

  13. אחלה סיכום. תודה רבה.
    באמת שאני לא מבין את יוסטון. בעונת המלפפונים הזו היה להם את המצע לבנות קבוצה נכונה, מאוזנת ומתוכננת נכון ל-6 שנים הקרובות אבל הם קיבלו החלטות שגויות בעיניי. הסגל שלהם לא מאוזן וקשה לראות בו אפילו את הכימיה מתגבשת. מאכזב וקשה לי לראות אותם מגיעים להישגים. לדעתי פספסו את ההזדמנות לבנות קבוצה ל-6 שנים הקרובות ויותר מכך עם כל הכשרון הצעיר שלהם.

    תודה עמיחי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט