20 הגדולים בכדורגל העולמי לפני המונדיאל / אהרון שדה

(נחזור לדירוג זה אחרי הגביע העולמי בברזיל ונראה מה נשתנה בדירוג זה)

הקדמה:(אם  תרצו סיפור )

אני כבר יודע שיש מספיק דתיים באתר הסיפור הבא נחמד לכולם גם מי שלא .

השנה היא 1992 אני ואלעד אייל תלמידי שביעית בישיבה תיכונית בסביבות ירושלים. הימים ימי טרום אינטרנט ,סמרטפון ,אייפון וכו'…אפילו כבלים עוד לא היו במשפחתי. ואנחנו, חולי ספורט שגומעים בשקיקה כל פיסת אינפורמציה (במיוחד אם היא הייתה מסיפורי הד"ר המיתולוגי שהיה ללא תחרות הכותב האהוב עלינו ). בכל אופן, חוץ מלככב בנבחרת הכדורגל ,כדורסל והאתלטיקה השתעממנו. השעמום הגיע לשיאו בשעת ה "סדר" . איני יודע אם מושג זה אומר משהו לתלמיד הלא דתי הממוצע אז נסביר בקצרה: סדר זו שעה שכל הכיתה עולה למעלה לבית המדרש ל"לימוד עצמאי" של גמרא" (תלמוד). אני אמנם הייתי מהבודדים שאכן אהבו תלמוד …אבל ללמוד לבד? יש גבול . בקיצור, היו לנו שני סדרים ביום שעה בבוקר ושעה בערב…למעט צדיקים מעטים אף אחד לא ממש למד בשעות אלו .ובכן מה עושים? איך לא משתעממים? (תזכרו: טרום עידן האייפון). זה הצריך מאתנו לפתח חוש יצירתי יוצא דופן ורבים הסיפורים וההמצאות (כי הרי כמה כבר ניתן לשחק חי צומח דומם?!). יום אחד זה קרה: גילנו את האור הגדול!!

מה קרה? אתם שואלים. פשוט מאד לאחר עוד עיתון ספורט שהשגנו ראינו כתבה קטנטנה על עיתון בריטי כלשהו שדירג את רשימת 100 הכדורגלנים הגדולים בתבל. אם איני טועה הוזכרו כמה כדורגלנים בודדים …אבל זה הצית לנו את הדמיון .ישר אני ואלעד התיישבנו לכתוב את הטופ 100 שלנו . קבענו כלל והוא לבחור את תשעת הנבחרות הטובות ביותר המהווים סה"כ 99 כדורגלנים ואז להכניס את השחקן ה 100.

העידן הוא של שירר , בטיסטוטה ,קלינסמן קומאן ,חוליט ,ואן באסטן ועוד גדולים וטובים שחבל על הזמן!. אינכם מתארים לכם אלו ויכוחים ניטשו ביני לבין ידידי הטוב מהאתר אלעד אייל. התווכחנו כ"כ בהתלהבות עד אשר דבר מה היה נראה מוזר לרב שלנו באותה שנה (סוף כל סוף הוא לא היה רגיל בתלמידים שמתווכחים "לשם שמיים "). כאן חזר על עצמו ריטואל קבוע ….הרב מסתכל עלינו מרחוק בסקרנות הבא (הוא בכלל לא היה פראייר ). לאחר שהוא ראה אותנו מוציאים מחברות ומתווכחים הוא לא יכול היה להתאפק. הוא היה רץ לעברנו וכשהיינו קולטים זאת – היינו הופכים את המחברת לצד בו כתבנו כמה שורות גמרא וכאילו מתווכחים על הסוגיה . והריטואל הזה היה חוזר על עצמו במשך זמן מה …עד שגמרנו את רשימת 100 הגדולים.

מאז ועד היום, יותר מ 20 שנה אחרי נותרתי עם "גירסא דינקותא" ועם אותו השיגעון לדרג את הטופ 100. הדירוג הקובע נעשה בסוף השנה האזרחית עת מחלקים את כדור הזהב . במשך השנים עשיתי סימולציה ובחרתי את טופ 20 כבר בסוף מאי וע"פ רוב שנים זוהי פחות או יותר הרשימה של סוף השנה, למעט שנה אחת מיוחדת והיא שנת המונדיאל. בשנת המונדיאל היו פעמים שלא היה הרבה קשר בין מה שקרא עד מאי לזוכה כדור הזהב בסוף השנה. הדוגמה הכי בולטת שייכת לקנבארו ואיטליה במונדיאל 2006. עד המונדיאל בגרמניה התואר היה בכיס של רונאלדיניו, זוכה כדור הזהב בשנת 2005, של הפראנס פוטבול ופיפ"א וזוכה התואר של פיפ"א גם בשנת 2004. דווקא בשנת 2006 הוא נתן את העונה הגדולה שלו שהסתיימה באליפות מרשימה בספרד (כולל מחיאות כפיים בברנבאו ) וזכייה בצ' מפיונס. אבל… הדחה כואבת עם נבחרת ברזיל (לצרפת של זידאן והנרי כובש השער) למול זכייה מפתיעה משהו של נבחרת איטליה הקנתה את התואר לפאביו קנבארו .לפני המונדיאל אף אחד לא היה נותן לו יחס של אחד לאלף ….וזה כל היופי.

לכבוד כל זה החלטתי לכתוב דירוג שלי (כמובן סובייקטיבי) שלי על 20 הכדורגלנים הטובים ביותר…הדירוג הוא לשנת 2013-2014 בלבד! ולא משקף מעמד כללי מתוך מטרה לבוא ולראות לאחר הגביע העולמי הבא עלינו לטובה …איך דירוג זה משתנה. הדירוג יתבצע בסדר יורד.

כמעט נכנסו:

דייגו גודין (היה בוודאות אלמלא השער של ראמוס) ,קוקה , קארים בנזמה ,אלכסיס סאנצ'ס , מנואל נוייר ,אריאן רובן , וקרלוס טבס.

מקום 20: דניאל סטארידג' (ליברפול ואנגליה)

היה בין ששת המועמדים לשחקן השנה באנגליה שיחק 29 פעמים בליגה (פתח ב 26 ) סיים עם 22 כיבושים (סגן מלך השערים בליגה).ו 7 בישולים. סה"כ היה מעורב ב 29 שערים גם כאן מקום שני בליגה (משותף). איך המונדיאל ישפיע על המשך הדירוג ? שאלה מסקרנת מצד אחד האנגלים עשויים בהחלט להיכשל …אבל אם הם יצליחו אז לדעתי הוא יהיה אחד מכוכבי נבחרתו.

דניאל סטרידג'. הצלחה של האנגלים תתחיל ממנו.

 מקום 19: סטיבן ג'רארד (ליברפול ואנגליה)

אלמלא ההחלקה המפורסמת,  מן הסתם היה מדורג גבוה יותר…הוא היה הקפטן של הקבוצה המצליחה של ליברפול שנתנה פייט עד המחזור האחרון. אליפות הוא עדיין לא השיג אך עבר השנה שינוי תפקוד בהצלחה רבה .סיים עם 13 שערים ו 14 בישולים (מלך הבישולים בליגה). המונדיאל? אני די פסימי לגביו … כי יש לי תזה שאומרת ששחקנים מבוגרים זה מתכון לכישלון במונדיאל .בטח מנבחרות אירופאיות ובטח שמשחקים בליגות שוחקות ו…בטח כאשר הטורניר לא באירופה ובשינויי אקלים שכאלו … אמנם שינוי התפקיד יוכל לעזור במשהו, אבל גם נבחרתו לא נראית משהו .

מקום 18: רוברט לבנדובסקי (דורטמנד ופולין) 

סיים את שנת הפרידה בקבוצה בסגנות אליפות ולצערו סיים בלי תואר כשקבוצתו נוצחה בגמר הגביע הגרמני ע"י …קבוצתו הבאה. הכוונה היא לתואר קבוצתי כי בתואר אישי הוא דווקא כן זכה, המדובר במלכות השערים של הבונדסליגה (20 כיבושים ב 33 משחקים כולל 31 בהרכב הפותח). בצ' מפיונס הוא הוליך את קבוצתו לרבע הגמר (9 משחקים 5 שערים ושני בישולים ). המונדיאל? הוא לא ייכשל בוודאות  אך גם לא יצליח כי פולין שלו עפה במוקדמות …

מקום 17: מרקו רויס (דורטמנד וגרמניה)

שיחק 28 משחקים מתוכם רק 24 בהרכב הפותח והרשית 15 פעם .באלופות שיחק את כל המשחקים (פעם אחת עלה כמחליף) כבש 5 ובישל 3 בהחלט תפוקה מכובדת למי שאיננו חלוץ. המונדיאל? .משום מה התחושה שלי שהוא יהיה הכוכב של נבחרת גרמניה (תחרות קשה …קודם צריך מקום בהרכב). כוכב נבחרת גרמניה עשוי גם להיות בנקל כוכב הטורניר (מקווה שלא!).אם זה חלילה יקרה – הרי שהשמים הם הגבול מבחינתו.

מקום 16 איקר קאסיאס: (ריאל מדריד ונבחרת ספרד)

לא יודע אם היה פעם שחקן שדורג כזה גבוה כשהוא משחק שני משחקי ליגה בלבד! אבל בכל המסגרות בהן שיחק – הוא סיים במקום הראשון: בליגת האלופות ובגביע הספרדי  (שם שבר שיא כשלא ספג שער בודד עד הגמר). כמו כן הוא הוליך את נבחרת ספרד למקום הראשון במוקדמות המונדיאל (לפני צרפת). זה לא רק התארים אלא ההנהגה ואל לנו לשכוח שהוא הקפטן…נכון בגמר הצ' מפיונס חטף שער באשמתו …אבל בגלל זה המחויבות כלפיו הייתה גדולה יותר בגלל כל מה שהוא מייצג. המונדיאל? השאלה הגדולה האם ספרד תזכה …קשה להאמין לאור כ"כ הרבה זכיות ושנים ללא שום פישול אבל אין ספק שמבחינת העומק ספרד הכי טובה בעולם …אם בכל זאת היא תזכה יהיה קשה להתעלם מקסיאס שכן הוא קרא תיגר על המצטיין של ספרד בכל הזכיות. בהחלט ייתכן שזה יהיה תורו ואם אכן הוא יזכה הוא יעשה שתי היסטוריות פרטיות:  האחת, בפעם השנייה בהיסטוריה שוער זוכה כקפטן,  השנייה, השחקן שזכה עם הכי פחות דקות משחק בליגה המקומית.

מקום 15: פול פוגבה  (יובנטוס וצרפת)

אחד השחקנים המבוקשים כיום ביבשת ומעמודי התווך של יובנטוס. שיחק 34 משחקי ליגה מתוכם 31 בהרכב הרשית 7 פעמים. החיסרון הגדול שלו הוא אי ההצלחה בצ'מפיונס ברמה הקבוצתית וברמה האישית (6 משחקים בבית המוקדם שהסתיימו ללא שערים ועם בישול בודד). המונדיאל? שימו לב לנבחרת צרפת שלדעתי עשויה להפתיע . ואם אכן היא תפתיע – לפגובה יהיו מניות רבות בכך. מכיוון שנכשל בצ'מפיונס הוא חייב הצלחה כבירה במונדיאל.

פול פוגבה. מונדיאל טוב יכסה על אי ההצלחה באירופה.

מקום 14: פיליפ לאם (באיירן מינכן ונבחרת גרמניה)

האמת היא שהיו הרבה טובים בבאיירן מינכן אבל לא היה אף שחקן על …הייתי צריך לתת להם מקום כי בכל זאת הם עשו עונה גדולה  שכללה דאבל מקומי וחצי גמר אלופות. כזכור, גם אשתקד לא היה מי שבלט …אז עלה על כולם ריברי. השנה הלכתי על לאם גם כי הוא הקפטן וגם כי הוא היה הקלף החדש של פפ כשהעלה אותו כקשר אחורי .שיחק ב 28 משחקי ליגה 25 בהרכב כבש שער אחד וכן פתח בכל 12 משחקי הצ'מפיונס ובישל 3 פעמים ). המונדיאל ? אם גרמניה תזכה הוא הקפטן וזה כבר יתרון …כמו מתיאוס בשנת 1990.

מקום 13: אדן הזאר (צ'לסי ובלגיה)

כקשר מרכזי סיים ככובש המצטיין של צ'לסי עם 14 כיבושים ולזה הוא הוסיף 7 בישולים. כל זאת ב 32 משחקים בהרכב +3 נוספים מהספסל. בצ'מפיונס הוא שיחק 9 פעמים (משחק אחד כמחליף) וכבש שני שערים. אמנם צ'לסי אכזבה (מקום שלישי בליגה וחצי גמר האלופות). אבל הזאר יצא חזיתית נגד הכדורגל של מוריניו וזו גם נקודת זכות גדולה עבורו (בעיני). המונדיאל ? בלגיה היא אולי הנבחרת המסקרנת ביותר והזאר הוא אולי השחקן הכי מסקרן שלה. ההגרלה בסיבוב הראשון נוחה …בכל זאת אני חש כי בלגיה צריכה עוד קצת להתחשל לפני שההצלחה הגדולה באמת תגיע. תחושתי שהם יסיימו רק במקום השני בבית שלהם (אחרי רוסיה) ויעופו לגרמניה (בשמינית).

מקום 12: סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי וארגנטינה)

הארגנטינאי היה פצוע הרבה ולכן פתח רק ב 21 משחקים ועלה עוד 4 פעמים כמחליף. בכל זאת, הוא תרם 17 שערי ליגה (מקום 5 משותף) ועוד 6 בישולים. בצ'מפיונס הוא שיחק 6 משחקים והפסד את שלב הנוקאאוט ותרומתו הייתה 6 שערים ובישול . כמובן שהיה שותף לאליפות השנייה שלו במדי הסיטי. המונדיאל ? לארגנטינה יש סיכוי לא רע .. .אם היא תצליח ההיגיון אומר שזה יהיה בזכות הפרעוש , אבל יש צד שאומר שדווקא הצוות המסייע ברשות אגוארו ירוויח מכך.

מקום 11: ארתור וידאל (יובנטוס ונבחרת צ'ילה)

כמו פוגבה, חברו ליובה, הוא אחד מהשחקנים המבוקשים בקיץ והשמועות בכיוון ריאל מדריד חזקות מאד. הוא הרשית 11 פעם באיטליה ב 28 משחקים בהרכב הפותח + 4 מהספסל. באלופות הוא כבש חמישה שערים בששת משחקי הבתים. לאחר שיובה הודחה מהמפעל הוא יצא בהצהרה תמוהה על כך שהוא רוצה לזכות בכדור הזהב לשנת 2014. בינתיים יובה הודחה גם מהליגה האירופאית והוא עצר מלכבוש. המונדיאל? צ'ילה איתו ועם אלכסיס היא נבחרת מעניינת, אך עם מזל לא משהו. צ'ילה הוגרלה לבית אחד עם אלופת העולם ספרד ועם סגניתה הולנד. אמנם הולנד נחלשה אך לא הייתי ממהר להעלות את צ'ילה …אך גם אם כן – סביר שזה יהיה מהמקום השני  ועוד יותר סביר שזה אומר שמינית גמר מול ברזיל … שהרבה יותר מסביר שזה אומר סוף הסיפור.

מקום 10: גארת' בייל (ריאל מדריד ונבחרת וולס)

יהיו כאלו שיטענו שדירגתי אותו נמוך מדי …גם אני מהרהר בכך אך מכיוון שאני חושב שבריאל היו כמה לפניו – דירגתי אותו כאן. לקח לו זמן להתאפס על עצמו, הוא חווה גם פציעה וכך שיחק 27 פעם בלבד בליגה (פתח ב 24) וכבש 15 פעם (שביעי בליגה). בצ' מפיונס הוא שיחק 12 פעם (פתח ב 8) הוא כבש 6 פעמים ובישל 4.  המונדיאל ? כמו גיגס בחר בנבחרת הלא נכונה דבר שייפגע בו בתארים האישיים.

גארת' בייל. התאפס על עצמו והפך לאחד המשמעותיים בריאל.

מקום 9: אנחל די מריה (ריאל מדריד ונבחרת ארגנטינה)

מודה: איני אוהב את ריאל, אבל די מריה הוא השחקן האהוב עליי בקבוצה זו …האנייסטה של ריאל. בעל שליטה אבסולוטית בכדור, שחקן שתמיד שם במשחקים גדולים שלא כמו ….חברו מאותה הקבוצה. בליגה שיחק 27  משחקים בהרכב +5 כמחליף בהם כבש 4 שערים .בצ' מפיונס שיחק 11 פעמים כולל 9 בהרכב הפותח, כבש 3 ובישל 4. השמועות אומרות שריאל הייתה קרובה לא פעם לוותר עליו …איזו טעות זו תהיה. הלוואי… המונדיאל? אם ארגנטינה תזכה הוא יהיה אחד משני השחקנים הכי חשובים בנבחרת הזו .

מקום 8: ליונל מסי (ברצלונה ונבחרת ארגנטינה)

נכון, ברצלונה נכשלה בכל החזיתות. נכון, מסי היה בכושר ירוד מאד השנה. אבל לפחות מבחינת המספרים העונה החלשה הזו הוכיחה באיזה פנומן מדובר. בליגה הוא שיחק ב 32 משחקים בלבד (כולל 29 משחקים בהם פתח) והוא הרשית 28 פעם (מקום שני ומקום שלישי בנעל הזהב). בצ'מפיונס הוא שיחק 7 פעמים בלבד וכבש 8 פעמים. סה"כ ב 36 משחקים בהם פתח  – הוא כבש 36 פעמים שזה …נכון מאד: שער למשחק. רק עוד אחד עשה זאת . בקיצור, בעונתו החלשה ביותר מאז עלה לגדולה בשנת 2006 הוא נותן מספרים שגאוני כדורגל יהיו מתים לתת בעונתם הטובה בקריירה וזה אומר הכל!  המונדיאל ? השאלה הגדולה של כל הגביע העולמי הזה.אם מסי יוביל את ארגנטינה לגביע העולמי לא רק שהוא יזכה בכדור הזהב אלא ידברו עליו כגדול בכל הזמנים לפני מארדונה ופלה. כישלון במונדיאל (ובמובן מסוים אי לקיחת גביע שווה כישלון ) ויהיה מעניין מאד לראות האם הוא יצליח לצאת מזה. (בכל מקרה מסקרן לראות את מסי של אחרי המונדיאל בין יזכה בין לאו ).

מקום 7: טיבו קורטואה (אתלטיקו מדריד ונבחרת בלגיה)

ביסס את מקומו כשוער מספר אחד בתבל כיום (או לפחות העונה…עד המונדיאל ). ספג 26 שערי ליגה בלבד ב 37 משחקים…נתן כמה הצגות גדולות כולל בצ' מפיונס. בצ'לסי רוצים אותו במקום צ'ך האגדי וזה אומר הרבה (אם כי צ'ך פצוע הרבה ולכן זה לאו דווקא אומר שהוא טוב מצ'ך ).המונדיאל? לבלגיה היו שני שוערים גדולים מאד בעבר. הראשון, זאן מארי פאף, שכיכב במינכן והוליך את בלגיה לזכייה במקום הרביעי במונדיאל 86. השני, מישל פרודום, חברו של אוחנה ממכלן מחזיקת גביע אירופה למחזיקות גביע לשנת 88 ושוער בלגיה האגדי שחטף את השער בדקה ה 120 בהפסד הכואב לאנגליה בשמינית גמר 1990. הצלחה שלו במונדיאל והוא עשוי לעקוף את שני שוערי הענק הללו והוא רק בן 22!.

מקום 6: סרחיו ראמוס (ריאל מדריד ונבחרת ספרד)

אם הבחירה הייתה לווינר העונה בכדורגל העולמי הוא היה זוכה (נכון לעכשיו) במקום הראשון ובהליכה. הבלם והקפטן (בליגה) שיחק 32 משחקים בהרכב וכבש 4 שערים אך הסיפור הוא הצ' מפיונס שם ב11 משחקים הוא היה הבלם המצטיין של ריאל ואף הוסיף לזה  3 שערים ובישול. ולא סתם שערים! צמד בחצי הגמר במינכן במשחק הגומלין שסגר את ההתמודדות על ההתחלה.ושער השוויון בגמר המפעל בדקה ה 93!. האיש שבזכייתו בצ' מפיונס לקח כל תואר גדול אפשרי (שני יורו +מונדיאל), אם די מריה הוא האנייסטה של ריאל אז ראמוס הפך השנה להיות "הפויול" של ריאל. כמו פויול גם הוא ידע להחזיק את ההגנה ולנגוח שערים מכריעים . המונדיאל? עוד הזדמנות להמשיך במפגן הווינריות …יהיה קשה מתמיד.

סרחיו ראמוס. והוינר של האלופות יהפוך להיות הווינר של המונדיאל?

מקום 5: זלאטן איבראימוביץ (פ.ס.ז ונבחרת שבדיה)

הוליך את פס"ז לעוד אליפות צרפת שזו אולי אליפות עשירית שלו כולל בשבדיה, בהולנד (איאקס) באיטליה (אינטר ,מילאן ויהיו שיגידו יובה באליפויות הכוכביות) ובספרד (ברצלונה). לזה הוא הוסיף זכייה בגביע הליגה ואת תואר מלך שערי הליגה (25 שערים שהם 9 יותר מהבא אחריו!). בצ' מפיונס נתן גם כן עונה פנטסטית כשהרשית 10 שערים (שני במפעל) ב 8 משחקים בלבד! לצערו, הפסיד את צמד המשחקים מול צ'לסי אלמלא כן מי יודע לאן פס"ז הייתה מגיעה במפעל. המונדיאל ? יסלח לי בייל מדובר בשחקן הכי טוב בעיני שלא ישחק במונדיאל הנוכחי …בטח השחקן שיהיה הכי חסר שם לאור גילו. במילה אחת: באסה .

מקום 4: דייגו קוסטה (אתלטיקו מדריד ונבחרת ספרד)

הברזילאי המתאזרח הפך לתגלית השנה ביבשת כשהוליך את אתלטיקו לזכייה מדהימה באליפות ספרד ולגמר הצ' מפיונס. לצערו "המכשפה" הסרבית לא הועילה ואף הזיקה כאשר הוא עלה ונפצע בגמר. בליגה פתח ב 33 משחקים (עוד אחד כמחליף) – כבש 28 שערים (שני משותף עם מסי ושלישי משותף בנעל הזהב). בצ'מפיונס שיחק 9 משחקים בהם כבש 9 ובישל שער נוסף  (מקום שלישי בשערים). המונדיאל ? היה בספק רב …אך נכלל בסגל הסופי כשירותו לא ברורה ואם יחזור לכושרו סביר להניח שיהיה המוציא לפועל העיקרי בנבחרת ספרד. מכיוון שהגנה טובה וקישור טוב יש לספרדים (ובטח שוער), הרי שאם הוא ישחזר את כושרו הטוב מאתלטיקו ….ספרד מסוגלת לעשות משהו מדהים!

מקום 3: יא יא טורה (מנצ'סטר סיטי ונבחרת חוף השנהב)

היה האיש של אלופת אנגליה ואלמלא העונה המשוגעת של סווארז הוא היה זוכה בנקל בתואר כדורגלן השנה באנגליה. כבש 20 פעם מעמדת הקשר כששיחק לא פעם את הקשר האחורי  (מקום שלישי בליגה). בישל 9 פעמים (מקום 4 ) ובסה"כ היה מעורב ב 29 שערים (שני משותף). כל זאת ב 35 משחקי ליגה . בצ' מפיונס היה שותף ל 7 משחקים (אחד כמחליף ) בהם כבש שער בודד וזה קצת מקלקל. המונדיאל ? מצד אחד, חוף השנהב לא נחשבת כנבחרת הגדולה ביותר. מאידך, לאחר שני כישלונות כתוצאה מהגרלה רצחנית (בית "המוות " 2006 עם ארגנטינה ,הולנד וסרביה ובית "המוות " 2010 עם ברזיל ופורטוגל ) מקבלת חוף השנהב הגרלה סבירה בהחלט עם קולומביה ,יוון ויפן . אך בהמשך היא מצטלבת בשמינית הגמר אם נציגת בית המוות (אנגליה ,אורוגוואי או איטליה ). אם היא תעבור את שמינית הגמר זה יהיה הישג כביר לטורה.

מקום 2: לואיס סווארס (ליברפול ונבחרת אורגוואי)

האיש המרגש ביותר בכדורגל העולמי העונה נתן עונה לפנתאון שלצערו (ולצערי) לא הסתיימה עם אליפות הליגה האנגלית. בכל זאת הוא זכה בתואר שחקן השנה של העיתונאים ושל השחקנים ב 32 משחקים הוא הרשית 31 פעם (ללא שום פנדל!) מה שהקנה לו גם את תואר מלך השערים של הליגה (ולמעשה את נעל הזהב של אירופה במשותף) …הוא גם בשל 11 פעם (מקום שני)וסה"כ הוא היה מעורב ב 42 שערים ב 32 משחקים (לא כולל סחיטת עוד כמה פנדלים) שזה האחוז הגבוה באירופה.ההמונדיאל ? בפעם שעברה חברו פורלאן נבחר לשחקן המונדיאל, הרבה בזכותו עם האדום המפורסם בסוף הארכה מול גאנה ברבע הגמר שמנע הדחה. הפעם, ההגרלה קשה אך מדובר בנבחרת עם כמה שחקנים מהטופ העולמי (גודין וקבאני) אם הם יעברו את בית "המוות " הם יוכלו להתקדם יפה לפחות לרבע הגמר. כמובן שהמון תלוי בסווארס שנפצע והכניס לחרדה את כל מדינתו נראה שהוא יחלים ו…שווה לחכות.

מקום ראשון: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל)

 למרות שהוא "שכח" להגיע לגמר הוא עשה זאת סוף כל סוף והוליך את ריאל לזכייה בצ'מפיונס העשירי המכונה "הדסימה" וזאת בנוסף לזכייה בגביע הספרדי. הפורטוגלי נתן עונה אישית אגדית ואם אמרנו שדי מריה הוא ה"אנייסטה של ריאל" וראמוס הוא ה"פויול של ריאל"…הרי שכריסטיאנו היה השנה מבחינה מספרית –  "המסי של ריאל". (איני בא לעצבן אלא לומר שמה שעשה השנה רונאלדו מבחינה מספרית מזכיר …את הפרעוש של, למשל, שנת 2012 ). ב-30 משחקי ליגה הוא כבש 31 שערים (מלך שערי הליגה ונעל הזהב משותף עם סווארס)  אבל מה שהוא עשה בצ'מפיונס הוא חסר כל הגיון הוא כבש 17 שערים ובישל 3. ושבר כמה שיאים …כמובן שהוא זכה במלכות השערים במפעל אך גם הוא שבר את שיא השערים לעונה וביחד עם הבישולים הוא הגיע למעורבות של 20 שערים. אם לא היה גביע עולמי העונה – התואר כבר היה מונח אצלו עמוק עמוק בכיס.

המונדיאל? אני כמעט מוכן להתערב שפורטוגל ורונאלדו ינחלו כישלון צורב מאד במונדיאל. תשאלו מדוע? כמה סיבות.

1. הטורניר לא באקלים מוכר וזה מזכיר לי את טורניר 2002 שם פורטוגל נוצחה ע"י המארחת ד"ר קוריאה וארה"ב (שתפגוש אותה גם הפעם ) והודחה …למרות ששיחק אצלה שחקן השנה בעולם דאז (פיגו) ולמרות שהוא היה מוקף בכוכבים גדולים (דוגמת רוי קוסטה ).

2. בפעם שעברה שרונאלדו נתן כזו עונה ו…זכה בצ'מפיונס …הוא די אכזב בטורניר גדול. אז היה זה יורו 2008. הפעם יהיה לו עוד יותר קשה בגלל שהוא כבר יותר מבוגר והאקלים הלא מוכר.

3. כרגע הוא פצוע ומותש אחרי עוד עונה מפרכת גם חבריו לריאל קונטראו ופפה פצועים וזה לא נראה טוב.

4. היריבות כבר בבתים חזקות מאד המדובר בגרמניה ,בגאנה (רבע גמר במונדיאל הקודם) ובארה"ב של קלינסמן שנהנית מסוג של ביתיות.

תחושתי היא שפורטוגל שלא מי יודע מה הרשימה במוקדמות (עד משחקי הפלייאוף מול שבדיה ) תודח בבתים !

כל זה לא אומר שכריסטיאנו לא יזכה בכדור הזהב …הנה ראינו את מסי לוקח את הכתר במונדיאל הקודם למרות שלא הרשים ולו לא היה צ' מפיונס. בקיצור, כריסטיאנו יזכה בכדור הזהב …אם לא יהיה איזה כוכב על . תרשו לי להמר שאם תהיה זוכה אירופאית הרי שהקבוצתיות תדבר ואז כדור הזהב יהיה של רונאלדו. נראה לי שרק זכייה של ברזיל (נאיימר) או ארגנטינה (מסי) יכולה לקחת ממנו את התואר הנכסף.

התפלגות השחקנים בדירוג:

17 מתוך 20 יהיו עמנו במונדיאל. 3 נציגים לארגנטינה וספרד, 2 נציגים לאנגליה ,גרמניה בלגיה , 1 נציג ל חוף השנהב ,אורוגוואי ,צ'ילה ,צרפת ופורטוגל. סה"כ: 17 נציגי מונדיאל ל 9 נבחרות שונות וכן נציגות בודדת לפולין ,שבדיה וולס שלא ישתתפו במונדיאל.  מה שאומר שיהיה לנו התפזרות כוכבים שבכושר בין הרבה נבחרות.

רונאלדו. בדרך לעוד כדור זהב?

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. רונאלדו סתם פרימדונה ואני אומר את זה בתור אוהד ריאל.. הלוואי ויעזוב הקבוצה הייתי נראית הרבה יותר טוב בלעדיו
    איפה צאבי אלונסו פירלו ..
    לא אוהב מונדיאלים אני בעד לעשות במקום שוב פעם ליגת האלופות אבל הפעם טורניר רצוף לא פעם בשבוע ועם פגרות

    1. בכיף לריב …ראשית זה לא משולל יסוד מה שכתבת
      שנית שווישטנגר לפחות החסיר לפחות בליגה הרבה משחקים .

  2. קודם כל תודה, היה תענוג לקרוא.

    אני חושב שנסחפת לגמרי עם מסי, זה מובל לאור הצפיות אבל בכל זאת הוא ללא כל ספק היה אחד מ-5 השחקנים הטובים בעולם העונה. אני גם חושב שבייל היה צריך להיות מדורג גבוה יותר מדה מריה.

    לניימאר אכן אין מקום.

    1. מסי טופ 3 בעולם בכל יום נתון זה לא נתון לוויכוח
      העונה הוא סבל מפציעה
      אין ולא נציג אחד לרפואה להולנד ? רובין ואן פרסי חייב להיות בטופ 15 בכל דיון

      1. דיברתי עונתית ולא כללית .
        מבחינתי לא עונתית מבי טופ 1. אבל לא העונה ספציפית …אגב זה מצחיק כי צפיתי שיתקפו אותי על המקום הגבוה שהעניק למסי .
        לואן פרסי לא הייתי נותן העונה אפילו טופ 100 ( למרות השלושער בגומלין שמינית גמר הצמפיון ).

  3. אחלה כתבה.
    אני לא אוהב את זה שמסתכלים על הישגים או משחקים ספציפיים [דייגו גודין שהיה נכנס אם לא ראמוס]. אני חושב שאין קשר בין הדברים וגודין צריך להיות ברשימה ללא צל של ספק. הוא נתן עונה גדולה.

  4. מה שקצת הטריד אותי הוא זה שלדעתך אין ברשימתץ עשרים הגדולים אף אחד שלא משחק באירופה.
    מילא שלא תביא אף אחד מהלידה האיראנית, אפילו לא מזו היפנית אבל אף אחד שמשחק בלידה הברזילאית או בזו הארגנטינאית?

  5. לדרג טופ 20 בכדורגל מאוד קשה וכמעט לא אפשרי..
    כמות השחקנים בעולם אדירה ,זה לא nba שאפשר לקבוע ואפילו די בקלות…
    כתבה יפה ומושקעת אבל נראה לי שלקחת משהו גדול מדי..
    היית צריך ללכת על משהו פשוט יותר אולי הרכב השנה..

  6. בסה"כ אני מסכים עם רוב הדירוג שלך חוץ מכמה דברים קטנים. קסיאס לא צריך להיות שם לדעתי (ואני אוהד ריאל) וגם לא סטיבן ג'רארד. אבל בסה"כ דירוג מצויין.

  7. יופי של כתבה

    לא יודע איזה תפקיד יהיה לאקלים במשחק.
    רוב הכוכבים הגדולים בטורניר גרים ומשחקים כבר שנים באירופה.

  8. תודה לכולם כמה הערות.
    1.בוודאי שהדירוג סובייקטיבי ונתון לויכוח .
    יחד עם זאת מניסיון אני אומר לכןם ש 80 אחוז מהדירוגים שלי נכללים ב 23 המועמדים הסופיים של פיפ"א /פראנס פוטבול .

    2. אשר לקאסיאס : מובנת הביקורת.
    אבל שימו לב למה שאני שם לב …גם מבלי לשחק בליגה הוא עשה את הדברים הבאים.
    היה השוער הראשון לאורך כל הקמפיין בצמפיון …והיה חלק גדול מאד מהזכייה של ריאל …נכון הוא טעה גמר אך תזכרו למשל את הגומלין מול דורטמנד אחרי שהאחרונה עלתה ל 0-2 והייתה רחוקה שער אחד משוויון כללי וכשריאל פצועה ובלי רונאלדו …
    גם בגביע המלך הוא שבר שיא חדש כשלא ספג עד הגמר והיה למעשה אולי האיש המרכזי של ריאל בזכייה.גם בנבחרת ספרד הוא עלה בהרכב במשחקי ההכרעה כולל כמדומני בניצחון החשוב בפריז ושמר על שער נקי (1-0 ) .
    תוסיפו לכך שהוא הקפטן ואת האצילות שבה הוא ידע לקבל את מעמדו ו"להוכיח במגרש"
    ו….תגיבו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט