חידון הכדורסל החצי שנתי ה-18

קיץ נעים לכולם.
אכן, ימים קשים. נכון שיש כדורגל שמחמם את הלב, וזה באמת נחמד ונעים, תודה רבה….
אבל… נו… זה עדיין לא מספיק. אני מגלה את ששוב, הגענו לשלב שבו אנחנו כאוהדי המשחק מתחילים להתווכח על אורך וכדאיות החוזה של ג'ורדן קלארקסון – כלומר רשמית אין כבר עונה.
אז מה עושים? חידון! שוב – חצי שנתי וזה כבר מסורת (ח"י פעמים!), וגם הפעם יהיו לנו 12 קושיות כדורסלניות, שמקורן בעיקר מעבר לים.
כמו בשנים קודמות – אני בודק מספיק מבחנים ביום-יום, אז הפורמט הוא מבחן אמריקאי שקל לבדוק אותו, וגם קל לנחש תשובות…
אשמח אם יתפתחו דיונים על מושאי השאלות וגם על נושאים אחרים, הגיגים ותובנות, ומי שירצה יוכל לרשום על כמה תשובות ענה נכון בתגובות.
אז קדימה – בהצלחה!
  1. מה שמו המלא של A. C. Green, איש הברזל שלקח 3 אליפויות עם הלייקרס? א. אמנדה צ'סטר. ב. ארמון קיוב. ג. אנתוני צ'רלס. ד. אהרון קלארק.
  2. ומה שמו של יקיר חולוניה, PJ טאקר? א. פול ג'וניור. ב. ג'ייק בנג'מין. ג. פורטר ג'ורדן. ד. אנתוני לאון.
  3. לברון ג'יימס מחזיק בהמון שיאי פלייאוף וגמרים. ועדיין, מספר הנקודות שקלע בגמר הליגה לאורך ההיסטוריה מספיקים לו למקום השני המכובד בלבד. מי עומד לפניו? א. ביל ראסל. ב. קארים עבדול ג'באר. ג. ג'רי ווסט. ד. מייקל ג'ורדן.
  4. ניקולה יוקיץ' זכה ב-MVP הגמר ועשה היסטוריה בתור הבחירה ה-41 בדראפט. מהו המיקום הנמוך ביותר עד כה לזכות בתואר זה? א. 29. ב. 28. ג. 16. ד. 13.
  5. למי יש הכי הרבה שלשות בהיסטוריית הגמרים? א. סטף קארי. ב. לברון ג'יימס. ג. קליי תומפסון. ד. שאקיל אוניל (כאילו שיש שם אחר מהשלושה שאפשר להתלבט לגביו…).
  6. אלופת ה-NBA מחזיקה בסטטיסטיקה יחסית חריגה בתחום הריבאונדים: שיאי הפרנצ'ייז לריבאונד התקפה, ריבאונד הגנה, ומספר ריבאונדים כולל מוחזקים ע"י שלושה שחקנים שונים (!!) – כלומר כל שיא ע"י שחקן אחר. מיהם השחקנים? א. יוקיץ', מוטומבו וקמבי. ב. איסל, יוקיץ' ומוטומבו. ג. קמבי, יוקיץ' ואיסל. ד. יוקיץ', איסל ואינגליש.
  7. ובעניינה של דנבר – הפלייאוף האחרון היה הריצה העמוקה ביותר שלהם בפוסטסיזן, והבליט את יוקיץ' כמוביל בכל שלוש הקטגוריות הסטטיסטיות המרכזיות בין כל השחקנים ששיחקו השנה (600 נקודות, 269 ריב', 190 אסיסטים). באיזה מקום הוא נמצא בהיסטוריית הפרנצ'ייז בתחומים אלו בפלייאוף? א. ראשון בשלושתם. ב. ראשון בריבאונד, שני בנקודות ובאסיסטים. ג. ראשון בריבאונד ונקודות, שני באסיסטים. ד. ראשון בריבאונד ואסיסטים, שני בנקודות.
  8. טריפל דאבלים בפלייאוף הפכו לאחרונה למצרך קצת פחות נדיר (ותודה ליוקיץ'…). מהו השיא לפלייאוף יחיד (כלל השחקנים)? א. 12. ב. 15. ג. 18. ד. 21.
  9. התפעלנו לא פעם מיכולת המסירה של יוקיץ' בגמר, ובכלל בפלייאוף. מי מחזיק בשיא האסיסטים לסידרת גמר בודדת? א. בוב קוזי. ב. לברון ג'יימס. ג. לארי בירד. ד. מג'יק ג'ונסון.
  10. גם בפלייאוף בודד מג'יק מחזיק בפיסגה עם 4 המקומות הראשונים, ו-6 מתוך הטופ 10. מיהו "הסגן" שלו, שמחזיק במקומות 5-6 בדרוג סך האסיסטים לפלייאוף בודד (אגב, מקום 7 זה שוב מג'יק…)? א. לארי בירד. ב. רג'ון רונדו. ג. לברון ג'יימס. ד. דניס ג'ונסון.
  11. מיהו שיאן הגמרים (סך הכל) בחטיפות כדור? א. לברון ג'יימס. ב. סקוטי פיפן. ג. דריימונד גרין. ד. מג'יק ג'ונסון.
  12. מיהי כרגע אלופת העולם בכדורסל? א. ארה"ב. ב. צרפת. ג. ספרד. ד. סרביה.

.

.

.

.

.

.

.

.

לתשובות, ליחצו על הלינק:

לפוסט הזה יש 28 תגובות

    1. מחזק ומוסיף… קודם כל תודה חידונים זה כייף. שנית חידונים כאלה הם מהסוג של בחיאת רבאק תשאל את גוגל הוא יענה על הכל. אין שום אפשרות לענות ברצינות על חידון כזה. יש פה אנשים שעוקבים אחרי הליגה באופן קבוע אז חידון צריך להיות משהו שבסדר גודל לפחות 50 60 אחוז מהתשובות אפשר לענות מהראש מזכרום ממה שראינו העונה או בקודמת.
      זה חידום שאני מכניס לצ'ט gpt וסוגר ענין. חוץ משאלה 12 אני לא יכול לענות על כלום ואני עוקב אחרי הליגה.

  1. יינון – שבוע הבא ווימבלדון. אח"כ מתחיל הטור. אח"כ סיום סדרת האפר. אח"כ מונדיאל נשים (באוסטרליה!!). אח"כ האופן ואז רוגבי ובפלייאוף של הפוטי. ואז מתחיל הקייץ ויש את כל הגביעים המקומיים, קמפינג, חופשות מה לא.
    צא מהקופסא!

    1. אתה עדייו באוסטרליה? תביא לנו סיקור מהשטח של מונדיאל הנשים? (למרות שבטח אני בערך היחיד שזה מעניין אותו פה)

  2. מצויין כרגיל, ינון. 5 תשובות נכונות כאשר ידעתי שמדובר בבחירה 29 אבל הימרתי שזה היה טוני פארקר (אז אולי בכלל 4 וחצי?)

    שאלה למי שיודע – האם פי ג'יי טאקר הוא השחקן היחיד בהיסטוריה שלקח הן את אליפות ליגת העל שלנו והן את אליפות ה NBA? איזוטרי משהו אני יודע, אבל עדיין מסקרן

            1. בטח יש מצב ששכחתי עוד אחד שניים

  3. תודה ינון חידון קשוח לי לפחות ידעתי 2.5 שאלות (5 עם הרמז "הדק" על סטף, 12 על אלופת העולם , 4 ידעתי את מיקום הבחירה אך חשבתי שזה פארקר)

  4. ידעתי 10 לאחר חיפושים במרשתת. רק לגבי הזכייה המצטיין הגמר מהמקום הנמוך ביותר בדראפט לאחר יוקיץ' והמספר הכולל של ט"ד בפלייאוף מסוים לא מצאתי תשובות וניחושיי היו שגויים.

    1. זה רק עניין של זיכרון. בפעם הבאה שיהיו לפניך שתי חלונות אלדשל השאלות ואחד של התשובות ואחרי כל קריאת תשובה מיד תקרא את השאלה ואז תזכור.

  5. יוקיץ' גם שבר את שיא ממוצע הרבה לפלייאוף מסוים לשחק לציר וכנראה לשחקן שאינו רכז עם 9.5 למשחק כשהשיא הקודם הוא 9 בדיוק של וילט מ-67'.
    השיא בגמר לציר היא של יוקיץ' השנה עם 7.2 ואחריו וילט עם 6.8 בפלייאוף הנ"ל, כשהשיא לשחקן שאינו רכז הוא של מייקל ב-91' עם 11.2 ואחריו לברון עם עשרה בדיוק בגמר עם ממוצע הט"ד ב-2017.
    בכ"ח שיא הממוצע לשחקן שאינו ציר הוא נראה לי אולי של רודמן. להירשם היו 15.3 ב-81' (כפאוור) שצריך למקומו גבוה מאוד אם לא ראשון ו-14 ב-84' (עדיין כפאוור) וגם ממוצע כזה צ"ל בצמרת הגבוהה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט