חם מהתנור: מוראנט מושעה ל-25 משחקים, ג'ורדן מוכר את ההורנטס, דנליבי GM הווריורס

הליגה החליטה להשעות את כוכבה של הממפיס גריזליס, ג'ה מוראנט מ-25 משחקים.

ההשעיה מגיעה על רקע התקריות החוזרות בהם נראה מוראנט במדיה החברתית כאשר הוא מנופף בכלי נשק. אדם סילבר אמר כי ההתנהגות של מוראנט המהווה פוטנציאל לחיקוי על ידי צעירים העוקבים אחריו היא מדאיגה ביותר ואמר כי השחקן יצטרך לשים את הכדורסל בצד עד אשר יעבור תוכנית אשר תמנע מהתנהגות כזו לחזור על עצמה.

תגובתו של השחקן מאד הזכירה את התגובה אחרי המקרה הקודם. השאלה רק אם זה באמת יוביל לשינו בתפיסה של הכוכב הצעיר:

*

אגדת העבר והשחקן היחיד שמחזיק בבעלותו קבוצה בליגה – מייקל ג'ורדן, מוכר את חלק הארי בשרלוט הורנטס על פי דיווח של אדריאן ווז'רנובסקי מ-ESPN. ג'ורדן שמחזיק בשליטה בקבוצה מאז 2010 ימכור את הבעלות על ההורנטס לגייב פלוטקין וריק שנול שעשו את הונם התחום הפיננסים על פי שווי של 3 מיליארד דולר. פלוטקין מחזיק כבר באחוז בעלות משני בקבוצה ויהפוך יחד עם שנול (לו בעלות חלקית בהוקס אותה מן הסתם יצטרך למכור) לבעלי הקבוצה. בכך תגיע לסיומה תקופת הבעלות של ג'ורדן שהתאפיינה בעיקר במורדות ובמעט הצלחה. ג'ורדן עדיין ישאיר לעצמו אחוז בעלות קטן וילווה את המעבר דרך תקופת הפרי אייג'נסי הקרובה עד אשר תהליך המכירה יאושר רשמית.

*

לאחר עזיבתו של בוב מאיירס שהיה מנהל הקבוצה בכל האליפויות של עשר השנים האחרונות, הגולדן סטייט ווריורס מקדמים לתפקיד הג'נרל מנג'ר את סגנו מייק דנליבי ג'וניור. דנליבי ג'וניור תפקד בשנים האחרונות תחת מאיירס ויהווה מחליף טבעי שמכיר את המערכת מבפנים. הוא יצטרך למלא את הנעלים הגדולות של מאיירס כשלפני כמה החלטות קריטיות בנוגע לחוזים של השחקנים הותיקים והתפקוד של הצעירים בקבוצה.

דנליבי שנבחר בדראפט על ידי הווריורס אבל היה אכזבה כשחקן חזר למועדון כסקאוט ב-2018 והתקדם במהירות המעלה סולם הניהול.

*

שחקנה של הבוסטון סלטיקס, דנילו גלינארי מימש את אופציית השחקן בחוזהו לעונה הקרובה. ההחלטה הייתה די צפויה לאחר שגלינארי קרע את ה-ACL בקיץ הקודם מיד אחרי שחתם על החוזה הדו-שנתי בבוסטון. שנת האופציה של גלינארי תשלם לו 6.8 מיליון דולר ולא היה זה סביר שההשחקן הותיק שעוד לא חזר למגרשים יוכל להשיג חוזה גבוה יותר כשחקן חופשי.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. מנהל טוב ג'ורדן לא היה אבל מה שכן איש עסקים ממולח הוא נשאר לקנות ב-275 מיליון ולמכור ב-1.7 מיליארד זה לא רע בכלל מבחינת רווח.
    חתיכת קפיצה למים עמוקים דאנלבי עושה פה והימור רציני של גולדן סטייט. מעניין לראות מה יהיה, יש לו כבר הקיץ הזה החלטות משמעותיות לקחת שיקבעו את עתיד המועדון בשנים הקרובות.

    1. לא רע? עסקה גאונית.
      שרלוט קבוצה מיותרת בליגה . כמו שאומר המשגיח שיעברו מדינה. שילכו ללאס וגאס אחרת הרוכש מסכן את כספו.

      1. אני אתקן ביחס למה שהיה יכול להיות ג'ה יצא יחסית בנזק סביר ..ברור ש-7 מליון דולר שאתה מפסיד לא הולכים ברגל. אפילו למיליונר . האמת שהנזק הגדול כבר הגיע בעונה שחלפה שלא נבחר לחמישיות העונה ועלה לו באיזה 40 מליון בחוזה הבא.

  2. ממפיס דרשה שמוראנט יושעה לכל העונה. הקומישינר אדם סילבר ענה להם: "אני מבין שאתם רוצים לנצח, אבל אני צריך הכנסות לליגה".

  3. וואלה לא יודע מה לחשוב על הסיפור של ג'ה…
    מצד אחד נשקים זה אסור, במיוחד שזה מזוהה עם פשע כשאתה מודל לילדים, מצד שני נשקים זה חוקי ותרבות פנאי מאוד גדולה בארה"ב.
    לא יודע כמה מיליונים הוא מפסיד על הפיאסקו הזה אבל אני לא יודע אם לעונש חמור יותר יש השלכות עדיפות, אני מבוגר מספיק בשביל לזכור את המלחמות של סטרן עם שחקני הליגה לאורך השנים

    1. ג׳ה כאדם לא עשה משהו לא חוקי, גם אם דפוק לחלוטין וחלק מהתרבות הקולקלת כאן, אממה הליגה זה עסק ומה לעשות שחור שמנופף בנשק זה לא טוב לתדמית של הליגה ולכן הענישה הקשה.
      .
      השאלה שלי מה ממפיס תעשה איתו, למרות הכשרון הוא הדקייס בעייתי ביותר

  4. תודה על העדכונים
    לא מת על העונש לג'ה. מה שהוא עשה חוקי? כן. זו רק בעיית "תדמית".
    אני לא בעד רובים אבל זה מזכיר את המלחמה במכנסיים של אייברסון ובנעליים של ג'ורדן.
    אני נגד נשק לאזרחים אבל זו דעתי. שם זה חוקי.
    דנליבי הבן צריך למצוא איזה תואם סטף קרי(או יוקיץ') כדי להיחשב גדול כמו מאיירס. הסיכויים נגדו
    🤣
    והגיע הזמן שעוד אוויריותו ישתחרר כבר מהכדורסל ויפנה לתחום החביב עליו – הימורים.
    גם לא כזה מוסרי, אבל חוקי. ונראה מה הליגה תוכל לעשות לו
    🤣

    1. צודק.
      לא מבין לגמרי את העונש.האם הליגה זה סניף של משרד החינוך האמריקאי . נעשתה עבירה על החוק עורכים משפט.בית משפט שופט על סמך הנתונים שבידו.
      אנו רואים משפט שדה . יש מספיק דרכים לעזור לשחקן , העונש לא מידתי .נראה את הליגה מענישה שחקן של הלייקרס
      או בוסטון.תפסו קבוצה קטנה והתלבשו עליה.
      החלטה רוויה בצביעות במדינה בה לא אוסרים על החזקת נשק.בה לא עושים כלום לביטול התופעה.
      מוראנט כשרון נדיר שחקנים כמוהו לא קוטפים מהעץ.יש פה פגיעה רצינית מבחינה מקצועית בקבוצה קטנה שמנסה לעשות משהוא בליגה.

  5. ירדני יוצא מהמשחק .
    רק ברכה לשרלוט .
    מבחינתו יוצא בזמן .
    מצד שני עכשיו תהיה שם קבוצה .
    כמנהל וכבעלים ירדני הוכיח כי אין עבורו החלטה שגויה מדי…
    זכור החוזה ההזוי בוושינגטון של הווארד ….לא ברורה בדיוק הסיבה
    אבל אף אחד לא יגיד לירדני מה לעשות.
    כמנהל ובעלים לא היה מעליו מאמן כפיל ומומחים שינסו וויצליחו ליצוק מעט שכל.. למוחו ….
    בסוף מעט מדי ומאוחר מדי קיבל קצת שכל ונתן לאנשי המקצוע בשרלוט לעבוד ואז חזר והוכיח שוב עד כמה הוא מוכשר בקבלת החלטות לא נכונות : המאמן המעולה בורגוס מצא עצמו בחוץ.
    שלום ולא להתראות לאחד הבעלים
    הגרועים בליגה .

    .

  6. צריך לשים לב שבעקבות העונש -ג'ה מוראנט לא יהיה זכאי לאחד מפרסי העונה האישיים או חמישיות העונה כי צריך מינימום 58 משחקים , אם אני לא טועה זה אומר שהוא לא יקבל את מלוא הכסף בחוזה שלו.
    ההורנטס צריכה לעבור לסיאטל . בתמורה שיעבירו את דאלאס למזרח. יוסיף עניין.
    עוד משהו מעניין, בריאן וינדהורסט שהוא מקור די אמין דיווח שזאיון לא בקשר בכלל עם הנהלת ניו אורלינס או השחקנים בקבוצה . בדרך כלל כשהוא אומר דברים כאלה זה רומז על טרייד אפשרי. הוא חזה גם שדונובן מיצ'ל יעזוב את יוטה אחרי ההגעה של דני אינג'. ביחד עם כל מה שרץ סביבו אני לא אתפלא עם עד הטרייד דדליין הוא כבר יהיה בקבוצה חדשה במיוחד עם הפליקנס שוב לא יהיו בכיוון של צמרת המערב.

    1. שארלוט המטומטמים יצוותו אותו ללמלו, אני מאמין שהם בקושי יראו מגרש ביחד, שלא לדבר על לנצח.
      פליקנס יקבלו כוכב של 180 מעלות מציון – הנדרסון – עם מוטיבציה ורצון לנצח כמו הגדולים ביותר.

      1. זאיון לשרלוט זה טעות קולוסלית. לפורטלנד זה רעיון מצויין.
        אגב מאחורי הקלעים מהללים את ברנדון מילר בתקווה ששרלוט תבחר בו. ואז פורטלנד תבחר לטרייד אפשרי דג שמן בדמות הנדרסון.
        לא רואה קבוצות שיוצאות מעורן כדי לקבל את מילר.

  7. פינת ג"ס:
    להפתעתי יש הרבה דיבורים על פעילות נמרצת של אנשי ג"ס (דנלבי וקירק ליקוב) הנסיון להתקדם בדראפט. בניגוד לרוב המנהלים החדשים דנלבי ניכנס לתפקיד בתקופת משבר מבחינת ג"ס. התחושה שהסגל הנוכחי לא טוב מספיק, הלחץ ש ה CBA מפעיל על שיטת הפעולה של ג"ס בשנים האחרונות. שני פרמטרים נוספים מקשים עליו. האחד היותו המילוי בסנדביץ בין האב ליקוב לבן והשניה, דנלבי נחשב לאחד השחקנים השנואים ביותר על קהל האוהדים מתקופתו כשחקן מבטיח (בחירה מס 3) שלא קיים ונכנס לתקלים עם האוהדים. מעל לכל מרחפת רוחו של קר. קר כבר הראה למייקס ולליקוב שלא מענין אותו פיתוח צעירים. יש לו שיטת משחק ומי שלא מתאים ישב על הספסל.
    .
    יש בדראפט הזה שלשה שחקנים שג"ס מעונינת בהם לפי הדיבורים שקראתי:
    סקוט הנדרסון – כדי לקחת אותו ג"ס צריכה להגיעה לעסקה עם שרלוט. האם פול + קמינגה + בחירה 19 עושה את העבודה? אפשר גם קלי במקום פול
    אנטוני בלק – כדי לקחת אותו ג"ס צריכה את בחירה מספר 5 (כרגע הוא 8 ברוב המוקים) מוושינגטון. האם קמינגה + 19 עושה את העבודה? לא יודע. אבל יש אופציה להוסיף גם את קלי תמורת ביל. וושינגטון נפטרת ממחויבות ל 4 שנים לביל. האם ג"ס רוצה לקחת את זה על עצמה? לא חושב שהיא יכולה אלא אם היא מתכננת לותר על פול בשנה הבאה.
    דרק ליוולי 3 – 7 פוטר. לכאורה הדבר האחרון שקר רוצה שחקן צעיר כסנטר, אבל הדיבורים הם שהוא שונה וכבר בשל לתפקיד שמגי מילא בעבר. כדי לקחת אותו ג"ס צריכה את בחירה 9 מיוטה. קמינגה יעשה את העבודה לדעתי.
    .
    מה דעתכם?

    1. שאתה מאוד אופטימי (מזכיר לי אוהדי ליייקרס בערך של טרייד של ווסטברוק)
      שארלוט: לא הייתי לוקח סחורה כמו פול, שנראה היום כמו חוזה רע ובטח שהיא לא מחפשת גארד, אם אני שארלוט אני אדרוש או קומינגה מודי הבחירה של השנה, של 2026 ו2028 או לחלופין קרי שמאוד אהוב בשארלוט בתמורה לבחירה השנייה.
      וושינגטון: הייתי דורש אותו דבר כמו שארלוט רק בלי הבחירות העתידיות
      יוטה: קומינגה פלוס הבחירה של השנה הייתי מסתפק.
      הליגה יודעת שגולדן נואשת ויותר מזה שאין לה יותר מדי מה לתת

    2. לדעתי עסקות טובות לג"ס . לא טובות לפרטנרים.
      פול וקומינגה לא יוסיפו כלום לשרלוט.
      אנתוני בלאק אוברייטד.לא הייתי עושה שום מאמץ להשיג אותו.
      הייתי מנסה טרייד קטן להשיג את וולאס או ניק סמית.
      לייבלי פחות טוב מוייסמן שכבר לא בג"ס.
      ביל עם 50 מליון לשנה אני מרחם על הקבוצה שתעשה את זה. במיוחד לא מתאים לג"ס.
      הכיוון? לוותר על חלומות אליפות.ולצמצם את ההוצאות . לבנות סגל שיתאים יותר לעתיד עם הרבה פחות כסף גם אם זה בא על חשבון כשרון.

    1. בא לאגודה שצמרת עבורו זו בדיחה קורעת.
      מבחינה פיננסית מנהל לא רע בכלל החזיק אגודה במינימום הנדרש.אם אני לא טועה הארגון הרוויח כסף.
      הרוכש מקבל אגודה שמיצרת מזומנים. עם רקע פיננסי טוב.
      הוא נקט בדרך היחידה שעמדה לרשותו.שחקנים לא עמדו ולא יעמדו בתור כדי לשחק בשרלוט.
      ולבסוף מכר ברווח עצום על ההשקעה.
      ללא ספק ניהול טוב מאוד.

      1. השקעה טובה? ברור.
        ניהול טוב? ממש ממש לא. הרווחים ממש רחוקים מלהיות בזכות המהלכים שלו. בתקופתו הקבוצה בקושי הצליחה לגרד מאזן חיובי פה ושם ונכשלה פעם אחר פעם תוך תחלופה גדולה וחוזים מנופחים לשחקנים בינוניים. אז לא, זה רחוק מלהיות ניהול טוב. הוא הרוויח מהניהול המוצלח של הליגה זה הכל.

  8. אין קשר בין העובדה שמותר לאמריקאים לשאת נשק לענייננו. לאמריקאים גם מותר לקחת סטרואידים, לעשן גראס בחלק מהמדינות ולדבר על שופטים, שלושה דברים שיעלו לשחקן NBA בעונשים, כי הוא חתום על חוזה עם הליגה. ממפיס משלמת לו עשרות מיליוני דולרים בשנה, בתמורה הוא נדרש שלא לשאת נשק. לא יודע, לא נשמע כמו עסקה לא רעה

  9. מחיתי דמעה כשקראתי את ההצהרה של מוראנט. מעכשיו הוא יעביר זקנות את הכביש וישיר קומבאיה עם דילון ברוקס כל בוקר. אשרינו

  10. העונש של ג'ה ראוי ומאוזן. אפשר להתפלסף שעות על העניין התרבותי ומה היה קורה אם שחקן לבן היה מניף רובה ציד ומצטלם איתו. בסוף מדובר על מוצר פרטי שמקבל מיליארדים על גבי מיליארדים מדיסני דרך ABC ודרך ESPN ועוד מדיות. שחקן שמנופנף אקדח לצלילי יאנגבוי big truck שמדבר על איך הוא יורה ב..בקיצור תתרגמו לעצמכם את המילים. אם הליגה הייתה מתפרנסת ממכירת משחקים וסרימינג ועוד סכום נחמד מרשת שלא עושה עניין, השחקנים היו מרוויחים קצת יותר ממה שהרוויחו בשנות ה-90. כי במכירת מרצ'נדייס, צריך לעבור את ההורים. כמות אדירה של המכירות היא של ילדים ונוער. וללא מעט הורים אמריקאים אכפת מהדמויות אותם ילדיהם מעריצים.
    .
    לגבי שארלוט, בשנים האחרונו אין לי הרבה טענות אליהם. הם לא בדיוק מושכים שמות גדולים, אז אפשר להתנגח בהחתמות של גורדון היירוורד וטרי רוזייר. אבל זה לא שהם הועדפו על ידי כוכבים אחרים שעמדו בתור.
    בחירות הדראפט שלהם דאז לא רעות מאז 2017. אז בחרו במאליק מונק ב-11. ב-2018 בחרו ב-SGA והעבירו אותו לקליפרס (אפילו אני שהייתי אחד מאוהדיו במוקים שלי, לא ציפיתי שיהפוך למה שהוא היום), ב-2019 הם בחרו מצויין בפי ג'יי וושינגטון (11), קודי מרטין (36) וג'יילן מקדניאלס (56), ב-2020 בחרו במלו, ב-2021 נפלו מעט עם ג'יימס בוקנייט בבחירה 11 (אך דווקא ראיתי סימנים מעודדים לגביו לאחרונה), ושנה שעברה בחרו בג'יילן דורן שהעבירו לדיטרויט ומארק ווילאמס שכשיחק היה אחד ממגני הטבעת הטובים בליגה ושדרג את ההגנה שלה.
    .
    הבעיה של ההורנטס זה המשכיות ותרבות במועדון, זה לא נראה שיש שם דמות חזקה ודומיננטית כמאמן שרצה קדימה. אין יצירתיות בחשיבה. מאליק מונק אמנם השתפר אך הכניסו אותו רק להפצצות כדור מבחוץ. כשלא נכנס היה יוצא. הבחור פליימייקר לא רע. אבל קשה לכעוס על ההורנטס כי הוא גם היה פצוע ולא תמיד יציב. ג'יימס בוקנייט עדיין לא קיבל שום הזדמנות וההתעקשות לתת את הדקות בסנטר לפלאמלי כאשר 2 גבוהים צעירים ורעבים הם בעלי אפסייד גבוה בהרבה. קודי מרטין התאום של קיילב נחשב מגן לא פחות טוב מאחיו אבל לא תמיד ראה דקות וג'יילן מקדניאלס הראה בפילי המון פוטנציאל כמגן כנף. ההורנטס צריכים מאמן יצירתי ולא שמרן שמנסה לגרד 30 ניצחונות. זה אחד הסיבות שאני רוצה שייקחו בדראפט את סקוט הנדרסון. יש מלא מה לעשות עם שני מובילי כדור כשאחד בגובה רגיל של פוינט גארד והשני 6'6. יש הרבה מה לעשות עם חודר אדיר לצבע בהתקפות עומדות כאשר יש קלעים לא רעים בפינות. מארק ווילאמס הוא אנומליה אתלטית לגובהו. הוא שינה כל כך הרבה זריקות בריצה שלהם בסוף העונה הרגילה. אבל צריך שינוי תרבותי. אבל קשה להגיד שההורנט במקום רע.
    .
    כבר בסוף מאי היה דיבור על דנליבי ג'וניור. אני חושב שכתבתי על זה באחד התגובות. הם ממש אוהבים אותו ומאמינים ביכולות שלו. בווריורס במיוחד אין בעיה להשיג אנליטים ומומחים של חישובי שכר וקאפ. הבעיה היא מנהיגות והעניין עם דריימונד והאכזבה של הצעירים מסטיב קר היא עניין שמצריך מישהו עם גישה לשחקנים שהם מכבדים. האם זו הדמות? נחייה ונראה.

        1. בארצות הברית יש הרבה דיבור על הבדל בין נשק לציד וה"שוטגאן" הגדול שלהם לבין מה שהם קוראים לו concealed weapon ונשק אוטומטי (אתה יכול לקנות שם M-16 מקוצרר בכיף).

            1. את מי זה מעניין שזה ברישיון? מה אתה מקדש לי רישיונות פתאום?
              השיט שג'ה עושה זה לא מוסרי וצריך לגנות אותו על זה, גם כל החבר'ה האלה שמשתמשים בנשקים האלה כדי "לצוד" ואז הולכים לKFC הקרוב לא מוסריים וצריך לגנות אותם

      1. אם השחקן הלבן הוא של ממפיס, או שרלוט כן היו מענישים
        בעיה טם היה שחקן של הלייקרס, כמובן שחקן חשוב בלייקרס היו מענישים?
        לדעתי היו מוצאים דרך להחליק את הענין.
        קובי בריינט בשעתו היה חשוד באונס. לכמה משחקים השעו אותו?
        יש פה אורגיה של צביעות.

        1. בעיקרון אתה צודק אם כי יש הבדל בין חשד לסרטונים בהם רואים חד משמעית "פשע" של נפנופים באקדחים.
          עוד הבדל הוא שקובי נחשד פעם אחת, אצל האידיוט ג'ה פורסמו שני סרטונים והשני אחרי שעבר גהינום קטן ומוצדק (?) הוסיף חטא על פשע. שיהיה לו לבריאות.

  11. הידעתם? החוזה של בראדלי ביל הולך איתו כולל סעיף ה no trade.
    הקבוצה שתיקח אותו יכולה להיתקע איתו
    לכן הערך שלו אפילו נמוך יותר
    להערכתי הוא שווה שלוש בחירות סיבוב ראשון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט