לארי בירד ודוני וולש בנו, ואז די הרסו / מנחם לס

לארי בירד, ולפני אשתו של הצפור יושב דוני וולש

אנשים נוטים להגזים בנפילות של קבוצות מסויימות. יותר מדי "בינוני הבנה ומעלה" עשו מאוקלהומה סיטי ואינדיאנה פייסרס את הצואה והזבל של ה-NBA. מה אנחנו שוכחים?

*התאנדר הגיעה לגמר של המערב. 13 קבוצות מערביות הסתכלו עליה בטיווי.

*הת'אנדר סיימה עם רקורד של 23-59. רק קבוצה אחת מתוך 30 קבוצות הליגה סיימה עם רקורד טוב יותר. נגיד זאת אחרת: הת'אנדר היתה טובה יותר מ-28 מתוך 30 קבוצות הליגה.

*הפייסרס הגיעה לגמר המזרח. 13 קבוצות הסתכלו עליה בקנאה.

*הפייסרס סיימה עם רקורד של 26-56, הטוב ביותר במזרח, והשלישי בטיבו בליגה.

על הת'אנדר יאיר זעפרני כתב פוסט נהדר. אני מתרכז הפעם בפייסרס, אבל פחות ממה שהיה ויותר ממה שהיה ולכן מה צריך לקרות.

האם חזיתם בלארי בירד יושב במושבו במשחק ה-6 עם מבט חסר ההבעה שלו? לידו דוני וולש, מנכ"ל הקבוצה. מעניין מה עבר בראשם כשראו את מיאמי שוחקת את קבוצתם עד עפר. מיאמי לא סתם ניצחה; היא מחצה את הפייסרס עד שהיא התכופפה שחוחה וכנועה עד הסוף העגום.

כפי שכבר כתבתי,  ישנם לפחות 26 נשיאי קבוצות האחראים על BASKETBALL OPERATIONS כמו בירד שחייבים לקנא בו. ישנם גם 26 מנכ"לים שיכולים לקנא בדוני וולש, מנכ"ל הפייסרס. הם הצליחו יותר מכמעט כל אחד אחר מהם. אז מה כל המהומה? האם היא על מאומה?

לא. כי בחצי הראשון של העונה אינדיאנה פייסרס שיחקה ככקבוצה שאיש לא יעצור. רוי היברט קלע 22.1 נק' למשחק ב-55.7% עם 10.9 ריב' והיה ללא ויכוח הסנטר מספר אחד בליגה. פול ג'ורג' היה במיטבו, והקבוצה כולה נעה ותיפקדה כקבוצה הטובה ביותר בליגה ללא ויכוח. הם היו כתף וראש מעל כולם, ומאמנם פרנק ווגל נחשב לביאה החדשה של המשיח.

הוא בוודאי חשב:

*האם פרנק ווגל הוא המאמן שאני רוצה שימשיך באינדיאנה?

*האם רוי היברט הוא הסנטר שיכול להביא אליפות?

*האם ג'ורג' היל הוא פוינט גארד? ואם הוא פוינט גארד, האם הוא הפוינט גארד שיוביל אותנו לאליפות?

*ומה לעשות עם לאנס סטפנסון? הזהרתי אותו להתנהג כמקצועני, ועדיין הוא ביצע פאול פלגרנטי קשה, וידיו היו בפניו של לברון משך חלקי המשחק השונים.

*מה הברירות שישנן לי? לאן הולכים מכאן?

אני ניכנס לראשם של לארי בירד ודוני וולש, וחושב.

1. פרנק ווגל

הוא לא עשה דבר שגרם לנפילת הקבוצה. אולי הוא לא הצליח לעוצרה, אבל מי מבטיח לי שמאמן אחד – אפילו הגדול מכולם – היה מצליח? לגרג פופוביץ' היו נפילות קשות עם קבוצתו; פיל ג'קסון נפל על פניו עם הלייקרס לפני שנתיים. זה קורה לכל המאמנים.  ווגל צעיר, נעים הליכות, נראה שהוא מסתדר עם השחקנים, ויש לו ראש על הכתפיים. הוא איש מחשבים, מודע לאנליטיקס, והוא צעיר מודע לסושיאל מדיה, טוויטרים, אפליקציות של הסמארט-פון, בקיצור הוא איש העולם הזה, בזמן הזה. אני לא רואה כל מגרעת בוערת לו על ראש הכובע. אולי חוסר כריזמה וחוסר יכולת לעודד שחקנים ולטרף אותם למלחמה? אם שחקנים מקצועיים המשתכרים מיליונים והם בליגה כבר שנים צריכים מאמנים ש-'יעודדו' אותם, ו-'ילהיבו' אותם, אין להם מקום בליגה. בשלב הזה בחייהם הם לא צריכים מאמן עבור כך. הכל חייב לבוא מבפנים.

ואז הגיעו שלושת החודשים האחרונים של העונה, ופלייאוף שכמעט העיף את אינדיאנה מהסיבוב הראשון, ואח"כ מהסיבוב השני. בשניהם הם נותרה בחיים גם הרבה בגלל מזל.

הפלייאוף הושיב את ווגל על המחבת יותר מהעונה הרגילה. אילו הפייסרס היו עפים בסיבוב הראשון או השני – הוא היה מצטרף לטיסה. אבל הוא ניצל.

אז מה חושבת הציפור?

אני מסתכל ימינה ושמאלה, למעלה ולמטה, ורואה רק את וויני דל-נגרו שהיה עושה עבודה טובה מווגל. אולי מרק ג'קסון, ששיחק באינדיאנה כל כך הרבה שנים והיה שחקן פופולרי ביותר? לא! אני לא רואה שהוא עשה משהו בגולדן סטייט עם צוות שחקנים עם קדילקים באצבעות.

מסקנה? אני נשאר עם ווגל!

2. לואי סקולה

ההחלטה להביא את לואי סקולה כדי שלקבוצה יהיה עוד ביג-מן לצידו של רוי היברט להרוס את מיאמי היט הנמוכה עלתה, לדעתי, באליפות העונה.

מה? אתם לא זוכרים מה אינדיאנה נתנו עבורו?

אז אזכיר לכם: ג'רלד גרין ומיילס פלמלי, ובחירת דראפט סיבוב ראשון!

תארו לכם את גרין ופלמלי בהרכב הפייסרס. אני לא יודע מי החליט על כך, אבל בוודאי לא פרנק ווגל. מי שהחליטו היו כנראה לארי בירד ודוני וולש, המנכ"ל. בדיעבד מתברר שהיתה זו פאשלה ענקית, שבחברה מסודרת היתה עולה למישהו במשרתו – אולי אפילו לארי בירד. אבל בקבוצה 'יורמית' כמו הפייסרס אף אחד לא משלם את המחיר על טעויות, אפילו אם הן טראגיות.

להגנתם של לארי ווולש חייבים לומר שאיש לא פילל שגרין יהפוך למה שהפך, ואיש לא מילל שפלמלי יהפוך לאחד הסנטרים הפרודקטיביים ביותר במערב, בעוד שסקולה משחק במשחק ה-6  איזה 7 דקות.

ובנוסף לאינדיאנה אין בחירת דראפט סיבוב ראשון.

בנקודה הזאת, נקודה מספר 2, אינדיאנה פייסרס הפסידה העונה.

לארי לא יכול לעשות דבר בנידון, והוא יודע זאת. אף קבוצה לא תהיה מעוניינת בסקולה והמשכורת שלו. הוא תקוע איתו. מה שכן – אני לא בטוח שווגל משתמש בו מספיק. לדעתי אפשר להוציא ממנו תועלת רבה יותר.

3. דני גריינג'ר

לא הייתי מגדיר את הטרייד הזה כ-"טרייד עושה אליפות" או "טרייד דופק אליפות", אבל שזה היה טרייד גרוע נוסף של לארי בירד ודוני וולש אין ספק. הטרייד שלח את גריינג'ר לפילדלפיה עבור אבן טרנר ולבוי אלן.

שניהם לא תרמו מאומה לאינדיאנה. גריינג'ר קלע 8.4 נק' לקליפרס, (17.7 נק' ל-36 דקות), ועם ה-8'6 שלו יכול היה להוסיף המון לפייסרס בדקות שפול ג'ורג' לא שיחק, וכן בדקות בהן דייויד ווסט היה בפאול טראבל. אפילו עבור לאנס סטפנסון הוא יכול היה לשחק. זה שחקן שהוא רק בן 31, עם 20+ נק' לקריירה.

שוב: המחליטים היו לארי בירד ודוני וולש.

4. אנדרו ביינום

ההחתמה של ביינום היתה הימור, ולארי ידע זאת.

אז היה זה הימור שלא הצליח.

מה שמפליא אותי היתה העובדה שלארי בירד הבטיח כשקיבל את הג'וב "לנקות את חדר ההלבשה מ-KNUCKLEHEADS ('דפוקים בראש').

5. לאנס סטפנסון

בנקודה הראשונה הפייסרס לא יעשו מאומה. בנקודות 2 ו-3 הם אינם יכולים לעשות מאומה. לביינום נתנו ללכת, אז אין נקודה מספר 4.

הבעייה מס' 1 בפייסרס עתה היא מה עושים עם לאנס סטפנסון. לאנס הוביל את הליגה בטריפל-דאבל העונה, והיה השחקן השני לפול ג'ורג' בפלייאוף. אבל אם לארי מתכוון באמת להיפטר מ-KNUCKLEHEADS, לאנס לא נשאר.

פתרונות

לארי בירד ודוני וולש בנו קבוצה לתפארת, ואז פגעו בה קשות עם טריידים לא מוצלחים. עתה תפקידם לשלוח את לאנס סטפנסון ולנסות לקבל עבורו פוינט גארד אוטנטי (ג'ורג' היל הוא יותר מס'  2 מפוינט גארד) מצויין. ג'ורג' היל הוא בעל יד מצויינת למספר 2, ופול ג'ורג', דייויד ווסט, ורוי היברט משלימים חמישייה מצויינת. על לארי ווולש לחזק את הספסל, וזה דבר יותר קל לעשות.

הם בנו קבוצה נפלאה, ואז פגעו בה. עתה תפקידם לתקן מה שדפקו משך העונה. זה לא הרבה. אלתשכחו שהפייסרס עדיין היתה הקבוצה השנייה באיבה ב-NBA.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. מנחם – אינדיאנה לא צריכה להמדד במאזן שלה בליגה, זה שולי. מהליגה היא צריכה להגיע למקום ראשון או שני במזרח ולהביא את כל השחקנים בריאים לאיסטר. ואת זה הם עשו יופי.

    האתגר שך אינדיאנה זה לנצח את מיאמי ואחר כך את הספארס (או מי שהמערב ייזרוק אליהם), ובזה הם כושלים שנה אחר שנה.

    דוני וולש ובירד לפי דעתי מתעסקים יותר מידי בפנטזי בדקטבול ולא בזהות, ופה הטעות שלהם.

    הסגל של מיאמי רץ 4 שנים ברציפות של הספרס 17 שנים ובפייסרס יש כל הזמן טריידים.

    זה לא היה מקולקל שנה שעברה לא מבין למה הם רצו לתקן.

    אני מבטיח לך ששנה הבאה נראה יותר מדטרויט ויותר מהקאבס ויותר מהניקס והרבה יותר מהנטס. אם הם ימשיכו לשחק בפנטזי הם יתדרדרו מהר מאד.

  2. עם כזה חוסר יציבות, עם היברט כל כך חסר ביטחון חייבת להיות כאן השפעה שלילית נסתרת. יכול להיות שזה לאנס?
    ושה

  3. ושווסט וג'ורג' לא מראים מספיק מנהיגות לטפל בזה.
    התחושה שלי היא שלא ממש סופרים את היברט וזה בלי להוריד מהאחריות שלו שהפך לכזאת נמושה…
    אבל כנראה שלאף אחד גם לא היה מספיק חשוב לעזור לו לההשיג את הביטחון שלו בחזרה ושיהיה הציר המרכזי בקבוצה

  4. נקודה 2 מצוינת.
    למרות זאת הייתי מעיף קיבינימט את ווגל והורג 2 ציפורים במכה אחת: גם ממנה את ג'ף ואן גנדי כמאמן וגם פוטר אותך מלשמוע אותו בעמדת הפרשן.

  5. ווגל נכשל בגדול.
    הוא לא הצליח לעצור את המפולת, לא הצליח להשתמש בהיברט, לא הצליח להבליט את היתרונות שלו מול מיאמי, לא הצליח להשתמש בספסל שלו כמו שצריך ולא הצליח לבנות את ההתקפה של אינדיאנה.
    הסיבה היחידה שאינדיאנה הגיעה לגמר המזרח זה בגלל שהיא התמודדה עם אטלנטה ווושינגטון. שים אותה במערב ולא בטוח שהיא מגיעה לחצי.
    ווגל צריך ללכת, זה דבר ראשון שבירד צריך לעשות. חולשותיו נחשפו בפלייאוף הזה בגדול. הוא לא יצירתי מספיק, לא מגיב בזמן אמת מספיק טוב, מקובע על שיטת משחק מסויימת, לא כריזמתי מספיק ולא שולט בשחקנים שלו.

  6. פוסט מעולה! אבל אני חושב שגם 'שחקנים מקצועיים המשתכרים מיליונים והם בליגה כבר שנים' צריכים יד מכוונת, זה לא רק עניין של מוטיבציה ורצון לנצח, אלא היכולת לשחק כקבוצה, לדאוג אחד לשני ולחפות על חולשותיו, וכן עידוד לשחקנים כמו היברט, שבברור הנפילה שלו היא יותר בקטע המנטלי, כי יכולת יש לו. וגם מישהו שיביא בראש לשחקנים כמו לאנס, ויאפסו אותם. לפעמים יש בקבוצה איזה שחקן חכם שלוקח פיקוד, והוא סוג של מנהיג, ואז התפקיד הזה די יורד מהגב של המאמן, אבל במקרה של הפייסרס אין מנהיג כזה, ולכן זה התפקיד של המאמן!! ובזה הוא נכשל. כנראה שפרנק לא מעורב בטרייד המפוקפק על גריינג'ר, אבל בתקופה שאחרי, זה היה התפקיד שלו לגבש את כולם ולאפס אותם, ואני לא חושב שהוא הצליח עד עכשיו. הסיבה היחידה שהם שיחקו קצת יותר טוב לאחרונה זה בגלל המעמד של הפלייאוף, אבל עדיין רואים שהם חסרים גיבוש. לדעתי טרנר הוא לא שחקן גדול, אבל הוא יכול להיות מחליף מעולה לSG, והוא לא היה, הוא עדיין נראה מבולבל ומפוחד מהמעבר, ואולי גם מלאנס…

      1. אולי, עדיין, לאנס עושה מה שהוא רוצה, טרנר נראה כמו שפן מפוחד כשהוא על המגרש, והיברט נראה המון פעמים אאוט, כשלון של מאמן…

  7. נראה לי מנחם שאתה מפספס פה את הביצה והתרנגולת. העובדה שפלמלי וגרין מצליחים כל כך בקבוצה אחרת מראה ששנה שעברה ווגל לא ידע איך להשתמש בהם ולא האמין בהם מספיק. בדיוק כמו עם סקולה וקופלנד השנה. ברור לי שאם הם היו נשארים התרומה שלהם היתה נשארת פחות או יותר כמו בעונה שעברה.
    לווגל יש בעיה עם שחקני ספסל שלא מתאימים בדיוק לשיטה שלו. לכן הטעות היא לא של בירד שהעיף אותם או שהביא את סקולה אלא של ווגל שלא יודע איך להשתמש בהם. תוצאה נוספת היא שחיקה של שחקני החמישיה בראשם היברט שהביאה לנפילה מנטלית כזאת. אגב נפילה מנטלית, בעיני תפקיד המאמן בין היתר זה לחלץ את הקבוצה מבורות מנטליים ואצל אינדיאנה זה לא היה בור אלא מכתש.
    מסקנה: ווגל צריך ללכת. עם חמישיה טובה וזהו לא לוקחים אליפות. לפרטים ניתן לפנות לסקוט ברוקס

    1. מעניין באמת. להגנתו של הווגל אפשר להביא המון דוגמאות לשחקנים שהצליחו בקבוצה אחת ולא באחרת.
      פליטי הניקס כבר מספיקים למלא חצי נשימה.
      למען האמת גם מצטרפי הניקס.

  8. הפוך מנחם, הפוך
    כמו שכתבו לפני, ההצלחה של גרין ופלמלי היא לרעתו של ווגל, חוסר היכולת שלו לייצר משהו מהספסל, ייבוש של שחקנים שהיו טובים בשנה שעברה, חמישיה של ווטסון סקולה טרנר קופלנד ומנהימי עולה לפלייאוף במזרח,
    המשבר באינדיאנה נמשך כמה חודשים ו-ווגל לא עשה כלום בזמן הזה.
    ושלא נדבר על השחיקה המטורפת של החמישיה הראשונה שלו שפשוט נגמר לה החמצן, ספולסטרה עשה לו בית ספר.

    סטיבנסון הוא בחירת סיבוב שני ואין שום סיכוי, או סיכוי קלוש מאוד שהם ימצאו שחקן ברמתו, לדעתי כן כדאי להשאיר אותו, אתה צריך כמה ערסים בקבוצה.

    ג'ורג' היל הוא גארד מחליף וכדאי שבאינדי יפנימו את זה.
    הם באמת צריכים לעשות כמה שינויים וכדאי מאוד להתחיל עם המאמן.

    לדעתי אין דין ברוקס כדין ווגל, ברוקס ניצח את ממפיס ואת הקליפרס והדוק, הראה גמישות הרבה יותר רחבה מווגל וכן ניסה לעשות כמה דברים, הפציעה של איבקה פגעה בOKC, למרות שגם אם היה בריא לגמרי כנראה ש הספרס היו מנצחים, ולמרות זאת לדעתי לברוקס כן מגיעה עוד הזדמנות, במיוחד לאור העובדה שאין איזה היצע שמות מדהים בשוק החופשי.

    1. למען ההגינות,צריך להוסיף שגם החמישייה של ג'ונסון (ז"ל)-איינג'-בירד-מקהייל-פאריש, בכושרה הנוכחי, יכולה להגיע לפלייאוף במזרח.

      מסכים איתך, הם חייבים רכז נורמלי, מישהו שיהיה מאמן על המגרש

      1. המזרח פח
        גם מומי עם מג'יק , קארים , רמביס ו ג'רי ווסט היה מגיע לגמר המזרח
        המזרח פח וזה גן חרוז

        כל הבלאגן בגלל פרשת המין שפול ג'ורג' נתן פינוק לחשפנית שעשתה שמח להיברט . זה הנהלת הליגה שעשתה שושו לכל הסיפור
        מומי עשה גוגל על העניין יש גם תמונות

  9. 1. לגבי ווגל, כמו שאמרו מעלי (נתן ושות'), ייבוש הספסל הלא מובן בעליל שלו עלה לו ביוקר. הוא פישל בענק, ויותר מיזה, גם כשלארי הביא לו תוספת כטרנר הוא לא הצליח לעשות עם זה יותר מידי. הוא לא עשה כלום עם הספסל שלו גם בעונות קודמות, וזה מעיד בעיני גם על בעיות בניהול משחק, חלוקת משאבים, יצירתיות וכיו"ב. בקיצור, ווגל יכול להשאר כעוזר. אפשר וצריך להביא מאמן אחר (ולא את דל נגרו, אני עדיין מקווה שהוא יחתום בלייקרס), יש דווקא די הרבה מועמדים טובים בשוק. יהיה מעניין לראות מישהו כמו בלאט שם, אבל ברור לי שזו פנטזיה שלא תצא לפועל.

    2. לגבי הטריידים של בירד, אין חכמה כמו חכמה בדיאבד. הכי קל להגיד על מי שלא היה שם שזו החתיכה החסרה ואיתו הכל היה יכול להיות ורוד. אבל גריינג'ר לא נתן הרבה בזמנו (ולא נותן הרבה גם היום), ואם בירד לא היה עושה את הטרייד הזה אז כולנו היינו טוענים שהינה היתה הזדמנות להשיג עליו משהו בטרייד ואיך זה התפספס. מה גם שאפשר היה להוציא יותר מטרנר.
    לגבי ביינום, גם כן חכמה בדיאבד. בזמנו זה עשה הגיון.

    3. לגבי אותו הרכז שכולם חושבים שצריך להביא, קל מידי לירות את זה לאוויר. אני בכלל לא בטוח שיש להם מספיק כסף להביא מישהו שאכן ישפר אותם. שמות?

    4. בקיצור, בגדול לארי בירד עושה שם עבודת קודש. בלי איזור אטרקטיבי, בלי בעלים רוסי אוליגרך, הוא מעמיד שם כל שנה קבוצה ראוייה. גם אם זה לא 100%, צריך לראות את התמונה הכוללת.

  10. אני לא זוכר מי, אך באחד הפוסטים הקודמים נכתב נכון.
    חכו כמה שבועות, וכל הכביסה המלוכלכת תצא החוצה.
    אז נוכל לראות את הדברים בצורה נכונה.
    על שהרבה מן הנכתב נראה נכון והגיוני לפי העובדות שבידנו, אין ספק שעוד כמה עובדות יוסיפו לנו כלים לשפוט.

    1. כתבתי את זה ביומן סיכום עונה, ואני ממש מאמין בזה.

      סיפורים צהובים יותר מהמדים על חשפניות וכדומה כבר שמענו.
      קרו שם עוד דברים.

  11. פוסט מצוין! גם אני מסכים שצריך להישאר עם ווגל.
    הבעיה של הפייסרס בעיניי הייתה שבניגוד לשנה שעברה שהם היו בינוניים חלק גדול מהעונה ומצויינים בפלייאוף, השנה זה היה הפוך. הם היו מצויינים בתחילת העונה ובזבזו את כל הכוח שלהם עד פברואר ובשאר הזמן הם היו בינוניים.
    אני במקומם פשוט מנסה להבין איך מנצלים את הספסל יותר ומחלקים כוח על גבי עונה שלמה, as simple as that.

  12. ועדיין, עם כל מה שכתבתם על ווגל, העובדה היא שהוא נישאר.
    אתם לא חושבים שלארי בירד מתחשב בכמה מהדברים שכתבתם, ואם הוא מחליט עדיין להישאר עם ווגל, ז"א שיש דברים בגו.
    ואני זוכר כמה כולכם היללתם אותו כמאמן הטוב בליגה בחצי הראשון של העונה.

  13. הבעיה של אינדיאנה מתחילה ונגמרת עם ג'ורג' היל.
    השאר זה קוסמטיקה שאפשר לפתור בקלות.

    העניין הוא שיהיה קשה מאד להיפטר מהחוזה שלו.
    אני חושב שריאלית הדבר הכי טוב שהם יכולים לקוות לו זה טרייד עבור ברנדון ג'נינגס.

    1. מה עם שחקני הספסל? מה עם הבעיות בחדר ההלבשה? חוסר היציבות של רוי היברט? חוסר סדר בהתקפה? את כל אלה ג'נינגס יסדר?

        1. ג'נינגס בטוח לא מספיק טוב. הוא לא מצליח לסדר את עצמו איך הוא יסדר קבוצה בבלגן? הוא יכניס עוד בלגן בבלגן הנוכחי. היחידי שאני חושב שתפור על אינדיאנה אבל אני לא רואה את זה קורה זה רונדו.

          1. הבעיה של אינדיאנה היא לא בלאגן, ומה שהם צריכים הוא לא סדר.

            – זה מה שדטרויט צריכים, וזה מה שהיל יעזור להם להשיג.

            אינדיאנה צריכים רכז שיוכל להיות איום התקפי.

            ומה זה משנה מה אתה חושב שהם צריכים ?
            אני חושב שהם צריכים את כריס פול – אז מה ???

            כל מה שמשנה זה את מי הם יכולים להשיג, ותמורת ג'ורג' היל והחוזה הנוראי שלו, ג'נינגס היותר צעיר ועם החוזה היותר טוב, הוא אופציה מצויינת מבחינתם – במיוחד עם סטיבנסון יעזוב.

          2. ג'נינגס יעשה רק נזק לקבוצה הזאת. יותר מהכול הם צריכים מנהל התקפה. הם צריכים מישהוא שיידע להפעיל את ווסט והיברט, שיידע להריץ תרגילים לפול גורג'. ג'נינגס הוא לא השחקן הזה. הוא לא הצליח להפעיל את מונרו, סמית ודראמונד בצורה יעילה למה אתה חושב שהוא יצליח עם ווסט והיברט?

    1. הגיון מדהים – מי שנכשל עם ג'וש סמית, מונרו ודראמונד, ייכשל גם עם פול ג'ורג', ווסט, והיברט.

      אין ספק שמדובר באותו סוג של שחקנים, אותה רמה של שחקנים, ואותו סוג של רכז ששתי השלישיות האלה צריכות….

      בסדר.

      1. שכחתי שבשבילך כל מה שלא כדעתך הוא לא הגיוני/דבילי/ מטומטם. זה כמו להתדיין עם שור. שיהיה לך בהצלחה עם זה. לשמחתי הרבה לארי בירד כנראה לא הולך לעשות את מה שאתה אומר.

  14. אני הולך לכתוב פה דברי כפירה…

    שחקן הכדורסל האהוב עליי בכל הזמנים ואולי הספורטאי המוערץ עליי במובן הכי טהור של המילה הוא לארי לג'נד. הייתי מאוהב ביעילות השבלונית שלו, באיזון המושלם שלו בין היותו חלק ממערכת לאגו מטורף שלא רואה אף אחד ממטר ואני יכול להמשיך עם סופרלטיבים עכשיו עוד 2000 מילה בלי להתבלבל…

    אומרים על השחקנים הגדולים ביותר שקשה להם לשחזר את ההצלחה בתפקיד ניהולי משום שלמעשה אף אחד לא יכול לעמוד בסטנדרט שהם רגילים לדרוש מעצמם.

    לכן הערצה שלי לציפור גם התחזקה עם השנים כשבכל התפקידים שמילא בפייסרס לאחר פרישתו (מאמן השנה ב-98' ומנהל השנה ב12' ) בידל את עצמו מגדולי דורו כמו מייקל, מג'יק, אייזאה ודומארס ואפילו מגדולי העבר כמו קארים, ווילט, אוסקר והד"ר. היחידים שיש להם תיק בעניין הזה הם ראסל ו-ווסט…

    הבינג סייד דאט – לדעתי מה שקרה לפייסרס השנה זה קודם כל באחריותו של בירד. בירד התבלבל בין הזהות של הקבוצה לבין הזהות של עצמו. בירד ו-ווגל הרימו את הקבוצה הזו משום מקום. מקבוצה שלפניי שנתיים בסך הכל קראו להם קבוצת קולג'ים (ביחד עם הסיקסרס של קולינס שאיפה הם היום…) עם שחקן אחד לגיטימי בדמות גריינג'ר שבזמנו נראה כמו מי שיכול להיות צלע שלישית לקונטנדרית, בלי בחירות לוטרי, בלי טרייד מפוצץ ועם החתמה חופשית מצוינת אחת הם יצרו תלכיד מאוזן וקשוח. אבל בירד לאורך כל הזמן הפעיל לחץ על הקבוצה הזו. הוא ירד עליהם שהם רכים כבר בסדרה הראשונה מול ההיט בזמן שגריינג'ר שיחק בטירוף של כלב נגוע כלבת והלהיב איתו את ג'ורג' והיברט. בדיוק אז בירד לקח חופשה לא ברורה רגע לפניי שהדברים התחילו להתחבר לפייסרס. השיפור הברור של ג'ורג' והיברט, ההתבססות בתור האיום הגדול על ההיט במזרח ואולי בכלל והפלייאוף המצוין של לאנס גרמו לכולם כולל בירד לשכוח את מה שהביא אותם להצלחה. הלב של הקבוצה הזו היה צריך להיות ג'ורג', היברט וגריינג'ר. הפציעה לא גמרה את גריינג'ר, איבוד האמונה של הקבוצה בו גמר אותו. לפייסרס היתה הזדמנות למצוא במקום לאנס רכז מוביל ולהמשיך את קו ההתקדמות שלהם. אבל בירד חשב שדיוויד ווסט יוכל למלא את 'הדמות האבאית' ושלאנס יוסיף את הקשיחות ועוד הוסיף לחץ על היברט עם ההחתמה של ביינום. אחר כך בירד הוסיף חטא על פשע כשפגע באופן פומבי בסמכות של ווגל שלדעתי עשה עבודה מצוינת גם לפני המשבר וגם לאורך הפלייאופס בתנאים בלתי אפשריים.

    זו הפעם הראשונה בקריירה של בירד לדעתי שהוא נפל למלכודת הרף הבלתי אפשרי. האובססיה של בירד לקשיחות עוורה אותו מלראות שיש לו חבורה קשוחה שרק צריכה עוד קצת בישול.

    כל המשבר הזה היה כדור שלג שהתגלגל. יש דברים שקשה לעקל אותם תוך כדי העונה אבל זה לא משהו שאי אפשר להתגבר עליו עם קיץ של פרופורציות ועבודה נכונה (ע"ע סלטיקס 2010).

    לפייסרס יש עדיין גרעין חזק ביותר. אנחנו כבר יודעים מה יש להיברט לתת כשהתנאים נכונים לו וג'ורג' עדיין מוקדם על עקומת הלימוד שלו עם פוטנציאל אמתי להיות מרכיב מרכזי של אלופה. ברור שהם צריכים רכז אבל אני לא אני לא חושב שהם צריכים כריס פול. מאריו צ'אלמרס לדוגמא יכול לגמריי להספיק. לאנס חייב ללכת למקום אחר ועדיף שזה יהיה במערב.

    אני חושב שהאמון שבירד נותן עכשיו בווגל והגועל שהוא הביע מהשטויות של לאנס הם סימנים חיוביים לכך שהוא מבין את החלק שלו בסיפור ואני מאמין שיש לקבוצה הזו עוד שיא לפניה.

  15. אני מסכים עם דדי וגם כתבתי את זה אצל רון. מה שהם צריכים יותר מהכל זה יצרן נקודות מהיר. ברוב המקרים, הדגמים של המוצר הזה מגיעים ללא השתלת מצפון (או ג'יי מאיו, ג'מל קרופורד, ג'נינגס), אבל זה בדיוק מה שהם צריכים. כרגע נראה שאם הקבוצה הזו נקלעת לבור של 10-15 נקודות פיגור, אין לה שום דרך לסגור אותו כי אין לה כלים התקפיים. גריינג'ר היה כזה, והיה אמור להיות כזה אבל אני לא יודע מה קרה שם. בהינתן שהוא לא שם, צריך להביא גאנר טוב שאפשר ללכת אליו באופן קונסיסטנטי כשאתה תקוע. הכי טוב אם זה יהיה מישהו שיודע את מקומו, משתף את החברים ולא לוקח זריקות גם כשלא צריך, אבל כמו שכתבתי הדגם הזה מגיע בדר"כ בלי השתלת מצפון אז צריך לקחת מה שיש ולנסות לחנך אותו (כמו שקרלייל עשה למונטה אליס השנה, לדוגמה).

  16. באופן ביזארי אני חצי מסכים עם דדי.
    העניין הוא שהיל סימל את הבעייתיות הכי גדולה של הפייסרס.
    התקיעות שלהם בהתקפה נבעה מחוסר היכולת לרווח את המשחק מצד אחד ומחוסר בפוינטגארד יוצר מצד שני. שני צדדים של אותה מטבע.
    דווקא ג'נניגס יכול להיות התאמה פשוט מעולה לפייסרס, אבל אני דווקא הייתי מחליף את סטיבנסון תמורתו שזה הרבה יותר ריאלי ושם את היל כ-2. אז גם לאבן טרנר פתאום יהיה הרבה יותר מקום להתבטא.
    סטפנסון היה יכול להיות נהדר לפייסרס אם היה מסכים לעלות כשחקן שישי, שהיום זו עמדה לא פחות חשובה מרכז בחמישייה, אבל האגו שלו לא נותן לו, ולווגל כנראה לא היו מספיק ביצים.

  17. מה שחסר לאינדיאנה זה איזה צואנסי ביאלפס חצי רכז חצי קלעי שיתן להם בראש .. לאורי נראה לי יכול בידיוק מה שהם צריכים..

    1. צ'ונסי חסר לכל קבוצה בליגה. הוא הפרוטוטייפ, צריך לחפש מישהוא שמביא משהוא דומה, עוד 5 שנים זה יהיה סטפן קרי, בנתיים אולי הרכז של פיניקס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט