אירועי דיומא – 10.06.2023 – גמר ליגת האלופות, אופניים וטניס

כדורגל / עומר בקאל

גמר ליגת האלופות

22:00: מנצ'סטר סיטי נגד אינטר –

מנצ'סטר סיטי מגיעה לאיסטנבול במטרה אחת, להשלים את הטרבל בזמן שפפ גווארדיולה מגיע למשחק הערב עם ההזדמנות הטובה ביותר להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות בפעם הראשונה מאז ימי ברצלונה. סיטי היא המועמדת הפייבוריטית למשחק הערב. הניצחון הדומיננטי על ריאל מדריד במשחק הגומלין היה מעין הצהרת כוונות כנגד כל מי שטען שהיא לא מופיעה בליגת האלופות וכעת היא ניצבת רק משחק אחד מלהניף את התואר הנכסף בפעם הראשונה בתולדות המועדון. סיטי מגיעה למשחק הזה כשהיא ללא שום ספק הקבוצה הטובה ביותר בעולם. דה ברוינה נמצא בכושר שיא במרכז המגרש וביחד עם חצי הגמר נגד ריאל, גמר הגביע נגד יונייטד והשבועות האחרונים בליגה האנגלית הוא מציג כושר עיליא וביחד עם האלאנד, המועמד הברור לזכות בכדור הזהב במקרה וסיטי מנצחים הערב, ההגנה האיטלקית הקשוחה תצטרך לעבוד קשה כדי למנוע מהם לכבוש הערב.

בצד השני אינטר, שסיימה את העונה במקום השלישי בליגה האיטלקית, מחזיקה בקישור חזק מאוד וככל הנראה תפתח עם צ'להאנולו, מקחיטריאן ובארלה באמצע ותנסה להפתיע את סיטי בהתקפות מתפרצות ומשחק מעבר שכן יש לצפות לאחזקת כדור שולטת של סיטי שתפתח את המשחק בצורה אגרסיבית מאוד כמו שהיא עשתה בשני המשחקים נגד ריאל מדריד בחצי הגמר. ביחד עם דזקו הנהדר בחוד האיטלקי, לאוטרו מרטינז הוא אחד המסיימים היעילים ביותר בליגה האיטלקית, לא יקבל הרבה מצבים נגד סיטי ויצטרך להיות יעיל כנגד השער של אדרסון. הספסל של סיטי הוא כנראה החזק ביותר באירופה וכולל שמות כמו: פודן, מחרז, חוליאן אלברז, אקה, שתפקידם בדרך כלל לשמור על היתרון הקיים כשהם נכנסים במחצית השנייה אבל הערב סיטי תתמודד נגד אחד החלוצים המחליפים הטובים ביותר בעולם, רומאלו לוקאקו, שעובר עונה נהדרת באינטר בתפקידו החדש מהספסל.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

קריטריום הדופינה – קטע 7

קטע 6 של אתמול היה קטע עם מספר טיפוסים בינוניים וסיום קצר ותלול. מעט לפני אמצע הקטע קיבלנו קבוצת בריחה גדולה עם שמות כמתיאו טרנטין, מתיאו יורגנסון, לאוסון קראדוק ואנדריי אמאדור. כרגיל בקבוצות מהסוג הזה, ההרכב שלה הלך ופחת עד שהגיע לשלושה לפני הטיפוס המסיים – יונתן קסטרובייחו, מתיו בורגודו וגיאורג זימרמן. בטיפוס התלול בסיום קיבלנו מתקפה של זימרמן, שהותיר מאחור את צמד חבריו. מבין השניים, בורגודו הצליח לגשר לאיטו אל הבורח בחזית, ואף לעקוף אותו, במה שנראה כמה שיכריע את גורל הקטע. אלא שהמילה האחרונה הייתה של זימרמן, שצבר מספיק כח להתקפה אחרונה, שהביאה לו את הניצחון בקטע. למטפס הגרמני מקבוצת אינטרמארשה זהו הניצחון הראשון בדרג הוורלד טור. אשר לדבוקת ה-GC בקטע, היא אמנם לא הייתה רחוקה מדי מהבורחים, אך לא נלהבה מדי לתפוס אותם. לקראת הסיום ראינו ניסיון בריחה של יונאס וינגגור, אך הוא לא צלח, והחבורה הגיעה יחדיו אל הקו. כך שהסטטוס קוו בתמונת ההובלה נשמר, ו-וינגו ממשיך להוביל במירוץ לפני אוקונור (1:10+), אלאפיליפ (1:23+), ייטס (1:26+), הינדלי (1:37+), הייג (1:44+), מרטינז (2:07+), מרטאן (2:54+), ביירג (2:55+) ויוהאנסן (2:57+).
קטע 7 של היום הוא קטע המלך של המירוץ. הוא כולל שלושה טיפוסים מהרמה הגבוהה ביותר, ששניים מהם שייכים לקלאסיקות של הטור דה פראנס – הפותח לקול דה לה מאדלן, והמסיים לצלב הברזל, כשגם הקול דו מולארד בתווך הוא לא קוטל קנים. הקטע הוא גם קצר יחסית, כך שנראה שמתחרי ה-GC יגיעו לפוצץ את המסלול כבר מהרגע הראשון. אלא שעם כל הכבוד לכל המתחרים, המירוץ הזה נראה בינתיים כמו הצגת יחיד של יונאס וינגגור, וקשה להאמין שבקטע המלך התוצאה תהיה שונה, כך שסביר מאד שבסיום היום הדני יבטיח מעשית את זכייתו במירוץ. שידור ביורוספורט 1 ב-13:10.

טניס / אלכס דוקורסקי

הרולאן גארוס – גמר הנשים

16:00 (יורוספורט): איגה שוויונטק (פולין) – קרולינה מוחובה (צ'כיה): שווינטק, המדורגת ראשונה בעולם והמועמדת לנצחון, תנסה להגן על תוארה מלפני שנה ולזכות ברולאן גארוס השלישי שלה ובגרנד סלאם הרביעי, בסה"כ. מוחובה, שתשחק לראשונה בגמר גרנד סלאם, מדורגת 43 בעולם, והספיקה כבר לנצח בפריז שתי טניסאיות מהעשיריה הראשונה: מריה סקאריה היווניה בסיבוב הראשון וארינה סבאלנקה הבלארוסית, המדורגת שניה בעולם ומחזיקת התואר מאליפות אוסטרליה האחרונה, בחצי הגמר.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה לעומר ופאקו ושבת שלום. זיו כתב אמש על התחרות מסבב 'ליגת היהלום' בפריז, שהניבה לא פחות משלושה שיאי עולם – חזיון לא שגרתי בענף האתלטיקה.
    בשעה שבן ארצו, קספר רוד, גבר על אלכסנדר זברב בחצי גמר הרולאן גארוס, יאקוב אינגבריגטסן הנורבגי שבר את שיא העולם בריצה לשני מייל, כשקבע 7:54.10, ושיפר בלמעלה מארבע שניות את שיאו של דניאל קומן הקנייתי, שקבע 7:58.61 לפני 26 שנה. הנורבגי בן ה-22, האלוף האולימפי ב-1500 ואלוף העולם ב-5000 מטר, קבע זמני ביניים של 4:56 ב-2000 ו-7:24 ב-3000 בדרכו אל השיא. תוצאה זאת מעידה על יכולתו לשפר גם את שיאו העולמי של הישאם אל גארוז' ב-1500, 3:26.00, ואולי גם לסכן את שיאו של ג'ושוע צ'פטגיי האוגנדי ב-5,000 מטר, 12:35.00. השיא האחרון, שנקבע לפני מעט פחות משלוש שנים, הושג תוך כדי שימוש באורות מהבהבים על שפת המסלול, שנועדו לסמן את קצב המטרה. השימוש בטכנולוגיה זאת התבצע גם אמש.

    מי שעשוי לקרוא תיגר יחד עם יאקוב על השיאים העולמיים ב-1500 וב-3000 הוא גירמה למצ'ה האתיופי, ששיפר אתמול את השיא העולמי ב-3000 מכשולים. סגן האלוף האולימפי במקצוע ופעמיים סגן אלוף העולם, קבע 7:52.11 בבירת צרפת ושיפר את שיאו בן 19 השנה של סאיף סעיד שאהין מקטאר (הוא סטפן צ'רונו הקנייתי), 7:53.63. למצ'ה צפוי לתחרות מעניינת מאוד גם מול האלוף האולימפי ואלוף העולם במקצוע, סופיאן אל בקאלי המרוקאי, שקבע לא מכבר 7:56, ועשוי אף הוא להיאבק על שיא העולם.

    כשבוע לאחר שפיית' קיפייגון הקנייתית שיפרה את השיא העולמי ב-1,500, כשקבעה 3:49.11, הרצה בת ה-29 שברה את גם את השיא ב-5,000, כשניצחה במאבק צמוד מאוד מול לטסינבט גידיי האתיופית, השיאנית הקודמת, וסיימה עם 14:05.20. קיפייגון ניצלה את מהירותה העדיפה, תוצאה של עליונותה ב-1500, על יריבתה (שרצה נהדר אף היא, 14:07.94) והצליחה להתרחק ממנה בסיבוב האחרון. יכולתן הגבוהה של שתי הרצות עשויה לרמוז גם על שיפורים עתידיים בעתיד.

  2. תודה לכולם ,
    תענוג לשמוע על רמת האתלטיקה .
    ריצארד קאראפאז הוא רוכב ערמומי לא צפוי,אשר החל את הקריירה במוביסטאר שהחלהנבכלל בשם פניה סיקליסטה אנחל ארויו כרוכב תומך
    עבור קרלוס בטאנקור הקולומביאני הנפלא .
    קצת לפני הג'ירו בו התיצבה מוביסטאר עם לאנדה קאראפאז בטאנקור ועוד בהצגת. תכלית של עוצמה , כדי בכלל להכין את רוכביה להמשך , כאשר ניצחון בגירו בכלל לא ביתה מטרה ,נפצע קרלוס בטאנקור וכך היוצרות התהפכו .
    במירוץ עצמו הבמה הציגה מאבק בין ניבאלי עדיין הרוכב הטוב ביותר
    והמנוסה ביותר לקופץ הסקי רוגליץ שנמצא בקו עליה , קאראפאז הערמומי והחכם ידע לנצל את השמירה של המןבילים על מוביל קבוצתו מיקלה לאנדה כדי לפרוץ בהרים תוך התבססות על התמיכה של קרלוס .
    אותה שנה לקח קאראפאז את הג'ירו וכאשר קבוצתו עמוסת הכישרון התפרקה מעשית בשל מלחמות פנימיות בין קינטאנה וולוורדה ,ידע לקפוץ למטרה הבאה
    קבוצה נורמלית ועבר לאינאוס
    זו היתה תחילת הסוף של מוביסטאר היא ריינולדס היא פניה סיקליסטה אנחל ארויו הקבוצה שבכלל נולדה באגילה כדי לתמוך
    באנחל ארויו אשר להבנתם קופח בוולטה בתחילת הדרך.
    מיגל אינדוריאן ופדרו דלגאדו סימנו
    את העתיד המפואר של אותה הקבוצה שהחלה באגילה והפכה לאחת המובילות בספורט העולמי
    עד שהגיעה ההתפרקות .
    חוזרים להווה משום מה קאראפאז
    שהיה שען מצוין לא הצליח במגד השעון הפעם וכדי לכפר על הנפילה
    יצא להתקפה אשר פאקו כתב עליה
    מן הסתם ריצארד רחוק מאד מהכושר אז והתפרק .
    אך. עדיין קאראפאז היה זהשהחל את המהלך הוא רוכב לא צפוי שאסור להספיד .
    מעריך שגם הפעם ינסה משהו .
    מדוע התוצאות החלשות יחסית יחסית אליו ?
    כנראה התמיכה של הקבוצה מבוסטון …שוב פעם בוסטון לא ברמה הנדרשת .

  3. יפה מאד עידו .
    ציפיתי כי תעלו על כמה טעויות בוטות ששתלתי כדי שיהיה מעניין
    חיוך גדול ,אגב מהי הטעות הכי בוטה…?
    מכל מקום אכן סופר מן במדיין
    אשר את אלביירו אוסוריאגה בן המקום זכר צדיק לברכה שלמה
    שרף .ונבחרת הכדורגל שלנו כמו גם
    את רופא השיניים מאטורנה צריכים
    לזכור במיוחד לקראת המונדיאליטו ….
    לפני המשחק ברמת גן היה די ברור מי יבקיע …אך הנבחרת לא ידעה לסגור .
    קרלוס יליד סיודאד בוליבר בכלל רכב בארץ האתלטים :
    טיארה דה אתלטה הנה הזדמנות
    להגיד על קולומביה כמה מילים …

  4. ובכן :
    את קולומביהי טיארה דה אתלטה
    ניהל בשנה שעברה
    לא ברור לי מה קורה עכשיו עם הפרויקט הממשלתי הזה ..
    חאירו צאווס האבא ( הבן הוא אסטבן צאווס )
    הרוכב המוביל היה איך לא …דארווין (אטאפומה )
    המון הסטוריה …
    מן הסתם יש עוד הרבה לומר …
    אך הזמן קצר היום.
    בהזדמנות אם לא תעלו עד מחר אחשוף אתצהטעות הבוטה ששתלתי .

      1. לא יודע אם לזה התכוונת, אבל מוביסטאר התחילה בכלל כקבוצת ריינולדס בשנות השמונים. מדובר בקבוצה הוותיקה ביותר בפער בכל הפלוטון (בדרג הגבוה).

        1. הוא מתכוון לזה שאמאדור היה זה שסחב את קראפז רוב המירוץ הזה. לא בטוח שבטאנקור בכלל היה בסגל של מוביסטאר.

          1. מעניין …
            למיטה זכרוני היה היחיד שנחזיק בהרים עם קרפאז לפני הפריצה.
            אנדרי כבודו במקומו מונח מקוסטה ריקה.
            רוכב חופים לא הרים .

            1. בטאנקור לא התחרה בג'ירו הזה. קראפאז ולנדה עשו 1-2 על פרימוז' שהיה נטול קבוצה ובסוף הפסיד יתרון עצום שהיה לו אחרי הנג"ש. אמאדור היה 'קצין הכביש' הראשי של מוביסטאר במירוץ. מאז הוא הולך עם האקוודורי לכל מקום …
              אתה בטח חושב על שנה קודם. אבל אז היו מאורעות היסטוריים אחרים …

        2. כמעט מדויק :
          ריינולדס היה הספונסר הראשון
          אחרי שמאנחל ארויו .לא הגיע כסף…
          סאסטרנ האבא הקים את הקבוצה כתמיכה באנחל ארויו באווילה ( הטעטת הגסה ששתלתי אווילה לא אגילה ,אגב בוןלטה האחרונה של סופר מן הוולטה עברה סיימה באווילה , המוביל הנוכחי אנריק מאס שלחלוטין לא קשור לאזור וממש לא מעורה בהסטוריה
          בניגוד לולוורדה שכן הכיר אך לא התחבר ,לא הבין את החשיבות ולא ניסה אפילו לקחת את הקטע .
          בספרד יש חשיבות עצומה לפירגון הסטורי לאוהדים והמקימים ,
          בדומה לפירגון ההסטורי של אוהדי הכדורסל בארץ בכלל להצלחת מכבי של ברודי וברקוביץ בשנות השמונים .
          חוסר הקשר ההסטורי בארץ ובעולם מאד דומה .
          אגב דוד תמיד עקבתי כאן
          אוהב את המפעל החביב שלך .
          רק לא נרשמתי ןלכן לא הגבתי .

      1. חחח כבר לא …
        אף אחד לא זיהה את הטעות בשם הפרבר בו הוקמה לה קאיישה דאפרנה
        ריינולדס מחביסטאר ….וכולי
        אבל אם אתה ממש רוצה פרס קבל מי היה הרוכב השהאמין כי מקלחת זה לחלשים …ולא התקלח כל הוולטה…

  5. בבלגיה היום מירוץ לא רע ל-IPT עם שלושה ישראלים בסגל כשסיימון קלארק מסיים 5 וטום ון אסברוק 9 (אחרי תקלה) בדוורס דור הט האגלנד. מי שסבל מפנצ'ר בתזמון גרוע במיוחד היה מתיו ון דר פול שנראה הרוכב החזק במירוץ ונאלץ להסתפק בשאריות.

    1. מתיו הזה ווירטואוז ברמה לא להאמין .
      עם אופני סייקלו קרוס עומד על גלגל אחד וקופץ בחול .
      בהזדמנות אעלה סירטון .
      כזכור כולם בזמנו התלהבו
      בצדק מהטריקים של פיטר
      סאגאן אלוף עולם בשטח ,הרמות
      גלגל קפיצות על גלגל אחד כל הרפרטואר , אז מתיו עומד יפה
      באתגר וברמה שהביא סאגאן
      רק מוסיף לזה עוד שתי דרגות קושי
      בהזדמנות צריך לדבר על סייקלוקרוס כדי להבין איזו רמת שיווי משקל ושליטה האתגר הזהמחייב .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט