מיאמי היט: יומן אליפות (5)-כיצד ההיט תנצח את הספרס/רועי ויינברג

למרות ההעפלה לגמר, בפני מיאמי עומד אתגר לא פשוט, בדמות סן אנטוניו. הספרס רק התחזקו מהשנה שעברה, בה מיאמי ניצחו אותם בשן ועין. כדי לנצח השנה, להשלים את הת'ריפיט המיוחל, ולהצדיק את הכותרת של סדרת הכתבות הנ"ל, מיאמי צריכה לעשות את הדברים הבאים:

*

לשחק כמו דאלאס– מיאמי ניצחה את אינדיאנה, בין היתר, הודות לשימוש בשיטת משחק זהה לזאת של אטלנטה, שמתחה את הפייסרס לשבעה משחקים. המאבריקס מתחו את סן אנטוניו ל-7 משחקים, וגרסה משופרת של השיטה הקרליילית במיאמי תסייע לקבוצה של ספולסטרה בסדרה. המאבס שיחקו מהר, לרוב עם נוביצקי כסנטר (5 מקבלי הדקות המובילים בסדרה- קלדרון-אליס-קרטר-מריון-הג'רמנייטור), וזה הוביל לכדורסל שהחליש את האחזקה של סן אנטוניו בצבע (2 ריב' ו-2 חס' פחות למשחק בעונה הרגילה) ומתח את הסדרה ל-7 משחקים. משחק מהיר של מיאמי יכול להוביל לתוצאה דומה.

לפנות את הבמה ללברון– כדי לנצח, מיאמי צריכה את הסטאר שלה בכושר שיא. הספרס משחקת כדורסל קבוצתי יותר ממיאמי, וזאת נקודת החוזק המרכזית שלה, וכדי לנצח אותה צריך את קינג ג'יימס בכושר שיא. הוא עדיין לא התעלה בפלייאוף הזה (מלבד המשחק של ה-49 נגד הנטס), בעיקר משום שלא היה צורך בהתעלות שלו עד כה, מלבד פעמיים (המשחק נגד הנטס, והמחצית הראשונה של המשחק השישי בגמר המזרח), בהם החזיק הקבוצה על גבו. עכשיו הוא יצטרך לעשות זאת במשך 7 משחקים. בגמר אשתקד לברון העמיד 25.3 נק' עם 11 ריב', 7 אס' ו-2.3 חטיפות למשחק, שורת סטטיסטיקה מרשימה, אך בגמר השנה יצטרך לתרום יותר, באמצעות יותר זריקות, שיובילו ליותר נקודות.

לעצור את מכונות השלשות– אחד הדברים שהקשו בצורה משמעותית על מיאמי בגמר 2013 היה השלשות של סן אנטוניו. דני גרין וגארי ניל קלעו מעל 55% ו-46% מהשלוש בהתאמה, וזה עשה להיט חיים קשים, בעיקר במשחקים השלישי והרביעי. ניל עזב את הספרס, אך מרקו בלינלי (43% מהשלוש העונה), מאט בונר (42.9%), פטריק מיליס (42.5%), ואוסטין דיי (41.5%) משלימים ספסל עם יד קטלנית מחוץ לקשת, מלבד גרין עצמו. הפיתרון הנו הצבת שומרים אתלטיים, שיוכלו לשמור על יריבהם בכל מקום במגרש. כריס בוש יוכל לעצור את בונר, צ'למרס ו-וויד ישמרו על גרין/מיליס/בלינלי (לא סביר שפופ יעלה את שלושתם על המגרש), ומלבד זאת ספולסטרה צריך לבצע ככל שיכול כדי לעצור את הקליעות של סן אנטוניו מרחוק.

לשתף יותר את שחקני המשנה– היתרון המרכזי של סן אנטוניו על מיאמי, כמצויין לעיל, הוא העומק. לכן ספולסטרה צריך לתת כמה שיותר דקות לשחקני המשנה, כי במאני טיים, השלישייה של מיאמי משתווה לזאת של הספרס (ג'יימס-וויד-בוש נגד פארקר-מאנו-דאנקן), ואף לפרקים עולה עליה. לכן קול/דגלאס, אלן, לואיס ואנדרסן צריכים לקבל דקות כאשר צריך משחק התקפי, והביג ט'רי של סאות' ביץ' צריכים מנוחה. מנגד, צ'למרס, באטייה, האסלם, ואנדרסן/אודן, יכולים לקבל דקות לצד וויד/ג'יימס כאשר צריך משחק הגנתי, וה-2 האחרים זוכים למנוחה.

*

נסיים עם הסרטון היפהפה הזה. אזהרה: הצפייה אינה מומלצת לאוהדי ספרס, שונאי לברון, ואנשים עם לב חלש:

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. רועי,רועי למה לעשות לנו ככה רע על הנשמה? לא יפה.
    לצורך העניין כל עוד וייד ממשיך ביכולת שלו בפליאוף אז אנחנו בכלל לא נגיע למשחק שביעי.הסדרה תתנהל ככה:
    1-1 בתום 2 המשחקים
    3-1 אחרי המשחקים במיאמי
    4-2 בסוף ואתם תחגגו אליפות שלישית ברציפות ואנחנו נמשיך לבכות ולאכול את הלב.
    הרגשה שלי היא שלפחות ב2 משחקים הראשונים פופוביץ ימשיך עם מה שעבד לו שנה שעברה ויתן ללברון מטר אלא שהפעם לברון לא יחכה למשחק 7 אלא יעניש אותו מיד

      1. תדע לך שזה לא ניחוס,אני באמת מאמין בזה,מיאמי נראים לי בפליאוף הזה בזון משלהם שהם פשוט יודעים מה צריך לעשות בשביל האליפות,את האמת פעם ראשונה מבחינתי מאז שקמה לה אימפריית הרשע שאני ממש רואה שהם משחקים כמו אלופים(ולאו דוקא ביכולת )

  2. הדבר היחיד שאולי נגלה זה שבגלל חולשת המזרח מיאמי עשתה רושם טוב יותר ממה שהיא באמת אבל אני לא מאמין בזה.
    על אף חולשת המזרח, רק בשביל להבהיר את גודל ההישג של הגעה רביעית ברציפות לגמר – העונה זו הפעם הראשונה שהשושלת המדהימה הזו של סן אנטוניו הגיעה לגמר שתי עונות ברציפות.

  3. אחח, אחרי כל כך הרבה פעמים שראיתי את הקטע הזה בשנה האחרונה עדיין תמיד כיף לראות את זה שוב…
    אני חושב שמה שכל כך כיף בסדרה הזאת היא שאנחנו מקבלים את התתקפה הטובה (והיפה) בליגה מול ההגנה הטובה (והיפה) בליגה.
    מקווה שהמשפט הידוע יוכיח את עצמו כנכון: "הגנות מביאות אליפות".

  4. הכל טוב ויפה, רק שבגמר השיטה היא 2-3-2 ולכן מיאמי לא יובילו 3-1 אחרי משחקי הבית שלה…

    אני מת שהספרס ינצחו, הם קבוצה יותר טובה – אבל הם היו יותר טובים גם בשנה שעברה וזה לא הספיק. במובן הזה מיאמי מזכירה לי את שיקגו, שניצחו את פיניקס של ברק לי ואת יוטה, ששתיהן נראו טוב יותר ועדיין ברגע האמת הפסידו.

    אם יש צדק בעולם – הספרס בשישה משחקים!

    1. הפורמט השתנה השנה והוא 2-2-1-1-1.
      ועל איזה צדק אתם כל הזמן מדברים?
      אנשים שוכחים שמיאמי עשתה קמבק מדהים ועוד הובילה דקה וחצי לסיום רק כדי לראות את סן אנטוניו הופכת שוב ואת הסוף כולם כבר זוכרים…

  5. אם אני זוכר נכון דאלאס שיחקה כמעט תמיד עם סנטר בסדרה מול הספארס, כאשר רייט, דאלמברט ובלייר מתחלקים בעמדת הסנטר. נכון שבלייר לא בדיוק סנטר אבל הוא גם לא בדיוק PF. דווקא כשאוקלהומה שיחקו small בסדרה מול הספארס הספארס ידעו איך להעניש אותם.

    דבר אחד בטוח לגבי הסדרה של מיאמי מול הספארס הוא שמיאמי יצטרכו לשנות פאזה בהגנה. כל השמירות הכפולות שהלכו להם כל כך טוב מול אינדיאנה לא יעבדו מול ההתקפה החכמה של הספארס. דווקא בנושא הזה אני בטוח שספולסטרה יעשה את ההתאמות.

    מיאמי באמת נראים טוב אבל עד כה הם התמודדו עם קבוצה שאמורה להיות לוטרי(שארלוט), קבוצה זקנה(ברוקלין) וקבוצה מפורקת ולא יציבה(אינדי). עד כה הם התמודדו עם האתגרים האלה בצורה טובה נחכה ונראה איך הם יתמודדו מול הספארס.

    קרב בין 2 הקבוצות שמשחקות הכי "ביחד" בליגה. קרב בין 2 המאמנים הכי טובים בליגה(ספולסטרה לפחות בין החמישה אם לא יותר). בין ה"כוכבים" ל"אפורים". אין גמר יותר קלאסי מזה כיום.

  6. יומן מעולה ונקודות לעניין.

    אני חושב שבסוף מה שיכריע זה העומק, והיכולת לבצע התאמות, זה גם מה שהיה מכריע את הגמר של שנה שעברה אם לא רצף מאורעות ביזאריים.

    קשה מאוד לצפות איך הסידרה הזאת תתפתח מהסיבות שצויינו בנוגע לחולשת המזרח, אבל התחושה שלי היא שהספרס התחזקו משמעותית ושההיט נחלשו משמעותית.

  7. לא רואה איפה ההיט נחלשו. ג'יימס יותר טוב, וייד יותר טוב. בוש נראה בכושר מצויין. אנדרסון התפתח נהדר. ריי אלן ירצח אותך תמיד, פתאום יש את רשאד לואיס בכושר מעולה בדיוק בזמן. ביזלי יכול לתרום דקות חשובות ויעילות מאוד, נוריס קול עולה כמו תותח כפי שראינו, וזה למרות שצ'אלמרס ובטייה על הפנים (הם תמיד יכולים להבריק במשחק בגמר). והקלף של אודן יכול לשמש כדי לבלבל לפופ את המוח ככה בשביל הכיף…
    אבל מסכים איתך שהספרס התחזקו משמעותית. דיאו נותן הצגות, ג'ינובלי בשיא כושרו, דאנקן פשוט משתבח, ואם פרקר ינוח טוב בכמה ימים הללו ויחזור חד, אז הם באמת במצב מעולה, ויתרון הביתיות זה בטוח פקטור חשוב.

  8. יש שני אייסים שיכולים להכריע את הסידרה: בוריס דיאו ורשארד לואיס. שניהם כנראה ישמרו על שחקני מפתח (דאנקן לברון), ושניהם יכולים לרווח את המשחק. דיאו הרבה יותר חכם, לואיס יותר אתלטי.

  9. נתן פגע בול: המון תלוי בדיאו וברשאד לואיס.
    עוד נקודה חשובה: כמה ירשו השופטים לקאווי ליאונרד להיצמד לגופו של לברון ללא כדור. בשנה שעברה ליאונרד חנק את לברון בתחילה באחזקות שהשופטים לא שרקו.
    ונקודה אחרונה – דנקן הוא לא סופרמן. כמה דקות יצליח לשחק כל משחק?
    ומה עם העקב של טוני פרקר?
    הרבה שאלות. מעט תשובות.

  10. איזה כיף שיש כל כך הרבה יתרונות לספרס, וכל כך מעט למיאמי.
    העיקר שהולכת להיות סדרה מדהימה של לפחות שישה משחקים ולא סוויפ משעמם נגד אינדיאנה.

  11. סאן אנטוניו פייבוריטים ביג טיים.
    יש להם את יתרון הביתיות. והם בעצץם הקבוצה שרק השתפרה משנה שעברה.
    אממה, מיאמי שנה שעברה היתה הקבוצה הטובה בליגה לאורך כל העונה, ובפלייאוף קצת חרקו. השנה זה שונה. מיאמי לא הרשימה מי יודע מה בעונה הסדירה, ככה שיש להם (וללברון בעיקר) את ההילוך הנוסף לתת. וזה הזמן שלהם להראות את זה!

  12. מנחם אתה בכיין ודמגוג זול . וגם לא ממש מבין את המשחק .

    כתבת : " כמה ירשו השופטים לקאווי ליאונרד להיצמד לגופו של לברון ללא כדור" . אתה באמת מאמין לעצמך ? זה פשוט עלוב ומגוחך .
    לאונרד שומר אדיר . הוא חזק וזריז מספיק בשביל לנסות להקשות על לברון . הוא לא יעצור את לברון כי אי אפשר לעצור אותו אבל הוא יכול להוריד אותו ל45% מהשדה כמו בגמר אשתקד .
    מה גם שאתה יכול להיות בטוח שלברון מקבל מספיק כבוד מהשופטים על כל נשיפה שנעשית לעברו ( חוץ מזאת של לאנס ) .
    אוי אוי אוי שלאונרד לא יצמד ללברון . שחס וחלילה לא יעז להתקרב אל המלך ברוב חוצפתו . מגוחך .

    נתן פגע בול ?? לואיס ישמור את דאנקן ?? חחחחחחח .
    אני אפילו לא יודע איך להתייחס לזה . במידה וספולסטרה יעז לעשות כזה דבר דאנקן ישמיד את לואיס מתחת לסל .
    רק אל תגיד לי שאתה חושב שיש ללואיס שאפילו יותר חלש מבוש סיכוי מול דאנקן בצבע .
    ואם בסמול עסקינן וספולסטרה ילך על הרכב נמוך עם בוש או לאיס ב5 יש לספרס כל כך הרבה דרכים להעניש אותם שאני מציע לך להתחיל לילל מעכשיו דוקטור מנחם לס . הבכיין יש לומר .

    1. תשמע חבר,
      יש מה אומרים, ויש איך אומרים.
      מה יוצא לך מלהתלהם..?
      אם תכתוב לעניין כולנו נוכל להינות ממה שאתה כותב ולפתח דיון מעשיר. חג שמח.

  13. פוסט מעולה.

    יהיה לספרס קשה מאד לנצח את לברון כאשר וויד ובוש בכושר.

    לגבי הסרטון – לא כל יום פורים.

    לגבי פארקר. אם הוא לא כשיר הסדרה תהיה, להערכתי, קצרה מהצפוי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט