החלום ושברו / הגולש איצקו

איצקו הוא בן 29, נשוי ואב לשתי ילדים מתוקים, מתעסק בתחום הסיסטם (שרתים, רשתות וכו') ובמקביל סטודנט למדעי המחשב, וכמובן שגם חובב ספורט מושבע.

אני כותב את המאמר הזה מתוך תסכול ואכזבה לאור האירועים האחרונים בספורט הישראלי שכרגיל מתעסקים בכל מה שלא קשור לספורט. פעם ראשונה שאני מביע את עצמי בכתב (אפילו אשתי הייתה מופתעת) אז תהיו עדינים😄

בשבוע שעבר ישבתי לצפות במשחק השני בסדרות חצי הגמר בליגת ווינר סל המקומית. המשחק עצמו לא ריגש אותי כל-כך כמו התחושה אחרי שהפועל תל אביב ניצחה את הפועל ירושלים, כאשר לאט לאט זחלה לתוך מוחי ההבנה שלראשונה מזה יותר מעשור יש גמר בין מכבי להפועל תל-אביב, ועוד בסדרה (כמובן של שלושה משחקים כי לא הכל מושלם).

השנה נראה ששתי הקבוצות מגיעות למעמד בכושר שיא, אחרי תצוגות תכלית, גם התקפית וגם הגנתית, בסדרות חצאי הגמר שלהן, ובגמר מצפה לנו סדרה שכנראה תהיה שוויונית, מותחת ומהנה לצפיה. במקביל, נבחרת הנוער הישראלית מנצחת את ברזיל הפייבוריטית לזכייה בתצוגת כדורגל אמיצה ותוקפת ובכלל לא מתנצלת, מה שמתאים לנבחרת ברמה גבוהה שיודעת שיש לה מה למכור ולא באה להסתגר. זה רק הוסיף לתחושה שהנה יש ספורט בארץ ויש שיפור והתקדמות.

צבטתי את עצמי בשביל לראות שאני לא חולם. כמובן שהרגשתי את הצביטה, אבל לצערי מסתבר שכן חלמתי.

הכל התחיל בדיווח תמים על כך שמכבי לא העבירה עדיין את 1500 הכרטיסים שמגיעים להפועל תל אביב. בהתחלה לא כל-כך התייחסתי לזה, ואז הגיע דיווח על המכתב של הפועל, עוד דיווח עם תגובה של מכבי ועוד אחד עם המנהלת ואז האיגוד ואז שוב הפועל ושוב מכבי וחוזר חלילה.

במקביל, יוצאת הודעה בנושא הכדורגל שהכרעת בית הדין היא שבית"ר ירושלים לא תשחק שנה הבאה באירופה, בגלל שהאוהדים פרצו למגרש ומנעו את קיומו של טקס הענקת גביע המדינה. כמובן שגם כאן, אותו מוטיב מאשים של כל צד חזר על עצמו, ואף אחד לא מוכן לקחת אחריות ולנהל את הבלאגן המיותר.

כל מה שעלה מכל הסיפורים הללו הוא התחושה שאף אחד לא מוכן לעשות שום דבר למען הספורט הישראלי והקידום שלו, בזמן שכל אחד רק דואג לומר שהוא לא אשם ולהאשים גורמים אחרים. לא חסרות עוד דוגמאות למקרים שהאגו הישראלי משתלט על האירוע וגורם לפגיעה ביכולת ובהנאה.

כך למשל, יש סיכוי לעלות לטורניר גדול אחרי המון המון שנים תודות לניצחון בליגת האומות, אז ברור שנקבל את פרשיית ערן זהבי והחדר, שהרי הוא לא יתקפל (אין לי ביקורת אישית עליו, ואפשר להבין את הצד שלו), מקבלי ההחלטה כמובן לא יתקפלו כדי להראות שהכוח אצלם, ומפה לשם, הדרך להרס הקמפיין מאוד קצרה.

מילא את הגמר סל הרסו לנו, את היופי שמועדון מפואר כמו בית"ר יכול לחזור לצמרת הרסו לנו, מכיוון שהם בנו על כספים מאירופה בשביל להתקדם, אז התנחמתי שלפחות נשאר לנו את הנבחרת הצעירה שעושה חיל. אולם, גם שם כבר יש ניצנים של עניינים שלא קשורים לכדורגל. כבר עכשיו עולות כותרות סביב השאלה למה דור תורג'מן לא משחק בבוגרים, או סביב מוצאם הערבי של חמזה שבילי או ענאן חאלאילי ערבים ועוד כל מיני דברים אחרים שרק מסיטים את השיח מהספורט ומורידים את הרוח מהמפרשים לכולם

אז אני פונה לכל הגורמים הרלוונטיים בבקשה – אל תהרסו לנו את זה גם, תדאגו לקדם אותנו ואת הספורט בישראל הלאה תוך התחשבות בכל הצדדים הספורטיביים ואל תיכנעו לאינטרסים אישיים וכלכליים. הגיע הזמן להתעשת ולהפסיק להרוס לנו את הספורט, וזה כולל גם אותנו האוהדים שצריכים גם לתת מעצמם ולוותר על דברים מסוימים בהתנהלות.

לרוב, הניצחון (ולא רק במשחק) הוא לא הדבר היחיד שחשוב, וצריך להבין שגם הדרך והצורה בה מתנהלים היא חשובה, ולפעמים אפילו יותר, כי בלי דרך כל הישג הופך למקרי וזמני.

הכישרון פה הוא גדול, גם בכדורגל וגם בכדורסל, ויש לנו הזדמנות פז שחבל לאבד אותה. אל תהרסו לנו את החלום. אני מקווה שעם כל הבעיות, יימצא פתרון בסופו של דבר ויהיה גמר סל ספורטיבי ומהנה. אני מקווה שימצאו פתרון שלא מסכן חיי אדם וגם נותן מקום לאוהד להנות.

הלוואי שנבחרת ישראל הצעירה והמוכשרת תצליח להגשים את החלום, שלהם ושלנו.

נבחרת ישראל עד גיל 20. התמונה מאתר פיפ"א

היינו כחולמים?!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. יופי.
    רוב הסיכויים שההישג הזה גדול ככל שיהיה יעלם כלא היה.
    בכדורגל הישראלי עדיין לא הבינו שאופי,עמידה במגרש ומשחק הגנה זה לא פשוט חשוב משיא שערים של אחד כמו ערן זהבי.

    כל השחקנים בסגל בקושי מקבלים דקות בליגה החלשה בישראל,
    אין כאן כישרון התקפי יוצא דופן גם בהשוואה לנבחרות שאותה הנבחרת ניצחה בטורניר.

  2. צודק לגמרי איצקו
    לענ"ד, הבעיה היא מערכתית. אף פעם לא הייתה כאן תרבות ספורט, שמקדמת את הספורט, בכל רמה שהיא. מחוגי הילדים, דרך קבוצות הנוער ועד לרמות המקצועניות עלאק, אין ניסיון לבנות משהו גדול יותר ממה שזה. זה כמו השיר של דפנה דקל, זה רק ספורט. לאף אחד אין אינטרס להפוך את זה ליותר ממה שזה, גם ככה התחום הזה בקושי רווחי כאן בישראל וקשה לי לראות אינטרסים אחרים שבזכותם יבואו אנשים טובים לענף.

  3. ההשוואה הכי טובה שיהיה אפשר לעשות בעתיד יהיה להישג של הנבחרת הצעירה בכדורסל
    שזכתה פעמיים ברצף באליפות אירופה.

    חוץ משחקן אחד,דני אבדיה אף אחד מהנבחרת הזו לא התרומם לרמות הגבוהות ביותר,
    בספק גדול אם יהיה שחקן כזה מנבחרת הכדורגל,אולי אוסקר גלוך שבכלל לא נמצא בטורניר הזה.

    1. פשוט לא סופרים פה את הנבחרות הצעירות, אין מחשב על לפתח צעירים
      הנבחרת הצעירה הולכת לחזור מטורניר היסטורי והישג היסטורי, ישר לייבושים על הספסל. אלו מהם שירצו להתקדם יעדיפו לחתום במועדונים בחו"ל, כי פה אין להם הזדמנות

  4. זה שמהללים את דור תורג'מן זה חלק מהבעיה. הבן אדם לא מסר כל המשחק ואיבד מלא הזדמנויות בגלל זה. אז הוא שם גול מדהים, שאפו וכל הכבוד וכולי. ועדיין להגיד שהוא היהלום של הנבחרת… אולי היהלום הלא מלוטש של הנבחרת. אל אל ישראל.

    1. התקשורת תמיד קושרת כתרים לכל אחד שנתן ביצוע טוב מסכים עם זה שצריך להירגע קצת עם כל ההשתפכות אבל זה קורה בכל דבר יום אחד מקס סטרוס הוא הקלעי הטוב בנבא משחק אחרי זה הוא לא קולע וצריך לשלוח אותו לג'י ליג
      אני לא חושב שההצלחה תלויה בכמות הכישרון אלא דווקא בכמות ההשקעה ובטיב המערכת מסביב.
      אבל זה שמכניסים דברים שהכרח מסיחים את הדעת ממה שקורה עכשיו זה כבר להרוס בידים

  5. תודה איצקו. אתה יודע בסופו של דבר פני הספורט הם פני המדינה ואתה לא יכול לצפות ממדינה שהקריסה טוטאלית שהספורט בה יהיה אחרת.
    אותי מטריף הגמר סל כאילו הם בכוח רוצים שאף אחד לא יתעניין בהם. זה מתחיל בכך שלדעתי אנחנו המדינה היחידה בעולם שמתחילים פליאוף עם סדרה של חמישה משחקים ואז זה יורד פשוט הזייה. אחר כך הסיפור עם הנבחרת הצעירה במקום לחשוב איך מקסמים את כמות הצופים והחשיפה תכלס הם אומרים חברים גיר סל הזה מיועד אל ורק לאוהדי מכבי והפועל ולמכורי כדורסל קשים כל השאר לא מענינים אותנו. ובסוף כמו שאמרת סאגת הכרטיסים. פשוט מייאש

    1. בלי להיכנס לעומק של זה אני חושב שדווקא דרך הספורט אפשר לשנות את המצב וההסתכלות של כל הצדדים(כולם אשמים לדעתי)
      ליגת הכדורסל אולי מנסה לתת יותר הנכסות לקבוצות הקטנות בזה שמאריכים את הליגה לעוד סיבוב ובזה שבסדרה הראשונה שיש יותר קבוצות קטנות זה חמישה משחקים אבל בפועל זה לא באמת עובד ולא באמת עוזר
      וכן הם גורמים לנו לשנוא את המוצר

      1. סורי לא הבנתי את התשובה שמנסים לתת יותר הכנסות לקבוצות הקטנות.אני מדבר אך ורק על הפליאוף ובמקום שהיינו מקבלים סדרות של חמישה משחקים בין מכבי לחולון וירושלים והפועל תא קיבלת ב 2 משחקים עלובים ובמקום סדרת גמר של דרבי תל אביבי חם וגועש גם קיבלת 2 משחקים בקושי.זה מה שמטריף אותי,אנם פעם זה בא בכדי לבטל את הדומיננטיות המוחלטת של מכבי אבל היום זה ממש לא המצב ולחולון ירושלים והפןעל תא יש קבוצות שבהחלט יכולים לנצח את מכבי בסדרה של 5

        1. אני חושב שזה סוג של פשרה כי אם יעשו הכל הטוב מחמש אז יתלוננו על עומס ושקר כלשהוא ויצטרכו לקצר את הליגה עצמה(לא מבין למה יש בה 3 סיבובים)ואז זה יפגע בקטנות כלכלית אז הם עושים הטוב משלוש
          הם כל פעם מנסים משו חדש פיינלפור כדי לשבור את ההגמוניה של מכבי תל אביב
          ההפרש המצטבר בשתי משחקים שאף אחד לא הבין אף פעם ואפילו לא השחקנים עצמם(אני חושב שבמשחק הראשון מכבי ניצחה בהארכה באיזה הפרש מסוים ואז במשחק השני מכבי חיפה ניצחה בהפרש קטן יותר ודונטה סמית האגדי דיבר על זה שהוא חשב שבגלל שהם ניצחו את המשחק השני אז הם זוכים באליפות ולכן בהתקפה האחרונה הוא לא ניסה לקלוע או משו בסגנון.אני לא זוכר בדיוק אבל היה נראה שכלום לא ברור)

    1. תודה רבה
      דווקא אני כאוהד מכבי מאוד רציתי את הפועל תל אביב אין משו יותר כיף מלנצח אותם בגמר במיוחד שהשנה הם בטוחים שהם לוקחים ובאמת יש להם קבוצה טובה

  6. בס"ד
    פוסט נהדר, תמשיך לכתוב לנו.
    והספורט פה תמיד נלקח בתור תחביב ולא בתור תרבות.
    וגם זה בסדר, זה לא שחסר לנו עניינים במדינה הזאת, שאני מאד אוהב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט