חם מהתנור: מונטי וויליאמס סוגר בפיסטונס על חוזה האימון הגבוה בהיסטוריה

הדטרויט פיסטונס היו נחושים למנות את מונטי וויליאמס למאמן הקבוצה הבא והנחישות הזו באה לידי ביטוי בחוזה היסטורי ואפשר אפילו לומר תקדימי. וויליאמס שפוטר מאימון הסאנס לאחר ההדחה מול הנאגטס העונה סגר על חוזה בדטרויט לשש שנים בגובה 78.5 מיליון דולר על פי דיווח של אדריאן ווז'נובסקי מ-ESPN. בנוסף לקבוצה יש עוד שנתיים אופציונליות שיכולות להעלות את החוזה עד לגובה של 100 מיליון דולר על פי ווינסנט גודוויל מיאהו.

וויליאמס הצליח בארבע שנותיו בפיניקס להביא את המועדון שהיה בשפל היסטורי של עשר שנות העדרות מהפלייאוף עד מרחק של שני ניצחונות מאליפות ראשונה. שנה לאחר מכן הוא הוביל את הסאנס לעונת שיא של 64 ניצחונות אבל הדחה כואבת במשחק שביעי מזעזע מול המאבס ועוד נפילה מול הנאגטס השנה הביאו את הבעלים החדש מאט אישביה לחפש כיוון אחר.

בדטרויט מקווים שוויליאמס הידוע ביכולתו ללכד את השחקנים סביבו יוכל לגבש את הסגל הצעיר של הקבוצה ליחידה מנצחת. הפיסטונס מחזיקים במספר רב של שחקנים שנבחרו גבוה בדראפט בשנים האחרונות בראשות קייד קאנינגהאם שבחרו במקום הראשון אך גם גיידן אייבי, וג'יילן דורן לצד בחירות גבוהות שכשלו בקבוצות אחרות כמו ג'יימס וויזמן ומארווין באגלי. הקבוצה גם מחזיקה בבחירה החמישית בדראפט של השנה.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. בס"ד
    תודה רב. על העדכון.
    מראה שחושבים שם על בניה לטווח ארוך, עם חוזה ל 6מזנים ועוד שנתיים אופציה

  2. איזה מוזר.כאילו ההחתמה עצמה לדעתי טובה אפילו טובה מאוד.הוא יודע לעבוד עם צעירים ובהחלט יכול להביא אותם לשלב הבא וזה להתחיל לנצח סוף סוף אבל למה הסכום המטורף הזה.זה כמו שיש בית שרק אתה רוצה ואף אחד אחר לא ואתה במקום לשלם את שווי השוק האמיתי שלו משלם פי 5.לא ברור

    1. קודם כל זה ממש לא "בית שרק אתה רוצה" וגם לא פי 5 משווי השוק.
      דבר שני הסיבה היא שהוא כבר אמר להם ולקבוצות אחרות לא. הוא התכוון לקחת פסק זמן של שנה.
      הם הרגישו שהם צריכים לתת לו הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה…והוא באמת לא יכל לסרב לה.

            1. לא ידוע בדיוק לכמה הוא סירב אבל השכר שפיניקס חייבים לו לשלוש שנים הקרובות אם הוא לא מאמן הוא 7 מיליון לשנה שזה אותו סדר גודל של 40 לשש.

    2. הכלכלה של הנבא מתקיימת ביקום נפרד. היא ניזונה מהסכם שידורי TV. ההסכם החדש שאמור להכנס ב 2025-2026 יכפיל את ההכנסות לכל קבוצה. כתוצאה מכך תקרת השכר תעלה בשנים הקרובות (כדי ששלא תהיה קפיצה כמו ב 2016) וגם היכולת של קבוצות לשלם לצוותי אומון ומנהלים.

  3. בעולם שבו אנשים נמדדים כל הזמן לפי השכר שלהם ובליגה שהשחקנים מרויחים בה סכומים עצומים. יש חשיבות רבה לאמירה של הקבוצה. דטרויט קבוצה עם שחקנים מוכשרים אבל בעיקר צעירים מידיי – עכשיו כולם יודעים שיש להם בעל בית שההנהלה מעריכה וסומכת עליו וכדאי להתיישר איתו.

      1. שיהיה להם בהצלחה. טוב לתחרות ולעניין בליגה. יש שם שחקנים מעניינים, הרבה בחירות…
        השחקנים הצעירים מקבלים מהסכום שנתנו לו את "ההוראה מלמעלה"= הוא המאמן שלכם להרבה זמן, לא נפטר אותו כי זה יעלה לנו, אז נטריד מי שלא יתן את המקסימום…

  4. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  5. שאלה: האם שכר המאמנים הוא חלק מחישוב המינימום מקסימום של המשכורות בקבוצה? שכר כזה עלול להקפיץ קבוצה לאזור הקנסות בעתיד?

  6. ילאה נאחל לו בהצלחה
    אני לא בטוח שהוא הבן אדם שיכול ללמד צעירים איך לשחק, אבל לפי מה שקורה בליגה הזו, אני לא בטוח כבר בכלום…

    1. למה אתה לא בטוח בזה? בפיניקיס הוא עשה עבודה מצויינת עם הצעירים.מזכיר לך שהפריצה של פיניקס הייתה בבועה שכל החברה היו צעירים: בוקר,אייטון,ברידגיס גונסון.לדעתי הוא דווקא מאמן מצויין לצעירים(אחרי זה זה כבר סיפור שונה)

  7. מנהל בית״ר ת״א אמר: אני מחתים שחקנים ועם העודף אני מביא מאמן. אנחנו יודעים איפה המועדון הזה היום. (אני חושב שזה מה שעושים בבוסטון).

    1. היה עיתונאי (מגיע לו קרדיט אבל אני לא זוכר את השם שלו) שאמר שכשחוצים את נהר דטרויט לעיר ווינדזור הקנדית, רואים ברחוב את אותו מגוון אתני כמו בדטרויט, אבל אחוז הרציחות צונח בצורה דרסטית. הוא לא מבין למה בדטרויט המצב צריך להיות ככה.

  8. דטרויט ימפגרים עם דפלומה, ואני מחשיב את עצמי רפה הבנה וחבר הארד קור של ה-ללל
    בוא נבין לשניה מה דטרויט צריכים: פיתוח פיתוח ועוד פיתוח ויסודות כדורסל עם בניית אופי.
    מונטי היקר נותן: אייטון 00 פיתוח יסודות ואופי של פרימדונה במחזור.
    גוואלד על הטמטום

  9. בחירה מעולה ומדוייקת למועדון מבחינה מקצועית ואישיותית.
    הוא רצה לשבת בבית ולקבל כסף מפניקס, הם זיהו אותו כמטרה שלהם ועשו מה שהיו צריכים כדי להשיג אותו בלי לפגוע בשום דבר חוץ מכיסי הבעלים.
    ככה עובדת קבוצה שמנוהלת נכון.

  10. תמיד הייתהלמאמנים בעייה עם שחקנים המשתכרים פי כמה וכמה ממשכורת מאמנם. דטרויט ומונטי זיעזעו ממש את השוק. כל מאמן עתה לא יסתעל על משכורת נמוכה מ-10 מיליון לעונה.

    1. זה מהלך מתבקש. כי שאתה באימון מול שחקן בן 20 שמרוויח יותר ממך ואתה מנסה להורות לו, להדריך אותו ולשלוט בו…
      הכסף יתן את התו הסופי. עכשיו נותר לראות, מתי עוזריי מאמנים יתחילו להרוויח מעל מליון או שניים לעונה…

      כל כך הרבה כסף…
      למה גננים באילת שקורעים את הנשמה ואת הגוף שלהם כל יום ב-40 מעלות חום לא מרוויחים יותר מ-$120 ביום.
      חחחח, למרות שהתחלתי בגיל 17 הייתי מרוויח $38 ליום…
      עשרים שנה קדימה? וואלה…האמת? לא מתלונן.
      מישהוא רוצה איזה סטייק? סושי? סופ"ש זריז בחו"ל?

      נקווה שאהיה בן 60 לפניי הפרישה, כבר ארוויח $300 ביום, עושה את אותו הדבר…
      כל שוק והשווי שלו כאמור 🙂

  11. החתמה מעולה ומהדהדת.
    לחשוב שמאמן יכול להרוויח $100 מליון בחוזה אחד או שניים יאזן את הכוחות בין השחקנים אשר לאחרונה מרוויחים הרבה יותר ממאמנייהם.
    מה שיוצר חוסר איזון באגו, בפן האנושי ומאחורי הקלעים. זה תקדימי אך יהא טוב למשחק ולאימונו.

    מעבר לכך, אין כמו הדיטרויט פיסטונס שיודעים איך לבחור את החומר האנושי שלהם, לטוב או לרע ולדבוק עמו…
    לדעתי מונטי וויליאמס יסיים את חוזהו עמם גם אם הם יסיימו אחרונים בליגה כל שנה…מה שלבטח לא יקרה.
    יש לדיטרויט חומר אנושי מצויין והם יהיו אחת הקבוצות העולות בעונתיים הקרובות…

    החלטה מעולה של מועדון עם ביצים.
    בהצלחה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט