מיאמי בגמר-סיקור משחק 6, גמר המזרח/רועי ויינברג

מיאמי היט 117- אינדיאנה פייסרס 92

מיאמי היט
ג'יימס וצ'למרס חוגגים עלייה לגמר רביעי ברציפות.

מיאמי ניצחה את הסדרה 4-2, ועלתה לגמר נגד סן אנטוניו ספרס/אוקלהומה סיטי ת'אנדר

האלופה המכהנת עשתה את זה שוב. עלייה לגמר הרביעי ברציפות, נתון בלתי נתפס. הקבוצה האחרונה שעשתה זאת הייתה הסלטיקס של בירד, מ-1983 עד 1987. בכך מיאמי הקבוצה הרביעית שזוכה בהישג, יחד עם הלייקרס של 1982-85, והסלטיקס של 1957-66. הקבוצה ניצחה הודות ליום מרשים בהגנה, וערב מצויין של ג'יימס, שחיפה על היום החשוך מהמשחק החמישי.

אינדיאנה פתחה את המשחק בריצת 9-2, כאשר ווסט עם 6 נקודות וכל מיאמי, שמשחקת זוועה עד כה, עם 1 מ-8 מהשדה. רצף טעויות של אינדיאנה מחזיר את מיאמי לפיגור 9-6, ואז ג'יימס נכנס למשחק. לברון קולע 7 נקודות ברציפות, כמות נק' הזהה לזאת במשחק החמישי, ומעלה את מיאמי ל-9-13, 04:43 דקות לסיום הרבע הראשון. ג'יימס וסטפנסון רבים לאורך כל המשחק, מה שמתבטא בקנטורים הדדיים ובעבירות מיותרות ומכוערות (כולל סטירה של סטפנסון לנוריס קול במהלך הרבע השני). ג'ורג' וסטפנסון עצמו מורידים את ההפרש ל-13-15, אבל מיאמי מתחילה לרוץ, ואינדיאנה לא מצליחה לעמוד בקצב, עם הגנה מחוררת והתקפה משותקת.

ברבע השני מיאמי ממשיכה להגדיל את היתרון, כאשר אין עונה בצד השני. היחידים שעוד, איכשהו, מצליחים להחזיק את הפייסרס בחיים, סטפנסון ו-ווסט (23 נקודות מתוך ה-34 של אינדיאנה במחצית הראשונה), לא מקבלים מספיק זריקות, מה שמונע מאינדיאנה לחזור ולהקטין את ההפרש. המחצית נגמרת ביתרון הגדול ביותר שהיה למועדון במחצית כלשהי, 34-60 (הקבוצה השלימה ריצת 25-58).

בתחילת המחצית השנייה נראה כי פול ג'ורג' מתעורר לחיים. צמד שלשות שלו הורידו את ההפרש ל-22 הפרש, והתוצאה נשארה בסדר גודל זה עד ש-09:21 דקות לסוף הרבע, מיאמי התחילה לרוץ, ורצה 4-19 במהלך הרבע. מכאן המחצית השנייה הפכה לגראבג' טיים אחד גדול, ובנקודה מסוימת ההפרש גדל ל-37 נקודות. ברבע הרביעי הפייסרס הקטינו את ההפרש, אך מיאמי לא איבדה את המשחק בשום שלב, וניצחה בסיומו בתוצאה 92-117.

מיאמי ניצחו את המשחק הודות לערב מצויין הגנתית. הקבוצה ניטרלה את רוי היברט לחלוטין, ובכך הוציאה מהמשוואה את היתרון הגדול ביותר של יריבתה. הסנטר קלע 8 נקודות הודות ליום משובח מהעונשין (6 מ-6), אבל ב-33% מהשדה עם 4 ריבאונדים וחסימה אחת. אינדיאנה איבדה 12 פעמים, ו-58 מתוך 92 נקודותיה נקלעו במחצית השנייה, שהייתה חסרת חשיבות. ההיט היו מצויינים התקפית, עם 57.9% מהשדה, ו-42% מהשלוש.

כמו כן, ברבע הראשון, בו חלה נקודת המפנה במשחק, רוב הכדורים הלכו לג'ורג', היברט, והיל, שקלעו ביחד 0 מ-9 ברבע זה. אם הם היו מגיעים ללאנס סטפנסון ודיוויד ווסט, הסיפור של המשחק היה מתפתח אחרת. עקב הערב החלש של היברט אינדיאנה איבדה השליטה בצבע, מקור כוחה המרכזי בסדרה, וקלעה בו 32 נקודות לעומת 50 של מיאמי-עוד דבר שפגע בה משמעותית.

במיאמי, ג'יימס קלע 25 נקודות עם 6 אסיסטים, בוש קלע 25 נק' עם 8 ריב', וויד ולואיס קלעו 13 כ"א. אף אחד במיאמי לא שיחק יותר מ-32 דקות.

באינדיאנה, ג'ורג' קלע 29 נקודות, 28 מתוכן במחצית השנייה, עם 8 ריבאונדים, כולם בהגנה, ווסט קלע 16 נקודות, וסטפנסון 11, עם 3 שלשות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. אני חזיתי במשחק 'חי' מהחצי השני, וזה עתה חזיתי בחצי הראשון המוקלט.
    מיאמי זכתה בראש וראשונה בגלל שלברון החליט שהערב הוא מנצח ויהי מה, ולא יתן לקבוצתו ליפול.

    ראו זאת בשפת הגוף שלו: הוא בא TO CRUSH את אינדיאנה.
    יש לי עוד כמה דברים לומר:
    1. מיאמי היא קבוצה הרוצה אליפות. אינדיאנה היא לא קבוצה מוכנה לאליפות.
    2. התוספת של רשאד לואיס לחמישייה היא מצויינת.
    3. ההגנה הקבוצתית של מיאמי עולה עשרות מונים על ההגנה של אינדיאנה.
    4. פול ג'ורג' קלע 29, אבל רק 1 בחצי הראשון הקובע. בחצי השני אף אחת מנקודותיו לא היתה חשובה כלל וכלל. זה היה כאילו אימון זריקות כי המשחק היה גמור.
    5. האשך יכול להתבדח כמה שהוא רוצה על כריס בוש, ואם הוא מתכוון למה שהוא אומר אז הוא לא מבין הרבה בכדורסל, אבל כריס בוש היה נהדר הערב. מצויין. הוא שיחק גם 3 גם 4 וגם 5. עשה כל מה שצריך, לקח ריבאונדים, מסר, ושמר מצויין.
    6. דוויין ווייד משחק ברמה הגבוהה ביותר שלו העונה. הוא לא מה שהיה כי הוא מבוגר בכמה שנים, אבל הוא הכוכב השני ליד לברון, וכל קבוצה אלופה צריכה 2 כוכבים.
    7. רוי היברט היה גרוע ופסיבי מאד.
    8. ג'ורג' היל הוא מין קומבו גארד טוב מאד שיכול להיות מחליף לפוינט גארד או שוטינג גארד, אבל הוא לא מספיק טוב לקחת קבוצה לאליפות.
    9. אריק ספואלסטרה הוא מאמן מושלם למיאמי היט כי הוא לא דורש כל קרדיט לעצמו, ועדיין הוא האחראי להגנה פנטסטית, חילופים בזמן, וטיים אאוטים בזמן. השחקנים בוטחים ומאמינים בו.
    10. לברון הפך למנהיג גדול של הקבוצה. כשהמשחק הסתיים הוא הגיע ראשון לחדר ההלבשה של מיאמי, וחיבק כל שחקן שהגיע לחדר, מהראשון ועד האחרון.

    לאינדיאנה ישנה החלטה קשה מאד: מה עושים עם לאנס סטפנסון שהוא שחקן חופשי? היתה לו אמצע עונה נהדרת, והוא הוביל את הליגה בטריפל=דאבל. אבל הערב הוא SELF DESTRUCTED את עצמו ובהרבה את הקבוצה כולה. הוא ירצה חוזה שמן. לדעתי הוא סיכון גדול להחתמה.

    אני מאמין שלארי ישאיר את ווגל כמאמן אם כי באמצע המשחק כתבתי שזה משחקו האחרון. אני מאמין שהוא יישאר. אינדיאנה צריכה פוינט גארד, ומאמן פרטי לרוי היברט.

    1. כשהיה 1-1 בסדרה וכשבוש היה בקנטים אמרתי שהוא הולך לתת משחק מצוין ולנצח עבורם את המשחק הבא.
      הוא שחקן גאה מאוד.

  2. מסיבת העיתונאים יותר מעניינת מהמשחק
    ג'ורג' אומר שהוא לא יודע אם הוא רוצה שסטיבנסון יחזור, ספולטרה מסרב להתייחס אליו בשמו

  3. אגב, מייקל מעולם לא עמד בכניסה לחדר ההלבשה (או בכל מקום אחר) וחיבק כל שחקן שניכנס לחדר ההלבשה עם טפיחה חמה. מייקל אף פעם לא היה מסוגל להודות שהבולס ניצחה לא רק בגללו. זה מה שעשה ממנו את הבנזונה הגדול מכולם, ואולי גם השחקן שלעולם לא יהיה אחד אחר כמוהו.

  4. בהמשך לדברים של מנחם, גם ווגל וג'ורג' שיבחו את ג'יימס (לדעתי קצת יותר מדי – אולי בשל קולגיאליות).
    ווגל: "שיחקנו נגד המייקל ג'ורדן של העידן הכנוחי ונגד השיקגו בולס של העידן הנוכחי" (ד"א, כשלברון נשאל על זה הוא היה נראה נבוך וקצת התבלבלו לו המילים).
    ג'ורג': "לברון השתלט על המשחק מההתחלה. הוא נעץ בו את שיניו. הוא היה קשוח."

    1. יש לך טעות קטנה, הציטוט האחרון שהבאת נאמר בכלל ע"י כריס בוש, נאמר בגוף ראשון, והתייחס בכלל לפרה-גיים בחדר ההלבשה של מיאמי.

  5. אינדיאנה חייבת לשחרר טת היברט אם היא רוצה ללכת קדימה.
    סטיבנסון צריך להיות משוחרר מהקבוצה.
    בטרייד של היל והיברט הייתי מנסה להביא אחרים טובים יותר אחרת אין עתיד לקבוצה הזו

    1. אתה צודק, למרות שחבל לי על סטיבנסון.
      ג'ף ואן גנדי תפור לדעתי על הקבוצה ויכול להביא אותה רחוק.
      הוא גם היה מסתדר עם הברגים הרופפים של לאנס.
      אבל הבעיה שלאנס הגזים ודפק את העסק מול לארי, וקשה להאמין שלארי יעבור על זה וישאיר אותו.

    1. הלייקרס של שאק וקובי זכו ב-3 אליפויות רצופות: 2000, 2001, 2002. ב-2003 סאן אנטוניו זכו באליפות בגמר מול הנטס, ב-2004 הלייקרס שוב הגיעו לגמר והפסידו לדטרויט ב-5 משחקים.
      הקבוצות שהגיעו לגמר 4 פעמים רצוף לפני מיאמי הן:
      בוסטון סלטיקס 57-66 (9-1 מאזן בגמרים)
      ל.א לייקרס 82-85 (2-2)
      בוסטון סלטיקס 84-87 (2-2)

  6. אינ דיאנה חייבת להעיף את היברט כבר שנים שאני אומר שהוא שחקן פח ובחור עם נתונים כמו שלו שלא יודע להשתמש בהם זה בזבוז יקר של משאבים, ולכן הם יהיו חייבים לעשות עליו טרייד (לא מאמין שיש פראיירים שיקחו אותו אממ ניקס)

    לא נראה לי שהם ישאירו את לאנס למרות שהוא עוד שחקן צעיר שאולי עוד שנה שתיםם יתבגר ויממש את הפונטציאל העצום שיש בו השאלה כמה הוא באמת שווה וכמה הוא ידרוש

    הספסל שלהם פשוט בנוי גרוע הם יהיו חייבים לשפר משמעותית את הספסל שלהם ולהוסיף קלעים וותיקים (דוגמת ריי אלן-מייק מילר)

    מיאמי פשוט יותר טובים יותר מנוסים , רוצים את זה יותר ובסך הכל התוצאה הייתה צפויה אי אפשר אחרי חצי שנה של משחק פח לצפות שמשהו ישתנה, הייתי משאיר את ווגל לפחות עוד שנה כי אין יותר מדי מאמנים פנויים שהייתי אומר שהם יותר טובים ממנו

    הספארס יעברו את אוק כי יש להם מאמן הרבה יותר טוב בלשון המעטה,
    המאמן של אוק (ברח לי השם) פשוט מוקיון, אין לו שום דרך ושום תביעת אצבע על הקבוצה וככה הם נראים פעם מתפוצצים ופעם המיץ של הזבל. כשרון זה לא הכל ואם לא יהיה שינוי משמעותי שנה הבאה הם לא ילכו עד הסוף בקרוב!!

    הגמר יהיה שחזור של שנה שעברה שהשנה שחקני הספארס באים עם נקמה בעיניים הם לא ירחמו ויקטשו את מיאמי , ולמרות הכל הגמר לא יגמר לפני משחק 6.

    ולכל המלעיזים (כולל אנוכי) אני חייב לומר מילה טובה על ספלטורה הוא מוכיח שהוא אחד המאמנים הטובים בנמצא, אבל המבחן שלו יהיה אחרי שלברון יעזוב ואז באמת נוכל לדעת אם מנחם צדק לגביו,
    כל עוד יש לך את לברון-וויד-בוש-אלן הכל נראה וורוד יותר !

  7. הלכתי לישון באמצע הרבע השני מפאת חוסר עניין לציבור
    סטפנסון הרס לעצמו הרבה בסדרה הזאת
    גם ג'ורג'
    גם היל
    גם היברט – שזה נכון לכל הפלייאוף

  8. הייתי מעיף את כולם . בונה מחדש סביב מהימני ,עומרי כספי וגל מקל שיגיעו בטרייד 🙂
    תהיה קבוצה פח ,אבל לפחות הם יילחמו ויהיה למה להתעורר באמצע הלילה.
    ולגבי סטפנסון ,הבן אדם אשכרה שרף לעצמו כמה מליונים בחוזה הבא עם ההתנהגות שלו .מה שאומר שאפילו קצת שכל אין לו . וואוו ,גיליתי את אמריקה .

  9. יאללה עוד 4 נצחונות למיאמי, לברון שכבר עבר את קובי יכול לחשוב קדימה וגם אנחנו. אתגר לאחרי האליפות: לאיזה ספורט לברון יכול לעבור אחרי שסיים להוכיח את עצמו בכדורסל; אני מהמר על פוטבול.

    אגב, מצחיק הסטטיסטיקה של עלייה לגמרים, כל פעם ממציאים משהו. בפועל אפשר להגיד שג'ורדן עלה ל 6 גמרים רצופים.

  10. היברט חייב ללכת.
    אני מציע טרייד יצירתי – פאו גאסול תמורת היברט – הלייקרס מקבלים אולסטאר צעיר וטוב הגנתית, הפייסרס מקבלים סנטר התקפי וקבוצתי נהדר שנשארו לו עוד 2-3 עונות טובות.

  11. כשהיה 19-13 למיאמי ברבע הראשון כתבתי שאם מיאמי רוצה ייגמר 40 הפרש..
    אינדיאנה היא ממש לא קבוצת כדורסל ואני לא יודע איך הם השיגו 2 נצחונות מולם. זאת ההגעה לגמר איזורי הכי בלופית בהסטוריה.
    לברון יכל לקלוע 50 אם רצה חבל שלא עשה את זה.

  12. אם יש פה אוהדי אינדיאנה, ההמלצה שלי אחרי שראיתי הראיונות של ווגל וג׳ורג׳ – תחליפו קבוצה. יש להחמיא לקבוצה השניה ויש להתרפס ולהראות כאילו אתה פשוט לא מאמין. הם עמוק באופציה השניה.

  13. מה שמאכזב הוא שבשנה שעברה הסדרה הזאת הייתה אחת הטובות
    הייתי מצפה מאינדיאנה לעשות בדק בית רציני
    לא נותר זכר לקבוצה ששרפה את הליגה בפתיחת העונה
    עם כל הכבוד להישג של מיאמי עם 4 גמרים רצופים בוסטון והלייקרס של שנות השמונים עשו זאת במסגרת תחרותית יותר
    הפלייאוף התחיל בצורה מדהימה
    5 סדרות עם גיים 7 , 8 הארכות בסיבוב הראשון בלבד , 50% ניצחונות חוץ , משחקים צמודים
    סדרת גמר המערב 5 משחקים עם גארבץ טיים ארוך , ניצחון חוץ אחד מ11 מגמרי המערב
    כמו לראות סרט שמתחיל ומצוין ונגמר גרוע ( כנראה אליפות של מיאמי )
    לא הייתי מהמר נגד לברון

      1. רוי היברט, דיוויד ווסט, אוון טרנר (אולי גם סטפנסון בסיין אנד טרייד) במינסוטה, קווין לאב וניקולה פקוביץ' באינדיאנה. לפי הטרייד משין-מוסיף 14 ניצחונות לפייסרס, מוריד 13 לוולבס ללא סטפנסון (מינסוטה תפגע יותר אם לא תקבל כלום תמורת לאב). אם סטפנסון בטרייד מינסוטה חייבת להעביר עוד שחקן, אז גם ראיין הומל עובר. במקרה הזה-9 ניצחונות אקסטרה לאינדיאנה, מינוס 9 לוולבס

  14. עד כה ואני באמת נגעל מעצמי שאני אומר את זה לברון מוכיח חד משמעית שהוא שחקן הכדורסל הטוב ביותר בעולם.
    עם בשנתיים הקודמות דיברו על טריו עכשיו זה 1 MAN SHOW.

  15. דוראנט השחקן הטוב בעולם רק הבעיה שלו היא באופי, אם היה לו תאופי של ווסטברוק ולווסטברוק את האופי של דוראנט הם היו במקום אחר היום…

  16. אופי זה חלק גדול מאוד מהמשוואה…
    ראה מכבי ת"א כדורסל של השנה.

    לברון מתסכל רבים כי הוא בוודאות לא נותן את המקסימום שלו ברמה האישית . הוא יכול לגמור כל משחק עם 35 נקודות אם רק ירצה אבל זה כנראה סופית לא באופי שלו וזה מרגיז כי כל מי שגדל על מייקל ידע שבכל משחק ג'ורדן הגיע להיות הכי טוב שהוא יכול ולברון מגיע לכל משחק כדי לנצח קבוצתית . מצד אחד זה מאוד יפה מצידו של לברון וגם מאוד אפקטיבי. מצד שני הוא השחקן הטוב ביותר ואנחנו רוצים לראות כל הזמן עד כמה טוב הוא יכול להיות וזה לא קורה ( חוץ מבמשחק המפצלתי בגמר של שנה שעברה ).

    1. אתה צודק לחלוטין, רק אחת בקטנה. בסגנון הזה, ג'יימס יוכל לסחוב בטופ עוד שנים רבות. כי בגיל 35 הוא עדיים יהיה מסוגל לייצר 20 נק' למשחק (להערכתי), אם כי לאו דווקא 35, ובו בזמן היכולת להפעיל את שאר מערכי הקבוצה לא אמורה להיפגע עד ממש שלהי הקריירה ובד"כ, אצל הגדולים, גירוד ה-40 מלמטה. הכל בהינתן מצד פיזי תקין (שזה גם חלק מהעניין, כי הוא לא תמיד קורע את עצמו).

    1. מילא זה אני פשוט לא מבין למה הוא התחיל לקפץ כמו ילדה קטנה איך שהוא קיבל את הגביע הענק הזה.
      רבאק, שמור על הבירכיים! 😛

כתיבת תגובה

סגירת תפריט