לברון ג'יימס, תודה על קריירה מדהימה, ובבקשה אל תפרוש / הגולש יעקב אבוחצירא

לברון ג'יימס, תודה על קריירה מדהימה, ובבקשה אל תפרוש / הגולש יעקב אבוחצירא

יעקב אבוחצירא, בן 16 וחצי, אוהב מאד כדורסל, במיוחד NBA, וחולם להיות עתונאי.

לברון בעונת 2023

ראינו את השחקן הטוב בהיסטוריה בעיני, אולי במשחקו האחרון, נותן הצגה של 40 נקודות 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. במחצית הראשונה לברון היה אדיר עם 31 נקודות ו11/13 מהשדה, ואפשר להבין למה – הוא לא רצה ללכת הביתה בלי אליפות אך בסופו של דבר לא הצליח להשלים את המשימה. ולמרות ההופעה הגדולה, כמו ברוב הסדרה לברון לא הגיע למאני טיים, מה שמצביע ,לדעתי, על ירידה ביכולתו.

אחרי 11/13 במחצית הראשונה, לברון סיים את המשחק עם 15/25 מהשדה ב-48 דקות. כלומר, במחצית השניה לברון עמד על 4/12, כ-33% אחוז. וזה חבל. לברון אגדת כדורסל, אבל אני חושב שבפלייאוף ‏הזה זה לא היה לברון שהכרנו לפני שנה.

חשוב להבהיר, שלמרות כל מה שאמרתי, אני מבקש להחמיא ללברון… ואסביר – לברון שבר כל כך הרבה שיאים, שכמעט כל שחקן אחר היה גאה בחצי מהישגי הקריירה של לברון. ולראות שחקן, בגיל 38, שמשחק ברמה כזאת ומצליח להוביל קבוצה ולהגיע רחוק.

בואו נודה באמת – למרות כל הביקורת, לברון בפלייאוף הזה היה טוב. העניין הוא שמשווים אותו לעצמו, והוא פחות טוב מעצמו, אבל עדיין טוב. דוגמא נוספת לשחקן כזה הוא ג'יימס הארדן. ביוסטון הארדן קלע, נניח, שלושים נקודות במשחק. אחרי שעזב את יוסטון, הארדן קלע, נניח, 25 נקודות במשחק. אז מי שהתרגלו לשלושים נקודות במשחק יכולים לטעון שהארדן כבר לא טוב, אבל האמת היא שהוא כן טוב, פשוט פחות טוב ממה שהיה.

אותו דבר עם לברון, שהוא עדיין טופ-8 בליגה, זה פשוט נראה קצת מאכזב, מאחר והתרגלנו ללברון השחקן הטוב בליגה. ולכן אני אומר שוב – לברון נתן עונה מדהימה ופלייאוף מדהים. נכון שלברון לא לקח אליפות, אבל הוא הגיע לגמר המערב אחרי שהדיח את ממפיס (מקום 2 בעונה הסדירה), ואת האלופה המכהנת גולדן סטייט.

אז, לדעתי, במקום לחפש מה לא עבד ללברון וללייקרס, צריכים להחמיא להם על עונה מדהימה, על הישג מדהים – הגעה לגמר האזורי מהמקום השביעי בעונה הסדירה, כנגד כל הציפיות, ולכן אני מוריד בפניהם את הכובע. אז כן – כל הכבוד ללייקרס, ולשחקן הבלתי נגמר הטוב בהיסטוריה בעיני, גם בגלל הדומיננטיות במשך 20 שנה.

לברון ג'יימס אתה כוכב. ואני מקווה שלא תפרוש כי אתה מאד חשוב לליגה הזאת ולצופים. אתה ענק, וכל הכבוד על עוד עונה מדהימה.

ויש לי כמה הסברים מדוע לברון אמר שהוא לא יודע אם ישחק עוד עונה, ובהם:

א. לברון מאוכזב מכך שלמרות שהצליח להציג עונה מדהימה, בגיל 38, לא זכה באליפות.

ב. לברון פשוט היה מבואס.

ג. לברון מרגיש שהוא ירד ביכולת יחסית ללפני שנתיים/שלוש.

ד. לברון חושב על לעשות הפסקה של עונה אחת, ואז לחזור לעונת פרישה עם בנו.

ה. לברון מרגיש שמיצה את משחק הכדורסל.

ו. לברון יודע ששבר כמעט כל שיא אפשרי, ולא נותר לו עוד מה להשיג.

ז. לברון רוצה כוכב נוסף בקבוצה, או שחקנים מסוימים, ומנסה להלחיץ את הלייקרס להשיג אותם, יתכן שהוא חושב לדרוש טרייד מאחר ולא נותר לו זמן רב לשחק.

אולי יבקש לעבור לגולדן סטייט?

כן, שמעתם נכון, גולדן סטייט – לברון וגרין חברים מאד טובים, וגרין מחמיא לו המון. בנוסף, לברון הודה בעבר שסטף קרי זההוא השחקן שהכי היה רוצה לשחק איתו, ואפשר להבין למה. לסטף יש 4 אליפויות כמו לברון, ויש רק שחקנים פעילים בודדים שזכו ב-4 אליפויות. לברון התמודד עם הלוחמים 4 שנים רצופות. כמובן שלא בטוח בכלל שזה יקרה…. אבל אם כן זה יכול להיות סיפור מדהים – שני השחקנים ששולטים ב10 השנים האחרונות בליגה, (לשניהם ביחד 8 אליפויות בין 2012 ל-2022), סטף ולברון, באותה קבוצה, זה יכול להיות דבר מדהים לכל אוהב כדורסל, וזה גם יגביר את הסיכוי של לברון לזכות באליפות נוספת, ולסיים את הקריירה כאלוף.

אבל, במידה ולברון יודיע על פרישה אני רוצה לדבר על הקריירה שלו.

עיקרי הקריירה של לברון

לברון נבחר ראשון בדראפט 2003, דראפט שנבחרו בו 3 כוכבי על – כרמלו אנתוני, דווין וויד ולברון ג'יימס, שהוא כמובן האחרון שנשאר משלושת הגדולים האלה. סביב לברון היה הרבה רעש כבר לפני שנבחר בדראפט – כולם הבינו שמשהו גדול הולך להגיע לליגה. ובמשחקו הראשון בליגה הרשים עם 25 נקודות, 6 ריבאונדים ו4 חטיפות.

לברון נכנס לליגה בדיוק שמייקל ג'ורדן פרש סופית. עידן אחד תם, ועידן שני, עידן לברון, החל.

בעונתו הראשונה קלע כ20.9 נקודות, הוסיף 5.9 אסיסטים ו5.5 ריבאונדים, נבחר לרוקי העונה והפך לזוכה הצעיר ביותר בתואר. בעונתו השנייה הפך לאחד השחקנים הטובים בליגה, ובעונתו השלישית קלע בממוצע 31.4 נקודות למשחק, סטטיסטיקה מדהימה לשחקן כל כך צעיר. ב-2007 הוביל את קליבלנד לגמר NBA ראשון בהיסטוריה שלה, ובמשחק מספר 5 הציגאת אחד המשחקים הגדולים ביותר של שחקן כלשהו בפלייאוף – 48 נקודות, כולל כל 25 הנקודות האחרונות של קליבלנד במשחק, וגם סל ניצחון. זה אולי המשחק הטוב בקריירה שלו.

לברון עבר למיאמי בשנת 2010-2011, וגרם לסערה גדולה בקרב אוהדי קליבלנד שלא אהבו את המעבר הזה, אך ב-2012 זכה בפעם הראשונה בקריירה שלו באליפות. עונה לאחר מכן שוב זכה באליפות וגם זכה בתואר MVP בפעם השלישית ב-4 שנים. מטורף. 

ב-2014 לברון החליט לחזור לאקסית במטרה להביא להם אליפות ולא שום דבר אחר, וב-2016 עשה את הבלתי יאומן, והביא אליפות לקליבלנד אליפות ראשונה. לברון התרגש, עם דמעות בעיניים, ואמר את המשפט המפורסם "קליבלנד זה בשבילך". לדעתי זו האליפות המפורסמת והגדולה ביותר בהיסטוריה, מכיוון שבאותו עונה גולדן סטייט סיימה עם המאזן הטוב בהיסטוריה (73-9), וגם הפעם הראשונה בהיסטוריה שקבוצה חוזרת מפיגור 3-1 בגמר NBA. לברון הגשים את החלום של קליבלנד וזכה מחדש באהבת אוהדי הקאבלירס. 

ב2018 לברון עבר ללייקרס. בעונתו הראשונה בלייקרס לא הגיע לפלייאוף, אך ב2020 זכה עם הלייקרס באליפות. ללברון הישגים רבים בקריירה: 4 אליפויות, 4 פעמים MVP של העונה הסדירה ושל הפיינלז, 19 הופעות באולסטאר, 13 בחירות לחמישיית העונה הראשונה, 3 בחירות לחמישיית העונה השנייה, ו3 בחירות לחמישיית העונה השלישית, 5 בחירות לחמישיית ההגנה הראשונה, בחירה אחת לחמישיית ההגנה השנייה, רוקי העונה (2004), וכמובן הדובדבן שבקצפת, מלך הסלים של NBA. אפשר להוסיף לזה 2 מדליות זהב באולמפיאדה. מלך הסלים של הפלייאוף. השחקן עם ממוצע הנקודות הכי גבוה בעונה הסדירה בגיל הכי מבוגר. השחקן עם הכי הרבה נקודות במשחק פלייאוף בגיל הכי מבוגר (40 נקודות) – באמת שיאים בלי סוף. 

מה אפשר להגיד על הקריירה של לברון ג'יימס? קריירה מדהימה, שחקן ענק שיודע להוביל קבוצות עד למקומות הכי גבוהים שיש. שחקן שלימד רבים לא לוותר, וכוח רצון מהו. שחקן שהוא אגדת כדורסל, אבל לא רק שחקן כדורסל אלא אדם בעל השפעה. לברון הוא שחקן שכיף לצפות בו, ותמיד תרצה אותו בקבוצה שלך בגמרים, כי הוא מדהים ולוחם.

ומכאן אני רוצה לומר – לברון הייתה לך קריירה שהרבה אנשים אהבו לצפות בה, ובבקשה אל תפרוש כי זה לא יהיה אותו דבר בלעדיך. (בעיני).   

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מנסיון עם ג'ורדן שראיתי משחק ושנאתי את השליטה שלו, אחרי שלברון יפרוש יאהבו אותו יותר.
    גם אני, כנראה
    🤣
    🙏

  2. נהפוך הוא . שהשיקוץ יפרוש מהר.
    נמאס מההצגות והעוויות הפנים .
    נמאס מהינדוס הקבוצות שלו – ניכוס עצמי של ההישגים והטלת הכשלונות על אחרים .
    והוא בטופ כמו שטלי גוטליב טופ פייב של עורכי הדין ,
    וקינג ביב בטופ של ראשי הממשלה ששלטו כאן.

  3. הוא לא יפרוש, אבל אני מניח שמעכשיו זה יהיה פסטיבל הקיץ, במקום 'לאיזו קבוצה אני לוקח את הכישרון שלי'. כמה שהוא ענק בכדורסל, והוא אכן כזה, ככה הוא צמא לחיבוקי, לעוד קצת תשומת לב מהציבור.
    תודה רבה על הטור יעקב, היה כיף לקרוא. מאחל לך קריירה עיתונאית ארוכה ומוצלחת בסדר גודל לברוני

  4. כשאני הייתי בן שש עשרה הכל היה יותר ברור. ופרינס היה הזמר הטוב בכל הזמנים.
    אתה יודע מה, לא טעיתי.
    לברון הוא לוחם, השחקנים מוכנים למות למענו ומשחקים בהילוך הכי גבוה שאלוהים נתן להם. הוא טוב ברמות. אני אישית תמיד בעד שהוא יפסיד, אלא אם הוא משחק עם מתיו דלבדובה. עוד שחקן ברמה שש שעם לברון שיחק ברמה אחת עשרה .

  5. אתה יכול להירגע, אין לו שום כוונה לפרוש. זה כ"כ שקוף שזה מביך.
    כל מה שהוא רצה זה:
    1. את הצומי לעצמו במקום על דנבר
    2. כרגיל לתת את ההרגשה "אני עשיתי הכל אבל אין לי עם מי לשחק".
    3. לשים לחץ על קברניטי הקבוצה שיביאו את קיירי ודריימונד.
    .
    הבלוף היה כ"כ שקוף ומביך, שאף אחד בכלל אפילו לא התייחס אליו.

  6. תודה, יעקב. ה-4 מ-12 שציינת נכון כמובן, אבל לי יותר מפריע הרבע הרביעי בתוך זה עם 1 מ-6 מהשדה ושלוש נקודות בלבד. בכלל, אי אפשר להתעלם מהנתונים שלו ברבעים הרביעיים בסדרה נגד דנבר: 23 נקודות על 23 זריקות מהן הוא קלע 7 זריקות בלבד (30.8%); ו-8-12 בקו העונשין. סך הנקודות הוא לא מרשים כמובן אבל מה שבמיוחד בולט, כלא אופייני לו, זו היעילות ההתקפית המאד נמוכה לבטח בסטנדרטים שלו ובבמיוחד ביחס למה שנתן בשלושת הרבעים האחרים בהם היה 34 מ-56 מהשדה (60.7%) בסדרה. דווקא העובדה שהוא חכם ושכלתן מאד – לצד זה שכמו שנאמר הוא כבר מבוגר ובעל כושר מוגבל – היתה אמורה להוביל אותו לשמר כוחות לטובת הרבע החשוב במשחק. (הוא חכם מספיק כך שיודע לשמר אנרגיה על המגרש.) זאת בהנחה שאפיסת כוחות היתה הסיבה העיקרית ליעילות ההתקפית הנמוכה הנ"ל – אי אפשר להתעלם מכך שההגנה מתהדקת יותר ברבע הזה. הנתונים ההתקפיים הנ"ל מצביעים על כך שהסטטיסטיקה הכללית שלו משקרת מבחינת השפעתה על המשחק. במובן מסוים, היא משקפת (לפחות חלקית) stat padding. (והעניין הזה הכי בולט כאמור במשחק הרביעי.) נניח שלברון יודע שיש בכושרו לספק 12 חדירות מבוססות כח שיתנו סלי צבע בהסתברות גבוהה. למה לא להקצות הכח בשבילן בצורה שתמקסם הסיכוי לנצח? הרי ברור שקל יותר לעשות נקודות בשלושת הרבעים הראשונים של המשחק (במיוחד בבולי בול משם מגיעים כל סלי השתיים שלו למעשה – וזו אגב הביקורת המרכזית והרגילה שמתעוררת בשבילי כשמנסים לטעון שהוא הגדול מכולם) ושמשקלן לכן נמוך יותר. האם זה בכדי לנפח את הסטטיסטיקה באופן מודע? זו השערה שיש בה הגיון בעיניי במיוחד עבור המשחק האחרון. בכל מקרה, הפער בין הססטיסטיקה ההתקפית של הרבע החשוב ביותר וזו של האחרים במהלך הסדרה (מיוחד במשחק האחרון אבל לא רק) מפריע ומהותי.

  7. לברון שחקן ענק וגם מומחה יח"צ וספינים. בעיניי הוא ביצע הסטה יפה של הדיון מדיון צפוי על הסוויפ שהלייקרס חטפו לדיון האם לברון כן או לא יפרוש.
    אפשר להסתכל על זה ממניעים אישיים של האדרה עצמית או מניעים כלכליים ואפשר להסתכל על זה גם ממניעים של שמירה על גרעין הקבוצה מאוחד לקראת העונה הבאה.

  8. תודה יעקב,
    אני מאוד מעריך את הכדורסל שלו (בעיקר עד האליפויות במיאמי,עד אז הוא גם שיחק בהגנה)
    אבל להגיד שכיף לצפות בו ? לא ממש.
    בנוסף, את הפלייאוף הנוכחי הוא הרס לקבוצה שלו עם זריקות מיותרות מ3 ברבע הרביעי… כנראה שהוא לא מספיק מודע לירידה בכושרו וביכולת למשוך 4 רבעים. (נכון שזה גם על המאמן, אתה רואה שכל משחק הוא שובק ברביעי … תתן לו לנוח יותר)
    כדורסלן גדול. אבל לטעמי לא הכי גדול ואפילו לא קרוב (הייתי מעדיף בקבוצתי גם את ג'ורדן וגם את קארים) אבל זאת בחירה אישית, ויש לו מספיק קבלות לדיון.

  9. תודה יעקב. אני מעריך את לברון כשחקן שנכנס גבוה ברשימת הגדולים של כל הזמנים שלי, אבל אני דווקא לא אתנגד לראות את הליגה בלעדיו. הוא נתן קריירה גדולה, אבל אני לא מאלה שנהנים לראות אותו משחק, לרוב בעד היריבות שלו ואולי אחרי שהוא באמת יפרוש יהיה לי יותר קל להעריך אותו

  10. יפה יעקב, כל הכבוד לטור שלך בגילך הצעיר. רק הערה – המילה לברון מופיעה יותר ממילות קישור כמו "את" ו-"ו"
    🙂
    לברון הוא אחד הגדולים ללא ספק, האם הוא יותר טוב ממס' 1 (קארים) או לא זה לא ממש חשוב.
    יש מקום לכולם בצמרת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט