כרמלו אנתוני – 50 גוונים בין נבל לגיבור / הגולש בועז בקר

כרמלו אנתוני – 50 גוונים בין נבל לגיבור / הגולש בועז בקר

בועז בקר הוא מהנדס נתונים, בן 30, בוגר קורס אנליסט וסקאוט כדורסל במכללת ספורט פאנל. זהו מאמרו הראשון באתר.

איך נולד גיבור ספורטיבי?

אם ננסה לצייר בראש תמונה של גיבור ספורטיבי נדמיין מישהו עם תארים. הרי מהות הספורט המקצועני, כמו שאנחנו תופסים אותו בצורה אינטואיטיבית, היא הניצחון. בוודאי כשמדובר בספורט יחידני, אך גם כשחושבים על ספורט קבוצתי, כוכב נמדד על פי ההישגים שהוא הביא את קבוצתו אליהם לאורך הקריירה. גיבור נוסף הוא המנהיג, זה שמוביל את חבריו לקבוצה עם כריזמה נשפכת, דוגמא אישית, מצוינות, הקרבה למען הקבוצה, יו ניים איט.

יש הרבה סוגים של גיבורים לאורך ההיסטוריה בNBA. מייקל ג׳ורדן, לברון ג׳יימס, טים דאנקן, מג׳יק ג׳ונסון, לארי בירד, קובי בראיינט, סטיב נאש, סטף קרי, שאקיל אוניל, רג'י מילר. כל אלה, ורבים אחרים, עונים לפחות על אחת משתי ההגדרות שציינתי.

אבל כרמלו אנתוני לא עונה על אף אחת מההגדרות הללו, ועדיין פורש בגיל 38 בתור גיבור ספורטיבי.

כרמלו לא זכה באליפות, ולמעשה עבר סיבוב פלייאוף רק פעמיים בקריירה. כרמלו אינו מנהיג, ונראה שאפילו לא תמיד העמיד את הניצחון בראש סדר העדיפויות. אבל מי אמר שתמיד צריך לרצות מה שכולם רוצים? כרמלו אנתוני חשב מה עושה אותו מאושר, ועשה הכל כדי להשיג זאת. ומה שעשה את כרמלו מאושר זה לקלוע, והרבה. צ׳ונסי בילאפס, שהגיע עם כרמלו ודנבר נאגטס לגמר המערב, מספר שלפעמים גם בניצחונות כרמלו היה מתעצבן כי לא קלע מספיק. קל, למי שלא מכיר, להפוך אותו לנבל האידיאלי. אחד שמתעסק בסטטיסטיקה של עצמו. גם כשדנבר הצליחה, שייכו את זה לבילאפס, ולמנטליות המנצחת שהביא איתו, ולא לכרמלו. גם ההשתייכות לחבורת סירת הבננה, (יחד עם לברון ג׳יימס, דוויין ווייד, וכריס פול), לא תמיד עזרה לשפר את דעת הקהל, (תמיד קיימים הייטרים לחבורות חזקות). המעבר לניו יורק היווה עבורו כישלון נוסף ברמה הקבוצתית, שלא נדבר על ההמשך באוקלהומה סיטי וביוסטון, שנגמר בפיצוץ והפך אותו למוקצה בליגה.

ופה שוב עצר כרמלו, עשה חשבון נפש ושאל את עצמו מה יעשה אותו מאושר? כשהבין שהדבר הכי חשוב לו זה פשוט להמשיך ולהיות חלק מהמשחק, לא משנה באיזה צורה, הוא הסכים להפוך לרול פלייר ולעשות כל תפקיד שיבקשו ממנו, (חוץ מלשמור כמובן), וכך החיה שוב את הקריירה שלו בפורטלנד ובלייקרס.

וכאן מגיעה התכונה השלישית שיכולה לגרום לשחקן טוב להפוך לגיבור ספורטיבי, והיא היכולת שלו לגרום לקהל להתחבר אליו רגשית. כרמלו לימד אותנו שיעור חשוב – הוא הזכיר לנו שחשוב מאוד שהמטרות שאנחנו שמים לעצמנו בחיים יהיו המטרות שאנחנו באמת רוצים אותן, ולא המטרות שהחברה מכתיבה לנו. להקשיב לרצון הפנימי של עצמנו, ולא של אחרים. והכי חשוב, להשקיע כל מה שאנחנו יכולים כדי להשיג אותן, ולהיות מאושרים.

כרמלו אנתוני סיים את הקריירה במקום ה-9 בטבלת קלעי כל הזמנים בNBA. כרמלו שיחק 19 שנים בליגה, הופיע 10 פעמים באולסטאר ונבחר 6 פעמים לחמישיות העונה. בנוסף, תרם המון לנבחרת ארה״ב כשהופיע ב4 אולימפיאדות, זכה ב-3 מדליות זהב (ו-1 ארד), ומדורג במקום ה-2 בטבלת קלעי כל הזמנים בנבחרת. כמו כן, זכה באליפות המכללות בשנה היחידה שלו בסירקיוז, סיפק המון רגעים זכורים במהלך הקריירה, (hoodie melo!!), ויש לו מקום מובטח בהיכל התהילה.

אולי הוא לא תכנן את זה, אבל אלוהי הכדורסל רצה שיפרוש בדיוק כשדנבר נאגטס, (הקבוצה בה שיחק 8 שנים), מגיעה בפעם הראשונה בהיסטוריה של המועדון לגמר הNBA. בנימה אישית, אני אוהד דנבר מאז 2003. בגיל 10 התחלתי לעקוב אחרי ליגת הכדורסל הטובה בעולם. וכמו כל ילד שלא מבין מהחיים שלו הסתכלתי על הכוכבים העולים שבדיוק היו בשיא שנתם הראשונה בליגה, לברון ג'יימס וכרמלו אנתוני, ובחרתי בבחור עם הצמות המגניבות ותלבושת התכלת, ומאז אני עם דנבר עד היום. גם היום, כשאני מתיימר להגיד שאני מבין קצת יותר בכדורסל מאשר בגיל 10, אני טוען שכרמלו נשדד כשתואר רוקי השנה הלך ללברון ג'יימס!

אז תודה לך כרמלו אנתוני, גם על סגירת המעגל האישית והמרגשת שסידרת לי, וגם על השיעור שלימדת את כולנו בהצבת מטרות כנות ואמיתיות לעצמנו ובמרדף אחריהן.

Subscribe
Notify of
24 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אני סולח לך, בועז, על הטור הזה, כי היית רק ילד בן 10, שלא מבין מהחיים שלו, אבל כשיהיה לך בעצמך ילד בן 10, שלא מבין מהחיים שלו, תלמד אותו בבקשה שלא לבחור בבחור עם הצמות המגניבות ותלבושת התכלת, אלא בבחור עם השריטות האדומות ותלבושת התכלת.
.
תודה רבה, תמשיך לכתוב לנו.

NFS
NFS
24/05/2023 8:09:41

חשבתי שתכתוב "ותלבושת שחורה"

MBK
MBK
24/05/2023 0:05:07

כרמלו מקצוען אמיתי
הוא נזרק מיוסטון ולא שיחק כדורסל שנה
הוא חזר לבלייזרס וגם ללייקרס ותפקד כשחקן ספסל
עשו לו עוול גדול
HOF ללא צל של ספק

Smiley
24/05/2023 0:14:48

רק לקראת סיום הקריירה הוא הבין שהוא צריך לשנות את משחקו, דבר שג'ורג' קארל ניסה ללמד אותו בתחילת דרכו… וכרמלו היה עוד אחד מאינספור כוכבים צעירים שלא מקשיבים.
שחקן התקפה אדיר שהיה מסוגל לשים סל מכל מקום על כל אחד, במיוחד שגם היה מספיק פיזי וזריז בו זמנית.
כנראה שההישג הכי גדול שלו זה אותו טורניר מכללות פנטסטי בו לקח את סירקיוז עד הסוף.
היה גם בעל קריירה מרשימה בנבחרת ארה"ב, בה המ'על להתייצב לדגל

FAN
FAN
24/05/2023 0:42:54

תודה רבה.
אין ספק שמנחם יאהב את זה 🙂
הגן עליו בחירוף נפש בטוב ובמיוחד ברע
מדובר בסקורר גדול מהסוג שקצת הולך ופוחת בליגה
.
"שלפעמים גם בניצחונות כרמלו היה מתעצבן כי לא קלע מספיק"- זה דווקא יכול להיות אופי מאוד מנצח. כמו שתראה את רונאלדו בוכה כי החמיץ פנדל למרות שמוביל 5-0. או רביבו שעשה הכל כדי לשים גולואיבד את עצמו לדעת כשפספס
זה לא סותר את העובדה שהם רצו לנצח מעל הכל. כי את האוהדים לא מעניין אם זהבי שם שלושער בדרבי אם בסוף מכבי מפסידים 5-3
עם כל הכבוד לשחקנים המשחק הזה שייך בסוף לאוהדים. ולמנצחים

מעניין אם יש עוד שחקני NBA שנכנסים להיכל התהילה אחרי שעברו את הסיבוב הראשון בפלייאוף פעמיים בלבד(!) קצת הזוי לא?
גם אלה שאפשר לייחס להם את הקריטריון השני שציינת יש להם לפחות הישגים שלפחות מתקרבים למשו שראוי להכניס אותם לגדולים של הליגה גם אם זה לא הגביע הנכסף
בטח כשמדובר בשחקן עם ככ הרבה נקודות..
אם כריס פול הוא הלוזר הנצחי, אז מה כרמלו?
.
במיוחד בליגה כמו הNBA כולם יודעים שכל קשר בין הליגה הסדירה לבין הפלייאוף הוא מקרי בהחלט
ובסוף בסוף, כוכב אמיתי נמדד ברגעים הקשים יותר. משמע כשמייחסים לך ולנק' שלך יותר משמעות ושומרים עליך יותר
.
אחרי שלכלכתי, חייב להגיד שעל אף הקמפיין האגרסיבי שעשו למענו שיחזירו אותו לליגה, אפשר להגיד שהוא סיפק מה שצריך כדי להוכיח שהוא בהחלט עדיין היה מתאים לליגה
הוא גם הבין שלקלוע נקודות זה כבר לא מספיק כדי לשחק. הוא צריך לרצות לנצח, ולעשות מה שצריך כדי שזה יקרה.
.
עוד עובדה נחמדה- סדרת הפלייאוף האחרונה שלו בקריירה הייתה מול אותו יוקיץ ומול אותה דנבר

Li Ming
Li Ming
24/05/2023 3:10:50
Reply to  FAN

דומיניק ווילקינס אני חושב

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
24/05/2023 1:16:58

כרמלו האב טיפוס של שחקנים שלא סבלתי,
אימאימא של קלוריות ריקות.
אבל לשמחתו דור השיקוצים החדש בהנהלת הבבון,
עושה ממנו מלאך
לא מתגעגע, והאמת מעולם לא ראיתי אותו משחק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
24/05/2023 12:19:45

יכולת הקליעה שלו לא הייתה קלוריות ריקות אתא יכולת קליעה אמתית ומשובחת מאוד (אמנם לא מהשלוש) וסקורר נהדר יודע גם לקטוף כ"ח.
אז נכון שלא לא היה ממש מנהיג ווינר גדול אך עדיין כוכב גדול.

מנחם לס
24/05/2023 1:55:11

אני נדלקתי על כרמלו כשעשה מה שעשה כפרשמן בסירקיוז. מאז עקבתי אחריו יותר מאשר אני עוקב אחרי שחקן טוב ממוצע אחר. אההבתי אותו במשחקי הנבחרת כי אני סאקר לארה"ב בספורט. אולי הוא לא חיפש במיוחד להיות סופרסטאר, אבל עם סוכן פיקח והגון הוא היה הופך לסופרסטאר מזמן. מבחינה זאת הוא פיספוס, אבל להיכל התהילה אני משוכנע שהוא ייכנס. המשך לכתוב לנו, בועז

מנחם לס
24/05/2023 1:55:44

אאני נדלקתי על כרמלו כשעשה מה שעשה כפרשמן בסירקיוז. מאז עקבתי אחריו יותר מאשר אני עוקב אחרי שחקן טוב ממוצע אחר. אההבתי אותו במשחקי הנבחרת כי אני סאקר לארה"ב בספורט. אולי הוא לא חיפש במיוחד להיות סופרסטאר, אבל עם סוכן פיקח והגון הוא היה הופך לסופרסטאר מזמן. מבחינה זאת הוא פיספוס, אבל להיכל התהילה אני משוכנע שהוא ייכנס. המשך לכתוב לנו, בועז

מנחם לס
24/05/2023 1:56:08

אחלה כותרת!

NBA בדם
24/05/2023 2:16:15

תודה על הפוסט.
לא מת עליו. שחקן אנוכי שמעניין אותו רק לקלוע ותו לא.
אבל עדיין מדובר בסקורר מחונן מאין כמותו, באמת כישרון קליעה יוצא דופן.
חייב לציין שה"מלו" יושב על הלשון נהדר.
היה שלום כרמלו אנתוני.

Florida man
Florida man
24/05/2023 2:43:28

התרומה שלו בעיני היא לנבחרת ארה"ב שם הוא עשה במשחקים רבים את ההבדל בין טר"ש לצלש. אכן קלע מחנן ותו לא.
הוא היה האב טיפוס בעיני לשחקן שלא עשה גרם אחד של ניסיון לשפר שחקנים מסביבו למען ההצלחה הקבוצתית (ג'ימי באטלר מוסר ד"ש).

Li Ming
Li Ming
24/05/2023 3:09:55

תודה רבה על הכתיבה בעז, אבל אני חייב להתייחס לנקודה אחת שהזכרת:

"סיפק המון רגעים זכורים במהלך הקריירה"

שואל רגע בשיא הרצינות – איזה רגעים זכורים במהלך הקריירה שלו ב NBA כרמלו אנתוני סיפק? הכוונה לכאלה שגם אוהדים מזדמנים יכולים לזכור ולא למשהו שרק אוהדי הנאגטס זוכרים. שחקנים כמו רג'י מילר, אלן אייברסון, וינס קרטר ודומיהם סיפקו אינספור רגעים כאלה. מלו? הרגע שאני הכי זוכר בקריירה שלו בליגה זאת החסימה של רוי היברט עליו בחצי גמר המזרח ב 2013. קצת מעיד אולי עד כמה הקריירה שלו היתה מבוזבזת

NFS
NFS
24/05/2023 8:13:49

תודה.
שחקן שלא התחברתי אליו, יותר מדי ריכוזי, ומשעמם לצפיה.
זוכר לו רק שחזר מפציעה בניקס, וקטע את ההצלחה המסחררת של ג'רמי לין.

Don
Don
24/05/2023 9:36:56

סקורר נהדר בהתקפה
בטלן נפלא בהגנה
אותו מספר שקולע במשחק, קולעים עליו
רוח וצילצולים ונצחונות – אין
לא בשבילי
לי אין סבלנות למי שלא מנצח או לפחות עושה הכל כדי לנצח
למי איכפת בכלל ממנו – עוד ליצן טיפש

Ogigi
Ogigi
24/05/2023 11:20:42

תודה על הפוסט,

לפני שנים קיבלתי החלטה להשתדל לחשוב חיובי ולהגיב חיובי, כי זה קשה יותר. אנחנו כמין גם מותנים לחשוב שלישי הרבה יותר מחיובי. זאת עובדה. ולמרות הכל אני מוצא את עצמי לא מעט פעמים מדבר בצורה שלילית למרות המאמצים הכברים. וגם פה למרות ועל אף , צר לי אך במרחב היריעה של חייו ופרישתו של מלו, כף המוזניים נשברת בחבטה מהדהדת לכיוון השלילה. אני באמת לא מבין מה כל הדיבורים על HOF של הפרשנים האמריקאיים. פזוט הזוי. האיש היה אנוכי במגרש עם עוד שחקן טמבל לצידו בדנבר גי אר סמית(שתחת חסותו של לברון שיחק טוב יותר), חבורה של ביריונים צעירים חמומי מוח שהתפוצץ מול הניקס עם עוד טמבל ננס נייט רובינסון שאחר כך שיחק בישראל. ולחשוב שבתחלה ניסו ליצור יריבות כמו בירד ומגי'ק בין מלו ולברון. כאשר מלו לקח אליפות ועשה את הדרך הנכונה כששיחק במכללות ולברון עלה ישר מהתיכונים, ונחשד בקבלת הטבה כספית מסוכן בדמות רכב מפואר לפני ששיחק ב NBA. איפוא מלו ואיפוא לברון.

Ogigi
Ogigi
24/05/2023 11:29:13
Reply to  Ogigi

בטעות נשלח …😁
המשך,

מלו הינו התגלמות השחקן האנוכי של התקופה. עצלן בהגנה, חושב רק עצמו ועל הנקודות שהוא קולע.לא סתם המאמן שלו פתח עליו פה שנים אחרי דבר שלא נהוג בכלל.הפרשנים היו חלוקים בדעותיהם לגבי כך רק בגלל תרבות הפוליטקלי קורקט האמריקאית, ואפליה מתקנת. פשוט שחקן מחריב .

כשעבר לניק, המשיך בהתנהגות שלו, ולא רק שרצה ללכת מכות עם גארנט על המגרש( במקרה הזה הסכמתי איתו גרנט שחקן דוחה) גם חיכה לו בחוץ ואם לא היו חוצצים ביניהם אנשים זה היה ממשיך שם.
אני באמת לא מבין מה מהותו של שחקן כזה? קליעת נקודות ? יש המון כאלה. אולי לא ברמה שלו אבל תעשה כמו במאני בול, תביא 2 שיחליפו את כמות הנקודות שלו, אבל שיהיו יותר כימיים בחדר הלבשה. הוא לא שומר. שחקן ברמתו יכול להיות שומר מעולה. הוא לא הגיע לגמר אף פעם. אז מה באמת הוא שווה ? למה HOF ? משווים אותו לכריס פול ? בצדק ! עוד נפל. אבל לפחות כריס שחקן מגעיל ככל שיהיה , התאמץ!

כל מה שנשאר לומר הוא :
מלו תודה שהייתי, היה נפלא( לא), היה מקסים (Hell No)… ו ……..ברוך שפטרנו.

M-AIR-J
M-AIR-J
24/05/2023 18:57:48
Reply to  Ogigi

כרגיל תענוג לקרוא אותך

FAN
FAN
24/05/2023 22:37:01
Reply to  Ogigi

מכסת השליליות שלך לחודש הקרוב נגמרה
🙂
באמת נראה שהוא הפך לדמות שאסור לדבר עליה שלילי אצל האמריקאים…
.
אני מוחה על ההשוואה לכריס פול. על המגרש שחקן ענק. הפלופים לא מורידים מזה. בטח כשמדובר בשחקן שנפצע ככ הרבה פעמים ברגעים המכריעים של העונה

Berch
24/05/2023 13:00:18

אחלה שחקן אינדיבידואל
היה יכול להיות אחלה פיפן. למזלו נחת בניו יורק וכיכב, גם אם לא ניצח, על הבמה המרכזית
🤣

Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
24/05/2023 18:55:11

אני לא עוקב אחרי כדורסל מכללות…
לא יודע מה קרה בדיוק אבל בשנת הפרשמן שלו בסירקיוז יצא שראיתי את כל המשחקים שלו בטורניר הNCAA.
לא ראיתי יכולת כזאת בחיים שלי לילד בן 18. קליעה אחת היפות שאי פעם ראיתי.
הוביל את המכללה על גבו עד התואר.
שמה התאהבתי בו …קלע אדיר.
לא הבנתי אז איך יכול להיות שיש שחקן בשם לברון ג'יימס שייבחר לפניו בדראפט זה היה לא מובן.

ההיטריות הזאת שלכם נגדו ונגד לברון פשוט לא מובנת (אני גם לא חובב לברון וחושב שהוא צ'וקר במאני טיים , ראה התכווצויות שרירים )….עוד 10 שנים תוכלו אולי להעריך אותם יותר בפרספקטיבה של זמן.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

בחירת הדראפט השלישית ב 2003 פגעה קשות בקריירה שלו.לו היה נבחר ע"י דטרויט היה אוסף בקלות כמה אליפויות.
לברון נבחר ראשון כרמלו היה צריך להבחר אחריו. לברון ווייד ובוש שנבחרו באותו דראפט. הרכיבו לעצמן סופרטים.שאקיל ודוראנט דוגמאות בולטות לשחקנים שכן זכו באליפות ע"י הצטרפות יזומה לקבוצה חזקה.
מאוד אהבתי את כרמלו . שחקן על שנאלץ להיות אנדרדוג.ואנדרייטד ברמות.
יכולתו בנבחרת ארה"ב בה שיחק עם שחקנים ראויים, רק מראה עד כמה יכולתו היתה סופר גבוהה.
לשרוף את הקריירה עם דנוור וניקס של אז היה עוול גדול מאוד . וחבל

ירון, החלום
ירון, החלום
28/05/2023 1:21:45

בס"ד
תודה רבה.
שחקן שידע לייצר נקודות וקצת ריבאונדים.
בהחלט קריירה מרשימה, אבל לא יזגר יותר מדי, בגלל מחסור בתארים.