סיקור משחק 1 של גמר המזרח וכמה נקודות על המשחק / עמיחי קטן

בוסטון סלטיקס – מיאמי היט (0-0 בסדרה טרם המשחק):

אדבאיו היה הראשון לקלוע ורוברט וויליאמס ענה ב-2 משלו לפני שבאטלר וג'יילן בראון עשו אותו דבר. רוברט וויליאמס קלע את שני הסלים הבאים של הסלטיקס, ואדבאיו ענה שוב פעמיים, כשהפעם השנייה הייתה אחרי סל של טייטום, ושלשה של וינסנט קבעה 11- 10 למיאמי. באטלר הוסיף 2 מהקו, עליהן ברוגדון ענה בשלשה ול-2 הבאות של באטלר היה זה טייטום שענה בשלשה שהחזירה לבוסטון יתרון 16- 15 לפני פסק הזמן הראשון של המשחק.

בחזרה מפסק הזמן ראינו שוב את באטלר עם 2 וברוגדון עם שלשה, וינסנט שם 2 מהקו ושלשה של קיילב מרטין החזירה את האורחים ליתרון 3. סל של באטלר ו-2 מהקו של סמארט נענו ב-2 של באטלר, סמארט מצא את בראון ל-2 ומרטין הגיב ב-2 משלו, ושוב מיאמי ביתרון נקודה. טייטום ובאטלר שמו 2 לכל צד, וויט קלע שלשה, ובסיום הרבע הראשון זה 30- 28 לבוסטון.

קייל לאורי פתח את הרבע השני עם סל מחצי מרחק, ברוגדון ענה עם 2 מהקו ושוב אדבאיו השווה ול-2 הבאות של טייטום הגיב לאורי ב-2 שלשות. ברוגדון שם 2, אדבאיו הגיב ב-1/2 מהקו, וכך עשה גם רוברט וויליאמס בצד השני. בראון השווה לרגע, אבל לאורי ענה בשלשה לפני שוויליאמס שוב השווה בסל ועבירה. לאורי ענה בסל מחצי מרחק, אבל טייטום עם 2 מהקו וסמארט עם 1/2 החזירו לבוסטון את היתרון.

טייטום שם עוד 2, קווין לאב השווה בשלשה, אבל כאן החלה ריצה של בוסטון כשהורפורד שם 2, בראון הוסיף סל ועבירה ושלשה של הורפורד כבר פתחו יתרון של 8. סמארט מצא את ברוגדון לעוד 2 לפני שסטרוס עצר את הריצה מחצי מרחק, אבל הורפורד עם 2 וטייטום עם סל ועבירה המשיכו את המומנטום הביתי. באטלר שם סל ועבירה, טייטום הגיב ב-2, וינסנט צמצם ל-9 בשלשה וליי-אפ נוסף של מרטין נענה באלי-הופ לרוברט וויליאמס שקבע 66- 57 לבוסטון במחצית.

אדבאיו פתח את המחצית עם 2, אבל סמארט מצא את רוברט וויליאמס בצבע ואת עצמו לשלשה והגדיל את הפער ל-12, אבל אדבאיו קלע סל ו-1/2 מהקו, אחריו סטרוס ולאב שמו שלשות, וההפרש ירד פתאום ל-3 בלבד. סמארט שם 1/2 מהקו, ובצד השני וינסנט וסטרוס קבעו שוויון 72. בראון קלע שלשה, אבל אדבאיו וסטרוס השלימו מהפך והעלו את מיאמי ל-76- 75.

סמארט החזיר לרגע את היתרון בשלשה, אבל באטלר עם סל ועבירה ואדבאיו עם 2 החזירו למיאמי את היתרון. בראון שם 2 ונענה ב-2 של לאב ושלשה של סטרוס, והפעם היו אלה טייטום ובאטלר שקלעו את 4 הנקודות הבאות עבור כל צד. סמארט שם 1 מהקו, באטלר דייק פעמיים, ברוגדון ענה בסל ובאטלר הגיב בשלשה, ומיאמי פתאום ביתרון 8. וויט קלע ומרטין הגיב בשלשה, טייטום קלע ולאורי הגיב וסטרוס סגר את הרבע בשלשה שקבעה 103- 91 למיאמי בסיום הרבע השלישי אחרי רבע של 46- 25.

וויט פתח את הרבע בשלשה, ו-2 נוספות של ברוגדון ובראון השלימו ריצת 7- 0 וצמצמו ל-5 תוך דקה וחצי בלבד. וינסנט עצר את הריצה בשלשה, בראון שם 2 ומרטין הגיב ב-2 משלו. וויט תפר שלשה נוספת, אדבאיו ובאטלר שמו 2 כל אחד, וטייטום עם 2 מהקו צמצם ל-7. באטלר שם 2, אבל בראון עם 2 משלו וטייטום עם 2 מהקו קבעו 114- 109 לזכות ההיט, 4:50 לסיום.

2 הדקות הבאות היו רצף של החטאות ואיבודים מ-2 הצדדים, והנקודה הבאה הייתה של ברוגדון מהקו עם 2:31 דקות לסיום, אך הוא דייק רק פעם אחת וההפרש נשאר 4 לזכות מיאמי, וזה עוד לפני השלשה של מרטין שהקפיצה את הפער ל-7. בזמן שטייטום נתפס צועד ב-2 התקפות רצופות, באטלר תפר שלשה על הפנים של ברוגדון והגדיל את הפער ל-10 עם דקה בלבד לסיום.

סמארט עם 2 וטייטום עם 2 מהקו צמצמו ל-6 תוך כ-25 שניות, אבל הם נאלצו לעשות עבירות. וינסנט דייק פעמיים מהקו, ברוגדון ענה ב-2 ובאטלר שם 1/2 לפני שהחטאה מחוץ לקשת גרמה לבוסטון לוותר רשמית ולא לעשות עוד עבירה. בסיום – 123- 116 למיאמי שעולה ליתרון 1- 0 בסדרה.

באטלר הוביל את מיאמי עם 35 נקודות (12 ברבע הראשון ו-12 בשלישי), יחד עם 7 אסיסטים ו-6 חטיפות, אדבאיו רשם 20, 8 ו-5, ועוד 4 שחקנים שונים קלעו 15 כל אחד – סטרוס, וינסנט, מרטין ולאורי.

אצל בוסטון, טייטום קלע 30 עם 7 ריבאונדים, בראון רשם 22, 9 ו-5, ברוגדון קלע 19, רוברט וויליאמס קלע 14 עם 7 ריבאונדים, סמארט קלע 13 עם 11 אסיסטים ודריק וויט קלע 11.

נקודות על המשחק:

1. הרבע הבודד. בדומה למשחקים 1 ו-3 בעונה שעברה, מיאמי מנצחים ברבע אחד בלבד מתוך ה-4, אך מנצחים אותו ב-20+ הפרש וזה מספיק לניצחון. אז, אחרי 3 משחקים מיאמי הובילו 2- 1 בסדרה, למרות שבוסטון ניצחו ב-7 רבעים, מיאמי ניצחו ב-2 רבעים ו-3 רבעים הסתיימו בשוויון. הפעם, ניתן לומר כרגע רק על משחק 1, אבל נדמה שאריק ספולסטרה יודע טוב יותר מהמאמנים היריבים מתי ואיך לקטוע מומנטום בצד אחד ולמנוע מהמומנטום של הקבוצה שלך להיעצר בצד השני.

2. הקלעים מחוץ לקשת. שתי הקבוצות קולעות טוב לשלוש בפלייאוף הזה בסך הכל, אבל כרגע נראה שדווקא לבוסטון יש יותר שחקנים שההגנה היריבה תהיה מוכנה להמר עליהם. סטרוס, וינסנט ולאורי קלעו 3/5 מבחוץ כל אחד, לאב הסתפק ב-2/3 בפחות דקות, וגם מרטין רשם יום קליעה טוב של 3/7. 4 הראשונים הם קלעים שאי אפשר באמת להמר עליהם, את באטלר אתה לא תשאיר פנוי בכל מקרה (2/4 לשלוש הפעם) וגם רובינסון הוא קלעי אוטומטי (למרות 0/2 הפעם). כלומר, קיילב מרטין הוא אולי היחיד שאפשר להמר עליו, וגם הוא קלעי לא רע.

בצד של בוסטון, יש את טייטום (1/3) ובראון (1/6) שההגנה לא תשאיר אותם לבד בדרך כלל, הורפורד שהיה מעולה בעונה הסדירה (), אבל לא פוגע בפלייאוף () והלילה היה עם 1/5, סמארט שאפשר להמר עליו, למרות 2/4 הלילה, ואת וויט (3/5) וברוגדון (2/4) המסוכנים יותר. כלומר, יותר שחקנים שאפשר להמר על הקליעה שלהם. אפשר אולי לחשוב גם על פריצ'רד, שהוא קלעי מעולה בדרך כלל, אבל למרות ההחלטה לתת לו דקות, שדווקא הייתה רעיון לא רע לדעתי, הוא צריך עוד קצת להתחמם (0/2 הלילה) כדי להוכיח שאסור ליריבה להמר על הקליעה שלו.

3. מלחמת הכוכבים. ג'ימי באטלר הוא מועמד לגיטימי לתואר הלא רשמי של MVP הפלייאוף עד כה, וגם הלילה הוא היה השחקן הטוב ביותר על הפרקט, אבל כאן המאבק הוא של 2 על 2 כשאדבאיו מצטרף לבאטלר מול טייטום ובראון. הצמד של מיאמי הפעם גם קלע יותר (55- 52) ובאחוזים טובים יותר (55.3- 50), אבל אלו היו בעיקר 10 האיבודים המשותפים של טייטום ובראון (ובעיקר 7- 1 במחצית השנייה ו-5- 1 ברבע האחרון בקטגורייה הזאת) שהכריעו את המאצ'-אפ הזה.

4. הפסקת מחצית. בוסטון הובילו ב-9 במחצית והיו במומנטום, בעיקר בזכות 40 הנקודות שלהם בצבע במחצית הראשונה, שיא עונתי של הסלטיקס למחצית. לעומת זאת, במחצית השנייה הם קלעו 22 בלבד בצבע וירדו ל-50 נקודות לעומת 66 בחצי הראשון. נתון מעניין נוסף הוא על מרכוס סמארט, שקלע 3 נקודות ב-0/1 מהשדה ו-3/4 מהקו במחצית הראשונה, ובעיקר חילק 10 אסיסטים, ואילו במחצית השנייה הוא קלע 10 ב-3/6 מהשדה ו-2/4 לשלוש, אבל חילק רק אסיסט אחד – זה לא האיש שבוסטון רוצים שיקח זריקות מכריעות, גם ברוב הימים הטובים שלו.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 84 תגובות

  1. "אריק ספולסטרה יודע טוב יותר מהמאמנים היריבים מתי ואיך לקטוע מומנטום בצד אחד ולמנוע מהמומנטום של הקבוצה שלך להיעצר בצד השני", זה כל הסיפור וזו תמצית המשחק!
    עבודת אימון מול "עיפון…

        1. דוקטור ספולסטרה יותר טוב מרוב מאמני הליגה. בטוח שהוא טופ 5 היום בליגה הזו באימון, לא בר השוואה לבזוקה ג'ו חסר הנסיון.

      1. אך אודוקה יותר טוב ממאזולה ומסםיק טוב כדי להתגבר על ספולסטרה בסדרה עם קבוצה ברמה של הסלטיקס, כפי שעשה שנה שעברה.

    1. בזה תאשים לא את מאזולה אלא את אודוקה שללא ההתנהלות האנטי מוסרית שלו היה נשאר מאמן הסלטיקס.

      1. לפי מה שהבנתי לא הייתה התנהגות לא מוסרית במיוחד (אלא אם כן יודוקה נשוי) אלא בעיקר שהוא התעסק עם הבת של הבעלים ואז היא התבאסה עליו. לא בטוח שהיה שם משהו מעבר למקובל ביחסים.

        1. אתה מחדש לי, אני חשבתי שהקשר היה עם מישהי מהצוות וכלל התנהגות בעייתית, אולי אפילו אלימה.

        2. פשוט לא נכון, הוא אכן התעסק עם מישהי מהצוות שבתוכה כללה התנהגות מאיימת אובססיבית (והוא אכן נשוי אבל זה פחות חמור מלהיות סטוקר)

            1. זה מה שפורסם, וכבר יודעים שזו הייתה סוכנת הנסיעות של הקבוצה כלומר לא הבת של הבעלים.
              גם אם אתה רוצה יותר הוכחות לא יהיו כי הארגון לא יעביר לאף אחד מידע רגיש.
              אולי אתה תביא הוכחות לזה שהוא לא גוש חרא?

  2. כתבתי את זה כבר במעורב, אבל בעיניי אחד המפתחות בניצחון היה הנטרול של רוברט וויליאמס בצד ההגנתי. בגמר הקודם הוא סיים עם 2 חסימות למשחק ב-23 דקות והקשה על מיאמי מאוד בצבע. היום הוא היה הרבה פחות אפקטיבי – זכור לי רק הבלוק על זלר. מיאמי התמסרה לשלשות פנויות, הצליחה ליצור חילופים בהגנה ובאטלר הגיע לבלטות שלו. כולם יודעים מה טייטום ובראון יכולים לתת ביום נתון, אבל גם הסטופים בהגנה תורמים לא מעט למומנטום ומיאמי הצליחה לצמצם אותם (יחסית) היום. האם מאזולה יעשה התאמות?

    1. 1. תמיד משחק ראשון הוא מתכון להפתעה בידי הפחות טובים.
      2. היתרון הברור במאמן יכול לנצח להיט אף את הסדרה אא"כ המשחק הזה יגרום למאזולה להגיב טוב יותר ובזמן לחזרה של מיאמי מפיגור.
      3. טאטום חייב להתייחס לכל משחק כמו משחק הדחה ולהתעלות, ובפרט ברבע המכריע ולהיות יציב כל המשחק וכך להוביל את הקבוצה לשחק טוב יותר.

      הבעיה המרכזית של טאטום והסלטיקס בכלל, גם בעונה שעברה וגם העונה היא חוסר יציבות ויכול לגרום לה להפסיד בסדרה למיאמי שהיא קבוצה פחות איכותית ויותר מוגבלת.
      כשהם טובים הם לא פחות קילרים ממיאמי אך הבעיה שהם יותר מדי פעמים וזמן פחות טובים ממה שהם צריכים להיות.

  3. בס"ד
    תודה עמיחי.
    ניתוח מעניין.
    קרב מעניין. אם בוסטון לא יבואו יותר חדים,, הם יפסידו את הסדרה.
    ואם הם ינמנמו במשחק הבא, זה עלול להיגמר בהפסד בית שני, וסדרה כמעט גמורה.

  4. מדהים שזו היתה צריכה להיות סדרת סיבוב ראשון אם מיאמי מנצחים את הפלייאין ולאחת הקבוצות היתה עונה של כישלון נוראי

  5. מישהו עוד סומך על טייטום? ברבע האחרון התחבא מאחורי חבריו ואז שנזכר לקחת על עצמו היה קר.
    זה ה30 נק' הכי מרמות שיש. מתי שצריך סל, הוא לא קולע/בורח. שימשיך להלל את עצמו השחצן.
    מיאמי פשוט מדהימים. כולם קשוחים מנטלית, באם נהדר וחייב להמשיך להיות אגרסיבי, באטלר כוכב עליון בפלייאוף וקולע מתי שצריך.
    ספולסטרה בנה קבוצה לתפארת.
    שאפו!!

      1. כי הוא מצהיר בריש גלי שהוא אחד הטובים בעולם.
        שיעשה משהו ואז ידבר.
        במרבית הסדרה מול פילי הוא היא אנמי במאני וזה החמיר במשחק מס' 6.
        ברוב משחק מס' 6 מול פילי הוא קפא ואז נזכר להתעורר רבע אחרון.
        הקבוצה שלו סוחבת אותו ולא ההפך, מדי פעם יכול להתפוצץ, אבל כשקשה הוא נוטה להתפוגג.

        1. מסכים פה עם אבג.וואלה הוא כולה ילד בן 23,משחק ברמה גבוהה כמעט כל העונה כולל הפליאוף,זכה שנה שעברה במצטיין הגמר האזורי,השנה יכול עוד פעם וכן מה לעשות שהוא אחד הטובים בעולם.וכמו שאבג ציין ככל שהוא יגדל ככה היציבות תהיה יותר גדולה

          1. טייטום כבר בן 25 והוא שיחק המון בפלייאוף, לא חסר לו נסיון פלייאוף.
            הוא אמור להיות הרבה יותר מנוסה.
            לטעמי הוא לא שחקן לרמות הגבוהות ביותר.
            קרי,דיוויס,לברון,באטלר,לוקה,בוקר,דוראנט,יוקיץ, יאניס עדיפים עליו בבירור.

            1. סתם שאלה. כמה אליפויות היו לקרי,דיוויס,לברון,באטלר,לוקה,בוקר,דוראנט,יוקיץ, ויאניס ביחד בגיל 25? אתה צודק שחסרה לו יציבות אבל גם כאן הוא השתפר פלאים והוא לגמרי שחקן טופ 5 בליגה כיום.

            2. אבל שחצן!!! לא כמו לברון שבחיים לא אמר על עצמו דברים כאלה בגיל 25.

            3. על סמך מה אתה חושב שלוקה ובוקר טובים ממנו ? לאן הם הובילו את הקבוצות שלהם ?
              יתכן שהוא שחצן, אבל איזה כוכב לא שחצן ולא בטוח שהוא מהטובים בעולם ?

            4. הוא אידיוט והמשחק שלו מטומטם.
              כשהוא תופס יד זה וואו וכשהוא לא פוגע זה חורבן.

          2. לנ.ב.א בדם יש משהו נגד טייטום משום מה. לא ברור. זה בטח השחצנות שלו, ביחס לענווה של לברון למשל, המזכירה את משה רבנו.
            .
            מדוע בוקר, למשל, עדיף עליו? לא ברור. כאילו הוא לא חטף בראש פעמיים בבית במשחק הדחה. כאילו דיוויס עבר סיבוב יותר מפעם אחת כשחקן ראשי. כאילו טייטום לא הגיע לגמר שנה שעברה. כאילו הוא לא שם עכשיו 51 במשחק הדחה. "שיעשה משהו ואז ידבר". Lol. כי קעקוע 'הנבחר' היה רק אחרי ה-3-1 בפיינלס..
            .
            כל זאת מבלי להוריד מכך שטייטום שיחק על הפנים במחצית השנייה.
            .
            מצחיק לראות כאן איך אחרי כל משחק אנשים כאן נחרצים כאילו העונה כבר הוכרעה. היה ברור שזו תהיה סדרה ארוכה, רק 0-1, אני מהמר שיהיה 2-2, ואז תתחיל הסדרה. שתי הקבוצות מנוסות מאוד, גם אחת מול השנייה. גם אם יהיה 2-0 כלום לא גמור.

            1. זה יצוק בעובדות

            2. אין לי משהו נגד טייטום. ההייפ סביבו מוגזם.
              כדורסל זה ספורט קבוצתי ולא הכל תלוי בכוכב שלך גדול ככל שיהיה.
              לוקה פי אלף יותר טוב מטייטום, מה לעשות שהוא משחק בקבוצה הרבה פחות טובה.
              הסגל של בוסטון הוא הטוב בליגה בפער. בפער. שחקן טופ 10 צריך להצעיד אותה לאליפות.
              לברון שחצן ביותר, אולי גדול השחצנים, אבל עם רזומה של 4MVP, אינסוף חמישיות עונה +4אליפויות(ב3 קבוצות שונות) וMVPF ו10 הופעות גמר מותר לו להגיד מה שהוא רוצה.

            3. לברון היה שחצן עוד בתיכון

    1. ילד בן 23 שסחב קבוצה לגמר וכל שנה בגמר איזורי.
      הוא לא יציב אבל יכול להיות שזה ישתפר עם הגיל.
      זה שהוא לא יודע להתנסח בקלישרות כמו זה לא אני זה כל הקבוצה, הוא עוד ילמד.
      בסוף באותו משחק הוא שיחק לא טוב ואמר לא שיחקתי טוב. לקח אחריות ואין ספק שהוא המוביל בקבוצה הנוכחית

      1. הקבוצה סוחבת אותו לא פחות משהוא סוחב אותה.
        הקבוצה שלו בפער הכי טובה מהשאר.
        תחליף בין,באטלר לטייטום ובוסטון של באטלר עושה סוויפ על מיאמי של טייטום.

        1. ממש לא. בתור אוהד בוסטון – וכאחד שמאוד אוהב את באטלר – בחיים לא הייתי מסכים לטרייד באטלר על טייטום אחד על אחד. יודע מה? גם לטרייד של טייטום על באטלר באם והירו לא הייתי חותם. אין הרבה שחקנים בלבל הזה.

          1. מבחינת גילאים ברור שלא מטרידים את טייטום שצעיר מבאטלר כמעט בעשור. זה מובן והגיוני.
            אבל ביכולת של לנצח כאן ועכשיו באטלר בלבל אחר מטייטום.
            טייטום הוא חצי טיר מתחת לכוכבים הגדולים באמת שסוחבים קבוצות בעצמם.

            1. אני לא חושב ככה
              מקווה מאד שהסלטיקס עוד יתקנו את הרושם שקיבלת ובמיוחד טייטום.
              אני חושב שהוא בטיר הראשון, קרי בחמישייה הפותחת כפי שנקבע בסוף העונה הרגילה.

          2. באטלר כיום ביכולת רמה מעל טייטום, אבל הוא תכו בן 35 טייטום ילד. לא מבין מה הבעיה בלהגיד שהוא אחד השחקנים הטובים בעולם, יכול להשמע טיפה שחצני אבל הוא אומר את האמת.

            1. הוא מחוץ לטופ 10 כרגע ולעולם לא יהיה טופ 5.
              אם "אחד השחקנים הטובים בעולם" זה טופ 15 בשבילכם, אז הפירוש שלכם מוטעה.

            2. יותר מזה. בעיני זה נשמע שחצני אבל זו גם לקיחת אחריות שאומרת אני מצפה מעצמי לשחק כל משחק ולסחוב את הקבוצה. מה עדיף שיגיד אני עוד שחקן, אני לא יכול להצליח כי אין לי מספיק כישרון?

          1. שטייטום יגיד את המשפט שאמרת: "אני מצפה מעצמי לשחק כל משחק ולסחוב את הקבוצה" וזהו.
            אחרי שיבצע את מה שאמרת שיגיד: "אני אחד השחקנים הטובים בעולם".

            1. כל שחקן ב נבא הוא אחד הטובים בעולם. הוא לא אמר אחד מחמשת, עשרת או עשרים.
              זה לא נשמע טוב, אבל אין עם זה בעיה אמיתית

            2. תקשיב שוב לראיון. כמה שאני זוכר זה בדיוק מה שהוא אמר. אני אחד הטובים בעולם ולכן צריך לשחק הרבה יותר טוב

          1. תביא אותם ללוקה הוא מחליף את קיירי,דוויט פאוול ורגי' בולוק ונותן 5 בחירות סיבוב ראשון תמורת הנגרים הללו.

          2. איפה אתה חי שמעון? ווייט ברוגדון ובעיקר בראון שחקנים ברמה גבוהה מאוד וגם המשלימים סבבה. יש לסלטיקס השנה עומק, כשרון וניסיון יותר מכמעט כל הקבוצות בליגה

            1. שחקנים טובים אבל עדיין יורדים ליגה בלי טייטום. בלי טייטום הם יראו הגנה מהיריבה ואז מה הם יכולים לעשות חוץ מלנגר?

            2. אני בדעתי שאפילו שחקן כמו טוביאס האריס יכול להשתלב טוב יותר בקבוצה כמו הסלטיקס, ולתת סקורינג איכותי ויציב שיספיק לקבוצה, בלי לכפות זריקות מטומטמות ולהיות יום עסל יום בסל.
              וזה ישאיר גם יותר מקום לאחרים לבוא לידי ביטוי ולא להיות מופע הירו בול של שחקן אחד.

    2. אני לא הייתי ממהר להגן על טייטום. לדעתי יש לו לא מעט בעיות, ואני חושב שמה שאמר אחרי משחק 6 היה המממ… לא בריא ולא מועיל. אפשר להשוות ללברון או לבוקר, אבל גם זה, לדעתי, לא מועיל. עדיף להשוות לטימי, דירק או יאניס – לדבר פחות, ולזכות באליפויות. נכון לעכשיו, לדעתי, טייטום לא נראה כמי שיכול לקחת מועדון עד הסוף, ואם זה המצב, אז זו בעיה, כי זה אומר שלג'יילן בראון, למשל, שעשוי להרוויח יותר במקום אחר (הספרס, למשל, אמן כן יהיה רצון), יהיה תמריץ לעזוב. הדברים לא נאמרים כדי להקטין את טייטום אלא כדי לדחוף אותו קדימה. שיהיה קובי 2009 ולא קובי 2004. עדיף לכולם.

  6. תגובה לאברי ידידי:
    לא כל דבר נמדד באליפויות, עם הקבוצה שיש לטייטום כל אחד מהרשימה שציינת היה כבר עם טבעת.
    שים את לוקה הצעיר יותר מטייטום עם החבורה הזו והוא אלוף.

    1. לוקה
      יוקיץ'
      לברון (לא יהיה רלוונטי אוטוטו)
      קרי
      יאניס
      .
      מי עוד היית לוקח לפניו נ.ב.א? כי בוקר שיחק בחלק מהמשחקים מדהים, אבל גם חטף השפלות של אללה יסטור. וקבוצתו בשלוש השנים האחרונות לא הייתה פחות טובה (שלא נדבר על 0 הישגים לפני כריס פול). דיוויס? גם לא עשה כלום לבד וגם פציע מדי. באטלר ולילארד, גם אם כן, יותר מדי זקנים. דוראנט הוא אחד מהאהובים עליי בהיסטוריה, אבל תכלס הוא לא עבר סיבוב שני כבר חמש שנים, על אף שהוא בנה לעצמו את הקבוצות, והוא כבר לא ילד. לשנה הבאה הייתי מעדיף את טייטום (באוברול דוראנט מעל).
      .
      אז בספירה שלי הוא שישי כרגע, ותכף לברון מזדקן ויוצא (כמו שחשבנו ב-2015). ובהעדפה שלי, תן לי אותו לפני יאניס התפלץ, ולפני קרי (רק בגלל הפרש הגילאים). בחיי, לא מבין מה יש לך נגדו..

      1. בוקר עדיף עליו לטעמי, כי יש לו מידריינג' יציב וגם בגמר שלו הוא היה הרבה יותר טוב. מסכים שהוא עוד לא עשה מספיק כדי שבנחרצות הוא מעליו למרות שכך אני מעריך. (דעתי בלבד).
        מלבד בוקר שיותר גבולי יש את לברון,יוקיץ',לוקה,יאניס,דיוויס,קרי,באטלר,דוראנט שהם בבירור מעליו.
        דיוויס שיחק בכלום ושום דבר בניו אורלינס, נכון שהוא פציע, אבל כשהוא בריא כמו עכשיו הוא מחזיק הגנה שלמה על כתפיו, וגם עם קבוצה כמו בוסטון אפשר להעמיס עליו פחות.
        לברון,דוראנט פחות דומיננטיים, אבל לפלייאוף השנה אני לוקח אותם על פניו.
        כל זה בלי לדבר על אמביד,אדוארדס,דיארון פוקס,אינגראם,יאנג,לילארד שנראה שטייטום שייך יותר לרשימה הזו(המכובדת כלעצמה), מאשר לטיר הראשון.

        1. לברון לא מעליו גם לא דוראנט מצטער אולי לפני 4-5 שנים כיום שניהם כוכבים זקנים , טייטום פגש את דוראנט עונה קודמת והשפיל אותו, זה פליאוף שני של דוראנט שהוא גרסא חיוורת של השחקן שהיה. ואצל לברון רואים את הנסיגה האדירה התקפית (טייטום כיום טוב משניהם שם).
          .
          הבעיה בטייטום זה התקופות והחוסר יציבות במשחקן, יש חודשים שהוא נראה מגה סופרסטאר לכל דבר וטופ 5 (שבפועל זה 6-8).
          .
          לא הייתי מכניס אף אחד לרשימה עם יוקיץ הוא קילומטרים בהפרש מכל שחקן בליגה (מזכיר מאוד את שאקיל לברון וגורדן בהפרשים ביכולת מהשאר) הוא בדרגה משל עצמו, בוקר באטלר קרי יאניס דונציץ וגם את דיוויס הייתי מכניס זה רשימה מאוד מכובדת של שחקנים טייטום שם ביניהם.

          1. סדרה אחת שטייטום ניצח והיה יותר טוב לא קובע שהוא עדיף מדוראנט.
            לברון ודוראנט כבר לא בשיאם, אבל הם עדיין עדיפים עליו. דוראנט הרבה יותר יציב התקפית והאול ארואנד של לברון עדיין יותר טוב מטייטום שנעלם לא פעם מתי שצריך.
            סופרסטאר לא יכול להרשות לעצמו יותר מדי משחקים לא טובים(במיוחד כשצריך), טייטום לא הוכיח שהוא מסוגל לכך עדיין.
            טייטום חצי טיר מתחת לכוכבים הגדולים.

            1. דוראנט יציב התקפית בעונה הסדירה שני פלייאוף אחרונים הוא חושך.לברון לא מסוגל לקחת סדרות על עצמו כבר.

              קרי עכשיו נתן כמה הופעות זוועתיות מה זה אומר שהוא לא סופרסטאר?

          2. 29 נק לדוראנט בכמעט,60% טרו שוטינג זה לא חושך.
            נכון שהוא לא נראה בשיאו, כמו גם לברון, אבל גם הגרסה החיוורת שלהם עולה על טייטום.
            מתי טייטום סחב קבוצה על עצמו?
            על כל משחק מצויין, יש משחק שהוא נעלם/לא פוגע.
            צריך לתת את הקרדיט למי שעשה את כבר ויודע איך מנצחים גם אם הוא לא בשיאו. (במיוחד לברון שיודע מעבר ליכולת להנהיג וליצור חבורה מגובשת).

        1. נכון, ואכן היציבות והכדרור הם שני דברים שהוא חייב להשתפר בהם. אבל כשהוא טוב — הוא טוווווב. והוא טוב הרבה.
          .
          דאנקן, מג'יק, בירד, קארים, ראסל. אלו הסופרסטארים היחידים שהובילו קבוצה לאליפות בשנתיים הראשונות שלהם. גם אם אתה מרחיב לחמש שנים הראשונות, הרשימה לא גדלה בהרבה. שאר כוכבי העל הגיעו לשיאם האישי ולזכיות קבוצתיות בין עונות שש (קארי) לעשר (דוראנט, חאכים). המסלול של טייטום נראה מצויין, ולא מפתיע שעוד לא הגיע לשיאו — ילדון ממש. בקיצור, מרגיש ששופטים אותו כ"הוא עוד לא שם" כשברור שהוא עוד לא שם. אבל איפה שהוא כן — זה שחקן מעולה מעולה.

  7. תגובה לרזי:
    זה ששחקן בחמישייה הפותחת של העונה הסדירה זה לא אומר שהוט טופ 5 גם בפלייאוף. הפלייאוף זה חיה אחרת לגמרי.
    באטלר בעונה הסדירה מנומנם ואיך שמתחיל המאני טיים הוא מפלצת, אצל אמביד זה הפוך. (לטעמי הוא כבר לא יביא אליפות בחיים).
    אני תמיד העריך יותר שחקנים שבפלייאוף מעלים את הרמה ולא בעונה הסדירה.

    1. ידידי היקר, מי נמצא כרגע ב 5 הגדולים?
      אלו צריכים להיות מ 4 הקבוצות הנותרות. מי?
      יוקיץ? אני מסכים
      ג'ימי? אני מסכים
      אולי AD
      לטעמי טייטום נמצא פה במקום הרביעי לפני לברון.

      1. הקביעה הזו של 4 הקבוצות האחרונות מחזיקות ב4 הכוכבים הכי טובים שגוייה.
        כדורסל זה ספורט קבוצתי וכוכב גדול ככל שיהיה תלוי לא מעט בחבריו לקבוצה.
        בכל אופן אקח את לברון לפני טייטום בעצימת עיניים, אפילו שהוא לא בשיאו הפיזי.

        1. תשמע
          במשחק ורבע האחרונים בחצי גמר המזרח, מי שזרח היה טייטום. הוא ביטל לגמרי את ה MVP של העונה הסדירה!
          ומסכים שלא נסכים לגבי לברון.

  8. במקום להיפרד מבאטלר היינו צריכים להיפרד מדוק ריברס
    סאאאמק איך שמחתי שהגיע.

    עדיין בעד מיאמי פה, תודה על הסיקור

  9. תודה עמיחי. אדבאיו ולאורי אפשרו היום בדק' מסוימות כל אחד בתורו לבאטלר לזוז הצידה קצת . בכלל שמיאמי מאפסת ידיות מחוץ לקשת כמו הלילה לא פשוט לשמור אותם.

  10. האמת נבהלתי בהתחלת המשחק שרוברט וייליאמס חגג לנו על הצבע אבל רבע 3 היה לפנתיאון ולא ברור לי איך הסלטיקס שהיא קבוצת הגנה מהמשובחות בליגה פתחה רגליים כך. המשחקים בגארדן לא מדאיגים אותי כמו המשחקים במיאמי שם בוסטון יכולה לגנוב ניצחון או שניים. באם היה אדיר לכל אורך המשחק וילד עם לאורי ברבע ה2 עשו את ההבדל.
    לעולם כנראה לא אבין את הרוטציה של מזולה שיש לו ספסל משובח במיוחד אבל הוא לא משתמש בו בכלל

  11. מיאמי היו מצוינים, בוסטון שיחקו כמו בימי סטיבנס, והתוצאות בהתאם. לא יודע מי עוזר מאמן אצלנו היום, כולם נשא הרוח, כולם סחף האור, אבל אם נותר שם איזה אוד מוצל מאש הייתי לוקח אותו שירביץ בהם את תורת הנעת הכדור, והתנועה על הפרקט, במקום הבידודים שחזרו אליהם.

  12. סופרסטארים מגיעים ברבעים אחרונים…
    טאטום ברבעים אחרונים העונה…5 וקצת נקודות. פחות מ 2 ריבאונד. פחות מאסיסט.

    מי ינצח לבוסטון משחקים ?

  13. למה ככה…זה לא אומר שאתה צריך לנגב בהתחלה. יש לא מעט פעמים שקבוצות מנגרות עד הרבע השלישי ואז מעלות הילוך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט