סטיב בולמר שובר את השוק: $2,000,000,000 / מנחם לס

$2,000,000,000

 

דונלד סטרלינג יצחק כל הדרך אל הבנק על אדם סילבר, על כל בעלי ה-NBA האחרים, ועל הנערה שהקליטה את דברי הנאצה שלו על השחורים.

בצ'יק אחדש, בהצעה אחת, הוא הפך מבעל קבוצה השווה בערך 900 מיליון לקבוצה השווה 2 מיליארד דולארים.

אם העיסקה המטורפת תעבור, סטיב בלמר עושה השבוע איזה 50-60% תוספת שווי עסק לכל בעל קבוצה. אם מיאמי היתה שווה 700-800, היא פתאום תהיה שווה…2 מיליארד? קבוצה כמו מילווקי תהיה שווה מיליארד.

כבר כתבתי כאן שלכן לבעלי הקבוצות לא מזיז אם הם מפסידים כסף משך העונה. מי לא מוכן להפסיד 20 מיליון בהוצאות שוטפות אם ערך הקבוצה עולה כל עונה ב-60 מיליון? ואז בא המנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט שפרש עם 20 ביליון – אוקיי, 20 מיליארד – ומתחשק לו לקנות צעצוע. אבל הצעצוע שלו מעלה את ערך כל הקבוצות, וזו עלייה מלאכותית של מספרים שאין להם בסיס עסקי לעמוד עליו.

אבל איך לימד אותי המורה קווינט בכיתה ב'? כל דבר שווה כמה שמוכנים לשלם עליו. 

לפי הדיווחים הדיל נחתם היום (יום חמישי) בין סטרלינג ואשתו, ובולמר. עכשיו צריכים את אישור הליגה.

ומי היא "הליגה"?

בעלי הקבוצות.

ואם סטרלינג מעלה להם את ערך קבוצותיהם בעשרות אחוזים, האם יהיה מישהו שיתנגד?

אז ככה, בלי כוונה, דונלד סטרלינג הפך לגבור ה-NBA שעשה יותר מכל אדם אחר להעלות את שווי הקבוצות.

 מה שהכי מצחיק אותי היא העובדה שסטרלינג "CASHES IN" על היותו ביגוט וגזען. היי, עבור מיליארד דולארים נקודה שניים, אני מוכן לומר כל מה שתרצו על כל גזע או דת בעולם.

ישנן רק 3-4 קבוצות בעולם השוות כסף כזה: מנצ'סטר יונייטד, ניו יורק יאנקיס, וריאל מדריד. עכשיו השאלה היא אם הקליפרס שווה 2 מיליארד, האם זה אומר שמנצ'סטר יונייטד שווה 5 מיליארד?

עד עתה דובר על הלייקרס שהיא "שווה" מיליארד. בינינו? היא לא שווה יותר מקליפת שום. זה הכל דיבורים. עד היום הכסף הגדול ביותר ששולם עבור קבוצה היה 550 מיליון ששולמו לפני כמה שבועות על מילווקי באקס. אז היא שווה יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. הלייקרס תהיה שווה 1 מיליארד כשמישהו יניח את הכסף על השולחן.

אם סטיב בולמר ישים 2 מיליארד קש על הקליפרס, היא תהיה הקבוצה היקרה ביותר בעולם עד שמישהו ישים יותר קש על קבוצה אחרת. כשאני אומר שהניו יורק יאנקיס "שווה" 2 מיליארד, זה המחיר שכנראה תצטרך לשלם כדי לקנות אותה, אבל עד שלא שילמת היא "שווה" את המחיר האחרון ששולם עבורה.

ז"א הרבה מזה זה דבורים, עד שבא אחד כמו בולמר ושם את הכסף על השולחן. הוא מזעזע בזאת את כל מוסדות הליגה וכל המחשבה על קבוצות בליגה. מרק קיובן יגיד לך היום שבולמר עשה אותו יותר עשיר ב-400 מיליון דולארים כי כך ייקבע פורבס מגזין. עבור קנייה במכולת לא יהיה למרק קיובן גרוש אחד יותר ממה שהיה לו אתמול. זה הכל תיאוריה.

המילווקי באקס היא הקבוצה 'היקרה' ביותר בכדורסל עד שהקליפרס תעבור אותה. מי היא הקבוצה היקרה בעולם? הלוס אנג'לס דודג'רס שעליה שילמו קש 2.1 מיליארד. כשזה קרה אמרו שהיאנקיס יהיו שווים 3-4 מיליארד. אבל זה מחירם רק אם מישהו ישלם אותו. בינתיים זה שוויים רק במוחות בניו של סטיינברנר.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. צעצוע יקר. סטרלינג וכל יורשיו בעתיד יצחקו כל הדרך אל הבנק. גם ככה הוא היה איש עשיר, עם צעצוע יקר, עכשיו הצעצוע עשה אותו עשיר בטירוף, מליארדר!

  2. חחחחח ענק.

    לחשוב שהאיש השקיע בקניה של הקליפרס 12.5 מליון דולר לפני 33 שנה והיום היא שווה פי 160. זה פשוט לא ייאמן. הרווח יתחלק כמובן בין הזוג הגרוש. קשה לקלוט ולהאמין שקבוצה קטנה שאין לה היסטוריה ששווה בכלל לבדוק שווה כל כך הרבה כסף.

  3. ישנם כמה וכמה מודלים להערכת שווי. אז נכון, סביר להניח ששווי הנכסים נטו ואפילו תזרים המזומנים המהוון אינם שווים 2G$, ברם קשה עד בלתי אפשרי לכמת את ערך השם המסחרי ועוד יותר מזה את ערך הסינרגיה.
    אם ניקח למשל את שמעון מזרחי, נראה שהוא השקיע לא מעט כספים במכבי ת"א. עם זאת, בכמה צמחו העסקים הפרטיים שלו בעקבות כך? אני מניח שלא מעט. אני חושב שהוא כיסה לפחות חלק נכבד מההשקעה אם לא את כולה (כמובן שלעולם לא נדע מה היה קורה ביקום מקביל).
    שחר אמר פעם שלא מעט שיחות עסקים שמתחילות בדיון על כדורגל ומכבי חיפה מזרזות עסקאות.

    ובכל מקרה, המורה של מנחם צדק, כיוון שההגדרה של שווי הוגן היא: "הסכום שבו ניתן להחליף נכס בין קונה מרצון למוכר מרצון, הפועלים בצורה מושכלת, בעסקה שאינה מושפעת מיחסים מיוחדים בין הצדדים."

  4. מצטרף לרועי.
    לפי כוונות עבר שלו אני מניח שהוא מאד רוצה להעביר לסיאטל.
    האם זה נתון להחלטתו בלבד?
    צריך אישורים?
    יכול לקרות לפני תחילת העונה הבאה?

    הכל בהנחה כמובן שזה נכון והוא יהיה הרוכש…

    1. בעלי הקבוצות האחרים לא יתנו לו להעביר את הקליפרס לסיאטל. מה שכן, אני לא יופתע אם חלק מהעסקה תכלול מתן פרנצ'ייס הרחבה לסיאטל בעוד כמה שנים (שה-fee הראשוני יהיה מיליארד דולר).

  5. אני לא חושב שתהיה לעסקה הזאת השפעה משמעותית על מחירי שאר הקבוצות ב-NBA (ומחוצה לו). הנסיבות של העסקה הזאת הן מאוד ייחודיות וכולם מבינים זאת. אני לא רואה אף מיליארדר שיציע 1.2 מילארד על הבובקאטס רק בגלל שהקליפרס נמכרו ב-2 מיליארד.

    נקודה קטנה לסיום, השווי הכולל של היאנקיז (הקבוצה, האיצטדיון וה-YES network) הוא לפחות 5 מיליארד, ורק כדי לעניין את הילדים של סטיינברנר אתה צריך להציע 6-7 מיליארד.

    1. ברור שאף אחד לא יציע על הבובקטס 1.2 מיליארד, אלה הבובקטס. הקליפרס, למרות היותם מועדון כושל בראייה היסטורית, הם עדיין מועדון מLA, שמשחק בסטייפלס סנטר ומשחקים בו שחקנים כמו בלייק גריפין וכריס פול. קבוצות ספורט זה עסק יקר, אין מה לעשות. ברור שסטרלינג ניצל כאן את העובדה שהליגה לחוצה בעניין הזה אבל אני לא ראיתי שבאלמר הזה מנהל איתו משא ומתן עיקש. בהתחלה דיווחו על 1.6 מיליארד ויום למחרת כבר יש עסקה על סך 2 מיליארד. ומה זה 2 מיליארד עבור אדם כמו באלמר? peanuts.

  6. לפעמים לשלם מחיר מנופח כשאין הצדקה כלכלית לכך הורס את השוק במקום לעזור לו. מה שיקרה הוא הרתעה של קונים נוספים מרכישה עתידית. כשקיובן אומר שכל קבוצת NBA שווה לפחות מיליארד זה כדי שהוא עצמו יצא נשכר ממחירה. אבל גם קיובן לא יכול היה להרשות לעצמו לקנות קבוצה במחירים כאלה. זה משאיר לנו מספר מאוד מצומצם של אנשים שיוכלו לקנות קבוצה בליגה והם אנשים שהקשר בינם לכדורסל הוא מקרי בהחלט. אז בשלב מסויים יעשו פוטש על סילבר ויהפכו את הליגה למה שקורה בכדורגל- שייחים סעודים בלי תקרת שכר שקונים שחקנים בלי חשבון ויוצרים מוטציות שמיאמי יראו לידם כמו גן צחור של שושנים.
    כמו שאותו קיובן אמר בהקשר אחר- זה מדרון חלקלק

    1. אין הרבה אנשים כמו באלמר על הפלאנטה אבל יש קבוצות רכישה. ככה רכשו את הדוג'רס ב-2 מיליארד דולר לפני שנתיים.

  7. לא מבין את באלמר איש חכם אני בטוח..
    לשים 2 מיליארד על הקליפרס מועדון בלי עבר עם הווה חביב ועתיד די ורוד אומנם.. אך ללא בסיס אוהדים גדול ..
    אמרו פה שיכול להיות שיעביר את המועדוון לסיאטל אם זה המטרה שלו מלכתחילה אז למה לא לקנות מועדון זול יותר עם צעירים ואופציות להתפתח , אורלנדו , ניו אורלנס , ..
    מועדונים עם עתיד די ורוד ברבע מחיר 500 מיליון אפילו פחות אפשר לקנות כל אחד מהמועדונים האלה..
    אם כל הכובד לכריס פול וגריפין ושזה LA הם לא שווים תמחיר ..
    מחיר כזה הייתי משלם אם היה להם תבחירה הראשונה בדרפט שיש בו כוכב בטוח ברמה הכי גובוהה כמו לברון שאקיל האקים..
    שאפשר לבנות פרנציז אמיתי סביבו ברמה של השחקן הכי טוב בליגה
    במקומו הייתי קונה את ניו אורלנס שיש לה כוכב אמיתי שהולך לשלוט בליגה אנטוני דיוויס , ומעביר אותה לסיאטל .. ובונה סביבו נכון קבוצה כזו תיהיה שווה תכסף..
    נ.ב לפי דעתי כל הענין של סטרלינג היה מתוכנן .. הוא רצה למכור ופשוט רצה להרויח בגדול.. לא הניקס ולא הלייקרס שווים 2 מיליארד
    לגבי הליגה הם נתנו לו אחלה עונש למכור תקבוצה במחיר של פי 3 משוויה אחלה עונש אני מאמין שהוא יחסה את הקנס שהליגה נתנה לו..

    1. הסיבה שהוא קנה את הקליפרס ולא איזה אטלנטה או בובקאטס(שהיו עולות לו פחות) זה :
      1. קבוצה מאחד משני השווקים הכי גדולים באמריקה וזה תמיד הימור מושכל.
      2. הוא האיש שקונה את הקבוצה של "סטרלינג", זה המון המון כותרות, לו לעסקים שלו, ולערך של הקבוצה שהוא קונה.

      3. היא קבוצה מספיק אטרקטיבית כדי שיהיה אפשר לבנות על הגדלת הערך שלה גם בעתיד.

      1. לא מבין בעלי קבוצות .. לשים 2 מיליארד על קבוצה שלא שווה את זה יש אבל לשחרר שחקן עם חוזה תקוע בשביל להחתים עוד כוכב אין כסף ומתקמצנים.. לדוגמא אוקלהומה במקום לשחרר את פרקינס ושלם לו 20 מיליון יעדיפו לוותר על הארדן .. שאם היו מחתימים אותו היה נוצר דינסטי.. דוגמא נוספת היוסטון שחררו את אסיק ולין יעלה 30 מיליון אבל תוכל להחתים עוד כוכב + שחקן מסייע נגיע מלו ולאורי ..
        ויש לך קונטנדרית ל3-4 לפחות…
        למה לא מתחייסים לזה כסוג של סכום העברה כמו בכדורגל ..
        עשו טעות בהחתמה והם תקועים איתה .. עכשיו יש הזדמונות בשוק להביא כוכב שיכול להקפיץ את הקבוצה למה לא לעשות זאת..
        יעלה 30 מיליון אבל לא יתקע את הקבוצה לשנתיים לפחות בלי אליפות…
        מדובר בקליפרס מועדון שעד לפני שנתיים אף כוכב לא רצה לבוא לשם ולא ידעו מה זה פליאוף . שמעו את זה כשמועה מאב הבית של הסטיפלט סנטר…
        עדיין הייתי לוקח את ניו אורלנס מעביר אותה לסיאטל ומשחרר את גורדון .. ומחתים את מלו ..
        מלו דואג להתקפה ודיוויס להגנה

  8. באלמר רצה צעצוע שיהפוך אותו למאושר. מה זה משנה לו מיליארד אחד או שניים. הכסף לא ייגמר לו לעולם. החיים כן.

  9. באלמר אדם חכם.
    אם היה מציע ביליארד דולר כפי שהעריכו אני מניח שהיה דיון על זה.

    2 מיליארד מערער את כל המחשבות ומטלטל את כולם.

    הוא נתן הצעה שלא יוכל לסרב לה ואני מניח שהוא גם נתן דד ליין, הוא לא פראייר בכלל.

      1. אין לי כבר כוח לספקולציות.
        הם פספסו עם פיל ג'קסון מה זה משנה כבר.

        הלייקרס חיים בסרט של ה"שוק הגדול.
        אנחנו בשנת 2014, כולנו זה שוק אחד גדול.

        הטופ 4 של הליגה השנה- מיאמי, אינדיאנה, ספרס, OKC – כולם שווקים קטנים יחסית אז מי שחושב שהלייקרס יוכלו להחתים שחקנים בכזו קלות טועה.

        אין מאמן פנוי בקליבר כזה שממש עושה לי את זה.

        אבל אם כבר.. אז שיביאו מישהו מהבשר של הלייקרס.

        1. תהיתי ואז קלטתי…אתה מת שהם יעברו לסיאטל ובילי קריסטל יירש את הכסא של ג'ק ליד המזכירות כשהזקן יריח שורשים….

          ממזר מניפולטיבי שאתה דקסטר…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט