אירועי דיומא – 13.05.2023 – אופניים וג'ודו

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 8

קטע 7 של אתמול, עם הטיפוס המסיים לגראן סאסו, היה אמור להיות יומם של חברי ה-GC, אך המציאות התבררה כאחרת. קבוצת בריחה של ארבעה רוכבים אלמוניים, דווידה באיס, הנוק מולובראן, קארל ואצ'ק וסימון פטילי, ברחו קדימה כבר בתחילת הקטע, כשמולובראן נשר בשלב מוקדם יחסית. השלושה נותרו בחזית, תוך כדי שהדבוקה מותירה להם חבל ארוך במיוחד, שהגיע עד כדי 12 דקות. למרות הגברת קצב מסויימת של הדבוקה לקראת הסיום, הניצחון של הבורחים לא הוטל בספק, ולקראת הסיום קיבלנו בריחה קדימה של באיס, שהקדים את ואצ'ק ואת פטילי. לאיטלקי מקבוצת אאולו קומטה הקטנה זהו ניצחון ראשון בדרג הוורלד טור. אשר לחברי ה-GC בדבוקה, נראה שאלה שומרים את הכוחות לחלק השני והקשה יותר של המירוץ, והם הגיעו יחדיו אל הקו, כולל החולצה הוורודה של אנראס לקנסונד. לפיכך הוא ממשיך להוביל במירוץ, ואחריו אוונפול (28+), פארה פאנטר (30+), אלמיידה (1:00+), רוגליץ' (1:12+), תומאס ו-ולאסוב (1:26+), גגן הארט (1:30+), קמנה (1:54+) וקארוזו (1:59+).
קטע 8 ממשיך צפונה אל פנים המדינה, וכולל כמה טיפוסים בינוניים ברבע האחרון, כולל אחד קצר ותלול לפני הסיום. נראה לחלוטין כמו אחד עבור קבוצת בריחה, ודאי לפני קטע הנג"ש של מחר. שידור ביורוספורט 1 ב-11:00.

אליפות העולם בג'ודו יום 7 (ואחרון מבחינת הישראלים) / זיו בקר

היום תיכנס רז הרשקו למעגל הקרבות בקטגוריית המשקל הפתוח, 78 ק"ג ומעלה. הרשקו היא אחת הספורטאיות היציבות ביותר בעולם הג'ודו בשנה האחרונה עם מדלייה בכמעט כל אחת מהתחרויות שהשתתפה בהן בסבב העולם.

אבל. הרשקו, סגנית אלופת אירופה מ2022, מדורגת 2 בעולם ולאחר סיבוב ראשון שעברה אוטומטית תפגוש את פרטוריוס מזימבבואה המדורגת 128 בעולם ותעבור אותה ככל הנראה ללא קושי, אבל אז בסיבוב השלישי תתחיל המשימה הלא פשוטה בדמות התמודדות מול סו הסינית (12 בעולם), ואז, במידה ותצלח את החומה הסינית, תתמודד ככל הנראה בשלב רבע הגמר מול האלופה האולימפית מטוקיו 2021, סונה היפנית.

כמו במקרה של ענבר לניר – רק התעלות תוכל להביא את הרשקו לגמר.

להחזיק אצבעות

בגזרת הגברים אמנם אין נציגות ישראלית אבל דרמה יש גם יש. טדי רינר הצרפתי, על 2.04 המטרים שלו המתפרשים על גבי 138 ק"ג של עוצמה וניסיון, ינסה לזכות באליפות העולם ה-11 שלו ולבסס עוד את מעמדו כג'ודוקא הגדול בכל הזמנים (הוא גם האלוף האולימפי המכהן פעמיים ברצף).

סאיטו (5 בעולם) וקגורה (9 בעולם) היפניים לא מתכוונים לעשות עבורו את החיים קלים, כמו גם אלישר האוזבקי, טסוייב הרוסי, והמועמד שלי טאשייב הרוסי, שאמנם לא בטוח באיזה כושר הוא נמצא, אבל למרות 1.75 המ' שלו, הוא בטון יצוק של טכניקה וג'ודו עילאי.

נראה מה יהיה!

בתמונה: משהו שהצרפתים ממש לא רוצים לראות היום

בהצלחה לכולם

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. סיכום סוף השבוע בספורט

    סל
    בראשון
    מכבי מנצחת בדרבי 82-88
    ומסיימת ראשונה את העונה הסדירה
    ברבע הגמר
    מכבי תל אביב 1- ב"ש 8
    ירושלים 2 – הרצליה 7
    הפועל תל אביב 3 – נס ציונה 6
    חולון 4 – גליל עליון 5
    בגמר ליגת האלופות בון ניצחה את הפועל ירושלים
    70-77 וזכתה בתואר הראשון בתולדתיה באירופה ובכלל
    טנריפה מנצחת את מאלגה 79-84 וזכתה במקום 3

    בחצי גמר פליאוף לאומית משחק מכריע
    עפולה – נתניה 68-78
    עפולה מנצחת 2-3 ועולה לליגת העל לאחר 13 שנה

    בשני.
    פליאוף ליגת העל
    מש 1 רבע גמר
    חולון – גליל עליון 69-104
    לאומית משחק 4
    אשקלון מנצחת בהארכה את רמת גן 79-83
    ומשווה ל 2-2
    משחק 5 ומכריע יום ה המנצחת בליגת העל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט