You are currently viewing מעלליו של ג'וקר / קדם דויטש

מעלליו של ג'וקר / קדם דויטש

בפרקים הקודמים

ניקולה יוקיץ' יודע מה זה להיכשל בפלייאוף. הוא נכשל בפלייאוף. בעונה שעברה עף כבר בסיבוב הראשון בג'נטלמן סוויפ לאלופה הנכנסת, עונה לפני כן חטף בחצי גמר המערב סוויפ מהסאנס שהיו בדרכם לגמר הNBA. בשני המקרים הוא הגיע לאירועים הללו עם תואר הMVP מתנוסס מעל ראשו, מה שהלך והעמיק את השאלה, מי הוא האיש הראוי לתואר הMVP? האם אחד שלוקח את קבוצתו למקום ה3 ועף בסיבוב השני, או שהגיע הזמן לשנות את ההגדרה לשחקן הכי טוב גם בפלייאוף? נשמע די כישלון, לא?

אבל רגע רגע. חשוב להיזכר ולזכור שבשני המקרים הללו נשאר לו הענק הסרבי די לבדו, עת נזכרו להם ג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור, המכונה מפג, להיפצע בול בזמן הלא נכון. יסלחו לי פאקונדו קאמפסו, דמרקוס קאזינס, זיק נאג'י ודומיהם, אבל כדי לגבור על גולדן סטייט ווריורס צריך טיפה יותר מזה. אז רגע, האם בכל זאת מדובר בכישלון?

ניקולה מודח מול ג"ס אשתקד. כישלון? לא בטוח בכלל

בעונה שעברה, שהייתה כולה ללא ג'מאל מארי, חזינו בתופעת קסם. באמת. יוקיץ' הצליח לקחת את הנאגטס עד למקום ה6, אפילו לא הסתבך בפליי-אין, והביא אותם לפלייאוף. הוא היה נראה בלתי עציר, ובאמת היה כך. יעיד על כך התואר שקיבל בסוף אותה עונה בחוות סוסים אי שם בסרביה. הוא עשה הכל נכון. הוא ניהל את ההתקפה באופן מושלם ולבטח הכי טוב שראינו מסנטר כזה או אחר. בפער. רק שזה פשוט לא הספיק כאשר היה לבדו.

סלחו על הסלנג, אבל – חלאס.

העונה עושה רושם כי נגמרו המשחקים. למארי ומפג נמאס להיפצע, למייק מאלון נמאס מדיאנדרה ג'ורדן וליוקיץ' נמאס להפסיד. ועד כה בפלייאוף כל המיאוסים הללו באים לידי ביטוי באופן חריף במיוחד. דנבר נאגטס משחקת כדורסל מושלם, הטוב ביותר בליגה הטובה בעולם. או בקיצור – הכדורסל הטוב בעולם. זהו כדורסל שוטף, זורם, נע, זריז, יעיל, חכם וקטלני. זהו הכדורסל של ניקולה יוקיץ'. רק שהפעם יש מסביבו כלי קיבולת מספיק ברמה כדי להביא את הכדורסל הזה לידי ביטוי בדרך הכי טובה שיש – ניצחונות.

יוקיץ' ומארי. עכשיו יש גם קהל לקוסם

פירוק והגחכה

הלילה במשחק 6 מול פיניקס, באריזונה, זה פשוט התפוצץ. מהרגע הראשון. דנבר פירקה את פיניקס בכל מדד ובכל קנה מידה אפשרי, השאירו אפס מקום לסיכוי כלשהו של הסאנס לחזור למשחק. מהרגע הראשון. ניקולה יוקיץ' פירק את פיניקס. רק לתזכורת: כשאני כותב "פיניקס" אני מתכוון לקבוצה ההיא שבה משחקים דווין בוקר וקווין דוראנט. כן כן, הם על אמת, ולהם לא נשאר סיכוי מול יוקיץ' והכדורסל שלו.

יוקיץ' הופך את דנבר לקבוצה מנצחת, השחקנים מסביבו יקבעו אם הדרך לניצחון תהיה דורסת. כי ביום בו קנטביוס-קלדוול-פופ, המכונה קקפ, קולע יותר מדווין בוקר, טרנס רוס, ביסמאק ביומבו, טורי קרייג וטי ג'יי וורן ביחד – כנראה שאתה בדרך לפירוק. לשחיטה כשרה.

ניקולה יוקיץ', כפי שהיטיב להגדיר משה דוידוביץ', המכונה אחיו של שרון דוידוביץ', הוא דבק. פשוטו כמשמעו. הבן אדם לוקח את החלקים שנמצאים סביבו, ומדביק אותם. הופך אותם לכדי חתיכה אחת שאי אפשר להפריד. פשוט סתכלו על ההיילייטס שלו מהמשחק הלילה כדי להבין. כמה חכמה. איזו ראיית משחק. כמה קל זה נראה! 32 נק, 10 ריב' ו12 אס' במשחק בחוץ על עלייה לגמר המערב?? זה על גבול המגוחך. הוא הגחיך את בוקר ודוראנט הלילה. הגחיך, בדיוק כמו שעושה ג'וקר.

השחקן השלישי בהיסטוריה לגמור סדרה עם 30+ למשחק וטריפל-דאבל בממוצע. מי ביחד איתו ברשימה אתם שואלים? שניים לא כלכך מוכרים, לברון ג'יימס וראסל ווסטברוק. בזמנים טובים יותר שלו. האיש עושה הכל מהכל. האיש הוא לא איש.

האיש הוא ג'וקר, ואלו מעלליו של ג'וקר.

KD

כותב כדורסל, מצייץ כדורסל, אוהב כדורסל. ואת הקדוש ברוך הוא. Bang!!
Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
asaf
12/05/2023 13:32:23

תודה קדם. סדרה מושלמת של הג'וקר. הלוואי ויסיים את הפלייאוף הזה עם טבעת. (ואני בכלל אוהד לייקרס)

סגן יו"ר נטולי ההבנה העולמי

מעולה דויטש, מגיע לגמרי ליוקיץ', שחקן אדיר שאיכשהוא לא מקבל מספיק רספקט…אולי בגלל שהוא עושה את העבודה שלו ביעילות , חוכמה וביצירתיות אבל בלי אתלטיות מיוחדת…ואנחנו כולנו סאקרים של אתלטיות והטבעות

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
12/05/2023 19:37:21

דבר בשם עצמך
אני נותן לו את כל הכבוד המגיע לו כבר כמה שנים. לא איכפת לי שהוא גמלוני העיקר שימשיך לעשות את הקסמים שו במסירות לא מהעולם הזה. זה מה שאני אוהב בכדורסל, הרבה יותר מאשר הסלים הטריוויאליים שלו והריבאונדים. בניגוד לדרק ברקוביץ (אייל לא מיקי) שהיתה לו מסירה פנומנאלית, לגאון יש גם שכל בניגוד לקקמייקה הצעקני ולאופי-רעה.

מנחם לס
12/05/2023 17:11:26

תודה קדם. הצרה היא שאין 'מגיע לו'. הוא צריך לקחת.

דן רוזנבלום
12/05/2023 19:50:02

מה קרה לתומאס בראיינט? אני לא רואה אותו מופיע ברשימת הפצועים של המועדון…
איפה הוא?

אחלה קטע כתוב. אני אשמח לראות את דנבר ויוקיץ' זוכים באליפות.
זה יהיה טוב לכדורסל ובהרבה מונחים, אכן מגיע להם.

אופק
אופק
13/05/2023 10:56:17

שכשמשחקים עם יוקיץ זה מרגיש קצת כמו לשחק כדורגל ברמה מאוד נמוכה או כמו לשחק בסן אנטוניו בשנים 2012-2014, אתה כל הזמן דרוך מוכן ומזומן לזה שהכדור ימצא את עצמו אצלך. אם הכדור בכדורגל בשכונה או בכדורסל של סן אנטוניו מוצא את עצמו אצלך, אתה צריך להיות מהיר ומאומן כדי לקבל את ההחלטה הנכונה (להתקדם, להעביר כדור או לנסות לבעוט/לזרוק). במהלך משחק עם יוקיץ אם הכדור מגיע אליך אתה כנראה כבר במצב שבו אתה פנוי לגמרי ואמור לזרוק, אם ראית אקסטרה פאס זה מבורך אבל בגדול מסירה מיוקיץ מוצאת אותך במקום הנכון בשבריר השנייה הנכון. אני מניח שאחד הדברים שהופכים את דנבר למסוכנת כל כך ואת יוקיץ לסטאר שמעלה את רמת השחקנים סביבו היא העובדה שכולם על הפארקט דרוכים ומוכנים לכדור כי הוא יכול למצוא אותם בכל רגע נתון, בשונה משחקני ISO או מסטארים שלא באמת מפעילים את החמישיה במלואה. בקבוצות התחתית זה מאוד בולט ש2-3 מהחמישייה פשוט רצים מקצה לקצה בלי להיות חלק פעיל מהמשחק, ואין מרדים יותר מזה עבור שחקן מקצועי או חובב.
חפרתי כל כך הרבה שמצאתי את שארלוט

golan
golan
13/05/2023 11:34:51

תודה רבה.
אכן, שחקן ענק שכיף לראות.
מאוד אשמח אם יקח טבעת או שתיים.
בהחלט שינוי מרענן מ"כוכבים" עם אתלטיות מטורפת אבל מעט הבנה בכדורסל.

ירון, החלום
ירון, החלום
14/05/2023 3:41:01

בס"ד
תודה רבה.
שחקן כדורסל עילאי, בדגש על שחקן.