אירועי דיומא – 11.05.2023 – אופניים וג'ודו

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 6

קטע 5 של אתמול בדרום איטליה היה ללא ספק אחד העצבניים ביותר שראינו בתקופה האחרונה. הגשם שירד לאורך המסלול הציב כבישים חלקלקים מתחת לרגליהם של הרוכבים, והתוצאות היו בהתאם. זה התחיל כבר בתחילת הקטע עם התרסקות הזויה של רמקו אוונפול, שירד לקרקע בגלל מפגש עם כלב משוטט, אך לאחר מכן התאושש וחזר לדבוקה. כאן קיבלנו קבוצת בריחה קטנה של שלושה רוכבים, אליהם הצטרף בתחילה תיבו פינו על מנת לקושש נקודות בקטגוריית מלך ההרים. מבין השלושה רק סמואלה זוקאראטו האלמוני שרד עד לעשרת הקילומטרים האחרונים, ושם נתפס ע"י הדבוקה. אלא שזה היה רק המבוא לתוהו ובוהו שהחל מייד אחר כך. זה החל מהתרסקות בפנייה האחרונה לפני הישורות המסיימות, כ-7 ק"מ לסיום, שבה הסתבכו המאיצים פרננדו גביריה ופסקל אקרמן, בעוד שחברי GC כפרימוז' רוגליץ' וגם המוביל אנדראס לקנסונד נאלצו לגשר על הפערים לקבוצה הקדמית. לאחר מכן, כ-3 ק"מ לסיום, קיבלנו עוד התרסקות שבה היו מעורבים רוכבים רבים, כולל אוונפול, שפגש את הקרקע בפעם השנייה בקטע. לקינוח, קיבלנו עוד התרסקות ממש לפני קו הסיום, בה מארק קבנדיש ירד לקרקע לאחר סטייה מסוכנת של אלברטו דאינזה בדרך לקו. רוכב אחד שכל זה פחות עניין אותו היה קיידן גרובס (למרות שגם הוא התעכב בהתרסקות הראשונה), שהצליח לחצות ראשון את הקו לפני יונתן מילאן ומאדס פדרסן. האוסטרלי הצעיר מתקדם בהתמדה לכיוון חזית המאיצים העולמית, כשעל חגורתו זכיות בעוד מירוצי וורלד טור, כולל הוואלטה הקודמת. וכך בסיומו של יום כאוטי במיוחד, תמונת ההובלה במירוץ נותרה פחות או יותר כשהייתה, ואנדראס לקנסונד ממשיך להוביל לפני אוונפול (28+), פארה פאנטר (30+), אלמיידה (1:00+), רוגליץ' (1:12+), תומאס ו-ולאסוב (1:26+), סקווינץ' (1:29+), גגן הארט (1:30+) ואלבנזה (1:39+).
קטע 6 של היום מתחיל ומסתיים בנאפולי, תוך כדי שיעבור דרך המראות הקסומים של קו החוף של אמלפי. הקטע כולל שני טיפוסים מהדרג הבינוני בחלקו הראשון, אך חציו השני הוא במישור. כמו אתמול, גם כאן התוואי מתאים במידה מסויימת לבריחה (אולי קצת יותר מאשר אתמול), אך סיכוי רב שגם כאן נראה זכייה של אחד המאיצים לאחר מיאוץ סיום, בתקווה שללא המראות האחרים של אתמול. שידור ביורוספורט 1 ב-12:45.

ג'ודו – אליפות העולם – היום ה-5 / זיו בקר

יומה החמישי של אליפות העולם בג'ודו נכנס היום ועד עכשיו אפשר לסכם את ההופעה הישראלית כמאכזבת, אם כי, לפחות בחלקה – צפויה. שגיא מוקי נתן אמש את כל מה שהיה לו לתת – וזה הספיק עד לנתניה בנסיעה שיעדה היה חיפה.. במילים אחרות, איפשהו בחצי גמר נגמר לו הדלק ועל האדים האחרונים הוא ניסה להגיע לתחנת הדלק אבל הפסיד בקרב על הארד ליפני נגאסה. אלוף העולם המכהן גריגלאשווילי (תנחשו מאיפה) ניצח בגמר את הבלגי קאסה במאבק ראש בראש בין המדורג 1 בעולם ל2, בהתאמה.

(קרדיט לאתר הג'ודו העולמי)

בגזרה הנשית גילי שריר וענבל שמש לא העפילו לרבע הגמר, וחשוב לציין ששתיהן דורגו בעשירייה העולמית הראשונה (6 ו-9 בהתאמה) כך שכל הטיעונים על 'הגרלות קשות' וכו' הם אולי תקפים ושרירים – אבל מה לעשות – זאת אליפות עולם וכדי להתבלט צריך להתעלות, ואם לומר את האמת – אף ישראלי לא עשה זאת עדיין.
אגבננו הצרפתייה זכתה בפעם החמישית באליפות העולם כשניצחה בגמר את אנדראה לסקי הסלובנית (12 בעולם, רק לשם השוואה), אבל לדעתי יותר מאשר עדות על אגבננו זוהי תמונת מראה על חוסר האיכות היחסי במשקל הזה.

(קרדיט לאתר הג'ודו העולמי)

ורק כדי לסבר את האוזן ולהבין:
עד עכשיו חולקו 32 מדליות שהתחלקו בין 14 מדינות. ישראלל אינה ביניהן. בלגיה, סלןבניה, שווייץ וספרד דווקא כן.

ולגבי היום:
לי קוכמן בגברים עד 90 ק"ג ייכנס לעניינים בסיבוב הראשון נגד מונגאי האיטלקי. קוכמן 26 בעולם והאיטלקי 52 אבל כבר ראינו שזה לא בהכרח האלמנט החשוב ביותר. הגרוזינים מאיסורדזה ובקורי כמו גם היפני מוראו מועמדים לפודיום.
בגזרה הנשית תכנס לעניינים מאיה גושן הדינמית שמדורגת 21 בעולם. הסגנון שלה הוא תזזיתי, היא לא מפסיקה לנוע – ויש בזה משהו מרענן מול הכבדות המסוימת של הספורטאים הישראלים עד כה, למעט וולצ'ק ב60 ק"ג גברים. גושן תפגוש את ביאמי מקמרון (58 בעולם) ואז, אם תעבור, אוי הברוך – תפגוש את ניזואי היפנית המדורגת 4 בעולם. לא משנה איך זה ייגמר – גושן תתן את הכל.
מאטיץ' הקרואטית וניזואי ייאבקו על הזהב להערכתי, אם כי מפגש ביניהן צפוי כבר ברבע הגמר להבנתי.

בהצלחה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. תודה פאקו.
    מסוג התנאים שגורמים לכולם ליהנות הרבה פחות – אם כי אני מניח שעל הספה פחות נרטבים ומחליקים..
    אם כבר התרסקויות משעשעות – תראו מה היה אתמול בטור של הונגריה
    https://youtu.be/s-81Kcn6DxU?t=228
    .
    היום עוד יום רדום משהו בג'ירו. כבר אמרתי ששלבים של ספרינטרים פחות עושים לי את זה..אבל מחר! סיום ראשון בפסגה בג'ירו השנה.
    זו עליה שקצת מזכירה בפרופיל את הטיפוס לחרמון (כן, כן, אין מה להשוות..). אז אם מישהו מרגיש נמרץ מחר בצהריים הוא יכול לטפס עם עין אחת על הגארמין ואחת על השידור, ולראות מה הפער בינו לבין רמקו.

    1. אני מניח לגבי הונגריה שאתה מתייחס להתרסקות בתעלה, אבל אחר כך הייתה עוד אחת של ברנאל חסר המזל, שבהדרגה תופס את המקום של רוגליץ' בהיבט הזה.
      ולגבי הג'ירו אתה צודק בתחושה שלך. המירוץ השנה ממש מחולק לשניים מבחינת העניין, כשדחפו את כל השלבים המעניינים יותר בשלב השני. בעבר הם היו יותר מערבבים את זה.

    2. דווקא בהחלט יש מה להשוות…
      לדעתי העלייה לחרמון יותר קשה ובודאות HC. זה איזה 20 ק"מ על משהו כמו 6-7%.
      אז מחר מטפסים יותר אבל יש שם קטע ארוך באמצע מאד עדין…

      1. פאקו –
        אכן התכוונתי להתרסקות בתעלה.
        היתה גם החלקה מצחיקה של קאוונדיש, שחצה ככה את קו הסיום כשהוא נאחז בקרנות הכידון.
        .
        עידו –
        ברור שיש מה להשוות. זה תכל'ס די דומה.
        החרמון זו עליה שתלוי מאיפה סופרים. די מקובל להתחיל מתחנת הדלק שליד הגושרים, ואז זה יוצא (ככל שאני זוכר) משהו כמו 32 ק"מ ב-5-6% ממוצע.
        מה שבעיקר הקפיץ לי את הדמיון שגם בחרמון השיפועים עולים בחלק האחרון – יש רמפה קטנה בנווה אטי"ב, ואח"כ ממג'דל שמס עד הקופות העליונות זה משהו כמו 8 ק"מ ב-8-9%.
        אם הג'ירו היה מגיע לשם היו מוסיפים עליה לרכבל עליון, שזה עוד 4 ק"מ ב-10%. או אולי אפילו אפשר לפנטז שהם היו עולים דרך מעלה גולני??? 4.4 ק"מ בכ-15% ממוצע, עם קטעים של מעל 25%. פעם ירדתי את זה וכמעט נשרפו לי הברקסים

        1. נכון יש מדרגות. לא חוכמה לספור מהגושרים זה לא באמת מתחיל לטפס רצינית. החלק האמיתי זה אחרי שעוברים את הבניאס.

        2. הירידה שם זה משהו שקפאתי בו בתחילת אוגוסט, ולא בגלל שהיה קר למעלה.
          ההתרסקות המצחיקה של קבנדיש הייתה בגלל שדאינזה חתך אותו בפראות. האיטלקי הגיע רביעי אבל אחר כך הורידו לו את הדירוג בגלל זה (מניח שגם קנסו אותו).

  2. כל כך מאכזבת ההופעה של קוכמן.. רבאק, אליפות העולם, תן את הנשמה!! ואולי אני לא מודע לפציעה, מחלה או משהו אחר, אבל ככה להיראות בסיבוב הראשון של אליפות העולם? אוהב את קוכמן אבל היום היתה אכזבה

  3. מאיה גושן ניצחה בסיבוב הראשון באיפון מהיר אבל כצפוי הודחה בסיבוב השני בניקוד זהב על ידי היפנית ניאווי בוואזארי.
    תם היום עבור הישראלים, בלי לעבור אפילו את הסיבוב השני. האכזבה גדלה.

  4. וואיי וואיי איזה קרב אדיר זה היה. המדורג ראשון בעולם מפתיע את האלוף האולימפי ולא רק זוכה בזהב העולמי אלא ככל הנראה גם ייצג את גיאורגיה על חשבון האלוף האולימפי שדי שלט בקרב עד הוואזארי המפתיע בניקוד הזהב.
    שני אלופים אמיתיים.
    התחבקו ארוכות בסיום.
    איזה יופי.
    אגב, תרגיל מבריק ומפתיע ביותר העניק לו את הוואזארי, במהלך שעד עכשיו בוצע רק על ידי אדם אחד בהיסטוריה של הג'ודו העולמי. נחשו על ידי מי? על ידי האלוף האולימפי שנוצח כרגע בתרגיל שהוא עצמו המציא. ענק.

    נ.ב.
    אני משתדל לראות את הקרבות ישיר בערוץ הג'ודו העולמי ולא בערוץ 5

  5. ורק לציין ולהשוויץ באותה נשימה, שקלעתי בול בתחזיות המוקדמות של הפריוויו על הפודיומים של הגברים והנשים

  6. תודה רבה עוד היום
    חצאי גמר האזורית
    והאירופאית ב 22.00
    באזורית
    22.00 פיורנטינה – באזל ווסטהאם – אלקמאר
    באירופאית גם ב 22.00
    יובה – סביליה
    רומא – לברקוזן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט