מעורב הופס ליום ה': נצחון הסלטיקס היה במשחק כדורסל מודרני, שהוא – בעיני – מכוער / מנחם לס

1.נצחון הסלטיקס 87-121 על הסיקסרס היה באחד המשחקים המכוערים שראיתי אי-פעם

1)בתכניתי היה לכתוב סקירה מכובדת על המשחק. ז"א לעשות מין ניתוח של 1,2,3 וכו' על מה שקורה ברבע הראשון, השני, השלישי, והרביעי. למעשה כתבתי סקירה תרבותית ככל שאני יכול על הרבע הראשון, השני, כשאני מתחיל להתעצבן יותר ויותר ממה שהולך על הפארקט, ואז החלטתי למחוק הכל ולהתחיל מחדש.

2) אני שומר זאת לעצמי כבר הרבה זמן אבל היום הכל פורץ החוצה. תראו, שנת 2023 היא לא שנת 1980, ומה שהיה פעם 'כדורסל' ומה שהיום הוא 'כדורסל' הם שני דברים שונים לחלוטין. כמו שהדור הקיים ממעט לקרוא ספרים, אוצר המילים שלו דל, והסלולרי הפך למוצר החשוב ביותר בחייו, כך גם נראה הכדורסל שלו. פעם כדורסל היה משחק קבוצתי עם תרגילים, מסירות, חכמת משחק. היום הכדורסל הוא ISOLATION של שחקן ראשי עם הכדור, ארבעת האחרים יוצרים ריבוע של שניים בצדדים ושניים בקרנות, ואז…אז זה תלוי במה שג'יימס הארדן מחליט לעשות מצד אחד, ומי שמחזיק בכדור בסלטיקס מהצד השני (פעם זה ג'ייסון טאטום, פעם זה דריק ווייט, פעם זה ג'יילן בראון) רוצה לעשות: הטעייה עם פריצה או הטעייה עם STEP-BACK לשלשה. לפעמים הכל ללא SCREEN מאחד השחקנים, ולעתים שחקן בא לחסום כדי לעזור לפורץ. אם זה לא הולך אז ישנה מין תנועה של שחקן זה או אחר הבא לפיק-אנד רול כשהשאר עומדים ומסתכלים. אפילו שלסיקסרס ישנו שחקן כמו ג'ואל אמביד, הוא בקושי תופס עמדת ציר עם הגב לסל כדי לקבל כדור. הוא לרוב נע לו היכן שהוא תחת הסל או בפרימטר.

3)אני לא אומר שזה לא יעיל. היום השחקנים הם אתלטים עליונים וכמעט כל שחקן יכול ליצור לעצמו זריקה ב-ISOLATION, וזה מה שהם עושים. אבל מה קורה כשבחצי הראשון הארדן הוא 2 מ-10 מהפארקט ו-0 מ-5 מהטריי? וכשלג'ייסון טאטום ישנם יותר פאולים (3) מסלים? אז המשחק הופך להיות די מגעיל.

4) היה ברור מלכתחילה שהסלטיקס באו להגן על אולמם, על העיר, ועל מסורתם, ואז, נכון, הם לחמו כאריות ופתחו יתרון של 22-28 ברבע עם אחוזי קליעה מחפירים לשתי הקבוצות.

5)להפתעתי ג'ואל אמביד היה די טוב בחצי הראשון עם 13 נק' ו-5 חסימות. הוא נמנע מהשלכות לבנחם ממרחקים שהוא רגיל להם והוא שיחק בסדר בשעה שהארדן ממשיך ללכת עם הראש בקיר.

6) טאטום היה ק-ט-ס-ט-ר-ו-פ-ה. 1 מ-7 ו-0 מ-3 מהטריי ל-7 נקודות. מרוב תסכול הוא גרם לשני פאולים התקפיים. אתם יודעים שפעם אחרי משחק של 55 נקודות הוא אמר ש-"יישו אוהב אותי". אולי יישו אוהב אותו אבל אני חושב, באמת, שהוא ג'רק. מתי דבר כזה היה קורה, נניח, ללארי בירד? NEVER!

7) ברבע השני אמרתי לעצמי שמי שמבין כיצד הסלטיקס או הסיקסרס משחקים חייב גם להבין מרק אותיות. אם זה כדורסל, אמרתי לעצמי, אז מרק אותיות הוא ספרות. אבל, שוב, עלי לעצור בעצמי ולומר לעצמי שזה הכדורסל של היום, נקודה. עבורי, כפי שהערים היום מכוערות יותר מאשר לפני 40 ו-50 שנה ככה גם הכדורסל. אבל שוב, לטעמי. צעירי היום לא ראו כדורסל אחר ועבורם זה הכדורסל האמיתי, וזה בגלל האתלטיות העליונה של שחקני היום.

8) ברבע השלישי פילי נכנעה עם דגל לבן. אהבתי לראות את פיג'יי טאקר לוחם עד טיפת ההזעה האחרונה בקרב אבוד. אמרתי לעצמי שהנה שחקן עם לב של סוס מרוץ וגוף של פרד.

9) מבין שחקני הסלטיקס אולי ג'יילן בראון היה הטוב ביותר, אבל השחקן שקנה הערב את עולמו היה מלקולם ברוגדון עם 23 נק' בערב של 7 מ-15 ו-6 מ-10 מהטריי.

10) הפרש ה-34 נקודות לטובת הסלטיקס לא אומר מאומה. אני זוכר משחק פלייאוף ראשון של הלייקרס בסלטיקס והם הפסידו על 42, ואז קרים ושות' ניצחו את הסידרה. אני לא יודע מי ינצח את הסידרה אבל מה שאני כן יודע הוא שלמרות ה-34 הפרש הסיקסרס גנבה מהסלטיקס את הביתיות.

2.ג'ואל אמביד מודה שהוא שיקר בעבר בקשר ל-MVP

תמיד אמרתי שכל ה-MVP הזה לא מעניין אותי ולא מזיז לי. אמרתי זאת רק כדי להוריד את אנשי המדיה מגבי. ה-MVP היה תמיד החלום שלי והתאכזבתי כל פעם שלא זכיתי בו. עכשיו שזכיתי בו אני מרגיש שמשקל כבר הורד מגבי ואוכל להתרכז בכדורסל ובדברים אחרים שעדיין לא השגתי, מבלי לחשוב על MVP!

3. האם שחקן הניקס ג'אש הארט 'הודה' לשופט סקוט פוסטר בסיום המשחק (והנצחון)?

בסיום המשחק, והנצחון, הארט נשמע אומר לעבר השופט סקוט פוסטר – –

"SCOT! SCOT! WE APPRECIATE YA!"

4. "ג'יילן ברונסון אמר לעצמו "LET ME JUST GO HOOPING"

הבה ונקשיב לגמד הענק הזה, כפי שאמר לכתב הניו יורקר: "אחרי שהתחלתי 1 מ-7 במשחק השני נגד מיאמי, עצמתי את עיני ודמחחנתי שאני במגרש המשחקים ואמרתי לעצמי "JUST RELAX AND LET ME GO HOOPING". הוא סיים עם 30 נקודות, ושוב היה גבור הנצחון של הניקס.

5. ממפיס גריזליז הודיעה לדילון ברוקס שהיא לא מחתימה אותו הקיץ לחוזה חדש

דילון ברוקס יהיה שחקן חופשי בלתי מוגבל הקיץ וממפיס גריזליז כבר הודיעה לו שהיא לא מחתימה אותו הקיץ. דילון הוא השחקן הוותיק ביותר בממפיס – 6 שנות וותק – ואין כלל שאלה שלאלימינציה של ממפיס, השנייה במערב, כבר בסיבוב הראשון היה חלקר מכובד בהחלטה, כמו משחקו הירוד של דילון – ס"ה 31.2% קליעה מהפרקט

לך תדע כמה מ'הדואל' שלו נגד לברון ג'יימס, שדילון כינה "זקן", וה-"I POKE BEARS" אחרי נצחון ממפיס במשחק השני השפיע על ההחלטה להשיל אותו מהקבוצה.

נאמר לו, ורשמית למדיה ש-

"We're going to take a different approach as it pertains to [trash talk] next season," Grizzlies general manager Zach Kleiman said Sunday during the team's exit interviews. "You'll see a different approach from this team, but at the same time, confidence is important. … There's a line there, certainly."

כשנשאל אם ההחלטה להיפטר מדילון הושפעה מדברים (למעלה) הוא השיב – – "על DB נדבר בפרוטרוט פעם אחרת אבל בינתיים הדבר היחידי שיש לי לומר לגביו הוא שהוא לא יהיה חלק מהקבוצה בעתיד"

נ.ב: דילון ברוקס הוביל את ה-NBA עם 18 טכניים העונה.

6. מזמן לא זכור לי פלייאוף כזה כבר בסיבוב הראשון

1)נקבוצה עם הרקורד הטוב ביותר במזרח הפסידה בסיבוב הראשון

2) ארבע קבוצות ללא יתרון בית ניצחו את הסיבוב הראשון

3) שתי קבוצות שהתחילו ללא יתרון בית כבר ניצחו את המשחק הראשון בסיבוב השני ו'לקחו' אליהם את יתרון הבית

7. כלל לא מובן: קורלציה קטנה מאד – מיתאם – בין עושר בעלי הקבוצות וטיבן

1

Steve Ballmer's net worth is $74.6 billion as of 2022. Ballmer is a business magnate and investor who worked as the chief executive officer of Microsoft from 2000 to 2014. Immediately after retiring from Microsoft, he purchased the NBA's Los Angeles Clippers for $2 billion.

2

Jody Allen's net worth is $20.3 billion. The businesswoman, entrepreneur, and philanthropist owns the Portland Trail Blazers and the NFL’s Seattle Seahawks. She is the sister of Microsoft co-founder Paul Allen.

3.

Robert Pera's net worth is $16.1 billion. He is the founder and chief executive officer of Ubiquiti Networks, a wireless equipment manufacturer. The businessman owns the Memphis Grizzlies. The team has a value of $1.65 billion.

4.

Dan Gilbert co-founded Quicken Loans, the largest mortgage lender in America. He also co-founded StockX, an online sneaker sale platform. The businessman owns the Cleveland Cavaliers. Daniel Gilbert's net worth is $15.7 billion as of 2022.

5.

Ann Walton Kroenke is the daughter of Bud Walton, who worked with his brother Sam to build Walmart into a giant retailer. Watson passed away in 1995, so she inherited his estate.

The heir's husband is billionaire Stan Kroenke. The couple owns Denver Nuggets, the Los Angeles Rams, Colorado Rapids, Colorado Avalanche, and Arsenal Football Club. Ann Walton Kroenke's net worth is $8.6 billion as of 2022.

6.

Tilman Fertitta purchased the Houston Rockets in October 2017 for $2.2 billion. The successful businessman also owns the Golden Nugget Casinos and Landry's, Inc. Besides running businesses, he is also a published author. Tilman Fertitta's net worth is $7.9 billion as of 2022.

7

Did you know Joseph Tsai is the vice chairman and co-founder of Alibaba Group? He is Alibaba's second-largest individual shareholder.

The Chinese investor purchased 49% of the Brooklyn Nets NBA team in 2018. In 2019, he purchased the remaining 51%, making him the team's sole owner. Today, Joseph Tsai's net worth is $7.7 billion

8

om Gores' net worth is $6.2 billion, making him one of the wealthiest sports franchise owners in 2022. He owns a Los Angeles-based private equity firm called Platinum Equity.

In 2011, Gores and Platinum Equity purchased the NBA's Detroit Pistons. In August 2015, he purchased Platinum's stake, making him the sole owner of the Detroit Pistons

.9

Antony Ressler's net worth is $6.2 billion as of 2022. In 1990, he co-founded private equity giant Apollo Global Management. In 1997, he co-founded Ares Management, a private equity firm.

10

Josh Harris is a private equity investor and philanthropist. He is best known as the co-founder of Apollo Global Management.

In 2011, the businessman bought the Philadelphia 76ers with a consortium for $290 million. The team's value has quintupled in value since then. Josh Harris' net worth is $5.9 billion as of 2022.

11

Micky Arison is chairman of Carnival Corp, one of the world's largest cruise ship operators. In 1995, he purchased Miami Heat, a team that has won three NBA championships since then. Micky Arison's net worth is $5.5 billion as of 2022.

12

Richard DeVos co-founded direct-selling giant Amway and was the firm's president until 1993. He purchased Orlando Magic in 1991.

The investor and businessman died at 92 on 6th September 2018. His family took over the management of his estate, including the NBA team. Today, Richard DeVos' net worth is $5.4 billion.

13.

Gayle Benson is a billionaire, businesswoman, and sports team owner. She is the widow of Tom Benson, the former owner of the NBA New Orleans Pelicans and the NFL New Orleans Saints.

Today, she owns both teams. Before becoming a sports franchise owner, she was an interior designer and ran a horse racing company. Today, Gayle Benson's net worth is $4.7 billion.

14

Mark Cuban's net worth is $4.6 billion. In 1995, he co-founded a video portal called Broadcast.com with Todd Wagner. In 1999, the two sold it to Yahoo for $5.7 billion. The avid businessman owns the NBA's Dallas Mavericks. He also has stakes in AXS TV, Magnolia Pictures, and many other small businesses.

15

Herb Simon co-founded Simon Property Group with his brother in 1960. Today, the firm is among the leading real estate investment trusts.

The investor also owns the Indiana Pacers. He purchased the team with his brother. Today, Herb Simon's net worth is $3.3 billion.

16

In 1975, Glen Taylor purchased a wedding service business for $2 million. He later converted it into a printing company called Taylor Corp. He chairs the firm to date.

The investor owns stakes in the Minnesota Timberwolves, the Lynx, the WNBA team, and the United FC soccer team. Glen Taylor's net worth is $2.2 billion

17

James Dolan's net worth is $2 billion. The business executive is best known for being the chief executive officer of The Madison Square Garden Company. Through the firm, he owns the New York Knicks.

He also owns the New York Rangers NHL franchise and the Madison Square Garden arena. His dad, Charles Dolan, founded Cablevision.

18

Marc Lasry is a businessman and hedge fund manager. In 1995, he co-founded Avenue Capital Management with his sister Sonia. His firm manages approximately $10 billion in assets.

He also has a stake in the Milwaukee Bucks. Jamie Dinan and Wesley Edens are the team's co-owners. Marc Lasry's net worth is $1.8 billion as of 2022.

19

Jerry Reinsdorf owns the Chicago Bulls and MLB's Chicago White Sox. He is one of NBA's richest owners, having purchased the Chicago teams in the 1980s. Jerry Reinsdorf's net worth is $1.8 billion.

20

The retired basketballer owns the Charlotte Hornets. He is also a special advisor at DraftKings, a sports-betting firm, and co-owns the NASCAR team. Today, he is among the richest owners in the NBA. Michael Jordan's net worth is $1.7 billion.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
78 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
04/05/2023 6:41:57

טייטום משחק לא טוב כל הפלייאוף.
אין עדיין משחק אחד בו הוא זרח וסחף את כולם אחריו לניצחון בו הוא לא סתם אלפה דוג.
אני מקווה שהמשחק הזה כן יגיע בפילי בסוף השבוע או בשבוע הבא ויחזיר את ייתרון הביתיות (שלא נגנב) לסלטיקס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח מנחם נהדר.

1. מה יש לממפיס להחתים נגר כמו ברוקס? ברוקס חשב שאם הוא יעשה דריי ויפטפט כמוהו הוא יקבל חוזה דריי חחחח רק שהוא שכח שדריי חבר בתאגיד, גם ברוקס צריך להצטרף לתאגיד כדי לסדר לעצמו חוזה ולהוריד הגנה לחלוטין מהבוס העתידי, ככה מרוויחים בליגה. שחקן מינימום. קראודר טוב יותר. הוא פשוט ראה שבליגה הזאת כל פחון מקבל 25 וצפונה אז למה לא לבקש? תמיד יהיה דרעק שישלם, הרי הבאת פה בדיוק כמה כסף יש לעשירים האלה אז מה זה 25 מיליון עבורם בשביל נגר כמו ברוקס? יאללה פנו אותו או בשפת העם "גט הים פיי" :).

2. ברור שאמביד וכל שחקני אה הסטט בכלל לא מעניין אותי לא יודע כמה נק יש לי ולא מעניין אותי עונת טריפל דאבל ותארים זה חרטוטים לרפי הבנה. השחקנים האלה כולם נרקיסיסטי ענק וכל דקה בטח מסתכלים בסטט וכולם כאלה שלא יערבו אתכם עם תדמיות של יוקיץ וכאלה הסטט לא חשוב לי ולא יודע כמה קלעתי בכלל, אה קלעתי 50 יפה לי :). גם השקץ כלל לא ידע כמה נק יש לו בטראקר זה בכלל לא עניין אותו.
לי חשוב הסטט בשכונה אז לאלה לא חשוב? ווינק ווינק ווייקי ווייקי

3. פי גי טאקר זה גופה חנוטה נא-גא-ר א-מון מומיה חנוטה. הארדן הצליח לחלץ משחק 1 בסידרה כצפוי בכל השאר יראה כמו היום ויקפוץ על שחקנים. אמביד אכזבה. קשמתי לשירותים הסתכלתי סטט אמרתי נראה קצת במיטה לפני שנקום נרדמתי למזלי חחחחחחח

4. מנחם תראה את ההגנות על הסקרין זה הכי מצחיק לפעמים מושא הסקרין בורח עוד לפני תחילת הסקרין ומחליף חחחח

אשך טמיר המקורי
04/05/2023 8:47:39

יעיל ובטוח?

דוקטור רזי הופמן
04/05/2023 12:31:35

חסר מידע
לא רוצה לנחש

סוסמעץ
סוסמעץ
04/05/2023 13:08:11

כמובן – גם וגם

הקיפוד
הקיפוד
04/05/2023 7:20:41

מנחם ההבדל בין שנות ה80 לכיום חל בשנות ה90, אם בשנות ה90 היה הלייקרס בוסטון ופילי ופחות מג'יק, לארי, ד"ר גיי וקארים בשנות ה90 זה היה קודם כל ג'ורדן, האקים, בארקלי, סטוקטון ומאלון ורק אחרי זה שיקאגו, יוסטון ועוד, ככה שהשחקן הוא החשוב ולא הקבוצה זה ככה התדרדר עם שאקובי ולברון, הנסיון האחרון לעשות קבוצה ולא שחקן היה עם הספרס, שבו הקבוצה היתה לפני השחקן

etayef
etayef
04/05/2023 8:11:23
Reply to  הקיפוד

ההערצה לכוכבים תמיד היתה, גם בשנות ה 80.
המשחק של היום הוא פשוט שונה.
לא בטוח שזו מגמה רציפה לאורך השנים, כי קבוצת האליפות של סן אנטוניו בשנים האחרונות שלה, והווריורס בעונות הטובות שיחקו מאד קבוצתי ויפה לעין.
צריך גם לזכור שהיום אנחנו רואים הרבה יותר משחקים מפעם. לא בטוח שמישהו זוכר איך נראו קבוצות פלייאוף פחות טובות בשנות ה 80.

ירון, החלום
ירון, החלום
05/05/2023 10:18:37
Reply to  etayef

בס"ד
תודה מנחם.. בלי ספק שהשמש'השתנה.
דווקא בפלייאוף לפעמים מפציעים רגעים מהעבר.

etayef
etayef
04/05/2023 9:00:23
Reply to  הקיפוד

צריך לעשות הפרדה בין סגנון משחק לאהדה לכוכבים.
הליגה טיפחה במשך שנים, בעיקר בתקופת דיוויד סטרן, את ההערצה לכוכבים. מה שהביא לה קהל ואהדה, אבל גם הביא לכך שלכוכבים הגדולים יש השפעה גדולה יותר על הקבוצה.
מבחינה מקצועית – מה אפשר לומר יותר על מאמן כמו פופוביץ', שבלי כוכבים, מדשדש במרתפי הליגה. כנראה שבאמת צריך כוכבי על, והם הנכס החשוב ביותר.
סגנון המשחק – לפי סגנון המשחק של הכוכב, אם זה קרי, לברון או הארדן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayef

זה לפי המכירות ואז אותו סגנון כולל סיוע השופטים לעלות סטט. הכל חוץ מכדורסל אמיתי

הקיפוד
הקיפוד
04/05/2023 7:24:38

במשפט השני, בהתחלה זה לא שנות ה90 אלא שנות ה80

Li Ming
Li Ming
04/05/2023 7:31:16

בהתחשב בזה שפוסטר היה השחקן המצטיין של הניקס אתמול, לא מפתיע שהארט בא להודות לו בסיום

דוקטור רזי הופמן
04/05/2023 7:39:03
Reply to  Li Ming

🙂

Berch
04/05/2023 7:34:10

אחלה מעורב
🙏

אור
אור
04/05/2023 8:01:52

אמרתי לכם בוסטון ב-30

האווי לאסוף
האווי לאסוף
04/05/2023 8:18:17

חייב לומר שכשהקבוצה שלי מנצחת, פחות איכפת לי אם הכדורסל מכוער. אבל הוא רלוונטי מאוד כשהיא מפסידה.
תודה רבה מנחם

אהרון שדה
04/05/2023 8:42:10

תודה מנחם
1 לגבי "גניבת" יתרון הביתיות
כל הפליאוף הזה אחוזי הביתיות לא משהו
בסיבוב הראשון הביתיות לקחו 26/43 מש ( 60 אחוז(
במזרח רק 11/20 ( 55)
בסיבוב השני כרגע רק דנבר עשתה 2/2 ביתיים
היתר ביחד 2/5
אגב התופעה מצויה גם מחוץ לארה"ב
ביורוליג למשל אתמול ושלשום 4 משחקי 3 בסדרות הטוב מחמש 3 מהם במצב של 1-1
כל 4 המנצחות של משחק 3 קבוצות חוץ
כרגע המאזן 4/12 בלבד לביתיות
הלחץ גובר על היתרון

2. לגבי הכדורסל האמת שזה נכון לא מהיום
רק השבוע שמעתי את שאראס אומר שהוא לא חושב בכלל בכיווון של הנ.ב.א כי אין שם שום השפעה למאמן
וכן את דיוויד בלאט הנהדר ששאלו אותו מה הוא חש לאחר שפוטר עם המאזן הטוב במזרח ?
הוא אמר שבדיעבד הוא שמח כי יכולת ההשפעה שלו על הקבוצה הייתה נמוכה משמעותית
יש כמה יוצאים מהכלל כמו ספולסטרה או בעבר פופוביץ
אבל ככלל זו ליגה של שחקנים ובידודים ופחות מאמנים ומחשבה
וגם אני כצופה יש קבוצות שאיני בהכרח אוהד שלהם אך נהנה לראות אותם (ג.ס)
בעוד מקבוצות אחרות אני סובל מאד ( לברון וכו)
נקווה שזה ישתנה
אבל פעם בכמה שנים מבליחה איזו קבוצה וגורמת לך להתענק כמו ס.א של 2014

3. ברוקס לא אהבתי את ההחלטה של ממפיס וזה מתקשר עם הסעיף הקודם
פעם היה יותר גיבוי היית יותר קבוצה גם במובן הזה
לכל קבוצה היה את הנבל שלה אבל הוא היה מגובה על ידי המערכת
כאן הכושי עשה את שלו ויכול ללכת

thejanitor
thejanitor
04/05/2023 13:19:38

אחלה תגובה חוץ מהפסקה האחרונה. ברוקס בן אדם רעיל, כל מועדון שמכבד את עצמו אמור להעיף אותו לקיבינימאט. יש נבלים טובים, אבל הוא נבל גרוע, שמעולם לא הבין את מקומו בקבוצה כנבל, הוא חושב שהוא הגיבור המרכזי.

אהרון שדה
04/05/2023 8:43:07

להתענג

אשך טמיר המקורי
04/05/2023 8:45:18

תודה רבה דוק.
אני גם החלטתי שאני לא אוהב את טייטום.
אפילו אמרתי שהייתי עושה עליו טרייד עם דוראנט בחלון האחרון.
כי אם כבר יש לכם שחקן שכל מה שהוא יודע לעשות זה אייסו לפחות שיהיה הטוב ביותר בתחום.
היה מבטיח לסלטיקס לפחות אליפות אחת אם לא יותר, לעומת טייטום הלא יציב.

NBA בדם
04/05/2023 9:04:43

מסכים.
מבין כל השחקנים שפחות מ30 טייטום הכי פחות מבטיח ביחד עם מיטשל ששווה לו. (גה זה כבר קטגוריה אחרת, הבטחה הוא לא).
שלושת הmvp האחרונים(יאניס,יוקיץ,אמביד),לוקה,בוקר,אדוארדס,sga ואפילו טריי יאנג עדיפים עליו.
שחקן שמאוהב בזריקות קשות מ3, בלי חדירה, לא יציב.
שום דבר במשחקו לא אמין. יכול להתפוצץ עליך ומשחק לאחריו יכול להחטיא בלי הכרה.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/05/2023 12:15:46
Reply to  NBA בדם

ממש לא מסכים, לטייטום יש אחלה יכולת חדירה לסל, הוא סקורר עליון , משחק קודם הוא קלע 39 נקודות באחוזים פטנסיים.
את דוראנט אני לא לוקח בשום מצב על טייטום בן 34, ייאנג אי אפשר לבנות סביבו קבוצה שהוא נראה ככה בהגנה (וזה לא ילך וישתפר הוא ומוראנט זה שני שחקני ההגנה הגרועים בהיסטוריה של הכדורסל לדעתי.

NBA בדם
04/05/2023 12:37:29

חדירה לסל ברמה גבוהה אין לו לטעמי.
הוא יכול להתפוצץ עליך ומשחק אחרי להיות חושך.
דוראנט אכן מבוגר, אבל לשנה אחת הוא מנייה בטוחה הרבה יותר.
יאנג קונוס ולא תמיד פוגע, אבל סוחב פחונים בצורה לא רעה בכלל.
טייטום נמצא במערכת נכונה שקל סביבה להגיע להישגיות.
הוא ומיטשל אותן סוג שחקן: שחקנים שמפציצים מ3 שפעמים רבות הולך להם, אבל בפעמים שלא הם בבעיה. חדירה, ניהול משחק ומיד ריינג אין להם ברמה הגבוהה שיכולה לחפות על ימים שהם לא פוגעים מ3.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/05/2023 13:05:08
Reply to  NBA בדם

לאן יאנג בדיוק סוחב קבוצות? אתה צריך לצפות יותר בטייטום יש לו יכולת חדירה ברמה גבוהה האורך שלו נאלדר לו לקחת לסל הרבה מאוד שחקנים. וארסנל ההתקפי שלו מאוד רחב, הוא מחזיק גם במיידירנג, יכולת לשנות כיוון ולשלוט בגוף שלו.
.
החסרון היחיד שלו התקפית באמת זה ניהול משחק אבל כמה פווארדים סטייל לברון יש בליגה? השנה הוא בהחלט למד לוותר יותר על הכדור וכבר לא נכנס ראש בקיר בטראפס שהמאמן היריב מבצע צו

הסיבה שבוסטון זרקה המון שלושות הערב קשורה בזה שלפילי יש את מגן הצבע אולי הטוב בליגה (ביחד עם דיוויס) ופילי שחקה הגנת דרופ דאון.
לכל שחקן יש משחקים ״רעים״ ,טייטום הוא ביניהם. לא הייתי מטריד אותו בשום שחקן שלא עונה לשם לוקה יאניס יוקיץ .

ברוך רובין
ברוך רובין
04/05/2023 13:15:32
Reply to  NBA בדם

כמובן שגיל ופציעות משחק פאקטור משמעותי בתחום הזה, קרי קוואי אמביד … שחקנים טובים מטייטום משמעותית אבל מבוגרים יותר+ ופצעיים.

דוראנט לא רק שהוא בן 35 תכו הוא בעייתי בחדר הלבשה ורוצה לשחק רק בידודים. טייטום שחקן פחות טוב ממנו כיום אבל בן 25 עם חוזה ארוך ואופי לא בעייתי,

NBA בדם
04/05/2023 14:39:26

לגבי דוראנט הכוונה היא רק לשנה הנוכחית.
ברור שטייטום צעיר ובריא יותר והגיוני יותר שהוא יהיה יוביל בשנים הקרובות

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
04/05/2023 11:42:19

לא הייתי מטריד אותו תמורת אף שחקן בליגה שלא קוראים לו לוקה/יוקיץ'. שחקן על, רק בן 25 וימשיך להשתפר, שלא נדבר על הישגים מרשימים עד כה בקריירה, אישית ובעיקר קבוצתית.

אור
אור
04/05/2023 9:06:42

"תמיד אמרתי שכל ה-MVP הזה לא מעניין אותי ולא מזיז לי" – חחחחח.. ממש

אור
אור
04/05/2023 9:07:25
Reply to  אור

הכוונה שהוא כבר בכה בעבר כמה פעמים שהיה צריך לקבל mvp קודם

אשך טמיר המקורי
04/05/2023 9:07:44
Reply to  אור

רמת אמינות – ביבי

אבי יחיאל
אבי יחיאל
04/05/2023 9:08:22

וואוו מנחם מסכים עם כל מילה לגבי הכדורסל של היום. ממש משקף את הדור של העכשיו המהר ובלי התוכן.
המשחק הפך להצגת יחיד ללא אינטילגנציה. רק מי שראה את הכדורסל של פעם יכול להבין. תודה על מילים חכמות.

עמיחי קטן
04/05/2023 9:20:06

תודה מנחם. הכדורסל התפתח מאוד בשנים מאז שנות ה-80 וה-90, גם ברמת הביצוע של השחקנים וגם בחכמת המשחק שהוא דורש. אני לא יודע לגבי כמות המסירות ביחס לעבר, אבל יש בוודאי הרבה יותר תנועה ללא כדור ומעורבות של שחקנים במהלך גם אם הם לא השחקן שעם הכדור או זה ששומר עליו. ספציפית לגבי המשחק של הלילה, המשחק לא היה טוב במיוחד, בעיקר מצד פילדלפיה, אבל משחקים חלשים היו ויהיו בכל עידן של הכדורסל.

golan
golan
04/05/2023 9:57:43

תודהעל המעורב.
גם בשנות ה 80-90 היו קבוצות ששיחקו מכוער.
גם בשנים האחרונות היו קבוצות ששיחקו כדורסל יפה וקבוצתי (ג"ס לפני הפציעות של קליי)
מעמד המאמן אכן ירד מאוד, אבל זה כי בעלי הקבוצות נאחזים במוכר להם. כל פעם שממנים מאמן – אותם שמות של מועמדים שלא הצליחו במקום אחר (ריברס כדוגמה מייצגת) כולם פוחדים לשנות, לא מזרימים דם חדש. (בקי האמון כבר התראיינה בכמה קבוצות, יש לה רזומה כמו לחצי מאמני הליגה – עוזרת של פופ, אבל אותם קיבלו ואותה לא.)
בלאט הוא דוגמה מצויינת, מאמן שהצליח בכל מקום שאימן – קבוצות או נבחרות, גם בקליבלנד הוא נכשל רק כי קיירי ולאב נפצעו והוא שיחק פיינלס עם לברון ודלבדובה… ועדיין פוטר באמצע עונה במאזן טוב.

אשך טמיר המקורי
04/05/2023 10:23:24

תענוג לחובבי הסנוקר – מאחורי הקלעים של הקרוסיבל
https://www.youtube.com/watch?v=9vko1ydTyZs

MacLeod 1
MacLeod 1
04/05/2023 11:01:45

חזק

PhillySpecial
04/05/2023 11:06:38

נפלא אשך, אני ממש רוצה להעלות פוסט סיכום אליפות אבל לא ממש מוצא זמן לזה. אולי בסוף השבוע

Yinon Yavor
04/05/2023 10:32:39

לא ראיתי את המשחק הלילה, אבל רוב המשחקים של גולדן סטייט (גם מול הלייקרס וגם מול סקרמנטו) היו איכותיים והציגו בלא מעט מקרים תכניות משחק ותכניות נגד כדי לשבש את חוזקות היריבה.
הווריורס קבוצה מאוד אינטיליגנטית, ש"מושכת" את היריבה שלה לענות לאתגר וכמאמר אטורה מסינה, "לחשוב".
ככה אתה רואה הרבה אקשן רחוק מהכדור רק כדי לשחרר את קליי או סטף לזריקה, ובמקביל את ההתאמות הנדרשות מהיריבה. זה קורה גם בעוד משחקים (הלייקרס למשל הבינו תוך כדי סדרה שהפתרון לביין זה help and recover אגרסיבי של הגבוה בחסימה, וראית שהוא באמת נוטרל בחלקים גדולים בגלל הפתרון הזה). עוד דוגמה: שמתם לב שגם סקרמנטו וגם הלייקרס לא נותנים לקרי להעלות כדור מהחצי שלו להתקפה? לכאורה לא הגיוני, כי היית רוצה שהוא יתעייף קצת ויציקו לו תוך כדי הובלת הכדור להתקפה. כנראה שהם זיהו סכימה התקפית מאוד יעילה של גולדן שמתחילה כשהוא מעביר את החצי, ומנסים למנוע אותה.
בקיצור – יש כדורסל בידודים טיפשי (הבנתי שפיניקס משחקים ככה) ויש גם דברים אחרים קצת יותר מתוחכמים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yinon Yavor

חחח סה נקרא לחץ על כל המגרש. הקבוצות של לברון תמיד לוחצות את הכוכב כל המגרש הארדן דמיאן סטף😁
רק הפוך זה מעולם לא קרה כי אסור 🤓

דה שוט
04/05/2023 11:57:56

מדוייק. לחץ על מוביל הכדור מתיש אותו ופוגע לו במשחק לאורך זמן

ברוך רובין
ברוך רובין
04/05/2023 12:30:15
Reply to  Yinon Yavor

לא מדוייק מצטער.
הלייקרס נתנו לקרי לעלות כדור להתקפה, הסיבה שקרי לא עשה את את זה יותר במהלך משחק וחיכה עד לרבע הרביעי, נעוצה בשיטה משחק ההתקפית של הלוחמים.
.
קר רוצה לראות את דריימונד גרין מוביל כדור ולנצל את החוזקה שלו כאשר קרי משחק כגארד שנע בין חסימות, במשחק שבע מול סקרמנטו וגם ברבע הרביעי במשחק מול הלייקרס קר שינה את המשחק והפך את קרי לפוינט גארד במשרה מלאה, אף אחד לא הפריע לו לעלות כדור לחצי.
.
לחץ על מוביל כדור יכול להיות פתרון טוב הבעיה שזה דורש הגנה סופר אתלטית ומתואמת שלמעט קבוצות יש בליגה (הקליפרס עשו את זה טוב במפגש מול לברון ב2019).
.
לגבי הלייקרס השיטה הייתה לעצור את קרי בכל מצב ולתת לאחרים לנצח אותה זה שיטה שהצליחה קליבלנד ב2015 (עד שהכוכבים נפצעו) וב2016, הם חסמו את הצבע לחלוטין בניגוד לסקרמנטו לליקרס יש את דיוויס במחיר של שלושות פנויות לחברה האחרים (הווריורס קלעו 20 שלושות ב40%).

ברוך רובין
ברוך רובין
04/05/2023 12:34:53
Reply to  Yinon Yavor

גם לגבי כדורסל בידודים הוא יכול להיות מאוד טוב ויעיל. קליבלנד שלקחה אליפות, יוסטון שהייתה לא רחוקה מלהביס את גולדן סטייט גרסת דוראנט אולי קבוצה ההתקפה הכישרונות בהיסטוריה… לא חייב את שיטת המשחק של גולדן סטייט שדרך אגב נכשלה קשות ללא כוכב על חד פעמי כמו קרי (ההתקפה בעונת הפציעה הייתה מקום אחרון בליגה) .

עגל
04/05/2023 16:33:24

+1

Yinon Yavor
04/05/2023 13:54:56
Reply to  Yinon Yavor

לא התכוונתי לפתח דיון על מהי האסטרטגיה הנכונה.
מה שרואים בבירור זה שנדבקים לקרי מיד אחרי סל ומונעים ממנו את הגישה לכדור, ומחייבים מישהו אחר לכדרר עד החצי.
זה אומר שנעשה כאן תכנון מקדים

עגל
04/05/2023 16:31:29
Reply to  Yinon Yavor

+1

etayef
etayef
04/05/2023 10:37:37

אגב, לגבי כדורס מודרני – אני זוכר שכבר לפני 25 שנים ראיתי משחקים של קבוצת ילדים בארה"ב, שבהן הרכז לוקח זריקה ב 1:1 התקפה אחרי התקפה, ללא מסירות, חסימות או הנעת כדור. למי שבא מישראל זה היה בלתי נתפס – ולא היה קורה באף קבוצת ילדים. היו מורידים אותו מזמן, ולא משנה אם הוא הכוכב.
אם זה החינוך, אז ברור שהמשחק יהיה אינדיווידואלי ומבוסס הרבה יותר על בידודים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayef

חחח אמת בארהב יש כוכב לשווק מהילדים אז מארגנים עבורם איזה משחק. נותנים לו 1 על 1 ומבקשים מכולם לפנות את הדרך בשביל סרטוני ההיילייטס רמת הגנות כמו wwe.
זה באמת קומדיה

etayef
etayef
04/05/2023 11:06:47

זה היה לפני תקופת היוטיוב

MacLeod 1
MacLeod 1
04/05/2023 11:04:36

דוק, כדורסל טוב זה אצל דנבר כרגע ובפער מהאחרות.

אמביד סה"כ גאנר וסקורר, אמנם ברמה גבוהה מאוד אבל אי שום אפשרות להשוות אותו ליוקיץ' שהוא גאון שמשחק כדורסל.

MacLeod 1
MacLeod 1
04/05/2023 11:09:50

דילון ברוקס מבוקש בליגה המאלזית

etayef
etayef
04/05/2023 11:14:55

הזיכרון הוא סלקטיבי:
Larry Bird's long list of playoff failures
Sports and Racing – NBA

Shamelessly taken from realgm:

1980- Averaged a .511 TS% in the postseason. In game 5 vs. the Sixers, he shot poorly, 5-19 with just 12 points, as the Celtics lost the game. His man (Dr. J) averaged 25 PPG in this series. His team loses in 5 games despite having HCA and winning 61 games. Had a 18.3 PER in the postseason

1981- Has a .532 TS% in the postseason. He had a bad finals where he averaged just 15 PPG on .419 shooting and .460 TS%.

1982- PPG average dropped from 22.9 PPG to 17.8 PPG. He has an embarrassing .474 TS% in the playoffs. He averaged a pedestrian 18.3 PPG against the Sixers. Averages 17 PPG in the final 2 games of the series. The Celtics lose again with HCA. The Celtics won 63 games and had the #1 SRS in the league. Has a 17.9 PER in the postseason.

1983- The Celtics get swept by the Bucks. The Celtics win 56 games and had the #2 SRS in the league and lose again with HCA. Bird plays awful again. .478 TS%. His PPG average drops 2 PPG in the playoffs. Bird missed a game in the series but that game happened to be the closest one (Celtics lose by 4). In the 3 other games, the Celtics lose by 14.3 PPG with Bird on the court.

1984- Great playoffs. Averaged 27-14-4 in the Finals and had a .607 TS% in the playoffs. First great playoff of his career. Celtics win the title over the Lakers.

1985- Celtics make the finals, but Bird's numbers drop in the playoffs. His PPG drops by 2.8 PPG, Reb by 1.2 Reb, and AST by 0.7 AST. Had an average .536 TS% in the postseason. Bird plays even worse in the finals. His PPG dropped 4.9 PPG, his Reb 1.7 Reb, and AST by 1.6 AST in the finals compared to his regular season average. His Finals TS% is just .527. Not only that, but Celtics finish with 63 wins and lose once again with HCA a constant theme in Bird's career. This is the first time in Celtics history they lost in the finals with HCA.

1986- Great year. His best year ever. Wins the title. .615 TS% in the postseason and amazing finals.

1987- I think this is his most admirable playoffs up until the finals. The Celtics were quite banged up this year. Averaged 27-10-7 in the postseason with .577 TS%. Though his numbers in the finals dropped off once again. His PPG was 3.9 PPG down from the regular season, AST down by 2.1 AST and his TS% was just .534. In game 6, Bird scored just 16 points on 6-16 (.375) shooting. In the final 3 games of this series, Bird averaged just 20 PPG on .377 shooting and .492 TS% with 3.7 TOV. This is the first time Bird has played without HCA in the playoffs and his team loses.

1988- Bird's PPG drops by 5.4 PPG, Reb by 0.5 Reb. Bird shoots an awful 40-114 (.351) against the Pistons. Has a mediocre .538 TS% and 20.2 PER in the playoffs. The Celtics had HCA and the #1 SRS in the league and you probably guessed what happened next, Larry Bird loses with HCA once again.

1989- Injured doesn't play in the postseason.

1990- Bird shoots .539 TS% and has 3.6 TOV as the Celtics once again you guessed it, lose with HCA.

1991- In the first round, his team needs to go 5 vs. the 41 win Pacers. His PPG drop by 2.3 PPG and his Rebounds and Assists also drop quite a bit. Has a .490 TS% 15.8 PER in the playoffs. Against the Pistons Bird averages 13.4 PPG on .446 TS%. His 56 win team played with you guessed it HCA and loses with it.

1992- Doesn't play in the first round as the Celtics sweep the Pacers. In round 2, his team goes 7 against the Cavs, but Bird plays in 4 games and his team was 1-3 in those games. Averages a pathetic 11.3 PPG and 4.5 Reb which are 8.4 PPG and 5.2 Reb down from his regular season average. He has a .514 TS% and 16.4 PER in the postseason.

So out of 12 years, you get 9 years under .540 TS%, 5 under .520 TS%, and 3 under .500 TS%. From 80-83, he had a 19.9 playoff PER. In that span, Johnny Moore, Franklin Edwards, Gus Williams, and Bob Lanier all had better playoff PER and WS/48. Teammates Parish, McHale, Tiny Archibald, and Cedric Maxwell had better TS% in that span. From 88-92, he had a 18.8 PER which is 25th among players with 10 playoff games played. Players who had better playoff PER's in that span include Fat Lever, Terry Cummings, Roy Tarpley, Cedric Ceballos, and Sarunas Marciulionis. His teammates Reggie Lewis and Kevin McHale had better playoff PER's in that span.

With Bird you get a nice 4 year run that had 4 straight finals appearances but outside of that you get a 4 year span of .505 TS% (80-83) and a .525 TS% span (88-92). In 12 years, you get 7 losses with HCA. Basically out of Bird's 13 year career, you have 1 injury season and 3 non-descript postseasons at the end of his plus some playoff disappointments early in his career.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
04/05/2023 11:40:32

תודה מנחם!
.
רק אותי קרע המשפט:
"ברבע השני אמרתי לעצמי שמי שמבין כיצד הסלטיקס או הסיקסרס משחקים חייב גם להבין מרק אותיות."
???

אוהד ס"א
04/05/2023 11:53:49

בהקשר למה שמנחם כתב, משהו על זיכרון ועל ניראטיב ועל PR:
זוכרים את שנות ה – 80 הנפלאות. העשור של מגי'ק מול בירד
אבל רגע, כמה פעמים הם נפגשו? רק 3 פעמים (2-1 ללייקרס)
וכמה פעמים נפגשו פילי מול הלייקרס: גם 3 פעמים (2-1 ללייקרס)
אבל בירד היה הרבה יותר דומיננטי מהדוקטור? לא בדיוק: 2-1 לטובת הדוקטור בקלאסיקו של פילי מול בוסטון
(2 אליפויות נוספות של בירד הושגו מול יוסטון, אליפות נוספת של הלייקרס הושגה מול דטרויט)

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
04/05/2023 12:43:26
Reply to  אוהד ס"א

קודם כל — בירד לא הפסיד אף פעם.
.
אאל"ט, בוסטון ופילי שיחקו בפלייאוף ב-80-82, ופילי ניצחו ב-80 ו-82. אלו היו שלוש העונות הראשונות של בירד. אמנם הוא היה פנומן מהרגע הראשון, אך עדיין מעט 'ילד'.
.
לגבי הגמרים מול מאג'יק — עניין כואב. 87 הלייקרס באמת היו יותר טובים, אבל ב-85 we let them off the hook! נצחון שם היה מאזן את האליפויות בין השניים ונותן ללארי את אולי שלוש העונות הכי טובות בהיסטוריה (שלוש אליפויות+שלושה mvp). פספוס…

Yinon Yavor
04/05/2023 14:09:58

אם כבר, ב 84 אתם גנבתם אליפות אחת, עם דומיננטיות של הלייקרס בארבעת הראשונים, שאיכשהו נגמרו בתיקו 2 במקום בסוויפ או ב 3:1 שהיה מכריע את הסדרה

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
04/05/2023 16:25:59
Reply to  Yinon Yavor

Tragic (Johnson).
.
.
.

.
.
.
כמובן שהכל בהומור.. עוד לא נולדתי אז. מה שמבאס הוא שעד 84 כולל היינו איזה 7-0 על הלייקרס בגמרים.. מאז אנחנו 1-3.

Yinon Yavor
04/05/2023 19:39:49

מובן שהכל בהומור.
אני חושב שבוסטון זה המועדון שזכה בהכי הרבה ניצחונות בגיים 7, כולל על התואר, אז מהצד שלכם קצת קשה להתלונן…

IDO
IDO
04/05/2023 12:21:51

מנחם, סטף ובירד היו ענקיים כי עשו עונה של 50:40:90 כן?

אז בוסטון כקבוצה עשתה 47:41:88
הלוחמים, המלכים, הנגטס ולייקרס גם נותנים משחקים של 50:40:90 או מאד מתקרבים לזה.
אתה מדבר על רמת יעילות בלתי נתפסת בכלל. היום עם מגן עומד חצי מטר לא במקום זה בום סל או שלשה. הדרך הכי יעילה והכי קלה לאימון זה מה שאתה מתאר. זה ציני מכוער ויעיל להפליא.
אבל חדשות טובות. עונת החיימר התחילה!

שדות פופ לנצח
04/05/2023 12:53:57
Reply to  IDO

לדעתי התערבנו על כל תקופת הפלייאוף…אם קשה לך עם הכינוי שרכשת אותו בצדק, אז תבקש יפה…אולי אסכים לנכות לך שליש על התנהגות טובה

IDO
IDO
04/05/2023 23:20:22

שבועיים. כמה שאני זוכר וזה מה שאני מתערב תמיד.

The Pro
The Pro
04/05/2023 12:32:01

אני מסכים לגבי הבוסטון סלטיקס.
הכישרון שלהם הספיק לגמר צמוד מול הכולדן סטייט בשנה הקודמת אבל אולי עם יותר משחק חכם ומאמן שבוחר מהלכים
הם היו מצליחים לזכות בטבעת.
השיטה של בדיקת היד החמה ולמי יש יותר חוזה גדול היא בגדול השיטה המודרנית בנבא.

הלייקרס הם דוגמא הפוכה לכך, קבוצה שמוציאה עד עכשיו יותר משחקנים כמו ריבס,האשימורה וואנדרבילט.
לברון בכל הקריירה שלו שיפר שחקנים פחות מוכשרים כשהוא מעלה להם את הביטחון בניהול המשחק והנוכחות שלו.

אוהד ס"א
04/05/2023 12:37:03
Reply to  The Pro

לברון שיפר שחקנים פחות מוכשרים?
אני לא מכיר את זה. אפשר בבקשה דוגמאות?
אני לא מדבר על אלפא דוגז כמו וייד איירוינג או אנטוני דיוויס.
הדוגמא היחידה שאני יוכל לחשוב עליה זה הקאבס של 2015- 2016, וזאת בעיקר עבודה של בלאט.

The Pro
The Pro
04/05/2023 12:47:06
Reply to  אוהד ס"א

אנטוני האלפא דוגז" נתן משחק אחד יפה מול הגולדנים אבל הלייקרס היו כבר בחוץ אם היו מסתמכים על היכולת שלו מול הגריזליס.
שחקן שלא עבר סיבוב בפלייאוף לפני שחבר לקבוצה של לברון ג'יימס הוא לא אלפא דוג.
גם היכולת הובלה של קיירי בכל הקבוצות שהוא עבר זה הכי רחוק מהווינריות של לברון או אלפא דוגז.

דלבאדובה,מוזגוב,טומפסון,פריי,ג'ונס,שומפרט כולם נגרים שלברון לא רק סידר להם חוזה ושם גם טבעת אליפות.
יש עוד רשימה מלאה של שחקנים אתה יכול לחפש לבד.
בלייקרס ריבס,האשימורה,מונק,טרוי ג'וניור,ואנדרבילט,במבה,ביסלי כולם שחקנים שבקושי רלוונטים בליגה הזאת בלי המקפצה בלייקרס.

NBA בדם
04/05/2023 12:52:14
Reply to  אוהד ס"א

דלבדובה,טריסטן תומפסון, מריו צאלמרס,בירדמן,נוריס קול, גיי אר סמית,
קיירי הוא לא שחקן משני כלל, אבל רק עם לברון מימש את כישרונו.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/05/2023 12:41:58
Reply to  The Pro

לברון לא שיפר שחקנים פחות מוכשרים, זה אגדה אורבנית. יש פשוט שחקנים שצומחים לידו בעיקר צלפים ויש שחקנים שנובלים לידו (אינגרם ווסטבורק בוש לאב …)

The Pro
The Pro
04/05/2023 12:52:43

תבדוק במילון מהי ההגדרה של אגדה אורבנית.
קווין לאב וכריס בוש זה ביחד 3 טבעות שלא היו מושגות בשום מצב.

אינגרם? מה אם לבאר בול הבינוני שהיה אמור להפוך לכוכב? למה לא להכניס את קייל קוזמה עוד שחקן בינוני שעושה קריירה על השם של לברון ג'יימס.
קוזמה הוא אגב דוגמא מצויינת לשחקן שבדרף לחוזה גדול וכבר יכול לפרוש עם טבעת אליפות.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/05/2023 13:09:30
Reply to  The Pro

קווין לאב וגם בוד היו סקוררים מצויינים, בקבוצות של לברון הם הפכו לצל חיוור של עצמם אני לא מדבר על אינגרם גרין… הרשימה ארובה , ויש שחקנים כמו פרי קיירי האצימורה ריברס גי אר סמית … שפורחים ליד לברון הסיבה נמצאת בסגנון המשחק שלהם ולא ״ביכולת״ של לברון לשפר שחקנים.

Jonathan
04/05/2023 12:33:21

תודה מנחם.
ממבט מהיר: נראה שהליגה באמת מוסרת פחות כיום מאשר לפני כעשור:
https://www.nba.com/stats/teams/passing?Season=2022-23&dir=D&sort=PASSES_MADE
.
גם אני אוהב כדורסל של מסירות. גולדן סטייט משחקיםככה (לשמחתי) והנאגטס גם מתמסרים הרבה. בסופו של דבר – כל אחד יכול לבחור לצפות באיזה סוג כדורסל שבא לו בNBA. וגם בשאר העולם יישמחו על הצופים, למי שמעדיף…

Don
Don
04/05/2023 13:50:23

תוכנית ההתקפה של פילי היא פשוטה. הארדן מוביל כדור שהולך קודם כל לאמביד. אמביד מקבל את הכדור ב5-6 מטר מהסל ועד שהוא מסתובב ומכין עצמו לזריקה, כבר עברו איזה 10 שניות מרוב שהוא איטי, ללא שום כישורי משחק פוסט, וכמה שהוא ענק, זה נראה כאילו משב רוח יפיל אותו לרצפה. אז הוא מנסה קליעה מחצי מרחק שהוא מצטיין בה. אופציה אחרת זה שהארדן יכדרר, ינסה חדירה או זריקה מ3, וכל האחרים עומדים כמו גלמים מחוץ לקשת.
שאמביד עושה חסימה להארדן זה לא יעיל כי הוא גם סופר איטי וגם לא בזוית הנכונה ממש לחסום כדי שגימס ישתחרר וכבר עברו עוד 10 שניות.
בקיצור, איפה יוקיץ שחוסם למארי ואיפה אמביד שחוסם להארדן. שום תנועה. שום פיק אנ רול או משחק בין שניים. כלום.
ובוסטון התכוננו טוב למשחק ועצרו את התקפת פילי. לא סתם משחק שעבר זרם הרבה יותר. הכל היה הרבה יותר מהיר כי אמביד היה חסר וכולם היו דינמיים בהתקפה.
אז נכון היו לו איזה 5 חסימות – סבבה.
הוא לא זז. אולי פצוע עדיין?
תבוסה כזו של פילי לא מוצדקת בכלל. היחיד שמראה רעננות בפילי זה טייריז מקסין. טובאיאס האריס גם עציץ. שחקן אתלט עם יכולת קליעה צריך לחדור פעם אחר פעם. אבל הוא לא בנוי לזה. על פי גי טאקר לא אוסיף כלום כבר.
הסלטיקס התעוררו סוף סוף.
משחק ביזיון של פילי. ממש התעצבנתי. עשו מהארדן גיבור אחרי משחק שעבר והופעה כזו עלובה היום אומרת הכל. אותו כנל גם לmvp של הליגה. איחס איזו שחיטה.

Tzafriros
04/05/2023 13:51:02

איד המעורבים המשובחים. תודה. גם אני מרגיש שהכדורסל נהיה פלייסטיישן ומכאן כמות ההפתעות. מה יכול לשנות את זה? שחקן בלתי ניתן לעצירה בצבע או שושלת חדשה שתגרום לקבוצות לחקות אותה כמו שחניבעל גרם ל סקיפיו אפריקנוס לחקות אותו

birdman
birdman
04/05/2023 14:38:56

מעורב מצויין. מאד אהבתי את החלק הראשון על הכדורסל היום.

עגל
04/05/2023 16:40:06

תודה מנחם.
אני חושב הפוך ממך – בשנות ה-80 העליזות היה אסור לשמור אזורית, היית חייב לשמור אישית. מה מייקל היה עושה? מפנה open את כולם והולך אחד על אחד מול המגן חסר הישע (חסר ישע בגלל שמייקל היה פריק אתלטי).
זה היה מאוד נפוץ גם עם שחקנים אחרים. המשחק היה טיפשי מאוד. איך הניקס שיחקו, יפה? לא. הם שיחקו גברי, עם אמוציות והכל, וזה מה שמשך. אבל המשחק של הרבה קבוצות היה טיפשי עם הראש בקיר.
גם היום יש הרבה בידודים, זה נכון, אבל יש גם משחקים שזה ממש משחק שח מט בין המאמנים (בפלייאוף בעיקר).

etayef
etayef
04/05/2023 17:12:57
Reply to  עגל

זה שאי אפשר לשחק איזורית, התרגם במשחק לחוקים של הגנה לא חוקית. היה מרחק מסויים ששחקנים יכלו להתרחק מהמגן, אלא אם זה דאבל טים. התוצאה היתה הרבה יותר בידודים, בעיקר של שחקני פנים.
ריבוי של שחקני פוסט שהיום כבר לא קיים.
לגבי שחקני החוץ – אי אפשר היה לחנות בצבע ולחכות להם למקרה שיחדרו, אבל זה נכון גם היום עם חוק ה 3 שניות.
מה שכן, היה חוקי לגמרי לשמור עם יד על גב המגן, לפוצץ שחקן שנכנס לצבע, ולכסח יותר באופן כללי.
הליגה תמיד היתה ליגה של בידודים ו 1:1, והקבוצות הטובות, ידעו לפעמים לשחק קבוצתי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

חחח כאילו היום שומרים 🤣🤣🤣🤣 היום אין איזורית ואין אישית רק קליר פאת. תראה מה בלאט אמר על איזורית בwwe 😂😂😂

Florida man
Florida man
04/05/2023 16:46:00

מנחם צודק, המשחקים ברובם פשוט קשים לצפייה מאז שכולם רק מתעניינים בסטטיסטיקות מחורבנות והחוקים של הליגה אסרו על שמירה אפקטיבית. מה שנהייה זה בוא נפציץ את הסל בכל הזדמנות כי הסטטיסטיקה תעבוד עבורנו ולכם רואים שחקנים שלפני ליי אפ קל מוציאים כדור החוצה לשלשה…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Florida man

אמת. גם השדרים כל המשחק עסוקים בסטט ומפמפמים בלי הפסקה על סטט ככה מוכרים מוצר.
הסטט גם משיג ברינקסים הגעת ל20 נק ממוצע יש ברינקס 😂😂

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
אני חושב שגם היום יש קבוצות אינטליגנטיות – הלוחמים, סקרמנטו, מילווקי, דנבר, ואפילו בוסטון תחת יודוקה, וגם שחקנים אינטליגנטים – סטף, דריימונד, מקונל, דרק וייט, סלו-מו, טיוס ג'ונס ואחרים. לא יודע אם זה יותר או פחות מבעבר, מה שבטוח – לראות כדורסל מטומטם זה כואב בעיניים וחמוץ בלב, אז אני בהחלט מזדהה עם ההרגשה שלך.
.
ובהקשר זה – השחרור של ברוקס מממפיס הוא צעד, ראשון, ולא מספיק, אבל צעד, בכיוון הנכון. הלאה האידיוטים!!!