מעורב הופס ליום ג': הצגה לדורות של ג'ימי באטלר / איך הכי טוב לחיות עם שופטים ב-NBA / מנחם לס

  1. ג'ימי באטלר לא היה צריך קבוצה. הוא עשה הכל סולו

לפני שבוע וחצי כתבתי שהמשחק בין סקרמנטו קינגס והגולדן סטייט ווריורס היה הטוב ביותר שראיתי בחיי. היום אני כותב שההצגה שג'ימי באטלר נתן ברבע הרביעי בנצחון מיאמי על מילווקי הייתה – היא – הצגת הכדורסל הגדולה ביותר שראיתי בחיי (ואני ראיתי את ה-100 נקודות המשעממות של צ'מברליין בהרשי, פנסילבניה, במרץ 1962). היה זה הרבע הגדול ביותר שאיזה שהוא שחקן NBA נתן אי-פעם במשחק עם חשיבות כזאת. אז אתם בוודאי חושבים שבזקנתי אני מדמיין לעצמי כל מיני הזיות, שוכח את העבר, ומתלהב כמו תינוק מכל דבר שקצת יוצא דופן.

אז אני מבטיח לכם שזה לא כך. אני באמת מאמין שהמשחק שציינתי בין הקינגס לווריורס היה הטוב ביותר שראיתי אי-פעם, וההצגה של ג'ימי באטלר ברבע הרביעי הייתה ההצגה הגדולה ביותר של שחקן לרבע שראיתי אי-פעם במשחק בעל חשיבות כמו המשחק הלילה.

אני לא יודע עכשיו בדיוק כמה הוא קלע בדקות האחרונות של הרבע הרביעי. מיאמי הייתה כה גרועה וכה משעממת כל המשחק עם פגורים שנעו בין 12 ל-5 נקודות שהחלטתי שאני לא משפיל את עצמי לכתוב על המשחק העלוב של מיאמי, וגם הבאקס לא היו משהו לכתוב עליו הביתה.

גייל הסתכלה על "AMERICAN IDOL" ואני בקושי הסתכלתי על ה כדורסל כשאני כותב את המעורב. ואז בא הרבע הרביעי.

מה שבאטלר עשה חייבים למבסגר במסגרת זהב. הוא עשה הכל: קטף ריבאונדים…קבר פאולים ללא החטאה (הוא החטיא את האחרון וסיים 15 מ-18 מהקו). הוא קבר שלשות…הוא חטף כדורים…הוא קלע מיד-ריינג', שלושת-רבעי ריינג'. 19 מ-28 כולל 3 מ-6 מהשלוש.

הוא ניצח בעצמו את כל הבאקס. אין לי יותר מילים לתאר מה הוא עשה.

כשניגמר היה לו נצחון, ו- 56 נקודות!!!

2. איך לחיות עם שופטים ב-NBA זה לא שונה מכיצד לחיות עם בוסים בעבודה או מרצים במכללה

2. כיצד לנהוג עם שופטים ב-NBA זה לא שונה בהרבה מחיים עם הבוסים שלך, או המרצים שלך באוניברסיטה

היום הופיע פוסט ב-ESPN על צורות התנהגות של שחקנים עם שופטי NBA (https://www.espn.com/nba/story/_/id/36275082/how-nba-stars-such-draymond-green-dillon-brooks-take-player-referee-relationships-new-levels) שגרם לי לחשוב שאין כאן כל סודות או תיחכומים. במשחק הכדורסל השופט הוא "עליון" עליך והוא יכול עם משרוקיתו להפיל או לרומם אותך. כמובן שבעולם מושלם המשרוקית אינה אלא כלי המצפצף בשעת עבירה על החוק, או כדי לבשר על מצב מסויים, אבל מאחר והעוברים על החוק – או נמצאים במצב מסויים, נניח 'JUMP BALL' – הם בני אדם, ואלה השורקים או לא שורקים על עבירה שנעשתה או לא נעשתה הם בני אדם, השריקות אינן מכניות כפי שהיה קורה אילו רובוטים היו שופטים משחקים, אלא שריקות המושפעות מגורמים שונים המשפיעים על בני אדם, ולא על מכונות.

השופטים אמורים להיות אובייקטיבים לחלוטין, אך האם ניתן להיות 'אובייקטיבים לחלוטין' ביחסי אנוש?

אני מנסה להשוות את עניין השיפוט ב-NBA ל- 47 שנותי כמרצה אוניברסיטאי שאחד מתפקידיו הוא לשפוט את תפוקת הסטודנט במחקר, בעבודות סמינריוניות, בבחינות, ולעתים אפילו בתרומת הסטודנט ל-DISCUSSION באולם ההרצאות על נושאים מסויימים. כמובן שישנם פרופסורים המבססים את ה-EVALUATION שלהם על הסטודנט ר-ק באופן אובייקטיבי: תוצאות בחינות. אני אף פעם לא הסתמכתי רק על תומאות בחינות כי מאין לי הבטחון שה-VALIDITY (תוקף) וה-RELIABILITY (מהימנות) של הבחינות הן ברמה שבאמת בודקת את ידע הסטודנט בקורס שלימדתי?

לכן אני תמיד הוספתי טפחים נוספים למדידת הציון הסופי, ובגדול אני מאמין שדי הצלחתי כי – שוב בגדול – הסטודנטים 'הטובים' שלי המשיכו בלימודיהם האקדמאים והגיעו לעמדות עליונות מהסטודנטים הנכשלים, שברוב המקרים נכשלו גם במקצועות מדעיים אחרים.

בכמה מאזורי הבחן האחרים, הבדיקה היא פחות אובייקטיבית ויותר סובייקטיבית. למשל ב-INTERNSHIP ומחקר. כיצד אתה מסתדר כאן עם יחסך האישי לסטודנט או הסטודנטית? מה בקשר לסטודנטים על הכיפאק ממש וסטודנטים שהם A PAIN IN THE ASS כמעט מההתחלה? הם מאחרים להרצאות, מדברים בשעת ההרצאה, שואלים שאלות מעצבנות ועוקצניות, ועוד ועוד ועוד? כיצד אתה מחליט בסוף הסמסטר על ציון סופי אפילו שאתה קובע לסטודנטים את ערך הציון המורכב מ-30% בחינת גמר, 30% בחינת אמצע סמסטר, 10% QUIZES, עבודה סימנריונית – 15% ומחקר – 15%?

כמה שאתה משתדל להיות אובייקטיבי לחלוטין, הידע על סטודנט העובד 10 שעות ביום לממן את לימודיו נגד בן-עשירים המגיע לאוניברסיטה לחגוג ולשתות משפיעים על ה-EVALUATION הסופי שלך, בחלקים היותר סובייקטיבים, למרות שאתה משתדל כמה שיותר שזה לא ישפיע על הציון. ומה אתה עושה עם שחקן כדורגל כנמרוד דרייפוס שעבר את דרישות הקבלה לאוניברסיטה אך מתקשה באנגלית, בכתיבה, והקושי באנגלית משפיע על ה-PERFORMANCE שלו כמעט בכל נידבך מהציון? ועדיין הוא משתדל יותר מכל אחד אחר ובנוסף מוביל את קבוצת הכדורגל שלך לנצחון באליפות המכללות?

זהו עסק לא פשוט רבותי. השופטים ב-NBA הם בני אדם עם עדיפויות, עבר, LIKINGS ו-DISLIKINGS. כמה שהם משתדלים להיות אובייקטיביים, שחקנים מנסים את מיטבם לשחק אותם עד הסוף.

תתפלאו, אבל אחד הממזרים הגדולים הוא דילון ברוקס העולה בין הראשונים על הפארקט ומיד כשהשופטים עולים הוא רץ אליהם, לוחץ את ידם, ומאחל להם "משחק שיפוט טוב". הנה:

המשחק הוא נגד הלייקרס. לפני תחילת המשחק – מדובר על שעה, שעה וחצי לפני תחילת המשחק, דילון ברוקס דופק על דלת חדר השופטים ומבקש לדבר עם השופט מרקוס (מרק) דייויס.

-"היי, מיסטר דייויס. אני בא אליך עם תודה על שיפוט טוב מאד במשחק האחרון, אבל יש לי בקשה: לברון ג'יימס משחק בפיזיות מוגזמת. אני לא אומר שהוא עושה משהו לא לגלי, אבל ברצוני לומר לך שהערב אני חייב להיות קצת יותר פיזי מתמיד כדי להיות שווה עם לברון. תודה ושיהיה לך משחק שיפוט טוב!".

Brooks looked Davis in the eye and extended his right hand. After a firm handshake, Brooks calmly uttered a few words to Davis before asking for the ball, which he fired down the sideline to teammate Jaren Jackson Jr., part of their usual routine before the opening tip.

"לפעמים אני מנסה להכניס לשופטים רעיונות לפני המשחק", אומר דילון ברוקס. "למשל אני אומר להם ש"הלייקרס החדשה היא מאד פיזית ואני חייב לענות להם בפיזיות הערב"

אבל לא תמיד. לפעמים דילון ברוקס לא אומר מילה כדי לא להכניס להם רעיונות לראש:

"Some of them, I won't even say nothing. Because sometimes I think [a referee believes], 'Oh, OK, I can give him a little call here. He won't get mad.' It's all a game. The same way you study the other team, you got to know your refs."

ללארי בירד הייתה שיטה מיוחדת. הוא שיחק אותה 'דה היק פרום פרנץ' ליק". כזה קאונטרי בוי תמים. הוא כינה את כולם 'דוק'. למשל ג'ואי קרופורד היה תמיד 'דוק ג'ואי', ו-דיק בווטה היה 'דוק דיק'. הוא היה הילד הטוב מהקאונטרי שלא יודע מה מתנפלים עליו והוא זקוק להגנת השופטים להגן עליו מפני כוכבי השואו-טיים הארוגנטים מהוליווד.

היו וישנם שחקנים כטים דנקן שסגנון משחקם ואישיותם יצרו מין מיהמנות עם השופטים, ודברים שהיו מותרים להם כ-"חלק מסגנון משחקם" היא אסורים לאחרים. קרל מלון, דירק נוביצקי, מאנו ג'ינובלי, או קווין גארנט הם דוגמאות מצויינות של שחקנים שתנועות מסויימות בזרועותיהם היו פאולים ברורים אבל איתם זה היה "סגנון משחק". בימינו לברון ג'יימס, ג'יימס הארדן, או יאניס מורשים לדחוף בזרועותיהם כחלק ממשחקם ולא פאולים תוקפים. רק לאחרונה אנחנו רואים שופטים ששורקים להארדן או לברון כשתנועות הזרוע שלהם מוגזמות.

.ל-NBA 74 שופטים, מהם 36 ניבחרו לשפוט את משחקי הפלייאוף. את השופטים מדרגים ונותנים להם ציונים, אבל הכל נשאר סודי בתוך משרדי ה-NBA. המשחק נעשה כה מהיר שמלאכת השיפוט נעשית קשה יותר ויותר. כמובן שקיים גם עניין של RESPECT. RESPECT של שחקנים מסויימים לשופטים מסויימים. חשוב גם ששחקנים יידעו את ה-TENDENCIES – נטיות מסויימות – שישנן לשופטים. ישנם שופטים שהנטייה שלהם היא לצפצף אופנסיב צ'ארג'ינג, וישנם שאופנסיב צ'ארגינג היא שריקה נדירה אצלם.

יש גם "שמור לי ואשמור לך". כששופט יודע שהוא פישל מאד בשריקה מסויימת, בתת הכרתו הוא 'חייב' לשחקן שנדפק משהו טוב בעתיד. בד"כ התשלום יגיע ואולי סכום ה-"שמור לי ואשמור לך" משתווה עם הזמן.

הדבר המסוכן ביותר בשיפוט הוא קרע ידוע עם שחקן. משום מה השופט לא סובל את שחקן "A" המרגיש זאת, וכתגובה שחקן "A" שונא את השופט. ישנם מקרים של שופטים שיש להם PERSONAL VENDETTA נגד שחקנים מסויימים – מין הרגשת נקמה בשחקנים מסויימים. אם בגלל שהם ליכלכו על השופטים או לך תדע למה. השנאה בין כריס פול והשופט עם 29 שנות וותק סקוט פוסטר ידועה. ידוע ה- LOSING STREAK של 12 המשחקים בהם שיחק פול ואותם שפט פוסטר. דברים כאלה אין לפתור. הפתרון היחיד הוא להפריד בין השחקן והשופט.

לאחרונה קרה מקרה בו פרד ואן-וליט ביקר קשות את השופט הוותיק בן טיילור וחטף קנס של $30,000. פרד מאמין באמת ובתמים שטיילור 'מחפש' אותו. במקרים כאלה אסור לליגה להפגיש את השניים כי השופט יתנהג בחומרה יתרה נגד השחקן, או כדי לרצות אותו הוא יהיה יותר מדי עדין איתו. הפתרון הוא ה-פ-ר-ד-ה.

לשחקנים ישנן כל מיני פוזות של התנהגות עם שופטים לפני משחקים. למשל, שחקנים מזהירים שופטים מ-'משחק פיזי' כשהם מתכוונים שהשופטים ישימו לב לפיזיות המוגזמת של היריב, או ההיפך. אבל אחת הבעיות החמורות עם שופטים היא אי רצונם TO COMMUNICATE. להסביר את השריקה. זוהי בעייה אמיתית עם שופטים צעירים המנסים להשליט אוטוריטה, וזה בגלל חוסר בטחון עצמי. שופטים וותיקים מכירים בערך התקשורת עם השחקנים.

כמובן שקיימת הבעייה של משחקים 'ביתיים' ומשחקי 'חוץ'. מנדי רודולף, לדעתי השופט הטוב מכולם, היה רגיל לשרוק כמעט מיד פעמיים שריקות נגד הקהל הביתי להשתיק אותו, ואז היה לו שקט עד סוף המשחק. אם הקהל המקומי היה ממשיך להתפרע, הוא היה תוקע להם עוד אחת נגד גרונם ללמד אותם לשתוק.

בקיצור רבותי, עולם ומלואו. עולם מסובך הרבה יותר משחושבים. בגדול השופטים מצויינים ומלאכתם ברוכה, למרות הטענות של האשך ושימון. רק לעתים רחוקות מאד יש להם השפעה על תוצאות המשחק.

3. אנטוני אדווארדס: "אני מעולם לא 'טואטאתי' (SWEPT) ולא הייתי מוכן להתחיל בזה עכשיו"

אנטוני אדווארדס אמר, "I WAS NEVER SWEPT BEFORE" ואני לא מוכן להתחיל בזאת ההלילה, ולכן משך כל המשחק שיחקתי כאילו זה משחק אחרון על כל הקופה, ואני מאושר שניצחנו".

הוא קלע 12 מ-27 ל-34 נקודות שהספיקו למגר את ה-43 של ניקולה יוקוץ'. ישנה לו עוד הזדמנות מחר אבל הסיכויים נגדו: אף פ-עם לא הייתה קבוצה שחזרה מפיגור 3-0 לנצח את הסידרה.

I can't get swept," Edwards said. "My team counts on me to pick them up, and that's just what I do. I feel like it's those moments when I come alive."

מינסוטה וולבס הובילה ב-12 2:52 דק' לפני סוף המשחק אבל התפרקה בסוף והמשחק הלך להארכה. בהארכה אנטוני אדווארדס כיכב והוולבס הם עתה 3-1.

4. האם דג'ונטה מוריי מאטלנטה 'ניכנס' בכוונה בשופט בסיום המשחק נגד הסלטיקס?

ה-NBA חוקרת מקרה שדווח לפיו בסיום המשחק – כשישנה הסתודדות על הפארקט – דג'ונטה מוריי (שקלע 23 עם 9 ריב' בהפסד 129-121 לסלטיקס במשחק הרביעי – 'ניכנס' בשופט Gediminas Petraitis בשעה שהפארקט התרוקן משחקנים וכל מיני 'קיביצרים' אחרים. אחרי המפגש עם השופט הוא נראה מסתובב, היפנה אצבע לעבר אדם מסויים אחד, וצרח משהו לפני עוזבו את הפארקט.

הוא סרב לענות לשאלות עתונאים ביחס ל-'מפגש" אבל היום כשנשאל הוא הגיב שכמה דקות אחרי 'סערת הקרב' הוא נמצא בסערת רגשות והוא "לא מבדיל בין שופט ל-CHEERLEADER על הפארקט המלא אנשים", 'ועוד כאלה המנסים ללחוץ את ידך וליצור מגע'.

רק להזכיר שבעונה שעברה הוא ניקנס ב-$20,000 כשביוסטון – אחרי משחק נגד ממפיס גריזליז' הוא זרק 'בטאעות' אחרח המשחק כדור שפגע בשופט.

מה אומר ומה אוסיף? אני מתחיל לחבב את המוריי הזה.

5. דג'ונטה מוריי ואטלנטה אכלו אותה: הוא הושעה מהמשחק החמישי. עונש מוגזם ביותר

6. מה מצב הברך של ג'ואל אמביד? בינתיים אין כל דו"ח מהסיקסרס

ג'ואל אמביד נפצע במשחק השלישי נגד הנטס, פציעה שהוגדרה ע"י הסיקסרס כג-"נקע בברך". נקע בברך? מי-מה-מו? בברך יכולים להיות מספר נקעים שונים. כל מה שידוע לנו היא העובדה שהוא לא שיחק במשחק הרביעי בשבת, ובינתיים אין כל מילה בקשר למוכנותו לשחק את המשחק הראשון בסיבוב הבא.

7. אמה אודוקה הוא מאמן יוסטון רוקטס בעונה הבאה

.

Ji

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
49 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
25/04/2023 4:45:11

תודה מנחמנו
איזה כיף לקרוא כל פעם את התובנות שלך בכל תחום.
בעיקר החדשנות והמקוריות.
אין כמוך
חג עצמאות שמח והמון בריאות לגייל ולך.

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
25/04/2023 4:57:21

מסקנה ראויה לגבי השיפוט.

לגבי אודוקה, זה או שהסלטיקס הגזימו (וקיבלו בגלל זה מאמן משמעותית פחות טוב לטעמי) או שיוסטון היא קבוצה נטולת מוסר. אם השמועות נכונות ואודוקה השתמש לכאורה ביחסי המרות שלו בשביל ללחוץ על עובדת בארגון להיכנס למערכת יחסית איתו אז זה השני, אבל עד כמה שידוע לי, לא היה פרסום ברור מצד הסלטיקס מה היה שם באמת

שי אבן צור
25/04/2023 10:41:32

למה חסרת מוסר?
מה ציפית? שהוא יישאר מובטל עד סוף ימיו או משהו?

השעיה לשנה זה עונש מספיק

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
25/04/2023 17:30:44

איך אפשר לומר ששנה זה מספיק בלי לדעת מה היה שם?

TRIP
TRIP
25/04/2023 6:14:32

באטלר בפלייאוף השחקן הטוב בעולם (עם קיירי)

שלהבת
25/04/2023 6:21:42

מנחם מסכים איתך. באטלר נתן תצוגה מטורפת. החל מה-20 נקודות רצופות ברבע הראשון ועד הרבע הרביעי שבו קלע ללא הכרה.
חייבים להגיד מילה או שתיים על יאניס שפשוט לא נראה רעב, והמאמן שלו שלא ניסה דאבל טים או בוקס אנד וואן או משהו יצירתי על באטלר. וזה כאשר הוא לא ממש מוקף בקלעים או איומים אחרים על הטבעת. אם מילווקי מפסידה את הסדרה הזאת קוץ' באד חותם בלשכה. ברוק לופז כרגיל מדהים ואנדררייטד בטירוף.

תודה ג'ימי על משחק בלתי נשכח.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  שלהבת

אף.פעם לא התלהבתי מבאד מאמן מאד בינוני שלקח אליפות במקרה עם הדריכה של דוראנט.
לופז אדיר השיפור שהוא עשה עם השנים לא יאמן. השנה הוא אפילו הכי טוב משהיה אי פעם

IDO
IDO
25/04/2023 6:23:07

תודה מנחם,
אני לא תמיד מבין על מה הם שורקים. אני שמח שהמשחק משוחק ולא נעצר יותר מידי. ככה אני שופט את השופטים.
הייתי שמח לשופט על שישב במגרש ויחליף את השופט וידאו והמליון דקות שזה מבזבז.
הייתי שמח אם היו מקפידים על יד מעל הכדור בזמן הקפצה שלא יהיו תפישות וגאדארינג.

באטלר ענק. מה שהוא עשה ממצב של 101:90 לרעתו זה קלאץ'פר אקסלנס. תצוגה היסטורית

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  IDO

תרד ממשיכות היום מלמדים מגיל ילדים למשוך ובמשיכה אתה יכול לעשות 4 צעדים אם אתה ממש מהיר שזה מותר לפי הwwe תחת איגוד הגאתרינג (גה אגב עושה הרבה פעמים 4 צעדים במשיכה מיד ליד בכדור בלטרל) . זה הכדורסל היום. גאתרינג הסי=אישור משיכות חופשי חודשי. גם באירופה לא מקפידים על זה כבר שנים.

ADISU33
ADISU33
25/04/2023 6:35:17

באד הוא מאמן טיפש.

גיא הירוק
25/04/2023 6:40:06

גם לטעמי זו הייתה אחת מתצוגות הפלייאוף המרשימות ביותר (מבין המשחקים שיצא לי לראות).
6 דקות לסיום, 12 הפרש, ותחושה שלמיאמי נגמר הדלק כאשר עד לאותו הרגע הם בקצב של פחות מ-100 למשחק כולו.
ואז ג'ימי.
אלו לא רק הסלים שקלע,
היה שמה רגע כאשר הוא 8 או 6, שהוא שמר על לופז (שהיה אדיר). עם כל הפרש הגובה, שמר עליו בפרונט ולא אפשר לו לקבל כדור, התקפה הבאה ההפרש כבר ירד לאזור בו זה ממש הריח כמו מהפך.
איזה שחקן אדיר!
.
תודה, מנחם!

פה איתמר
פה איתמר
25/04/2023 7:01:50

תודה על המעורב
החלק על השיפוט מעולה (ואף מילה על הטבות ויחס אישי לסטודנטיות).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

🤣🤣🤣🤣 הסטודנטיות זה הכוכבים

עגל
25/04/2023 7:30:38

תודה מנחם.
באטלר שחקן ענק, הייתי מבין אלו שאוהבים את מוסר העבודה והלב למרות ״החיספוס״ שלו.
חשבתי שהוא עבר למיאמי בשביל הבחורות
😀
מסתבר שבחיים לא הכל זה כסף, לידיעתך שמעון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

הוא נח כל העונה עם הבחורות. כבר 3 שנים ככה. בא רק לפלייאוף 😁

thejanitor
thejanitor
25/04/2023 10:36:28
Reply to  עגל

ציפית ששימון יודה בטעות? חחחחחחח
.
תיכף הוא ימציא נרטיב שלם שההדחה של מילווקי על ידי באטלר זה חלק מהתאגיד קליר פאת ללברון לטבעת

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  thejanitor

וואלה הגיוני שמורידעם את סטף דוראנט ויאניס עבור השקץ 😉. הודיתי באלפי טעויות חביבי גם פה.
וואלה חשבתי שגימי הלך לנןפש בפלורידה.
לכאורה טעיתי אבל הוא באמת נופש בעונה הסדירה ובא לחודשיים פלייאוף לתת מאמץ 😁.
לגבי השקץ אני אף פעם לא טועה.
אני מומחה השקץ מס 1 בוחן נפשו לבבו וכליותיו. כל מהלך שלו ידוע צפוי וחזוי אפילו פה מתועד מה הוא בדיוק יעשה. אין צפוי ממנו.
השקץ הוא ההונאה הכי גדולה שהwwe מכרו לציבור ונפלתם במלכודת

thejanitor
thejanitor
25/04/2023 12:00:50

לא לכאורה טעית. טעית בענק לגבי גימי וכבר בעונה הראשונה הסדירה הוא הוכיח אחרת. המשפט הזה של הוא נח בעונה הרגילה 3 שנים רצוף זה גיבוב שטויות של האגו שלך שלא מודה בטעות עד הסוף.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  thejanitor

האגו שלי מצליף בך עכשיו
https://www.basketball-reference.com/players/b/butleji01.html

תראה את 4 העונות האחרונות. למעט העונה לא הגיע ל60 משחקים וגם השנה הוא חזר בלית ברירה בסיום כי לא היו נכנסים לפלייאוף.
לשחק 55 משחקים ולבוא לפלייאוף זה נקרא לנוח. 😉

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ותראה את הלואדר קאווי משחקים כמעט כמו גימי חחח למעט העונה המלאה המושבתת
https://www.basketball-reference.com/players/l/leonaka01.html

גימי עשה לואד שקט כמו המדדה בדיוק

Don
Don
25/04/2023 7:41:43

מה שהורג אותי אצל באטלר זה הכושר הגופני האדיר שלו
לא ראיתי הרבה דברים כאלה
הבן אדם פשוט אבל פשוט מדהים
ראיתי את המשחק לא בלייב כשאני כבר יודע את התוצאה ופשוט לא האמנתי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Don

הוא נח רוב העונה כבר 3 שנים אז פחות עייף.

Jonathan
25/04/2023 8:16:35

תודה מנחם.
השיפון בNBA נעשה רק יותר מסובך. בין זה שהמצלמה קולטת הרבה יותר זוויות ממך, שחקנים שמנהלים לוחמה פסיכולוגית, צופים שמפיצים תיאוריות קונספירציה, שופטים מכובדים שזה עתה פרשו ומועסקים כפרשנים לשיפוט באולפנים…

Berch
25/04/2023 8:20:26

באטלר ענננק… כמוו שכתבתי בפרוויו מיאמי הם תמיד סוס שחור בפלייאוף
🤣
ומה יהיה עם אמביד מה??? די עם הפציעות בפלייאוף!!!
סאאמק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לגבי שיפוט יש להכניס רובוטים כשופטים אמיתי. מצלמת רובוט בכל זווית עם תכנות של חוקי כדורסל ונקבל תענוג דל ליגה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כל הכבוד לבאטלר לא פשוט לשים 56 נק על הבאקס בפלייאוף בהרכב מלא. לא ראיתי אבל נראה בהמשך

Smiley
25/04/2023 8:36:39

Lauri Markkanen Wins MIP 🏆
Jazz forward beats out Jalen Brunson, Shai Gilgeous-Alexander for this year's award

האווי לאסוף
האווי לאסוף
25/04/2023 9:07:21

מאמנים טועים ומכריעים משחקים, שחקנים טועים ומכריעים משחקים (סטף לפני יומיים זו דוגמה לכמעט) וגם שופטים טעו, טועים ויטעו. זה חלק מהיופי של המשחק, ואם אתם רוצים שופטים רובוטים, אולי אפשר גם להחליף את השחקנים.
תודה רבה על המעורב המעולה

Jonathan
25/04/2023 9:27:53

לקליפרס יש שחקן רובוט. כל הזמן מתקלקל להם.

רן הנרגן
רן הנרגן
25/04/2023 12:46:53
Reply to  Jonathan

-:)

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעורב גדוש ומצוין, תודה רבה מנחם.

אשך טמיר המקורי
25/04/2023 9:39:02

מעולם לא טוטאתי?
זה פלייאוף שני שלך למען השם!
הדבילים היום זה משהו

עידו גילרי
25/04/2023 9:50:36

כן… זה לא מה שהוא אמר אבל בוא נקרא לכולם דבילים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מי הליצן שאמר את סה גה?

אשך טמיר המקורי
25/04/2023 11:10:03

אדוארדס (סעיף 3 במעורב)

גיא הירוק
25/04/2023 11:26:19

הבעיה היחידה היא שהוא לא אמר את זה.
להלן מילותיו:
.
I take pride in I didn’t want to say I got swept. I don’t ever want to say I got swept in my career, so I definitely took it personally tonight

Alex Rabino
25/04/2023 10:35:12

השופטים בשיטת "שמור לי ואשמור לך" חוטאים למקצועם. זה הופך את השופט מפוסק למנהל חשבונות. התופעה נפוצה לא רק ב NBA אלא גם בעולם וגם בענפי ספורט אחרים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Alex Rabino

בnba זה ביתר שאת. ה var קצת החליש את השופטים בכדורגל אבל ראימו שגם מזה אם רוצים לשרוק שריקת אוויר אז שורקים ולא הולכים לvar ומסדרים למסי פנדלים במונדיאל 😉
בnba השופט יכול להחליט מה בא לו כדורסל הוא ענף בשליטה שיפוטית מוחלטת עם המון כוח לשופטים וככה ניתן לתמרן משחק בקלות לשנות מומנטום לגרור למשחק צמוד להוריד הגנות עי 4 שריקות מהירות נטרול שחקנים.

בכדורגל יש לשופט פחות שליטה כזאת על המשחק או בגודו ולא נדבר על ענפים יחידנים.

TRIP
TRIP
25/04/2023 11:07:04

אם הבאקס מפסידים את הסדרה הזו. צריך לקרות רעידת אדמה בקבוצה אין שאלה פה

הקיפוד
הקיפוד
25/04/2023 11:16:22
Reply to  TRIP

היא היתה חייבת לעשות גם ככה, מידלטון ולופז מסיימים חוזה וכל אחד מהם שווה לפחות כמו שהוא מקבל עכשיו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  TRIP

נו בחייאת היו 2 הפסדים בלי יאניס. הכל טוב ולא צריך לפרק כלום שם. הם קבוצה מאד חזקה אם יאניס בריא.

קפיץ
25/04/2023 12:40:57

אמביד בלואוד – אתה מוביל 3-0, לכולם בשלב הזה של העונה כבר כואב משהו, והפלייאוף רק מתחיל (וכבר נגמר לכמה) – לא תתן לכוכב שלך לנוח? דוק ריברס קלאסי, וגם הצליח לו

עידו גילרי
25/04/2023 12:42:39
Reply to  קפיץ

גם אתה?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  קפיץ

יצטרך להסהיר את היכולת החלשה מול בוסטון.

אם יככב ויעבירו יגיעו סיפורי גבורה ששיחק פצוע בלי רגליים ברכיים ומתניים ולחם בכל הכוח ועשה waaw.

למד את טקטיקת המלך

KD
KD
25/04/2023 13:13:18

מנחם תודה, אדיר כרגיל.
פלייאוף ג'ימי זה אירוע אחר. בלתי עציר.

והנקודה הכי משמעותית ממאמר זה…
ג'ואל אמביד – בריאותו יכולה לשנות את כל הפוסט-סיזן!

D_Wade
D_Wade
25/04/2023 16:26:26

אלוהים התחפש לג'ימי באטלר.

ירון, החלום
ירון, החלום
27/04/2023 10:41:57

בס"ד
תודה מנחם. מעורב משובח.
נקוה שיצליח עם יוסטון.