You are currently viewing סדרה שכולה אש / קדם דויטש

סדרה שכולה אש / קדם דויטש

הסיבוב הראשון בפלייאוף באמצעו, ולאט לאט בהמשך השבוע נקבל כבר תמונת מצב ברורה יותר לגבי השלב הבא. או שלא. בינתיים, אם כבר אמרנו אמצע, אני חושב שהרבה זמן לא חזינו בסדרת פלייאוף כלכך מאוזנת ושווה כמו זו שבין האלופה עם לוחמי הזהב מסן פרנסיסקו לבין חובשי הכתר מסקרמנטו. כדורסל ווייז, אין ספק שמדובר בסדרה הכי מעניינת ומושכת כרגע. כל משחק מביא בשורה חדשה, שינויים טקטיים כאלה ואחרים, שפנים נשלפים וכובעים נאכלים. קרבות אימים עד השנייה האחרונה. ברשותכם (וגם בלי, אני זה שכותב פה אז מה אכפת לי), אנסה לגעת בכמה נקודות מעניינות שעולות לי מהסדרה האדירה הזו עד כה:

בית היוצר

אם תשימו לב טוב, ממש טוב, תוכלו לראות שהכדורסל ששתי הקבוצות משחקות הוא בעצם די דומה בבסיסו. גארדים זריזים שקולעים בלי סוף? יש. גבוה דומיננטי שמנהל את ההתקפה מאיזור הפוסט? יש. חיתוכים בלי סוף, הגנה אישית לוחצת, משחק של ריווח ומסירות החוצה? יש. אז תנו לי להגיד את זה – סקרמנטו משחקת ממש כמו גולדן סטייט בתחילת דרכה!

זה לא אמור להפתיע אף אחד. הרי מייק בראון, א.ק.א מאמן העונה, הוא בחור שגדל ואימן תחת ידו המסורה של לא אחר מאשר מיסטר סטיב קר! מייק בראון היה שם בכל השנים הגדולות של הווריורס בעשור הקודם. היה שם, והפנים. הלך לקורס של כמה שנים באיך לאמן כדורסל וחזר למשרה הראשית לעשות זאת בעצמו. אה, והוא גם לקח איזה כמה אליפויות על הדרך. בראון מנחיל לשחקניו כדורסל נכון, חכם, חסר פשרות ולוחמני. בקיצור, קצת תמונת מראה.

הוא חזר

במשחק מס' 2דרך דריימונד גרין על דומאנטס סאבוניס והפסיד. אתמול, במשחק מס' 4, דריימונד חסם את סאובניס, חטף לו, הציק לו – וניצח. זה ניצחון שכל-כולו דריימונד גרין. משחק הגנה של שחקן יחיד מהטובים שיצא לי לראות.

פשוט צפו בסרטון הזה. אני לא חובב הגנה גדול, אבל נשבע שאני יכול לראות ה1:26 האלה בלופים. באלי לעשות כתבה רק על המהלכים מהמשחק הזה של דריימונד. שימו לב כמה קור רוח, כמה חכמה, איזו קריאת משחק אדירה יש לו. טוב, אני חופר. תסתכלו רק עליו ותהנו.

הוא הצליח לגרום לדיארון פוקס לקחת כמה זריקות קשות מאוד, שרובן הגדול לא נכנסו, ובנוסף הכריח אותו במהלך האחרון למסור החוצה להאריסון בארנס במקום לקחת את המשחק עליו. בארנס, אגב, החטיא.

דיארון וסטפן

קרב גארדים מצויין יש לנו כאן. באמת. השועל עם ממוצעים של 31.5 נק', 7 אס' ו6 ריב' עד כה. תוסיפו לזה 2.5 חט' וקור רוח אדיר כרגיל בדקות הסיום, וקיבלתם מצ'אפ מדהים מדהים ל31.5 נק', 5 ריב' ו4 אס' של השף עד כה בסדרה. שניהם מורגשים כל הזמן, גם כשהם לא על הפרקט כלל, ושניהם המייצרים והנשקים המרכזיים של שתי הקבוצות. תענוג לראות את דיארון נותן את כל כולו כדי למנוע מסטף לקלוע עוד שלשה, ופשוט כיף לצפות בשיפור ההגנתי שקרי חווה בשנים האחרונות. האחד רוצה להתחיל שושלת חדשה, השני לא מוכן לסיים את זו שקיימת. אש. אש.

מה הלאה?

אנחנו לוקחים הפסקה של יומיים וחצי מהסדרה הזו. משחק מס' 5 יהיה בין רביעי לחמישי בגולדן וואן ארנה, וזה המשחק שיכול להכריע את זהות העולה בסופו של דבר. תתכוננו לדם, אש ותמרות עשן.

עוד כמה דברים קטנים ששווה לשים לב אליהם:

  • המשלימים של הקינגס. הארטר, מונק, אלכס לן, קיגן מארי, דאביון מיטשל, כולם משפיעים ותורמים רבות בדקות המנוחה של הסטארטרים. מהצד השני הספסל של הווריורס יכול להיעלם לא אחת.
  • ג'ורדן פול עם 23% משלוש בפלייאוף הזה. אם הנתון הזה לא ישתפר בקרוב, לא בטוח שנזכה לחזות בסדרה בין לברון לווריורס בשלב הבא.
  • דומאס סאבוניס חייב לעבוד קצת על הקליעה שלו בין משחק למשחק. גם מיד-ריינג' וגם משלוש. יכול להיות אקס פקטור רציני. אה, וגם שיהיה קצת יותר ילד רע.

תבלו.

KD

כותב כדורסל, מצייץ כדורסל, אוהב כדורסל. ואת הקדוש ברוך הוא. Bang!!
Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
פיני
24/04/2023 16:18:13

טור פשוט נהדר.
חווית קריאה

סגן יו"ר נטולי ההבנה העולמי

פוסט נהדר, תודה…תורם את השנקל שלי לדיון :
אתה צודק בבסיסך כשאתה טוען שהקבוצות דומות אבל יש הבדל גדול בין איך שדריימונד מארגן את ההתקפה ובין איך שסבוניס…האחרון די דחליל על קו העונשין ומשתמש באותו טריק בכל פעם…דריימונד לעומת זאת זה השמן במנוע של ג"ס…ברבע השלישי אני חושב היתה לו מסירה בין הרגליים אחורה לסטף שקבר משלוש…מדהים….
בכלל סבוניס מפתיע אותי עם יכולת הזריקה העלובה שלו מהמיד ריינג…אפרופו כל מי שאוהב לרדת על ווסטברוק…על שלשות בכלל אין מה לדבר…בקיצור סבוניס לדעתי הוא כרגע החוליה החלשה בקינגס.
ולעומת זאת , לוני נותן מלחמה ואי אפשר שלא לאהוב את השחקן הזה…גם הוא לא מסוגל לקלוע יותר ממטר מהסל אבל הוא לא עומד שם לבד כמו סבוניס אלא כל הזמן נע ומקבל מסירות יפות להטבעה או להוצאה לחותך מהצד…התרגיל שהלוחמים מריצים כל משחק כמה פעמים.
קליי בדרכו השקטה נותן סלים חשובים וקשים…כל הפוקוס על קרי שנלחם בהרואיות נגד שמירות מטורפות אבל בלי קליי זה לא היה מספיק.
איפה הספסל של הלוחמים? הרוטציה התקצרה כל כך שאני חושש שיצאו מותשים מהסדרה הזו ש95% תגיע למשחק שביעי….
תנו לגולדן עוד שנתיים לרקוד, אשרינו שאנו חיים וחוזים בדבר הנפלא הזה…ומיידי אחריהם הקינגס מוזמנים לעלות על הבמה ולהמשיך את המופע.
איזו סדרה מדהימה!

IDO
IDO
24/04/2023 16:42:01

כמה הקבוצות שקולות. היום לוחמים
50:40:90
מלכים
47:41:84
זה אחוזים לשתיים שלוש ועונשין.
עוד שתיים שלוש זריקות עומדים בפנים והיה להם נצחון. שיילכו להתאמן על העונשין בשאר הדברים הם שווים לגמרי.
קבוצות סופר איכותיות. הקבוצה היחידה שאכשהןא מציגה נתונים דומים זה בוסטון.

יהלי אולמר
24/04/2023 17:22:11

פוסט מענג, כיף לקרוא קדם. לרגעים ספורים הרגשתי שאני קורא את עצמי.
דו קרב הרכזים של שתי הקבוצות הוא לא רק נקודת מפתח בסדרה, אלא קרב שמעלה על נס את סוג השחקנים שפורחים בפוסטסיזן: כמו שלא ציפינו מהשועל שיהיה אדיר ככה בהופעת הפלייאוף הראשונה שלו (וכן ציפיתי שסטף יהיה אש כהרגלו), גם הרבה כוכבים אחרים לא נתנו תרומה סופרסטארית יציבה בפלייאוף הזה, למשל אמביד (שגם הספיק להיפצע כמובן), קצת לברון, דונובן מיטשל (בסדרה מהגיהינום), טריי יאנג (שמתאושש לאחרונה), גארלנד, רנדל, שלא לדבר על הפציעות של קוואי וג'ורג'. בצד השני יש לנו את ג'יילן ברנסון שמוכיח ששנה שעברה הייתה תחילתה של מגמה (ובכלל לתת תקווה לניו יורק ניקס זה לא משהו שאפשר לזלזל בו), דיארון פוקס כאמור, סטף ו(עדיין לא) קליי שאוחזים בניסיון של גראנד מאסטרים על הבמה הגדולה. המדגם לא גדול אבל זה משהו ששווה לשים בצד ולזכור לסדרות הבאות, בהן החשיבות של מה שעומד על הכף גדולה יותר.

Guy d
Guy d
25/04/2023 1:52:10

"קרב שמעלה על נס את סוג השחקנים שמתעלים בפלייאוף" על מה אתה מדבר? איזה סוג שחקנים זה?
סטף פוקס ברנסון וקליי בצד אחד, אמביד לברון מיטשל יאנג ועוד בצד שני. למה?

NBA בדם
24/04/2023 17:51:51

תודה רבה🙂 פוסט נהדר.
הסדרה הכי מרתקת בפער בסיבוב הראשון שראוייה למשחק 7.
הלב רוצה את סקרמנטו, הראש חושב גולדן.

מנחם לס
24/04/2023 18:42:13

הסידרה של הפלייאוף. כדורסל מרתק, נהדר, מהיר. הכתיבה שלך קדם מתאימה בול לסידרה הזאת. נהניתי לקרוא! אכן, סדרה שכולה אש ותמרות עשן

רן הנרגן
רן הנרגן
24/04/2023 20:34:30

דרימונד גרין הוא שחקן ההגנה הכי טוב בעשור האחרון. בתקופה הזו הוא זכה בתואר שחקן ההגנה רק פעם אחת. גובר לעומתו זה 3 פעמים אם אינני טועה. לגרין יש 4 טבעות ושש סדרות גמר להציג גובר אם אינני טועה לא ניצח אפילו סדרת פליאוף אחת. JJJ נבחר כמעט פה אחד לשחקן העונה. הליקרס מובילים על ממפיס 3:1.
.
מספר עיתונאי נבא בחרו בדנובן מיטצל לחמישיה הראשונה של העונה. אצלנו 3 בחרו בו לחמישיה הראשונה ואחד לשניה. ברונסון נבחר על ידי 1 לחמישיה השלישית. עד עכשו מי מהשנים מציג יכולת גבוהה יותר.
.
בקיצור, פרסי העונה נראים מגוחכים כשלא כוללים בהם את משחקי הסיבוב הראשון . ממילא כמעט כל השחקנים שמקבלים פרסים משחקים בקבוצות שעלו לפליאוף.

עמיחי קטן
24/04/2023 21:23:13

גובר עבר סיבוב פעמיים

IDO
IDO
25/04/2023 2:10:15

קארים אמר את זה קודם… הליגה זה הדבר הזה שאתה צריך לעבור בדרך לפלייאוף.
סטף, באטלר, יוקיץ, גרין,לברון, לאונרד לא צריכים להוכיח כלום בליגה. רק לא להיפצע.
בפלייאוף מתחיל הכדורסל האמיתי.

רן הנרגן
רן הנרגן
24/04/2023 20:42:57

https://twitter.com/DaltonJ_Johnson/status/1650524468480036871?s=20
.
לוחשים לי באוזניה שקלי מציג סטאטיסטיקה מעולה במשחק ההגנה שלו בשני המשחקים האחרונים.

שי אבן צור
24/04/2023 22:01:33

אחלה פוסט שבעולם!
איזה משחק אש מחכה לנו, ללקק ת׳אצבעות 😋

curry
curry
24/04/2023 23:11:59

עכשיו מדווחים שפוקס בספק למשחק 5

רן הנרגן
רן הנרגן
24/04/2023 23:24:03
Reply to  curry

סדק / שבר באצבע המורה ביד שמאל הקולעת. יקבל זריקת הרדמה וידביקו 2 אצבעות יחד והוא ישחק. זה לא שהוא לא המשיך לשחק כל הרבע הרביעי.

thetroll
thetroll
25/04/2023 3:03:47

פוסט נהדר קדם נהנתי מכל מילה.
דריימונד גרין הוא שחקן הגנה מטורף ושחקן אול אראונד מדהים למעט הקליעה. כשהוא טוב הוא מנוע שפועל ב 18,000 אלף סל"ד בדיוק כמו מכונית F1 ומייצר מומנט אדיר.
לפעמים הוא סובל מבעיות אמינות והרכב מושבת באמצע המירוץ וננגרר החוצה על ידי המארשלים לעיתים הוא סובל מבעיות אלימות והוא אחד מהטרש טוקרים הגדולים בתולדות המשחק.
אני בתחושה שהלוחמים יקחו את הסדרה הזאת . וויגינס (כמה חיכיתי לו) מתחיל להכנס לעניינים. הוא יכול להיות זה שעושה את השינוי. על פול אני לא מתלונן יש לו דקות שלמות וכך היה במשחק 4 שהוא פשוט מחזיק את הלוחמים בעצמו ונותן לסטף את הכמה דקות לקחת אויר.
טוב נראה.פשוט אי אפשר לדעת. הלוואי והלוחמים יעברו לא יודעץ אני בכל זאת מביע אופיטימיות זהירה. אני רוצה את הלייקרז בסיבוב הבא. זאת תהיה סדרה מהאגדות.
תודה קדם.

thetroll
thetroll
26/04/2023 22:03:27
Reply to  KD

++

ירון, החלום
ירון, החלום
26/04/2023 22:32:56

בס"ד
תודה רבה, נהדר.
בהחלט סדרה מרתק. ומהנה לצפייה. אי אפשר איזה תיקו?