מילווקי מול מיאמי – ניתוח משחק מס' 1/ שחר צ'קוטאי

מיאמי הצליחה להפתיע את מילווקי כבר בתחילת המשחק עם רבע ראשון מעולה שנמשך להמשך המשחק. יאניס היה חסר וזה השפיע הרבה על המשחק ועל מאזן הכוחות.

בואו תצללו איתי לניתוח מהלכים מהמשחק:

1. חומה הגנתית:

מבחינה הגנתית מיאמי התכוננה לסדרה כמו שהיא הייתה מוכנה בבועה. הם בנו חומה מול יאניס באזור הצבע ונתנו לו את המרווח משלוש ומחצי מרחק. באם היה השומר המרכזי שלו בעוד באטלר ומרטין חיכו בכנפיים. גם אם לפעמים יאניס הצליח לחדור ולקלוע בטווח הארוך הוא יתעייף וינסה לקלוע מרחוק.

2. ניצול שטח מול לופז:

ברוק לופז אוהב לשמור בדרופ, לעמוד מאחורה בחסימות כדי למנוע חדירה קלה. מיאמי מנצלת את זה בצורה טובה עם השחקן המתגלגל שמקבל שטח. מעבר לדרופ, לופז נתן יותר מדי שטח פנוי לבאטלר ולבאם שניצלו זאת כדי להיכנס לצבע (ובכך השומרים מצמצמים את השטח בצבע ומשאירים את הקלעים פנויים) או לקלוע מחצי מרחק.

3. שלשות רבותי, שלשות:

בהמשך לציפוף עליו דיברנו בסעיף הקודם, מיאמי קלעה די גרוע במהלך העונה הסדירה אבל במשחק הראשון הם צלפו 60% מחוץ לקשת. זה לא מקרי, היו להם הרבה זריקות קלות.

הם התבססו על 3 שיטות מרכזיות:

  1. כניסה והוצאת כדור: הציפוף שדיברנו עליו חוזר כאן.
  2. הנד-אוף: באם מקבל כדור על קשת השלוש ומוסר לשחקן שעובר אותו ומקבל מבאם חסימה לזריקה פנויה.
  3. פיק&פופ: חסימה וגלגול החוצה.

4. מילווקי -פיק&רול:

מילווקי מתבססת הרבה על יאניס וכאשר היווני יצא מהמשחק בעקבות פציעה, הבאקס ניסו שיטת משחק ולא כ"כ הצליחו. מה שכן הצליח להם זה הפיק&רול. זה התבצע בין גבוה לגארד, ובין גארד לגארד, חסימה וגלגול לסל, לעיתים זה גם מחצי מרחק. בחסימות נוצרו חילופים בהגנה ובכך נוצר מאצ-אפ שעבד לטובת התוקף. אם יאניס יהיה בחוץ במשחק הבא, אנחנו נראה את זה במשחק הבא יותר.

אז הניצחון הראשון היה הפתעה עבור הצופים וכנראה שהרס ללא מעט אנשים את הבארקט שהם מילאו, אבל הסדרה הזאת עוד רחוקה מלהסתיים וכפי שזה נראה כעת הכל פתוח.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה שחר. מילווקי אפשרו הרבה שלשות מאמצע הקשת ומעט מאוד מהפינה לאורך העונה הסדירה, אבל זה פחות רלוונטי נגד מיאמי, כי לרוב הקלעים של ההיט זה לא ממש משנה (בניגוד לפי ג'יי טאקר למשל, שהיה במיאמי בעונה שעברה, וזורק כמעט רק מהפינה). מבחינתי, שאלה משמעותית לסדרה הזאת היא האם מילווקי מצליחים לגרום למיאמי לקחת זריקות מחצי מרחק (חוץ מבאטלר שבדרך כלל טוב בזה) במקום שלשות.

  2. ניתוח מעולה. ממש פרופשיונל. אבל כמובן שאם יאניטס עולה במצד גופני 100%, הכל משתנה. אני מקנא בך (ובאחרים) כיצד אתם מצליחים להוסיף מילים – מין ראשי פרקים – לתמונות וסרטונים. איך לעזאזל עושים את זה? כנראה עליך להיות <30 כדי לדעת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט