יא"פ סתם(1)- הנעלמים / אסי שלם

יאפ סתם האמיתי

אחד הטורים הקבועים שלי ב'הופס' היה היא"ק- הלא הוא יומן אליפות קליפרס. סיקרתי בתקווה גדולה שלא אנחס את ה'לוב סיטי' אבל לא הצלחתי.

היא"ק התבגר ועבר למזרח. לצערי קליבלנד שכבר נגעו בגביע עם בלאט אבל קרסו מעייפות ובהיעדר לאב לא לקחו אותו. בשנה שאחרי זה כבר הסתדר, Cleavland, this is for you!!!

בפלייאוף הבא עלינו לטובה אנסה להביא תובנות מקרוב על המועמדת שלי לאליפות הסאנס. זהו היומן לאליפות של ה'בוקרים' חלק 1. תהנו.

לצאת מהקופסה

התחלת המשחק הביאה מספר רעיונות של המאמנים:

טיי לו התחיל עם ווסטברוק על דוראנט ושינה מאץ' אפים בהגנה.

מונטי וויליאמס הכניס את טרוי קרייג בחמישייה ובהגנה על לינארד.

תפקיד המאמן לייעל את תפוקת השחקנים שלו, להביא אותם ל'בלטות' האהובות עליהם ולארגן את ההגנה.

הנעלם הראשון במשחק- כריס פול.

הילד בן 37 ויש לו חום גבוה. אני לא מצליח להבין לאיזה משחק הוא חשב שהוא מגיע. הקנטות צביטות וויכוחים בלתי פוסקים, שפת גוף רעה מאוד ובעיקר היעדרות מהתפקיד לשמו הוא בא- ניהול המשחק.

בוקר הוא פוינט גארד לא רע, ויודע גם להפעיל את אייטון מצוין אבל הובלת הכדור מול ההגנה הקשוחה של הקליפרס מתישה, מה שגרם לכדררת אינסופית שלו ואחוזים אפסיים מהשלוש (0-3). זריקה שרגליים עייפות לעולם לא מתגברות עליה.

אפשר לראות שטיירון לו החליט בחכמה(אל תרימו לו יותר מדי, הביקורת בדרך) שהוא יתיש את דוראנט וKD וייתן לטרוי קרייג לנצח אותו. בסרטון הראשון תראו איך העזרה מגיעה על בוקר מהצד של קרייג שנשאר לבד אחרי שבוקר מוסר לו מול 2 שומרים. מחיר שהיה כדאי לשלם.

גם דוראנט מקבל טיפול דומה ואחרי חסימה נשאר עם 2 שחקנים, קרייג לבד מפספס הפעם.

קרייג היה טוב מאוד בסך הכל עם 22 נק' באחוזים טובים, אבל המחיר שלו גבה מצמד הכוכבים היה גדול מדי. דוראנט נאלץ למסור יותר מדי (11 אסיסטים מול איבוד אחד זה נפלא), מצד שני אי אפשר לפספס שהסאנס יצאו מהתבנית שלהם לחלוטין. שחקנים לא שיחקו בעמדות הטבעיות שלהם וזה בא לידי ביטוי ביתרון של LA ברוב המשחק וניצחון צודק. שחקן שנאלץ למסור כל הזמן יוצא מקצב הקליעה שלו.

נחזור לפול.

חשבתי שהמהלך הנפלא הזה יחזיר אותו למשחק, סוף סוף יתחיל לקחת אחריות ובמקום ללכת מכות יתחיל ללכת לסל.

יש במהלך הזה הכל!!
לב- כי רק שחקנים כאלה מזנקים על כדורים אבודים ומחזירים אותם למשחק.
חכמה- כי להשחיל בטיימינג מדהים כזה לשחקן בין הרגליים לאסיסט מושלם לקרייג- רק יחידי סגולה מסוגלים.

המספרים יפים מאוד- 6 נק', 10 אסיסטים ו11 ריב' זה לא משהו להתבייש בו. אבל האפאטיות שליוותה אותו ברוב המשחק הופכת אותו לאשם העיקרי לדעתי בהפסד הלילה. ההליכה שלו לפינות בתחילת ההתקפה והשארת הובלת הכדור ברוב הזמן לדורנאט ובוקר הביאה לעומס גדול והכריע את המשחק לרעתם. פול לא חזר למשחק לגמרי, גם אחרי המהלך הזה.

הפאוול גירל

ההיעדרות של ג'ורג' מהסדרה היא תירוץ מושלם לקבוצה להפסיד סדרה. כנראה שקללת הקליפרס תימשך והם לא יזכו באליפות גם השנה. אבל יש להם נכסים מעולים, והמון עומק. מצטער אדון מאמן, אם תפסידו את הסדרה תירוצים אין לכם.

אם סטיב באלמר היה שואל אותי, הנכס הכי גדול של הקבוצה על הספסל הוא נורמן פאוול. איזה שחקן, איזה סקורר וקבלת החלטות מצויינת. כמעט ולא לוקח זריקות רעות, משחק באותו קצב גם אם עולה בדקה הראשונה או העשירית. והכי חשוב, יכול לעשות סל ב1*1 גם מול שומר מעולה כמו בוקר.

טיי לו כנראה יחיה או ימות (רוב הסיכויים שימות) עם ראסל ווסטברוק.

אתה 'הייטר' תגידו לי. אז תגידו מה שאתם רוצים.

מי שמשחק עם ווסטבריק 36:28 דק' ומקבל ממנו 3 קליעות מ19 ניסיונות (זו לא טעות חברים) ומדד +/- של -6 הוא שיכור, או הזוי או שאין לו מושג בכדורסל.

חכו חכו, אל תקפצו עדיין.

אני חושב שווסטברוק מועיל לקליפרס, ואפילו משחק מצוין בעיקר בהגנה. האש בעיניים ובעיקר המאצ'-אפ המשעשע עם דורנאט הוא חובת צפייה. אבל זה לא שחקן שאמור להיות על המגרש ברגעי האמת, בטח כשיש לך את נורמן פאוול, והחוליה השנייה הנפלאה- טראנס מאן.

מאן שחקן עם גוף גדול, קליעה מצוינת, הגנה והתקפה. ממש כל החבילה. הוא היה בכל מקום וגם שיחק את כל הרבע המכריע ובצדק.

מדדי הפלוס מינוס מאתמול:

מאן- +13 ב23 דקות

פאוול- +11 ב24 דק'.

בונז היילנד השובב במשחק בינוני מינוס סיים עם +13 ב13 דק'.

ווסטברוק- מינוס 6 ב36 וחצי דק'.

לא הייתי מייבש אותו משחק שלם אבל הייתי מחליף את כמות הדקות משמעותית, מאן בחמישייה, ווסטברוק מקבל את הדקות כשהוא נח. משחק סביב ה20 דק' וזהו.

נו…. אז אם אני חכם כזה גדול איך טיי לו מנצח אתמול?

הנעלם השני אתמול- המאמן של פיניקס.

יאללה למאני טיים.

יש נתון אחד שלא ישתנה לאורך כל הסדרה- קאוואי לינארד. הרובוט של הקליפרס הולך לעשות 30 נקודות ומעלה למשחק, ועם 90% מהקו הוא שחקן ללא חולשות. רובוט כבר אמרנו?

אז אם ה'גאון' משאיר את ווסטבריק על המגרש, למה לעזאזל לא להביא את הדאבל אפ(עזרה בהגנה) מהשומר שלו? במקום לאלץ את קאוואי למסור תחת העזרה לווסטברוק, הוא נתקע עם התבנית של עזרה מהשחקן הקרוב לכדור מה שהשאיר את אריק גורדון לווינר שוט.

כל החולאים מהטקטיקה של הסאנס במהלך אחד.

ווסטברוק בצד הרחוק- לא מעניין אף אחד ובוקר שעליו מתלבט. קאוואי עם הכדור ונדרשנו לעזרה. קרייג מגיע לעזור, קאוואי מחליט נכון(רובוטים לא טועים) וגורדון שנשאר לבד תופר את השלשה שמח וטוב לב.
ילדים חמודים שאלה, את מי מהשחקנים הבאים נשאיר לבד? ווסטברוק וגורדון מסומנים בעיגולים.

במקום לאלץ את קאוואי למסור תחת העזרה לווסטברוק, הוא נתקע עם התבנית של עזרה מהשחקן הקרוב לכדור מה שהשאיר את אריק גורדון לווינר שוט.

ועוד צביטה קטנה- תראו כמה מרחק היה לו לכוון.

נקווה שמונטי שקורא את המדור, יפנים וישפר למשחק הבא:

CP מנהל, דאבל אפ מווסטברוק ושלום על ישראל.

נקווה שטיי לו לא יקרא את המדור, אליפות אחת כבר סידרתי לו. אני עדיין מחכה לתשלום.

אסי שלם

בעברית - מאמן, באנגלית- קואוץ' ביידיש- קיבעצר "הניצחון לשחקנים, ההפסד למאמנים והפרחים לצה"ל" (ספר משלי עמוד קטש, כלומר 10) להרצאות, פודקאסטים ועוד: asist101@gmail.com
Subscribe
Notify of
29 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיחי קטן
17/04/2023 14:22:13

תודה אסי. במהלך האחרון שהבאת אני חושב שהרעיון נכון ובא לידי ביטוי בעזרה של דוראנט, והטעות הייתה של קרייג שהצטרף למרות שכבר היו שניים על קוואי

Dor
Dor
17/04/2023 14:53:40

אחלה ניתוח. ראס על המגרש במאניטיים זה תקלה למרות שהפעם הצליח

p
p
17/04/2023 14:57:19

תודה אסי, מעולה כתמיד.

נעלם שלישי: הספסל

IDO
IDO
17/04/2023 15:12:48

לי היה דהזהוו לסדרה של דוראנט מול בוסטון.
שוב הוא בקבוצה לא מאוזנת.
שוב הוא היה צריך לקחת עליו את המשחק.
שוב שאר השחקנים מתקפלים ונוצנחם לו לעשות אייסו. ושוב הוא הפסיד על הקשקש. למרות שלא זרק בקלאץ בכלל, כי כל מיני גיבורים בעייני עצמם לקחו זריקות קובי באחוזים קשים.

IDO
IDO
17/04/2023 15:16:00
Reply to  IDO

ושוב. תוציאו את הלוחמים מאז שהוא משחק על חוזה סופרמקס. הקבוצות שלו לא מאוזנות.
וכמו רווק תמידי נשאלת השאלה האם הסיבה שהוא לא מסוגל לשים טבעת זה בסוף היום בגללו, כי הקבוצות שלו מתרוקנות מכשרון כשהוא מגיע.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  IDO

נראה לי שמתערבבים כאן כמה דברים – "מתרוקנות מכשרון כשהוא מגיע" – זה כמעט בלתי נמנע כשמגיע שחקן מקס, (למעט אותה סערה מושלמת של קיץ 2016 והקפיצה בתקרת השכר, פלוס העובדה שהוא הלך על חוזים קצרים, נוסח לברון ולא על חוזה ארוך טווח), וזה נכון גם לגבי לברון בקליבלנד 2.0 ובלייקרס, לגבי קוואי ופול ג'ורג' בקליפרס, גולדן סטייט של ביג-3 וכדומה. כלומר לא נראה לי שזה המשתנה המכריע.
.
מה שכן, אני מסכים איתך שהקבוצות שלו לא מאוזנות, וזה מעניין מדוע. בנוגע לברוקלין קל לי לטעון שזה מאחר והוא מנג'ר גרוע, (בניגוד ללברון שבדרך כלל עושה עבודה טובה). בנוגע לאוקלהומה קלי לי לטעון שזה בגלל ווסטברוק. בנוגע לפיניקס זה יותר מסובך, מאחר והגיע בטרייד, ובאמצע השנה, כך שיותר קשה לבנות משהו מסביב. נראה מה פיניקס יעשו בקיץ ואז נהיה יותר חכמים. מה שכן, לדעתי זה לא בלתי קשור אליו אישית, גם אם אני לא יודע להצביע בדיוק על מה הסיבה.

IDO
IDO
18/04/2023 2:19:38

מה שהכי מפתיע בכל זה, השנה הוא חתך את ברוקלין. קבוצה שרצה 10:0 לפני הצעד שלו. המון שחקנים משלימים טובים. רוח לחימה. איזון בין הרכב ראשון לשני. מסה ומהירות. ואימון פררקסלנס. קיירי עזב בתמורה לעוד 2 לוחמים אמינים. והוא מה? שבר את הכלים והלך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  IDO

מה לא מאוזן בסאנס? יש להם חמישייה על הנייר הכי טובה בליגה. אתם מדברים שטויות ורפי הבנה 🙂

פיני
17/04/2023 23:52:11

הספסל לא מאוזן.
החמישיה שלהם היא בהחלט הטובה בליגה

אור
אור
18/04/2023 0:15:35
Reply to  פיני

ברור שלא, יש תקרת שכר. אי אפשר להכיל יותר מדי חוזים גדולים עד בינוניים בקבוצה אחת + הוא הגיע בטרייד אז יש תמורה שהולכת חזרה

מנחם לס
17/04/2023 16:27:47

מצויין אסי. צודק בקשר לקרייג – אחלה תרומה. את ראסל ווסטברוק אסור לנתח סטטיסטית כי תמיד הוא ייראה גרוע מאד. אבל מה? בסוף הוא ניצח את המשחק. שוב ארסי, אחלה ניתוח עוד מעט אוריד את המעורב שלי כדי ששלך יעלה לשורה הראשונה.

aviadporan@gmail.com
aviadporan@gmail.com
18/04/2023 10:11:33
Reply to  מנחם לס

עם פלאגרנט פאול סטייל דריימונד גרין שלא נשרק… באמת מנחם

יהלי אולמר
17/04/2023 16:34:34

תענוג אסי. במיוחד לבחור כמוני שאוהב לישון כמעט כמו שהוא אוהב את המשחק. מתומצת ומעשיר. פשוט תודה לך.

שדות פופ לנצח
17/04/2023 17:00:58

תענוג של מדור, תודה רבה רבה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

זה באמת מצוין ומלמד, תודה רבה אבי, קיפ ת'ם קאמינג.
.
כל מילה על הקליפרס – נורמן פאוול וטרנס מאן – אין, ראסל והיילנד – עם כל הכבוד להישגים אתמול – אאוט, או לפחות פחות אין מפאוול ומאן.
.
בעניין קוואי – כנראה שאני לא יכול לגבות את זה במספרים אבל בעיני, כשהוא בריא, הוא השחקן הטוב ביותר בעולם – עושה יותר הגנה, והגנה טובה יותר, מכל כוכב אחר, וקליני ומקבל החלטות מצוינות בהתקפה. דה הול אינצ'ילדה.

פיני
17/04/2023 19:16:13

במבט שלי, קוואי דווקא ירד בהגנה בעונה האחרונה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  פיני

בהחלט יתכן, לא עקבתי, אבל בגדול – הבחור בדרך כלל לוקח את הכוכב של הקבוצה השניה, וגם מוביל את הקבוצה שלו בהתקפה. זה המון עומס, ולכן גם נדיר. זה יפה מאד.

פיני
17/04/2023 23:54:00

הוא שומר אישי נהדר.
אישית אני מעדיף מגיני עילית שמשליטים טרור בכל מקום שהם נמצאים, כמו יאניס, דייויס (שהיה עילאי אתמול) ושות'

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

השמירה על קאווי פח לרוב הוא מדדה טרם ראיתי את התקציר שלו מאתמול אחווה דעתי שנראה את הנק שלו

עידו גילרי
17/04/2023 19:10:22

ותזכיר לי איך עבד היא"ק שאני אדע להתכונן…

עידו גילרי
17/04/2023 21:11:20
Reply to  אסי שלם

חחח, התכוונתי מבחינת הסיכויים של הסאנס שלי….

עידו גילרי
17/04/2023 19:13:01

לגבי המהלך שניתחת לעומק בהגנה.
צריך לזכור שקבוצת כדורסל זה לא מתכון אינסטנט. הסאנס האלה שיחקו רק 8 משחקים יחד לפני המשחק הזה ובשני מקטעים מופרדים היטב.
בקיצור לא פלא שפאקים כאלה קורים ועוד ימשיכו לקרות. קצת קשה לראות איך מנקים את זה תוך כדי הפלייאוף אבל ננסה להיות אופטימים.

Tom Sela
Tom Sela
18/04/2023 0:44:51

יש בעייתיות גדולה מאוד בלעזור דווקא מווסטברוק.
זה נכון שהוא לא קולע בכלל אבל אם אתה עוזר ממנו מאוד קשה לתפוס אותו לסגירה לריבאונד והוא עדיין אתלט על עם אינסטינקטים מטורפים והאסל והוא יכול להשפיע בריבאונד התקפה.
בטח עבור קבוצה כמו הסאנס שהמצ'אפ שלהם מול הקליפרס בהיבט הכדורים החוזרים מרגיש לי בעייתי במיוחד (זובאץ>אייטון בתחום הזה)

Smiley
18/04/2023 1:32:22

נהדר אסי (ובכלל לפלייאוף קיבלנו כמה טורי רטרו יחד עם זעפרני – רק תמשיכו!!)
.
קוואי במשחק הזה חזר לאותו מפלצת מחסלת. השאלה אם יהיה לו כוח לתחרות קליעות עם הסאנס לאורך סדרה ארוכה. מלבדו, זה לראות את ווסטברוק משתולל, במקום לקחת את הכדור לסל ולמצוא שחקנים חופשיים.
היה שלב מסויים שהיה נראה שפיניקס פשוט מקווים שדוראנט יעשה להם נס ויוציא אותם מהבור, אבל גם הוא לא צעיר וצריך לקבל את הכדור בנקודות שהוא אוהב מאשר להקפיץ את עצמו לשם.
אייטון יהיה חייב להרים את עצמו בשני הצדדים.

aviadporan@gmail.com
aviadporan@gmail.com
18/04/2023 10:07:51

הטור הכי חריף ומקצועי שיש באתר- תודה. ואף מילה- על הפלגרנט פאול של ווסטברוק על בוקר במהלך הסופי- שמשום מה זכה להיות טיר 1 בטופ 10 בגלל ההמשך אחרי הפאול (שווסט- בריק זרק את הכדור על הBOOK).

נקווה שהלילה יסתיים שונה