SAM THE MAN? / יניב פולסקי

Sam The Man?/יניב פולסקי

יש לי מנהג מגונה שבו אני אוהב להקדים את המאוחר,כי אז יש 2 אופציות או שיצאתי תותח עם נבואה ואז כמו בONE אני אוכל לצאת עם כותרת של "פרסום ראשון" או שמקסימום אני יגיד איזה תירוץ שזה לא בדיוק מה שהתכוונתי.

כל ההקדמה הזאת באה בשביל להצדיק את הפוסט הזה.אנחנו אמנם רק בתחילת הסדרה ובגדול כל מה שהספרס עשו זה לשמור על הבית שלהם.מעבר לזה שרק לפני שנתיים היינו באותו מצב וכולם זוכרים איך זה נגמר.

כשבאים לבחון את חוסר הצלחתה של אוקלהומה(קשה להגיד כישלון שמגיעים לגמר המערב),יש 2 אסכולות.אסכולה אחת שאוהבים להסתכל על חצי הכוס המלאה,אומרת תראו איזה חוסר מזל,שנה שעברה ווסטברוק,השנה איבקה,בסגל מלא הם היו מצליחים לקחת אליפות.

אסכולה שנייה שמסתכלת על חצי הכוס הריקה טוענת שהבעיה הרבה יותר עמוקה מפציעה כזאת או אחרת.פה כבר יש חילוקי דיעות מי האשם העיקרי?

רוב הציבור יחלק את האשמה בין ברוקס לווסטברוק,חלק קטן מהציבור יתחיל להטיל ספק בדוראנט.

ברוקס-אין ספק הרבה טעויות נעשו על ידו,נתחיל מזה שהוא לא כל כך פתוח לשינויים וזמני התגובה שלו קצת איטיים,נמשיך מכך שאני לא מצליח להבין איך אתה מעלה באותה חמישייה גם את פרקינס וגם את ספולשרה,נכון שיש לך 2  מ3 שחקני ההתקפה הטובים ביותר שיש כיום בליגה,אבל עדיין לשחק 3 על 5 בהתקפה(וזה עם איבקה)שמגיעים לפליאוף והשמירה הדוקה יותר וקשה יותר,זה פריבלגיה אדירה לקבוצה המגנה שהיא יכולה להתעלם מ2 שחקנים.

הדבר הכי בולט לגבי ברוקס מעבר להכנת משחק/אימון תוך כדי משחק,זה חוסר יכולתו ל"אלף" את ווסטברוק.

ווסטברוק-את הגישה הזאת מוביל בגאון דובי יקירנו.האמת שאני חלוק,מצד אחד זה נראה הרבה פעמיים שאם היה מישהו אחר במקום ווסטברוק(פול,רונדו)אז היה הרבה יותר טוב לאוקלהומה,מצד שני הוא הציל כל כך הרבה פעמיים את אוקלהומה.לי באופן אישי בכל הסוגייה הזאת לא נתפס לי רק דבר אחד.איך יכול להיות שאיתך בקבוצה משחק לטעמי שחקן ההתקפה הטוב ביותר מאז שאני מכיר(משנות ה-80) וכן מבחינת התקפה אני חושב שהוא יותר טוב ממייקל.אז איך לעזאזל אתה זורק יותר זריקות ממנו למשחק? זה אני באמת לא מצליח להבין.

דוראנט-מה נאמר הנמסיס של לברון,כל מי ששונא את לברון אוהב אותו,צנוע,שקט,נותן קרדיט לשחקני קבוצתו,ליריביו הקיצר כל מה שלברון לא.אבל אולי יש פה באמת בעיה,אתה הMVP תתפוס את ווסטרוק באוזן ותגיד לו חביבי מעכשיו הכל עובר קודם כל דרכי.

טוב כל זה היה הקדמה(ארוכה קצת יצאה לי)לדבר האמיתי שלשמו התכנסנו.

אני טוען שהחלק העיקרי באשמה נעוץ ביקיר המערכת,בטפלון ששום דבר לא נדבק אליו והוא סם פרסטי.

פרסטי שלזכותו יש כמה מהבחירות דראפט הטובות ביותר,ואין ספק שהפיכתה לקבוצת על בתוך זמן קצר רשום על שמו,אבל להרגשתי הוא לא מצליח לעשות את המעבר לשלב הבא.

זה מזכיר לי את הטענה שלא כל מצביא טוב ולוחם גדול יכול למשול.(אתם יכולים לשאול את אהוד ברק למשל)

כמובן שחושבים על טעויות של פרסטי מיד נזכרים בטרייד המהולל.

1.הרבה נאמר,אני בא מנקודה קצת אחרת,בוא נניח שהטרייד היה מחויב המציאות מבחינת אוקלהומה,מה שאני לא מבין זה מה בער לעשות אותו דקה לפני תחילת העונה ולגבי המחיר הנמוך שקיבלת תמורתו.

אני מבין שפחדת שבסוף תישאר בלי כלום אבל ראבאק היה עוד מלא זמן,תבדוק את השוק ובטוח שהיית מקבל משהו יותר משמעותי ממה שקיבלת.

נקודה נוספת לגבי הטרייד,הרי אותה קבוצה הגיעה לגמר רק שנה קודם,תן לה לרוץ עוד שנה ביחד גם אם בסופו של דבר תפסיד את הארדן,עדיין היית רץ עם ההרכב הזה פעם אחת נוספת ואז יש  יותר סיכוי לאליפות.

2.טעות קריטית נוספת היא שבאטייה היה שחקן חופשי היה משא ומתן ועד כמה שאני זוכר באטייה רצה חוזה ל3 שנים ופרסטי הסכים רק לשנה ובסוף באטייה חתם במיאמי והשאר היסטוריה.

3.עוד נקודה שאני לא מבין איך אתה לא ממלא את הסגל בוטרנים תותחים? הרי משחקים אצלך צמד שחקנים מהטובים ביותר,אתם מגיעים לשלבים האחרונים בכל פליאוף ובכל זאת למעט פישר אף וטרן תותח לא הגיע אליהם.סתם למשל ראשרד לואיס שנרקב בספסל של מיאמי או אפילו ג'רמין אוניל שנתן דקות ממש לא רעות בגולדן סטייט.

4.נקודה נוספת שקשורה בעקיפין אליו זה הקנאות שלא לעבור את תקרת השכר בשום פנים ואופן,אז נכון שזה לא תלוי בו אלא בבעלים,אבל הוא כן חייב להסביר לבעלים שאם הם לא יחרגו קצת אז שכרם יצא בהפסדם,כי בסופו של דבר ימאס לדוראנט ווסטברוק ואז תפסיד את שניהם ואת כל המרצ'דנייזינג שהם מביאים לקבוצה.זה אמנם רק בהרגשה שלי אבל זה נראה כאילו גם פרסטי מאמין בזה שאפשר לבנות קבוצת אליפות גם מבלי לחרוג מתקרת השכר

5.למה לא בוצע אמנסטי על פרקינס?

6.נקודה אחרונה פרסטי נותן קרדיט יותר מדי גדול לברוקס,נניח שהוא חושב שברוקס מאמן מצויין,אבל עדיין הוא מאמן יחסית צעיר שלא אימן עוד בשום מקום ונתת לו מספיק שנים להוכיח את עצמו שבשורה תחתונה התוצאות הם אותם תוצאות-אין אליפות.הגיע הזמן לעבור למאמן אחר שאולי יצליח להוציא יותר מדוראנט ווסטברוק.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. הבעייה של פרסטי הוא סקוט ברוקס. אבל ישנן שמועות שהוא עדיין המאמן שם רק בגלל שהוא ודוראנט חברים טובים ודוראנט מסרב לפיטוריו.
    אז אולי הבעייה של הת'אנדר היא…קווין דוראנט?

  2. שניה אני שם את התקליט, הוא קצת שרוט אז יש מצב שזה יקפוץ –

    " מי שחי על ווסטברוק מת על ווסטברוק
    מי שחי על ווסטברוק מת על ווסטברוק
    מי ש מי ש מי ש מי ש…"

    וגם ברוקס לא נקי
    וגם דוראנט

  3. כמו שאמרתי בתחילת השנה לא רואה את דוראנט לוקח אליפות
    בשנתיים הקרובות,דובי נכון שווסט שחקן מומטם,אבל הראשון
    שאני מאשים הוא דוראנט,הלו איפה הביצים שלך,ילד טוב ירושלים
    לא לוקח אליפות,נקווה שהוא יבין את זה לפני שהקריירה תיגמר

  4. הבעייה של אוק היא הכול
    ברוקס לא מאמן
    ווסט מתפרע
    דוראנט לא מנהיג עד הסוף ונחמד מדי ושומר על המשרה של ברוקס ועל ההשארות של ווסט
    ההנהלה קמצנית..
    פרסטי מפחד מטריידים
    אוק יכלה להתחזק ולהציע אחלה טרייד תמורת כוכב כמו לאמב גקסון תמורת קלי תומסון או משהו בסגנון + הבחירות דרפט תמורת מישהו אחר

  5. כל הזמן יורדים על סקוט ברוקס, אבל מה עם פרנק ווגל? אינדיאנה עמוקים אבל לא ממצאים את הפוטנציאל שלהם (במיוחד הספסל), וההתקפה הגרועה שלהם זו גם אחריות של מאמן.

    1. מסכים איתך שהבעיה הכי גדולה של ווגל זה השימוש בספסל לא הגיוני ששחקנים אצלו נראים כל כך גרועים ואז שמשתחררים ממנו נראים כל כך טוב, הרי כולנו דיברנו בתחילת העונה שהם חיזקו את הספסל שלהם ובסוף הם מקבלים את אותה תוצרת כמו שנה שעברה ופה לחלוטין זה אשמת ווגל

  6. ביום נתון דוראנט ווסטברוק הם צמד מ 3 השחקנים הטובים בליגה . להוציא מג׳יק וקארים לא היה צמד כזה דומיננטי וקטלני
    הבעייה היא כרגע שזה רק ביום נתון.
    ווסטברוק מחריב לא מעט משחקים ודוראנט צולל באחוזי קליעה בפליי אוף. הפציעה של איבקה מחריפה את בעיית חוסר העומק של אוקלהומה.
    ברוקס מנסה לשחק שח מט עם כלים של שש בש ולטעמי הוא לא הבעייה המרכזית בקבוצה ,שלא הצליחה להשיג ולא נזיד עדשים בעבור הארדן .
    או שלמישהו יפול האסימון ויעשו את השינויים הנדרשים או שיהיה מקרה יוטה גאז קבוצת עונה רגילה משובחת משך עשור וחצי שנסובה סביב שני שחקנים וחצי ולא הצליחה בשל כך בפליי אוף

      1. נכון לעונה הזו ? אין מצב
        וויד מגרד את העשירייה הראשונה בליגה
        תרכיב דירוג של הטופ 5 בליגה . לוויד אין שם מקום לדוראנט ווסטברוק כנראה שכן

        1. נכון לכל עונה.
          ממש מעניין את וויד הסטטיסטיקה.

          הם אחרי 2 אליפויות רצופות. אז העייפות המנטלית לאחר שהגיעו לפסגות האלו הן חסרות תקדים. ועדיין לא בטוח שאפשר להרוג אותם.

          ודוראנט? תעשה לי טובה.. אני מעדיף לברון אחד על דוראנט+ווסטברוק

          1. מסכים איתך לגבי וייד ולברון לא מסכים לגבי לברון מול דוראנט לדעתי בראי ההיסטוריה דוראנט יהיה יותר טוב מלברון. אני רק חושב מה יקרה שהוא יפתח משחק פוסט

          1. לכל המשווים בין לברון-וייד לדוראנט-ווסטברוק, תזכורת קטנה:
            לברון ושות' משחקים במזרח, ודוראנט ושות' במערב. הבדל קטן…
            בואו נראה את לברון ו-וייד עושים עונה+פלייאוף במערב.
            ויש מישהו שלא רואה את דוראנט וראסל שולטים ללא עוררין במזרח?

          2. אשך צודק!
            ולראיה התבוסות המחפירות שנחלו ההיט בשנתיים האחרונות בגמרים.
            לו רק הייתה מוענקת אליפות ליגה על ניצחון בגמר הקונפרנס… או אז היה הצמד לברון וויד כבר מחזיק בגאון בצמד אליפויות רצופות.

      2. דוראנט כוכב על אבל אוברייטד. לברון טוב ממנו בהרבה כשחקן ובלנצח משחקים. גם התקפית הוא עוד רחוק מאוד ממה שראיתי מקובי וגורדן

    1. זאת בדיוק הנקודה שדיברתי עליה ולכן לדעתי האשם העיקרי זה פרסטי לא מבין איך הוא לא מצליח להביא וטרנים שיחזקו. כאבק ריי אלן ויתר על כסף בשביל לשחק במיאמי

  7. שנייה אני אקפוץ להגנת פרסטי בעניין הארדן.
    מי שאשם בהעזבה של הארדן (שרצה להישאר) הוא הבעלים שבהחלטה של אגו נתן להארדן אולטימטום של שעה להחליט בין הרבה מאוד כסף לבין להישאר עם החברים שלו.
    הבעלים הזה הוא הקארמה הרעה של אוקלהומה שעשה מעשה גניבה לסיאטל והמשיך בהארדן.
    בכלל לבעלים של קבוצות יש השפעה הרבה יותר גדולה ממה שהיינו רוצים לחשוב בהחלטות מקצועיות.
    כמובן בלייקרס עם באס שהסכים לקנייה רק עם יבחרו במג׳יק, הבעלים של מינסוטה בזלזול הפומבי בלאב, הבעלים של ממפיס שרב עם כל ההנהלה, ריינסדוף, דולאן, קיובן כולם משחקים אותה ג״מ.
    בקיצור הפדרמנים לא לבד בעסק

    1. או קי אבל זה עדיין לא מסביר למה פרסטי מיהר כל כך אלא אם אתה אומר שנבט אמר לו או שאתה חותם תוך שעה או שאני שולח אותך תוך שעה בכל מקרה גם אם זה המקרה פרסטי היה צריך לעמוד על רגליו האחוריות בשביל לפחות לקבל משהו אמיתי מהטרייד

      1. אני אומר בתור מי שיוצא לו להתמודד עם המיליונרים האלה על בסיס קבוע שהאגו שלהם מקבל החלטות לא הגיוניות לפעמים, במיוחד בדברים שהם לא מבינים. במקרה הספציפי של הארדן פרסטי נשאר בלי שום לברג׳ (מינוף) ואולץ לקחת את ההצעה של אוכל הנבלות הראשון שבנמצא. למזלנו זה היה מורי

    2. קארמה, אפלטון? באמת? תזכיר לי בבקשה איפה הארדן ברגעים אלה ואיפה ראסל וKD. לזכות OKC עומדות כמה מבחירות הדראפט הטובות בשנים האחרונות. המועדון הזה, בראשות הGM שלו, בוחרים תותחים בדראפט כל שנה כמעט. דוראנט, איבקה, ווסטברוק, הארדן, רג'י ג'קסון, סטיבן אדאמס וגם פרי ג'ונס ושיכול להתפתח לשחקן נחמד. אבל האמת כשזה מגיע לטריידים אין לו ממש מושג. הטרייד של ריי אלן לסלטיקס היה המהלך הראשון שלו כGM ובוא נאמר שתמורה ראויה הוא לא ממש קיבל וזה בלשון המעטה. וכמובן שגם בטרייד של הארדן הוא יצא פראייר.

      1. זה בדיוק מה שאמרתי לבחור בדראפט הוא כנראה יודע הכי טוב מכולם רק תחשוב שאם הוא היה למשל בקליבלנד אבל מעבר לזה הוא חושך

  8. מאמר מצוין ומעניין ונקודות נכונות לדעתי.
    אני שם את מירב האשמה על ברוקס.
    הוא המאמן והוא אחראי על איך שהקבוצה נראית.
    דוראנט לא אחראי על זהות המאמן, גם אם יש לו דעה בנושא.

  9. הזדמנות לOKC לחטוף את דוק ריברס מהקליפרס לעשות משהו בפלייאוף לפני ש KD ו RW עוזבים אותם ומשאירים את OKC חולמת על ימים גדולים יותר כסיאטל סופרסוניקס

  10. HOLD EVERYTHING!!!!!!!!!!!!!!!!

    פתאום דוראנט וקוליסון אומרים שדרק פישר יהיה מאמןם מצויין ל-OKC:

    eKevin Durant said Tuesday that teammate Derek Fisher has all the attributes to make a good NBA coach, if that's the path his Oklahoma City Thunder teammate chooses after this season.

    "Without a doubt. He's a smart guy, smart mind. He's a great motivator, great speaker and can really relate to a lot of guys and demands that respect from everybody," Durant told the New York Post. "He's a great locker room guy. I'm sure he'll do a great job."

    Thunder forward Nick Collison also endorsed Fisher, saying he would make a "great" coach and lauding the veteran point guard for his leadership skills.

    [+] EnlargeDerek Fisher
    Layne Murdoch/NBAE/Getty
    Derek Fisher has Kevin Durant's endorsement. "He's a great motivator, great speaker and can really relate to a lot of guys," Durant says of his teammate.
    "He's unique, one-of-a-kind. The only guy I ever played with who can address the team in a way as a leader. He's able to address the team more so than anybody I played with, and he backs it up on the court, too," he told the newspaper.

    1. כנראה שבזכות שליטתך העדיפה על שלי בשפה ראית שהם אומרים שפישר יהיה מאמן מצוין לOKC במקום שאני קראתי שהם אומרים שיהיה מאמן מצוין

  11. לדעתי יש בהודעה הזאת גם וגם. הם מפרגנים לפישר, אבל לא יצאו במפורש נגד ברוקס, אז הם התנסחו ככה. הם למעשה רומזים להנהלה שהן יקבלו אותו בשמחה כמאמן.

  12. אני חושב שמי שחולק על כך שהצמד שכולל את ווייד עדיף תמיד, לא מבין בכדורסל של אלופים. הבן אדם בשנתו השלישית בליגה, בגיל 24 היה MVP של סדרת גמר, ובמו ידיו הביא אליפות (34.7 נקודות בממוצע בסדרה' 7.8 ריבאונדים, 3.8 אסיסטים, 2.7 גניבות). אחת ההצגות הכי מדהימות שראיתי בחיי בסדרת גמר, ואני בן חמישים כך שראיתי את הצגות כבר משנות השבעים.

  13. כמה נקודות:

    1) הבעיה של אוקלוהומה היא חוסר בשיטת משחק.
    תנו את הכדור לדוראנט/ווסטברוק וסמכו על הכישרון שלהם פשוט לא מספיק.

    2)פרסטי עשה המון החלטות מצויינות, אבל מה לעשות, גם כמה מטופשות להחריד. כולנו בני אדם.

    3)אפשר גם להצליח בלי לחרוג מתקרת השכר (מה לעשות שמיליונרים הם הקמצנים הכי גדולים), והדרך היא כמו שאמרת, להביא וטרנים טובים (ובדרך כלל זולים).

    4)הצמד ווייד-לברון (בסדר הזה!) יותר טוב מהצמד דוראנט-ווסטברוק, אבל לא בגלל רמת כשרון, שם אין הבדל כזה משמעותי, אלא בזכות שיתוף פעולה שבו כל אחד משפר את השני, ולא דורך לו על האצבעות.

    5) למה לעזאזל נשארתי ער עד 2 רק כדי לגלות שאין היום משחק?! 🙁

  14. יניב, אני אגיד את זה כמו שזה. אתה נובח על העץ הלא נכון!

    סם פרסטי הוא ה GM מספר אחת בליגה BY FAR… בחיאת, הוא השיג:
    – שוק חדש ויותר מכניס
    – את שחקן ההגנה הטוב ביותר
    – את שחקן ההתקפה הטוב ביותר
    -את הרכז הטוב ביותר

    את פרשת הארדן, על תשנה את מה שהיה שם. הארדן רצה כסף, וקומבינה של הסוכן שלו רוב פהינקה קימבנה לו משכורת מקסימום. ההצעה של OKC היתה יפייפיה אבל נמוכה ב 10 מליון מזו של יוסטון. אם משהו נתן למשהו אולטימטום זה פהינקה לפרסטי לא להפך.

    אם הארדן היה מקבל את ההצעה אז OKC היתה משלמת מס מותרות… אז על תשנה את העובדות.

    יש משהו מאד מטריס ב OKC, ואני ודובי כבר כתבנו על זה באחד מטורי על הספה.

    לברוקס יש הכל! והוא מוציא מזה כלום…

    לOKC יש את ה GM הכי טוב ועוד 3 שחקנים הכי טובים בעמדה שלהם ומשחק על הפנים ברמת האימון. אין מסירות אין חסימות אין תרגילים לשחרר שחקן וזה מגיע למצב שאם חוסמים מ KD את הכדור זה מגיע למצב ש ראס יזרוק כי גם שלושת האחרים לא משתחררים… והנה לך שיטת ההגנה של הספרס. תחסמו את KD וראס ייזרוק ב -30% ל 7/24.

    בקשר לראס – הבחור מסריח מחוסר אימון וקבלת החלטות לא נכונות, שים אותו בשיטת משחק ומאמן אישי שיעבור איתו מהלך מהלך וייתן לו עוד אפשרויות הוא נהיה אגדה.

    אני גם חושב ש KD התינוק לא מסוגל לשחרר את מי שגידל אותו… ובעקיפין הוא הבעייה האמיתית של הארגון.

  15. עידו סהכ כל מה שאמרת שפרסטי עשה ציינתי הוא יודע לבחור בדראפט הכי טוב שיש אין ספק בכלל וכמו שאמרתי הוא בנה קבוצת על בכמה שנים ספורות ( פילדלפיה עכשיו יבינו כמה זה קשה לעשות מה שהוא עשה) .אבל עד עכשיו אני לא רואה ממנו שום דבר אקסטרה שיביא אותם לאליפות, אתה טוען שהבעיה היא ברוקס ובכך שדוראנט מתעקש עליו, אני אומר שגם אם זה נכון אז פרסטי יכל עדיין לעשות משהו, בין אם להביא מאמן בעל שיעור קומה של דוראנט לא יהיה מה להגיד בנושא למשל סלואן או גף ואן גנדי. לגבי הארדן אז על אחת כמה וכמה אם אתה אומר שזה הסוכן שלו אז סבבה תיתן לו קצת להתבשל ותחכה לטריים יותר טוב

    1. מה עוד הוא צריך לעשות? כל השחקנים הכי טובים כבר נמצאים בנבחרת שלו…

      לפני שנתיים הגיעו לגמר, שנה שעברה פציעה והשנה כל הקלפים מראים על להחליף מאמן שאני בטוח שהמאמן יוחלף. ברצינות, מה עוד הוא צריך לעשות שהוא עדיין לא עשה?

  16. לדאוג למחליפיהם טובים להביא סנטר שאם לא יפתח לפחות יתן תרומה מהספסל. תחשוב למעט הבחירות בדראפט מה השחקן הטוב ביותר שהוא הביא לקבוצה? פרקינס??? שהוא נתן לו חוזה לא שווה בעליל

    1. יניב יקירי. קנדיס פרקינס כשהגיע היה הסנטר שעשה אליפות לבוסטון..

      שנה אחת גמר קונפרנס שנה שנייה גמר NBA שנייה שלישית פציעה של ראס והשנה הזאת הכל צף. תאמין לי שפרסטי יביא את המאמן הכי טוב שהוא יוכל להשיג בקייץ..

  17. אחרי שלאב יעבור בטרייד לאן שהוא, כל הדרך סלולה לכך שדוראנט נוחת בלייקרס בעוד שנה בדיוק, כדי להתחיל שושלת חדשה.

  18. אם אוק לא תזכה באליפות אז יהיו כנראה שינויים ענקיים :
    סקוט ברוקס יפוטר באיחור של 3 שנים
    ווסט יעבור בטרייד .. האופציות כמעט חצי ליגה כל רכז כוכב + עוד שחקן יתקבל .. דוגמאות:
    ראס לאמב ופרקינס תמורת רונדו והבחירה ה17
    ראס פרקינס ורגי תמורת לאב ורוביו
    ראס לאמב והבחירה ה 21 תמורת וואל ובייל
    ראס פרקינס ואדמס תמורת קונלי וגאסול
    ראס ופארקינס תמורת אחת הבחירות 2-4

כתיבת תגובה

סגירת תפריט