הראש בעננים, והרגליים?! / אלעד אייל

לקראת סדרות חצי-גמר ליגת העל בכדורסל שמתחילות היום

טייריס רייס. עכשיו חוזרים לליגה.

עשן הזיקוקין עדיין עומד באוויר, אבל מאחורי מסך העשן כבר מתקרבת בצעדי מהחבורה בצהוב. בלאט עוד עשוי לגלות שהדרך לעצור את פרננדז ושות' הייתה משימה קלה בהרבה מלהוריד את שחקניו לקרקע אחרי הזכייה המדהימה ביורוליג. אילת מגיעה אחרי סדרה מוצלחת מול הפועל ת"א שהסתיימה בטיול קליל יחסית למה שעבר על ירושלים ובעיקר חיפה שאליהן נגיע עוד מעט. השאלה הגדולה בסדרה הזו היא, כיצד תשפיע הזכייה על מכבי ת"א. מכבי שהוכיחה אופי יוצא דופן בפיינל פור האחרון תעמוד במבחן לא פשוט של לשמור על רמת דריכות גבוהה כדי לא למצוא את עצמה מופתעת כבר בפתיחת הסדרה. הקבוצה הדרומית מנגד, מצאה את הקצב וההיררכיה שלה בבית התחתון, והראתה בסדרה מול הפועל ת"א ברגעים מסוימים כדורסל מצוין, והיא יכולה להקשות מאד על מכבי. פרק הפתיחה מחר, תבואו יהיה כיף !

הפועל ירושלים שחוותה סדרה בינונית למדי מול הפועל חולון, מתייצבת לסדרה המרתקת מול האלופה המכהנת כשהיא במצב לא אדיאלי. פרחובסקי סיים את העונה לאחר שלא הצליח להתאושש מהפציעה באצבעו, ויאלץ לעבור ניתוח בכף היד. פרחובסקי הוא בורג חשוב בקבוצה, אבל בעמדה שלו יש לירושלים גיבוי בדמות יניב גרין שנמצא בתקופה מצוינת. הבעיה היותר גדולה היא קיצור הרוטציה של גרינברג, שלא נותן הזדמנויות לצעירי הקבוצה אריאל, מנקו ומעיין, ומעמיס מאד על שחקני החמישייה שלו הלפרין וקיצ'ן. בעיה נוספת שנובעת מכך היא סגל ישראלים קצר יחסית שכולל כרגע רק הלפרין, אליהו, וגרין, הסגל הירושלמי כולל כרגע רוטציה של 7 שחקנים בלבד, וזה עלול ליצור בעיה קשה במקרה של עבירות או יכולת חלשה של אחד מהשביעייה. ירושלים תרצה מן הסתם לגמור את המשחק מוקדם ככל האפשר ולנצל את המנוחה הרבה שקיבלה והעייפות היחסית של החיפנים כדי לעלות ליתרון חשוב. אחת המטרות הגדולות תהיה להצר את צעדיו של מורן רוט, שהוא המנוע מאחורי ההתקפה הירוקה.

חיפה מנגד חוותה סידרה קשה מול נס ציונה שהייתה קרובה מאד להדיח את חיפה, ורק המזל ורשלנות בביצוע השאירו את האלופה במשחק. הקבוצה של פרנקו שכבר קיבלה על הראש העונה במלחה, תשאף למנוע מירושלים את משחק הריצה שלה, ולהישאר צמודה עד כמה שניתן ולהבליט את היתרון שלה בסגל רחב בהרבה ולהמשיך להבליט את בראין רנדל המצוין שינסה להצר את צעדיו של דאנקן. הסדרה הזו היא בעלת פוטנציאל להפוך לאחת הטובות בשנים האחרונות וכל חובבי הכדורסל הישראלי כבר מחככים ידיים בהנאה.

התאפקתי לא לתרום את חלקי לפסטיבל הזכייה בגביע, אבל בכל זאת התייחסות קטנה מזווית של רטרוספקטיבה עכשיו כבר אפשר לענות על השאלה האם המשיח הגיע…

http://www.hoops.co.il/?p=18973

וגם מזל שבלאט קורא את ההמלצות שלי בהופס כי אני זה הייתי הראשון  שקרא לתת לרייס את המפתחות.

http://www.hoops.co.il/?p=19730

ליאור אליהו. פרחוסקי ייעדר, האם נראה אותו יותר?

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. אלעד קודם כל גם לי מגיע קצת קרדיט 🙂 כי הסתכלתי על המאמר שלך ותראה שבתגובות אני טוען שההחתמה של בלו טובה למכבי.
    בלי שום קשר יצאת תותח.
    לגבי הסדרות אז למרות ההאנגאובר של מכבי זה יגמר ב4 משחקים.
    לגבי ירושלים האמת שאין לי מושג איך זה יגמר,חיפה נראתה רע מול נס ציונה מצד שני כמו שאמרת הפועל ירושלים עם סגל קצר עכשיו.

  2. Everyone's so drunk right now, that I seriously think they can lose the championship and no one will care. Except from the federmans of course, who'll use it as an excuse to get rid of blatt

  3. avri אני מקווה שלהנהלה יש מספיק שכל ופחות מדי אגו כדי לא לעשות את הטעות ולתת לבלאט ללכת. אני בין אלה שהיו עקביים בנושא בלאט גם אחרי אבדן האליפות בעונה שעברה, קל וחומר שאחרי הזכיה הזו הוא חייבים להשאיר אותו ולתת לו יד חופשית בנושא בחירת הסגל והאימון

  4. לא יודע לי יש הרגשה שהם עדיין רוצים להיפטר מבלאט,אמנם זה רק הרגשה ולא ראיתי שום גיבוי לכך אבל נראה לי שאם בלאט יחתום בצסקא הם יותר ישמחו,ככה הם לא יהיו הרשעים שבגללם הוא לא חתם על חוזה חדש וככה הם ימנו מאמן שהם רוצים

  5. יניב גל לי נראה שהם חיפשו את הדרך להיפטר מבלאט, ואם מכבי לא הייתה זוכה נראה לי שהיו מממשים זאת. עכשיו זה קשה יותר, אבל תמיד יוכלו לטעון שדייויד דרש דרישות לא הגיוניות. נראה לי שבלאט די תקוע להם כמו עצם בגרון, והם היו מעדיפים מאמן פחות דעתן. בכל מקרה לא יכול להיות שאת מחיר הכישלונות משלם מאמן, אבל ההצלחות שייכות לכולם. צריך להיות איזון בענין הזה גם בהפסדים

    1. הנה כבר פורסם בוואלה על ידי ורד כהן שהיא למעשה השופר של רקאנטי ופדרמן הצעירים מה הדרישות של בלאט חוזה ל4 שנים שכל שנה מיליון דולר. לדעתי הפרסום הזה בא להכין את הקרקע לעזיבה שלו

  6. אלעד זה לא חכמה גדולה כי אח״כ ירדת על רייס אלף פעם ועל היקמן בכלל חבל על הזמן 🙁 האמן לי עברתי על כמה פוסטים ותגובות וראיתי דברים מעניינים 😊).
    המסקנה שלי היא ….כפי שחזיתי בעבר …אך לפני המסקנות חייבים לציין שגם אני לא צדקתי בכל דבר בטח בהיקפו ורייס ( למרות שהייתי הראשון באתר להתעשת ולהאמין שלהיקמן יש את זה ).
    נעבור למסקנות .
    1. בלאט הוא בעל המניות העיקרי בהישג …היום מספרים שהקימו יעזוב
    האוהד המצוי יסתדר בלעדיו אבל לא בלעדי דיוויד .
    2. מכבי כמו המדינה צריכה צבא קטן וחכם …לא צריך סגל של 13-15 שחקנים כפי שכתבתי כששיחקו את נעימי ואת כהן וכאשר גיימס נפצע קיבלה מכבי סגל קצר של 10 שחקנים כשהשחקן ה 11 הוא זיזיץ .
    התגבשה ההיררכיה והכל הסתדר .3. צריך הרכב דומה לכל המסגרות כששיחקו בתחילת השנה עם סגלים שונים חלו משברים …ככל שביורוליג שיחקו יותר ישראלים ( לפחות לצורך החוק הרוסי).לסיום לטובת אוהדי ירושלים וחיפה כבר בינואר כתבתי שלא אתפלא עם מכבי תקח יורוליג ו….תפסיד אליפות בארץ .

    1. אהרון בגללך בלאט עוד יבטל לי את הצ'ק 😉 חוץ מזה תן לי קצת לטפוח לעצמי על האגו. למען האמת העונה הזו שלח מכבי הייתה כל כך לא צפויה עם המון עליות וירוידות, אבל מה שמכתוב למעלה זה מה שיהיה. בדיעבד אפשר לומר שהכוכבים הסתדרו בשורה עבור מכבי כשגם אוברדוביץ' נכשל, ואולימפיאקוס לא סיימה שניה בבית המקביל, שזו הייתה משימה קשה בהרבה ממילאנו, רייס שהיה די בינוני רוב העונה התגלה כשחקן הכי קר רוח בדקות מכריעות, הטעות של מלי בעבירה הטיפשית, הקיפאון של מסינה והברך של חריאפה, והקיבעון של לאסו. כולם חברו יחד כדי לתת גביע מתוק מדבש.
      בלאט בעיני הגיע לאיזו פסגה מבחינת היכולת לגבש משנה סדורה של איך הקבוצה שלו צריכה להיראות, ובדבבד לדעת לקחת צעד אחורה ולתת לשחקנים החמים לקחת עליהם את המשחק, ורק לנהל נכון חילופים, ואסטרטגיית משחק.

  7. תודה על הטור אלאד.
    כמו שמכבי נראתה בפניילס של היורוליג ומאידך אייך שנראו אילת,ירושלים וחיפה נראה לי שהאליפות של מכבי ובהליכה למרות שאני מקווה להפתעה.

    1. אני לא בטוח בכלל ניב. דווקא הפיינל פור הוכיח שהכל יכול להיות. קשה מאד להגיע לשיא נוסף זמן קצר כל כך אחרי שיא קודם, ולפחות בשבוע הקרוב נראה לי שלמכבי יהיה קשה מול אילת. בכל אופן גם ירושלים וגם חיפה נראות לא טוב ודווקא בזמן המכריע אילת נראית מצוין כמו תמיד אצל קטש. בכל אופן הערב זה משחק חשוב מאד בשתי הסדרות.

  8. תודה על הפוסט
    מכבי חייבת להחתים את הגורם המרכזי על חוזה ארוך טווח
    דוויד בלאט , אלכס טיוס המתאזח שהוא נכס לאומי , טיריס רייס , סמית והיקמן כשלד איתן לעונה הבאה
    סופו צריך להשאר ולהוסיף גבוה ורכז

    אני צופה סדרות מרתקות מאוד אילת יכולה לנצל את מכבי שנמצאת באולימפוס ולגנוב את המשחק הראשון

  9. מכבי לא תיקח בהליכה נקודה !
    ואיני בטוח שהיא בכלל תיקח .
    העניין היחיד שמסייג את מה שאני אומר הוא החולשה של חיפה וגם הירידה של ירושלים …. אבל מכבי לא סתם התקשתה בליגה שלנו העונה
    מדובר בליגה טובה מאד .
    הוכחתי במאמרי שזו העונה הכי גרועה בהיסטוריה של מכבי בכל הקשור ליחס הסלים ואחת העונות הגרועות מבחינת מאזן .
    מדובר בליגה איכותית מאד ואני משוכנע שבעתיד חלק מהשחקנים יככבו ברמות הגבוהות ביבשת ואף בנבא .
    המדובר למשל בדונטה סמית , בראון , האינקאט , דאנקן , רייט ועוד .

  10. אשר למכבי הגורם המרכזי הוא בלאט .
    אני משוכנע שאם יתנו לו אותו תקציב ויד חופשית בבחירת שחקנים מכבי תהיה ברבע גמר ומשם צריך מזל שלא כל שנה איתך אך עם מזל
    שזה אומר בעיקר הגרלה סבירה בהצלבה הכל אפשרי .
    אחרי בלאט הייתי מחתים בראש ובראשונה את טיוס לחוזה ארוך טווח ( ומטבח אותו ביטוח רציני מפני פציעות ). למה טיוס ?
    כי בראש ובראשונה מדובר בעוגן ישראלי מה שמבטיח יציבות בכל המסגרות ומכיוון שבלו יפרוש בקרוב הרי שצריך עוגן שכזה .
    אחרי טיוס אני מחתים את בלו ומנסה לדחות את פרישתנו ברמת הניתן .
    סמית כבר איתנו גם רייס אך עם האחרון אני פותח חוזה כי יש כאן סיפור אהבה ויש כאן ווינר ענק .לכל היתר יש יתרונות אך גם חסרונות והמחיר יקבע . הייתי הולך על סגל של 10 שחקנים ושני צעירים שלפחות בארץ ישחקו . אשמח מאד במיוחד עם סופו ישאר …. אך בכל מקרה יש מספיק שחקנים טובים שניתן לקחת .
    אם בכל זאת בלו לא נשאר אז אחרי הבאסה האמיתית אני מחתים את דאנקן כי הוא אחד היחידים מעמדה 4 שיכולים לקלוע מבחוץ !

  11. במידה וחלילה בלאט הולך אני עושה משהו לא נעים ולא פופולרי וזה להיפרד מגודס העוזר הנאמן ומחתים את ניקולה למאמן ראשי .
    מדוע ? פשוט מאד כי גודס למרות הערכתי הרבה והכנה לא מתאים להיות מאמן ראשי במכבי אני זוכר אותו מירושלים הוא טוב ויסודי אך לא בשביל מכבי .
    ניקולה לדעתי הוא קלאסה אחרת וביום שהוא פרש פינטזתי שיחזור כמאמן .
    כל עוד בלאט איתנו איני רוצה את הפנטזיה הזו ….אך אחרי ו ואחרי הצער אני הולך על ניקולה בלב כבד כי מבחינת האמת יש לתת לגודל ….אך זה ייכשל לדעתי .

  12. דבר אחרון ( כרגע 😊) הרמה באירופה עולה .
    ירושלים הודחה ברבע הגמר ע״י נובוגרוד קבוצה רוסית לא מהמוכרות .
    אתמול היא שלחה את חימקי הגדולה הביתה בסוויפ מדהים של 0-3 ברבע הגמר בליגה הצפון מזרח אירופאית .
    לא כזר לחימקי מאזן של 0-18 בליגה הרגילה כולל צמד ניצחונות על צסק״א . עוד ברבע הגמר קובאן כזכור ביתרון 2-0 על צסק״א בשני ניצחונות חוץ … אם אני זוכר נכון קאזאן רריטאס וילנה כבר בחצי הגמר .
    אשר לריטאס היא סיימה במאזן של 9-1 ביורוליג והייתה אחרונה בבית של מכבי …אך היא ביצי הגמר ( אולם היא הודחה מוקדם יותר בחצי בגמר הליטאי ליריבתה המושבעת ז׳אלג׳ריס

  13. בינתיים הופעל ירושלים במחצית רעה מאד ופיגור של 11 53:42.
    אני לא מבין את גרינברג הוא קיצר את הרוטציה ל-7 שחקנים וההגנה הייתה קטסטרופה, וגם בהתקפה יותר מדי שחקנים לא בעניינים היום.
    חיפה באה מאד אגרסיבית ונחושה ולהפועל אין בינתיים תשובה לכך. אני לא מבין לאן נעלמה ההגנה האגרסיבית שהייתה להפועל כל השנה ?
    בחיפה שותפו כבר 10 שחקנים וכולם תורמים. אם זה ימשך כך הסדרה הזו תיגמר מהר מאד לטובת חיפה. אני מאוכזב מאד מהיכולת של הפועל בחודש האחרון.

  14. צריך להעיף את אליהו לספסל !
    הוא לא תורם כלום בהתקפה וחור ענק בהגנה. מסירות חסרות אחריות פשוט מעצבן

  15. הפועל פשוט לא הגיעה למשחק הערב. לצערי זה עלול לעלות לה בסדרה, אלא אם תראה שיש לה אופי מיוחד. אליהו שוב נעלם הלפרין קולע אבל לא באמת משפיע על המשחק, קיצ'ן חלש מאד היום, ודאנקן נסגר באגרסיביות. להפועל אין מה למכור עם הגנה כל כך רכה

    1. כל מה שירושלים הייתה צריכה לעשות זה לראות מה נס ציונה עשתה ולחקות. אבל גרינברג לא עושה דברים כאלה, הוא סומך על השחקנים שלו שפשוט לא הגיעו למשחק.

  16. דקה 32 אליהו עם עבירה ראשונה פשוט בושה להגיע ככה למשחק פלייאוף. בלאט כבר היה מעיף אותו לספסל מזמן.
    יותר נמוך מזה כבר אי אפשר לרדת. אם להפועל יש קצת כבוד היא הולכת לנצח בחיפה

  17. איני רוצה להתחיל לזלזל גרינברג.
    ראשית יש לו עבר מרשים למדי בארה"ב כולל בנ.ב.א
    שנית על שמו רשום תואר האליפות של חיפה אשתקד.
    …אבל יבזורי קלע מולו שיא קריירה לפני כחודש חודש וחצי ו…שום דבר לא נלמד.יבזורי זה לא שחקן שיכול לעשות סל מתי שבא לו אלא …צריך לשחק עליו ובחיפה מחשקים עליו ו…מה גרינברג עושה בנדון ?
    דבר נוסף גרינברג יצר קבוצה ללא ספסל והיו לא אפשריות רבות.
    כל הצעירים זה מס שפתיים והנה סוללת חיפה מוכיחה שכמות חשובה לא פחות מאיכות.
    אלעד שים לב ההפרש 28.
    הישראלים של חיפה ניצחו 58-28 בנקודות .
    זה בדיוק מה שטענתי הישראלים הם יקבעו .
    בירושלים כאשר הלפרין או אליהו לא טובים אין מי שיתרום.
    היום אליהו נתן משחק רע מאד.
    ולא היה מי שיוכל לחפות עליו.

    משחק הבא הוא למעשה משחק עונה של ירושלים באולם לא קל בכלל … מ2-0 כבר כמעט בלתי אפשרי לצאת.
    הערכה שלי משחק צמוד מאד שיוכרע ממש בהתקפה האחרונה .

  18. אהרון ירושלים לא הפסידה הערב בגלל הישראלים, ואני עקבתי אחרי כל המשחק. כל הקבוצה לא הגיעה היום, ואני לא מדבר על נקודות, אלא על הגנה, נחישות, רוח לחימה. הייתה היום פריכות בקבוצה ומנגד חיפה באה לשחק קשוח ולראיה תסתכל על מצבת העבירות. לא יכול להיות שאליהו מבצע עבירה ראשונה בדקה ה32 זה לא שחקן שבא למלחמה ומבין שבפלייאוף אין סלים קלים. אם כבר ישראלים אז אריאל ומנקו ואפילו מעיין הוכיחו השנה בדקות ששיחקו וגם הערב שהם פייטרים והם משאירים הכל על המגרש גם ב20 הפרש. יש לי ביקורת גדולה על גרינברג. עם כל הכבוד וההערכה הוא היה צריך לזרוק למגרש שחקנים שנלחמים ולא נמושות. הלפרין למרות הנקודות לא הורגש כלל הערב ולעומתו מורן רוט היה מנהיג על המגרש, קלעי נקודות בזמן הנכון, מסר וניווט היטב את משחק קבוצתו. להפסד אין קשר ישיר לישראלים הערב אלא לקבוצה באופן כללי.

  19. לחיפה נשרקו 29 עבירות והיא ביצעה לפחות עוד 10 שלא נשרקו, אבל ככה משחקים בפלייאוף.
    ירושלים ביצעה 16 עבירות רובן בחצי השני זה מסמל בעיני את כל ההבדל. חיפה הגיעה להיאבק על מקומה וירושלים נראתה כמו מלכת הכיתה שמחכה שיזמינו אותה לנשף בחינם

  20. עוד סטטיסטיקות מעניינות: חיפה קלעו 34/46 לשתי נקודות לעומת 11/29 של ירושלים. יותר מפי שלוש ! ז"א 68 נקודות מול 22 נתון מדהים. חיפה טסה בכל הזדמנות, והגיעה להמון נקודות קלות. בהגנה אין עום רע נהוג לומר אבל מסתבר שבירושלים יש.
    חיפה לקחה 5 כ"ח יותר, חטפה 11 לעומת 6, ומסרה 21 אסיסטים מול 12 בלבד. היא גם חסמה 4 מול 1 והטביעה 7 מול 1 נתונים שממחישים באופן ברור שהיא רצתה יותר, ושיחקה נכון הרבה יותר, ובאופן כללי לא ברור לי מה ירושלים עשתה ב5 הימים שהיו לה להתכונן לסדרה. בסך הכל אכזבה ענקית ואני מקווה שזסה לא סוף פסוק.

  21. כמה הערות
    א בניגוד לאהרון אני לא חושב שהרמה באירופה עולה,להפך.הרמה ביורוליג השנה היתה בינונית והיו מישחקים [לא בהכרח של מכבי] שהרמה היתה פשוטת ביזיון,לעומת זואת הרמה בירוקאפ עולה,והפאר בין שני המפעלים מצטמצם.

    ב החתמת ליאור אליהו באמצע העונה היתה הצהרת כוונות מיצד ירושלים,אבל השאלה שצריכה להישאל,האם אלישי כדיר לא עדיף? לוחם,שומר,דוחף בצבע.אם לי היתה את הבחירה בין שניהם הייתי מעדיף את כדיר.

    ג השיפוט בארץ נורא והיום,לא שהשופטים גרמו לירושלים להפסיד,אבל כל פעם שהיה איזשהו ניסיון לקמבק הם מייד עצרו אותו.יש חבורה של שופטים ביניהם רייניש אסתרון ומועלם שפשוט לא ראויים לשיפוט בעיני.אסתרון אולי דמות מאוד בעייתית אבל הוא מבין כדורסל.מה שאני לא יכול להגיד על מועלם לדוגמא

    1. מסכים אתך חום בעניין אליהו-כדיר ובכלל ירושלים קבוצה עם יכולת התקפית טובה אבל מלבד קיצן אף שחקן שם ולאורך כל העונה לא בא להגנה.
      לגבי השיפוט – יש שופטים בארץ שאוהבים שואפים להיות כוכבים וחבל .

  22. אלעד תחזית מדהימה שלך!
    פדרמן האב אמר בראיון שמכבי (רוח המועדון) גדולה מכל שחקן/אדם אחד,
    הוא חושב שללא הגאונות של בלאט עדיין יצליחו.
    אלעד מידן יניב אהרון.. וחברי הפורום המכובדים

    מדוע ההנהלה רוצה להיפטר מבלאט הענק?

    1. שגעון גדלות ודעתנות כגון בעל המאה הוא בעל בדעה
      פדרמן ובנו לא הודו לבלאט בשום מצב אלא חילקו את הקרדיט לעוזריו וויציץ ונתנו קטנות ללא סוף כגון רמיזות שבלאט לא רצה בריס וכו
      לטעמי המעורבות של הפדרמנים בקבוצה חורגת מגבול הטעם הטוב יש גביע אפשר להרים את מחירי המנויים ועוד סלוגנים שרוח המועדון מעל כולם
      ההנהלה של מכבי טופחת לעצמה על השכם . לא בנו שם כלום ואין יסודות לקבוצה כמעט כל מי שעוזב את המערכת עוזב עם בטן מלאה
      אגב , אם זה היה תלוי בשמעון מזרחי בלבד כנראה שפיני עוד היה מאמן את הקבוצה
      אני מקווה שאים נוקטים שיטה זהה בעסקיהם

    2. דורון הנהלת מכבי ובייחוד החברה הצעירים מרגישים שהם מבינים ויודעים כדורסל לא פחות טוב מאף אחד במערכת כולל בלאט. הבעיה שלהם עם בלאט נובעת גם מהעובדה שהכדורסל של בלאט דוגל בכך שאצלו אין כוכבים וזה בעייתי מבחינת השיווק שלהם, הכדורסל של בלאט אפרורי משהו ולא מלהיב כמו של פיני גרשון. סיבה שניה זה שחקנים שהם מנחיתים על בלאט והוא מסרב לשתף אותם. בגדול זה התחיל עם פאפלוקאס שהנחיתו אותו על בלאט והוא ייבש אותו, יש גם את מורן רוט ועוד כמה שחקנים. הם רוצים מאמן שלא רק יקשיב למה שהם אומרים אלא גם יבצע את מה שהם אומרים

  23. אני מניח שההחלטה ללכת על ליאור אליהו היא לא פחות "שיווקית " ולהכניס קצת למכבי מאשר מיקצועית,יצטרכו למכור הרבה מנויים שנה הבאה וגם היום היו במלחה קרחות כמו על הראש של מנו גינובלי..
    ובכל זואת,בעיני מיקצועית כדיר היה יכול ליתרום יותר.
    במצב הנוכחי במקום גרינברג הייתי עולה עם דאנקן וגרין בחמישיה ואליהו מהספסל.

  24. חום כדיר שחקן מצוין, אבל הוא לא התאים לשחק ליד דאנקן. אליהו מתאים הרבה יותר למשחק המהיר של ירושלים בגלל התנועתיות שלו, אבל יש לו הרבה חסרונות בעיקר כשהוא לא מפוקס בהתקפה ואז הוא נזק בשני צידי המגרש. גרינברג היה צריך לזהות זאת אתמול.
    לגבי השופטים אתה צודק לגמרי. לא הגיוני שרייניש שורק צעדים מ12 מטר כשהשופט השני נמצא מטר משם ולא שורק. בכל מקרה לא השופטים הפסידו לירושלים את המשחק.
    לקחת את אליהו הייתה החלטה נכונה שיווקית וגם מקצועית כי היא הקפיצה את ירושלים מכל הבחינות, אבל הוא מקבל קרדיט מוגזם מהמאמן.

  25. כמה הערות על התגובות שלכם .
    1. אלעד אתה מביא המון סטיסטיקות רק לא החשובה מכל הישראלים של חיפה ניצחו 58-28 שזה ההפרש בסוף .
    2. צריך להבהיר את הנקודה הזו לכאורה באמת הזרים חשובים מהישראלים בליגה זה נכון ….אבל כשיש לך ישראלים טובים שאתה יכול לשים במגרש אתה פחות נכנס לחשבונות של תכנוני דקות …כאשר אין לך ישראלים טובים אתה בבעיה . ההבדל למשל בין מכבי להפועל הוא בכך שאם אליהו למשל היה במכבי והיה נותן תצוגת שפל כמו אתמול הוא היה משחק הרבה פחות וזה לא היה מורגש ! .
    בירושלים כל יום שיותם או אליהו קמים על צד שמאל אין מה לעשות .
    2. וזה מה שטענתי לפני כחודשיים על גרינברג בעניין הצעירים הישראלים והנה אתה מסכים איתי.
    3. כדיר : אני לא מסכים שהוא היה צריך בהכרח ללכת בהגעת אליהו מכיוון שצריך עומק ….אבל אם כבר שחררת אותו תביא מישהו מתאים נעימי למשל .

  26. אשר לרמה ביורוליג ובאירופה .
    דעתי היא שבשכבה העליונה קרי כל היריבות של מגבי בפיינל פור כולל ברצלונה מדובר בקבוצות חזקות מאד גם ביחס לעבר ( למרות הופעתן בפיינל פור ).
    ישנם עוד קבוצות טופ 8 לא רעות או כאלו שלא הגיעו לשם כמו פנרבחצה .
    השנה לא היו נמושות כלל ביורוליג אפילו ריטאס קבוצה של 9-1 העפילה חלק לחצי גמר הליגה הצפון אירופאית .
    מה שהשתנה בעיקר שלראשונה אין כדורסל רק ביורוליג ואני למשל לא הייתי נופל מהכסא אם ולנסיה הייתה מגיע לפיינל פור היורוליג ברמה היא שם בהחלט גם קאזאן ואחרות כבר נמצאות ברמה טובה מאד .

  27. אשר לבלאט מסכים בגדול עם הנאמר .
    אבל כל מה שאומרים לא כולל את שמעון מזרחי .
    שמעון הוא השפוי היחיד בקבוצה והוא מבין היטב היטב. מי עומד מאחורי ההצלחה ( הוא יודע זאת ממזמן).
    פלא איך שמעון מצליח להתמודד עם יתר ההנהלה .
    בעיני לשמעון יש חלק ענק בזכייה הזו של מכבי ובכלל לא רק בגלל תרומתו הכלכלית אלא בגלל הבנתו לעומק איך צריכה להתנהל קבוצת כדורסל אבל בניגוד לדימויים הכבדים עליו כוחו במכבי מוגבל .

  28. אני חושב שכל זמן שמזרחי במכבי יתנו לו את הכבוד וכשהוא יפעיל את משקלו בענין מסוים יקבלו את דעתו. הבעיה היא שאולי בשלב מסוים הצעירים יחליטו שעבר זמנו וינסו לאותת לו לפנות את הכיסא.

    לגבי כדיר לא נראה לי שהוא שחקן שמתאים לעלות מהספסל, כנ"ל אליהו ולכן הייתה חייבת להיות הכרעה בין שניהם. גם נעימי לא בדיוק שחקן שמתאים לעלות מהספסל, וזה היה יוצר חיכוכים גדולים. הדרך הנכונה לדעתי הייתה לתת דקות משחק משמעותיות לצעירים, ונראה לי שזו הייתה הכוונה אבל משום מה גרינברג הפסיק לשתף אותם, ועכשיו זה עולה במחיר כבד. למרות זאת גם אתמול היה מקום לנסות ולו לכמה דקות את אריאל, מנקו או מעין, ולראות מי מהם מתאים, כי נמוך יותר מאיך שאליהו נראה אי אפשר היה לרדת, ובראד נותן לו קרדיט בלתי מוגבל שלא בצדק. אליהו היה מהגורמים המרכזיים בהפסד. הוא שיחק 23 דקות והיה הכי גבוהה במדד ה+- הוא קיבל 24- גרין לעומתו ב22 דקות היה במדד 5- ז"א לפחות כשהוא היה על המגרש הפועל הייתה יותר קרובה לחיפה. בקיצור ניהול המשחק של גרינברג אתמול היה רע מאד, והוא היה עסוק בלנסות לסחוט טכנית מהשופטים במקום לחשוב ולנסות לחלץ את הקבוצה מהמצב. פרנקו לעומתו לקח פסקי זמן מתוזמנים היטב, וניהל באופן מבריק את החילופים ולא חסך בעבירות למרות שהשופטים החמירו עם קוז'יקרו והדביקו לו שתי עבירות סתם, וזה עלול היה להיות משמעותי מבחינת חיפה.

    1. אלעד אתה צודק וזה המבחן הגדול של ירושלים.
      בקבוצה גדולה שחקנים גדולים מוכנים לעלות מהספסל .
      כששחקן אינו מוכן לעלות מהספסל הקבוצה לא גדולה.
      ראה במכבי שלושת הפקטורים הכי גדולים השנה הם …לפחות בהגדרה שחקני ספסל 1. רייס 2. טיוס 3. בלו.
      לכן הפועל תצטרך בשלב הבא שלה להביא שחקנים גדולים אך כאלו שיהיו מוכנים לקבל גם 15 דקות למשחק (ובשני משחקים בשבוע זה פחות נורא).
      השם הראשון שהייתי מחתים הוא אפיק ניסים הוא יוכל להיות יופי של מחליף /שחקן משלים להלפרין ….אבל אם אני מכבי אני גם מחתים אותו.

      1. אפיק החתמה נהדרת, הייתי מנסה לצרף גם את טל דן – פורוורד אגרסיבי עם חדירה טובה, שבשבילו הפועל זה קידום משמעותי

  29. לגבי קוז'יקרו מדהים כמה הוא משמעותי. למרות רק 4 נקודות ב-18 דקות משחק, הוא סיים עם מדד +- 23 השני בקבוצה בצוותא עם סמית', ושני רק לרודריק עם 26 ששניהם שיחקו הרבה יותר דקות ממנו סמית' 32 ורודריק 30. ז"א שלהפועל היה אינטרס ראשון במעלה להוציא את עידו בעהירה 5 והיא לא הצליחה לעשות זאת.

  30. אגב אשר אלון יעמוד לדילמה לא פשוטה בקיץ.
    עוד לפני כן חייבים להחמיא לו על גישה קרת רוח והענקת שקט מרבי לקבוצה גם בשעות משבר גדולות.
    השאלה המרכזית היא האם גרינברג מתאים לקבוצה .
    זו שאלה לא פשוטה …לדעתי הוא לא מתאים …אבל.
    1. אין ספק שהוא מאמן טוב שהגיע להרבה הישגים גם בירושלים.
    2. איזה מסר יועבר לסביבה אם התקשורת עמו תופסק לאחר שנה.
    מצד שני בעיני הוא לא מתאים כי הוא מאמן מזן אחר שלא משחק עם מספיק רוטציות והוא לא נתן מספיק צ'אנס לצעירים בכדורסל הדינמי של אירופה צריך להסתגל.
    אם אני אשר אלון אני יושב עם גרינברג בקיץ ואומר לו אדוני מעבר להישגים אנו חייבים לשחק אחרת ברוטציה כולל בשיתוף צעירים …למעשה עושה לו מעשה ההנהלה של מכבי לבלאט ….(לא שהם צודקים).
    אם גרינברג יראה נכונות אני ממשיך את התקשורת …כי חוזה זה חוזה וצריך שיעבור המסר….אם לא אנו נפרדים בידידות ומוציאים הודעה משותפת שהפרידה היא לא על רגע הישגי …
    בנוסף הבשורה האמיתית של אשר אלון צריכה להיות בקשר לאירופה ואם להיות יותר ספציפים …הליגה האדריאטית או הצפון אירופאית.
    …זה ממילא יצריך ממנו להגדיל באופן קיצוני את הרוטציה והתקציב.

  31. אורי אלון באמת עמד אתמול למבחן לא פשוט במיוחד לאור הבשורה שהובטחה בתחילת השנה לשינוי ולאור היכולת אתמול עלה ספק גדול לגבי ההכלה של ההנהלה. אלון לא התרגש ומבין שזו ריצת מרטון, ובמרתון יש גם רגעי משבר. מי שמצליח לסיים אותו הוא מי שמצליח לראות את קו הסיום ושואב מכך כוחות, וזה לזכותו. אני מקווה שגרינברג ישנה את הגישה שלו כי אחרת הסדרה הזו עלולה להסתיים מוקדם מהצפוי.

  32. הסדרה פחות חשובה בעיני צריך ללכת על אסטרטגיה.
    היורוליג לא ייתן לאלון בקלות את הכרטיס בטח לא בליגה שלנו.
    ויש הגיון ביורוליג למרות הביקורת הרבה על הארגון הזה.
    (אגב יש מספיק קבוצות ביבשת שראויות לכרטיס לא פחות מירושלים).
    לכן צריך שינוי אסטרטגי השינוי הזה חייב להתחיל מאירופה .
    מכיוון שמפעל היוראקאפ מבטיח מינימום של 6 משחקים בלבד ומכיוון שהמינימום הזה הופך ליותר מדי פעמים למקסימום הרי שבירושלים חייבים לשאוף לשחק בעוד מסגרת אירופאית מכובדת (אפילו לפני היוראקאפ).
    האפשרויות הם בליגה האדריאטית או הליגה הצפון מזרח אירופאית.
    הליגה האחרונה היא החזקה ביבשת לאחר היורוליג ולא פחןת חזקה מהליגה הספרדית …לכן הסיכוי מליגה זו להגיע ליורוליג קלוש …אבל הקבוצה תשתדרג.
    האדריאיטית ללעומת זאת ליגה חלשה משמעותית …אך עדיין זו קפיצת מדרגה לירושלים ו…אפשר בהחלט מליגה זו להגיע ליורוליג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט