הנאגטס יגיעו לפיניקס, פילדלפיה תארח את מיאמי ושלושה משחקים נוספים בפריוויו חמישי אחרון לעונה הסדירה / רותם אלרן

מנת השף

5:00 – פיניקס סאנס (35-44) VS דנבר נאגטס (27-52)

גולת הכותרת של ליל המשחקים שלפנינו תגיע אלינו מאריזונה, שם הסאנס בהובלת קווין דוראנט ודווין בוקר יארחו את הנאגטס, המדורגים ראשונים במערב.

הנאגטס מגיעים למשחק הזה כאשר ניקולה יוקיץ' וג'מאל מארי נמצאים בספק אליו, אך במידה והשניים האלו ישחקו אנו עשויים לקבל כאן קרב מעניין מאוד בין שתי קבוצות שיהיו משמעותיות מאוד בצד המערבי של הפלייאוף – מקומה של דנבר כמדורגת ראשונה במערב לא צפוי להשתנות במשחקים הבודדים שנותרו לעונה, וכמדורגת הראשונה היא צפויה להיות המתמודדת הראשית ליציאה מהמערב, גם אם לא המובטחת. ניקולה יוקיץ' ממשיך את הקו מהעונות הקודמות ומספק נתונים פנטסטיים, ולאחר שהפסידו רק לפני כמה ימים לפיניקס בלעדיו, הנאגטס יקוו שיצליח להוביל אותם לניצחון כאן.

הסאנס מחזיקים כרגע ביתרון ביתיות כאשר הם שוכנים במקום הרביעי במערב, ואל הפלייאוף הם מגיעים כאשר קווין דוראנט, השחקן המוביל בקבוצה, שיחק רק משחקים בודדים במדי הקבוצה (נכון לעכשיו 7, כאשר נשארו לקבוצה 3 משחקים עד תום העונה הסדירה). למרות שדוראנט כמעט ולא שיחק בפיניקס, המשחקים המועטים בהם כן שיחק מוכיחים עד כמה הוא צפוי להיות תוספת עצומה עבורם בשלבים המכריעים של העונה – בכל 7 המשחקים בהם הוא שיחק במדי פיניקס הקבוצה יצאה עם ניצחון, כאשר איתו על המגרש היא מחזיקה ברייטינג התקפי 118.2 ונט רייטינג של 13.7. כאחד מהשחקנים הטובים ביותר בליגה דוראנט מהווה תוספת משמעותית ביותר בכל מקום בו ישחק, ופיניקס לא יוצאת מן הכלל במקרה הזה. אני מאמין שעצם כך שדוראנט ישחק לצד כך ששניים משלושת השחקנים הטובים ביותר של דנבר נמצאים בספק למשחק יטו את הכף לטובת פיניקס, אך בהחלט צפוי להיות כאן משחק מותח ומעניין.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הסאנס ב-7.

שאר המשחקים

2:00 – אורלנדו מג'יק (45-34) VS קליבלנד קאבלירס (30-50)

המשחק המוקדם של הלילה יגיע אלינו מפלורידה, שם המג'יק יארחו את קליבלנד למשחק חסר משמעות עבור שתי הקבוצות.

כראוי לקבוצה שהבטיחה ביתיות ולא מסוגלת לשפר את מיקומה או לאבד את יתרון הביתיות, קליבלנד משביתה עד סוף העונה את דונובן מיצ'ל, דריוס גרלנד, ג'ארט אלן, אוון מובלי, קאריס לוורט ואייזק אוקורו, ששת השחקנים המחזיקים בממוצע הדקות הגבוה ביותר עבור הקבוצה העונה. אין יותר מדי מה לכתוב על הכדורסל של קליבלנד או על הסיכוי שלה לנצח הלילה, מאחר ונראה שלה עצמה לא מאוד אכפת משני אלו, ובצדק. מנגד, המג'יק יגיעו בסגל כמעט מלא (מלבד ג'ונתן אייזק הפצוע) כאשר את הסיכוי שלהם להיכנס אל הפלייאין הם כבר איבדו, מה שהופך את המשחקים שנותרו עבורם העונה לחסרי משמעות. מאחר ואצלם יהיו מספר שחקנים טובים שישחקו בעוד קליבלנד תשבית את רוב שחקני הרוטציה שלה, קשה לי לראות מצב בו אורלנדו לא מנצחת.

ההימור שלי הוא על ניצחון של אורלנדו ב-11.

2:30 – פילדלפיה סיקסרס (27-52) VS מיאמי היט (37-42)

המשחק השלישי של הפריוויו יפגיש בין פילדלפיה, המדורגת שלישית במזרח, לבין מיאמי, המדורגת שביעית באותו האיזור.

הניצחון במשחק הזה חשוב הרבה יותר למיאמי משהוא חשוב לפילדלפיה מסיבה פשוטה מאוד – בעוד הסיקסרס הבטיחו את יתרון הביתיות ויושבים בנינוחות במקום השלישי במזרח, ההיט נמצאים כרגע במקום אשר גורר לפלייאין, כאשר הם נמצאים רק משחק וחצי מתחת לברוקלין, המדורגת שישית. כאשר נשארו למיאמי רק שלושה משחקים בעונה הסדירה, כאשר משחק זה הוא אחד מהם, היא צריכה כל ניצחון שהיא יכולה להשיג, כך שהלילה תצטרך לצאת עם ידה על העליונה.

שתי הקבוצות ישחקו ללא שחקני רוטציה חשובים הלילה, כאשר אצל הסיקסרס טייריס מקסי, דיאנתוני מלטון ופי ג'יי טאקר נמצאים בספק למשחק, בעוד אצל ההיט באם אדביו וקייל לאורי גם הם נמצאים בספק. לסיקסרס יש את ג'ואל אמביד, שהוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר במשחק הזה, וכאשר אצל מיאמי אדביו נמצא בספק למשחק עשוי להיווצר פה מצב קשה מאוד עבורה. ההתמודדות של מיאמי מול אמביד היא גורם ששווה לשים עליו עין כאן, כשבאופן כללי מדובר באחד המשחקים המעניינים יותר של הלילה הזה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של מיאמי ב-3.

3:00 – סן אנטוניו ספרס (59-20) VS פורטלנד טרייל בלייזרס (46-33)

המשחק הבא יגיע אלינו מטקסס, שם שתי קבוצות אשר איבדו כל סיכוי להיכנס אל הפלייאין ייפגשו למשחק חסר חשיבות.

הספרס, המדורגים במקום ה-14 במערב, מחזיקים באחוז הניצחונות ה-28 בטיבו בליגה, כאשר רק הפיסטונס והרוקטס מחזיקים באחוז נמוך משלהם. הקבוצה נמצאת בטנקינג מובהק לאורך כל העונה, ונראה שהטנקינג הזה גם עבד לה – כרגע היא מחזיקה באחוזים הגבוהים ביותר להחזיק בבחירה הראשונה, בשוויון עם שתי הקבוצות אשר הזכרתי קודם. הלילה היא תשחק ללא חלק ניכר מהסגל, כאשר ג'רמי סוהאן, דווין ואסל, דבונטה גראהם, דאג מקדרמוט וקאם בירץ' ייעדרו מהמשחק, כאשר גם קלדון ג'ונסון, זאק קולינס ורומאו לנגפורד נמצאים בספק אליו.

פורטלנד לא נמצאת במצב טוב יותר, כאשר אצלה דמיאן לילארד, יוסוף נורקיץ', ג'רמי גראנט, אנפרני סיימונס, ג'סטיס ווינסלו וקיון ג'ונסון לא ישחקו, כאשר גם שיידון שארפ, טרנדון ווטפורד, קאם רדיש, מאטיס ת'ייבול, דרו יובנקס וקווין נוקס נמצאים בספק למשחק. התוצאה כאן לא משנה במיוחד לאף אחד מהצדדים, ובמצב חיסורים כזה קשה לדעת מי בכלל יעלה לשחק, כך שלא בדיוק ממליץ להתעורר בשביל המשחק הזה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הטרייל בלייזרס ב-8.

4:00 – יוטה ג'אז (43-36) VS אוקלהומה סיטי ת'אנדר (42-38)

המשחק האחרון ליום חמישי האחרון של העונה הסדירה יגיע אלינו מסולט לייק סיטי, שם הג'אז יארחו את אוקלהומה למשחק שעשוי להיות משמעותי מאוד לתמונת הפלייאין.

אף על פי שיוטה עדיין מחזיקה בסיכוי להיכנס לפלייאין, כאשר היא נמצאת במרחק משחק וחצי ממנו כשנותרו לה שלושה משחקים לעונה הסדירה, נראה שהיא ויתרה על הכניסה אליו, כאשר הלילה יושבתו לאורי מרקנן, רודי גיי, ווקר קסלר, ג'ורדן קלארקסון וקולין סקסטון, מספר שחקני רוטציה משמעותיים לתפקוד הקבוצה. יוטה לא משחקת טוב ללא מרקנן העונה, וכאשר הוא לא משחק היא מחזיקה בנט רייטינג שלילי של 6.5-, מה שהופך את הסיכויים שלה לצאת עם ניצחון כאן לקלושים ביותר. אוקלהומה תשחק בסגל כמעט מלא, כאשר רק לו דורט נמצא בספק ואלכסיי פוקושבסקי ייעדר, וניתן להבין את הבחירה הזאת – כרגע אוקלהומה ניצבת במקום העשירי במערב, אך היא נמצאת בשוויון עם דאלאס וצריכה לנצח את שני המשחקים שנותרו לה העונה. נראה שהג'אז ויתרו על הרצון לנצח או להיכנס לפלייאין, כך שאני מאמין שנראה כאן משחק חד צדדי.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הת'אנדר ב-17.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. המשחקים עצמם זועקים נו כבר פלייאוף, אבל הפריוויו שומר על מקצועיות ורמה גבוהה עד הסוף הטוב.
    תודה רבה רותם על עונה שלמה של ימי חמישי מפנקים

  2. מקווה מאד שמיאמי ינצחו ויתנחלו בסוף העונה במקום השישי.
    יהיה נחמד לא לפגוש את ג'ימי ישר בסדרה הראשונה של הסלטיקס בפליי-עוף בגריל

  3. רותם, המאזן השנתי שלך בתחזיות עומד על 53 – 36 (59.5% הצלחה)
    מקווה שתצליח בהימור האחרון לעונה הסדירה ותעבור את ה60%
    מקרב כל החזאים אתה המרת על הכמות הקטנה ביותר של משחקים במצטבר ( חמישי הוא תמיד עני יחסית במשחקים) אבל עשית זאת לאורך כל השנה בהתמדה מעוררת כבוד ואתה לגמריי בתחרות.
    בתום העונה הסדירה יפורסמו תוצאות המעקב השנתי של כל חזאי הקדימונים ונגלה מי אלוף הניחושים, מי אלוף המדליות ומי ה-MVP של העונה הרגילה.
    לאחר מכן משחק התחזיות יתחיל מחדש במהלך הפלייאוף שכן כפי שאנו יודעים תקופת הפלייאוף שונה לגמרי ממהלך העונה הרגילה והסקילס שנדרשים גם מהחזאים שונה לגמרי.
    בהצלחה לכולם

  4. טוב, מיאמי עשו תעבודה ושחטו את פילי, עשו טמביד עלה אש
    גימי זה חתיכת שחקן הגנה. השאיר את הבכיין על 21 בלבד ועשה את זה דיי נקי כשהאינדונזי הענק על 4 ביקורים בקו. פגע לו בסטט הביקורים העונתי, התיש אותו.

  5. ראיתי חצי שני בפיניקס. צודקים מעלי כאן, מנת השף הייתה טוסט עם ריבה. בכל מקרה יש הרבה פרגון בקבוצה, קיידי משתלב יפה, יש למה לצפות.
    עכשיו חייבים(!!!) איכשהו להזיז את הקליפרס ממקום 5.

    1. דווקא יהיה נחמד אם ציפיטפוט (עם השופטוטים) יקבל את אמדדה במוד פלייאוף ובשיאו, ופווק יגדל מה שחסר לו לסדרה הראשונה בפלייאוף.

  6. צריך את הקליפס במקום 6 ראש בראש עם הכוח העולה בסקרמנטו. מוקדם מדי מול פיניקס. נקווה שהגולדנים יעשו את העבודה. בסוף עוד עלולות להיות הפתעות מכיוון לא צפוי (טראקרס? פליקנס? יש מצב למיני?)

      1. רגע
        אבל אמרת שהסלטיקס בגמר, ואני סומך עליך שלא תשנה את דעתך.
        צריכים אותך בירוק כמו חיזוקית של הדסה.
        🙂

        1. חבר שלי ננוחם המקורי איתכם עוד מהשנה שעברה אז אתה יכול להיות רגוע. אני עם מילווקי במזרח – לא רצונות – אני בעד פילי – אלא מה שאני חושב שיקרה. אז בקיצור – אתה יכול להיות פעמיים רגוע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט