פריוויו למשחקי רביעי בסימן ניקיונות לפסח / עמיחי קטן

שבוע לפני פסח, ו-20 קבוצות תעלינה על הפרקט ב-10 משחקים הלילה. לכבוד חג האביב המתקרב, נחפש קצת חמץ אצל כל אחת מהקבוצות שתשחק הלילה.

2:00 אינדיאנה פייסרס (33- 43) – מילווקי באקס (54- 21):

ביעור חמץ אינדיאנה – הגנה. אם יש משהו יציב באינדיאנה העונה זו הגנה רעה שמדורגת 26 בליגה. להתקפה היו רגעים יפים בהנהגת האליברטון שסחבו את הקבוצה לפליי-אין לפרקים, כמו גם רגעים רעים שהורידו אותם למקום ה-12 במזרח בו הם נמצאים עכשיו, אבל ההגנה של הפייסרס פשוט לא הייתה טובה מספיק בשום שלב של העונה. זה שינוי שהם צריכים לעשות כדי לחזור לעניינים בעונה הבאה.

ביעור חמץ מילווקי – דקות לשחקנים הבכירים. מילווקי כבר במרחק נגיעה מהבטחת המאזן הטוב בליגה, ככה שהם יכולים לתת ליאניס, מידלטון והולידיי מנוחה, מצרך מתבקש במיוחד לאור הפציעות שכל הטריו של הבאקס התמודד איתן העונה. זה גם יאפשר לבודנהולזר להתחיל לפענח על מי מהספסל הוא יכול לסמוך בפלייאוף.

הימור: מילווקי ב-10.

2:30 ברוקלין נטס (40- 35) – יוסטון רוקטס (18- 58):

ביעור חמץ ברוקלין – לא מעט שחקנים. הנטס אספו בשנים האחרונות שחקני משנה שמתאימים ליד דוראנט וקיירי, אבל עכשיו הם בלי שניהם ועם התכנסות מחדש בסגנון קצת שונה, ולכן הם זקוקים לשחקנים בסגנון שונה. מעניין יהיה לראות כמה מיקאל ברידג'ס יכול להיות שווה כשחקן המוביל של קבוצה שיש לה סיכוי גבוה להגיע לפלייאוף.

ביעור חמץ יוסטון – עבודת הצוות הנוכחית. יש לרוקטס הרבה שחקנים מוכשרים, וכל אחד מהם רשם תקופות מרשימות סטטיסטית בשלבים שונים של העונה, אבל משהו בשיתוף הפעולה ביניהם לא עובד ולא מקדם את הרוקטס לשום מקום. Houston, we have a problem.

הימור: ברוקלין ב-12.

2:30 ניו-יורק ניקס (43- 33) – מיאמי היט (40- 36):

ביעור חמץ ניקס – שלשות. הניקס במקום ה-8 בכמות השלשות שהם זורקים, אך רק במקום ה-22 באחוזים מחוץ לקשת. בפלייאוף הקודם בו הניקס היו ההתקפה שלהם נתקעה גם בגלל בחירת זריקות רעה, והפעם הם יצטרכו לנהל את ההתקפה בצורה חכמה יותר אם הם רוצים להצליח יותר.

ביעור חמץ מיאמי – לא קולעים מספיק. ההיט משחקים בקצב מאוד איטי ומשלבים את זה עם אחוזים נמוכים. הקצב האיטי שלהם כנראה נובע מהגיל של כמה מהשחקנים הבכירים, אבל הם צריכים למצוא דרכים לייצר יתרונות בהתקפה, ולא לקוות שהשלשות יצללו פנימה, מה שקורה להם רק בעונות זוגיות מאז שלברון חזר לקליבלנד.

הימור: מיאמי ב-5.

2:30 פילדלפיה סבנטי סיקסרס (49- 26) – דאלאס מאבריקס (37- 39):

ביעור חמץ פילדלפיה – לעצור את רצף ההפסדים. הסיקסרס היו בעמדה בה הם יכלו להרשות לעצמם כמה הפסדים במשחקי החוץ במערב, אבל עכשיו הם חוזרים הביתה, אמביד עדיין מנסה להשיג את ה-MVP והם עדיין לא הבטיחו את יתרון הביתיות בסיבוב הראשון.

ביעור חמץ דאלאס – הגנה. ההגנה של דאלאס נראית רע מאוד לאחרונה, וזה הוביל לכמה הפסדים מביכים במיוחד וליציאה מחוץ לטופ 10 המערבי. עכשיו זו אולי ההזדמנות האחרונה שלהם לשפר את ההגנה ולחזור לעניינים, כשאם וכאשר הם יהיו בפלייאוף אף אחד לא יספיד אותם.

הימור: פילדלפיה ב-11.

3:00 שיקגו בולס (36- 39) – לוס אנג'לס לייקרס (37- 38):

ביעור חמץ שיקגו – מיעוט שלשות. שיקגו זו הקבוצה שזורקת הכי מעט שלשות בליגה העונה, למרות שבאחוזים מבחוץ הם מדורגים 10. בתקופה האחרונה הם זורקים יותר שלשות וההתקפה השתפרה כתוצאה מזה, וייתכן שהמשך המומנטום הזה יכול לסייע להם לשמור על המקום האחרון בפליי-אין המזרחי.

ביעור חמץ לייקרס – שיתוף הפעולה בין לברון ובין שאר הקבוצה. הלייקרס רצו יפה בתקופה שבה לברון היה פצוע והצליחו להגיע למאזן חצוי, אך במשחק החזרה של לברון הם הפסידו לשיקגו. לברון שיחק לא רע באותו הפסד, אבל סגנון המשחק המשתנה הקשה על שחקני המשנה של הלייקרס ופגע בתפוקתם, ודרווין האם יצטרך למצוא את הדרך לאזן בין האיכויות של לברון ובין מה שעבד לקבוצה שלו לאחרונה.

הימור: הלייקרס ב-8.

3:00 ממפיס גריזליס (48- 27) – לוס אנג'לס קליפרס (40- 36):

ביעור חמץ ממפיס – אחוזי עונשין. ממפיס פתחו פער של 3 משחקים במקום השני במערב, אז בסך הכל מצבם טוב, אבל אם מחפשים תחום אחד שבו הם מתקשים זה אחוזי העונשין, כשהם אחרונים בליגה עם 73%. בפלייאוף קבוצות יוכלו להעניש על זה.

ביעור חמץ קליפרס – ניהול משחק. הקליפרס מדורגים 23 באסיסטים ו-26 ביחס אסיסטים-איבודים, וההתקפה שלהם נסמכת יותר מדי על היכולות האישיות של השחקנים המובילים. ווסטברוק משתלב שם בצורה טובה יחסית לציפיות שלי ממנו (שחקן שלא הייתי מביא למכבי), וזה משפר מעט את מצב האסיסטים, אבל גם מגדיל את כמות האיבודים ומנציח את החיסרון של הקליפרס במנהל משחק אמין.

הימור: הקליפרס ב-11.

3:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (37- 39) – דטרויט פיסטונס (16- 59):

ביעור חמץ אוקלהומה – מחשבות טנקינג. הת'אנדר צריכים להתחיל לחשוב איך לחזק את הקבוצה בטווח הקרוב ולהפוך קבוצה מלאה בצעירים מוכשרים לקבוצה שגם מצליחה להביא את זה לידי ביטוי

ביעור חמץ דטרויט – עונת 2023. הפיסטונס קיוו להתחיל בתהליך השיפור העונה, אבל קייד קנינגהם גמר את העונה מהר ובעקבותיו כל הקבוצה. בדטרויט יקוו להתחיל מחדש בעונה הבאה, והפעם גם עם הבחירה הגבוהה של 2023.

הימור: אוקלהומה ב-9.

3:00 סאן-אנטוניו ספרס (19- 56) – יוטה ג'אז (35- 40):

ביעור חמץ ספרס – מחשבות על הפסדים. הספרס יבטיחו את המקום בין 3 האחרונות של הליגה עם עוד הפסד אחד, או ניצחון אחד של שארלוט, והגיע הזמן מבחינתם להתחיל לחשוב על הדראפט ומשם הלאה אל עבר השלב הבא של הבנייה מחדש.

ביעור חמץ יוטה – מאבק הפליי-אין. הג'אז הצליחו להפתיע רבים ולהישאר במרוץ לאורך כל העונה כמעט, אבל עכשיו הם איבדו מומנטום ונוצר פער בינן ובין מקומות 4-11 הצמודים מאוד. יש להם כמה משחקים להמשיך להעלות ערך של שחקנים, ולחזור לעמדת המכירה בקיץ, בלי לחשוב על מאבק על הזכות להפסיד עוד משחק אחד אחרי העונה הסדירה.

הימור: יוטה ב-13.

5:00 פיניקס סאנס (40- 35) – מינסוטה טימברוולבס (39- 37):

ביעור חמץ פיניקס – להחליף מזוזות. בשל פציעות, אייטון החמיץ 13 משחקים העונה, פול החמיץ 21 משחקים ובוקר כבר עם 27 היעדרויות כשגם שחקני ספסל בכירים כמו פייטון ושאמט החמיצו עוד יותר משחקים. עדיין לא הזכרנו את דוראנט, שייתכן שיחזור הלילה לבכורה ביתית במדי הסאנס, אחרי שהוא שיחק רק ב-3 מתוך 19 המשחקים מאז שהוא עבר לפיניקס.

ביעור חמץ מינסוטה – אגרסיביות יתר. דטרויט היא הקבוצה היחידה שעושה יותר עבירות ממינסוטה בממוצע למשחק (הבאה בתור זו היריבה פיניקס וזו שאחריה היא האלופה גולדן סטייט), וזה מאפשר ליריבות לצבור נקודות נגד הגנה טובה יחסית שיודעת להקשות במקומות אחרים.

הימור: פיניקס ב-8.

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (32- 43) – סקרמנטו קינגס (45- 30):

ביעור חמץ פורטלנד – הקונספט הנוכחי. הבלייזרס ניסו לבנות חמישייה מאוזנת סביב לילארד בכמה הזדמנויות שונות, וזה לא עבד. הם צריכים להביא עוד כוכב של ממש לידו ואולי זה מה שיאפשר ללילארד הזדמנות אחרונה להפוך את פורטלנד לקונטנדרית.

ביעור חמץ סקרמנטו – הציפיות בתחילת העונה. הקינגס צפויים בהקדם לסיים את בצורת הפלייאוף הארוכה בתולדות ה-NBA, ועכשיו המשימה שלהם היא לשכוח מכך שזה הישג משמעותי עבורם בכל מקרה ולחשוב איך הם יכולים להתקדם הלאה, גם בפלייאוף הנוכחי וגם בטווח הארוך.

הימור: סקרמנטו ב-5.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. מחאות וכאלו אז כתבתי קצת פחות על ג"ס:
    הם אלופי בלמרוט את העצבים לאוהדים. עונת רולרקוסט כזו לא זכורה לי.
    .
    אני לא צפיתי את הנפילה העונה. אמנם האובדן של אוטו פורטר וביאליציה היה גרוע (זה של פיטון פחות בגזכות דיוי) אבל בכל זאת הייתי אופטימי. להערכתי פשוט לא היו בשוק ותיקים שענו על הצרכים והרצונות של קר ומיירס.
    .
    חסר לקבוצה מספר 3. קלי עבר לעמדה אבל הוא כבד מידי וקבוצות צעירות (כמעט כל קבוצה היא צעירה ביחס לג"ס) חוגגות עליו. הקליעה שלו היום עסל יומיים בסל וגובה החוזה קטלני וגורם לכך שכל מיליון נוסף בשכר עולה עוד 8.25 מיליון בקנסות ומוציא לבעלים את החשק מלנסות.
    .
    חסר גם מספר 5. ויסמן היה אמור למלא 15 – 20 בעמדה. לפני שנבחר קיוויתי שהקבוצה תרד מיקום בדראפט תמורת בחירות עתידיות שהיה די חלש. למלו לא התאים למרות שחשבתי שהוא השחקן הכי טוב (בינתיים לא עונה על הציפיות) אבל היו 2 -3 אופציות שהיום, אחרי 3 שנים היו תורמים. אבל סה"כ הפלופ הזה הוא צרות של עשירים. הוא לא ממש גרם לנזק.
    .
    ההפסד למינסוטה משמעו שהסיכוי להגיע למיקום 4 ירד מאד. מיקום 5 הוא רע כי משמעו סדרה מול פיניקס או קליפרס בלי ביתיות ואח"כ דנבר. מיקום 6 יביא סדרה מול סקרמנטו ואם אז כנראה ממפיס.
    .
    אני עדין פסימי בעיקר בגלל העומס שסוף העונה דורש מהם כדי להצליח להכנס לפליאוף. הם זקנים ובנקודה מסוימת הגיל יאמר את דברו מפחינה גופנית. סדרות ללא יתרון ביתיות משמעו יותר משחקים בכלל סיבוב גם אם מנצחים.
    .
    מי שעדין חושב שפול הולך לאן שהוא בקיץ שיחשוב שוב. שיסתכל על תחילת הרבע הרביעי מול ניו אורלינס. פול-קרי-לאמב-דרימונד-קמינגה/לוני. השילוב שלו עם קרי נהדר. הוא ממלא את המקום של קרי מצויין וקרי יהיה בשנה הבאה בן 36.
    .
    מי שלא אוהב את לוני מגורש מהפורום.

    1. חזרה אפשרית של וויגינס יכולה לפתור את רוב הבעיות של הווריורס. לגבי פול, הוא שחקן צעיר וטוב עם פוטנציאל, אבל כרגע הוא לא יותר משחקן שישי טוב, ואני לא בטוח שהוא יכול להיות הרבה יותר מזה. אפילו קליי, שאף פעם לא היה יציב במיוחד, שומר על יציבות יותר מפול.

          1. שמעון בתחילת העונה הייתי בדעה שלך, תראה אותו משחק ב20 משחקים האחרונים ומשהו אצלו מתבגר, בכמה משחקים האחרונים גם השתפר הגנתית, הוא נכנס הרבה יותר לסל, הוא לוקח על עצמו משחקים ברבע הרביעי ומופיע במאני טיים. תראה מה עשה לפילי

          1. אתה לא צודק. השנה ג"ס ללא קרי אבל עם פול במאזן 14 נצחונות ו 12 הפסדים. בשחקים איתו המאזן הוא 26 נ מול 25 ה. פול יכול להוביל קבוצה לםליאוף.

    2. לגבי פול שני הדיעות מוצדקות. הוא כן כוכב וכן סטאר והנקודות שלו הם הדבר האחרון מקליר פאת. אין לגולדן סייט הרבה משחקים קלים השנה רטב המשחקים צמודים ויש לו מעט משחקים שהוא הוציא אותם בכוחות עצמו כמעט לבד מהפסד בטוח לניצחון . מה שחסר לו זה יציבות ולפעמים יש לו נטיה למשחק מפוזר שמוציא מהדעת את האוהד הממוצע. ועל זה נאמר צעיר.
      מדובר באול סטאר בהתהוות. על זה אען ספק בכלל והמספרים שלו קרובים לשם. כרגע העמדות תפוסות אבל הוא הבסיס לדור הבא של הלוחמים וגם יכול לעזור לנצח במאבק הנוכחי כמובן רק עם וויגינס חוזר אם לא הלוחמים יעופו סיבוב ראשון.

  2. תודה עמיחי!

    הימורים:
    באקס ב 6
    נטס ב 21
    היט ב 5
    סיקסרס ב 17
    בולס ב 4
    קליפרס ב 9
    ת'אנדר ב3
    ג'אז ב 8
    סאנס ב 5
    קינגס ב 4

  3. בס"ד
    תודה רבה עמיחי.
    הימורים
    הפתעה, מילווקי נונת מנוחה לכוכבים, ואינדי מנצחת ב 6.
    ברוקלין ב 17.
    ניקס ב 4
    פילי ב 12
    לייקרס ב 3.
    ממפיס ב 14.
    אוקלוהומה ב 15.
    יוטה ב 16.
    פיניקס ב 7.
    סקרמנטו ב 22

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      שי, אתה חתיכת הייטר. על לברון אני מבין, גם על נתניהו אני מבין אבל חביבי כשאתה נגד שליש עולם?

  4. אמביד חייב לזכות באם וי פי. איזה בלוק שם ללוקה בסוף.
    ראס מטביע את ממפיס
    ואיזה סיומת של אוקייסי! כל כך מגיע להם להעפיל על חשבון דאלאס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט