הקבוצה שחוברה לה יחדיו /MBK

מכבי תל אביב סיימה אמש מסע קסום בלתי נתפס שהסתיים עם הנפה של גביע אירופה בפעם השישית בתולדות המועדון ולראשונה לאחר 9 שנים.

מכבי הופיע ב – 14 גמרים עד הערב ומעולם לא זכתה בגביע כאשר הייתה אנדרדוגית הזכיות ב 2001 , 2004 ו 2005 היו עם קבוצת החלומות. ב 77 ו 81 הקבוצה הייתה עמוסת כשרון.

הפיינל פור באחרון היה מרגש מאוד אפילו יותר מהפיינל פור של 2001 בפריז בו השתתפתי כצופה מן המניין .

עכשיו לאחר שנרגעתי מהמשחק הלב חזר לקצב נורמלי וגם הלחץ דם תקין הגיע הזמן להשחיז את המקלדת ולפרוט על האותיות.

תיאורית הנס ?

ואז החלו "הניסים" כמה נחמד למצוא התערבות "אלהית" במשחקי מכבי זה מצחיק ומעציב כאחד . ביום א האחרון OKC הובילה 15 פחות מ 9 דקות על הקליפרס שמחקה את היתרון . יומיים לאחר מכן OKC מחקה פיגור 7  49 שניות . יש מצב שיש פה חלטורה ? :"אלהים" לא רק של הצהובים? האם עיתוני OKC חזו בישו יורד מהצלב ועוזר לשלשות של דוראנט לצלול פנימה ?  מישהו בספיילס סנטר צפה את רוח הקודש נכנסת בכריס פול ?

נכון מכבי מחקה 15 הפרש ב 11 דקות ו4 ב 19 שניות אבל ראבק בוא נהיה מציאותיים. מכבי ניצלה את החולשות של צסק"א עד תום והשיגה קאמבק מהסרטים . מחקה פיגור 55:40 בדרך לניצחון 67:68.  מול מדריד הקבוצה הטובה יותר ניצחה.

מי שלא קופץ עוכר ישראל ?

במהלך הבלוג של המשחק הפריעו לי באופן אישי הערות נגד מכבי ופרו ריאל , פאק יט . אלו החיים . זה שישנם אוהדים כמוני בעד כל קבוצה ישראלית באירופה זה בסדר גמור גם לא לאהוד ולפרגן.

לא כל מי שלא קפץ לבריכה בכיכר הוא עוכר ישראל. ירום ארבל החליק כייפים עם השדר הקטלוני . אין שום סיכוי בעולם שאוהדי ארסנל שמחו בזכייתה של צ'לסי בגביע אירופה . הודעה של הנהלת הפועל תל אביב בדבר הזכייה היא ילדותית ומקוממת אבל זכותם לחשוב כך הם יצאו קטנים מאוד .

במוצ"ש האחרון 100,000 אוהדי בארסה מחאו כף לאתלטיקו מדריד שזכתה באליפות במגרשה , האם היו מגיבים כך גם לאליפות של ריאל ? בכל מקרה לא נותר לנו אלא לקנא .

מכבי תל אביב מייצגת את ישראל . קיבלתי אתמול ברכות מחברים שלי ברחבי אירופה ( סרבים , טורקים וספרדים), קרלוס מדרידאי אוהד אסטודניטס ואתלטיקו הגדיל לעשות לא שמעתי ממנו שנתיים – התקשר לברך על הזכייה . זו דרך עולם אין שמחה כשמחה לאיד, תשאלו את מנחם איך הרגיש בכל פעם שהלייקרס הפסידה בגמר .

אין ישראלים במכבי ולכן אני לא מתחבר לקבוצה ?

וואלה ? מאותה סיבה שיש אנגלים בארסנל ? או איטלקים במילאן . הספורט הוא מקצעוני . בשנות התשעים למכבי היייתה החמישייה הטובה באירופה עם 3 ישראלים . קטש שפר הנפלד רנדי וויט וראשרד גריפית . הקבוצה לא הגיעה לכלום והיציעים היו לרוב לא מלאים . כך גם כמה שנים קודם . הנפלד , ג'מצי , גודס ומוטי דניאל . הצביון הישראלי הוא קשקוש מארץ הקשקושים . בקבוצה הגדולה של מכבי בשנות ה 70 וסוף השמונים לא היו ישראלים גדולים חוץ ממיקי ברקוביץ ומוטי ארוסטי שחקן נשמה אבל לא בקנה מידה של קטש או שפר . הקבוצה של שארס פארקר וויציץ הישראלי הבכיר היה בורשטיין ועמו שארפ/בלו/בריסקר/דיון תומאס/ג'יימי ארונלד מחק את המיותר לפי עונה עם כל הכבוד לגור שלף והלפרין.

למכבי יש 5 ישראלים בינונים כאשר 3 מהם עם שורשים יהודים אם זה מה שעושה טוב למישהו שיבושם לו . כאשר הקבוצה מצליחה אף אחד לא מעז לומר מדוע חמישה של שחורים ניצחה את המשחק . כשמפסידים …. הצעקנים הרשעים והרשעניים בתקשורת שולפים את החרבות ומוסיפים קצת צ'ילי וטבסקו .

מכבי הוא מועדון ספורט לא קאנטרי קלאב שם יש ישראלים בשפע וחלקם לא נחמדים.

הרוח המכבית ניצחה שוב ?

קאם און , מכבי ניצחה אמש כי נתנה תצוגת כדורסל נדירה . מכבי ניצחה את ריאל לאחר 6 הפסדים רצופים לקבוצה ממדריד ( 2 העונה , 3 בהצלבה , 1 לפני שנתיים ) .

היה גם משחק ואלו הסיבות לניצחון – מכבי ניצחה בריבאונד 48-44 קבוצה עם יתרון גובה ושמיכה בלתי נגמרת של גבוהים עם גבוה וחצי ( סופו הכי רחוק ממשאבת ריבאונד )

סרחיו יול העודף דקות ארוכת על סרחיו רודריגז וריאל תפקדה מתחת לכל ביקורת בהארכה . מכבי השאירה את ריאל על 73 נקודות ( זמן חוקי ) ו 3 פעמיים העונה על פחות מ 80 נקודות כל זאת ע"י התאמות למשחק של ריאל וניהול משחק מבריק של דוויד ( מלך ישראל ) בלאט .

מכבי קלעה ב 40 מחוץ לקשת עם 9 שלשות מול 33 של ריאל . הידיים של שחקני ריאל רעדו בהארכה .

חמישייה אתלטית של מכבי – היקמן , בלו , סמית' ,טיוס ובלו שלא רק קולע שומר בחסד על גבוהים ונמוכים.לריאל היה יתרון גובה של 7 עד 12 ס"מ בכל עמדה.

דף המשחק – למיטבי לכת 103 -91 למכבי במדד ועוד שאר ירקות

Real Madrid
# Player Min Pts 2FG

M-A
3FG

M-A
FT

M-A
Rebounds As St To Bl Fouls PIR
O D T Fv Ag Cm Rv
5 FERNANDEZ, RUDY 39:44 15 1/5 3/6 4/4 1 7 8 4 2 1 2 5 24
9 REYES, FELIPE 16:55 12 6/10 0/2 5 1 6 1 2 1 1 3 8
11 DIEZ, DANIEL 0:36
12 MIROTIC, NIKOLA 26:58 12 2/7 1/3 5/6 3 4 7 1 2 2 1 1 7 17
13 RODRIGUEZ, SERGIO 21:43 21 1/4 5/10 4/4 1 1 2 2 1 1 5 5 15
20 CARROLL, JAYCEE 5:20 5 1/2 1/2 1 1 1 3
21 DARDEN, TREMMELL 32:09 7 2/4 1/2 1 6 7 1 3 1 10
23 LLULL, SERGIO 35:43 0/1 0/6 2 2 8 1 5 1 -2
30 BOUROUSIS, IOANNIS 33:05 12 3/5 0/3 6/6 3 6 9 4 1 2 5 22
44 SLAUGHTER, MARCUS 9:17 2 1/1 1 5 -4
50 MEJRI, SALAH 3:30 0/1 1 1 1 2 1 -2
Team 1 1 1
Totals 225:00 86 17/40 11/34 19/20 16 28 44 15 3 10 8 4 29 25 91
42.5% 32.4% 95%
Head coach: BLATT, DAVID
Maccabi Electra Tel Aviv
# Player Min Pts 2FG

M-A
3FG

M-A
FT

M-A
Rebounds As St To Bl Fouls PIR
O D T Fv Ag Cm Rv
4 RICE, TYRESE 29:59 26 4/13 3/4 9/9 4 4 2 2 3 10 27
6 SMITH, DEVIN 40:40 15 2/6 3/6 2/2 1 6 7 1 1 4 1 12
7 HICKMAN, RICKY 37:09 18 4/13 1/4 7/8 3 3 6 3 1 2 6 3 7 11
8 INGLES, JOE 7:28 0/2 1 1 1 1 2 -1
9 TYUS, ALEX 34:16 12 5/7 2/4 6 5 11 1 3 2 2 23
10 PNINI, GUY 11:09 0/2 0/3 1 1 2 2 1 2 -2
11 ZIZIC, ANDRIJA DNP
12 OHAYON, YOGEV 19:43 4 2/3 0/1 1 4 5 1 1 2 7
13 BLU, DAVID 34:54 14 2/3 2/4 4/4 3 1 4 1 3 3 16
14 ALTIT, BEN AVI ALBERT DNP
15 LANDESBERG, SYLVEN DNP
21 SCHORTSANITIS, SOFOKLIS 9:42 9 4/8 1/1 1 2 3 1 1 2 1 5 4 6
Team 3 2 5 1 4
Totals 225:00 98 23/55 9/22 25/30 19 29 48 11 4 7 4 8 26 29 103
41.8% 40.9% 83.3%

טייריס רייס הסינדרלה האמיתית של הערב

טייריס רייס הוא גארד בינוני עם ביצים גדולות והגעה לשיא בזמן הנכון וברגע הנכון . זה קורה כמעט כל שנה כשחקן שאיש לא מצפה ממנו מכריע את ה WS בבייסבול . דוויד פרייז מסנט לואיס לדוגמא אבל למה לערבב בשר וחלב .

רייס עם צעד ראשון אדיר כל מהלך שהוא עושה אתה צורח לא ! מה עושה??? ושזה נכנס אתה צורח כמה גדול הוא. לא מנהל המשחק הכי גדול וחסר סייז לשחק תחת הסל.

רייס הוא אב חד הורי עם סיפור חיים לטלנובלה ,היה על המטוס חזרה כבר בינואר . 4 שנים לא רעות בבוסטון קולג' וקבוצות קטנות באירופה הגיע למכבי מבאיירן מינכן. לא בדיוק החלום הרטוב של האוהדים שהיו רוצים גארד דוגמאת לנגפורד , אהרון ג'קסון , מקאלב , פארגו או שם גדול אחר.

ב 10 משחקים בשלב הראשון קלע 6.7 למשחק עם 31% משלוש . בשלב הסוויט 16 עלה ל9.9 עם 44% לשלוש וזה שחקן בלי יד ?בסדרת ההצלבה מול מילאנו הוא תרם רבות במשחק הראשון ( AKA נס מילאנו הראשון ) ונעלם בשאר הסדרה 10.5 נקודות 14% בלבד מ 3.

על מעלליו בפיינל פור אין מה להרחיב סל ניצחון מול צסק"א ( ארבל נתן את סל הניצחון לדווין סמית' לא ניקח את זה לרייס) רייס קבע שיא קריירה ביורליג עם 26 נקודות במעמד הגמר וה MVP האמיתי של הערב ממעמקי הספסל. נכנס לרשימה מכובדת של MVP'S שימו לב – בוב מק'אדו , דינו ראדגה ' קוקוץ' , דנילוביץ , ספנוליס,דימנאטידיס,פאפלוקס ,אריאל מקדולנד, שארס , אנתוני פארקר , חואן קרלו נבאו , דומיניק ווילקינס , בודוריגה , רברצה ועוד ….

עונת 2013-4 על קצה המזלג

מכבי של השנה זו קבוצה עם לא מעט חסרונות  בנייה לא נכונה , ללא הישראלים הטובים ביותר וללא ציפיות יוצאות דופן משהו כמו איליט 8 נראה כמו הישג אדיר.

מכבי תל אביב קבוצה שנבנתה בצורה מוזרה 3 גארדים ללא קליעה אימתנית ( אוחיון , רייס ,היקמן ) 5 שחקנים שעמדתם הטיבעית היא SF ( בלו , סמית',פניני,לנדסברג ואינגלס ) ו 3 גבוהים ללא יכולת לקלוע 3 מטר מהסל ( ג'יימס , סופו , טיוס )

מכבי קרטעה בליגה המקומית לאחר 9 מחזורים עמדה על מאזן 4-5 עם הפסדים בדרבי , נס ציונה , חולון וירושלים ( פתיחת עונה הגרועה מאז שנות השישים )

מכבי לא הגיעה ל 100 ולא פעם אחת . על הדרך ספגה תבוסה של 28 הפרש לירושלים בבית ו 35 הפרש במוסקבה.

. מכבי סיימה בית ראשון במקום הראשון עם מאזן 8 -2 עם 2 הפסדים בלבד ללאבורל ויטוריה ( הפסד בית 6 ברציפות לקבוצה ספרדית ).

את השלב השני היא צלחה וסיימה במקום ה -3 שוב עם הפסד בית לקבוצה ספרדית וללא ניצחון על קבוצה שעל "הנייר" טובה יותר.

שון ג'יימס נפצע וגמר את העונה ונראה שמכבי איבדה את העוגן ההגנתי שלה והריבאונדר המצטיין . אנדראה זיזיץ מוחתם בשיטת חבר מביא חבר וזה נראה לא זה .

דוויד בלאט ואהרון שדה היו היחידים ששמרו על אופטימות . מכבי גברה על מילאנו 1-3 במשחקי ההצלבה והמשיכה עד חגיגות האליפות בכיכר מלכי ישראל.

ישראלים בינוניים מינוס מינוס ( פניני ואוחיון ) , אינגלס זר חלש שגורם להתגעגע לקיינר מדלי . זיזיץ הגמור . בלו שחזר מפרישה . זו אלופת אירופה פשוט מהאגדות המציאות עולה על כל דימיון

תודה לך מכבי על עונה גדולה וברכות על הגביע.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. פיני גרשון טוען להגנתו שאימן קבוצות פחות טובות וזכה בגביע כאנדרדוג ואלי סהר מחזק את ידיו
    עם פיני הסליחה
    איזה בושה במקום לפרגן לדוויד בלאט שעושה יש מאיין כבר 4 שנים

    1. אלי סהר – פרשן סהרורי, אין לייחס לדבריו המתלהמים חשיבות יתר.
      פיני… בחיים הוא לא ידע לפרגן, במיוחד לדיוויד. אני לא יודע מה עדיף, את פיני הזקן הממורמר או פיני הצעיר הגזען…

      בכל מקרה, סחטיין על הטור.

  2. מדק תודה רבה …הקדמת אותי גם אני אכתוב טור דומה .
    ברצוני להתייחס בקצרה.
    1. מתחבר מאד לרמת הריגוש אין מה להשוות בעיני לשום דבר אחר (למעט נס קובנה …אך זה מסיבות אחרות ).

    2.בעניין השמחה בשמחתה של מכבי ….אשמח לפירוט בעניין הודעת הנהלת הפועל ת"א ..אני מצדיע למה שברצלונה עשתה מול א.מדריד אך גם בארץ זה קרה אמנם בקטן כשבית שאן ניצחה בחיפה 3-2 במשחק מכריע לחיפה (בדיעבד גם ניצחון לא היה עוזר לה לאליפות).
    גם בארץ זה יכול להיות אחרת ראו את הברכות שברכה הנהלת הפועל ירושלים את מכבי על העלייה לפיינל פור.
    כתבתי פעם שלא נכון להשוות מאימפריות הספורט של אנגליה ,ספרד ואיטליה ….היות ושם הנבחרת באמת פקטור ובנוסף יש להם הרבה קבוצות שמגיעות להשגים …מתי שבארץ יהיו כ"כ הרבה קבוצות שיהיו מסוגלות לקחת יורוליג או לחליפין הנבחרת תצליח אני אוכל להבין קצת יותר אי הצטרפות לחגיגה …אך במדינתנו הקטנטונת אין לנו הישגים רבים אחרים וממילא אין את "הפרבילגיה " לשמוח לאיד….למרות שאני כציוני גאה תמיד אבל תמיד אהיה בעד קבוצה ישראלית אפילו אם קוראים לה הפועל ת"א….ועד היום אני זוכר את מסע הכדורגל של קשטן שהסתיים בניצחון על קבוצה טורקית ואז צ'לסי ,מוסקבה ופארמה ונגמר בצמד משחקים דרמטי מול מילאן ברבע גמר אופ"א לעונת 2001-2002 .

    3. ישראלים במכבי :
    ראשית הצוות המקצועי הוא ישראלי (למעט ניקולה ).
    שנית חוץ מיוגב ופניני גם לנדסברג טיוס ובלו בעיני ישראלים לכל דבר.

    4.רוח המכבית :
    אי אפשר להתעלם מזה ….הקבוצה גדולה מסה"כ חלקיה הקבוצה יצאה בשנתיים האחרונות ממצבים שקבוצות אחרות לא היו יוצאות אפילו בחצי מזה.
    1. טופ 16 שנה שעברה מכבי יצאה מ6-1 לרבע הגמר .
    2. השנה לאחר כל המשברים כולל 7 הפסדי ליגה ופליאוף מקומיים וכולל רצף של 4 הפסדים רצופים דבר חסר תקדים במונחי מכבי.
    3. נס מילאנו המפורסם.
    4. נס או לפחות קאמבק צסק"א .
    5. והאופי בגמר כשהיא לא נשברה מכך שהמשחק הגיע להארכה.
    זו קבוצה ענקית.

    6. תודה רבה על המחמאות כשהכנסת אותי בשורה אחת עם בלאט …
    לגוף העניין אני דיברתי בכל המאמרים שלי על הצד המנטלי ופחות על הצד המקצועי …אך האמנתי בקבוצה כי האמנתי שהיקמן (קצת פחות האמנתי על רייס) למשל מסוגל לקחת את המשחק עליו …האמנתי שאם ישחקו קבוצתי ונכון הרי שגם סמית וכל בלו יתנו למכבי כח אש מהשלוש …האמנתי כי בלאט מסוגל להמשיך עם שני השיטות שלו
    א. עם סופו
    ב. עם טיוס.
    האמנתי שקבוצות שמתבססות על שחקן אחד כמו ויסמס בצסק"א יסתבכו …במידה ואותו שחקן לא יגיע לאירוע ….כפי שקרא לויסמס.
    והאמנתי גם ש…..לאסו לא יעשה את מה שצריך בשביל לקחת את הגביע .(וגם מסינה).
    בקיצור זה לא שמכבי קבוצה מושלמת היא לא …יש חסרונות בולטים בעיקר במה שקיוו ולא קיבלו מאיגאלס …אבל מכבי קבוצה עם מספיק כלים ועם אופי בכדי להיות כאן בזכות.
    נכון בסדרה של הטוב מחמש היא לא הייתה מצליחה להתמודד מול צסק"א ,ברצלונה וריאל יריבותיה לפיינל פור אך היא הייתה יכולה לנצח כל אחת אחרת מהיורוליג השנה .
    את מאמרי אכתוב בקרוב והוא יהיה מכל הלב אשמח לתגובות .

    1. אחרי תגובה כזו ארוכה ומולמדת יש לך כוח לכתוב פוסט ? 😉
      צסק״א נמצאת במשבר בדיוק ברגע הפחות טוב של העונה . דווקא קבוצה מאוזנת לא בטוח שסוני ווימס הוא הציר המרכזי שלה.
      קרסטיץ נראה חיוור כמו כן אהרון ג׳קסון נראה רע מאוד , תיאודיסיץ היה סביר . תחת הסל אין דאגות עם קוואן וחרייפה . גם מיצוב ופרידזון לא קוטלי קנים.

      בעניין הניסים , עזוב אותך .איו כזה דבר יש מקרים יוצאי דופן דברים שרואים פעם בחיים . נדיר אבל נס ? טרם חזיתי בנס מלבד נס על חלב

  3. יפה כתבת !
    במהלך העונה חשבתי שמכבי פנויה על הפנים והם הפתיעו אותי בגדול, אני עדיין חושב שמצפה להם יריבות לא קלה על מנת לקחת אליפות בארץ בגלל החוק הרוסי אבל אחרי ניצחונות על צסקא וריאל קשה להמר נגדם.

    1. הקבוצות בארץ רובן בניות על סמול בול ולכן היתרון היחסי של מכבי נעלם
      הקבוצות ורמת האימון בארץ תורמת . קבוצות מגיעות מוכנות למכבי
      זה כמו סימפטום של אח קטן שחטף מכות עד שגדל והתחיל להחזיר
      מכבי איבדה את כח ההרתעה בליגה הישראלית וקבוצות מאמינות ביכולתן לנצח
      אילת יכולה לגנוב את המשחק הראשון מכבי עוד בחגיגות על פסגת האולימפוס
      אם אני לא טועה בכל עונה שמכבי זכתה בגביע אירופה היא זכתה בטרבל עם אליפות וגביע . העונה זה יהיה מסובך

  4. מידן
    כשאדם אוהד קבוצה, הדבר שהכי פחות חשוב לו הוא עם מי הוא מנצח. לאוהד מיאמי היט איכפת שהקבוצה ניצחה עם לברון? ואם לברון יעבור ללייקרס, וייקח אליפות, כל אוהדי הלייקרס ילקקו לו את החור בתחת, כולל דדי והאשך.
    זה הטבע של החייה. אתה אוהד קבוצה, ומי שמשחק בה ומצליח – ברוך הבא!

    1. זה ברור לי כשמש
      ישנם מלעיזים בארץ שמחפשים כיצד ״להמעיט״ ולחפש אלמנטים שלילים
      לטענתם קבוצה ללא ישראלים אינה הקבוצה של המדינה ואין ציביון ישראלי. שהקבוצה הייתה עם ישראלים משובחים ללא הישגים אותם אנשים טענו שלישראלים אין אופי יופי טופי וכו
      ברור לי ששנות השבעים והשמונים כשהמדינה הייתה בתולית עם ערוץ אחד בלבד לא יחזרו , מכבי כנראה מזמן לא הקבוצה של המדינה.
      מה שחשוב זה הניצחון וגלי השמחה מי שלא רוצה להיות חלק מכך תפאדל .

  5. This team got character, balls of steal, and probably the best coach in Europe (one of the best three, where the other two are a bit fed up). But they also got luck, and tons of it. But you know what they say about luck (goes with the best), and it takes nothing from this huge achievement. It will be interesting to see what they'll be able to do in order to retain their roster, it will cost a lot, way above market prices for some of these players.

  6. אני חייב להגיד שזה קצת מוזר לי. כל הישראליות הזו. איך זה שאני מסתכל בתוצאות של אנדרלכט (או ברוז'? לא זוכר כבר) וטיפלה מתבאס בשביל אחד קוראים לו לוזון שבכל סיטואציה אחרת הייתי יורק 3 פעמים ועובר מדרכה אם היה מתקרב אלי ברחוב. איך זה שאני מאחל למישהי שמייצגת רק את עצמה בשם שחר פאר ומקווה שתנצח בכל משחק?
    למה אני מרגיש גאווה כשמכבי זוכה בפיינל פור או ישראלי זוכה בפרס נובל? זה לא שיש להם קשר למדינה. יותר מזה, לי אין קשר למדינה, אני לא גר בה ואפילו די נדחה מהמחשבה לגור בה.
    והנה רק אתמול פגשתי פה בניופורט מישהו שעצר אותי ברחוב במקרה וניסה להסביר לי למה היהודים הם שורש כל הרע בעולם. מתחת לקפוצ'ון שלו בצבצו אותיות בעברית, פתחתי לו את החולצה בסקרנות ואלו המילים- "את היהודים להרוג".
    אז זה למה אני גאה, כי אנחנו היהודים קשורים זה לזה, אם נרצה ואם לא. לא משנה איפה נגור ואם משחקים בקבוצה אמריקאים, אוסטרלים או קנגרואים, הם מייצגים אותי, קבוצה מישראל, או בודד מישראל. והם לא מתביישים בזה, ולא מסתירים את הדגל. רק כדי לדחוף אצבע באוזן של כל אחד שלובש חולצה מתחת לקפוצ'ון שכתוב עליה את היהודים להרוג או מחשבות גזעניות שיוצאות רק כשהוא שיכור.
    כי בסופו של יום, אני יהודי, אני ישראלי ולא משנה כמה אני אהיה רחוק, אני חלק מזה. כן, גם ממכבי תל אביב, שעם כמה שאני שונא אותה בארץ, ככה אני גאה בה שהיא מייצגת אותי באירופה.

  7. לאפלטון ואגבה, חייב להסביר משהו,
    שחייתי 4.5 שנים בעולם הרגשתי הכי ישראלי שיש, וגם יותר יהודי.
    פה אני לא שונה מכולם ושם אני חייב להגן ולייצג את הישראליות.
    הרגשתי כח מיוחד ואומץ להתווכח עם כל אחד בח"ול.
    אגבה אם תטייל ואף תחייה בחול תראה שאתה מביא אתך אפילו ישראליות חוצפנית, לדוגמה טיולי טרקים לראות חיות בג'ונגל ועוד אני ועוד כמה אירופאים ברמה, המקומיים דופקים מחיר והד"ר הההולנדי הבימאית הצרפתיה, העיתונאית האמריקאית, השווצרי הגרמני.. כולם שותקים,
    ורק הישראלי מתמקח באגרסיביות ומוריד את המחיר לפחות מחצי
    כולם באו והודו א"חכ. מטיילים שנים וכל דולר מקודש לראות ולחוות עוד משהו.
    עם כל האי צניעות שבזאת, אני חושב שגרמתי לפחות למאות אנשים לאהוד את ישראל, אני אוהב את ישראל שאני נמצא בח"ול הרבה יותר.
    וחושב שאפלטון הוא גם שגריר רצון טוב ויחסי ציבור לארצנו.
    כל עוד אפלטון נמצא שם כדאי שאגבה ואני והממשלה תשלם לו על יחסי הציבור לישראל.
    יום אחד אפלטון יתכן ותחזור ותבנה לך את ח"ול המדהימה בארץ.
    היום הכל אפשרי לעשות כאן, גם להשיט אנשים לחופים ואיים מדהימים שיש בארץ.

    1. אתה ממש גאון. ההתמקחות על כל שקל זה בדיוק הישראלי הדוחה שאפלטון בורח ממנו כל עוד נפשו בו.
      ואתה עוד חושב שאתה גורם לאנשים לחבב אותנו, נהפוך הוא, אחרי שהם הודן לך שחסכת מהאיש המקומי המסכן שקל , הם כל הלילה צחקו עליך שאתה קמצן וברברי.
      תתעורר יא ישראלי

  8. חייתי איתם חודש לפחות ואני יודע שלא הם ממש רצו להתווכח ונעלמו דום,
    המקומיים במזרח הרחוק ממש 10, חוץ מחלק (רק חלק) שמתעסק עם תיירים שהופכים לגרידים ותאבי בצע. אתה כנראה לא טיילת ןחקרת תרבויות אחרות.
    דוגמא למשל מהפילפינים קילו אננס עולה 6 פסו. בא צרפתי אומרים לו 12 משלם בא גרמני אומרים לו 20 משלם …
    בסוף בא הפילפיני העני וצריך לקנות ב30 במקום 6
    כלומר יוקר המחייה עולה בגלל תיירים שלא איכפתיים (אולי כמוך אגבה)
    והם נשארים רעבים יותר בגלל חסרי ידע כמוך.
    רק הישראלים עוצרים את האינפלציה הנוראה במקומות כאלו.
    אגב ראיתי מאות מקרים כאלו שישראלים בעלי תושיה מצילים ועוזרים למקומיים ולטיילים. ולעיתים תפקדו כרופאים במקומות שאין מידע בסיסי של עזרה ראשונה והצילו חיים של אנשים
    זו היתה דוגמא קטנה מאד.
    לאגבה לך טייל בעולם ותחכים יותר מכל אוניברסיטה
    ואפלטון תמשיך לטייל ולייצג אותנו. ואם תרצה לחזור וולקאם.
    ואם לאו אז הכדור המופלא הזה הוא הבית שלך ולאו דווקא ישראל

    1. אח שלו עם חוכמת חיים (טיפשות חיים יותר מתאים במקרה הזה) כשלך קשה להתמודד. כן , דורון , אתה עצרת את האינפלציה … אתה רק לקחת לאיזה מקומי מסכן פרנסה וחסכת חצי שקל ליום (בהתווכחויות שלקחו לך שעתיים שלוש מהיום). כל הכבוד, לאורך כל הטיול חסכת מאתיים דולר. יצאת גבר!!!
      וואלה שלא היתי רוצה להתקל באנשים כמוך בחול. אתה לא גאוות הישראלים אתה בושה

  9. מעבר לזה שמבחינה ספורטיבית כל חובב ספורט היה צריך לפרגן למכבי על הזכיה הזאת כי הקבוצה נתנה את הנשמה על המגרש ונתנה מתח, מהפכים והקרבה ובהחלט גם הברקות של הופעה, באמת שאני לא מבין אין אנשים עד כדי כך כועסים עליהם ושונאים אותם ולא רוצים להתחבר לשמחת הנצחון. ואני אסביר:
    מכבי, גם כשהייתה דורסנית ועשתה מהלכים כוחניים להחלשת מתחרותיה על ידי רכישת כוכבים, עשתה זאת הכל ביזמה חופשית של אנשים פרטיים, מול ממסד שאף פעם לא היה שלה, ובסופו של דבר עשתה הכל כדי להעמיד קבוצות מנצחות ולזכות בכל התארים האפשריים. אז אולי באמת יש בעיה עם זה לכמה קומונסטים מפגרים שחושבים שפייר פליי זה מה שקורה בעולם סוציאליסטי, אבל רוב בני האדם מבינים שיש כאן ארגון ווינר, שרוצה לנצח כל הזמן, ובספורט תחרותי, זה שם המשחק.
    והבקורת על "אוהדי ההצלחות" הקפיטליסטיים שמתחברים לנצחונות ומוציאים על זה כסף כדי להגיע ולראות ולהשתתף -זה בכלל מגוחך – ספורט זה בידור ופאן, ואנשים בהחלט מחפשים ליהנות, ואין כאן אחד שלא מעדיף ליהנות ממצב שהקבוצה שלך מנצחת, ואם אתה לא אוהד וותיק וקבוע של קבוצה מסויימת אלא רק חובב ספורט באופן כללי, אז ברור שתתחבר ותגיע למי שנותן את ההצגות הגדולות באותו זמן, למה לא? תבחנו את עצמכם, לגבי ליגה שבה אין לכם איזה אהדה וותיקה לקבוצה מסויימת – במקרה כזה אתם לא מתנהגים אותו דבר? אתם תשמחו לראות משחק טוב ותפרגנו למי שנותן הצגה גדולה, וזהו.
    אז כל הקוטרים שמדברים מתוך שנאה וקנאה של יריב ספורטיבי שלא מסוגל לפרגן – תשארו לבד בשקט עם החמיצות שלכם, זה לא עושה לכם טוב לעור הפנים, ואתם רק נראים רע עם כל הבכיינות שלכם.

  10. מידן,לגבי הקטע עם הנס אז תקרא לזה איך שאתה רוצה אבל בפיגור 15 ואיך שהמשחק נראה,אני זוכר שאמרתי לחברים שלי שזה בדיוק כמו משחק כדורגל שבו אתה יודע שגם אם ישחקו 360 דקות הקבוצה שאתה רוצה לא תשים שער בחיים,אותו הדבר פה,היה אמנם 15 הפרש אבל זה הרגיש כמו 30 ואז פתאום ברבע האחרון להתפוצץ ככה וגם שהכדור יברח לחרייפה מהיידים וגם אחרי זה שסימס עומד חופשי לגמרי לקלוע את השלשה ומחטיא,אז כן אולי זה לא נס כהגדרת הדתיים אבל בהחלט היה פה משהו מיוחד שלא ניתן להסביר אותו ותקרא לו איך שאתה רוצה 🙂
    אפרופו זה בדיוק כמו מול ז'לגרייס שקרה שם רצף של דברים לא הגיונים שבסוף הביאו את השלשה

    1. כמו שכתבתי
      3 ימים וחמישה ימים לפני המשחק של מכבי OKC והקליפרס חזרו ועשו קאמבק לא פחות מרשים . על הקשר בין אמונה לספורט לקמעות וניסים זה חומר לפוסט נפרד.
      אם ריבר או ברוקס היו טוענים שנציחון הושג בזכות קמע זה או אחר היו שולחים אותם להסתכלות פסיכאטרית.
      כאשר מפסידים אף אחד לא מאשים את הקב"ה בנצחונות יש לו מניות
      צסק"א הפסידה את המשחק לא פחות ממכבי שניצחה אותו
      ווימס היה עם 2 מ 13 מהשדה "נס" אם היה קולע את הכדור

        1. אתה אדם מאמין לא ?
          לפי מה שידוע לי נס הוא הוכחה לקיומו של האל
          דרק שארפ קלע את השלשה ההיא וטנוקה בירד באקט של טיפשות דרך על הקו
          אני נוטה לחשוב שאין מעורובות על טיבעית בדבר
          עניין של אנרגיות והסתברות נמוכה , בערך כמו לזכות בלוטו

          ישנם אירועים חריגים , מרתקים ומרגשים בספורט .הקשר לאל מיקרי בהחלט ולא קיים לחלוטין וזו עניות דעתי
          להזכירך מכבי הפסידה ב 9 גמרים . ואם כבר נס , יום שישי ….. מה עם זכור את יום השבת ? קצת נוגד את האמונה לא ?

          1. ראשית נס הוא לא הוכחה לקיומו של האל. יש מספיק הוכחות הגיוניות ואין צורך בניסים כדי להסביר זאת. מספיק לדבר עם מדענים כדי להבין עד כמה הקיום של העולם הוא צירוף כל כך מורכב של נסיבות שלא יתכנו ללא כוח עליון.
            שנית יש גם ניסים שהם בדרך הטבע. לא כל נס חייב לשנות את סדרי הטבע הקיימים, ומאז חורבן בית המקדש הראשון גם הניסים השתנו, וכיום הם חריגות מחוקי הטבע, אבל באופן שעדיין ניתן להסבר אבל זה כבר שייך לקורס אחר 🙂 אני לא חושב שבורא עולם מתעסק בהצלחות של מכבי ת"א כדורסל, אבל קטונתי ועל זה נאמר אשרי המאמין …

          2. אגב ניסים נעשו גם לרשעים כגון מלכי ממלכת ישראל למשל יואש שקיבל ניצחונות על ארם למרות שהעם חטא ולא היה ראוי לניסים.

          3. הייתי יכול לכתוב לך שהמשחק לא נערך בשבת (מילאנו) …אבל זה יוריד את הדיון .לדעתי למכבי יש בהחלט "השגחה עליונה "
            ואם אתה היית מכיר אותי היית יודע שאני רציונליסט .בקובנה זה היה נס לא ניתן להתווכח …במילאנו סוג של וצסק"א….לא ראיתי.
            בכל אופן כפי שאלעד כתב נס לא מוכיח את קיום בורא עולם …למעט אולי מעמד הר סיני אבל זה לא הנושא.
            בכלל עמדת היהדות לניסים היא שלילית.
            1. אין סומכים על הנס
            2. בתלמוד מובא מקור למישהו שנעשה לו נס והגמרא אומרת עליו חבל ש…נזדקק לנס …דרך הטבע היא הדרך האידאלית בגמרא.
            במילים אחרות אתה לא חופר קבר כזה מול קובנה ונזקק לנס כנ,ל במילאנו וכנ"ל במוסקבה …בהנחה שזה בגדר נס….אבל אם כבר הגעת למצב הלא נעים הזה אז ….תעשה לי נס עם הרבה סוכר ….

      1. זה לא אותו דבר,אם כבר אתה יכול להכניס לקטגוריה את משחק מספר 6 בפיינלס שנה שעברה שגם רצף של דבר לא מוסברים הביאו למיאמי את הניצחון(נס מר),וכן מידן האחוזים לא משנים בכלל שהשחקן שהוא אחד הטובים שלך עומד לבד מהשלוש ומחטיא זה לא קשור לאחוזים שלו,להזכירך המשחק של שבו שאראס קלע את שלשת הניצחון מול סיינה אחרי שהוא היה 0-7 מהשלוש ואז הזריקה האחרונה נכנסה.
        שוב אני לא אדם מאמין ובטח שאם יש אלוהים אז יש לו דברים יותר חשובים ממשחק כדורסל אבל מבחינתי נס זה משהו לא מוסבר/מוגדר שפתאום קרה ואתה לא יכול להסביר במילים רגילות.

          1. לא השוותי בינהם רק הראתי לך שהאחוזים באותו משחק לא רלוונטים בכלל לזריקה האחרונה,כך אפילו את רייס במשחק בעיקר מול צסקא,הוא כל המשחק עשה את אותם כניסות וכל פעם החטיא,חבר שלי כל כך התעצבן עליו שדרש שבלאט יושיב אותו על הספסל ואז פתאום רבע אחרון כל החדירות האלה הסתיימו בסל.
            לסיכום אני לא יודע מה איתך אבל אני בכל אופן שתאוסדיץ מסר לו את הכדור,הלב שלי ירד לתחתונים

  11. לדעתי אנשים שלא באמת מכירים את המשחק מתבלבלים בין 'קאמבק' ל'נס'. כדורסל זה משחק של מומנטום ובהרבה מקרים מוכרע ע"י המומנטום של רגעי ההכרעה. 'נס' לדעתי זה כשהמשחק מוכרע ע"י אירוע או רצף אירועים לא סבירים. נס ז'לגיריס, רג'י מילר נגד הניקס או כריסטיאן לייטנר יכולים להיחשב אצלי נס. מילאנו אולי גם. צסק"א ממש לא

    1. אני מסכים עם ההגדרה שלך רק חלוק קצת על צסקא,תראה לי בן אדם אחד שהאמין אחרי שסימס העלה את צסקא ל67-63 שמכבי מסוגלת לנצח?
      מבחינתי ברגע שהכל כבר נראה אבוד ואיכשהו הצלחת לצאת מזה עם ניצחון זה סוג של 'נס' אז נכון זה לא ברמה של הדוגמאות שנתת למעלה אבל לפחות להרגשתי היה שם משהו מעבר לקאמבק,דרך אגב אם לצורך העניין מכבי הייתה עושה עבירה ושולחת אותם לקו והם היו מחטיאים אז האפקט היה אחר לגמרי ובהחלט היה נכנס להגדרה של קאמבק.

  12. צביקה ועידן היקרים תודה על ההגנה. תבורכו.
    צביקה אני ממש בעד היוזמה שלך לראות משחקים ביחד.
    אגבה שתדע לטפל בעצמך או שתסבול מאד ואז תאלץ לעשות זאת,
    כדי להפסיק עם הכעס והתיסכול. הלוואי שתצליח למצוא שקט.
    בקשר למכבי זה מרגש מאד
    ושלושת (או הרבה יותר) הניסים מוכיחות שיש אלוהים.
    בארץ איני אוהד דווקא אותם ובחוץ את כל הישראליות.
    באלט ענק ויש הרגשה שהוא יותר טוב מפיני.
    הוא קיבל שחקנים מהפועל ג'לג'וליה. והפך אותם לקבוצה מדהימה
    אני מאד שמח מההשג הזה שנותן פירסום טוב בעולם.

  13. צביקה קרעת אותי עם עור הפנים , אתה צודק בכל מילה.
    צריך לשמוח בשמחת המאמן האוהדים השחקנים.
    הלוואי שכל הישראליות תמיד יצליחו.
    שהיתי במנזר בודהיסטי לתרגל מדיטציה (זו לא דת אלא פילוסופית חיים שלא מתנגשת עם אף דת ואפילו מחזקת את היהדות)
    כל ערב היו מגיעות תוצאות של מכבי למנזר,
    גם תלמידים משוודיה ואנגליה היו מביאים את התוצאות לישראלים שם
    ללא אייפונים ומחשבים, סוף שנת 1991 תחילת 1992.
    זה גורם להרגיש יותר ישראלי כמו אפלטון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט