יוקיץ' מול אמביד בפריוויו סוף העולם / יונתן

לפני יומיים ראיתי ביומן שלי (טוב, האמת שעמיחי קטן כתב לי, תודה עמיחי) שזהו פריוויו יום שני האחרון לעונה זו. בשבוע הבא גמר המכללות ואז נגמרת העונה. זהו פריוויו יום שני האחרון. יצהלו אלה שלא מחבבים את יום שני ואלה שחושבים שהוא מנייאק (בתרגום קלוקל לעברית).

וכדי לסיים את ימי שני בשמחה ובששון הפריוויו הזה הוא בסימן הסוף. של העולם.

02:00 דטרויט פיסטונס (58-16) – מילווקי באקס (21-53)

דטרויט, העיר של תעשיית הרכב האמריקאית, היא מקום מצוין להציג בו את אורח הכבוד שלנו: ת'ומאס מידג'לי ג'וניור. בשנת 1916 מידג'לי שעבד בג'נרל מוטורס, מהנדס מכונות בשם תומאס מידג'לי ג'וניור, התחיל לחפש פתרון לבעיה של מכוניות שעובדות על בנזין טהור – המנוע מתחיל ל"נקוש" ויכול לגרום נזק לבוכנות. איך הכל מתחבר.

תוך כדי הניסויים (שהתמקדו בלנסות לערבב חומרים שונים עם בנזין) מידג'לי וצוותו מצאו שני מועמדים נהדרים להפחתת הנקישות – האחד היה את'נול שהיה זול, יעיל ואלכוהול אבל החיסרון העיקרי שלו היה שאי אפשר להוציא עליו פטנט. הפתרון השני היה תרכובת מבוססת עופרת, שנודעה כבר שנים לפני כחומר מסוכן לבריאות – אבל אפשר היה להוציא עליה פטנט. הידד!

חברת דופונט נבחרה לייצר את התרכובת הרווחית. היו כמה עיכובים וסגירות מפעלים לאחר שעובדים חוו התקפי זעם כתוצאה מחשיפה לחומר או פשוט מתו. מידג'לי (שהסתיר את העובדה שלקה בהרעלת עופרת בעצמו) אפילו הדגים במסיבת עיתונאים עד כמה התרכובת בטוחה ושאף אותה בעצמו. לבסוף הייצור יצא לדרך והיה הצלחה מסחררת. הבוכנות ניצלו. 

ב-2021, כמעט 100 שנים לאחר שעופרת הוכנסה לשימוש בדלקים הוכרז שכל המכוניות והמשאיות בעולם סופסוף נוסעות על דלק נקי מעופרת. הוא עדיין משמש למטוסים. ולפעמים למכוניות מירוץ. ורכבי שטח. 

אבל רגע, בדטרויט יש גם משחק.

בערך.

מול המארחת הולכים להתייצב האיילים ממילווקי. הם  בדיוק מגיעים מהפסד ואם הם יפסידו משחק שני ברציפות – זה לא יהיה מול הקבוצה החלשה בליגה. 

הימור:

יונתן: הבאקס ב-20

מטבע 10 אגורות וקוביית 20 פאות, ששימשו כבדיקת מזל לעומת הימורי בני אדם ומגיע גם להם איחול חופש נעים: פיסטונס ב-6

02:00 אינדיאנה פייסרס (42-33) – דאלאס מאבריקס (39-36)

מידג'לי 2: לאחר ההצלחה האדירה עם להוסיף עופרת לדלק, מידג'לי נקרא למצוא פתרון לכך שמקררים פעלו על גזים מסוכנים, דוגמת אמוניה, ודליפות גרמו למותם של אנשים. בעבודה משותפת עם כימאי, מידג'לי מצא עוד פתרון נהדר. גז בטוח יחסית לנשימה. הוא לא שכח להדגים אותו על עצמו. הגז הזה לא רק התאים למקררים הוא התאים גם למזגנים וגם לתרסיסים וההשפעה העיקרית של הגז על אדם ששואף אותו ממזגנים הוא התמסטלות קלה. או כך שמעתי. לקח לאנושות הרבה יותר זמן להבין מה לא בסדר בפתרון המופלא הזה ממה שייקח להנהלת המאבריקס למצוא הרכב שמתאים ללוקה, או כך אנחנו מקווים.

וגם הלילה "לוקה מג'יק" דרוש לקבוצה מדאלאס כדי להציל את העונה שלה. אבל מי לא יגיע? לוקה שהפעיל את קסמיו על השופט. 

ייתכן ולשחק בלי הכוכב שלה יאפשר לדאלאס לנסות לנצח כקבוצה את היריבה הלא מאוד מרשימה שלהם. בעיקר אם טייריס הליברטון אכן ייעדר. אבל לפי איך שהקבוצה מטקסס נראית עכשיו – נצחון שלהם באינדיאנה יכול להפתיע.

הימור:

יונתן: אינדיאנה ב-10

מטק"ה: דאלאס ב-2

02:30 ניו יורק ניקס (33-42) – יוסטון רוקטס (57-18)

מידג'לי 3: את הגז שצוותו של מידג'לי מצא הוא מיתג בשם פריאון. מוכר גם בשם CFC או אם אתם מתעקשים:  די-כלורו-די-פלואורו-מתאן.

תגידו את זה 3 פעמים רצוף.

היחידה שלא נהנתה מהסטלה מגז המזגנים הייתה כמובן שכבת האוזון שהתחילה להתדלדל לה ובגדול הגדילה את הסיכוי שכולנו נקבל סרטן. מאז שעובדה זו התגלתה העולם פעל מהר מאוד כדי להוציא את הפריאון וגזים דומים משימוש ב-197 מדינות. לצערנו, סין לא כלולה ביניהן. 

הרוקטס, ששיטת המשחק שלה העונה יכולה להיות מוגדרת כ"תהילים במקום טילים" היא הקבוצה החלשה ביותר במערב ויכול לתת הזדמנות לניקס לחזור לרכוב על סוס הנצחונות אחרי שהמארחת הפסידה 3 משחקים ברציפות. הניקס קבוצה התקפית מצוינת ולא צפויה להתקשות מול האין הגנה של הרוקטס. או האין התקפה של הרוקטס. 

הימור:

יונתן: ניקס ב-14

מטק"ה: ניקס ב-12

04:00 יוטה ג'אז (39-35) – פניקס סאנס (35-39)

מידג'לי 4 (הוא היה שובב גדול): הג'אז והסאנס זוכים גם לספר את האפילוג על מידג'לי. הוא אכן עמד בראש הצוותים שאיפשרו לקחת את כלי הרכב שנות דור קדימה וכך גם את המקררים והמזגנים. מצד שני, הוא ייזכר לנצח כאדם שההמצאות שלו היו קטלניות לחלוטין. 

אבל הייתה לו המצאה נוספת בקנה. לאחר שנדבק בפוליו (אז עוד לא היה חיסון), פיתח המצאה נוספת – מערכת רצועות שעזרה לו להתרומם מהמיטה ללא עזרה. ב2 לנובמבר 1944 נמצא ללא רוח חיים לאחר שהתסבך בתוך הרצועות האלו ונחנק למוות. 

הסאנס עדיין ללא דוראנט וקצת מדשדשים, הג'אז ללא סקסטון, קלארקסון ואולי מארקנן ואחרי 3 הפסדים רצופים. הג'אז והסאנס מגיעות עם מאזן הופכי, שיושב 3 מקומות מהמקום האחרון והראשון (בהתאמה) ועדיין איכשהו לא רחוקות מאוד האחת מהשניה.

הימור:

יונתן: הסאנס ב-10

מטק"ה: ג'אז ב-19

04:30 דנבר נאגטס (24-50) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (25-49)

יש עוד דרכים להביא את הסוף. בנובמבר 1961 אבד הקשר עם פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה (NORAD) שהמטה שלו נמצא בקולורדו. בתגובה לאובדן הקשר בסיסי חיל אוויר בארצות הברית הפעילו אזעקות והתכוננו לתקיפה גרעינית כנגד ברית המועצות, המתקפה הייתה כמעט מוכנה עד שהבינו שפשוט הייתה תקלה בתחנת הממסר והרדיו רדיו לא שידר אליו.

וזה מה שהופך את קולורדו לזירה מצוינת למפגש הטיטאנים של הערב. יוקיץ', הMost Valuable Player המכהן מול הטוען לכתר, ג'ואל אמביד, שנאלץ בשנה שעברה להסתפק בפרס הניחומים של הMost Valuable Philadelphian. סיפור אמיתי.

שתי הקבוצות מציגות התקפה מצוינת – הנאגטס במקום השני ופילי במקום הרביעי הרייטינג ההתקפי. פילי נמצאת במקום ה-7 והמכובד ברייטינג ההגנתי, כשהנאגטס פחות מרשימים, בעיקר כמובילי קונפרנס – במקום ה-15. אמביד מוביל על יוקיץ' במפגשים ביניהם וניצח ב-5 מתוך 7 ההזדמנויות.

אמביד והארדן מוגדרים Game Time Decision, מה שיכול להביא לאנטיקליימקס במשחק כזה אבל בהנחה שכולם יתייצבו – זה משחק ששווה לקום מוקדם בשבילו. 

לאמביד ושות' יש יותר מה להוכיח, יותר מה להיאבק על הדירוג בפלייאוף ויותר הגנה. הגיוני שיינצחו אבל בעונה הזו זה כנראה אומר שהם יפסידו. 

הימור:

יונתן: פילדלפיה ב-3

מטק"ה: פילדלפיה ב-2

05:00 סקרמנטו קינגס (29-45) – מינסוטה טימברוולבס (37-38)

המלחמה הקרה המשיכה להיות קרה אך מאיימת וכמעט שיגורים נרשמו גם במשבר הטילים הקובני ב-1962, ב-1979 (הכניסו בטעות קלטת אימונים עם תרחיש למתקפה למערכת המרכזית של NORAD), ב-1980 (בשל תקלה בשבב מחשב), ב-1983 (קרני השמש גרמו לשיבוש בלווין סובייטי ששידר אליהם התראת שווא) וכנראה שבעוד כמה הזדמנויות. 

האנושות איכשהו שרדה את המלחמה הקרה והקינגס שרדו תקופה ארוכה בבצורת פלייאוף ואליהם מגיעים הטימברוולבס, עוד קבוצה שלא מרבה לבקר בפלייאוף וכרגע נאבקת על שמירת מעמדה כמובילת הפלייאין ובתקווה להתברג במקום בטוח יותר. האם לטימברוולבס יהיה כוח לעצור את המארחת לילה אחרי שגנבו נצחון מגולדן סטייט?

אם דיארון פוקס לא יישחק, כפי שהקבוצה מסקמנטו מאיימת – אז ייתכן שזה אכן ייקרה. 

הימור:

סקרמנטו ב-7

מטק"ה: מינסוטה ב-20

05:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (42-32) – ניו אורלינס פליקנס (37-37)

מפגש בין שתי קבוצות שחוו שינוי באקלים שלהן מחמות לקרות מספר פעמים במהלך העונה. שתיהן התחילו חזק, התרסקו אבל נראה שהפליקנס, עדיין ללא זאיון מצליחה לטפס חזקה, רושמת נצחון 4 רצוף ונושמת בעורפם של הטימברוולבס והווריירס. 

המערב אכן מטורף העונה.

הימור:

יונתן: הבלייזרס ב-4, כי לפעמים גם קבוצות שרוצות יותר צריכות להפסיד

מטק"ה: הבלייזרס ב-5

05:30 לוס אנג'לס קליפרס (36-39) – שיקגו בולס (38-36)

הבולס, התגלו כקאליברים בהגנה. הקליפרס היו רוצים להיחשב ככאלה אבל הם בעיקר לא טובים כקבוצת התקפה והלילה ייחסרו את פול ג'ורג', את קולין פאוול ואולי גם את קוואי שנפגע ממרפק בפניו במשחק קודם. במידה וקוואי באמת נעדר, ראסל ווסטברוק יהיה זה שינסה לעצור את דהירת השוורים.

ואם כבר הבולס, אז נפיחות של פרות הן מתחרה מצוין בפליטת גזי מתאן למכוניות (אלו שנוסעות כיום על דלקים מהולים באתנול). משרד הביטחון בדיוק הציג תרחיש לכך שאנחנו יכולים לצפות לגלי חום של 49 מעלות בקיץ ולסיכונים של שריפות ענק. וזו בעצם בשורה לכל מי שעכשיו עסוק מידי בהתנגדות או בתמיכה למהפכה המשפטית – כולנו הולכים למות בכל מקרה. תהיו אופטימיים. 

הימור:

יונתן: הבולס ב-10

מטק"ה: הבולס ב-3

לפוסט הזה יש 43 תגובות

        1. דווקא לי זה היה נשמע אופטימי, לעשות טעויות זה בסדר ואנושי. לא כל הרעיונות יהיו טובים. כשמגלים את הטעות יש לנו בני האדם את היכולת לתקן את הטעות, ללמוד ממנה ולהשתפר.
          יש לנו גם את היכולת להסתיר אותה, לשקר ולרמות כדי למען רווח אישי

          1. אני לא יודע ממה להיות יותר אופטימי – מזה שצפויים לנו גלי חום ושריפות ענק, או מזה שראסל ווטברוק יהיה זה שינסה לעצור את הדהירה של הבולס

    1. שמעון אני מתעב לברון יותר ממך, אבל אתה מקשקש, הייתה עבירה ברורה על לברון, מכה לפני ופלגרנט הגיוני לפי החוקים (מגוחכים ככל שיהיו).
      ההרחקה באה אחכ על מבט זועם וזריקת הערה לשופט

    1. סיפור מזעזע אבל כנראה לא נדיר…
      מי יודע להגיד כמה "המצאות" מניבות רווח עצום הן בעצם פצצת זמן בריאותית?
      אולי בעתיד הקרוב נגלה שגם חיסון הקורונה הוא כזה??
      אולי גם שאר החיסונים?
      אולי חלק מהתרופות הפופולריות כנ"ל??

      תחשבו על זה

  1. אם זה אכן יום ההימורים האחרון של המטק"ה אזי מספר היעד הוא 90. כלומר זה מספר המשחקים שאתם, המגיבים, צריכים להמר מעליו. מי שפחות מזה לא ייספר.
    אז הערב זה זמן טוב להתחיל.. תנו בראש.

  2. פריוויו מעולה, מעלה זכרונות מטורים של פעם פה באתר…
    תודה רבה יונתן על עונה שלמה של ימי שני (בשמש). תמיד כיף לקרוא ואם לא נזהרים, עלולים גם ללמוד משהו

  3. אני אוהב את הסיפורים מסביב המשחקים.
    משפט המחץ? "לאמביד ושות' יש יותר מה להוכיח, יותר מה להיאבק על הדירוג בפלייאוף ויותר הגנה. הגיוני שיינצחו אבל בעונה הזו זה כנראה אומר שהם יפסידו."
    תודה יונתן

  4. בהמשך לטור שדן העלה פה אתמול שכח לציין שגם פעם כוכבים היו בורחים ממפגשים אחד מול השני כבר משנות ה60 כמו המדדה וחבריו.

    סיבת העדרות של אמביד שקר כלשהו ועייפות חחחחח אשכרה כתבו עייפות מסכן שיחק בק טו בק צריך שבועיים לנוח

  5. בס"ד
    תודה לפיצוץ של קדימון….
    באקס ב 17
    אינדי ב 6.
    דנבר ב 7.
    סקרמנו ב 9, אם השועל משחק, מיני, 5, אם לא.
    בלייזר ב 2, דיים טיים.
    הפתעה קליפרס ב 6.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט