אירועי דיומא – 26.03.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 7 ואחרון

קטע 6 של המירוץ, שהיה קטע גבעי עם טיפוס לפני הסיום וסיום מישורי לאחר ירידה, הביא לנו בידור ראוי לשמו בקטע בו לא ציפינו לכך. כבר במיאוץ הביניים הראשון קיבלנו מאבק אימים בין פרימוז' רוגליץ' לרמקו אוונפול על שניית בונוס, בה לבסוף זכה הסלובני. הקטע המשיך להתנהל עם קבוצת בריחה מלפנים, שכמו בכל הקטעים עד כה נגרסה ע"י הדבוקה בעלייה המסיימת. מעט לאחר מכן קיבלנו מתקפה של מארק סולר מתוך הדבוקה. ממש לפני סיום הטיפוס קיבלנו, איך לא, ניסיון בריחה של אוונפול, כששוב היחיד שהצליח להישאר עימו היה רוגליץ'. השניים הצליחו לחבור לסולר, שבהמשך דעך ונתפס ע"י הדבוקה. צמד המובילים נותר בחזית, אך אוונפול היה היחיד שעבד, בעוד שרוגליץ' נותר על גבו. המצב תיסכל את אלוף העולם, שהוריד את הרגל מהגז, עד שהצמד נתפס ע"י הדבוקה. עדיין, במיאוץ הביניים שהגיע מייד אחר כך, הוא גמל לסלובני על מיאוץ הביניים הקודם, כשהצליח לעבור ראשון את הקו. הדבוקה המצומצמת המשיכה להתנהל בקצב מהיר עד למיאוץ סיום, בו הצליח קיידן גרובס לגבור על בריאן קוקאר, כשאידה שלינג משלים את הפודיום. הניצחון של המאיץ האוסטרלי הצעיר, השני שלו במירוץ, היה מרשים במיוחד, זאת כיוון שסבל מתקלה מיכנית שלושה ק"מ לסיום, ונאלץ להדביק את הפער לדבוקה תוך שהוא רכוב על אופניו של חבר קבוצה. כך, בסוף קטע מרובה אירועים, לא קיבלנו שינויים משמעותיים ב-GC, ורוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו אוונפול (10+), אלמיידה (1:07+), סולר (1:54+), לאנדה (1:55+), וודס (1:59+), צ'יקונה (2:02+), הינדלי (2:07+), אוידטברוקס (2:28+) ואורן (2:49+).
קטע 7 הוא הקטע המסיים של המירוץ. כמו בכל המהדורות הקודמות, גם כאן נקבל את הסיום המסורתי בברצלונה. עיקר העניין כאן יהיה בחלק המסיים של הקטע, עת הרוכבים יקיפו שש פעמים את המונג'ואיק, הלא הוא הר היהודים. כל הקפה כוללת טיפוס קצר בשיפוע מתון יחסית, מה שמשווה לקטע תוואי של מירוץ קלאסיקות. מדובר בד"כ בקטע מאד מבדר ורב אירועים, שבמהדורות רבות הצטרף לעובדה שהפערים בצמרת ה-GC היו קטנים. זה בהחלט המצב גם הפעם, לפחות בכל הקשור לפער בין רוגליץ' לאוונפול. צריך לקרות הרבה על מנת שאוונפול יצליח לסגור את פער עשר השניות בינו לבין רוגליץ'. אלא שהתוואי כאן הוא בדיוק זה שחביב על אלוף העולם, ובצירוף הגישה התוקפנית אותה אנו רואים ממנו במירוץ זה ובמירוצים קודמים, אזי אנו אמורים לקבל קטע שממנו לא כדאי להסיר את העיניים מהמסך היום. שידור ביורוספורט 2 ב-12:15.

מירוץ גנט וובלחם

האיזור הפלמי של בלגיה ממשיך להמטיר עלינו קלאסיקות יויות בקצב מסחרר, ואחרי מירוץ הארלבקה בשישי אנו מקבלים היום את מירוץ גנט וובלחם. כמו בשאר הקלאסיקות באיזור, גם כאן נוכל לראות ריכוז של טיפוסים קצרים ותלולים, המלווים במספר (קטן יחסית) של קטעי פאבה. אלא שבניגוד למה שראינו בהארלבקה, כאן אלה מרוכזים ברבע השלישי של המירוץ, בעוד שבשאר הדרך התוואי יהיה שטוח למדי. זה הופך את המירוץ לכזה שבו הסיכוי לזכייה קיים גם עבור הקלאסיקנים וגם עבור המאיצים. את הזוכה של הארלבקה, וואוט ואן ארט, ניתן בהחלט לשייך לכל אחת מהקבוצות, והוא בפירוש אחד המועמדים הרציניים כאן לזכייה. מלבדו, נוכל לראות בקבוצת הקלאסיקנים שמות כדה לי, גירמאי, מוהוריץ', קונג, פוליט, סורן קראו, לאמפר, סטויבן, וולנס, בטיול וסאגאן (שייפרד מהמירוץ בו זכה שלוש פעמים בעבר). בחבורת המאיצים נוכל לראות חברים כמרלייה ויאקובסן (מעניין שקוויק סטפ משתפת כאן את שני המובילים שלה), פיליפסן, גרונבייגן, בנט, יואן, דמאר, קריסטוף, פדרסן, גביריה, אקרמן, קואי וקבנדיש. קבוצת IPT תגיע לכאן עם הקלאסיקן ספ ואן מארק ועם המאיץ ג'אקומו ניצולו. שידור ביורוספורט 2 ב-14:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. מעולה כרגיל
    .
    בקייפ-אפיק מזנקים ב-9:30 לסטייג' השביעי והאחרון.
    אתמול היה יום מלא תהפוכות. זוג הגרמנים, אגר ובאום, סוף-סוף זכו לרכוב עם החולצות הצהובות (הם האלופים המכהנים אך אז הם עשו מהפך רק בקטע האחרון ולכן דה פקטו לא רכבו עם חולצות המובילים).
    אך אבוי להם – ממש באמצע המסלול הסתבך לאחד מהם חוט ברזל במעביר (ספוילר – לא המעביר החדש של סראם); הם קצת ניסו לתפעל את התקלה ואחרי כמה דקות החליטו ללכת לאזור הטכני.
    ***סוגריים: הסבר על חוקים ועניינים במירוצי שטח, ובעיקר ההבדל ממירוצי כביש
    במירוצי השטח איך רכב קבוצה מלווה וכאלה. הרוכבים לוקחים על גופם ואופניהם ציוד "עזרה ראשונה" – בד"כ משהו שיאפשר לתקן פנצ'רים (עד רמה מסוימת), מפתח שרשרת ולא הרבה יותר מזה. מעבר לכך יש בכל סטייג' תחנה המוגדרת כאזור טכני, אליו כל רוכב רשאי לשלוח ציוד – אצל רוכבי הפרו מקובל שיהיו להם שם גלגלים, צמיגים, מעביר הילוכים ועוד.
    (מסיבה מסוימת שלא ברורה לי עד הסוף אין אפשרות להחלפת אופניים)
    ***סגור סוגריים
    אז הם החליטו לחזור לאזור הטכני. למה אני מדגיש "לחזור"? כי הם כבר היו כ1.5 ק"מ אחריו. כלומר מעבר לזמן שלקח להם לנסות לתפעל לבד, ואז להחליף מעביר באזור הטכני, הם גם רכבו 3 ק"מ אקסטרה.
    בראיון בסוף הסטייג' הם גם אמרו שהם בכלל התלבטו האם לחזור כי הם לא היו בטוחים האם מותר לרכוב אחורה.
    כך או כך הם חזרו לרכוב (הפעם בכיוון הנכון) וניסו לצמצם נזקים ככל הניתן. בסופו של דבר הם איבדו כ-11 ד' ירדו למקום השלישי הכללי.
    בלי קשר הכלל הצמד האמריקאי/דרופ אפריקאי ניצח את הסטייג' ועלה למקום ה-2, במינוס דקה ומשהו מהשוויצרים של סקוט/סראם.
    .
    בקיצור, עשו לעצמכם טובה ותראו היום בלייב.
    זה סטייג' של 80/2,400. לא קל כמובן, אבל יחסית לתחרות הזאת סולידי למדי.
    https://www.epic-series.com/capeepic

      1. חח
        he's starting to grow on me
        אבל, לפחות נכון לעכשיו, עדיין יותר אוהג את רוג (וחושב שפוג כבר רגל וחצי בדרך להיות העז)
        .
        עדכון קייפ-אפיק:
        החולצות הצהובות (נינו ופריקשניכט) ממשיכים את הדעיכה מהיומיים-שלושה האחרונים וכבר בשלב מוקדם נשרו מהחבורה המובילה.
        מקדימה נמצאים מקומות 2 ו-3 ערב הזינוק, יחד עם עוד זוג שלדעתי בטופ 5 גם הוא (אבל בפער גדול מהפודיום).
        הגרמנים מאוד סובלים אחרי כל הבלגן מאתמול, שדרש מהם הרבה כוחות – בעיקר מנטליים לדעתי. אבל הם מפגינים את הגישה האגרסיבית והמהנה שמאפיינת אותם ומנסים לתקוף.
        קו הסיום עוד כ-18 ק"מ, וכל הסימנים מראים שיהיה נצחון במרוץ של טויוטה-ספשלייזד (הצמד הארה"ב-דרא"פ). מעניין לראות מי ינצח את הסטייג'.

  2. רוגליץ' מאפשר בג'נטלמניות לרמקו לנצח בקטע, אחרי שגם נתן לו לקחת את הנקודות שייתנו לו את מלך ההרים. ראוי מאד, אבל משאיר לרוגליץ' את הזכייה במירוץ. איזה מאבק הולך להיות לנו בג'ירו בין השניים האלה.

  3. וואי וואי אני לא מאמין שנאלצתי לפספס את זה.
    נתנחם בערב עם הלנטרן רוג'…
    יאללה תביאו כבר את הג'ירו

  4. לא חושב (אבל צריך לבדוק) שיש מי שיכול לסמן על החגורה שלו את הטירנו-אדריאטיקו, פאריס-ניס, דופינה, איטזוליה, קטלוניה ורומנדי. לא בטוח שיש אפילו מישהו שמחזיק ארבע מתוכם ברקורד. אולי אם נזרוק פנימה גם האמריויות.

  5. כשבפלוטון המדולל מאחור יושבים להם שני מלאכי חבלה בצהוב. אם אחד מהם הוא קוי זו עלולה להיות חרב פיפיות.

  6. הלוואי וידעתי יותר, הכרתי יותר, והייתי יכול להשתתף בדיונים. בטלביזיות המחוברות ב-CABLE אפשר למצוא אופניים באירופה. כאן בדיור המוגן אני מוגבל ל-DIRECT TV מהסטלייט ללא אפשרות להוסיף ערוצים גם אם אני מוכן לשלם אקסטרה. אבל נאמר לי שעוברים לחברה אחרת ואז כנראה אוכל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט