תסתכל עליו ותראה שהוא פותר כל תשבץ ללא פניקה. הוא משחק שחמט מבלי לצרוח ולהזיע, והאימאז' הרגוע שלו משודר לשחקניו. לכן הם רגועים בשתי הדקות האחרונות בהן הם מנצחים את נצחונותיהם.

 

הוא מחליט החלטות אישיות באופן מיוחד ושונה משאר המאמנים, ושחקניןו קונים את מה שהוא מוכר. הוא מציע להם מה היא הדרך הטובה ביותר לנצח עם מה שיש להם, ושחקניו קונים את מה שהוא מוכר להם כי לרוב הוא צודק.

 

היום לכל קבוצה ישנם שחקנים אתלטיים הרבה יותר מדוויין ווייד, ריי אלן, כריס בוש, שיין בטייה, אדוניס האסלם, מריו צ'אלמרס, נוריס קול, כריס אנדרסן, ג'יימס ג'ונס, רשאד לואיס, או מייק ביזלי.  האתלט היחידי – אני חוזר ואומר – היחידי בקבוצה – הוא לברון. השאר וותיקים מדי, פצועים מדי, נמוכים מדי, ואיטיים מדי. קבוצה ללא כל אתלטיות. אבל קבוצה בעלת משמעת ושכל.

 

 

Game 2 in Indianapolis: Heat 87, Pacers 83 — Heat forward LeBron James drives on Pacers forward Paul George.

ספואלסטרה פתאום מעביר את לברון ללו-פוסט. הוא מוציא את כריס בוש לפרימטר. דוויין ווייד למד אצלו כיצד לשחק ללא כדור. ריי אלן למד פתאום כניסה לסל – דבר שבסלטיקס כמעט ולא עשה. מריו צ'למרס משחק בפינה יותר מאשר בפוינט. ה-LINE-UP משתנה מרגע לרגע, ואיכשהו כל ליינאפ נראה שעובד מצויין, ומעפיל ומסתיר את חוסר הגובה, חוסר המהירות, וחוסר הניתור.
הרוטציה שלו נראית לי כל הזמן כמושלמת ממש. כמו כן הטיים-אאוטים שלו תמיד בשנייה הנכונה.

הוא המאמן הבלתי קונבנציונלי מכל המאמנים האחרים בליגה. כשראה שסטפנסון הורס את צ'אלמרס, הוא שם עליו את קול, את לברון על פול ג'ורג', ואת דוויין על ג'ורג' היל. לפתע המכונה הפייסרית נעצרה כי לברון חיסל את ג'ורג', דוויין השתלט על היל, וקול עשה מה שעשה על סטפנסון בשעה שכריס אנדרסן ניתרל את רוי.

 

תסתכלו על מיאמי היט: את מי מהם היה רוצה הפלח בקבוצתו?

רק שחקן אחד: לברון ג'יימס!

לאף שחקן היט אחר אין מקום בסאן אנטוניו ספארס. אפילו אינדיאנה פייסרס לא היתה רוצה אף שחקן מלבד לברון. דוויין ווייד? למה? סטפנסון יותר צעיר, יותר חזק, יותר מהיר, וקלעי מרחוק יותר טוב. אני לא רואה בהיט שחקן אחד מלבד לברון שלארי בירד היה רוצה. כריס בוש? במקום מי? במקום דייויד ווסט? השתגעת?

 

מיאמי היט היא קבוצה של שחקני זבל אם תיקח אותם אחד על אחד.

 

הדבר היחיד נשיש להם היא אינטיליגנציה, אמונה אחד בשני, ואת המאמן הטוב ביותר שיכול להיות להם.

 

אולי הפלח מאמן יותר טוב מאריק ספואלסטרה. למעשה אני בטוח שהוא טוב יותר מספואלסטרה.

 

אבל לא למיאמי היט. למיאמי היט ספואלסטרה הוא המאמן הטוב ביותר בעולם!