קליבלנד נגד ברוקלין והקליפרס נגד הת'אנדר בחמישי / רועי ויינברג

ארבעה משחקים בלבד לפנינו בחמישי, ובמוקד שידור חוזר של המשחק בין ברוקלין לקליבלנד. הקליפרס השוקעת ואוקלהומה המתרוממת ייפגשו, ונראה גם את ניו אורלינס ואת אורלנדו. בואו נתחיל.

01:30 – ברוקלין נטס (33:39) – קליבלנד קאבלירס (28:46)

שתי הקבוצות נפגשו בין שלישי לרביעי, במשחק שהסתיים ב-109:115 לקליבלנד. דונובן מיטשל קלע 31 נקודות, שישה שחקנים שונים קלעו בדאבל פיגרס מנגד. גם היום מצפה לנו משחק טוב, כשהמצ'-אפ המרכזי בעיניי יהיה מיטשל נגד מיקאל ברידג'ס.

ברידג'ס משחק כשוטינג גארד מאז הטרייד ונראה נהדר. עם 25.4 נקודות למשחק (49.2% מהשדה, 40.6% מהשלוש) הוא נראה כמו כוכב במדגם של 17 משחקים, בהם הנטס נעים בין רצפי ניצחונות להפסדים, ואולי הבסיס להמשך של הקבוצה אחרי הקריסה של עידן קיירי/דוראנט.

הבעיה היא שעכשיו הם ברצף הפסדים. ברוקלין הפסידה באבעת משחקיה האחרונים, האחרון לקאבלירס, ובסכנת איבוד המקום השישי במזרח. כשהם יכולים לפגוש את טורונטו ואטלנטה בשני משחקי הפליי-אין קשה להתחייב על כך שהם יהיו בפלייאוף בכלל.

ואי אפשר להגיד את זה על קליבלנד. הקאבס, אולי קבוצת ההגנה השנייה הכי טובה בליגה, ניצחו 8 מ-10 האחרונים ומעלים הילוך לקראת הפלייאוף. הם אמנם רחוקים גם מהמקום השלישי (4 משחקים מהסיקסרס) וגם מהמקום החמישי (4 משחקים מהניקס), אבל רוצים להגיע לפוסט-סיזן בכושר טוב. זה עובר דרך ניצחון היום של קליבלנד ב-13.

05:30-לוס אנג'לס קליפרס (35:38)-אוקלהומה סיטי ת'אנדר (36:36)

הת'אנדר בדרך לפלייאין, ואולי גם לפלייאוף. הם מרחק משחק וחצי מהקליפרס במקום החמישי, ניצחו 8 מ-10 האחרונים ועם לו"ז יחסית קל, שכולל גם יריבות ישירות וגם קבוצות שסיימו מעשית את העונה. זה נראה כמו מדע בדיוני בתחילת העונה, אבל לקבוצה של שיי גילג'ס אלכסנדר (34.4 נקודות למשחק בתקופה הזאת) יש סיכוי טוב לסיים חמישית במערב. ג'יילן וויליאמס הרוקי נראה נהדר עם 19.1 נקודות, 7.1 ריב' ו-4.4 אס', ג'וש גידי עושה הכל וקולע ב-41% מהשלוש.

הקליפרס, לעומתם, בדרך החוצה. פול ג'ורג' כנראה סיים את העונה הסדירה, הם אמנם ניצחו 5 מ-7 משחקים לפני וקצת השתפרו אחרי הדעיכה עם הגעתו של ראסל ווסטברוק, אבל זה קרה כש-PG13 שיחק 37.3 דקות למשחק וקוואי 38.1. יש להם שני משחקים מול ממפיס ואחד מול הלייקרס בהמשך – כנראה כשלברון ג'יימס בריא – והעומס על קוואי עלול להיות גדול מדי.

זה מבאס מאוד. ראסל ווסטברוק לא אשם (11 נקודות ב-40%, 6.6 ריב' ו-6.3 אס' בתקופה האחרונה, כשהוא עם ה+/- השלישי הכי גבוה בקבוצה), אבל הקבוצה פשוט לא מצליחה להחזיק. קוואי לנארד עם 28.2 נקודות (53% מהשדה, 48% מהשלוש), 6.6 ריב' ו-3.9 אס' למשחק ב-27 המשחקים האחרונים, אך עם 37 דקות למשחק. הוא לא יכול ולא צריך לשחק כל כך הרבה, אבל עדיין אחד השחקנים הכי טובים בעולם. לא בטוח בכלל שהוא יהיה עכשיו בפלייאוף בהתחשב בפציעה של ג'ורג' ובזה שהמערב צמוד.

הערב הקליפרס יצטרכו את קוואי בשיאו, וגם לא בטוח שזה יספיק בהתחשב בזה שהקבוצה השנייה טובה יותר ובזה שהשחקן השני הכי חשוב של הקליפרס ו-37 דקותיו נעלמות. מחכה לנו משחק טוב מאוד, אחד ששווה לקום אליו, אבל אחד שיגמר בניצחון צמוד של הת'אנדר, ב-4. המומנטום יכול לסחוף אותם לשישייה הראשונה.

01:00-אורלנדו מג'יק (43:30) – ניו יורק ניקס (32:42)

גם כאן, משחק בין קבוצה שצריכה ניצחונות לאחת שכנראה סיימה את העונה. הניקס במקום החמישי ובצד הלא נכון של הבק-טו-בק אחרי הפסד למיאמי, אבל לא יכולים למעוד בהתחשב במאבק המשולש עם ההיט (המתחממים) וברוקלין.

הם ספגו 140 ו-127 נקודות בשני המשחקים האחרונים, הפסידו בשניהם, וירצו להעלות הילוך בהגנה. אותה הגנה הייתה יחסית טובה העונה, ולא אמורה להתקשות מול הפורוורדים הארוכים של אורלנדו. כשבהתקפה יש את ג'יילן ברנסון, בעונה נהדרת, הם הפייבוריטים הגדולים היום.

המג'יק יכולים לנצח הרבה קבוצות והפתיעו כמה פעמים בשבועות האחרונים, אבל אנדרדוג (בטח במדיסון סקוור גארדן). הסיפור המעניין ביותר שם הוא מרקל פולץ, שנראה במשחקים האחרונים כמו רכז טוב (15.3 נקודות ב-53% מהשדה ו-5.8 אס' ב-2023), גם אם הקבוצה לא בהכרח מנצחת. אם הוא נשאר בריא יש שם בסיס נהדר בדמות השילוב של פולץ-בנקרו-וגנר. הם יכולים לדבר חזק בשנה הבאה, אבל היום זה של ניו יורק ב-17.

03:00-ניו אורלינס פליקנס (37:35) – שרלוט הורנטס (50:23)

אחד הדברים המעניינים במשחק, והנקודה שממנה אני רוצה להתחיל עליו את הדיון, הוא מי שלא ישחקו. לאמלו בול נפצע בקרסולו פעם נוספת וגמר את העונה, וזאיון וויליאמסון ייבדק מחדש בעוד שבועיים. הראשון מפספס המון משחקים (בדומה לאחיו, שאולי לא יחזור לשחק כדורסל) אחרי רצף פציעות ברגליים, שאולי קשורות לנעליים של ביג בולר בראנד, המותג הזול שלונזו ולאמלו נאלצו ללבוש בהוראת אביהם. השני הגיע לקבוצה עם הצוות הרפואי אולי הגרוע ב-NBA, היה במקום הראשון במערב כששיחק העונה ונעדר מינואר.

הפליקנס במאזן 29:9 אחרי שפתחו את העונה ב-8:18, ועדיין יכולים תיאורטית להגיע לפלייאוף. הם מרחק משחק מהפליי-אין ואחרי שני ניצחונות (על הספרס והרוקטס), אבל מחכים להם יותר מדי משחקים נגד קבוצות טובות במזרח ובמערב. לא נראה שהם יכולים לנצח אותן, גם אם ברנדון אינגרם, יונאס ולאניוצ'אס וטריי מרפי נראים טוב.

למזלם, שרלוט נטולת לאמלו שייכת לליגה של יוסטון וסן אנטוניו ולא לליגה של הדנבריות. למרות שיש להורנטס כמה שחקנים לא רעים, קשה לראות אותם מנצחים קבוצות טובות יותר על הנייר – כמו רוב הליגה – וקבוצות שצריכות את הניצחון יותר מהם – כמו רוב הליגה. ניו אורלינס ב-8.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. פריוויו מחודד להפליא, מקצוענות לשמה, תודה רבה רועי. לא נותר לי אלא לחכות שתצא כבר לפנסיה ותוכל לכתוב כאן בהיקף מלא…
    😉
    .
    מה שכן – קוואי ינצח את אוקלהומה, בדיוק בגלל שהוא צריך את זה להמשך.
    .
    ניקס
    קליבלנד
    ניו אורלינס
    קליפרס

  2. תודה רועי. לך ולכל אנשי הצוות שעמלים וכותבים יום יום. זה לא מובן מאליו.
    .
    לנושא איכות השיפוט שמרבים לדבר עליו ואני קורא טענות שהמצב בנבא מעולם לא היה חמור כל כך. לכאורה זה לא אמור להיות כך כי הנבא משלם לשופטים יותר מכל גוף אחר ולהערכתי משכורות טובות ולא להם ולא לשאר הנוגעים בדבר יש ענין בשיפוט רע. אני שם בצד את הרינונים על שיפוט מוטה כספי הימורים כי אני מניח שגם אם התופעה קיימת היא שולית. חזקה על הנבא שלאחר שערורית דוניהו הם בודקים כל חדש.
    .
    הסיבות די ברורות לי. האחת, מהירות המשחק. השניה, איכות הצילום הטלויזיוני . הכל חד וברור לצופה ומעשרים מצלמות בכל זוית. לא יודע איך הנבא יכולה להתמודד עם 2 הבעיות האלו.

    1. הnba בודק לעצמו כדי להכתיב את המגמות שהם הנחו לתת לכוכבים (לא בכתב כמובן 😉). הnba משקר ומחרטט גם במה שכולם רואים. שכולם רואים שאין עבירה הם מוציאים הודעה שהייתה עבירה 😂😂.
      אמינים כמו הפוליטיקאים הנאמנים שלנו ושופטינו האמינים שגם בודקים את עצמם בועדות בדיקה 😉

  3. בס"ד
    תודה רבה.
    מושקע ב יותר.
    ועכשיו לתחזיות פרועות.
    נטס ב 4
    אוקלוהומה ב 9
    ניו יורק ב 11
    ניו אורלינס ב 5

כתיבת תגובה

סגירת תפריט