מעורב הופס ליום ה': (Shohei Ohtani (大谷 翔平 – – שחקן הבייסבול הגדול בכל הזמנים? וכמובן הופס

1.יום חג למשחק הבייסבול

אם אתם חושבים שמשחק הבייסבול הוא כמו 'הקפות' ששיחקנו לפני 75 שנה אתם גם צודקים וגם טועים. בגדול המטרה היא שווה: לחבוט בכדור עם מקל – אלה – ולרוץ מסביב התחנות עד שמגיעים 'הביתה.

אבל תראו כיצד אוטני – לדעתי גדול השחקנים מאז ומעולם שעבר את בייב רות' כ-TWO-WAY PLAYER (שחקן שדה באאוטפילד בהגנה, ופיצ'ר, זורק הכדור, בהתקפה) – מחזיק בכדור. ישנן כמה "צורות" זריקת כדור, והוא מומחה בכולן. הוא משנה את אחזקת הכדור בכל זריקה, בד"כ תלוי בסוג החובט שמולו, אבל הרבה פעמים סתם, בסוג הזריקה שבא לו.

כל צורת אחזקת הכדור תקבע את מעופו: "טובע" SINKER? (ממש לפני ההגעה לחובט הכדור 'שוקע' פתאום). SLIDER? CURVE BALL? או אולי סתם "FAST BALL" – כדור מהיר ששלו נמדד פעם במהירות 106 מייל לשעה, או 170.5 קמ"ש. תעצמו עיניכם ותנסו לתאר כדור בייסבול קטן הנזרק ממרחק של 60 FEET – בערך 18 מטרים – במהירות של 170 קמ"ש גבוה או נמוך, לצד ימין או שמאל, ועליך לחבוט בו. ALMOST IMPOSSIBLE. היו רבים וטובים שאמרו שזה המבצע הקשה ביותר בספורט.

ממוצע החבטות של אוטני בעונה שעברה היה 593. בלתי יאומן ממש. מבנה גופו הוא אידיאלי – 4'6 (1.94 מ'), והוא שוקל 210 פאונדס (94 ק"ג). בן 28. הוא היה בעונה שעברה 9-15 כזורק עם ERA של 2.33.

במשחק אמש העולם ביקש מאוטני 'TO DELIVER' והוא ענה. בגדול. אחרי ששיחק כשחקן שדה בהתקפה משך 8 אינינגס כ-DESIGNATED HITTER' בהתקפה (חובט במקום הפיצ'ר), והוא נקרא לזרוק באינינג האחרון, ה-9, כשחקן הגנה, כשיפאן מובילה 2-3. אחרי ששני הראשונים נשרפו בדאבל פליי הגיע השלישי, מייק טראוט, אחד החובטים היותר טובים בבייסבול.

מי שמכיר ויודע בייסבול נא לקפוץ אל מעבר הקטעים בכחול:

רק כדי להזכיר לאלה שלא יודעים או שכחו, המשחק הוא בן 9 אינינגס (סיבובים). כל 'סיב'וב הוא תור אחד בהתקפה ותור אחד בהגנה. בכל אינינג זורק הכדור (הפיצ'ר) זורק לתופס אותו – הקצ'ר, כשבשדה מתמקדים 7 שחקנים, שלושה באאוטפילד מרחוק, וארבעה באינפילד מקרוב. אין כאן כל 'חוק' כיצד להתמקם אך 200 שנות המשחק לימדו מה היא הצורה היעילה ביותר להגן.

כשהקבוצה בתורה להתקיף, 9 שחקניה חובטים לפי סדר קבוע עד שישנם 3 OUTS – 'שרופים'. ואז באינינג הבא ממשיכים עם החובט הבא בתור. אמש שיחקו לפי החוקה של הליגה האמריקאית שם כשמגיע תורו של הפיצ'ר לחבוט, ישנה לקבוצה אפשרות לקבוע שחקן כ-DESIGNATED HITTER החובט במקומו של הפיצ'ר. בכל אינינג קבוצה מתקיפה לפי התור עד ששלושה משחקניה 'OUT', או ע"י שלושה STRIKES (כדור שהחובט מנסה לחבוט ומחטיא, או חובט לשטח הפאול; אבל כשישנם שני סטרייקים, החובט לא יישרף עם כדור נוסף לחוץ אלא ימשיך לחבוט עד שיהיה STRIKE נגדו, או BALL לזכותו. "STRIKE" הוא כדור שניזרק והחובט מנסה לחבוט בו ומחטיא, או שהוא לא מנסה לחבוט בו והכדור עובר באזור הסטרייק שהוא מהברך עד הכתף ורוחב הגוף. קבוצה מתקיפה עד שישנם שלושה שחקנים הנשרפים מסטרייקים, או כדור שנחבט וניתפס מהאוויר, או חבטה אל תוך השדה והחובט מנסה להגיע לבסיס אבל הכדור מגיע לשחקן הגנה הנוגע בבסיס לפני החובט. ניתן גם לשרוף חובט ע"י נגיעה בו בזמן הריצה לבסיס, עם הכדור.

אם הפיצ'ר זורק 4 BALLS (כדור הניזרק מחוץ לשטח הסטרייק) החובט הולך לבסיס הראשון, וכל בסיס מאוייש מהבסיס הראשון זז בסיס אחת קדימה. אם הבסיסים מלאים והפיצ'ר זורק ארבעה BALLS כולם זזים קדימה, וזה שהיה בבסיס השלישי מביא SCORE לקבוצה התוקפת. הווה אומר שניתן לנצח ככה משחק אם דבר כזה קורה בשוויון בתחתית האינינג ה-9. אלה בערך חוקי המשחק העיקריים

משך כל המשחק ראינו אות אוטני מתרוצץ מה-DUGOUT – היכן שהחובטים יושבים ומחכים לתורם לחבוט – כ-DESIGNATED HITTER (חובט במקום הפיצ'ר) ל-BULLPEN – היכן שהפיצ'רים מתאמנים לפני שהם עולים על המגרש לזרוק – כי המנג'ר היפאני שינה דעתו כמה פעמים אם הגיעה השעה של אוטני לעלות לגבעת הפיצ'רים ולזרוק. בדיעבד השעה לא הגיעה עד האינינג התשיעי.

כשהגיע האינינג התשיעי המנג'ר קרא לו לזרוק. הוא רץ לעבר הגבעה בריצה קלה, מכנס הבייסבול שלו חום אחרי שהוא ניסה לבטל DOUBLE PLAY נגדו וחבר קבוצתו בהשתטחות אחרי שהוא חבט SINGLE באינינג ה-7.

אינינג תשיעי. יפאן מובילה 2-3. אוטני הפיצ'ר. הוא חושב בראש "אם אני אשרוף את ג'ף מקניל ומוקי בטס, השלישי יהיה מייק טראוט". אנחנו חושבים: "אם הוא שורף את מקניל ובטס, השלישי הוא מייק טראוט, החובט הטוב בעולם. דה בסט נגד דה בסט. אוניית קווין מרי מול אוניית קווין אליזבט. לארי בירד נגד מג'יק ג'ונסון. ONLY THE BEST, BABY". והרשו לי להזכיר עוד פינכה (הישנה מילה כזאת?):

השניים, שוהיי אוטני ומייק טראוט הם חברי אותה קבוצה, הלוס אנג'לס איינג'לס!@!!

הם ידועים כחברים הטובים ביותר בקבוצה. הם , לרוב – שותים בירה יחד, אוכלים את ארוחת הערב יחד, וכל האנגלית שאוטני יודע היא פרי עבודתו של מייק. הם שתו בירה יחד. הם אכלו סטייק משובח יחד. הם הסתכלו וצחקו ב-NIGHT SHOW כשג'ימי קימל עשה את השטיקים שלו וטראוט מסביר לאוטני מה קורה.

אבל הם אף פעם לא שיחקו אחד נגד השני.

"אפילו באימונים אני החלטתי שנגד שוהיי (אוטני) אני לא חובט אפילו לחימום", אומר טראוט.

ועתה, TWO OUTS, ומייק טראוט הוא החובט האחרון. חיים או מוות. הם עומדים לראשונה אי-פעם אחרי 4 שנים באותה קבוצה, אחד מול השני. האחד, יפאני גבוה ויפה תואר המנסה לשמור על יתרון יפאן 2-3 ולשרוף את האחרון, והשני אמריקאי בריא גוף, בלונדיני הנראה כאלוף העולם לאגרוף במשקל בינוני-כבד, המנסה לחבוט הום-ראן ולהשוות את התוצאה, או, לפחות, לחבוט SINGLE או DOUBLE בתקווה שאחריו יגיע הגואל.

בואו נחזור לרגע לפני טראוט. מקניל הגיע לבסיס הראשון בהליכה (4 BALLS). אבל אחריו בטס חבט ל-DOUBLE PLAY ששרף את שניהם, והגענו למצב החם ביותר בבייסבול: שניים שרופים והנה ה-MVP בפיצ'ינג נגד ה-MVP ב-HITTING (חבטות).

ONLY THE BEST, BABY!!!

עוד פרט להסבר: בגלל שהאיינג'לס לא הגיעו באוקטובר לוורלד סרייס עם טראוט או אוטאני, המפגש הזה ביניהם הוא ההזדמנות הטובה ביותר אחרי הוורלד סרייס לראותם על הבמה החמה השנייה ביותר בבייסבול.

אז זהו. הגיע הרגע. אוטני נגד טראוט, השניים שזכו בשני תוארי ה-MVP של האמריקן ליג מהארבע אחרונים,, מייק טראוט כ-'סנטר-פילד (איש מרכז השדה) ואוטני כפיצ'ר

עולם הבייסבול עוצר את נשמתו

לבי דופק בקצב מטורף. מי שטוען שהבייסבול הוא 'משחק משעמם' היה צריך לבדוק את הדופק שלי – 140 דפיקות בדקה. אני לא מנסה אפילו לבדוק את לחץ הדם שלי כי אילו ניסיתי – הייתי צריך להיות כבר בעולם הבא. למה זה המרתק ביותר? כי יש לך זמן לחשוב ולמות מפחד בין זריקה לזריקה. תלוי אם לבך עם ה-HITTER – החובט – או הפיצ'ר – הזורק. וזה לא פנדל – – שזה אחד וגמרנו. כאן זאת זריקה לסטרייק, אחת משלושה ל'שריפה', או זריקת פאול – אחד מארבעה להליכה לבסיס הראשון, או זריקה שהחובט הגיע בה רק לבסיס הראשון, השני או השלישי. או… חבטה אל מעבר לגדר המשווה את המשחק (היו HOME RUNS גם כשהכדור לא עבר את הגדר אבל זה מקרה נדיר ביותר שמעורבות בו שגיאות הגנתיות). כל האפשרויות הללו בכדור הראשון. ויכולות להיות 5 כאלה אם המצב הוא 2 סטרייקים ו-3 BALLS…כל אחת עם כל האפשרויות, ולפני כל אחת חצי דקה של מתח נוראי. בלתי נסבל ממש. לחיות או למות עם כל זריקה.

אלוהים, הצילני!

אז שוב, להזכיר: אחרי שמקניל נשרף בדאבל-פליי נשארנו עם:

Two outs, no runners and Ohtani & Trout

"האם ישנו כאן מישהו שחשב שזה יכול היה להיגמר אחרת?", שאל טראוט אחרי שזה ניגמר.

טראוט מחכה עם האלה. עיניו בפוקוס על אוטני. מבט 'רצחני' על חברו הטוב. אוטני אפילו לא מבזבז שנייה במבט חוזר לעבר טראוט.

אחרי המשחק טראוט נשאל בקשר למבט החד-צדדי, והעובדה שאוטני לא ביזבז שנייה להחזיר מבט ולהסתכל על חברו עד עצם הזריקה עצמה:.

He’s a competitor, man,” Trout said. “That’s why he’s the best.”

הזריקה הראשונה הייתה 'סליידר', טיפונת מתחת ה-ZONE ('המלבן הוירטואלי שאורכו מהכתף ש החובט עד ברכיו ורוחבו גוף החובט). הזריקה השנייה הייתה 168 קמ"ש בגובה השוק הימנית. טראוט חובט בספיד שאילו פגע בכדור היה מעיף אותו 400 מטרים, וכל מה שנותר לו לעשות זה להניד בראשו כאחד המכבד את הזריקה אבל לאוטני אין זמן לחברויות והוא מתעלם מה-GESTURE – המחווה של טראוט. הפיץ' החמישי היה 164 מייל לשעה שפגע בקרקע. טראוט עומד ומסתכל ולא זז.

3-2. FULL COUNT. אוטני נגד טראוט. המצב המטרף ביותר.

שני סטרייקס ושלושה 'בולס'. עוד סטרייק אחד טראוט שרוף והמשחק נגמר. עוד 'בול' וטראוט הולך לבסיס הראשון.

הכדור האחרון יצא מידו של הזורק. היה זה 'סליידר' – לפינה השמאלית הגבוהה של הזורק שהיה BALL ברור – אבל טראוט, המנוסה כל כך, חבט באי סבלנות ברורה, ואלתו פגעה רק באוויר החם והרטוב של מיאמי. ייתכן גם שטראוט ראה בעשירית השנייה שהייתה לו שזה הולך להיות סטרייק, אבל עתה זה כבר לא משנה.

סטרייק שלישי!!! טראוט הוא השרוף האמריקאי השלישי. האינינג ניגמר. המשחק הסתיים. המלחמה הסתיימה.

אוטני זורק את כפפתו אל-על לאוויר הדחוס… כל שחקני יפאן רצים כמטורפים לעברו ו…

וכך, הרגישו היפאנים, בא סוף-סוף הריבנג' האופטימלי אחרי הירושימה ונגסאקי!

2. פציעתו של פול ג'ורג'? "נקע במפרק הברך"

נקע הוא מצב המתאר מתיחה או קרע של רצועה. בנקע בברך, רצועות הברך נמתחות מעבר לגבולות הרגילים שלהן או נקרעות כתוצאה מטראומה. הנקע יכול להתרחש כאשר הברך נאלצת לפעול מעבר לטווח התנועה הרגיל שלה. בדיקות ראשונות של פול לא גילו כל קרע לרצועות למזלו. הווה אומר שהוא מתח רצועה או רצועות. עדיין לא נאמר אם המתיחה היא לרצועות המצטלבות או הלטרלריות (הצדדיות). גם לא גילו בינתיים את חומרת המתיחות, ואמרו רק שהוא כנראה לא ישחק יותאר בעונה הרגילה, אך לקראת סופה ייבדק שוב ויוחלט אם הוא כשר לפלייאוף.

בינתיים? הטיפול הרגיל ב-RICE – ראשי התבות ל-REST…ICE…COMPRESSION…ELEVATION

3. אצבע אמצעית שעולה $60,000

באדי היילד, יושב ליד Tyrese Haliburton במשחק אינדיאנה נגד שרלוט מראה אצבע אמצעית (לעבר שופט??) שוב ושוב, וחוטף קנס של 20K על כל אצבע, יחד 60K

4. ג'ה מוראנט: "אין לי בעייה עם אלכוהול"

כשג'ה מוראנט החליט להיכנס מרצונו לטיפול של 21 יום במכון בסגור כולם חשבו – ואין להאשימם – שהוא ניכנס לטיפול לגמילה מאלכוהול.

תגובתו? מבוגרת ואחראית:

I don’t have an alcohol problem,” said Morant. “[I’ve] never had an alcohol problem. I went there for counseling to learn how to manage stress and cope with stress in a positive way, instead of ways I’ve tried to deal with it before that cause me to make mistakes.”

5. פטריק בברלי מגלה את ההתנהגות המינית שלו "עם WIFEY" (הכינוי לאשתו)

"עם WIFEY אני לא עושה סקס 24 שעות לפני משחק, ז"א שערב לפני המשחק אנחנו רק מדברים או משחקים קלפים. אם המשחק הוא משחק אחה"צ אז אין סקס עם WIFEY כ-36 שעות לפני המשחק. בגיל 35 עליך לשמור על 'THEM BONES' ועל השרירים שיהיו טריים ומוכנים.

ישנה כאן שאלה מתבקשת אבל מוטב שאשמור אותה לעצמי.

6. במשפט אחד או שניים (או יותר) אחרי משוט בין המשחקים

1) ?Is Isaiah Hartenstein Jewish. הוא הסנטר המחליף של הניקס שנתן משחק שמירה מצויין נגד מיאמי. השאלה שאני שואל כבר נשאלה לפני ועדיין אין לה תשובה!

2) היה משחק טוב בין ההיט לניקס לעייני אורח חשוב שהגיע – דוויין ווייד. ג'ימי באטלר נתן אחלה משחק כשהוא מחייך לעבר ווייד – ודוויין מניד ראשו כ-'חן-חן' – עם כל סל ב-11 מ-19 שלו ל-35.

3) שני וותיקים עלו לשחק ושניהם תרמו למיאמי: קווין לאב עלה בחמישייה וייצב את הקו האחורי עם שתי שלשות חשובות, ארבעה ריבאונדים חשובים, וארבעה אסיסטים מצויינים, וקייל לאורי ניכנס ברבע האחרון כשהניקס צימצמו ל-2, ומיד קלע 6 נקודות (בדרך ל-14 ס"ה) ובניהולו מיאמי פתחו הפרש.

4) ג'יילן ברונסון ממשיך להיות הלב והנשמה של הניקס אבל הסתכלתי על ג'וליוס רנדל הבינוני מאד ולא הבנתי כיצד שחקן כמוהו מסוגל לקלוע 57 נקודות (הערב סיים עם 16 שקטות מאד

5) דני אבדיה שיחק מצויין שלושה רבעים. הוא קלע 16 ב-7 מ-9- קטף 8 וחילק 6. ה-NET שלו היה הגרוע בקבוצה (23-) אבל לפחות כשאני הסתכלתי זאת לא הייתה אשמתו. כשוושינגטון הקטינה את ההפרש ברביעי הוא לא נראה על הפארקט.

6) ג'ה מוראנט לא עלה בחמישייה של הגריזליז. אני לא יודע מתי הייתה הפעם האחרונה שהוא לא עלה בחמישייה. לא רק זאת, אלא בדקות האחרונות עם הגריזליז מובילים נגד הרוקטס ב-6, 7 נקודות, הוא שיחק משחק זהיר ומבוקר, ולא ניכנס לסל אפילו פעם אחת, ללא ספק מתוך חשש לפאול תוקף. הוא בסיים רק עם 17 נק' ב-6 מ-13, אבל עם NET של 11+, הגבוה בקבוצה.

7) ג'רן ג'קסון מהגריזליז נתן ללא ספק את משחק העונה שלו עם 14 מ-20 ל-37 נק', כשכל נקודותיו באות מאזור הצבע תחת הסל, וכמובן מפאולים (8 מ-11). הוא קטף גם עשירייה, והכל תוך משחק שקט ובטוח.

8. לוק קונארד הוא תוספת חשובה מאד מהקליפרס אם ברצון ממפיס להגיע רחוק בפלייאוף. הוא אחד מקלעי השלשות הטובים בליגה וגם הערב הוא תרם 13 נקודות חשובות ב-3 מ-5 מהטריי ומשחק בטוח וטוב מאד בדקות האחרונות כשהוא ניכנס בהתקפה ויושב בהגנה.

9. קיירי אירוינג הובא לדאלאס לשחק עם לוקה. הוא לא שיחק הלילה נגד גולדן סטייט ווריורס בגלל "כאב ברגל" . ז"א שמאז שהטא הגיע לדאלאס הוא ולוקה שיחקו יחד רק ב-9 מתוך 18 המשחקים שיכולים היו לשחק יחד. בהיעדרו ה-30 של לוקה לא עזרו, אפילו שלפלאש ברת'רס היה יום חלש מאד עבורם בקליעות (אבל לסטפן קרי עוד אחזור). מצד שני הלוחמים יכולים להתפאר ב-9 שחקנים שקלעו לפחות 9 נקודות במשחק. קמינגה הוביל את הווריורס עם 22 נקודות.

10. כשלסטף לא הולך בקליעות הוא עושה זאת באסיסטים. היום היו לו 13בונבונים שהוא חילק (ללוקה היו 17!!!), והחשוב ביותר לפני הסוף לדריימונד גרין שהביא את הנצחון. מרק קיובן כבר ערער על החלטת שיפוט שלדעתו שינתה את כל מהלך המשחק.

https://storage.googleapis.com/afs-prod/media/5cff82b8c42f43778f243af969b23a0f/1000.jpeg

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רן הנרגן
רן הנרגן
23/03/2023 5:48:29

הערעור של קובן ידחה.
השופט הסביר (בראיון לפול השדרים) שאחרי שפסק על כדור לג"ס הוא הצביע על הכיון שאליו הולך פסק זמן הטלויזיה (הפסק הזה נקבע אוטומטית אבל משוייך לאחת משתי הקבוצות). הכרוז של דאלאס טעה והכריז שהכדור של דאלאס ולכן קיד טעה בהערכות על המגרש. בקיצור, שיעשו סדר בבית.
הגיע הזמן שאחד הותיקים בדאלאס יקח את לוקה לשיחה ויסביר לו שאם הוא לא רוצה להזכר כ"הבכיין הגדול" הוא צריך לה השנות.
דרימונד גרין בשלושה מהלכי סיום:
סל + עברה.
חסימה + פינוי מסלול לסל לקרי.
חסימה של לוקה מתחת לסל.

חתוליו
חתוליו
23/03/2023 8:35:57

הדאבס כבר 50-50 בארבעת משחקי החוץ האחרונים שלהם. יש תקווה לנרגנים או שזה פוקס מקרי?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
23/03/2023 9:36:30

+ 77 בנוגע ללוקה. כבר קשה להסתכל עליו משחק, כשאתה מחכה כל הזמן לבכי ולנהי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה מנחם, התיאור של הבייסבול פשוט נפלא, אפילו אני הבנתי… ונכנסתי למתח בסוף, והצטערתי בשביל הגוץ האמריקאי שהפסיד.

פה איתמר
פה איתמר
23/03/2023 7:05:35

מעורב מקיף ומרתק לקריאה
תודה מנחם

Jonathan
23/03/2023 7:30:44

זו החלטת השיפוט שקיובן כעס עליה:
https://www.youtube.com/watch?v=ABV1wAKjpto
מה שקרה זה שלפני יציאה לטיים-אאוט היה ויכוח על למי הולך כדור החוץ. השופטים טעו לשניה וחשבו שזה של דאלאס ותיקנו את עצמם תוך כלום זמן. כשכולם עוד היו על המגרש. איכשהו בדאלאס כולם הצליחו להתעלם מזה. אני באמת לא מבין איך, אבל ניחא.
התוצאה קומית לחלוטין.

עידו גילרי
23/03/2023 7:33:53
Reply to  Jonathan

מהלך אדיר של קר מהטיימאאוט. התיאום הקבוצתי של הווריורס גורם לזה להיראות כאילו המאבס לא שם.

Jonathan
23/03/2023 7:38:25

אכן.
וכל זה נעשה למרות העירנות של ג'ייסון קיד ויכולת קריאת המשחק העל אנושית שלו. ושל לוקה.

דוקטור רזי הופמן
23/03/2023 8:22:43
Reply to  Jonathan

אני לגמרי מבין את לוקה בכעסו כי הוא צדק. לוני משך אותו בחולצה מאחור והפיל אותו על הרצפה. השופטוטים התעלמו לגמרי.
זאב זאב?….

Jonathan
23/03/2023 7:30:56

ותודה על המעורב מנחם

חתוליו
חתוליו
23/03/2023 8:37:07

תודה רבה מנחם!
הנה סקירה קצרה ומצויינת של ג'ומבוי מדיה לאוטאני מול טראוט. מומלץ בחום 🙂

חתוליו
חתוליו
23/03/2023 8:37:51
Reply to  חתוליו

כמו כן- לינק :
https://youtu.be/NccPSinTcK4

Alex Rabino
23/03/2023 8:58:04

אף מילה שלא לדבר על מעורב לזכר וויליס ריד ז"ל?

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
23/03/2023 9:36:48
Reply to  Alex Rabino

+100.
.
מנחם, רוצים את זכרונותייך ממשחק 7 ב-1970!

Berch
23/03/2023 10:03:37

אחלה מעורב
נראה שהאמריקאים מצטערים שהכירו ליפנים את הבייסבול
🙂
מצטרך לקריאה של אלכס… זמן לסיפור מהתיבה

יהלי אולמר
23/03/2023 12:03:38

תודה דוק
כמו שאמרו לפניי, אשמח לקצת כתיבה שלך ממנהרת הזמן על וויליס ריד ז"ל!

עגל
23/03/2023 12:05:42

מעולה מנחם. השכלתי מתיאורי הבייסבול שלך, אבל מה לעשות, רק כשאחיה שם (שבתון?) אצליח להיכנס לראש של המשחק המשעמם הזה.
לוקה גם סימן לשופטים כאילו הם לוקחים שוחד, ממש טיפשי.
מזל לפול ג'ורג'.
יאללה ביי, רץ להפגין

birdman
birdman
23/03/2023 12:36:36

למה שחקן לא יכול לשחק 9 אינינגים גם חובט וגם פיצ׳ר?

אור
אור
23/03/2023 15:29:52
Reply to  birdman

חובט יכול וככה הם עושים כל משחק
על פיצ'רים שכיום זורקים חזק מאי פעם זה עומס עצום על הגוף ואחרי 100 הגשות שזה בד"כ 6-7 אינינגס במקרה הטוב הם צריכים לנוח ארבעה ימים עד הפתיחה הבאה
לשלב את שניהם זה כבר סיפור אחר שמאוד מאוד קשה להגיע לרמה גבוהה בשניהם כמו אוטאני ולראייה לא היה אף אחד כזה עשרות שנים (או בכלל אם מתחשבים ברמה שלו לאורך זמן)

birdman
birdman
23/03/2023 19:54:44
Reply to  אור

מעניין, תודה

birdman
birdman
23/03/2023 20:15:53
Reply to  birdman

אז הפיצ׳ר היפני יכול לזרוק 6-7 אינינגים, אני לא רואה מניעה שיחבוט 9 אינינגים: 3-7 הנפות אלה באינינג הם עומס גופני נמוך.

אור
אור
23/03/2023 21:11:02
Reply to  birdman

לחובט יש גם ריצה על הבסיסים (הוא כמובן אתלט מצוין) והגנה (שזה נחסך ממנו בתור חובט DH) אבל גם אם זה זניח, הזורקים האחרים נחים בימים שאחרי משחק ואילו הוא ממשיך לחבוט כרגיל
.
העניין הוא שכבר בשלב מוקדם אין כמעט כאלה שממשיכים לזרוק ולחבוט עד שמגיעים לרמת MLB בשניהם, בד"כ צריך להתאמן קשה להיות אחד מהם, אז הוא לא סתם ברמת MLB אלא אולסטאר בשני התפקידים, בעונה שעברה מגיש טופ 10 וחובט טופ 15-20. וכמובן הוא חשוף לפציעות אופייניות משני ה"סוגים", מתאמן על שניהם כל הזמן וכו

אור
אור
23/03/2023 21:16:06
Reply to  birdman

הנה סרטון נחמד של 13 דקות אם בא לך
.
https://youtu.be/J990dM1xppk

birdman
birdman
23/03/2023 22:07:54
Reply to  אור

תודה רבה 👍

ירון, החלום
ירון, החלום
23/03/2023 17:42:15

בס"ד
תודה רבה מנחם.
מעורב מ'ובח, ההסבר על ה בייסבול ממש במקום.