אירועי דיומא – 18.03.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ מילאנו-סן רמו

עונת קלאסיקות האביב מעלה עוד הילוך, והיום נקבל באיטליה את המונומנט הראשון של העונה – מילאנו-סן רמו. המירוץ, לו כינויים רבים כמו לה קלאסיצ'יסימה (הקלאסיקה בהא הידיעה) או לה פרימאוורה (האביב), הוא המירוץ הארוך ביותר בלוח השנה – 294 ק"מ. זאת כאשר הוא כשמו מתחיל במילאנו, ומסתיים בעיר הנופש והפסטיבלים סאן רמו. המירוץ הוא ברובו בעל תוואי שטוח למדי, כולל הסיום, אלא שהטוויסט שלו מצוי בשתי העליות הקצרות והמפורסמות שלפני סן רמו – הצ'יפרסה והפוג'ו. העליות האלו היוו בשנים האחרונות מצע לכמה סיומים בלתי נשכחים, ביניהם הירידה המטורפת של מאטיי מוהוריץ' מהפוג'ו במהדורה הקודמת של המירוץ, בסיוע המושב המתכוונן של אופניו. הסלובני יהיה כאן גם היום על מנת להגן על תוארו, והוא בהחלט פייבוריט רציני לכך. יחד איתו נקבל עוד מספר זוכי עבר, כולם מועמדים רציניים לתואר, כוואוט ואן ארט, יאספר סטויבן וז'וליאן אלאפיליפ. פייבוריט רציני אחר, שאמנם לא זכה במירוץ בעבר אך המירוץ תפור למידותיו, הוא מתיו ואן דר פול. אחד שהמירוץ מעט פחות תפור למידותיו, אך קשה לומר זאת על אף מירוץ למעשה, הוא טאדיי פוגאצ'אר. מלבד אלה, המירוץ מרוצף במיטב של המיטב מבין הקלאסיקנים של הענף, ביניהם ארנו דה לי, ביניאם גירמאי, בנואה קוסנפרואה, מאדס פדרסן, נילס פוליט, טים וולנס, פטר סאגאן, קיילב יואן ומגנוס קורט. קבוצת IPT תגיע לכאן עם מומחה הקלאסיקות הוותיק ספ ואן מארק. שידור ביורוספורט 2 מ-9:30 (צפוי להסתיים בסביבות 17:30).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה פאקו.
    איזה כ-י-ף!!!
    .
    צפויה לנו שבת של תמרוני תירוצים למשפחה כדי לגנוב כמה שיותר זמן צפיה.
    אם הייתי צריך להמר – כל הסיכויים נגדי..
    למי שבאותה הסירה איתי וזמנו מוגבל – התכל'ס של המרוץ הוא בשעה האחרונה (אולי שעה וחצי).
    .
    ההצלחה של מוהוריץ' בשנה שעברה נבעה, מעבר לקמיקזיות בסיכונים שהוא לקח ולא מעט מזל שלא התרסק בכמה מהסיכונים האלו, מטקטיקה קבוצתית נהדרת שהצליחה ליצור פער של כמה מטרים עם היציאה שלו להתקפה.
    כמובן לא הזיק ששלושת מועמדי העל (ואן ארט, ואן דר פול ופוג) היו יותר עסוקים בלחשוש אחד מהשני מאשר בלהגיב לאחרים.
    .
    לגבי היום:
    א. להפתעתי פידקוק לא כאן. חשבתי שכל אימוני הירידות המהפנטים שלו יוכלו מאווווד להשתלם כאן (שמעתי שהספרינט האחרון במרוץ הזה היה ב-2016, ומאז הכל התקפות על הפוג'יו). בכלל, לא חושב שאינאוס הביאו את ה-A טים שלהם.
    ב. מעבר למועמדי העל, נראה שטרק מכוונים לנצחון – פדרסן וסטויבן הם רוכבים שאי אפשר להתעלם מהם, וגם שאר הקבוצה בנויה כדי לתמוך.
    יומבו הביאו את נבחרת החלומות של הקלאסיקות. בתרחיש שבו ואן-ארט לא במיטבו היום בהחלט יכול להיות שישתמשו בו לתרגיל הטעיה לטובת טרטניק, ואלטר או לאפורט. בכל מקרה לפי ההרכב הם לא בונים על ספרינט סיום (מלבד ואן ארט).
    יש גם את אחת הקבוצות החביבות עלי – לא רק היום, אלא תמיד (ולא רק בגלל התלבושת הורודה) – EF. מגנוס קורט, ביסיגר, באטיול ונילסן פאולס שפתח נהדר את העונה בהחלט יכולים להביא כאן הישג. והוא אפילו לא יהיה מאוד מפתיע.
    ג. 7 רוכבים בקבוצה.
    אני לא מספיק בעניינים כדי לדעת האם זה הסטנדרט בחד-יומיים, אבל זה בטוח פתח לקצת יותר בלגן, במובן החיובי של המילה.
    יותר קשה לשלוט במרוץ עם פחות רוכבים; אם יש לך את המוביל, ועוד סגן לגיבוי, זה משאיר 5 רוכבים שצריכים איכשהו לחלק את המאמץ על פני יום ארוך מאוד.
    .
    בהצלחה לכולם.

    1. פידקוק חטף זעזוע מח ביום האחרון של הטירנו אדריאטיקו.
      7 רוכבים זה הסטנדרט בכל מה שהוא לא גרנד טור.
      שים עין גם על ארנו דה לי של לוטו – כוכב עולה.
      בתכלס המירוץ 'מתחיל' על הצ'יפרסה.

      1. מה שעידו אמר.
        מעבר לזה, לגבי מוהוריץ׳, כתבתי בקצרה בפוסט, אבל הירידות הקאמיקזיות שלו (בהחלט הגדרה מדוייקת) התאפשרו גם בזכות החידוש שהוא (והקבוצה שלו) הביאו עם המושב המתכוונן. המושב הזה היה מכוונן לפוזיציה רגילה של רכיבה לאורך כל המירוץ, בפרט בעלויות. בירידה מהפוג׳ו הוא התכוונן מעלה לפוזיציה אירודינמית של ירידה, מה שאיפשר לו לרדת יותר מהר (בנוסף כמובן לתעוזה שלו). הוא סיפר אחר כך שזה היה פרי תכנון של איזה חצי שנה שלו ושל הקבוצה שלו. אגב אחרי המירוץ ב-UCI בחנו את החוקיות של המהלך ובסוף אישרו אותו. מעניין אם עכשיו עוד רוכבים יעשו את זה.

        1. ועוד משהו לגבי המירוץ היום. הצפי הוא שלאורך חלקים נרחבים שלו יהיו רוחות גב. מה זה אומר זה שהקצב יהיה יותר מהיר, וגם שזה יעודד יותר בריחות מהרגיל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט