פילי בקליבלנד והאלופה אצל הקליפרס – פריוויו למשחקי רביעי / עמיחי קטן

שבעה משחקים יש לנו הלילה, כאשר שני המרכזיים שבהם הם הראשון והאחרון, שני קרבות צמרת מסקרנים מאוד ועם הרבה השלכות על הטבלה. חוץ מזה, גם לשאר הקבוצות שתעלינה על הפרקט יש על מה לשחק, אולי חוץ מיוסטון והספרס, על אף שגם הן עוד לא הבטיחו מקום בין ה-3 הגרועות בליגה.

1:30 קליבלנד קאבלירס (44- 27) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (45- 22):

קליבלנד אוחזים כבר תקופה ארוכה במקום הרביעי במזרח, והם במרחק של 3 משחקים מהניקס שבמקום החמישי ומפילי שבמקום השלישי, אותם הם יפגשו הלילה. כמו בעונה שעברה, גם העונה עיקר הכוח של קליבלנד בהגנה המדורגת שנייה בליגה, אך הפעם גם ההתקפה טובה ומדורגת בטופ 10, ויתרון של 6.5 משחקים על מיאמי המדורגת 7 במשחק אמור להספיק להבטחת הפלייאוף בקרוב.

הסיקסרס שומרים על המקום השלישי במזרח עם 5 ניצחונות רצופים ומתחילים לאיים על בוסטון שנמצאים בתקופה פחות טובה. גם פילי מדורגים בטופ 10 גם בהתקפה (3) וגם בהגנה (8), והם יודעים שמצפה להם קרב קשה נגד הקבוצה עם מאזן הבית הרביעי בטיבו בליגה, בזמן שרק למילווקי ובוסטון יש מאזן טוב יותר מזה של פילדלפיה במשחקי חוץ.

רמת עניין של משחק: A – רק השעה נוראית עבור היושבים בציון.

הימור: פילדלפיה ב-4.

2:30 מיאמי היט (37- 33) – ממפיס גריזליס (41- 26):

ג'ימי באטלר בכושר טוב לאחרונה והוא דואג שמיאמי יהיו לכל הפחות בעמדה של יתרון ביתיות במשחקי הפליי-אין, או להיאחז בתקווה של רצף הפסדים של ברוקלין שיאפשר להם להשתחל לפלייאוף מהמקום השישי. ההגנה שלהם ממשיכה להיות טובה ומדורגת שישית, אבל התקפית הם מדורגים 26, בעיקר בגלל אחוזי קליעה רעים, וההתקפה תצטרך להשתפר אם הם ירצו גם להצליח בפלייאוף.

דיברנו על הגנות טובות, אז זו של ממפיס היא הטובה ביותר בליגה העונה, כשהגורם המרכזי לכך הוא ג'ארן ג'קסון ג'וניור, שמוביל את הליגה בחסימות וזה שהרייטינג ההגנתי של הקבוצה הכי נפגע מהדקות בלעדיו. למרות ההיעדרויות של מוראנט, קלארק ואדאמס, ממפיס עם 3 ניצחונות רצופים בהם הם ספגו 102 נקודות למשחק כשביין הוא השחקן המוביל של הקבוצה, טיוס ג'ונס מנהל את המשחק ודואג לכולם, ג'קסון מנהל את ההגנה, והשם המפתיע הוא הרוקי דיוויד רודי שקלע 24 ו-19 בשני המשחקים האחרונים.

רמת עניין של משחק: B+ – ממפיס רוצים לשמור על המקום השני במערב ומיאמי עמוק במאבקים במזרח.

הימור: מיאמי ב-4.

2:00 שיקגו בולס (31- 36) – סקרמנטו קינגס (40- 27):

ההגנה של שיקגו מדורגת חמישית בליגה, לראשונה בטופ 5 מאז שג'ימי באטלר עוד היה בקבוצה, וההתקפה קצת השתפרה לאחרונה, מספיק כדי להשיג כמה ניצחונות שקירבו אותם למרחק נגיעה מהמקומות האחרונים בפליי-אין. פטריק בברלי השתלב יפה בתור הצלע הרביעית ליד ווצ'ביץ', דרוזן ולאבין, לפחות על פי כמות הדקות, באופן מעט מפתיע, והבולס נראים טוב גם התקפית בדקות שלו, הרבה מזה בשל 4.1 אסיסטים על 0.9 איבודים של בברלי במדי שיקגו.

סקרמנטו אמנם הפסידו למילווקי אחרי קרב צמוד ואיבדו את המקום השני במערב, אבל הם ממשיכים להיות מרוצים מההתקפה הטובה בליגה שמובילה אותם לעונה הכי טובה שלהם מאז 2006, לא משנה איך היא תסתיים. עם זאת, הקינגס יודעים שיש להם הזדמנות יוצאת דופן לקבע את מעמדם בצמרת המערב גם לשנים הבאות, והמסע הזה מתחיל עכשיו ועם הבטחת המקום בפלייאוף כמה שיותר מוקדם.

רמת עניין של משחק: B – התקפה טובה נגד הגנה טובה והתקפה רעה נגד הגנה רעה.

הימור: סקרמנטו ב-8.

2:00 יוסטון רוקטס (16- 52) – לוס אנג'לס לייקרס (34- 35):

יוסטון ניצחו את בוסטון שלשום, וניצחון כאן ישלים להם סרייה של ניצחונות על שני המועדונים שאוחזים ב-17 טבעות אליפות כל אחד. עם זאת, בוסטון הורידו הילוך כשהם קרובים להבטחת המקום בפלייאוף, ואילו הלייקרס זקוקים לכל ניצחון ונמצאים בכושר טוב, מה שאמור להפוך את המשחק הזה לקשה יותר עבור הרוקטס.

הלייקרס מגיעים אחרי שיא מועדון של 15 שלשות במחצית הראשונה נגד הפליקנס אמש וניצחון די נוח שהחזיר אותם למקום שמוביל לפליי-אין. אם מסתכלים על 11 המשחקים האחרונים, הלייקרס ניצחו 8 מתוכם וההגנה שלהם מדורגת שנייה בליגה לממפיס בתקופה המדוברת. אנתוני דיוויס הוא זה שמוביל את ההתקפה בתקופה האחרונה ללא לברון הפצוע, ונראה שהטרייד דדליין שחרר אצלם משהו והפך אותם לפחות לקבוצה שיש לה על מה לשחק.

רמת עניין של משחק: C – אפשר לדלג על משחקים של יוסטון בגדול.

הימור: הלייקרס ב-10, וגם זה כי יש סיכוי סביר שדיוויס יקבל מנוחה.

2:00 מינסוטה טימברוולבס (35- 34) – בוסטון סלטיקס (47- 22):

מינסוטה פתחו לא טוב את העונה והניסוי עם גובר הוכרז כבר ככישלון, אבל בחודש-חודשיים האחרונים הדברים שם עובדים טוב יותר והם הצליחו להתקדם עד למקום השביעי במערב, גם ללא טאונס שפצוע כבר כמה חודשים ולא ברור האם הוא יחזור העונה. בכל מקרה, ההגנה של מינסוטה היא הצד הטוב יותר של הקבוצה, וגם של רודי גובר באופן אישי, והתקפית הם נראים טוב יותר מאז שמייק קונלי החליף את דיאנג'לו ראסל.

בוסטון הפסידו 4 מ-6 המשחקים האחרונים שלהם, ויש תחושה שהם יצאו מהמרוץ לראשות המזרח ויסתפקו במקום השני, אלא אם גם אותו הם יצליחו לאבד בקרוב. הסלטיקס נראים רע לאחרונה, והתוצאות מראות את זה כאמור, אבל יש להם זמן להתארגן על עצמם מחדש ולהגיע מוכנים לפלייאוף בעוד חודש, כשהם צפויים להבטיח את המקום הרשמי בימים הקרובים.

רמת עניין של משחק: B- – לא ברור עד כמה זה משחק חשוב לבוסטון.

הימור: מינסוטה ב-5.

2:30 סאן-אנטוניו ספרס (18- 50) – דאלאס מאבריקס (34- 35):

הספרס התבלבלו וניצחו בטעות 2 מתוך 3 המשחקים האחרונים שלהם ו-4 מתוך 7 האחרונים, משחקים שבהם ההגנה הגרועה בליגה הפתיעה מאוד את היריבות שלא חשבו שהספרס מתכוונים לשמור העונה, ובהתקפה הכדורים נכנסו יפה ב-2 הניצחונות האחרונים, בהם הספרס קלעו 132 ו-128 נקודות. למזלו של מאנו שלנו, שארלוט פתחו עליהם פער, וקשה לראות את הספרס מנצחים 4-5 משחקים יותר משארלוט עד לסיום העונה.

אצל דאלאס, ההתקפה מדורגת שביעית וההגנה 23, ושיתוף הפעולה בין לוקה לקיירי לא מייצר ניצחונות, בין השאר בגלל פציעות קטנות של לוקה שהחמיץ כמה משחקים לאחרונה. לפחות מבחינת הסטטיסטיקה האישית, קיירי השתלב טוב בדאלאס, שגם מנצחים את הדקות שלו על הפרקט לרוב, אבל המאבס איבדו הגנה ועומק, והם מתקשים לחפות על זה בינתיים.

רמת עניין של משחק: C – הצדדים יחתמו על ניצחון למאבס.

הימור: דאלאס ב-15.

4:00 לוס אנג'לס קליפרס (36- 33) – גולדן סטייט ווריורס (36- 33):

הקליפרס פתחו את הקנציה של ווסטברוק עם 5 הפסדים רצופים, אבל מאז הם עם 3 ניצחונות רצופים ונמצאים שוב במקום שמוביל ישירות לפלייאוף, לפחות בינתיים. בתקופה הקצרה של ראס בקליפרס, הוא עומד על 50% מהשדה, יותר מכל עונה בקריירה שלו, קולע ב-73.7% מהעונשין, הכי גבוה שלו מאז 2020, וההתקפה של הקליפרס עומדת על רייטינג של 117.1 בדקות שלו לעומת 109.6 בדקות בלעדיו, אם כי זו תוצאה ישירה של העובדה שהוא משחק בדקות של קוואי כמעט תמיד.

גולדן סטייט ניצחו את 8 משחקי הבית האחרונים שלהם (ההפסד האחרון היה ב-11/2) והפסידו את 8 משחקי החוץ האחרונים שלהם (הניצחון האחרון היה ב-30/1). באותם 8 משחקי בית הווריורס ספגו 106.8 נקודות בממוצע למשחק, ואילו ב-8 משחקי החוץ המדוברים הם ספגו 127.1 נקודות למשחק, בזמן שהפער בהתקפה היה קטן בהרבה – 119.3 במשחקי הבית לעומת 116.4 במשחקי החוץ.

רמת עניין של משחק: A+ – שתי קבוצות שסגל השחקנים שלהן וההישגים בעונה הבריאה הקודמת מעידים על היותן קונטנדריות, אבל התוצאות העונה לא מספיק יציבות. שתיהן גם בקרב ישיר שיכול להיות קרב על מקום בפלייאוף, יתרון ביתיות או סדרה עתידית.

הימור: הקליפרס ב-9.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. בס"ד
    תודה רבה על הקדימון.
    פילי ב 5.
    ממפיס,ב 6.
    סקרמנטו ב 12.
    אם דיוויס חנוח הלייקרס ב 8, אם ישחק ב 14.
    בוסטון ב 9.
    אם לוקה וקיירי נעדרים, הספרס, 3, אם משחקים, דאלאס ב 14.
    אם קוואי 'חק, קליפרס ב 17, אם לא, רק ב 4

  2. פילי
    מיאמי
    סקרמנטו
    לייקרס
    בוסטון
    דאלאס
    קליפרס
    .
    עם גובר, קונלי ואדוארדס בתפקיד השוטינג גארד האקספלוסיבי, יכול להיות שמיניסוטה מנסה "לעשות יוטה"? להיות יוטה, כשאתה מיניסוטה, זה סוג של קידום.
    .
    תודה רבה עמיחי, אחלה פריוויו.

  3. זה חדש:
    המפשעה של לאב הרביצה ליד של ביין (אמיתי).
    .
    זה הדבר הראשון שאני רואה כשפתחתי שידור:
    לאב עושה חסימה נעה.
    ביין חודר, לאב זז הצידה חזק וחוסם אותו, דוחף אותו עם המתניים.
    כתוצאה מכך, היד של ביין שלא מחזיקה בכדור, מגיעה במגע עם מפשעתו של לאב, שלא הייתה צריכה להיות שם.
    לאב נופל ואוחז את המפשעה.
    השופטים, ששרקו לעבירה בחסימה, מתרגשים מאוד מהמחזה והופכים את ההחלטה:
    עבירת תוקף של ביין.
    ולא רק זה – פלייגרנט 2 והרחקה מיידית של ביין…
    שרק חדר בלי שום תנועה מיוחדת ולאב עשה עליו עבירה ודחף אותו מהצד עם המתניים…
    אמיתי!
    בראבו
    נראה לי שיא חדש

  4. החרא הזה נמשך ונמשך
    בכל הצצה אני רואה משהו
    פילי-קאבס – אמביד עושה תוקף על מובלי, נכנס בו בחזה ומובלי מועף לאחור, אמביד זורק חופשי וקולע.
    השופטים שורקים לעבירת תוקף.
    דוק עושה צ'אלנג', השופטים משנים – המגע היה "מינימלי", ואמביד היה כבר בתנועת הזריקה, אז הם קובעים שהשריקה הייתה "בלתי רצונית" ומאשרים את הסל.
    ועכשיו לקראת סיום, שוב הצצתי, הארדן מכניס יד ומוציא את הכדור למיצ'ל נקי במתפרצת, פאול כמובן, איך לא.

      1. הסתכלתי שוב על העבירות וזה גם מה שעושים על טייטום בכל חדירה כמעט.
        רק הלילה קיבלנו החזר חלקי מול הטימברס. שריקות כאלה פשוט לא נשרקות בדרך כלל לטובת גייסון.
        למה?
        יא יודיה…

    1. מי שהתלונן הייתי אני
      לא טנ"ש.
      היה ברור לגמרי שהשופטים פינו דרך עבור היאוואני אנטה קמפופו

    1. לו לפחות ניסה לקחת פסקי זמן כשסטף היה בקילינג מוד. לקח אותם בכלל בשביל לנסות להוציא אותו מהזון, מתי נראה דברים כאלה גם מהבזוקה?

  5. אין מצב שמנצחים בל.א. . לא עם נחיתות כזו בריבאונד .
    ואיך זה שהלוחמים אחרונים בליגה בכמות זריקות העונשין שהם מקבלים ?

  6. ג"ס פיצחו את השיטה להפסד חוץ ודאי: לאפשר ליריב לקחת ריבאונדים בהתקפה, לבצע, בעזרת השופטים פי שתים עברות ולהרבות באיבודי כדור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט