שחזור הגמר של לפני שנתיים ומאבק ישיר על הפלייאין במערב במשחקי שלישי / אהרן ברלין

01:00     שארלוט הורנטס (48-22) – קליבלנד קבלירס (27-43)

הביתית

מפגש שני ברציפות בין שתי הקבוצות שאמורות לשחק אחת מול השנייה גם במחזור הסיום של העונה הרגילה. ההתעוררות של הצרעות בסוף החודש שעבר כבר די חלפה מן העולם ולמעט הבלחות של מי שהייתה אמורה להיות מתמודדת רצינית על מקום טוב בפלייאין אפשר כבר להכריז על כישלון מהדהד של קליפורד וחבר מרעיו. במשחק הקודם היא הייתה תחרותית עד שהקאבס הידקו את ההגנה והתאפסו, מנחילים לשארלוט הפסד חמישי מתוך שבעה משחקים. ועדיין, למרות שהעונה שלהם נגמרה, נראה שהקבוצה תשמח לעקוץ קבוצות פלייאוף שיעברו אצלה ויחשבו לעבור טיול קליל. שארלוט מחזיקה בהגנה השנייה בטיבה בליגה מאז פגרת האולסטאר ולמרות המאזן הלא-מחמיא, אסור לאף קבוצה לזלזל בה.

האורחת

קליבלנד כתמונת מראה סופרת חמישה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים ותהיה עסוקה בהידוק הקונספט ובשמירה על המקום הרביעי בו היא צפויה לסיים את העונה. הלו"ז שנשאר לקבוצה קל יחסית וכולל שני מפגשים עם ברוקלין ואחד עם הניקס, שתי הקבוצות שנושפות בעורפה של קליבלנד במאבק על ביתיות בסיבוב הראשון. ברוקלין זכתה מההפקר במיקום הגבוה שלה והניקס נוטים לגמגם לפעמים כך שסביר מאוד שנראה את מיטשל וחבורתו בסיבוב השני מול מילווקי או בוסטון, שם תתבהר היכולת ההגנתית הנפלאה של הקבוצה. הלילה זה יהיה מפוהק.

ייעדרו: למלו אצל הצרעות, אלן אצל הקאבס.

עוצרים בווגאס: קליבלנד ב 12

01:00     וושינגטון וויזארדס (37-31) – דטרויט פיסטונס (53-16)

הביתית

הוויזארדס כרגע חצי משחק מתחת לפלייאין (שיקגו) ומשחק שלם מתחת למקום התשיעי (טורונטו) כך שעבורה בהחלט הגענו לשלב שבו אין מקום לטעויות. שלושה ניצחונות בלבד מתוך עשרת המשחקים האחרונים לא מבשרים טובות לקבוצה, שממשיכה להראות התקפה מבולגנת וחסרת היגיון לצד הגנה במקום ה 24 מאז האולסטאר. פורזינגיס לא ממש יודע מה לעשות מול שחקנים פיזיים בעלי יכולות אתלטיות סבירות והוא מאפשר חורים בצבע שאף שחקן אחר בקבוצה לא יכול למלא. במצב כזה גם אם יצליחו איכשהו לעלות לפלייאוף המכשפים לא יצליחו להתמודד מול הפיזיות של בוסטון או מילווקי כך שהעתיד לא נראה מי יודע מה. הלילה הקבוצה חייבת ניצחון וסיכוי כלשהו להתקרב לרלוונטיות.

האורחת

סוף עונה בקבוצת טנקינג וכל המרבה במחיר יקבל את השחקן שמראה הכי הרבה ניצוצות. בלי חצי סגל ואחרי ניצחון מפתיע על הפייסרס האומללים קשה מאוד להאמין שהבוכנות יצאו מהמשחק הזה עם W לאור העובדה שהפעם האחרונה והיחידה שהקבוצה ניצחה שני משחקים ברציפות הייתה בנובמבר. תמיד יש הפתעות.

ייעדרו: קוזמה וטאג' גיבסון בספק, דטרויט תעלה בלי רוב הסגל, כולל בוגדנוביץ', בורקס, באגלי, סטיוארט, דיאלו וקניגהאם. אייבי בספק.

עוצרים בווגאס: וושינגטון ב 8.

01:30     טורונטו ראפטורס (36-32) – דנבר נאגטס (22-46)

הביתית

המשחק הראשון ששווה אזכור הערב מגיע מבירת קנדה שם טורונטו תנסה עד סוף העונה לעבור את אטלנטה שבמקום השמיני (משחק וחצי הפרש) ולהימנע משני משחקים בפלייאין. פילוסופיית המשחק של ניק נרס לא השתנתה בשנים האחרונות והיא ממשיכה להתבסס על אותם עקרונות: משחק איטי ושקול, שחקנים ארוכים וגמישים שיכולים לשמור על כמה עמדות וניצול מקסימלי של התקפות מעבר ונקודות בעקבות איבודים של היריבה. החלק האחרון מתקיים השנה באופן מלא אבל ההגנה, שבשנה שעברה דורגה במקום התשיעי בליגה, נמצאת השנה במקום ה 18. הלילה היא הולכת לפגוש את מוליכת המערב שנראית במשחקים האחרונים פגיעה יותר מתמיד ותנסה לבצע את המשימה הבלתי אפשרית והיא – להוציא ליוקיץ' את הכדור מהידיים.

האורחת

אני לא זוכר מתי בשנים האחרונות לא היה ייתרון לחלק העליון של הטבלה במערב על פני החלק התחתון בצורה כל כך בולטת. נכון לעכשיו דנבר עשויה לפגוש את דאלאס או ניו אורלינס בריאה בפלייאוף הקרוב. לאור היכולת של החניכים של מייק מאלון במשחקים האחרונים, האם דנבר היא הפייבוריטית האוטומטית? גם אם התשובה היא כן, מצידי היא נאמרת בהיסוס קל. שלא לדבר על מפגש בין הקליפרס לקינגס או בין דאלאס או מינסוטה לממפיס. הדאגה הגדולה, שעולה בכל שנה בהקשר של ה MVP הנוכחי, קשורה בשאלה – ומה אם קבוצות יצליחו למנוע ממנו לקבל כדורים? האם אפשר יהיה לסמוך על מארי או מפ"ג', שלא לדבר על ארון גורדון, כשההתקפה דרך יוקיץ' תיתקע? האם יש תכנית ב'? מעבר לכך, האם כשההתקפה נתקעת יהיה מי שאחראי על ההגנה? (מקום 16 בליגה). ייתכן מאוד שכל השאלות האלה מוגזמות וששלושה הפסדים רצופים הם מדגם קטן מדי כדי לדאוג ועדיין, פיניקס של העונה שעברה סיימה את העונה הרגילה בסימן קריאה אחד גדול והתחילה להעלות שאלות כשכבר הייתה עמוק בתוך הפלייאוף. קבוצה שמשייטת בעונה הרגילה עלולה למצוא את עצמה בלי פתרונות למצבים בלתי צפויים שהפלייאוף מזמן. זוהי שעת מבחן טובה עבור הקבוצה שהבטיחה כמעט בוודאות את המקום הראשון במערב ויכולה להרשות לעצמה קצת יותר ניסויי כלים. נקווה שכך יהיה.

ייעדרו: אוטו פורטר בטורונטו, מארי ורג'י ג'קסון בספק הערב אצל דנבר.

עוצרים בווגאס: דנבר ב 15.

02:00     ניו אורלינס פליקנס (35-33) – לוס אנג'לס לייקרס (35-33)

הביתית

משחק סופר חשוב לקבוצה עם אחד הלו"זים הקשוחים ביותר לקראת הפלייאוף. כשהיא בשיוויון משולש עם הלייקרס והת'אנדר, מרחק משחק וחצי ממינסוטה שבמקום השמיני, יש לשקנאים עוד תקווה לעלות לחצי העליון של הפלייאין. אלא שהיכולת, אוי היכולת, לא מעוררת אופטימיות. מאז הראשון בינואר הקבוצה חיברה שני ניצחונות ברציפות רק פעם אחת לפני כחודש. מלבד זאת, ערימות של הפסדים. החיסרון של זאיון זועק לשמים ומראה עד כמה הקבוצה מוגבלת בלעדיו. ההגנה אמנם שמינית בליגה אבל ההתקפה לא מתחברת (מקום 21) ובכלל מאוד קשה להעריך קבוצה שנראית כל כך שונה בזמנים שונים של העונה.

האורחת

שלושה ניצחונות רצופים הופסקו על ידי הפסד לניקס במחזור הקודם ודיאנג'לו ראסל אחד שהגיע להציל את הלייקרס מהבינוניות. יותר מאשר ה 19.2 נקודות למשחק שהוא מביא לקבוצה, הנתון החשוב  ביותר שהוא מביא קשור לניהול המשחק ול 6.2 אסיסטים על 2.2 איבודים שאמורים להחליף את ה 6.9 של לברון עם 3.1 איבודים. בלי קינג ג'יימס ניהול המשחק יכול להיתקע אצל שרודר והתוספת של עוד מוסר טוב (במיוחד כשווסטברוק כבר ז"ל) הייתה חשובה מאוד לקבוצה. מה שכן, הבחור עוד צריך לאפס את הידית מחוץ לקשת משום שהקבוצה קולעת 34% בלבד לשלוש (מקום 26 בליגה) והיא לא יכולה להרשות לעצמה עוד נגר.

ייעדרו: זאיון וחוזה אלברדו בחוץ, אינגראם בספק. בלייקרס לברון ומו במבה בחוץ.

עוצרים בווגאס: לייקרס ב 10.

02:00     אוקלהומה סיטי ת'אנדר (35-33) – ברוקלין נטס (29-39)

הביתית

יש שיי, אין דאגות. חמישה ניצחונות מתוך ששת המשחקים האחרונים, בעיקר מול קבוצות מערביות בינוניות ומטה. עדיין קבוצה של שחקן אחד עם אתגרים לא מבוטלים בקליעה ובריבאונד. קבוצה שכל אחד היה רוצה לפגוש בפלייאוף או בפלייאין, אליהם היא קרובה בדיוק כמו הלייקרס או ניו אורלינס, שאחת מהן תפסיד הערב. ניצחון על ברוקלין הסולידיים משמעו כניסה לאזור החיוג של הפלייאין.

האורחת

ארבעה הפסדים רצופים היו לנטס מייד לאחר פגרת האולסטאר. אחר כך? חמישה ניצחונות מתוך שישה משחקים, כולל על בוסטון ודנבר במחזור האחרון. נראה שדברים מתחילים להתחבר אצל הקבוצה השנייה של ניו יורק ושהנוכחות שלה בפלייאוף לא הולכת להיות רק זכר לימים עברו. השינוי המהיר של הקבוצה לאחר עזיבת הכוכבים היה בעיקר בהגנה: בששת המשחקים האחרונים ברוקלין עם רייטינג הגנתי של 105.7. לשם ההשוואה, ממפיס שמובילה את הליגה ברייטינג הגנתי עומדת על 109.4… ההתקפה עוד צריכה להתחבר ומוביל כדור עוד אין בנמצא אבל בהגנה כזאת שהצליחה להתמודד עם בוסטון או עם יוקיץ' אסור לזלזל.

ייעדרו: אצל הת'אנדר אין חיסורים משמעותיים, בברוקלין סימונס בחוץ.

עוצרים בווגאס: ברוקלין ב 5

02:00     סן אנטוניו ספרס (50-17) – אורלנדו מג'יק (40-28)

אין הרבה מה להרחיב על המשחק בין שתי קבוצות טנקינג שרחוקות כמה מהלכים טובים ופציעות מרלוונטיות. אפשר לעבור לנשיונל ג'אוגרפיק.

ייעדרו: בספרס לנגפורד, בירץ', ג'ונס בחוץ, ג'ונסון בספק. אורלנדו תעלה בלי אייזק ווואגנר.

עוצרים בווגאס: אורלנדו ב 20

04:00     פיניקס סאנס (31-37) – מילווקי באקס (19-49)

הביתית

מה עושים עם פיניקס? איך אפשר להסביר קבוצה שנראית יותר מחוברת כאשר היא עולה לשחק עם שחקן שהצטרף אליה לפני כמה מחזורים? שני הפסדים רצופים לסקרמנטו ולגולדן סטייט לא אמורים להוות אינדיקציה מלאה אבל יש איזו תחושה של אי-סדר בקבוצה שרצה ביחד כבר תקופה ארוכה.

האורחת

אין הרבה חדש אצל הפייבוריטית לאליפות שאמנם הפסידה כמה משחקים בלי יאניס אבל ממשיכה איתו באופן מרגיז פשוט לנצח בקלות ובלי שום תחכום כל מה שזז בליגה. וכל זה קורה כאשר ההתקפה מדורגת 17 בליגה והקליעה במקום ה 13. ההגנה האימתנית היא הבסיס לכל המשחק של הקבוצה וההתקפה הזורמת שמבוססת בעיקר על שלשות ועל יאניס ממשיכה להראות את האפקטיביות שלה. האם הדירוג הנמוך יפגע בקבוצה בפלייאוף? נחייה ונראה.

ייעדרו: דוראנט ושאמט אצל השמשות. אינגלס אצל מילווקי.

עוצרים בווגאס: מילווקי ב 13.

04:00     פורטלנד טרייל בלייזרס (37-31) – ניו יורק ניקס (30-40)

הביתית

כוכב באחת מעונות חייו, כוכב משנה שעשה קפיצת מדריגה ועוד שחקן שקולע 20 למשחק. התוצאה? מקום 13 במערב וסיכוי הולך וקטן להגיע לפלייאין. מה חסר? כמו בלא מעט מקרים, הגנה. ההגנה מדורגת במקום ה 27 והקבוצה חוטפת כמעט 53 נקודות בצבע, מקום 24. נורקיץ' אמנם השתפר בקליעה מרחוק אבל מעבר לזה הוא בנסיגה והיכולת שלו להחזיק את הצבע של הבלייזרס לוקה בחסר. מסתבר שלקלוע יותר מהיריבה זה לא כל כך פשוט כשאין שום מבנה הגנתי מסודר.

האורחת

יעברו סיבוב או לא יעברו סיבוב? זאת השאלה הפילוסופית בנוגע לשישית במזרח שבקצב הזה אמורה לסיים לפחות שם די בוודאות. הבעיה היא שמהמקום החמישי היא הולכת לפגוש את אמביד ואילו מהמקום החמישי הי תפגוש את קליבלנד. בהנחה סבירה שמול פילי אין לה סיכוי השאלה המעניינת היא האם יש למה מספיק כלים התקפיים כדי לעמוד מול ההגנה של הקאבס או לחילופין הגנה שיכולה להעניש אותם במידה והם מגמגמים? התשובה, בין השאר, תלויה במצב הרוח של רנדל. הניקס, לטוב ולמוטב, משחקים סביב השחקן הלא-שגרתי הזה והיכולת שלו להעניש מכמה עמדות של המשחק. הבעיה היא שכשהוא מאבד את הראש הוא הופך להיות נטל, לוקח על עצמו יותר מדי ולא משאיר מספיק לסגל המעולה שסביבו. למרות שהיא אחת הקבוצות האיטיות בליגה לניקס יש את ההתקפה החמישית בטיבה בליגה והיא שנייה בנקודות מהזדמנות שנייה ובריבאונד התקפה. היכולת של תיבודו לשים כמה שחקנים גדולים בכל רגע נתון מאפשרת מלחמה על הריבאונד ועקיצה בצד השני. מול פורטלנד, שלא ידועה ביכולות הריבאונד שלה, היא בהחלט תוכל לחגוג.

ייעדרו: בפורטלנד לילארד וגראנט בספק, ווינסלואו בחוץ. אצל הניקס ברונסון בספק.

עוצרים בווגאס: ניקס ב 7.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. ראיתי בימים האחרונים מספר אמירות באתר שג"ס הם קונטנדרית השנה. אני אשמח אבל זה לא המצב. הקבוצה לא מנצחת בחוץ. האמירות לגבי החזרה של וויגינס הולכות ונעשות פסימיות. לקבוצה אין עומק בקו הקידמי. בקיצור יש לג"ס עכשו 5 משחקי חוץ. אם הם לא מנצחים לכל הפחות 3 מהם (משימה קלה למדי לקונטנדרית) הם לא יעברו סיבוב ראשון.

  2. מצוין אהרון, תודה רבה.
    .
    בן אדם חי חיים שלמים, לומד, חווה, צובר ניסיון, אבל שום דבר לא יכול להכין אותך למשפט כמו "שארלוט מחזיקה בהגנה השנייה בטיבה בליגה מאז פגרת האולסטאר"… למרות כל ההתקדמות המדעית היקום נותר עתיר הפתעות.
    .
    אורלנדו
    קליבלנד
    וושינגטון
    דנבר
    לייקרס
    אוקלהומה
    מילווקי
    ניקס

  3. אוף טופיק –
    .
    אתמול נערך הדרבי של בלגרד בין פרטיזן לכוכב האדום, רק 17,000 צופים ומשחק אדיר שהסתיים בניצחון של הפרטיזנים. ים מדר עם 7 נקודות בטיימינג נהדר והגנה אדירה על קאמפסו, שיחק הרבה והיטב.
    https://youtu.be/fL5zcKhOkXs
    .
    והמהלך של מדר שהעביר את המומנטום
    https://youtu.be/__vQIW_NFzw

    1. מדהים איזו אוירה …ואיזה תשוקה למשחק, כל השחקנים מטביעים את מדר בנשיקות רטובות אחרי הסל…מת על ים מדר, שחקן שבוחר בדרך הקשה כדי להיות הגרסה הכי טובה של עצמו…משהו שיפתח זיו היה צריך ללמוד ממנו

    1. איזה מזל שהוא לא עבר ללייקרס.
      באותה רמה שהוא מוכשר, הוא נזק מהלך.
      הוא עד עכשיו חי על אדי הדלק של האליפות בקאבס עם סל הניצחון שלו.
      האדים לא נגמרים והמזומנים נשפכים.
      לוקה גירש את דינווידי ופיני סמית' וקיבל את קיירי שמסריח על הפרקט (בהגנה בעיקר) ומחוצה לו.

        1. רוב הקבוצות בליגה והלייקרס היו מחתימים אותו מחדש במידה והוא היה עובר לשורותיהם.
          במידה והמאבס לא עוברים סיבוב, או במקרה גרוע יותר לא עושים פלייאוף, ערכו יירד משמעותית, אבל עדיין יישארו כמה מנג'רים כסילים שיציעו לו חוזה מקס.

  4. בס"ד
    תודה רבה על הקדימון הנהדר.
    ניחושים פרועים:
    קאבס ב 9
    ווש ב 13
    בלי מארי ורג'י, מהמר על ניצחון טורונטו ב 5, אם הם משחקים דנבר ב' 11.
    לייקרס ב 9.
    אוקלוהומה ב 7. אם שי משחק. אם לא , נטס ב10.
    הפתעה, ספרס ב 6.
    מילווקי ב 11.
    אם ליליארד וגרנט משחקים, וברונסון לא, ניקס ב 4, אם הפוך, תבוסה פורטלנד.

  5. ברידג'ס נראה בנטס כמו הגרסה הצעירה של דוראנט, מי היה מאמין שיש בתוכו סקורר?!?!
    גם הוא, כמו דוראנט בנטס, צריך "להרים לעצמו קרן ומהר לרוץ לנגוח"
    #זהירסמיתמוסרדשמפילי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט