אירועי דיומא – 11.03.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 7

קטע 6 של המירוץ בוטל עקב רוחות חזקות מאד באיזור, שאף הפילו מספר עצים וסיכנו את שלומם של הרוכבים. לפיכך טבלת ההובלה נותרה ללא שינוי, וטאדיי פוגאצ'אר ממשיך להוביל במירוץ לפני גודו (6+), וינגגור (46+), ייטס (58+), מאדר (1:21+), בארדה ומרטינז (1:42+), יורגנסן (1:44+), פאולס (1:46+) וסובררו (1:56+).
קטע 7 של המירוץ הוא קטע המלך שלו, שגם צפוי להכריע את גורל המירוץ כולו. מדובר בקטע קצר למדי אך קטלני, הנפתח בעיר ניס, וממשיך לשני טיפוסים מדרגה 1, שהשני, שגם מסיים את הקטע לקול דה לה קויול, הוא טיפוס מהסוג שאנו רואים בקטעי מפתח בגראנד טורים – ארוך (16 ק"מ), ובעל שיפוע ממוצע קבוע וקשה של 7.3%. ממה שראינו עד כה במירוץ, יהיה מאד קשה לקחת מטאדיי פוגאצ'אר את הניצחון: הוא מגיע לכאן מתודלק במיכל מלא של כל המאפיינים שהביאו אותו לכאן – היכולת הפנומנלית בטיפוסים, וגם היצר התחרותי המבעבע. מבין המתחרים, נראה שעד כה רק דויד גודו היה קרוב מספיק לסכן את הסלובני, כפי שהדברים גם משתקפים בדירוג. היום ניתן יהיה לראות אם העניינים יהיו דומים גם בקטע המלך. שידור ביורוספורט 1 ב-16:00.

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 6

קטע 5 של המירוץ היה קטע המלך עם הסיום בטיפוס הקשה לססוטטו. כמו במירוץ המקביל, גם כאן הרוחות אמרו את דברן, אמנם לא עד כדי ביטול הקטע, אך כן על מנת לקצץ את הטיפוס המסיים בשני ק"מ. הרוחות נשבו היטב לאורך כל הקטע, בו ראינו קבוצת בריחה של שישה רוכבים שנתפסה לפני הטיפוס המסיים. כאן ראינו את האקשן מתחיל עם הגברת הקצב של קבוצת האמירויות. התקפה מבטיחה של דמיאנו קארוזו כ-4 ק"מ לסיום השיאה לאיטלקי יתרון מבטיח, שלפרקים נראה ככזה שיספיק לו על מנת לזכות בקטע. אלא שקבוצת רוכבים בראשות אנריק מאס הצליחה לסגור את הפער מהבורח בק"מ האחרון, ואליה הצטרפה במהרה שארית קבוצת ה-GC. כך שבדרך לקו הסיום ראינו מחזה מאד לא אופייני לקטעים מסוג זה, בדמות מיאוץ המוני אל הקו. ומי שהצליח לבסוף לחצות ראשון את הקו היה הרוכב הידוע כבעל הפאנץ' הטוב ביותר בחבורה – פרימוז' רוגליץ', שהצליח להשיג כך את נצחונו השני ברצף, תוך שהוא מקדים את ג'וליו צ'יקונה ואת טאו גגן הארט. שניות הבונוס של המקום הראשון, בתוספת העובדה שהמוביל לני קאמנה סיים חמישי, הביאו לרוגליץ' את ההובלה במירוץ, תוך שהוא מדלג מעל לגרמני. הוא כעת מקדים את קאמנה (4+), אלמיידה (12+), מקנולטי (17+), קלדרמן וגגן הארט (19+), ולאסוב (21+), הינדלי (22+), צ'יקונה (24+) ומאס (31+).
קטע 6 של היום הוא קטע שובר רגליים שהיה יכול להפוך בקלות למירוץ חד יומי של עונת קלאסיקות האביב, עם אינספור טיפוסים קצרים ותלולים כבר מתחילתו, סיום בטיפוס קצר ותלול, ואפילו מספר קטן של קטעי פאבה קצרצרים. נראה תפור על כל הקלאסיקנים שהגיעו לכאן מהסגנון של ואן ארט, ואן דר פול, אלאפיליפ, פידקוק, גירמאי וקוסנפרואה. במקביל, הפערים הקטנים בצמרת, יחד עם העובדה שהמירוץ קרוב לסיומו, יביאו לנו מאבק מקביל בין חברי ה-GC. יהיה מעניין לראות היום את שני המאבקים הנ"ל, וכיצד, אם בכלל, ישפיעו זה על זה. שידור ביורוספורט 1 ב-13:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. מחציץ כמו ציץ
    רק בשביל ה G ליג…
    ובלוכר טוב
    אז כן מחציץ בבלומפילד ומחציצי בברנבאו מכבי תל אביב מובילים 0:1 מול הפועל חיפה וריאל 1:2 על אספניול.
    שתי הקבוצות המובילות קופחו ע"י השיפוט. עונשין ברור נמנע ממכבי אחרי הכשלת זהבי הרחבה. גם לא היה שם וואר, מעניין מדוע? בסוף המחצית בברנבאו גם קרלו בא לצעוק אנצלוטי על השופט המג'נון.
    הספיק לך? ועל תענה לי, ישכה פנצ'ר

  2. רוגליץ' עולה לפודיום ארבע פעמים – על הניצחון בקטע ועל שלושת החולצות (מוביל, נקודות, מטפסים).
    דיקטטורה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט