הניקס יגיעו לבירת קליפורניה, הווריורס יתארחו בממפיס וארבעה משחקים נוספים בפריוויו ליל חמישי / רותם אלרן

מנת השף

5:00 – סקרמנטו קינגס (26-38) VS ניו יורק ניקס (28-39)

המשחק הגדול של הלילה יהיה גם המאוחר ביותר, ובמסגרתו נראה את שתיים מהקבוצות המהנות והמפתיעות של העונה מתמודדות זו מול זו, כאשר התקפות נפלאות משני הצדדים צפויות לספק לנו משחק מצוין.

סקרמנטו היא ללא ספק ההפתעה הגדולה ביותר של העונה הנוכחית – לאחר שלא הגיעה אל הפלייאוף במשך 16 עונות רצופות, כעת הקבוצה בדרך הבטוחה אליו, כאשר היא ניצבת במקום השני במערב ומחזיקה ברייטינג ההגנתי הטוב ביותר ב-NBA. בהובלת דיארון פוקס (25.5 נקודות ו-6.3 אסיסטים למשחק) ודומנטאס סאבוניס (18.9 נקודות, 12.3 ריבאונדים ו-7.0 אסיסטים למשחק) הקבוצה משחקת כדורסל זורם והתקפי מאוד, כאשר ההתקפה המצוינת מצליחה לחפות על הגנה חלשה ולמקם את הנט רייטינג של הקבוצה כשמיני בטיבו בליגה. לניקס יש הגנה טובה באופן משמעותי מזו של הקינגס, אך גם היא לא אחת מהטובות בליגה ונמצאת רק במקום ה-17 בה, מה שעשוי להוביל למשחק מלא בהתקפות איכותיות.

ההגנה של הניקס תיאלץ להתמודד עם התקפה נהדרת מצד סקרמנטו, אשר לא ירדה מסף 120 הנקודות בכל שבעת משחקיה האחרונים, אשר כללו משחק בו ניצחה את הקליפרס בתוצאה אבסורדית של 176-175. למזלה, ניו יורק גם היא לא קוטלת קנים בהתקפה – עם הרייטינג ההתקפי החמישי בטיבו בליגה היא קנתה לעצמה את המקום השביעי במדד הנט רייטינג, מקום אחד מעל הקינגס. האיזון בין התקפה נהדרת להגנה סבירה מאפשר לניקס לנצח כמעט כל קבוצה בליגה, כאשר גם סלים של ג'וליוס רנדל בשניות האחרונות של משחקים עוזרות בעניין. הלילה ג'יילן ברונסון נמצא בספק למשחק, מה שמציב בסימן שאלה את היכולת של הניקס לספק מענה לפוקס בצד ההתקפי של הפארקט, אך בכל אופן אין ספק שמדובר כאן במאזן כוחות שווה למדי ומשחק שצפוי להיות מרתק.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של סקרמנטו ב-7.

שאר המשחקים

2:00 – אינדיאנה פייסרס (37-29) VS יוסטון רוקטס (50-15)

אחד משלושת המשחקים המוקדמים של הלילה יגיע אלינו מאינדיאנפוליס, שם הפייסרס המידרדרים יארחו את הרוקטס, המחזיקים במאזן השני בחולשתו בליגה העונה.

אינדיאנה פתחה את העונה עם 23 ניצחונות ב-41 המשחקים הראשונים שלה, אך מאז היא נמצאת בנפילה חדה, כאשר הצליחה להשיג רק שישה ניצחונות ב-25 המשחקים ששיחקה מאז. השחקנים כשלעצמם שומרים על רמה גבוהה למדי, ובעוד ההתקפה לא מזעזעת לחלוטין ומצליחה להישאר בסמוך למרכז הליגה גם במהלך התקופה הקשה, ההגנה חוותה ירידה משמעותית, כאשר הידרדרה מן המקום ה-20 במדד הרייטינג ההגנתי אל המקום ה-27.

יוסטון קבוצה חלשה להחריד ואחת מהיחידות אשר הצליחו להחזיק במאזן חלש מזה של אינדיאנה במהלך החודשיים האחרונים, מה שעוזר לאינדיאנה להגיע אל המשחק הזה כפייבוריטית מובהקת, גם אם בשל חולשת יוסטון ולא בגלל שהיא מצליחה להפגין רמה גבוהה בפני עצמה. ההגנה של יוסטון מדורגת במקום ה-29 בליגה במהלך פרק הזמן הזה, כך שאני מאמין שנראה את האליברטון וחבריו עושים שמות בהגנת הרוקטס וקולעים צפונה ל-130 נקודות.

ההימור שלי הוא על ניצחון של אינדיאנה ב-19.

2:00 – אורלנדו מג'יק (39-27) VS יוטה ג'אז (35-31)

אף על פי שאורלנדו נמצאת במקום ה-13 במזרח ותבחר בלוטרי בדראפט הקרוב, היא ללא ספק הקבוצה הטובה ביותר מבין הקבוצות ה"חלשות" בליגה, כאשר אחוז הניצחונות שלה גבוה בפער ניכר מזה של קבוצות כמו דטרויט, יוסטון או סן אנטוניו. היו ציפיות גבוהות מפאולו בנקרו עת נבחר בדראפט, כאשר הוא נראה מוכן לרמות הגבוהות באמת, אך הוא הצליח להתעלות אפילו עליהן, כאשר העונה הגבוה מעמיד ממוצעים של 20 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים למשחק. לאור חסרונו של וונדל קרטר ג'וניור סביר להניח שנראה כאן משחק ללא יותר מדי הגנות, אך זה גם אומר שככל הנראה נקבל משחק מלא בהתקפות מהנות ששווה לשים עליו עין.

מנגד תגיע יוטה, עוד קבוצה שמתעלה על הציפיות ממנה. יוטה אמנם נחלשה מאז פתיחת העונה הנהדרת שלה, אך היא מצליחה להישאר קרובה אל הפלייאין ונמצאת במרחק משחק אחד בלבד מהלייקרס, הנמצאים במקום התשיעי במערב. בהובלת לאורי מרקנן הנפלא היא מחזיקה ברייטינג ההתקפי השמיני בטיבו בליגה, אך הסיבה המרכזית לכך שהיא לא נמצאת כרגע בתמונת הפלייאין היא ההגנה החלשה שלה – יוטה מחזיקה ברייטינג ההגנתי ה-24 בטיבו בליגה, וכאשר יוטה צריכה להתמודד עם פאולו בנקרו כאשר ווקר קסלר, מגן הטבעת הראשי של הקבוצה, נמצא בספק, ייתכן שנראה את הבחירה הראשונה אשתקד מתעלל בהגנת האורחים.

אני מהמר שאורלנדו תצא עם ידה על העליונה ותנצח בהפרש 7.

2:00 – דטרויט פיסטונס (51-15) VS שארלוט הורנטס (46-21)

המשחק הרביעי של הפריוויו יגיע אלינו ממישיגן, שם דטרויט, המחזיקה במאזן החלש ביותר בליגה, תארח את שארלוט, אשר נמצאת רק מקום אחד מעליה בטבלת המזרח.

מדובר כאן במשחק שיוכרע על פי איזו מהקבוצות יותר חלשה כרגע, ומדובר בתחרות קשה – שתיהן משחקות ללא הכוכב הראשי שלהן, כאשר הפיסטונס משחקים ללא קייד קנינגהאם וההורנטס ללא לאמלו בול, שתיהן מתחרות ראשיות בתחרות על הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב ושתיהן חלשות להחריד בשני צידי המגרש. שארלוט מחזיקה במעט יותר שחקנים איכותיים, כאשר שחקנים כמו קלי אוברה, טרי רוזייר וגורדון הייוורד מסוגלים לנצח עבורה את המשחק הזה, בעוד אצל הפיסטונס ייעדרו בויאן בוגדנוביץ', חמידו דיאלו, אייזיאה סטיוארט, אלק ברקס וקיליאן הייז וג'יילן דורן נמצאים בספק. כמות החיסורים אצל הפיסטונס והרמה המעט יותר גבוהה אצל שארלוט ככל הנראה יטו את המשחק הזה לטובתם.

ההימור שלי הוא על ניצחון של ההורנטס ב-12.

2:30 – ממפיס גריזליס (26-38) VS גולדן סטייט ווריורס (32-34)

ממפיס היא ללא ספק הקבוצה המדוברת ביותר בליגה בשבוע האחרון, וזאת בשל כך שהשעתה את כוכבה ג'ה מוראנט לאחר שהעלה סרטון בו הוא מנפנף באקדח במועדון חשפנות בקולורדו. בשל ההשעיה ופציעות של שחקני רוטציה חשובים כמו סטיבן אדאמס וברנדון קלארק (אשר כבר לא יחזור העונה), ממפיס מגיעה למשחק זה בסגל חסר, כאשר היא תיאלץ להתמודד עם סטף קרי בעוד לה חסר השחקן ההתקפי הטוב ביותר שלה. הנסיבות גורמות לי להאמין שהגריזליס מגיעים מנקודת נחיתות מובהקת למשחק.

מנגד, הווריורס מגיעים למשחק זה לאחר שהפסידו בשני משחקיהם האחרונים, אך למרות שממפיס שוכנת במקום השלישי במערב וגולדן סטייט נמצאת במרחק נגיעה מירידה לפלייאין, הם מגיעים עם יתרון בולט – השחקן הטוב ביותר במשחק הזה נמצא בצד שלהם. ממפיס קבוצת הגנה נהדרת וטיוס ג'ונס מגן טוב מאוד בפני עצמו, אך אין לגריזליס שחקנים אשר מסוגלים להאט את קרי באופן משמעותי, והם בעיקר יקוו שהגנת הצבע הפנטסטית שלהם תספיק בשביל שיהיה כאן משחק צמוד.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הווריורס ב-9.

3:00 – מילווקי באקס (18-47) VS ברוקלין נטס (28-37)

המשחק שיסגור את הפריוויו מגיע אלינו מויסקונסין, שם הבאקס הלוהטים יארחו את הנטס, אשר ניצחו בשלושת משחקיהם האחרונים ויקוו להמשיך במומנטום זה מול מילווקי החזקה.

הבאקס מגיעים למשחק זה כאשר הם מחזיקים במומנטום נהדר המתבטא בנתון אבסורדי של 18 ניצחונות ב-19 משחקיהם האחרונים. בתקופה זו הקבוצה מחזיקה ברייטינג ההגנתי הטוב ביותר ב-NBA לצד הרייטינג ההתקפי השישי בטיבו, ובזכותה מילווקי עקפה את בוסטון ועלתה למקום הראשון במזרח, כאשר היא מחזיקה במאזן הטוב ביותר בליגה כולה. הבאקס עובדים כמו מכונה משומנת ומצליחים לנצח כמעט כל יריבה הנקרית בדרכם, ואין סיבה שברוקלין תהיה יוצאת דופן בכך, במיוחד לאור כך שתשחק ללא דינווידי, סימונס, קלקסטון, קאם ג'ונסון ורויס אוניל.

מאז הטרייד דדליין הנטס מצליחים במפתיע לשמור על רמה טובה ביחס לציפיות, כאשר ניצחו ב-5 מ-11 המשחקים בהם שיחקו בחודש האחרון, אך הבינוניות הזו לא קרובה להשתוות עם הרמה הגבוהה שמציגים הבאקס. ברוקלין אמנם מחזיקה ברייטינג ההגנתי ה-15 בטיבו בליגה במהלך תקופה זו ומצליחה להסתדר בצורה מספקת, אך כאמור הלילה היא צפויה לשחק ללא חמישה שחקני רוטציה משמעותיים, ובשל כך אין סיבה להאמין שתצליח להכניע את הבאקס.

ההימור שלי הוא על ניצחון של מילווקי ב-17.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. בס"ד
    תודה רבה.
    הימורים פרועים, ניקס ב 3 אם ברונסון משחק, סקרמנטו ב 6 אם לא.
    מהמר על הפתעה גדולה, יוסטון ב 4.
    יוטה ב 13
    שארלוט ב 9
    מיחווקי ב 22, אם יכניס משחק. 14 אם לא.

  2. אווווווו, בלוכר טוב לכול אנשי הופס הרבים כחול אשר על שפת הים ואנוכי הרשעון.
    ג"ס נמעכים על ידי תיוס ג'ונס ושות חברי גהגה מורן

  3. ושוב דוקי הופמן מחסיק את הבלוג על הגב.
    בשביל מה יש פה בלוג אם לא בשביל עכברי הופס.
    נראה שאני העכבר האחרון שנשאר ומה שנשאר לי זה לכבות את האור.
    נחשיך את המסך? ביי ביי פרוויו?

  4. משהו מעבר לכדורסל עובר על גולדן סטייט העונה. הייתי מציע כאפשרות את התחושה שאין על מה לשחק בעונה הסדירה, אחרי שפתיחה טובה והמשך בינוני ביותר הספיקו להם כדי לקחת אליפות עם פלייאוף טוב, אבל זה לא יקרה השנה, ולא רק בגלל יתרון הביתיות שעשה את ההבדל ב-3 מ-4 הסדרות בעונה שעברה.

    1. סיבה מס' 1: המשך הסתמכות על קליי וגרין כשחקני חמישייה מובילים (כרונולוגית ראשון, הכיוון ניכר כבר בגמר)
      סיבה מס' 2: אובדן הספסל (הכי משמעותי)
      סיבה 3: הפציעה של קרי
      .
      בהתחשב בכל אלה, הם למעשה אובראצ'יברים

      1. קליי מאז ינואר בכושר אולי הכי טוב בקריירה שלו וגם דריימונד בסדר, גם אם לא בשיאו. לגבי 2 אני מסכים, ולגבי 3 זה נכון חלקית כי הם במאזן טוב יחסית בלי סטף (14- 12) לעומת מאזן 20- 21 עם סטף. ההיעדרות הארוכה של וויגינס ללא ספק משמעותית, בעיקר אחרי שסימנו אותו כשחקן השני הכי טוב של גולדן סטייט.
        התוצאות שלהם נראות יותר טוב מהיכולת שלהם, אז אם זה איך שאתה מגדיר אובראצ'יברים אני אסכים איתך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט